• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תמחור שוק המניות ותשואה עתידית

מה הכוונה? אם אנשים מחליפים מסלול?
כן. אם אתה מעביר 100 אלף שח מקרן מנייתית לקרן אג"חית אז שווי הנכסים של הקרן המנייתית התכווץ ב-100 אלף והם חייבים למכור מניות בסכום זהה.
כן, אני מכיר כמה כאלה בעצמי.
כן. רואה אחד כזה במראה לפחות פעם ביום.

צעירים שיש להם עוד הרבה שנות השקעה.
לא בהכרח.
 
https://www.advisorperspectives.com...p-for-the-upcoming-u-s-treasury-bull-market-1

עוד קריאה מעניינת, הפעם תמונת מראה - אינדיקציה לשפל בשוק האג״ח האמריקאי ותחילתו של שוק שורי, בפרט באג״ח ארוך.
התעניינתי עוד באנליזה הנ״ל, ובדקתי את הנתונים בעצמי. הטיעון שלו מחזיק מים.
יש מצב לא מבוטל שאנחנו קרובים מאד לשיא ב-30y bonds yield.
אני מחזיק הרבה EDV, לא מוכר, ושוקל לקנות עוד.
 
  • אהבתי
Reactions: efi
התעניינתי עוד באנליזה הנ״ל, ובדקתי את הנתונים בעצמי. הטיעון שלו מחזיק מים.
יש מצב לא מבוטל שאנחנו קרובים מאד לשיא ב-30y bonds yield.
אני מחזיק הרבה EDV, לא מוכר, ושוקל לקנות עוד.
אם הוא צודק, זה אומר שיהיה בקרוב מיתון והמניות יפלו. בעקבות המיתון או כציפיה לו תהיה ירידה בריבית והאג"ח יחזור לעלות.
אם הוא טועה, ייתכן שעדיין יהיה מיתון וגם אם לא יהיה מיתון, עדיין ייתכן שהמניות יפלו ובמקרה הזה ייתכן שגם המניות וגם האג"ח יפלו בו זמנית.
אני לא בטוח שהוא צודק. בדיקת נתונים על תקופה של שוק שוורי באג"ח ארה"ב, שנמשך כמעט 40 שנה, תלמד אותך שתמיד נהיה בשוק שוורי. לא סביר אבל שזה ימשך לנצח. במוקדם או במאוחר משהו ישבר ונעבור לשוק דובי באג"ח. כל תחזיות המיתון על בסיס היפוך עקום התשואה הן בעייתיות כי כל עקום התשואה מהונדס ע"י הבנקים המרכזיים ולא נקבע ע"י שוק חופשי. זה מצב שונה לחלוטין ממה שהיה בעבר.
 
אם הוא צודק, זה אומר שיהיה בקרוב מיתון והמניות יפלו. בעקבות המיתון או כציפיה לו תהיה ירידה בריבית והאג"ח יחזור לעלות.
אם הוא טועה, ייתכן שעדיין יהיה מיתון וגם אם לא יהיה מיתון, עדיין ייתכן שהמניות יפלו ובמקרה הזה ייתכן שגם המניות וגם האג"ח יפלו בו זמנית.
אני לא בטוח שהוא צודק. בדיקת נתונים על תקופה של שוק שוורי באג"ח ארה"ב, שנמשך כמעט 40 שנה, תלמד אותך שתמיד נהיה בשוק שוורי. לא סביר אבל שזה ימשך לנצח. במוקדם או במאוחר משהו ישבר ונעבור לשוק דובי באג"ח. כל תחזיות המיתון על בסיס היפוך עקום התשואה הן בעייתיות כי כל עקום התשואה מהונדס ע"י הבנקים המרכזיים ולא נקבע ע"י שוק חופשי. זה מצב שונה לחלוטין ממה שהיה בעבר.
הוא צודק שהתשואה של אגח 30 שנה נמצאת עכשיו בשיא (או אולי תהיה בשיא ב-4%) אם הפד יפסיק להעלות את הריבית באזור 3% (או 3.5%). אני לא חושב שהפד יהיה אגרסיבי מדי עם עליית הריבית - ההיסטוריה בעשורים האחרונים הראתה שזה טריגר חזק מאד למיתון, השוק יקר (איך שלא תגדיר את זה), ודחיפת הריבית מעלה עלולה להוציא ממנו את האוויר. טראמפ לא תומך בעליית ריבית, והוא יפעיל את הלחץ הנדרש כדי להשיג את שלו. כל ההערכות הן שהריבית ב-2-3 השנים הקרובות תהיה באזור 3% וקצת.
בהנחה זה מתקיים, האג״ח 30 שנה מתומחר במלואו (או כמעט שם). תחת ההנחות הללו, לקנות אותו היום זה לא יקר, זה מחיר הוגן מאד.
אם יבוא מיתון, האג״ח צפוי גם לזנק מאד במחיר. כשמסתכלים על התרחישים האפשריים והסבירות להם, זה נראה לי אחלה פוזיציה, בהינתן גם שאני מאמין שמיתון \ קירור בשוק המניות הוא בלתי נמנע בקרוב.
 
8.3% בפוזיציה, 0.7% מכלל התיק.
עכשיו תשווה לתשואה האלטרנטיבית שלך בסיכון זהה +- הS&P500 ותראה שהפסד קצת יותר.
אם אתה שואל אותי אתה גם תפסיד עוד.
 
עכשיו תשווה לתשואה האלטרנטיבית שלך בסיכון זהה +- הS&P500 ותראה שהפסד קצת יותר.
אם אתה שואל אותי אתה גם תפסיד עוד.
זה לא בר השוואה באמת, אני לא מחזיק EDV כחלופה למניות. מה משמעות הטיעון שלך כאשר EDV עולה בעשרות אחוזים והמניות צונחות?
 
אם לא אכפת לך, אולי תספר בקצרה לפשוטי העם איפה הרווחת בשנתיים האחרונות ?
לא אני, וכולי אוזן :)
מה שאני עושה לא שונה מהותית ממה שהרבה קרנות גידור מנסות לעשות. אני מחפש מניות שאני מעריך שיעלו ומשקיע בהן ישירות או דרך אופציות ומחפש מניות שאני מעריך שיירדו ולוקח פוזיציות שורט ישירות או דרך אופציות.
אני עוקב אחרי השוק הרבה שנים. התחלתי בקטנה בתחילת שנות ה-2000 אחרי התפוצצות בועת הדוט-קום. התחלתי עם סכום מאוד מאוד קטן. בהתחלה הלך לי טוב ברמה די מדהימה. באופן די מדהים בהתחלה מעולם לא הפסדתי. בכל העסקות מכרתי ברווח גדול והצלחתי ברוב המקרים לתזמן שפל של שנים וגם שיא של שנים ברמה של יום או לכל היותר שבוע. אני עד היום מתקשה להבין איך עשיתי את זה. מספר העסקאות שעשיתי אז לא היה כזה גדול, כך שאני לא יודע עד כמה יש פה מובהקות סטטיסטית. אחרי זה הערכתי(בצדק רב) שאני צריך למכור את המניות שהחזקתי ומכרתי בדיוק בשיא. שמתי חלק מהכסף בתעודת סל על מניות. זה קרה בדיוק כשהשוק התחיל לרדת ב-2007. אחרי שקצת חקרתי על העניין והבנתי שהמצב הולך להיות רע, מכרתי את הכל ושמתי את כל הכסף במק"מ. זאת הייתה הפעם הראשונה שמכרתי בהפסד. את עיקר המשבר העברתי ללא שום השקעה במניות. אז בדיוק בתחתית בתחילת 2009 העברתי את הכסף ממק"מ לתעודת סל על מניות. לא נגעתי בזה במשך שנים, אבל המשכתי לעקוב אחרי מניות. לא למדתי על זה באופן מסודר ולא ממש קראתי ספרים בנושא. היו אבל דברים שראיתי בעצמי. לפני כמה שנים החלטתי להיכנס לזה שוב. בהתחלה לא הלך לי כ"כ טוב. אם כי כשאני מנתח על מה הפסדתי, זה היה בעיקר צירופי מקרים לא מוצלחים במיוחד, ומה שהערכתי שיקרה בכלל לא היה רחוק ממה שקרה בסופו של דבר ומה שהיה מפיל אותי תמיד הייתה איזו טעות קטנה. אז זה התחיל להשתפר ועוד להשתפר ומאוד מאוד להשתפר. אני ברווח לא רע בכלל. אם אני אכתוב כמה הרווחתי באחוזים במשך שנה בתקופה שבין לפני שנתיים ללפני שנה, אתם כנראה תתקשו להאמין. אין לי שיטה שאני יכול לכתוב בקוד. אני באמת מנסה להיכנס לעומק ולהבין את מה שקורה ומחפש הזדמנויות. יש לי כל מני תובנות, שאני בינתיים אשאיר לעצמי, אבל התובנות האלה בפני עצמן אינן מספיקות כדי להרוויח וצריך להבין היטב כל מקרה לגופו.
וסתם לקוריוז, תראו מה כתבתי בפורום הזה:
'משקיעי' Short Volatility יאבדו את כל כספם, מה שהתממש במדויק.
'משקיעי' קריפטו יאבדו את כל כספם. הם כבר איבדו את הרוב מאז שכתבתי זאת.
שורט על טסלה הוא רעיון רע ומסוכן, מה שגם התברר נכון לרגע שבו כתבתי את זה. מאז שיניתי את דעתי על טסלה לשלילה, אם כי אין לי פוזיציה.
לפני שבוע תהיתי בשרשור הזה אם אנחנו רואים את היום הראשון של השוק הדובי. לא כתבתי זאת במקרה. זה קשה לפגוע בדיוק של יום, ואני לא טוען לכוחות על, אבל זה בהחלט יהיה משעשע אם יסתבר שצדקתי. מאז היה לנו שבוע של ירידות ללא הפסקה.
 
ניבאת תרחיש מסוים שיביא להפסד חד (לא כל כספם),
בפועל התממש תרחיש אחר לחלוטין
כשאני קורא את מה שכתבתי בהודעה מהקישור שלך והודעות אחרות שכתבתי באותו השרשור, לי זה דווקא נראה שניבאתי שיאבדו את כל כפסם או כמעט את כולו. בפועל הם איבדו כמעט את כולו, ומי שהיה ממונף גם יותר ממה שהיה לו. איפה שפחות צדקתי הוא בזה שניבאתי שהתפוצצות ה-short volatility תגרור גם מפולת בבורסה. המפולת התרחשה, אבל היא לא הייתה נוראית והשוק התאושש מהר.
 
להבנתי התשואה שאגח לא צמוד נותן אמורה גם לשכלל את צפי האינפלציה העתידי. ולכן האגח עכשיו ממש לא זול ועתיד עוד לרדת. כמה?עד שיגיע לתשואה של 5-8% זה ההימור שלי. היסטורית במצב של 2% אינפלציה ה-yield היה בערך 6.5%.קיצר יש לך מצנח?חוץ מזה אין אגח יותר גרוע להחזיק במצב של אינפלציה כמו אגח ארוך כי מי יהמר במצב כזה שבעתיד האינפלציה לא תעלה?היו הרבה מצבים בעבר שאגח ארוך נתן תשואה ריאלית שלילית בגלל זה. הבחירה הטובה ביותר זה אגח מדינה או חברות A קצר.
 
נערך לאחרונה ב:
תעבור על הפרק השלישי בחלק החינמי של הספר שציטטתי. החל מעמ' 44 (לפי המספור של הספר) יש לו תיאור פשוט של שיטות המשיכה השונות שהוא השווה (תחת הכותרת המשנית "the steps"), ואם תרצה להתעמק - גם התוצאות של הסימולציות שהוא עשה בפועל שמהם הוא גזר את המסקנות שלו.
באמת פרק מענין מאד. כנראה שארכוש את הספר ואקרא את כולו. האם יש בו התייחסות לתקופות של פרישה ארוכות יותר מעבר לסימולציה אחת שהוזכרה? התחושה שלי ש Prime harvesting עלולה להיות פחות מוצלחת לתקופה יותר ארוכה ודווקא Alternate Prime Harvesting אולי תתאים יותר. כמו כן האם ישנה התייחסות למקרים שנכנסות עוד הכנסות אחרי הפרישה? האם משנים את נקודת ההתייחסות במקרה כזה או במקרים אחרים?
 
@גילגמש בדיעבד, אני חושב שהפרק השלישי היה הכי מועיל עבורי מכל הספר - והיחיד שמשפיע פרקטית על ניהול התיק שלי.

הפרקים האחרים מדברים על דברים נוספים כמו התועלת של משיכת סכום משתנה ולא קבוע (בהיבט של שרידות התיק), וגישות שונות של משיכה משתנה (ואם אני זוכר נכון שם יש התייחסות גם לתקופות פרישה ארוכות). הקריאה הייתה מעניינת אבל מבחינתי רק המחישה לי את הספיירים שיש לי ביחס לאחוזי המשיכה שהוצגו שם - כך שזה לא מצריך ממני בשום שינוי בהיבט הזה. זה כן יכול להיות מועיל בהיבט של תכנון קדימה - להבין כמה אפשר למשוך מהתיק בתרחישים שונים בצורה בטוחה יחסית.
 
משהו נחמד שמצאתי: חישוב של ההסתברות לשינוי נתון במדד בעוד שנה מהיום, על בסיס ה-probability density function שנגזרת ממחירי האופציות על המדד.
https://www.minneapolisfed.org/banking/mpd/

בעברית - כלל משתתפי השוק מתמחרים אופציות ברמות מחירים שונות בתאריכים שונים על בסיס האמונה שלהם להסתברות של המדד להגיע למחיר מסויים בזמן מסויים, ואפשר על בסיס זה לחשב את ההסתברות המגולמת שהמאורע יתרחש. החישוב המתמטי להבנתי מורכב למדי, כי מחיר האופציות משקף גם פרמיה שהסוחרים לוקחים על עצמם, אבל באתר הזה ההסתברויות מוצגות באופן שמתקן את ההסתברות לפרמיות הללו.

אפשר לראות את ההסתברויות המגולמות עבור S&P500, אג"ח ארהב, אינפלציה, דולר ועוד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S תמחור של עוסק פטור למפגשים כולל נסיעות? אוף טופיק 3
E תמחור שכר סופרים/אמנים לאזרח אמריקאי-ישראלי ושיקולים מיסויים מיסים 5
C תמחור חכם אוף טופיק 16
D שאלה על תמחור דירה ישנה שתעבור פינוי בינוי. כיצד יש להעריך את הדירה ? איך הקונה יכול להעריך את שווי הדירה נדל"ן 5
A תמחור קרנות איריות ישראליות וגידור אל מול הדולר שוק ההון 5
ס תמחור העלאות הריבית הקרובות באגח ארוכים שוק ההון 3
grmp תמחור דירה בבניין חדש לעומת דירה חדשה בבניין שעבר תמ״א נדל"ן 10
Lunar תמחור חניה משותפת בקניית דירה במרכז ת״א נדל"ן 20
ה תמחור נוכחי של מניות ארה"ב (בועה?) שוק ההון 69
Y תמחור ותשואות עתידיות שוק ההון 4
S תמחור השוק ה"נכון" כולל אגח שוק ההון 35
O שאלה על תמחור מנייה מחוץ לשעות הרגילות שוק ההון 7
F תמ"א תמחור דירה בתהליך נדל"ן 16
ע תמחור ארוחה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
ג השקעות ערך - מחקר שוק התפתחות אישית 1
שושן צחור קרנות ישראליות, עושי שוק ושווי הוגן שוק ההון 8
ח יעוץ לגבי מימון רכישת דירת יד שנייה ומכירת דירה קיימת במצב שוק לא אידיאלי נדל"ן 15
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
A שיקולים ותהיות בבחירת קרן פנסיה וגמל\השתלמות לאחר סקר שוק ולימוד עצמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
D שוק הקנאביס השקעות אלטרנטיביות 11
S סחירות בקרנות סל בבורסת ת"א + רגולציה על עושה שוק שוק ההון 0
C באיזה תנאי שוק פק"מ נותן יותר ריבית מהתשואה של קרן כספית? שוק ההון 6
G הצמדה לנדלן דרך שוק ההון שוק ההון 5
N קשר בין שוק בעלייה לדולר יורד שוק ההון 43
H איך ללמד ילד על שוק ההון? התפתחות אישית 1
י איך להתחיל להתעסק עם שוק ההון שוק ההון 3
R איך מחלקים את ההשקעות בין שוק ההון ובין נדל״ן? שוק ההון 24
ת דירה או שוק ההון נדל"ן 8
R ג'ק בוגל (ז"ל, 2017) - "מה שיוביל לתשואה שנתית בשיעור של 4% עבור שוק ההון האמריקאי" שוק ההון 3
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
S שוק ההון כתחליף לעו"ש שוק ההון 15
Y השפעת הרפורמה המשפטית על שוק ההון בישראל שוק ההון 429
yossik תוכנות, אפליקציות למעקב ואנליזה של שוק ההון, ניהול תקציב ועוד... אוף טופיק 11
מ החזר מס שוק ההון עם קבלות על פי סעיף 46 מיסים 2
ג החזרי מס על רווחי שוק ההון שוק ההון 8
M דרושים משקיעים לולידציית שוק אוף טופיק 0
ג מעונין ללמוד א' ב' של מושגי שוק ההון לא למטרת השקעה התפתחות אישית 3
C בס״ד שוק ההון תשואות 2022 YTD שוק ההון 15
Y מידע פיננסי שוק ההון שוק ההון 8
L הורדת שיעור המס בשוק ההון להקלה על שוק הדיור נדל"ן 4
נ אוסף המקרים בהם קפיטליזם\שוק חופשי כמו שפועל היום לא עובד אוף טופיק 48
ש שוק ההון לצד נדלן פוסטים מאיכות נמוכה 0
א שווי שוק לעומת כמות מזומנים בקופה שוק ההון 5
G לימודי שוק ההון שוק ההון 17
L מכירת RSU בזמן שוק דובי שוק ההון 11
N שוק הפקדונות - חלופות שוק ההון 3
A מרגיש מחוץ למשחק של שוק ההון - דווקא בגלל הפורם והטוויטר של הסולידית.... שוק ההון 108
ס ביג דאטה על שוק ההון והערכות אוף טופיק 0
E אני מבולבל ולא יודע איפה ללמוד על שוק ההון שוק ההון 115
ק סקר שוק בנקים ופתיחת חשבון בנק - מרחוק צרכנות פיננסית 7

נושאים דומים

Back
למעלה