אשמח לחוות דעתכם על אסטרטגיה להשגת יעד כלכלי משמעותי עבור המשפחה.
היעד: מתן הון עצמי של כמיליון ש"ח לכל ילד בחתונתו (צפי ל-9 ילדים בעז"ה) + השארת "קרן עושר" משפחתית שתחיה על הריבית.
לו"ז: חתונה ראשונה בעוד כ-13 שנים (גילאי נישואין במגזר סביב 22) ואז חתונה כל שנה וחצי שנתיים.
נתונים יבשים:
אנחנו שוקלים למכור כעת את הדירה להשקעה. המהלך יניב פטור ממס שבח + החזר מס רכישה ששולם (כ-245,000 ש"ח).
יחד עם קרן ההשתלמות, נעמוד על הון נזיל ראשוני של כ-3.05 מיליון ש"ח להשקעה במדדים רחבים.
המשמעות התזרימית:
מכירת הדירה תבטל את הכנסת השכירות. החיסכון החודשי שלנו יירד מ-15,000 ש"ח ל-9,500 ש"ח (וצפוי להצטמצם עוד עם גדילת המשפחה).
השאלות שלי:
היעד: מתן הון עצמי של כמיליון ש"ח לכל ילד בחתונתו (צפי ל-9 ילדים בעז"ה) + השארת "קרן עושר" משפחתית שתחיה על הריבית.
לו"ז: חתונה ראשונה בעוד כ-13 שנים (גילאי נישואין במגזר סביב 22) ואז חתונה כל שנה וחצי שנתיים.
נתונים יבשים:
- הכנסות נטו: כ-27,000 ש"ח (אשה: 24K ברוטו, בעל: מלגת כולל, שכירות: 5,600 ש"ח).
- הוצאות והחזר חובות: כ-12,000 ש"ח.
- חיסכון חודשי: כיום כ-15,000 ש"ח.
- נכסים:
- דירת מגורים בבעלותנו.
- דירה להשקעה בשווי 2.45 מיליון ש"ח (מכניסה 5,600 ש"ח).
- קרן השתלמות: 350,000 ש"ח.
- סטטוס מס: אני אזרח אמריקאי (האישה לא). מודע למגבלות PFIC וצורך בהשקעה ב-ETF-ים אמריקאיים.
אנחנו שוקלים למכור כעת את הדירה להשקעה. המהלך יניב פטור ממס שבח + החזר מס רכישה ששולם (כ-245,000 ש"ח).
יחד עם קרן ההשתלמות, נעמוד על הון נזיל ראשוני של כ-3.05 מיליון ש"ח להשקעה במדדים רחבים.
המשמעות התזרימית:
מכירת הדירה תבטל את הכנסת השכירות. החיסכון החודשי שלנו יירד מ-15,000 ש"ח ל-9,500 ש"ח (וצפוי להצטמצם עוד עם גדילת המשפחה).
השאלות שלי:
- ריאליות היעד: האם הון ראשוני של 3 מיליון ש"ח + חיסכון חודשי דועך, יכולים ריאלית להפוך לתיק של 9 מיליון ש"ח (במונחים ריאליים) בטווח של 13-25 שנה? (ועוד לשמור הון 'לקרן עושק משפחתית'?)
- נדל"ן מול שוק ההון: האם נכון לוותר על נכס מניב ועליית ערך לטובת חשיפה מלאה לשוק ההון, בהינתן היעד של "קרן עושר"? זה כל העתיד של המשפחה, זה לא סיכון גדול מדי?
- הזווית האמריקאית: עד כמה "רווח הרפאים" (Phantom Gain) ב-IRS עקב שינויי שער דולר/שקל עלול לנגוס ברווחי המכירה? האם יש כאן מלכודות מס נוספות?
- משיכה מהתיק: לקראת החתונות, אני מתכנן שילוב של משיכת רווחים והלוואות כנגד התיק. האם זו אסטרטגיה בת קיימא לטווח כזה?