• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חסיד של שוק ההון אבל הנדל"ן קורץ

סולידיצעיר

משתמש סולידי
הצטרף ב
18/11/19
הודעות
161
דירוג
12
היי,
אני בחור צעיר עם הון עצמי דיי נמוך אבל ההכנסה שלי צפויה לגדול משמעותית בשנים הקרובות. מאז שאני בצבא אני חוסך ומשקיע.
בהתחלה זה היה דרך קופת גמל להשקעה וכשהסכום הגיע למעל 20 אלף שקלים העברתי את הכסף לתיק ההשקעות והשקעתי במדדים.
עם סכומים דיי נמוכים שהצלחתי לשים בצד (עקב לימודים שבהם לא עבדתי)- הגעתי להון עצמי של 110 אלף שקלים בגיל 25.

אני מאמין גדול במדדים, היסטורית, אין ספק שהשקעה במדדים הייתה מניבה לי תשואה גבוהה יותר ביחס לנדלן. לא הייתי צריך להתעסק בשוכרים סוררים, לא הייתי צריך לפחד מחודשים שהדירה תעמוד ריקה אבל עדיין החסרון הגדול ביותר הוא המינוף.
בנדל"ן המשכנתא ממנפת אותך מאוד ובהשקעה בשוק ההון אתה משחק רק עם הכסף שלך. גם אם התשואה בשוק ההון גבוהה יותר מנדלן- המינוף בנדלן הופך את הרווח לגדול יותר.


אשמח לדעתכם
 
אני לא מיליונר. אם אשקיע בדירה להשקעה- את כל הכסף שהיה מתוכנן לשוק ההון אעדיף לשים ולסגור את המשכנתא כמה שיותר מוקדם
אתה לא מיליונר אבל אתה גם צעיר, לאט לאט...
 
אני לא מיליונר. אם אשקיע בדירה להשקעה- את כל הכסף שהיה מתוכנן לשוק ההון אעדיף לשים ולסגור את המשכנתא כמה שיותר מוקדם
למה?
אם חלק עיקרי מהקטע שלך בנדלן זה המינופיות שלו, אז למה אתה רץ להקטין אותה?
 
היי,
אני בחור צעיר עם הון עצמי דיי נמוך אבל ההכנסה שלי צפויה לגדול משמעותית בשנים הקרובות. מאז שאני בצבא אני חוסך ומשקיע.
בהתחלה זה היה דרך קופת גמל להשקעה וכשהסכום הגיע למעל 20 אלף שקלים העברתי את הכסף לתיק ההשקעות והשקעתי במדדים.
עם סכומים דיי נמוכים שהצלחתי לשים בצד (עקב לימודים שבהם לא עבדתי)- הגעתי להון עצמי של 110 אלף שקלים בגיל 25.

אני מאמין גדול במדדים, היסטורית, אין ספק שהשקעה במדדים הייתה מניבה לי תשואה גבוהה יותר ביחס לנדלן. לא הייתי צריך להתעסק בשוכרים סוררים, לא הייתי צריך לפחד מחודשים שהדירה תעמוד ריקה אבל עדיין החסרון הגדול ביותר הוא המינוף.
בנדל"ן המשכנתא ממנפת אותך מאוד ובהשקעה בשוק ההון אתה משחק רק עם הכסף שלך. גם אם התשואה בשוק ההון גבוהה יותר מנדלן- המינוף בנדלן הופך את הרווח לגדול יותר.


אשמח לדעתכם
ברמת העקרון אתה יכול להיתמנף פי 3 על התיק דרך חשבון מארגין באינטראקטיב. אז הטיעון של העדר יכולת מינוף לא תופס...
 
ברמת העקרון אתה יכול להיתמנף פי 3 על התיק דרך חשבון מארגין באינטראקטיב. אז הטיעון של העדר יכולת מינוף לא תופס...
לא ממש.
זה מינוף שיכול למחוק אותו בירידות (זמניות) חדות.
בניגוד לנדלן רגיל.
אם הם היו מאפשרים מינוף שלא נבדק יומית, זה היה אחרת.
כעת המינוך מובנה בצורה שירידה חדה = מחיקת ההון.
 
בעיניי אנשים בונים הרבה יותר מדי על עליית ערך בנדלן.

נכון - הייתה עליית ערך משוגעת ב15 שנים האחרונות. נראה שהציבור מתייחס לעליית ערך משמעותית כעובדה מוגמרת.

אבל בארה"ב לדוגמה, משנת 1895 עד 1995 מחירי הדירות עשו עלייה ריאלית של ... 0%.
100 שנה.
 
נערך לאחרונה ב:
לא ממש.
זה מינוף שיכול למחוק אותו בירידות (זמניות) חדות.
בניגוד לנדלן רגיל.
אם הם היו מאפשרים מינוף שלא נבדק יומית, זה היה אחרת.
כעת המינוך מובנה בצורה שירידה חדה = מחיקת ההון.
אל תתמנף פי 3, אם תתמנף פי 2 אז הסיכון שלך לmargin call קטן משמעותית. בדיוק כמו עם משכנתא. אני אגב לא בעד מינוף בכלל בגלל האופי הדפוק שלי אבל לדעתי הרבה יותר בטוח להתמנף פי 2 על סנופי מאשר פי 4 על בלטה, במיוחד אם הבלטה הזאת נמצאת בישראל.
 
בדיוק כמו עם משכנתא.
לא מדויק.
במשכנתא כל עוד ואני עומד בהחזרים המסוכמים - הבנק לא יכול לזרוק אותי מהדירה בגלל שירד לה השווי והיא לא מהוה ביטחון מספק.
 
אל תתמנף פי 3, אם תתמנף פי 2 אז הסיכון שלך לmargin call קטן משמעותית. בדיוק כמו עם משכנתא. אני אגב לא בעד מינוף בכלל בגלל האופי הדפוק שלי אבל לדעתי הרבה יותר בטוח להתמנף פי 2 על סנופי מאשר פי 4 על בלטה, במיוחד אם הבלטה הזאת נמצאת בישראל.
איך זה נהיה בטוח בגלל שזה פי 2?
מדברים כאן על השקעה לטווח רחוק, נניח לשלושים שנה, לא סביר שיהיה משבר שימחק 50 אחוז מערך האחזקה שלו?!
 
אם היינו רובוטים, הדבר האופטימלי ככל הנראה הוא להתמנף בשלב מוקדם - פי 2 ובהדרגה להוריד מינוף. גם אם זה אומר להימחק מתישהו בתחילת הדרך.

אבל אנחנו לא רובוטים ובני תמותה שכמונו לא יצליחו לעמוד בזה ולהמשיך להתמיד.

נדלן מספק מינוף גדול מאוד בתחילת הדרך שלרוב האנשים קל יותר להתמודד עם ההשלכות הפסיכולוגיות שלו.
המינוף בנדלן גם הולך ויורד עם השנים באופן טבעי עם המשכנתא.
 
איך זה נהיה בטוח בגלל שזה פי 2?
כי השוק צריך לרדת ב50% כדי שתגיע למארגין קאל.
מדברים כאן על השקעה לטווח רחוק, נניח לשלושים שנה, לא סביר שיהיה משבר שימחק 50 אחוז מערך האחזקה שלו?!
ברור שסביר, אבל מדובר במינוף ראשוני. התמנפת על הכסף שהכנסת. בדיוק כמו עם הדירה. אם לא חטפת רצף של שנים מאוד גרועות בהתחלה אז הכל טוב.

במשכנתא כל עוד ואני עומד בהחזרים המסוכמים - הבנק לא יכול לזרוק אותי מהדירה בגלל שירד לה השווי והיא לא מהוה ביטחון מספק.
אף אחד לא מפריע לך להתייחס למינוף בשוק ההון כמו אל משכנתא - תכסה אותו בתשלומים.

שימו לב - שאתם מתחילים לייחס לשוק ההון סיכונים הרבה יותר גדולים מאשר שיש בשוק ההון. זאת הטעיה שקהנמן וטברסקי עשו עליה הרבה מאוד מחקרים: הסטטיסטיקה היא עם המקרה הטוב אבל אתם מתייחסים כל הזמן בעודף משקל למקרה הגרוע. מצד שני לקנות נדל"ן בישראל לא מפחיד אותכם ואתם מנמיכים מהסיכון הטמון בקנייה כזאת מאשר בהשקעה בעסקים טובים בפיזור רב.
 
אבל אנחנו לא רובוטים ובני תמותה שכמונו לא יצליחו לעמוד בזה ולהמשיך להתמיד.
כאשר לבני תמותה יש הרבה כסף, הרבה מאוד פעמים הריבית על המארגין (או הלוואה אחרת המגובה בנכסים) זולה יותר מאשר מס רווחי הון. זאת האסטרטגיה של buy borrow die
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
כאשר לבני תמותה יש הרבה כסף, הרבה מאוד פעמים הריבית על המארגין (או הלוואה אחרת המגובה בנכסים) זולה יותר מאשר מס רווחי הון. זאת האסטרטגיה של buy borrow die
האסטרטגיה הזאת מתאימה לשיטת המס האמריקאית? או הישראלית?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
ב אתר מסחר של הפניקס (לדוגמה) מתורגם מאנגלית ? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
כלבלבון מה המשמעויות של התחלת דיווח מיסים לארה"ב בתור עצמאי? שוק ההון 42
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4
ש בתרחיש של נפילת המשטר האיראני השקל יגיע ל2 ש"ח? שוק ההון 19
sharon החלק הסולידי של התיק לא מסתדר לי מול האינפלציה האישית שלי שוק ההון 9

נושאים דומים

Back
למעלה