• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שוקל פרישה מוקדמת בגיל 33 - מספר שאלות ותהיות

ואנשים בפורום אוכלים לי את הראש שאני מייעץ לבחורים צעירים להישאר רווקים
לייעץ לאנשים להיות רווקים זה כמו לייעץ לאנשים להיות סטרייט, מה אתה מייעץ לא ממש בעל משקל כמו הנטיה הטבעית שלהם בנושא.
 
מעבר לשיקולי היציבות והנוחות שיש בדירה בבעלות, היא יכולה להיות אחלה השקעה עם כל הפטורים ממיסים.
במיוחד כשלא משווים אותה ל-100% מניות, כי רוב האנשים לא מסוגלים להתמודד עם תיק כזה בלי להתחרפן בירידות.
ועוד לא הזכרנו את הנגישות למימון זול ובגדול ללא חשש מרג'ין קול :)
 
לייעץ לאנשים להיות רווקים זה כמו לייעץ לאנשים להיות סטרייט, מה אתה מייעץ לא ממש בעל משקל כמו הנטיה הטבעית שלהם בנושא.
המשל לא דומה לנמשל. רווקות לעומת נישואין זה לחלוטין עניין של בחירה. זו בחירה של לייפסטייל, לא של נטיות מיניות.
זה כמו להחליט האם להיות חילוני או דתי.

אפילו אם כן נשווה את זה שניה לנטיה מינית, אז אפשר להחליט שלא לנקוט בפרקטיקות מיניות מסויימות בגלל שהן מזיקות לך. אולי מישהו יכול להגיע לעוררות מינית גבוהה במיוחד רק אם הוא לוקח אס*ד, למשל, אבל הוא ימנע מזה מסיבות בריאותיות. אפשר להתנגד ליצר.
 
הייתי דורש מעצמי לפחות 10 מ׳ (שקל). כן, לא פחות! רק כדי לנטרל את הסכנות של עוד כ-50 שנות מחיה בממוצע.

ואם מדברים במובני הכנסות, הייתי שואף להכנסה פסיבית בגיל הזה של לא פחות מ-10,000 אם לא 15,000. מאותה סיבה שציינתי קודם.
שמע, עם 10M ש"ח זה ממש קל: פשוט שמים 100% מניות והולכים לישון אין יותר מדיי מה להתפלפל במקרה כזה כי הסיכון אפסי...אבל לא כל אחד בר מזל שיהיה לו סכום נזיל כזה.
כעקרון ההון העצמי שלי + ההון הצפוי העתידי דיי מגיע לזה (כולל ירושה והדירה בבעלותי).
אבל מן הסתם, לא כל הסכום הזה נזיל לי עכשיו.
בשביל ההבהרה, האם אתה מכליל את הדירה בתוך ההון העצמי של ה3.4M? כלומר האם יש לך הון נזיל של 3.4M מושקע או 1.6M?
בהתחלה לא נתתי את כל המידע, אז נעשה סדר:
1) ההון הנזיל האישי שלי כרגע מתקרב ל3.5M השארתי באפיק סולידי כ300K מתוכם, אחוז מנייתי גבוה מאוד בגלל אופק הפרישה וגם בגלל שהכנסות שההורים לא מנצלים נכנסים למניות אצלי, כך שאני יכול להרשות לעצמי את סיכון הזה.
2) יש לי דירה בשווי 1.8M ללא משכנתא למגורים בנוסף
3) יש לי פנסיה של 500K שכרגע אני לא רואה סיבה לגעת בה (גם כי אולי אמשיך לעבוד וגם אם לא, אין לי צורך למשוך ממנה כסף והיא תשאר לגיל 60)
4) צפויה כאמור ירושה של כ3-4M (דירה ועוד כ1.6M שיושבים בפק"מ צמוד) (התייחסות לזה בהמשך התגובה)

בנוסף, קבלת הירושה נניח עוד 30 שנה, משמעותה הגדלת ההון ושינוי דרמטי של אחוז המשיכה העתידי, אם לא תתפתה להעלות את רמת החיים.
לצערי, ההורים שלי מאוד מבוגרים (אמא 75 ואבא 82), אני מאוד מקווה שהירושה תהיה גם בעוד 50 שנה...אבל צריכים להיות ריאלים, וכנראה שזה יהיה בעוד פחות מ30 שנה...
גם יש סיכוי גדול שהכסף ששוכב בפק"מ הצמוד שלהם (כ1.6M) לא ינוצל כלל ברובו ולכן ייתכן ואפילו בעודם בחיים הם יחליטו לתת לי חלק גדול ממנו אם יתברר שהם לא יזדקקו לו (הסבר מדוע בתגובה לאדם שלו).
מבחינת ירושה - קח בחשבון שבלתם אפשרי נוסף הוא שתצטרך לדאוג לסעוד את אחד או שני ההורים שלך למשך שנים ארוכות, ו/או לשלם על הוצאות רפואיות כאלו ואחרות, וזה במובן מסויים מתקזז מהירושה הצפויה. זה מעיין הבנה לא כתובה לעיתים - אתה מקבל את הירושה, אבל אתה תדאג לכל צרכינו כשיגיע הזמן.
אני כבר לוקח את זה בחשבון....ההכנסות של הורי הן כ20K נטו ולכן אני מניח שכל עוד ולא יצטרכו להיות בבית אבות (הם מביעים התנגדות לבית אבות ורוצים להיות בבית עם מטפל, אם חלילה יצטרכו) אז ההון הזה ישמר במלואו...ייתכן ויהיו הפתעות בדמות הנגשת הדירה למקרה סיעוד חלילה או אם אמא תשאר לבד ואז היא כן תצטרך להשתמש בכ5-10K לחודש לסיעוד מההון שיושב בצד, אבל גם אז..כנראה שחלק גדול ישמר.
באשר לתיק ההשקעות שלך, מצטרפת לדעות שהושמעו למעלה לנתב את האפיק האג"חי לנדל"ן,
ובכך לשלב תשואה בנוסף לרווח הון כהשקעה ארוכת טווח. אגב קיום נכס נדל"ן למגורים, ככל הנראה לא יעיל לך לתיק.
תראי, על פניו נדלן זה אחלה...אבל קשה לי עם המחשבה על 3 נכסי נדלן במדינה כמו שלנו (טילים ועניינים) ובנוסף, זו התעסקות מיותרת לדעתי, לפעמים עם אנשים בעייתיים...כמו כן, כאמור החלק הסולידי הוא יחסית קטן ולא אמור להשפיע על סיכויי ההצלחה דרמתית...
לגביי דירה למגורים...מניסיון של כמה שנים שאני גר בה...היא דווקא מאוד עוזרת לי לתיק, אני חוסך כל חודש כ4-5K על שכירות ובנתיים ההוצאות עליה הן אפסיות (אולי יהיה איזה בלתם מתישהו של נניח 200K...אבל אני עדיין חושב שאהיה ב"רווח" בגלל כל השכירות שאני חוסך לאורך השנים) כמו כן, בנתיים הנדלן עולה בערכו בארץ (כן אני יודע שזה יכול ליפול עכשיו ל30 שנה, כי המחזור בנדלן ארוך יותר מבשוק ההון...אבל אני לא מתכנן למכור אותה בכל מקרה)
שקלת להישאר בתחום התוכנה כעצמאי במשרה חלקית שעובד מהבית?

אם אתה אוהב את עבודת התכנות עצמה, אך שונא את הלחץ הנלווה הרגיל של חברת הייטק, זה אידאלי.
האמת שקלעת בול. אני מאוד אוהב תכנות, אבל שונא שנאת מוות את הלחץ, המסחריות, השכונה והפולטיקה המגעילה בהייטק...אכן אשמח לעבוד כעצמאי בתחום..
אני לא מבין בעיסוק עצמאי כלום...אני מניח שבתור עצמאי יש סיכון שלא תהיה עבודה זמן רב לא כך? ושבתור עצמאי יש הוצאות של מע"מ וכו' שמפחיתות מהרווחים? (שוב, אני לא סגור על זה, אשמח לדעת עוד באמת ממי שיודע לגביי ההוצאות הכרוכות בלהיות עצמאי)
מה גם אני חושב שזה עוד פיזור מתבקש על השוק ההון - אבל אני לא בדעת רבים לדעתי בנושא
העניין בנדלן הוא שאתה "תוקע" סכום גדול מאוד של כסף ב4 קירות...וזה דווקא מסוכן לדעתי ופוגע בפיזור (ונראה לי שהסיכון גדול יחסית במיוחד בגלל אופיה של המדינה)...אולי דירה אחת זה בסדר, גם מבחינת נוחות של דירה בבעלותך...אבל 2-3+ זה כבר מוגזם ומסוכן לדעתי...ומגדיל את הסיכויים לבלתמים בדירות ובעיות עם השוכרים.
בתנאי מעבדה בהשוואה למציאות, כאשר מדובר על תקופה של 60 שנים החוסר ודאות גדל, יש צורך במרווחי ביטחון גדולים כדי להכיל בלתמים,
במידה וטועים יש גבול כמה ניתן להצטמצם בעלויות המחיה החודשיות.
אשמח לדעת מהם מרווחי הבטחון שלדעתך צריך לקחת לתקופה כזו...מכל מלמדיי השכלתי..ובאמת חשוב לי לשמעו דעות מגוונות של כולם כאן...האם לדעתך כל הפירוט שנתתי עד כה מאפשר לי מרווח בטחון מספיק גדול ל60 שנה? (תקופה ארוכה מאוד ואי אפשר להגיד כן או לא, זה נכון, אבל אפשר להעריך את הסיכוי ולדעתי האישית הוא גבוהה, פשוט בהתחלה לא נתתי את כל המידע)
 
למה להפסיק לעבוד לגמרי? מה אמורים לעשות כל היום?

אפשר לדעתי לשלב שיעורים פרטיים לתלמידים/סטודנטים באזורים מבוססים, אני מכיר בקלות אנשים שישמחו לשלם 150-200 ש"ח לשעה לשיעורים פרטיים באנגלית/מתמטיקה או שיעורים שקשורים לתואר - במיוחד אם מדובר בתואר קשה כמו מדעי המחשב.
 
עבור איזה אחוז משיכה ברוטו ואחוז מנייתי היית פורש?
אפשר כבר להגיב או שתכף תיזכר בעוד 2MM?;)

בהתחלה היה נשמע לי שאתה בדרך לעשות החלטה פזיזה שעלולה לסכן אותך.

עם הנתונים החדשים המהלך נראה יותר הגיוני. לגבי סכום הפרישה הרצוי, אנחנו כבר עוברים להעדפות אישיות שנקבעות על פי המון משתנים שכנראה אצלי ואצלך הם שונים.

אז מה שחשוב לי לדעת זה שאתה לא עושה מהלך מסוכן, פחות חשוב לי להבין איזה סכום מספיק לך כדי לחיות באושר ועושר, כל אחד והמטרות (והחלומות) שלו.

מאחל לך המון בהצלחה! ובהחלט תשקול להמשיך לעבוד כעצמאי ולמצוא תחומי עניין חדשים ומגניבים, אל תהפוך למשועמם בין לילה (:
 
העניין בנדלן הוא שאתה "תוקע" סכום גדול מאוד של כסף ב4 קירות...וזה דווקא מסוכן לדעתי ופוגע בפיזור (ונראה לי שהסיכון גדול יחסית במיוחד בגלל אופיה של המדינה)...אולי דירה אחת זה בסדר, גם מבחינת נוחות של דירה בבעלותך...אבל 2-3+ זה כבר מוגזם ומסוכן לדעתי...ומגדיל את הסיכויים לבלתמים בדירות ובעיות עם השוכרים.
כן יש סיכוי לבלטמים וכן יש סיכון של שוכרים

אבל בסוף אני תופס כסף כנייר, ודירה כנכס פיזי

נכון שמחר יכולה להתחיל עוד מלחמה ועוד טילים - אבל אנשים עדין יצטרכו איפה לגור
ורובם לא יכולים לעזוב את הארץ

כלומר אולי מחיר השכירות ירד ואפילו בצורה חדה אבל איתו כל מדד המחירים ועל ידי כך עדין הסיכון מגודר ותוכל להמשיך למשוך

נכון שיש תרחישי קיצון כמו שהיה בזמן השואה ללקיחה של כל הנדלן וגירוש מהמדינה (היה לי גם במשפחה) ואז כל הנדלן נמחק
אבל זה התקיים גם לכסף בבנקים
ותכלס במקרים כאלה מה שיעניין אותי זה לא התיק פרישה שלי

אינפלציה דוהרת כמו בשנות ה80 זה תרחיש יותר סביר לדעתי

בכל מקרה תנתח מה ההוצאות החודשיות שלך ותבנה את התיק שלך בצורה דומה
אם שליש מההוצאות שלך זה דיור (אז אם שליש מההשקעות שלך יהיו בנדלן פיסי אתה מגודר יחסית)
אם שליש מההוצאות שלך זה אנרגיה - תשקיע בפנלים סולארים או כל דבר שיכניס לך את ההוצאה הזאת

אני אישית חושב שהכי משתלם כלכלית זה דירה למגורים
אז אולי במקרה שלך שווה לחשוב על מעבר לבית פרטי עם יחידת דיור להשכרה
נניח תקנה נכס ב3 מיליון
ויחידה להשכרה תכניס לך עוד 4K (על ה1.2M שהוספת)
ככה אתה נהנה מכל הפתורים על דירה יחידה
וזה גם יפתור לך את הבעיה של ההורים בעתיד - כי יוכלו תמיד לעבור לגור באותה יחידה שמראש תבדוק שהיא מונגשת
 
אפשר להתנגד ליצר.
השאלה באיזה מחיר.
אני לא מסכים אבל מבין את העמדה שלך בקשר לסכנות שבנישואים. אני מציע גם לך להבין בלי להסכים למחיר הגדול שמשלם מי שתא משפחתי יביאו לו אושר גדול ואף על פי כן והוא יימנע מכך מכך. אם הזכרת נטייה מינית, אז בדומה למחיר שמשלם מי שחי בניגוד לנטייתו המינית המובהקת.
 
מורה מן החוץ במכללה מרויח 270 להרצאה של 45 דקות
הרצאה היא דבר שצריך להכין, להתכונן אליו.
270 זה לא המון לכזה דבר.
אם יש לך הרצאה, מופע, או דבר קבוע אחר זה כבר סיפור אחר.

לדעתי עם סכום של מעל 3 מליון אפשר בהחלט לפרוש, עם יד על הדופק.
זה פשוט תלוי באדם. בכמה הוא מבזבז, האם הוא רוצה ילדים או כה.
אני תמיד חושב שכדאי לפרוש עם היד על הדופק. להיות גמישים ולהסתגל לשינויים.
אבל לחלוטין, אם יש לך תיק פעיל של 3 מליון ומרגיש לך כעת לצאת לשנה של מנוחה ואז לעשות חושבים מחדש - זה לגמרי אפשרי והגיוני בעיני.
לי למשל יש דירה של 800 900 אלף שמניבה לי תזרים חודשי, עוד איזה 310K במניות, ו30K בבנק, ומבחינתי, כמי ששוכר דירה בזול ועובד במה שהוא אוהב, ומתמחר את הזמן שלו בצורה לדעתי גבוהה (אני לוקח 180 לשיעור מוסיקה, ועובד כמה שעות בשבוע בלבד) - פרשתי כלכלית (עם שליש מההון שלך, ואני צעיר ממך בשנה). אך אף אחד מסביבי לא יודע על זה. מבחינת כולם אני מוסיקאי רעב כמו כל החברים שלו, אבל אני ברוגע עושה את מה שאני אוהב ומרוויח מזה. פה הופעה, שם אלבום, שם הלחנה, וכמה שיעורים בשבוע. מצטבר לי שכר נאה בלי להרגיש שאני עושה משהו שלא הייתי עושה בחינם (פרט לשיעורים).

הנקודה שלי היא שבזכות זה שהגעתי לאיזון כלכלי (נימנע מהמילה הנפיצה "פרישה") ושאינני מתכנן ילדים, אני לא רק יכול להתפנות לעשות רק מה שאני אוהב, אלא שאני גם יכול לתמחר גבוה את הזמן שלי החלופה היא פשוט לנוח. במקום לשבור את השוק וללמד 20 ילדים ב100 שקל לשיעור, אני מלמד 4 -5 ב180 נניח, ומפנה את הזמן והאנרגיה שלי. זהו הנמכת קצב החיים ויציאה מהמירוץ.

ולמה בעיני זאת לא פרישה? כי אנחנו במדינה בלי אקלים של פרישה. כדי לפרוש באמת לא צריך לחיות בארץ, ואולי אפילו לא לגדול בארץ. נסה לנוח כשכולם סביבך מתרוצצים. תקרא את ההודעות מעלי. אנשים לא יודעים לפרוש, לא מדויק להם לפרוש, והם לא ממש רוצים ללמוד לפרוש. יש כמה בודדים שכן. הרוב רוצים להגיע לפרישה כדי לסמן עוד מטרה. זה הלך הרוח הישראלי.
בשביל לפרוש באמת צריך יותר מתזרים חיובי, צריך לקום בבוקר (או בצהריים) ולחיות חיים חיוניים שאינם תלויים בעבודה.
אני מעולם לא יכולתי לעבוד במשהו שאני לא אוהב, זה לא בDNA שלי. אולי חלק מחברי הפורום יגידו שאני לא אמור לפרוש עם סכום כזה, לך הם אומרים עם סכום יותר מכפול משלי. לי זה נראה תמוה.
 
נערך לאחרונה ב:
התפשרנו על עוד דברים כמו לא לימול את הבנים שלנו
לא הבנתי אם מלתם או לא, אבל ככה לידיעת הציבור הסולידים - ניתוח שחזור לעורלה יהיה זמין עוד עשור שניים, ויעלה 10,000$ ומעלה. אני לא חושב שזה מופרך להעריך שילדים ידרשו (ואולי אף יתבעו) מהוריהם את עלות הניתוח הזה.
אם אתם בקטע של למול ילדים, הגדילו את קופת החיסכון שלכם ב10,000$ לילד לקראת הפרישה. אני לא צוחק.
 
לא הבנתי אם מלתם או לא, אבל ככה לידיעת הציבור הסולידים - ניתוח שחזור לעורלה יהיה זמין עוד עשור שניים, ויעלה 10,000$ ומעלה. אני לא חושב שזה מופרך להעריך שילדים ידרשו (ואולי אף יתבעו) מהוריהם את עלות הניתוח הזה.
אם אתם בקטע של למול ילדים, הגדילו את קופת החיסכון שלכם ב10,000$ לילד לקראת הפרישה. אני לא צוחק.

אני חושב שכמות הגברים שחיו את כל חייהם בלי עורלה יבחרו לעבור הליך אליקטיבי להוספת עורלה לאיבר המין שלהם נראה לי זניח מאוד.
 
השאלה באיזה מחיר.
אני לא מסכים אבל מבין את העמדה שלך בקשר לסכנות שבנישואים. אני מציע גם לך להבין בלי להסכים למחיר הגדול שמשלם מי שתא משפחתי יביאו לו אושר גדול ואף על פי כן והוא יימנע מכך מכך. אם הזכרת נטייה מינית, אז בדומה למחיר שמשלם מי שחי בניגוד לנטייתו המינית המובהקת.
100%. בגלל זה השתמשתי באנלוגיה של מישהו שצורך סמים קשים. לרצות לחיות עם אישה זה לא נטיה מינית, אלא לייפסטייל.

אף אחד הרי לא יכול לבוא ולומר: ״אני לא מסוגל לחוש עוררות מינית בלי לחתום על חוזה לפיו חצי מההכנסה שלי שייכת לה. אני חייב לחתום על הקו המקווקוו בשביל להגיע לזיקפה״. זה לא בר השוואה ללהט״בים.

אני חושב שזה לייפסטייל מסוכן בימינו, אבל כמובן שלא שופט. כמו שאני לא שופט אנשים שמשתמשים בחומרים משני-תודעה קשים.
גרושים, זה הקבוצה הכי לא-מאושרת שיש. הם מהווים את החלק הארי במצבת המתאבדים והדיכאוניים.
 
האמת שקלעת בול. אני מאוד אוהב תכנות, אבל שונא שנאת מוות את הלחץ, המסחריות, השכונה והפולטיקה המגעילה בהייטק...אכן אשמח לעבוד כעצמאי בתחום..
אני לא מבין בעיסוק עצמאי כלום...אני מניח שבתור עצמאי יש סיכון שלא תהיה עבודה זמן רב לא כך? ושבתור עצמאי יש הוצאות של מע"מ וכו' שמפחיתות מהרווחים? (שוב, אני לא סגור על זה, אשמח לדעת עוד באמת ממי שיודע לגביי ההוצאות הכרוכות בלהיות עצמאי)

אכן כעצמאי יש סיכון שלא תהיה עבודה זמן מסויים, אבל מה זה משנה לך? הרי ממילא יש לך כסף למחיה, והתכוונת לעזוב את העבודה.

לגבי מיסים וכו', זה לא שונה הרבה משכיר רק שצריך לעשות את זה באופן אקטיבי על ידי רואה חשבון פרטי. קח לך רואה חשבון פרטי והוא יעשה לך את הכל, זה לא יעלה יותר מ 8000 שקל בשנה (מהברוטו לפני מס).

מה שיפה בתחום התוכנה שאין הוצאות מעבר לזה, חוץ אולי ממחשבים שזה מעט מאד יחסית להכנסות, וזו הוצאה מוכרת במלואה.

הייתי מתחיל בגישוש במקום העבודה הנוכחי. תגיד להם את האמת, שאתה רוצה משרת תכנות חלקית מהבית , בלי לחץ. אם הם יגידו לא, אז תשאל חברים בתחום אם הם צריכים קבלן תוכנה בתחום שלך.

בתקופה הנוכחית, סביר שתמצא עבודה מתאימה די מהר.

בתור קבלן חיצוני תהיה די מבודד מהבלת"מים והתיזוזים האינסופיים של המשרד. ביחוד אם החוזה שלך יהיה פרוייקטלי.

מאחר ויש לך את רשת הבטחון של החסכונות שלך, תוכל לבחור הפרוייקטים והאנשים שאתה מעוניין לעבוד איתם בלי לחץ של צורך בפרנסה מיידית.

מנסיוני בתחום, האנשים והחברות באופן כללי די ישרים ומשלמים בזמן. דבר שלא תמיד קורה בתחומי קבלנות אחרים.
 
למה להפסיק לעבוד לגמרי? מה אמורים לעשות כל היום?
תראה, אני גם ככה בדיוק סיימתי סוג של 'פיילוט' של פרישה מוקדמת עם הדמי אבטלה במשך כמעט שנה.
ושוב, אם מסננים את האי נעימות של הקורונה, אני מרגיש כ"כ הרבה יותר טוב כמעט מכל תקופה בה עבדתי (להוציא תקופות שהיה אתגר אמיתי וטיסות ללקוחות בחו"ל מטעם העבודה בהן טיילתי גם לא מעט על חשבון העבודה...אבל עדיין התקופות האלו מהוות חלק קטן מכל התקופה בה עבדתי).

יכול להיות שעוד כמה שנים ישעמם לי...אז אמצא תחביב חדש, או שאולי כן אעבוד באיזה משהו רק בשביל העניין....לא מבין כ"כ את התדהמה של אנשים שהדבר הראשון שהם שואלים זה "מה תעשה בכל הזמן הפנוי, לא תשתעמם?" כאילו שבעבודה רובם המכריע של האנשים ממש נהנים ולא משעמם להם בכלל....
מאוד קל לי להעסיק את עצמי ימים שלמים (עובדה שהצלחתי במשך כמעט שנה ללא עבודה עכשיו)

אז מה שחשוב לי לדעת זה שאתה לא עושה מהלך מסוכן, פחות חשוב לי להבין איזה סכום מספיק לך כדי לחיות באושר ועושר, כל אחד והמטרות (והחלומות) שלו.
דווקא מעניין אותי לדעת מהו לדעתך סכום מספק, אני שואל כי כרגע אני רווק צעיר, ויכול להיות שאני מפספס כמה דברים בנוגע לעלות המחיה כשאתה נשוי עם ילדים...

מאחל לך המון בהצלחה! ובהחלט תשקול להמשיך לעבוד כעצמאי ולמצוא תחומי עניין חדשים ומגניבים, אל תהפוך למשועמם בין לילה (:
תודה רבה!, מאחל את זה גם לך ולכולם כאן!...יש סיכוי שעבודה בתור מתכנת עצמאי תקרוץ לי מתישהו...בנתיים יותר חשוב לי לסגור תכנית פרישה כמה שיותר הרמטית (עד כמה שזה אפשרי)

נכון שמחר יכולה להתחיל עוד מלחמה ועוד טילים - אבל אנשים עדין יצטרכו איפה לגור
דווקא התכנוותי יותר לסיכון שטיל יפול על הבית ויגרום נזק (לצערי לא כזה מדע בדיוני גם במרכז לאחרונה) ואז לך תרדוף אחרי מס רכוש ותזמין שמאי מטעמך כדי להוכיח להם שהנזק גדול יותר ממה שהם טוענים...יכול להיות שאני סתם מגזים, אבל אנחנו מדינה מיוחדת בקטע הזה

אני אישית חושב שהכי משתלם כלכלית זה דירה למגורים
אז אולי במקרה שלך שווה לחשוב על מעבר לבית פרטי עם יחידת דיור להשכרה
נניח תקנה נכס ב3 מיליון
ויחידה להשכרה תכניס לך עוד 4K (על ה1.2M שהוספת)
ככה אתה נהנה מכל הפתורים על דירה יחידה
וזה גם יפתור לך את הבעיה של ההורים בעתיד - כי יוכלו תמיד לעבור לגור באותה יחידה שמראש תבדוק שהיא מונגשת
כלומר למכור את הדירה שלי, ולהוסיף 1.2M? זו הצעה מעניינת..השאלה אם אפשר למצוא בית פרטי כמו שאתה מדבר עליו ב3M? מקום סביר בארץ? ועדיין מה שרשמתי קודם לגביי הסיכונים בנדלן ובמיוחד בארץ דיי מפריעים לי.

מבחינת כולם אני מוסיקאי רעב כמו כל החברים שלו
מצחיק, אני גם אומר לאחרים שאני עובד מהבית ושהפכו את זה למשהו קבוע בגלל הקורונה ולא אומר את האמת שאני מובטל כמעט שנה, סתם כדי לחסוך הסברים, שיחות מעיקות וגם למנוע קנאה וצרות עין. לא כי זה מזיז לי.
לאנשים קרובים יותר אני כן אומר שאני לא עובד בנתיים מבחירה, אבל כל אחד מרים גבה...לא מפריע לי.
ולמה בעיני זאת לא פרישה? כי אנחנו במדינה בלי אקלים של פרישה. כדי לפרוש באמת לא צריך לחיות בארץ
כל כך מתחבר, וממש חושב שאתה צודק...כנראה שבהמשך החיים אעשה ניסיון לגור בחו"ל לתקופה ואם זה יצליח אז אשאר שם.
הייתי מתחיל בגישוש במקום העבודה הנוכחי. תגיד להם את האמת, שאתה רוצה משרת תכנות חלקית מהבית , בלי לחץ. אם הם יגידו לא, אז תשאל חברים בתחום אם הם צריכים קבלן תוכנה בתחום שלך.
אני כבר לא עובד שם הרבה זמן, עשייתי כאמור פיילוט של פרישה 'רגועה' בזכות הדמי אבטלה של הקורונה..אבל זה רעיון טוב לשאול חברים אם הם צריכים קבלן תוכנה כזה...מניח גם שאתרים דוגמאת fiverr מאפשרים ביצוע עבודות מזדמנות כאלו?.
השאלה שיותר מעניינת אותי היא: כאשר אתה מתכנת עצמאי בחיתולים, האם הלקוחות דורשים לראות ניסיון בתור מתכנת עצמאי או שמספיק להם לדעת שיש לך 10 שנות ניסיון בהייטק כשכיר?. עד כמה זה קשה למצוא לקוחות בתור עצמאי מתחיל? (נניח ובחברות של המכרים לא צריכים קבלן כזה ואאלץ לפרסם עצמי באתרים כמו fiverr)
 
נערך לאחרונה ב:
לצערי, ההורים שלי מאוד מבוגרים (אמא 75 ואבא 82), אני מאוד מקווה שהירושה תהיה גם בעוד 50 שנה...אבל צריכים להיות ריאלים, וכנראה שזה יהיה בעוד פחות מ30 שנה...
1) ההון הנזיל האישי שלי כרגע מתקרב ל3.5M השארתי באפיק סולידי כ300K מתוכם, אחוז מנייתי גבוה מאוד בגלל אופק הפרישה וגם בגלל שהכנסות שההורים לא מנצלים נכנסים למניות אצלי, כך שאני יכול להרשות לעצמי את סיכון הזה.
2) יש לי דירה בשווי 1.8M ללא משכנתא למגורים בנוסף
תכלס!
תפרוש עכשו ונצל חצי מזמנך לבקר את ההורים ואם תצטרך בעתיד אז גם לטפל בהם , וחצי מהזמן נוח ומצא לך תחביבים בילוים ועיסוקים אחרים של פנאי.
כסף יש לך מספיק,
השאלה האם יש לך את האומץ להחליט לפרוש?
 
השאלה האם יש לך את האומץ להחליט לפרוש?
שלב ראשון בפיילוט עבר בהצלחה (לא השתעממתי) :)
שלב שני מתחיל עכשיו, בלי אף הכנסות...יש לי את האומץ, רק חשוב לי בכל זאת לתכנן plan b של אפשרות לחזרה מהירה לשוק העבודה אם התוכנית נכשלת...מסקרן אותי העניין של מתכנת עצמאי והשאלות שעולות מכך כפי שכתבתי בהודעה הקודמת.
 
צפה בקובץ המצורף 301
ואנשים בפורום אוכלים לי את הראש שאני מייעץ לבחורים צעירים להישאר רווקים
Just go MGTOW
לא קשור לג'נדר
קשור לקבעון
קשור למי שהמטריקס
צמצם לו את שדה הראיה
למי שמפחד לצאת מהקווים
למי שמפחד מהחופש בראש
 
שלב ראשון בפיילוט עבר בהצלחה (לא השתעממתי) :)
שלב שני מתחיל עכשיו, בלי אף הכנסות...יש לי את האומץ, רק חשוב לי בכל זאת לתכנן plan b של אפשרות לחזרה מהירה לשוק העבודה אם התוכנית נכשלת...מסקרן אותי העניין של מתכנת עצמאי והשאלות שעולות מכך כפי שכתבתי בהודעה הקודמת.

תעשה מצגת קצרה (או מסמך קצר) שמציג את כישוריך ואת המטרות שלך, ותפיץ אותו בקרב בקרב אנשים טכנים בתחום שלך

חפש אותם ב linkedin או מהכרויות עם חברים, או ממאמרים טכנים \ מצגות בכנסים וכו' אל תפחד לקבל תשובות שליליות, או הפניות לאחרים, תמשיך להפיץ עד שתמצא פרוייקט או עבודה מתאימה.
 
מסקרן אותי העניין של מתכנת עצמאי והשאלות שעולות מכך כפי שכתבתי בהודעה הקודמת.
קראתי את כל הפוסט כאן בשל הדימיון במצב בינינו והשאלה המעניינת.
אני כן מתכנת עצמאי, אם תרצה - אני יכול לענות על שאלות שיש לך בנושא ואיך זה משתלב עם פרישה/חצי-פרישה וכל הדברים מסביב.

באופן כללי, הדבר העיקרי שאתה צריך ללמוד זה איזה פרויקטים ולקוחות לבחור. זה יעשה את ההבדל המשמעותי ביותר בחוויה שלך.
החל מאתר תוכן פשוט בוורדפרס, MVP למיזם חדש, כח עזר לאיזה ניסיון מטורף של AI שהחברה רוצה לנסות, או לנהל צוות פיתוח באוקראינה עבור חברה מקומית, אתה גם יכול להגיע למצב שאתה מפתח שירות או מוצר משלך ומוכר פאסיבית... הכל פתוח.

כן כדאי לעבוד עם רו"ח, אבל כזה שיכיר את כל התמונה במלואה. העבודה השוטפת עבור עסק כמו מתכנת עצמאי היא לא רבה אבל השקט הזה משתלם (זה עולה כ400-500 ש"ח בחודש).
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
ה סמוטריץ שוקל מיסוי רווחי קה"ש לאחר 6 שנים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 244
M בן 24 שוקל לקנות דירה נדל"ן 9
M מתמחה בראיית חשבון - שוקל הסבה התפתחות אישית 65
T שוקל לממש סנופי לסגור פריים במשכנתא / להכניס לפקדון שוק ההון 10
deussex שוקל למכור את החלק האג"חי לקניית המדד עכשיו שוק ההון 31
M קיימת קופת גמל להשקעה, שוקל לעבור לברוקר? שוק ההון 146
M שוקל להשקיע חלק משמעותי מהכסף של אמא שלי בחשיפה ל100% מניות שוק ההון 26
E שוקל להחליף מקצוע מצלם לנדל"ן, אבל ההתלבטות קשה. מה אומרים? אוף טופיק 34
T בעל קופ"ג להשקעה, שוקל לעבור לאופי השקעה אחר וחייב יעוץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Roi מוח כוורת - שוקל עבודה עצמאית בתור מלווה לקניית נכסים בספרד נדל"ן 43
E שוקל לחזור להורים ולחסוך לבית או שעדיף להשכיר דירה יותר זולה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
ה פחד גבהים, שוקל למכור חלק שוק ההון 40
twister התלבטות - שוקל לעבור מואנגרד ל black rock שוק ההון 21
A בן 30 בצומת דרכים - שוקל הסבה התפתחות אישית 20
N קרן חרום/ מזומנים בעו"ש בימים אלה - שוקל להמיר חלק לדולרים צרכנות פיננסית 10
M אג"ח ממשלתי כללי - שוקל למכור. שוק ההון 6
T דיווח: הבית הלבן שוקל מתן הקלות מס לאמריקאים שישקיעו בשוק ההון שוק ההון 2
T "הבית הלבן שוקל מתן הקלות מס לאמריקאים ישקיעו בשוק ההון" אוף טופיק 5
F שוקל לקיחת הלוואה לקניית נכס בחול נדל"ן 6
ה שוקל לקנות מניה שוק ההון 11
S שוקל ברצינות לשנות את התיק שלי לתיק בהשראת חבר הפורום מורכב מ-50% sso 50% ,tlt בחלק האמריקאי שוק ההון 44
B שוקל מספר אופציות לפני קנייה נדל"ן 12
Y שוקל להעביר את הכספים מקרן הפנסיה לקופת גמל IRA שוק ההון 51
C שוקל שינוי מסלול מהנדסה לתוכנה התפתחות אישית 27
ט שוקל לקחת מתכנן פיננסי שוק ההון 4
ק שוקל הסבה מקצועית אוף טופיק 20
M תושב ארה"ב שוקל למשוך כספי פנסיה להשקעה נזילה יותר צרכנות פיננסית 1
K תכנון פרישה להורים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 32
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
א המשך השקעת כספי פנסיה לאחר פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
D פרישה מאוחרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T תכנון פרישה וירושה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
T פרישה מוקדמת - האם להמשיך להפקיד עצמאית לפנסיה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 39
E פרישה מוקדמת - יש חיים אחרי העבודה יומני מסע אישיים 84
littleSeal מחשבות על פרישה מוקדמת: התנסות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 39
Y תיק השקעות למטרת פרישה מוקדמת (35) - אשמח לדעתכם. שוק ההון 34
N המלצות לתהליך פרישה יומני מסע אישיים 29
ט איך מייצרים אמונה במטרה של פרישה מוקדמת עם חוסר הוודאות? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
ttmoon פרישה מוקדמת ודמי ניהול בקרן פנסיה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 3
מ מס רווחי הון לאחר פרישה מעבודה מיסים 3
N פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 19
F פרישה מוקדמת סולידית בארה"ב פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 24
U מה הצעדים הנדרשים לפני פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 23
א עזרה בתכנון פרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 14
sharon שכירת דירה בשלב המשיכה\פרישה ללא הכנסות ממשכורת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
Homer הפקדת סכום גדול בפנסיה לפני פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
J מתכנן פרישה "בחינם" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
ב תכנית פרישה - מה דעתכם? שוק ההון 10
V דוח שנתי 1301 -מענק פרישה מיסים 3

נושאים דומים

Back
למעלה