flower
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 4/2/18
- הודעות
- 385
- דירוג
- 161
אתה עוצר מוקדם מדי, ולא שואל מה גורם לך לבחור לקבל את המציאות ״בחיוך״ במקום ״בעצב״. אולי זה הגנים שלך, או החינוך שלך, או המציאות העגומה שסביבה והמנגנונים הפסיכולוגיים להתמודד איתה. זה שאתה מבצע את הפעולה של להעדיף להסתכל על חצי הכס המלאה לא אומר שבחרת לעשות זאת.
הייתי בצעירותי סובל מחרדות ודכאון (ממש, עם ימים חשוכים מאד). יום אחד כשהייתי בחנות של סטימצקי ראיתי ספר על התמודדות עם חרדות ודכאון וקניתי אותו. אחרי שקראתי אותו הרגשתי יותר טוב. מי יודע, אולי עד היום יש שאריות של מה שהספר החדיר בי שמשפיעים על חיי.
יבוא אדם ויגיד - הנה דוגמא מעולה לבחירה חופשית, הוא הרגיש רע והוא בחר בכח המחשבה (שהוא למד בספר) להרגיש יותר טוב. אנו הבעלים של הגורל שלנו.
אבל - האם באמת? האם אני בחרתי למצוא את הספר? האם אני בחרתי לקנות את הספר (הרי הגיוני שמוחי הסובל במודע מחרדות ודכאון יגיב בשמחה ותקוה למראה האפשרות לרפא את המצב בעלות סמלית של כמה עשרות שקלים, זה כמעט בלתי נמנע כמו התוצאה של החישוב 2+2). האם בחרתי ליישם את מה שהיה כתוב בספר שעלי לעשות? האם המילים שקראתי לא חייוטו מחדש מספיק ניורונים במח כדי לשנות את האחגוריתמיקה של תהליכי החשיבה?
צר לי מאד. אבל אדם שמאמין שיש ביידנו חופש בחירה פשוט לא חשב על השאלה מספיק לעומק.
הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לקבל זה להנות בבורות מהאשליה של חופש הבחירה. ואם אין הבדל בין האשליה לדבר האמיתי, אז האם זה באמת משנה?
הבחירה שלך אינה יכולה להתנגד להגיון?
הבחירה שלך אינה יכולה להתנגד לרצון להרגיש טוב?
בהחלט אתה יכול להתנגד.
שהיית בדיכאון, בחרת להזדהות עם הדיכאון ולתת לו מענה,
אתה יכול לבחור גם לא לטפל בזה ועוד בלי סיבה מיוחדת.