שלום, אני מעוניינת לפתוח חשבון ב IB כדי להוציא חלק מהכסף מהארץ, אבל רוצה לברר כמה דברים:
1. הסולידית כתבה שאם קונים ניירות ערך ישירות ע"י ברוקר זר, הנייר יהיה רשום על שמי בבורסה (או רק אצל הברוקר?). איפה אני יכולה לראות את הנייר הרשום על שמי, אם בכלל?
2. כעקרון, החשבון הוא לטווח ארוך, ויכיל קרן אירית צוברת עם פיזור מנייתי גלובלי + קרן אירית צוברת על אג"ח אמריקאי עד 3 שנים. אם לא אמכור ניירות, האם בכל זאת עליי להגיש דו"ח חצי שנתי למס ההכנסה הישראלי? אם כן, מה פירוש תשלום מקדמות מדי חצי שנה (מופיע בפוסט של הסולידית על IB)? איזה דו"ח בדיוק מגישים?
3. אם אין צורך בדו"ח חצי שנתי, האם במסגרת הדו"ח השנתי שאני מגישה בכל מקרה, עליי לדווח גם אם לא היו אירועי מס+לא העברתי יותר מ 500000 ש"ח בשנה+הסכום בחשבון אינו עולה על 1800000 ש"ח?
4. האם בעת הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה בארץ, עליי לצרף אישור כלשהו מטעם IB, גם אם לא היו אירועי מס? משהו מקביל לטופס 867 מהבנק שלי בארץ (שאותו אני מגישה תמיד גם אם אין אירועי מס). איך משיגים אישור כזה מ IB (איך נקרא הטופס ואיך משיגים אותו)?
5. אם בעתיד הסכום בחשבון IB יעבור את הסכום המבוטח ע"י SIPC (500000$?) - האם אוכל בדיעבד לפצל את החשבון, כלומר תת-חשבון על שמי ועוד תת-חשבון על שם בעלי, וכך להכפיל את הסכום המבוטח? או שאני חייבת מראש לפצל הכל?
6. אין לי אזרחות אמריקאית, אבל לבן שלי (קטין) יש. האם במקרה של מוות שלי הוא עלול להיפגע בירושה? או שמס הירושה חל רק עליי, כבעלת החשבון, ואז לא יחול מס ירושה אמריקאי?
7. אם ארצה להתייעץ עם בעל מקצוע - מי הוא הגורם המתאים? רואה חשבון עם התמחות מסויימת? או שבכלל עו"ד? איזה?
תודה רבה מראש לכל העונים
1. הסולידית כתבה שאם קונים ניירות ערך ישירות ע"י ברוקר זר, הנייר יהיה רשום על שמי בבורסה (או רק אצל הברוקר?). איפה אני יכולה לראות את הנייר הרשום על שמי, אם בכלל?
2. כעקרון, החשבון הוא לטווח ארוך, ויכיל קרן אירית צוברת עם פיזור מנייתי גלובלי + קרן אירית צוברת על אג"ח אמריקאי עד 3 שנים. אם לא אמכור ניירות, האם בכל זאת עליי להגיש דו"ח חצי שנתי למס ההכנסה הישראלי? אם כן, מה פירוש תשלום מקדמות מדי חצי שנה (מופיע בפוסט של הסולידית על IB)? איזה דו"ח בדיוק מגישים?
3. אם אין צורך בדו"ח חצי שנתי, האם במסגרת הדו"ח השנתי שאני מגישה בכל מקרה, עליי לדווח גם אם לא היו אירועי מס+לא העברתי יותר מ 500000 ש"ח בשנה+הסכום בחשבון אינו עולה על 1800000 ש"ח?
4. האם בעת הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה בארץ, עליי לצרף אישור כלשהו מטעם IB, גם אם לא היו אירועי מס? משהו מקביל לטופס 867 מהבנק שלי בארץ (שאותו אני מגישה תמיד גם אם אין אירועי מס). איך משיגים אישור כזה מ IB (איך נקרא הטופס ואיך משיגים אותו)?
5. אם בעתיד הסכום בחשבון IB יעבור את הסכום המבוטח ע"י SIPC (500000$?) - האם אוכל בדיעבד לפצל את החשבון, כלומר תת-חשבון על שמי ועוד תת-חשבון על שם בעלי, וכך להכפיל את הסכום המבוטח? או שאני חייבת מראש לפצל הכל?
6. אין לי אזרחות אמריקאית, אבל לבן שלי (קטין) יש. האם במקרה של מוות שלי הוא עלול להיפגע בירושה? או שמס הירושה חל רק עליי, כבעלת החשבון, ואז לא יחול מס ירושה אמריקאי?
7. אם ארצה להתייעץ עם בעל מקצוע - מי הוא הגורם המתאים? רואה חשבון עם התמחות מסויימת? או שבכלל עו"ד? איזה?
תודה רבה מראש לכל העונים