• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

רכישת אגח ביום שאחרי הודעת הריבית של נגידת הפד

doc29

משתמש בכיר
הצטרף ב
14/2/15
הודעות
3,244
דירוג
3,518
אהלן,

אני משלים לי לאיטי את תכנית ההשקעה שלי (אני אפרט אותה פה בתיקים האישיים בהזדמנות בקרוב).
בגדול- היא אומרת 90% תיק מניות עולם פאסיבי לחלוטין דרך IB (יש לי סכום שאינו מצריך עמלת מינימום).
שאר 10%- אגח כללי ישראלי. עבור זה פתחתי חשבון בבית השקעות ישראלי עם תנאים מעולים.

אפילו חטאתי במיקרו תזמון - פתחתי את החשבון לפני כ-3 שבועות ואמרתי "נחכה להודעה של ילן ב-14 בדצמבר, כולם אומרים שבוודאות שתעלה את הריבית". לשמחתי צדקתי - ומדד אגח כללי ירד היום ב-0.34% (הירידה היומית הכי גדולה שלו מזה הרבה זמן).

ופתאום עולות לי שאלות - היא כבר הודיעה שיהיו עוד 3 העלאות ריבית בשנה הקרובה. נכון- זה סוג של תזמון שוק. מצד שני, לא במובן הרגיל, כיוון שיש פה הודעה מצד הרגולטור על הצעדים שהוא עומד לנקוט, זה תלוי גם בו ולא רק במר שוק (בניגוד לתזמון של שוק המניות). בנוסף, הרי ממילא אני בקושי מקבל תשואה על האגח, כך שאני לא ממש מאבד תשואה אלטרנטיבית בהמתנה. מצד שלישי - האם אחרי השנה הזו - האם לא תבוא אולי עוד הודעה על 3 העלאות ריבית נוספות? ובנוסף, גם שנה שעברה היא הודיעה שיהיו הרבה העלאות ריבית והייתה רק אחת.

מה אתם אומרים? מבלי לייעץ לי אישית מה לעשות- אשמח לתובנות על איך לגשת לסוגיה.
תודה.

עריכה: רק אבהיר שהסכום העיקרי של ה-90% כבר נקנה ו"במשחק", הדילמה היא רק על החלק של ה-10%.
 
לדעתי לא יצא כלום מתזמון כזה, אתה מדבר על תנודות קטנות יחסית (אם היית אומר שאתה ממחכה לירידה של 20% כדי להכנס עם 90% מהתיק עוד היה אפשר לדון על זה, אבל מה יתן לחכות לירידה לא מובטחת של 2-3-4% כדי להכניס 10% מהתיק?).
 
היא כבר הודיעה שיהיו עוד 3 העלאות ריבית בשנה הקרובה
כולנו זוכרים את מה שהיא אמרה בסוף 2015 על 2016. צריך לקחת את מה שהיא אומרת בערבון מוגבל.
הבעיה בארה"ב שבגלל הריבית האפסית החוב שם תפח, יהיה להם קשה להעלות יותר מדי את הריבית.
בינתיים באירופה המצב לא הכי מצדיק העלאת ריבית, כי הנתונים שם פחות טובים מארה"ב. כנ"ל בשווקים המתעוררים.
בגלל הסיבות האלו לדעתי יהיו גג שתי העלאות ריבית זהירות בשנה הבאה בארה"ב, אלא אם המצב באירופה ישתפר, מה שקצת פחות נראה באופק.

בגדול, לדעתי האג"ח כבר עשו את שלהם ואפילו יותר (כנראה שאפילו יותר מדי). מאוד הגיוני שיהיה mean reversion בשנים הקרובות. בכל מקרה, 10% זה לא עד כדי כך משמעותי. אני הייתי נזהר ממח"מ גבוה.
 
אג"ח ארה"ב ל - 10 שנים נסחר סביב תשואה של 2.5%.
בגדול המשחק בשוק ההון הוא צפי העתיד. כי מה שהשוק חושב שיקרה כבר מתומחר.
לכן, אם למשל ב - 2017 תהיה רק העלאת ריבית אחת, בניגוד להערכה העכשוית של 3 נניח סביר שהמרווחים דווקא יצטמצמו (למרות שהיי, הריבית עלתה).
רק דבר אחד חשוב מאוד לכל המתזמנים לזכור. בזמן שאתה ממתין, אתה מפסיד תשואה שוטפת. בתוחלת לפחות.
לצורך הדגשה, יתכן מאוד שגם אם המרווחים יפתחו, עדיין הקופון השנתי או החצי שנתי יניב לך יותר מההפסד הכרוך בירידת שווי האגרת.
 
אשמח לתובנות על איך לגשת לסוגיה.
אני פחות מתוחכם מחברי לפורום. נראה לי אשקיע באג"ח (נגיד טווח בינוני) כאשר הוא ייתן לי משמעותית יותר תשואה מדמי הניהול של קרן מחקה אג"ח.
 
מח"ם 0 -> לא רגיש לשינויים בריבית (במבט על על התיק).
לא הבנתי, תוכל להסביר? (אתה מתכוון שהמחמ של האגח בתיק שלי הוא בערך 0 בהתחשבות בחלקו הקטן ולכן זה לא משנה)?
אגב, אני רואה שרשמתי אגח כללי. התכוונתי אגח ממשלתי כללי.
אני הייתי נזהר ממח"מ גבוה.
תודה. אגח ממשלתי כללי עומד כרגע על מחמ של כ-6 שנים, נשמע לי סביר.
מה שהשוק חושב שיקרה כבר מתומחר.
אני שומע את הטענה הזו הרבה אבל במציאות אני לא בהכרח רואה שהיא קורה. עקבתי אחרי מה שקרה כי הסוגיה עניינה אותי. אתמול דקה לפני ההודעה ההערכות היו שיש סבירות של מעל 95% שזה מה שיקרה. ועדיין - התנודות היו די גדולות- גם באגחים וגם בשוק המטח. או שאולי זה כי ההודעה הייתה על 3 במקום 2 העלאות? לא ברור.

טוב, בכל מקרה אני כנראה אקנה עכשיו. זה פלח קטן, הירידות של אתמול משפרות לי פסיכולוגית את ההרגשה שקניתי טיפה יותר בזול ובנוסף זה הרגל טוב ללמוד לא לתזמן.

תודה לכולם.
 
אתמול דקה לפני ההודעה ההערכות היו שיש סבירות של מעל 95% שזה מה שיקרה. ועדיין - התנודות היו די גדולות- גם באגחים וגם בשוק המטח. או שאולי זה כי ההודעה הייתה על 3 במקום 2 העלאות? לא ברור.
השוק תמחר העלאת ריבית. נקודה. מה שיותר עניין את השוק זה האם ההצהרה המלווה להודעה תהיה 'ניצית' או 'יונית'. והיא היתה ניצית, ולכן המרווחים נפתחו, ולכן הדולר עלה.
 
השוק תמחר העלאת ריבית. נקודה. מה שיותר עניין את השוק זה האם ההצהרה המלווה להודעה תהיה 'ניצית' או 'יונית'. והיא היתה ניצית, ולכן המרווחים נפתחו, ולכן הדולר עלה.
אתה מאוד דטרמיניסטי בהצהרות שלך. איפה שאתה רואה נקודה אני רואה המון סימני שאלה אבל בסדר, הידע שלי מאוד קטן בתחום, אולי בעתיד אלמד.
מה שכן לא ככ ברור לי למה את העלאת הריבית השוק "תמחר" ולגבי ההצהרה הוא "התעניין".
המסקנה שלי היא שהיכולת של השוק לתמחר דברים היא מאוד ירודה ולכן השינויים ברגע שקורה הפעולה (שאותה השוק תמחר) - יכולים להיות די משמעותיים. לא יודע למה. אולי כי הרבה אנשים לא משתתפים בתמחור וממתינים לאחרי ההחלטה כדי "לנקוט עמדה" (כלומר לנקוט פעולה של קניה או מכירה) ובמובן הזה, התמחור של השוק שעה לפני הריבית הוא בערך כמו סקר של מינה צמח כאשר 40% מהאנשים עדיין לא החליטו.
 
התמחור הוא בעצם דעת (השערת) הרוב, לא שזה מחייב במציאות
 
נראה לי אשקיע באג"ח (נגיד טווח בינוני) כאשר הוא ייתן לי משמעותית יותר תשואה מדמי הניהול של קרן מחקה אג"ח.
יש קרנות מחקות אגח ממשלתי כללי- מחמ 6 שנים. דמי ניהול 0, דמי נאמנות 0.03, ו"תשואה פנימית" (שאני מודה שאני לא מבין עד הסוף מה המשמעות) שעכשיו היא כבר כמעט 1%. האם זה לא משמעותי לפלח דל הסיכון בתיק?
 
אני פחות מתוחכם מחברי לפורום. נראה לי אשקיע באג"ח (נגיד טווח בינוני) כאשר הוא ייתן לי משמעותית יותר תשואה מדמי הניהול של קרן מחקה אג"ח.
כמה זה משמעותית ?
 
מה שכן לא ככ ברור לי למה את העלאת הריבית השוק "תמחר" ולגבי ההצהרה הוא "התעניין".
השוק מתמחר את העתיד כל הזמן. לא רק את המחר או שנה הבאה, אלא גם את הריבית והאינפלציה בעוד 30 שנה. כשממוצע הדעות הוא שהריבית תעלה מחר ב - 0.25% והיא אכן עולה ב - 0.25%, להעלאה עצמה לא אמור להיות שום אימפקט כי מה שחשבו שיקרה ואכן קרה כבר מגולם.
לגבי שנה הבאה - השוק מתמחר כבר עכשו ציפיות כמובן, אבל חוסר הוודאות הרבה יותר גדול. אולי בסוף 2017 הריבית תהיה רק 1%, אולי 2.5%? קיימים יותר מידי משתנים עתידיים ובלתי ידועים שעשוים להשפיע והשוק יורה באפלה ומחפש עוגנים ומשערך את הנתונים החדשים בכל דקה (בינתיים הוא יושב במקום טוב באמצע ומחכה להתפתחויות).

המסקנה שלי היא שהיכולת של השוק לתמחר דברים היא מאוד ירודה ולכן השינויים ברגע שקורה הפעולה (שאותה השוק תמחר) - יכולים להיות די משמעותיים.
אם השוק מתמחר סבירות של 50% להעלאת הריבית מחר, במהלך ההודעה השוק סוגר את הפער, לכאן או לכאן.
אם השוק מתמחר סבירות של 100%, והריבית אכן עולה, לא יהיה שום שינוי דרמטי שנובע מכך.
(זה באופן טכני, בהנחה שאין שום משתנה אחר. בפועל, השוק מחפש רמזים לעתיד בהודעה שמלווה להצהרה).

הרבה אנשים לא משתתפים בתמחור וממתינים לאחרי ההחלטה כדי "לנקוט עמדה" (כלומר לנקוט פעולה של קניה או מכירה) ובמובן הזה, התמחור של השוק שעה לפני הריבית הוא בערך כמו סקר של מינה צמח כאשר 40% מהאנשים עדיין לא החליטו.
מי שלא משחק לא רלוונטי כלל לעניין.
השוק מספיק משוכלל וקיימים מספיק שחקנים. אם נכנסים חדשים לאחר ההחלטה וקונים את מה שהשוק כבר מגלם הם לא אמורים להשפיע בהנחה שיש מספיק סחירות. אם יש להם דעה אחרת, לבריאות. על סמך מה? בכל מקרה עיוותי תמחור, באם קיימים, נסגרים במיליונית השניה. אף אחד לא מחכה לשחקן החדש שיואיל בטובו לבוא ולשים כסף שהפד' יעלה את הריבית לאחר שהוא העלה את הריבית ולגרוף רווח.
 
כשממוצע הדעות הוא שהריבית תעלה מחר ב - 0.25% והיא אכן עולה ב - 0.25%, להעלאה עצמה לא אמור להיות שום אימפקט כי מה שחשבו שיקרה ואכן קרה כבר מגולם.
אם 80% מהאנשים חושבים שהריבית תעלה ב-0.25% ו-20% חושבים שהיא לא תשתנה, אז ממוצע הדעות הוא לא 0.25% (אלא זה רק הרוב), וברגע שהריבית מוכרזת, יהיה שינוי קל בשוק בגלל אותם 20% שחשבו שהיא לא תשתנה. כל זה כמובן בהתעלם מהבעיתיות שבלהגדיר "ממוצע דעות", או ההנחה שיש קשר לינארית בין "ממוצע הדעות" להשפעה על השוק (לא בהכרח "הדעה הממוצעת" מתורגמת ל"אפקט הממוצע"), וכו'.
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
אם 80% מהאנשים חושבים שהריבית תעלה ב-0.25% ו-20% חושבים שהיא לא תשתנה, אז ממוצע הדעות הוא לא 0.25% (אלא זה רק הרוב), וברגע שהריבית מוכרזת, יהיה שינוי קל בשוק בגלל אותם 20% שחשבו שהיא לא תשתנה.

בדוגמא שכתבתי ושצטטת, הממוצע הוא 0.25%. כי בדוגמא שלי השוק תמחר את העלאת הריבית במלואה, לא יותר ולא פחות, טרם ההכרזה. (בפועל זה גם כמעט מה שהיה, אבל זה לא שייך בכלל לצורך המחשת הרעיון).

כל זה כמובן בהתעלם מהבעיתיות שבלהגדיר "ממוצע דעות", או ההנחה שיש קשר לינארית בין "ממוצע הדעות" להשפעה על השוק (לא בהכרח "הדעה הממוצעת" מתורגמת ל"אפקט הממוצע"), וכו'.
כשכתבתי 'דעה' הכוונה בהקשר הזה היא כמובן כסף שזז בשוק.
 
לא חשבתי על זה לעומק, לפחות שנרוויח משהו גם אחרי עמלות קנייה ומכירה.
נראה לי שכבר עכשיו אתה תרוויח טיפה. על פי נתונים מביזפורטל היום, התשואה ברוטו של קרן על מדד אגח ממשלתי כללי (מחמ=6) היא 0.95%. יש קרנות שעוקבות אחרי המדד עם דנ=0 ודמי נאמנות 0.03.
אפשר למצוא בתי השקעות עם דמי ניהול של 10 שח בחודש, כלומר עדיין אפשר להרוויח סכומים קטנים מהאפיק הזה.
 
כלומר עדיין אפשר להרוויח סכומים קטנים מהאפיק הזה.

אני הגעתי למסקנה שאין שום הצדקה להשקיע באג"ח, נכון לעכשיו. סגרתי את הפוזיציה שהייתה לי באג"ח ממשלתי כללי בהפסד קטן.
כרגע תיק שלי 100% מניות. ואם כבר הייתי חושב על להשקיע 10% באפיק אחר, הייתי הולך לכיוון המתכות. מחיר הזהב ירד בצורה משמעותית לאחרונה למשל.

נ.ב. לא מייעץ, חושב בעצמי ללכת לכיוון הזה.
 
אני הגעתי למסקנה שאין שום הצדקה להשקיע באג"ח, נכון לעכשיו
תוכל לנמק? הראיתי בהודעה הקודמת למה זה נותן תשואה קטנה חיובית (מבלי להתחשב בענייני איזון שעשויים לשפר עוד קצת תשואה).
אתה בכלל משקיע באסטרטגיה של מניות דיבידנד לא? אם ככה נראה לי שזה קצת פחות רלוונטי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A רכישת אגח'ים שוק ההון 0
O רכישת אגח קונצרני על ידי הפד שוק ההון 38
G החלק הסולידי של התיק רכישת קרן קסם KTF אגח ממשלתי כללי שוק ההון 4
קפה שחור רכישת אגח ישראלי בברוקר זר שוק ההון 45
turtle רכישת אגח ארוך טווח - כאשר יש שער מינימום שוק ההון 4
R רכישת בית עם היתר בניה מאושר להוספת 2 קומות נוספות נדל"ן 14
D התייעצות לפני רכישת דירה להשקעה נדל"ן 1
S רכישת שטח למגורים נדל"ן 17
M מינוף נכס קיים לטובת רכישת נכס נוסף נדל"ן 11
M רכישת דירה ראשונה נדל"ן 6
ר שאלה על רכישת קרן לעתיד שוק ההון 5
ש רכישת שליש דירה לאחר זכייה במחיר למשתכן. נדל"ן 3
Y לבטים לפני רכישת דירה ראשונה להשקעה נדל"ן 0
לאץ' רכישת מניות של חברות קטנות עבור תזרים דיבידנדים שוק ההון 11
R רכישת שבר מניה בבנק שוק ההון 5
B רכישת מקרר - מעבר דירה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
littleSeal רכישת דירת פינוי בינוי בצל המלחמה נדל"ן 15
C רכישת בית למגורים עם חריגות בניה נדל"ן 21
T רכישת דירה ראשונה באיזור חיפה ללא משכנתא נדל"ן 14
C רכישת בית קרקע לעומת שכירות ושימור תיק השקעות נדל"ן 12
T האם חייב לקחת שמאי מקרקעין לפני רכישת דירה? נדל"ן 7
R פיקוח ממשלתי על מחירי הדיור בעת רכישת דירה נדל"ן 43
השועל רכישת דירה שנייה או שדרוג דירה נדל"ן 1
B רכישת מניות ללא עמלת קנייה שוק ההון 17
ל רכישת גג לצורך בניית דירה נוספת נדל"ן 4
O רכישת קרן ריט שוק ההון 5
וינסנט רכישת US Treasury לעומת CD שוק ההון 16
341Omer רכישת אג״ח דרך מערכת המסחר Viewtrade שוק ההון 6
O רכישת אג"ח ארה"ב במינוף דרך Interactive Brokers שוק ההון 7
O רכישת מולטי פמילי בארה"ב להשקעה - איפה ולמה? נדל"ן 1
י שכירות של 12,000 ש"ח או רכישת דירה נדל"ן 30
T איך עובד תהליך רכישת דירה? נדל"ן 1
A מתלבטים בין רכישת דירה למגורים לבין רכישת דירה להשקעה נדל"ן 32
B רכישה קרן אירית רחבה ב-IB לעומת רכישת אותה קרן בארץ: יש הבדל במדד היחוס? מיסים 7
M רכישת דירה למגורים - האם זה הזמן הנכון? נדל"ן 8
T רכישת דירה מהון עצמי בלבד בזמן של ריבית גבוהה נדל"ן 20
א רכישת דירה חדשה בחיפה בעת הנוכחית נדל"ן 6
stamEhad סיום עבודה - מימון רכישת אופציות ע"י כספי פיצויים + ימי חופשה מיסים 6
ר רכישת דירה בעיתוי הנוכחי נדל"ן 6
M רכישת אופציות מבלי להוציא כסף - equitybee ודומיהן צרכנות פיננסית 12
F רכישת דירה יד 2 - מה מבנה תשלום נפוץ? נדל"ן 3
yancuk תוכנית עבודה עבור רכישת נכס נדל"ן 10
S רכישת קרן כספית - טכנית שוק ההון 6
א רכישת דירה שהמוכרים חתומים על פינוי בינוי פוסטים מאיכות נמוכה 6
א רכישת מכונת כביסה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
M התלבטות לגבי רכישת נכס נדל"ן 6
D מכירת מניות למען רכישת דירה למגורים שוק ההון 31
H מינוף דירה של הורים לצורך רכישת דירה חדשה נדל"ן 11
צ ייעוץ - רכישת דירה להשקעה נדל"ן 0
צ התלבטות על רכישת דירת מציאה מכונס נכסים נדל"ן 6

נושאים דומים

Back
למעלה