• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קרנות Ark Invest

  • פותח הנושא Oraz
  • פורסם בתאריך
שאלה כל מי שבחר להשקיע שם:
איך ההשקעה הזו מסתדרת עם מה שכולנו מכירים מהסולדית שקרנות אקטיביות לא מצליחות להכות לאורך זמן את המדד?
הרי אנחנו יודעים שגם השיטה של ללכת עם מנהלי ההשקעות שהצליחו בעבר לא הוכיחה את עצמה ולא צפויה להניב תשואות מעבר למדד.
מה שונה הפעם?
זה לא מסתדר. להפך, היא עצמה טוענת שיש ליקוי ברכישת סנפי.
אצלי הרוב נמצא בסנפי וחלק ספקולטיבי קטן שם (למרות שגדל) אם אין לך בעיה להקצות 1 אחוז בתיק לקצט ספקולציה, זה לא סותר
 
שאלה כל מי שבחר להשקיע שם:
איך ההשקעה הזו מסתדרת עם מה שכולנו מכירים מהסולדית שקרנות אקטיביות לא מצליחות להכות לאורך זמן את המדד?
הרי אנחנו יודעים שגם השיטה של ללכת עם מנהלי ההשקעות שהצליחו בעבר לא הוכיחה את עצמה ולא צפויה להניב תשואות מעבר למדד.
מה שונה הפעם?
יש כאן סיכום מעניין על הטיעון של קטי על אינדקסים שאינם אפקטיביים. הוא לא כל כך מסכים עמה. נותן נקודת מבט היסטורית
https://www.youtube.com/watch?v=HeWLcsgBpgM
 
שאלה למשקיעי ARK שהספיקו ליהנות מהעליות האסטרונומיות.
האם איזנתם את התיק במהלך העליות?
 
שאלה למשקיעי ARK שהספיקו ליהנות מהעליות האסטרונומיות.
האם איזנתם את התיק במהלך העליות?
Diamond Hands!

בכנות לא רואה צורך לאזן, טווח ארוך 10 שנים הכל יעלה והחברות בתיק מעולות.
היסטורית הביצועים שלהם לא היו משהו אבל עכשיו כולם חמים על טרנדים טכנולוגיים שהמגיפה האיצה ולא רואה את זה משתנה בשנים הקרובות (לפחות כל עוד הריביות נמוכות)
 
בכנות לא רואה צורך לאזן, טווח ארוך 10 שנים הכל יעלה והחברות בתיק מעולות.
מי אמר שהכול יעלה בטווח "ארוך" של 10 שנים? זאת הנחה לא מבוססת.
וזה בכלל לא משנה שהחברות מעולות, כדי שמחירן ימשיך להאמיר הצמיחה שלהן צריכה להתעלות על שיעורי הצמיחה שכבר מתומחרים במניה.
מייקרוסופט היא חברה מעולה אבל התמחור שלה בשנת 2000 היה כזה שרק החל משנת 2015 היא החלה לתת תשואה במונחים ריאליים.
 
אבל עכשיו כולם חמים על טרנדים טכנולוגיים שהמגיפה האיצה ולא רואה את זה משתנה בשנים הקרובות
ואת העובדה שהטרנדים האלו עומדים להאיץ בעקבות מגיפה עולמית הצלחת לראות לפני 10 שנים?
 
קראתי את כל השרשור עכשו, ולא ראיתי את השאלה
באם מנהלת הקרן ועובדיה בטוחים בתשואה של 20% שנתית בממוצע ל5 שנים

מדוע הם מוכרים קרנות לציבור?

שילוו כסף ישקיעו באופן פרטי לעצמם ואחרי כמה שנים כולם יהיו מיליונרים ,
מדוע מישהו מוכן לחלק כסף לזרים גמורים, אם אין סיכון בהשקעות הללו
 
קראתי את כל השרשור עכשו, ולא ראיתי את השאלה
באם מנהלת הקרן ועובדיה בטוחים בתשואה של 20% שנתית בממוצע ל5 שנים

מדוע הם מוכרים קרנות לציבור?

שילוו כסף ישקיעו באופן פרטי לעצמם ואחרי כמה שנים כולם יהיו מיליונרים ,
מדוע מישהו מוכן לחלק כסף לזרים גמורים, אם אין סיכון בהשקעות הללו
אף אחד לא טען שאין סיכון בהשקעות האלה.
אם אתה בטוח שהסנופי ייתן 8% שנתי בממוצע למה אתה לא לוקח הלוואות ומשקיע?
אני די בטוח שהם גם עושים את זה אגב.. למה לא להציע גם את הקרנות שלהם לציבור הרחב?
רק להזכירך שהם גובים על זה דמי ניהול לא נמוכים.
 
אם אתה בטוח שהסנופי ייתן 8% שנתי בממוצע למה אתה לא לוקח הלוואות ומשקיע?
לא הבנתי נוסחה ייחודית להרוויח כסף שאחרים לא יכולים לחקות אינה כמו מדד עולמי (לא מאמין בסנופי לבד)
שנתן כ4-5% שנתי אחרי מיסים ואינפלציה. הלוואה לקבל תשואה כזאת לא בטוחה זה סיכון רב מידי
ולכן לרבים אין אפשרות לקבל הלוואה בריבית נמוכה כדי להשקיע במדד עולמי.
 
הקרנות של ארק עם כבר 55 מיליארד דולר מנוהלים. לפני 5 שנים היא היתה עם 32 מיליון...
 
האם למישהו יש תובנות טובות לגבי אחת או יותר מהחברות, ש-ARKK מחזיקה בהן?
 
האם למישהו יש תובנות טובות לגבי אחת או יותר מהחברות, ש-ARKK מחזיקה בהן?
כן לגבי Roku אחת ההחזקות הגדולות של ARKK -
Roku היא אחת מהשחקנים היותר משמעותיים בתחום הסטרימינג שהולך וצומח באופן אקספוננציאלי בארה"ב (וגם בעולם). היתרון הגדול של רוקו זה העובדה שהם שחקן נייטרלי שלא מייצר תוכן בעצמו. אחת מכל שלוש טלוויזיות בארה"ב כוללת את מערכת ההפעלה וממשק המשתמש של רוקו שנותן לך גישה לכמעט כל שירותי הסטרימינג שקיימים. המודל העסקי הוא :רוקו מוכרת את החומרה שלה למשתמש קצה בלי רווח ובנוסף מייצרת שיתופי פעולה עם יצרני טלוויזיות שמטמיעים את מערכת ההפעלה שלה בטלוויוות החכמות שלהם (כמו שאנרואיד זה דה פקטו המערכת ההפעלה עבור המון יצרני סלולריים). באמצעות הפעולות הללו רוקו הצליחה לייצר קהל משתמשים מאוד מאוד נאמן של עשרות מיליוני בתי אב בארה"ב, ואז הם עושים כסף בכך שכל שירות סטירימנג שפועל בפלטפורמה שלהם משלם להם סכום מסויים על כל פעולה שמתרחשת באקו סיסטם הזה. ה"סוד" הגדול הוא שפרסום סטרימינג הולך לגדול בצורה משמעותית מאוד בשנים הקרובות מכיוון שפירסום ברשתות החברתיות ודרך שירותי כבלים מסורתיים יורד מאוד ותקציבי פרסום עוברים לסטרימינג. ROKU נמצאת בפוזיציה מעולה להפוך להיות שחקנית משמעותית מאוד בתחום. עוד משהו מעניין מאוד זה שהפרסום בסטרימיניג הוא הרבה יותר ממוקד מאשר בפרסום בטלוויזיה (ממוקד כמעט כמו פרסום בפייסבוק וכדומה) ולכן זה מאוד משתלם למפרסמים להשתמש בפלטפורמה כמו רוקו בשביל להגיע ללקוחות פוטנציאלים שהם לא יכולים להגיע דרך פרסום בכבלים וכדומה. לדעתי תוך 5-10 שנים הם הולכים לצמוח לשווי שוק של מאות מיליארדים (אין המלצה!). מחיר המניה משקף את זה כפי שניתן לראות והמחיר קפץ כמעט פי 20 מהנפקה לפני 4 שנים בערך. האם מדובר בבועה? אני לא חושב. אשמח אם מי שטוען שARKK היא בועה אחת גדולה יוכל להסביר לי מה בדיוק בועתי ברוקו מעבר לזה שהמחיר עלה משמעותית. האם מדובר בחברה שלא נותנת ערך משמעותי ללקוחות שלה?
דוגמא מעניינת לשינוי שקורה בשוק זה שחברת וורנר ברוס הודיעה שאת כל הסרטים החדשים שלהם ב2021 הם הולכים להפיץ ישירות בסטרימינג ולא רק באולמות קולנוע. סטרימינג זה העתיד, ובארה"ב זה מאוד ברור. בישראל זה יקח עוד כמה שנים.
גילוי נאות - אני משקיע בROKU ישירות וגם דרך ARKW. כמובן לא ממליץ לאף אחד להשקיע ישירות בחברה מכיוון שהשקעה בחברות ספציפיות יכול להיות יותר תנודתי ומסוכן מלהשקיע בממדדים כמו VTI
 
נערך לאחרונה ב:
נטפליקס שווה 240 מיליארד. האם הגיוני ש ROKU תעקוף אותה ?
 
מחיר המניה משקף את זה כפי שניתן לראות והמחיר קפץ כמעט פי 20 מהנפקה לפני 4 שנים בערך. האם מדובר בבועה? אני לא חושב. אשמח אם מי שטוען שARKK היא בועה אחת גדולה יוכל להסביר לי מה בדיוק בועתי ברוקו מעבר לזה שהמחיר עלה משמעותית. האם מדובר בחברה שלא נותנת ערך משמעותי ללקוחות שלה?
רשמת את זה בעוד שרשור,איזה עוד סיבות צריך?
מחיר בועתי של חברה לא אומר שאין שום ערך לחברה הוא רק אומר שהתמחור שלה לעומת הרווח(עם קיים בכלל) הוא גבוה מאוד.
אני לא עושה שורטים ולא חקרתי לעומק אבל ניתן לראות שחברה כמו טסלה צריכה להשתלט על חלק גדול משוק הרכב כדי להצדיק את המחיר שלה.
לי אישית המחיר נראה מטורף ונראה שמדובר בצפיות לעתיד הדיי רחוק והסיכוי לקלוע נמוך.
צריך שהרבה דברים יסתדרו ממש טוב לטסלה וגם זה כדי לייצג את השווי הנוכחי ולא כדי להרוויח הרבה מעבר,שזה מה שמושך את רוב המשקיעים.
אני לוקח את המשאית הכבדה שלהם כדוגמא כי זה תחום שהתעניינתי בו,ההבטחה של מאסק הייתה מרשימה מאוד מאוד,כמו שאוהבים להגיד בימינו disruptive.
רק מה זה היה טוב מידי כדי להיות אמיתי,המשאית לא יצאה לשוק בזמן או בכלל.
ניחוש שלי כשהיא תצא היא לא תספק את מה שמאסק התחייב במקור ובנוסף התחרות כבר תדביק אותה ויהיו מתחרים ראויים שינגסו במכירות.
עכשיו החברה הזאת שאמורה לצמוח ולבנות מפעלים בקצב מטורף כדי לעמוד בציפיות שהתמחור שלה מייצג החליטה להשקיע אחוז נכבד מההון הזמין בביטקוין במקום בחומרים ומפעלים,זה הפך מחברת הרכב הכי ספקולטיבית בעולם לחברת הרכב הכי ספקולטיבית בעולם שגם משקיעה את ההון שלה בנכסים פיננסים הכי ספקולטיבים בעולם.
זה כבר נהיה מטורף, כמעט נראה שחלק מהחברות האלה מנסות להישאר לא רווחיות,כי ככה ניתן למכור חלום,ברגע שמתחילים להרוויח פתאום התמחור ביחס לרווח עלול להוריד את צפיות המשקיעים לעתיד.

אני לא חוזה עתידות ומאמין שבמקרה שהשוק בכלליות ימשיך לעלות סיכוי טוב שהמניות האלה ימשיכו לטוס למעלה בלי קשר למכירות בעולם האמיתי,אבל כשהשוק יתחיל לרדת יש סיכוי סביר לקריסה אדירה בתמחור של חברות כאלה.

כמובן שמצב כזה יכול להימשך המון זמן,יש גם סיכוי שבאמת טסלה תשתלט על כול שוק הרכב העולמי ו70% מהרכבים בעולם יהיו טסלה בעוד עשור השאלה מה הסבירות.
אני בינתיים רואה הרבה מצגות יפות הבטחות בלי כיסוי ואת המילה disruptive בכול מקום ופחות ביצועים בשטח.
 
רשמת את זה בעוד שרשור,איזה עוד סיבות צריך?
לדעתי אנשים משתמשים בביטויים "לעשות שורט" ו-"אנחנו בבועה" יותר מדי פעמים מבלי להבין מה זה אומר וזה חבל. לגבי טסלה - אני לחלוטין לא מומחה לטסלה ואני לא משקיע בהם ישירות אלא רק ARKW כך שמדובר בחלק שולי מאוד בתיק שלי ובהחלט הקפיצה שלהם בשנה האחרונה הייתה דרמטית ומהירה מאוד. אבל - הסיבה שארק מאוד שוריים לגבי החברה היא מכיוון שהם צופים שבטווח זמן של 5-10 השוק של רכבים חשמלים ורכבים אוטונמיים יהיו עצום בגודלו ומשמעותית יותר גדול משוק הרכבים כיום. אני לא אכנס כרגע למספרים כי אנחנו לא בפורום המתאים אבל מדובר בעשרות טריליונים (https://ark-invest.com/articles/analyst-research/tesla-price-target/). על פי ארק, לטסלה יש יתרון עצום בדאטה על כל חברה אחרת וזה הולך להיות גורם משמעותי מאוד בעתיד של רכבים אוטונמיים (אפילו אוטונומיים למחצה). למשל - כמות המיילים שאנשים נוסעים ברכבים של טסלה ביום אחד שווה לכמות המיילים שהמכוניות של גוגל נסעו ביחד בשנים האחרונות. כלומר, השוק ברכבים חשמליים/אוטונומיים לא יהיה כמו שוק הרכב הנוכחי שבו יש שחקנים רבים. המצב יהיה שטסלה תהיה מספר אחת ואחריה יהיו כמה שחקנים משניים. ארק מאמינים שטסלה נמצאת כמה שנים טובות לפני התחרות מבחינת היכולות שלהם. בקיצור, ייתכן שהמחיר של טסלה כיום יקר מאוד וייתכן שהמחיר יצנח ב-30-40 אחוז בחודשים הקרובים אבל מכאן ולהתחיל להניח הנחות מסויימות לגבי החברה זו טעות לדעתי. כמו כן, אנשים האמינו שהחברה הזו נמצאת בבועה כבר 5-10 שנים וכמובן שזה התברר כטעות. שוב, אני לא מומחה ולא משקיע בהם ישירות אבל צריך להיזהר עם זריקת מילים כמו "הבטחה בלי כיסוי". המצב היום אינו דומה למצב בבועת הדוט-קום שבהם חברות ללא רווחים וללא הכנסות קיבלו מכפילים דימיוניים.

אני לא מנסה לשכנע אף אחד להשקיע בARK ולא מנסה להתווכח עם משקיעים סולידיים מכיוון שהשקעה סולידית במדדים זו הדרך הטובה ביותר היסטורית להשקיע בשוק ההון אבל אני רק מציע לנסות ולהיזהר לפני שטוענים שאנחנו בבועה שתתפוצץ כל רגע ושark הולכים להיעלם.
 
נטפליקס שווה 240 מיליארד. האם הגיוני ש ROKU תעקוף אותה ?

לא יודע אם הגיוני שרוקו תעקוף את נטפליקס ומה שיותר סביר שיקרה זה שכשאשר רוקו תהיה שווה 240 מיליארד, נטפליקס כבר תהיה ב-500 מיליארד (ג"נ, משקיע ברוקו ולא בנטפליקס ובכל מקרה אין המלצה). בכל מקרה מדובר בשני מודלים עסקיים שונים אז אין כלכך מה להשוות בין החברות האמת. נטפליקס הם המלכים של התוכן בסטרימינג ורוקו הם שומרי הסף של הסטרימיג, מדובר בעסקים שונים.
 
הסיבה שארק מאוד שוריים לגבי החברה היא מכיוון שהם צופים שבטווח זמן של 5-10 השוק של רכבים חשמלים ורכבים אוטונמיים יהיו עצום בגודלו ומשמעותית יותר גדול משוק הרכבים כיום.
לדעתי יש פה סתירה פנימית (בקטנה) -
  • נניח שכל המכוניות יהיו חשמליות
  • נניח שכל המכוניות יהיו אוטונומיות (הלוואי)
אם כל המכוניות יהיו אוטונומיות אז לא יהיה צורך בכמות מכוניות כמו שיש עכשיו. זאת אומרת שכמות המכוניות הכללית (ובתוכם חשמליות) תקטן.

ובכלל, כולנו כנראה מושקעים בטסלה בין אם נרצה או לא.
מקווה שהבועה לא תתפוצץ ו-ARK לא ייעלמו, אבל כל השוק מושפע מטסלה (שעכשיו מושפעת מביטקוין).
ביטקוין יורד > טסלה יורדת > S&P יורד > ARK יורדות (ב-3 מתוך חמש התעודות שלהם יש החזקות של טסלה).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
MaorRocky שאלות על קרנות אמריקאיות ומס ירושה עבור אזרח ישראלי מיסים 6
Gari קרנות סל על מדדים סקטורים\מדדים דפנסיביים בשלב המשיכה כדי למזער נעילת הפסדים בשוק דובי שוק ההון 34
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
T האם יש קרנות ישראליות בGoogle finance? אוף טופיק 1
N קרנות מומנטום שוק ההון 0
ה מסחר עצמאי - קרנות סל שוק ההון 5
JaywalkerPenguin קרנות מחקות ישראלית למדדי חו"ל שוק ההון 5
D מעקב אחרי קרנות השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
simple בעקבות הורדת הדירוג קרנות כספיות לאן ? שוק ההון 3
I נזילות קרנות ישראליות שוק ההון 1
M מקורות לחיפוש קרנות/ני"ע והשוואה שוק ההון 2
א מס ירושה על קרנות וואנגארד שנקנו בבנק ישראלי שוק ההון 12
מ קנית קרנות סל ביטקיון באינטראקטיב ברוקר השקעות אלטרנטיביות 16
J קרנות ממונפות שוק ההון 100
H קרנות בלאקרוק - נוהל קניה חודשית שוק ההון 1
ס מס עיזבון על קרנות של בלאקרוק מיסים 4
tomchoook איך משווים בין קרנות כספיות? שוק ההון 3
ס קרנות הסל שעוקבות ביטקוין הן בשורה? השקעות אלטרנטיביות 1
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 92
U קרנות סל/קרנות מחקות אחרי מדדי הבנקים פוסטים מאיכות נמוכה 1
א קרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ב קרנות ריט ב IRA שוק ההון 6
B הוצאת קרנות השתלמות לטובת תשלום משכנתא? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ש קרנות השתלמות של מורים פדיה והעברה למדדי מניות מובילים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
א קרנות סל לבעל אזרחות כפולה אוף טופיק 3
כ הקלות מס רווחי הון מעל גיל 60 - כולל קרנות נאמנות? מיסים 35
א קרנות כספיות דולריות ? שוק ההון 3
N IRA - איחוד קרנות השתלמות וקופות גמל - קושי במעקב פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
L קרנות איריות בחשבון IRA שוק ההון 6
א אילו קרנות כספיות כרגע לא "חסומות"? שוק ההון 5
N שיקולים במעבר בין קרנות סל שוק ההון 2
F האם קרנות הפנסיה כרגע בירידה בשל המצב? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
stamEhad קרנות פנסיה וקה"ש - האם הן "מנוטרלות מטח"? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
ק דמי ניהול יקרים כנגד תשלום מס על רווחי הון - קרנות ישראליות אל מול זרות שוק ההון 2
I שאלות בסיסיות על מעבר מקרנות אמריקאיות אל קרנות איריות\ישראליות שוק ההון 6
M מדוע קיים אצלי פער גדול בין קרנות פנסיה והשתלמות בעלות מסלול זהה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A האם ניתן לקנות קרנות נאמנות של וואנגראד דרך ברוקר ישראלי? שוק ההון 4
D קרנות סל שקליות להשקעה בחו״ל שוק ההון 4
Ido42 קרנות אגח שוק ההון 11
Y קרנות איריות שקליות - מיסוי ריאלי או ע״פ מט״ח שוק ההון 3
Y קרנות איריות שקליות - המיסוי הוא ריאלי או צמוד מטח? שוק ההון 0
K להמיר קרנות בלי לייצר אירוע מס שוק ההון 6
Y השפעת מט״ח על קרנות הנסחרות בשקלים שוק ההון 265
מ קרנות מחקות מדד - לקנות בזול או ביקר? שוק ההון 10
N אתר לחיפוש קרנות נאמנות להשקעה מחקות מדדים שוק ההון 3
R שאלות לגבי קרנות מחקות זרות ו IRA שוק ההון 0
S החלפת קרנות אמריקאיות לקרנות אחרות שוק ההון 3
O קרנות כספיות עבור אזרח אמריקאי - pfic בעייתי? מיסים 21
I אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח באמצעות קרנות מחקות מדד שוק ההון 14
epk קרנות מעין-נדל"ניות של גלובלנט השקעות אלטרנטיביות 15

נושאים דומים

Back
למעלה