מחיר המניה משקף את זה כפי שניתן לראות והמחיר קפץ כמעט פי 20 מהנפקה לפני 4 שנים בערך. האם מדובר בבועה? אני לא חושב. אשמח אם מי שטוען שARKK היא בועה אחת גדולה יוכל להסביר לי מה בדיוק בועתי ברוקו מעבר לזה שהמחיר עלה משמעותית. האם מדובר בחברה שלא נותנת ערך משמעותי ללקוחות שלה?
רשמת את זה בעוד שרשור,איזה עוד סיבות צריך?
מחיר בועתי של חברה לא אומר שאין שום ערך לחברה הוא רק אומר שהתמחור שלה לעומת הרווח(עם קיים בכלל) הוא גבוה מאוד.
אני לא עושה שורטים ולא חקרתי לעומק אבל ניתן לראות שחברה כמו טסלה צריכה להשתלט על חלק גדול משוק הרכב כדי להצדיק את המחיר שלה.
לי אישית המחיר נראה מטורף ונראה שמדובר בצפיות לעתיד הדיי רחוק והסיכוי לקלוע נמוך.
צריך שהרבה דברים יסתדרו ממש טוב לטסלה וגם זה כדי לייצג את השווי הנוכחי ולא כדי להרוויח הרבה מעבר,שזה מה שמושך את רוב המשקיעים.
אני לוקח את המשאית הכבדה שלהם כדוגמא כי זה תחום שהתעניינתי בו,ההבטחה של מאסק הייתה מרשימה מאוד מאוד,כמו שאוהבים להגיד בימינו disruptive.
רק מה זה היה טוב מידי כדי להיות אמיתי,המשאית לא יצאה לשוק בזמן או בכלל.
ניחוש שלי כשהיא תצא היא לא תספק את מה שמאסק התחייב במקור ובנוסף התחרות כבר תדביק אותה ויהיו מתחרים ראויים שינגסו במכירות.
עכשיו החברה הזאת שאמורה לצמוח ולבנות מפעלים בקצב מטורף כדי לעמוד בציפיות שהתמחור שלה מייצג החליטה להשקיע אחוז נכבד מההון הזמין בביטקוין במקום בחומרים ומפעלים,זה הפך מחברת הרכב הכי ספקולטיבית בעולם לחברת הרכב הכי ספקולטיבית בעולם שגם משקיעה את ההון שלה בנכסים פיננסים הכי ספקולטיבים בעולם.
זה כבר נהיה מטורף, כמעט נראה שחלק מהחברות האלה מנסות להישאר לא רווחיות,כי ככה ניתן למכור חלום,ברגע שמתחילים להרוויח פתאום התמחור ביחס לרווח עלול להוריד את צפיות המשקיעים לעתיד.
אני לא חוזה עתידות ומאמין שבמקרה שהשוק בכלליות ימשיך לעלות סיכוי טוב שהמניות האלה ימשיכו לטוס למעלה בלי קשר למכירות בעולם האמיתי,אבל כשהשוק יתחיל לרדת יש סיכוי סביר לקריסה אדירה בתמחור של חברות כאלה.
כמובן שמצב כזה יכול להימשך המון זמן,יש גם סיכוי שבאמת טסלה תשתלט על כול שוק הרכב העולמי ו70% מהרכבים בעולם יהיו טסלה בעוד עשור השאלה מה הסבירות.
אני בינתיים רואה הרבה מצגות יפות הבטחות בלי כיסוי ואת המילה disruptive בכול מקום ופחות ביצועים בשטח.