• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קניית מניית CGRO (INVZ לעתיד) ב- 5% מהתיק

טווח קצר – העסקה לא יוצאת לפועל מכל סיבה שהיא, במקרה כזה ערך המניה של CGRO יורד בחזרה לרמה של 10$ או פחות, ירידה של 32% או יותר. במקרה כזה אפשר לחכות לעסקה אחרת או לחלופין החברה תתפרק ותחזיר למשקיעים את שווי המניה פחות הוצאות (פחות מ- 10$), הפסד מקסימלי עד 50%. התרחיש בסבירות נמוכה
@HHH , @טרטליה
אני חושב שזה העניין, כנראה שיש חוסר ודאות לגבי תוצאות ההצבעה על המיזוג. אם המיזוג לא יוצא לפועל - התחזית שלי למעלה מתממשת וכך מי שקנה במחיר מעל 10$ מפסיד כסף. אני חושב שה"שוק" חושב שיש סיכוי טוב לאי מימוש המיזוג.

לפני כחצי שעה פורסם שההצבעה עברה בהצלחה והמיזוג ייצא לפועל. אם אני צודק, כבר בימים הקרובים המחיר צריך לעלות מעל 10$.

בכל מקרה, אם נשים את הניחושים בצד, מדובר באיתות חיובי בהתייחס לתמונת הערכת הסיכונים שלי: הסיכויים לכך שהעסקה לא תצא לפועל קטנו מאוד לאור תוצאות ההצבעה.

ואם לא אז הפסדת חמש שנים.
של תשואה אלטרנטיבית על הכסף שהושקע, כמובן, זה האובוויס.
 
נערך לאחרונה ב:
החברה תתפרק ותחזיר למשקיעים את שווי המניה פחות הוצאות (פחות מ- 10$)
אמור להיות קצת יותר מ-10 כי ההון בנתיים צובר ריבית.
לפני כחצי שעה פורסם שההצבעה עברה בהצלחה והמיזוג ייצא לפועל. אם אני צודק, כבר בימים הקרובים המחיר צריך לעלות מעל 10$.
כשהמחיר סביב 10, לפני או אחרי הכרזה על יעד, זה בעצם אומר שהמשקיעים חושבים שהחברה הסחירה תהיה שווה את הערך שניתן לה.
כשהמחיר יורד מתחת ל-10, זה אומר שהמשקיעים חושבים שהחברה העתידית שווה פחות מהערך. לא שירד הסיכוי למיזוג.
ולהפך, אם המחיר עולה מעל 10.

בסופו של דבר, קנית חברה במחיר גבוה בכמעט 50% מאשר כמה שחשבו (=הספונסר והחברה עצמה) שזה מחיר הוגן.
זאת החלטה לגיטימית לגמרי אבל צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי לא נמוך שתפסיד בטווח הקצר.

לאחרונה פחות או יותר כל הספאקים חטפו חזק (ביחד עם כל הסקטורים שנגמרים ב-טק) בעקבות תפיסה שנהיית יותר רווחת שהכל מנופח מדי.
כנראה שקנית באיזשהו שיא מקומי שזה קצת מבאס אבל בגלל שגם ככה לא תכננת למכור אחרי המיזוג, ושום דבר מהותי לא השתנה בתזה שלך אז אני במקומך הייתי מתעלם. אם החברה תעשה פי 5 כמו שאתה צופה, הדבר הזה יראה כמו רעש רקע בדיעבד.
 
@Delver ממתינים בקוצר רוח לעדכונים שלך.
 
בנושא משיק - מה בעצם התועלת בקניית מניית ה spac, לעומת רכישת invz לאחר השלמת העסקה?
לכאורה שווי השוק ההוגן של invz בנק' הפתיחה הוא קניית ה spac ב 10$. זה נכון?

כל הרווח הוא בלהיות המשקיע הראשון, כאילו הכנסת פקודה בדקת המסחר הראשונה של invz?
כלומר מי שנכנס כמשקיע spac מהמר על עלייה בשווי חברה (שעלולה להיות כלשהי, רנדומלית) מעל הערך ההוגן, בעקבות ההייפ של ההנפקה?
 
בנושא משיק - מה בעצם התועלת בקניית מניית ה spac, לעומת רכישת invz לאחר השלמת העסקה?
לכאורה שווי השוק ההוגן של invz בנק' הפתיחה הוא קניית ה spac ב 10$. זה נכון?

כל הרווח הוא בלהיות המשקיע הראשון, כאילו הכנסת פקודה בדקת המסחר הראשונה של invz?
כלומר מי שנכנס כמשקיע spac מהמר על עלייה בשווי חברה (שעלולה להיות כלשהי, רנדומלית) מעל הערך ההוגן, בעקבות ההייפ של ההנפקה?

שאלה מעניינת, וככה הולכת לי חצי שעה :/
להבנתי, הדלה מאוד ושמבוססת על חצי שעת חיפוש וקריאה, השתתפות בIPO של הSPAC מעניקה לא רק מניה של הSPAC אלא גם אופציה לרכוש מניות נוספות לאחר השלמת המיזוג במחיר ידוע מראש (כ-15%-30% מעל מחיר ההנפקה של הSPAC). האופציות האלה כנראה נסחרות בנפרד ככה שאם קנית מניות לאחר הIPO אתה מקבל רק חלק מהיתרונות. אני מניח שיש גם הנחה שהעסקה תיטיב עם המשקיעים (כלומר הערכת השווי תהיה מתחת למחיר השוק, כיוון שהם מצד אחד נוטלים על עצמם סיכון בעסקה הזו ומצד שני מקלים מאוד על החברה הנרכשת ומיטיבים עם הבעלים שלה).
 
שאלה מעניינת, וככה הולכת לי חצי שעה :/
להבנתי, הדלה מאוד ושמבוססת על חצי שעת חיפוש וקריאה, השתתפות בIPO של הSPAC מעניקה לא רק מניה של הSPAC אלא גם אופציה לרכוש מניות נוספות לאחר השלמת המיזוג במחיר ידוע מראש (כ-15%-30% מעל מחיר ההנפקה של הSPAC). האופציות האלה כנראה נסחרות בנפרד ככה שאם קנית מניות לאחר הIPO אתה מקבל רק חלק מהיתרונות. אני מניח שיש גם הנחה שהעסקה תיטיב עם המשקיעים (כלומר הערכת השווי תהיה מתחת למחיר השוק, כיוון שהם מצד אחד נוטלים על עצמם סיכון בעסקה הזו ומצד שני מקלים מאוד על החברה הנרכשת ומיטיבים עם הבעלים שלה).
תלוי איזה מניה אתה קונה. בדרך כלל SPAC כולל כמה מניות שונות תחת שמות שונים, חלקם זה רק מניה רגילה, חלקם זה רק warrant (מה שתיארת), וחלקם זה גם וגם. בכל מקרה הערך של כל הדברים האלו יבטא פחות או יותר את הערך שיש לחברה כרגע בשוק. אם אני לא טועה בפועל warrant זה פשוט כלי למינוף ההשקעה, כמו אופציות זה נותן לך את האופציה לרכוש את המניה במחיר מסויים במועד מסויים.

התשובה לשאלה למה לקנות את הSPAC לפני האיחוד, נראה לי שהתשובה פשוטה. אם אתה רוצה להשקיע בחברה שכבר ידוע שיהיה מיזוג, אז למה לא?
 
נערך לאחרונה ב:
@Delver ממתינים בקוצר רוח לעדכונים שלך.
למה? :)
אני לא מומחה וחוץ מזה - מבחינתי זו השקעה לטווח הבינוני, אין לי כוונה לעקוב אחרי המניה ברמה יומיומית.

התשובה לשאלה למה לקנות את הSPAC לפני האיחוד, נראה לי שהתשובה פשוטה. אם אתה רוצה להשקיע בחברה שכבר ידוע שיהיה מיזוג, אז למה לא?
למה לא? מכיוון שיש פה סיכון נוסף - הכרזה על מיזוג היא לא מיזוג, יש כמה שלבים בדרך, רשמתי את זה בפוסט הפתיחה בקטגוריית הסיכונים:

טווח קצר – העסקה לא יוצאת לפועל מכל סיבה שהיא, במקרה כזה ערך המניה של CGRO יורד בחזרה לרמה של 10$ או פחות, ירידה של 32% או יותר. במקרה כזה אפשר לחכות לעסקה אחרת או לחלופין החברה תתפרק ותחזיר למשקיעים את שווי המניה פחות הוצאות (פחות מ- 10$), הפסד מקסימלי עד 50%. התרחיש בסבירות נמוכה.

לשמחתי, הסיכון בטווח הקצר לא התממש ועכשיו בעצם מדובר בחברה ככל החברות, צריך יהיה לראות מה יוצא מההנפקה הזו בדו"חות השנתיים הבאים שהם יהיו מחויבים להגיש כחברה ציבורית.

בנושא משיק - מה בעצם התועלת בקניית מניית ה spac, לעומת רכישת invz לאחר השלמת העסקה?
לכאורה שווי השוק ההוגן של invz בנק' הפתיחה הוא קניית ה spac ב 10$. זה נכון?

כל הרווח הוא בלהיות המשקיע הראשון, כאילו הכנסת פקודה בדקת המסחר הראשונה של invz?
כלומר מי שנכנס כמשקיע spac מהמר על עלייה בשווי חברה (שעלולה להיות כלשהי, רנדומלית) מעל הערך ההוגן, בעקבות ההייפ של ההנפקה?
אני לא יודע מה התועלת באופן כללי, אני כן יכול לומר לך ש*אני* מיהרתי לקנות מחשש שהמחיר יברח לי כלפי מעלה. קניה של SPAC טרם מיזוג טומנת בחובה סיכון וככל שמועד המיזוג מתקרב אני הערכתי שהסבירות שמחיר יברח כלפי מעלה תעלה. בדיעבד ברור מאוד שטעיתי וקרה בדיוק ההפך הגמור - המחיר ירד ככל שהתקרב מועד המיזוג. נראה לי ש"השוק" דווקא העריך שיש סיכון לכך שההצבעה על המיזוג תיפול והמחיר של המניה ירד אל מתחת ל- 10$ לקראת ההצבעה, לאחר המיזוג ושינוי שם המניה - המחיר עלה מעל 10$ וכרגע נסחר באזור ה- 12$.
 
קניתי גם לפני כשבוע, גם דגדג לי להקצות חלק קטן מהתיק ודווקא זה נחמד - או שבטווח הארוך ההימור השתלם או שהלך קצת כסף והכל לטובה :)

מה שכן זה נראה שהיא ממשיכה בירידות וזה רק מפתה אותי להיכנס עוד (אבל אתאפק).
 
אוהב את החברה, פחות את המניה.
יש פה מישהו שיכול לנמק לי למה החברה הזו שווה 10M, 100M, 1B או 10B?
כלומר מה השווי ההוגן שלה? מה השווי הכלכלי שלה?
 
אוהב את החברה, פחות את המניה.
יש פה מישהו שיכול לנמק לי למה החברה הזו שווה 10M, 100M, 1B או 10B?
כלומר מה השווי ההוגן שלה? מה השווי הכלכלי שלה?
כרגע אין הצדקה לטכנולוגיה שלהם. החברה הפסדית, אין מכירות רבות ואין כושר ייצור גבוהה נכון לרגע זה.

אבל עם התפתחות הטכנולוגיה, כושר הייצור וסגירת חוזים מול עוד יצרני רכב (כרגע בחוזה מול BMW) יש לה פוטנציאל (בטווח רחוק) להיות אחת ממובילות השוק. הכל תלוי בבשלות הטכנלוגית של המוצר והרגולציה.

כרגע יש 2 טכנולוגיות מובילות לנהיגה אוטונומית:
1. ראייה ממומחשבת (טסלה) שהרבה יותר זולה, אבל הטענות שמוגבלות יותר ויותר מתקשה עם תנאי דרך אבל נכון לכרגע נראה שתגיע לפריצה קודם.

2. טכנולוגיית רדאר LiDAR (מרבית יצרניות הרכב האחרות וחברות כמו גוגל) טכנולוגיה יותר יקרה אבל פחות מוגבלת - וברגע שתבשיל אמורה להתמודד בצורה טובה עם המגבלות של ראייה מומחשבת. כרגע בשלב נחות יותר מהפיתוח של טסלה.

מי יצליח ומי ייפול? נגלה בעתיד.
בינתיים טסלה היא אחת המניות החמות ומניות הLiDAR מדשדשות הרחק... זה מעיד על משהו? לך תדע..
 
@Fanta את כל מה שכתבת אני כבר יודע, איך זה קשור לשאלה שלי?
 
@Fanta את כל מה שכתבת אני כבר יודע, איך זה קשור לשאלה שלי?
אין לי תשובה טובה ללמה 1.4B

your guess is as good as mine
יותר מדיי כסף בשוק? בועה של חברות באז-וורדס? השוואה של שווי מול חברות מתחרות?

ביום שאדע להעריך שווי של חברות בצורה מדוייקת, אלך לעבוד אצל אחד החתמים..
עד אז - אולי למישהו אחר בפורום יש יותר הבנה בהערכת שווי
 
אוהב את החברה, פחות את המניה.
יש פה מישהו שיכול לנמק לי למה החברה הזו שווה 10M, 100M, 1B או 10B?
כלומר מה השווי ההוגן שלה? מה השווי הכלכלי שלה?
לא מבין מספיק בכלכלה, מבין קצת במה שהחברה מנסה לעשות.
שוק הרכב הוא מאוד תחרותי ורבים בו על כל דולר ב-BOM, כלומר המטרה זה ייצור המוני ואמין בזול ולהצליח לחתום עם המון ספקים של חברות רכב (שקונות כל דבר, ממפתח ועד הגה, ולא מייצרות כמעט כלום בעצמן ברוב המקרים).
הם מנסים להכניס לשוק חיישן לייזר שמבוסס על מראה רוטטת מכנית שיסרוק את הכביש וייצר תמונה תלת מימדית של המרחב. המוצר כולל מקרן לייזר שיהיה בטוח לעין ופולט קרינה במרווחי זמן קבועים, מערכת סריקה מבוססת על מראה רוטטת וגלאי מהיר שיודע למדוד ברזולוציות זמן גבוהות מאוד (כי המרחק מחושב על ידי הכפלת הזמן בין יציאת הלייזר מהמקרן לגילויו בגלאי במהירות האור הקבועה שהיא בערך מיליארד קמ"ש). בנוסף הם מוכרים איזשהו שבב שאמור לפענח את המידע שנקלט בגלאי כדי להקל על היצרניות לשלב את המערכת ברכבים.
כדי להעריך את שווי החברה צריך לדעת:
1. כמה מכוניות נמכרות בשנה בעולם? לפי גוגל 75 מיליון.
2. כמה מהן ישלבו מערכות כאלה? לא יודע...
3. מה יהיה מחיר המערכת? להבנתי לא פחות מכמה מאות דולרים (יקר מאוד בשוק הרכב).
4. מה הייחודיות שלהם? חבר'ה תותחים ומגניבים אבל אין פה שום דבר חדש/פטנט ייחודי.

להבנתי יש שלוש גישות בתחום:
1. אינטל/מובילאיי - סבורים שגלאי מסוג זה הוא הכרחי כדי שניתן יהיה לשלב אותו בכל רכב, עובדים על פתרון זול בהרבה ומקורי יותר שמפותח פנימית וניתן לייצור באינטל ועד שהוא יהיה מוכן פונים לשוק של תחבורה ציבורית (מפנימים שהמחיר בינתיים גבוה מאוד למערכת בודדת ולכן לא סביר שיכנס לשימוש רחב)
2. טסלה - מפקפקים בנחיצות גלאי לייזר ומניחים שיהיו מצלמות רגישות לכל תנאי מזג אויר בשנים הקרובות (אם הם צודקים זה הכי פשוט וזול). אחרת לא יוכלו להציע רכב אוטונומי שפועל ללא הגבלה.
3. יצרני רכבי יוקרה שהלקוחות שלהם פחות רגישים למחיר המכונית ומחפשים משהו חדשני ויקר. לכאן מכוונים אינוביז כרגע.

להבנתי אין לאינוביז שום יכולת להתחרות בטסלה/מובילאיי מבחינת עיבוד מידע, אין להם שום טכנולוגיה חדישה פורצת שוק והמוצר שלהם מתוחכם מדי לשוק שאין בו מקום לטעויות.
רק לסבר את האוזן - אם הם יצליחו למכור מערכות במחיר תחרותי של 100$ ליחידה (וזה אם גדול מאוד) הם יצטרכו למכור מיליוני מערכות בשנה כדי להתחיל להרוויח סכומים שמצדיקים שווי של 1.5 מיליארד.
בגלל שהטכנולוגיה לא ייחודית אין שום סיכוי שחברה גדולה תקנה אותם להבנתי, בפרט כשכל שוק הרכב חבוט ונשען על שיתופי פעולה רחבים ואין כסף מיותר שמתרוצץ שם. בנוסף ספקי רכיבים למכוניות כבר עמוק בתחום הזה ומפתחים פתרונות lidar בעצמם והיתרון שלהם שהם מוכרים כבר פנסים/אלקטרוניקה/רכיבים ליצרניות רבות ולכן הסיכון קטן בהרבה. מובילאיי שנרכשה לפני 4 שנים ב 15 מיליארד דולר מייצרת לאינטל הכנסות של מיליארד דולר בשנה ועדיין יש הסבורים כי אינטל שילמה עליה יותר מדי בגלל fomo.
לפי התחשיב הזה אינוביז יצטרכו למכור מיליון מערכות בשנה במחיר 100 דולר ליחידה כדי לשמור על יחס זהה מבחינת הכנסות/שווי שוק.
זה אפשרי אבל נשמע לי לא סביר ואחת הבעיות זה שכנראה נדע זאת בקרוב יחסית, אז יהיה להם קשה למכור לוקשים שנים ארוכות (הטכנולוגיה כבר בשלה יחסית, זו לא מניית חלום).
נראה לי שהמייסדים והעובדים הראשונים ביחד עם המשקיעים בחברה הרוויחו המון אם מותר להם למכור את חלקם היחסי אבל לקנות את החברה עכשיו זה הימור די מופרע.
אז @אורי ג. - לא הצלחתי לענות לך אבל אולי עכשיו תדע לבד לענות על השאלות ששאלת...
 
נראה לי שהמייסדים והעובדים הראשונים ביחד עם המשקיעים בחברה הרוויחו המון אם מותר להם למכור את חלקם היחסי אבל לקנות את החברה עכשיו זה הימור די מופרע.
אסור להם.
, אין להם שום טכנולוגיה חדישה פורצת שוק והמוצר שלהם מתוחכם מדי לשוק שאין בו מקום לטעויות.
זה לא מדויק, יש להם להבנתי מתחרה אחד בלבד, יש להם יתרונות מסוימים על המתחרה, יש להם יכולת להוריד עלויות הרבה מעבר למתחרה להבנתי וזה פקטור חשוב מאד בתעשייה.
נוסף ספקי רכיבים למכוניות כבר עמוק בתחום הזה ומפתחים פתרונות lidar בעצמם
אינוביז מוכרים לא רק את החומרה, הם מוכרים ומפתחים גם את התוכנה, זו מערכת שלמה למרות שהם מציעים למכור את החומרה גם ללא התוכנה אם הלקוח רוצה.

אז @אורי ג. - לא הצלחתי לענות לך אבל אולי עכשיו תדע לבד לענות על השאלות ששאלת...
לא, עדיין אין לי מושג איך להתחיל לתמחר את החברה, אני בכלל לא מבין איך אפשר בכלל, זה ממש "כל מספר זוכה".
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
אסור להם.

זה לא מדויק, יש להם להבנתי מתחרה אחד בלבד, יש להם יתרונות מסוימים על המתחרה, יש להם יכולת להוריד עלויות הרבה מעבר למתחרה להבנתי וזה פקטור חשוב מאד בתעשייה.

אינוביז מוכרים לא רק את החומרה, הם מוכרים ומפתחים גם את התוכנה, זו מערכת שלמה למרות שהם מציעים למכור את החומרה גם ללא התוכנה אם הלקוח רוצה.


לא, עדיין אין לי מושג איך להתחיל לתמחר את החברה, אני בכלל לא מבין איך אפשר בכלל, זה ממש "כל מספר זוכה".
ברמת התוכנה (שזה מה שהתכוונתי כשכתבתי שהם מוכרים גם שבב) אין סיכוי שהם מגרדים את מובילאיי וטסלה, גם בגלל העומק והניסיון של החברות האלה וגם בזכות הטכנולוגיה עצמה - אפילו לזהות תמרורים אי אפשר עם לייזר בלבד.
לדעתי אף יצרן רכב לא יקנה חומרה בלבד כי אין להם יכולת לפתח תוכנה מתאימה. בקשר לטענה שיש להם מתחרה אחד בלבד - יש המון חברות שמייצרות מערכות דומות, לא מבין את הטענה הזו שלך... יכול להיות שהתוכנה שלהן טובה בהרבה מכל המתחרים פרט למובילאיי וטסלה. במקרה כזה הם עשו טעות אסטרטגית ממעלה ראשונה בהתמקדות ביצור חומרה - אם הם היו מפתחים תוכנה בלבד היה להם פוטנציאל גדול בהרבה. למעשה אני מעריך שאם אכן התוכנה שלהם טובה מהמתחרים בשוק הם ירוויחו הרבה יותר ממכירת התוכנה...
 
יש המון חברות שמייצרות מערכות דומות, לא מבין את הטענה הזו שלך...
להבנתי יש רק עוד חברה אחת: LUMINAR אבל אני רחוק מלהיות מומחה לנושא.
. יכול להיות שהתוכנה שלהן טובה בהרבה מכל המתחרים פרט למובילאיי וטסלה.
התוכנות של מוביללאיי וטסלה מיועדות למצלמות ולא LIDAR, אני מניח שזה תוכנה שונה לחלוטין מאשר תוכנה יעודית לLIDAR ושלא ממש אפשר לעשות הסבה לתוכנות אבל עוד הפעם, איני מומחה.
- יש המון חברות שמייצרות מערכות דומות, לא מבין את הטענה הזו שלך... יכול להיות שהתוכנה שלהן טובה בהרבה מכל המתחרים פרט למובילאיי וטסלה. במקרה כזה הם עשו טעות אסטרטגית ממעלה ראשונה בהתמקדות ביצור חומרה - אם הם היו מפתחים תוכנה בלבד היה להם פוטנציאל גדול בהרבה.
זה אני לא כבר לא יודע, אפל לדוגמא מייצרת גם וגם והם סה"כ מרוויחים בסדר.
זה גם קצת בעיה לייצר תוכנה לחומרה שלא ממש קיימת...
. למעשה אני מעריך שאם אכן התוכנה שלהם טובה מהמתחרים בשוק הם ירוויחו הרבה יותר ממכירת התוכנה...
סביר להניח, אבל זה ביצה ותרנגולת כי בשביל תוכנה טובה צריך ליידר טוב וזול.
 
כמה מכוניות נמכרות בשנה בעולם? לפי גוגל 75 מיליון
לפי התחשיב הזה אינוביז יצטרכו למכור מיליון מערכות בשנה במחיר 100 דולר ליחידה כדי לשמור על יחס זהה מבחינת הכנסות/שווי שוק.
לפי הניתוח שלך אם ישיגו נתח שוק של 1.5% אז השווי הנוכחי מוצדק? אם כך, למה השורה התחתונה שלך פסימית?

אגב, לפי גוגל BMW מוכרת 2.5 מיליון יחידות בשנה, שהם כ-3% נתח שוק.

* לאו דווקא תומך בהערכת השווי, אבל מעניין אותי התרגיל
 
להבנתי יש רק עוד חברה אחת: LUMINAR אבל אני רחוק מלהיות מומחה לנושא.

התוכנות של מוביללאיי וטסלה מיועדות למצלמות ולא LIDAR, אני מניח שזה תוכנה שונה לחלוטין מאשר תוכנה יעודית לLIDAR ושלא ממש אפשר לעשות הסבה לתוכנות אבל עוד הפעם, איני מומחה.

זה אני לא כבר לא יודע, אפל לדוגמא מייצרת גם וגם והם סה"כ מרוויחים בסדר.
זה גם קצת בעיה לייצר תוכנה לחומרה שלא ממש קיימת...

סביר להניח, אבל זה ביצה ותרנגולת כי בשביל תוכנה טובה צריך ליידר טוב וזול.
טסלה וגם מובילאיי שואבות מידע משלל חיישנים (רדאר, מצלמה, חיישנים אולטרסונים, ליידאר) וממפות את סביבת הרכב כדי לייצר תמונה תלת מימדית של המציאות. התהליך נקרא sensor fusion כי מחלצים מידע מחיישנים שונים וצריך לקבוע בוודאות גבוהה את מיקום הרכב במרחב והאובייקטים סביבו.
להבנתי המשמעות האמיתית של lidar היא עבור רכב אוטונומי שחייב להתבסס על מספר סוגים של חיישנים כדי למפות את הסביבה, כך שגם אם יש לך תוכנה מעולה למיפוי עם lidar זה לעולם לא יספיק לך.
 
לפי הניתוח שלך אם ישיגו נתח שוק של 1.5% אז השווי הנוכחי מוצדק? אם כך, למה השורה התחתונה שלך פסימית?

אגב, לפי גוגל BMW מוכרת 2.5 מיליון יחידות בשנה, שהם כ-3% נתח שוק.

* לאו דווקא תומך בהערכת השווי, אבל מעניין אותי התרגיל

הטענה שלי זה שהמוצר כרגע הוא נישתי למכוניות יוקרה בלבד בתור גימיק ואין לו עתיד כי אותן חברות ירצו לקנות מערכות שלמות של נהיגה אוטונומית שאינוביז לא תוכל לספק על בסיס lidar בלבד.
מיליון וחצי מכוניות בשנה זה המון (טסלה מכרה חצי מיליון שנה שעברה).
מערכת נהיגה אוטונומית דורשת הרבה יותר מחיישן lidar ותוכנה טובה יעודית עבורו ולכן הפתרון שלהם לא מספיק מוצלח.
מובילאיי מפתחת חיישן lidar משלה, טסלה לא מאמינה בטכנולוגיה וגם אם תשנה דעתה לא תצטרך פתרון שמבוסס על תוכנה אלא תרצה לקנות חומרה בלבד.
 
כדי להגיע לרכב אוטונומי שזמין לצרכן יש צורך בשילוב של כמה גורמים:
1. חיישנים זולים מספיק שימדדו את סביבת הרכב הקרובה (מצלמות, lidar, רדאר ועוד) בכל תנאי מזג אויר ודרך.
2. תוכנה שיודעת להפיק מהחיישנים את הנתונים הדרושים כדי לנווט בבטחה את הרכב.
3. חומרה יעודית אמינה וזולה שיכולה לבצע חישובים בזמן אמת ולא תופסת נפח גדול ברכב/צורכת הרבה חשמל.
4. מיפוי מדוייק של דרכים, צמתות, כבישים, תמרורים ועוד כדי שיהווה בסיס לקביעת המסלול.

החברות היחידות שיש להן יכולת לתת מענה כרגע לסעיפים אלה הן אינטל/מובילאיי, טסלה וגוגל.
מתחרות חדשות (אפל, nvidia) יצטרכו לתת פוש רציני שיתודלק אולי על ידי רכישות. העניין הוא שלא סביר שחברה כמו אינוביז תירכש לדעתי (אשמח לאכול את הכובע אם אטעה) בגלל שווי השוק הגדול שלה ובגלל שכפי שטענתי היא לא מציעה הרבה לשחקנים הגדולים.

אני מקווה בשביל אינווויז שהם יצליחו להיכנס לשוק היוקרה בשנים הקרובות ויתחילו לרשום הכנסות משמעותיות לפני שאינטל תצליח לפתח את הlidar שלהם. בנוסף אם המאמצים של טסלה לפתח/לרכוש מצלמות שמתאימות לכל מזג אויר יכשלו הם יצטרכו להשתמש ב lidar וזה יאפשר להם אולי להשתלב שם כספקי הלייזר, אם באמת יוכיחו אמינות ומחיר טובים מהמתחרים.
בנוסף כולם נושאים עיניהם לאפל שמפזרת רמזים עבים על כניסתה לתחום הרכב. מבחינת אינווויז החדשות הרעות הן שאפל נוטה לקנות סטרטאפים קטנים ולשלב אותם במוצריה ולא חברות בורסאיות יקרות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
S קניית ציוד לטרק ארוך אוף טופיק 22
H שאלה בנושא קניית iShares S&P500 שוק ההון 21
R קניית מניות דיבידנד שוק ההון 39
קפיטליסט_מרושע עמלת קניית קרן כספית צרכנות פיננסית 5
P עסקאות קניית קרקע נדל"ן 13
S קניית אג"ח ממשלתי אמריקאי שוק ההון 2
Y קניית נייר ערך העוקב אחרי מחיר SOLANA השקעות אלטרנטיביות 0
M קניית דירה ראשונה בפרויקט דירה בהנחה - השוואת תמהילים נדל"ן 52
J קניית דירה ראשונה - התלבטויות נדל"ן 2
T קניית בית במערב אירופה נדל"ן 32
L קניית קרן בלאקרוק ביורו בבורסה באירופה דרך IB שוק ההון 0
י התייעצות לגבי קניית שליש דירה נדל"ן 9
ט קניית מחשב גיימינג סולידי אוף טופיק 11
י יעוץ בנושא קניית מדדי אג"ח - מתחיל שוק ההון 1
K עצה לפתיחת המחשבה - קניית נכס נדל"ן 3
M קניית אגח ממשלתי - שאלות שוק ההון 8
J קניית דירה ראשונה נדל"ן 4
A קניית דירה ראשונה - איפה מתחילים? נדל"ן 3
V קניית מחשב נייד מחודש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
N קניית דירה ראשונה למגורים בזמן המלחמה אוף טופיק 10
ק קניית מדד ת"א שוק ההון 5
ד קניית סנופי בהוראת קבע שוק ההון 1
E קניית נדל״ן בגיל מבוגר - איך נזהרים? נדל"ן 72
M התייעצות - קניית דירה להשקעה בפסגת רמות ב"ש נדל"ן 8
T קניית דירה ברחוב שאמור לעבור בו מטרו נדל"ן 0
מ קניית נכס בחו"ל - איך ואיפה? נדל"ן 12
צ התייעצות לגבי קניית נדל"ן בחו"ל נדל"ן 2
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
ה שאלה בסיסית - קניית מניות בהפקדה חודשית שוק ההון 5
נ קניית קרקע והפיכתה לדירה במסגרת תמא 38 - 2 הריסה ובינוי נדל"ן 0
Mufasa קניית דירה ראשונה להייטקיסט בן 26 נדל"ן 87
ה מסתבך עם קניית SMEA ב IB שוק ההון 7
מ קניית מדדים ביורו שוק ההון 2
ק קניית סחורות פיזיות דרך הבורסה שוק ההון 9
D קניית מניה בפעם הראשונה, מניה ספציפית לא השקעה כללית שוק ההון 19
צ קניית דירה - זוג לפני חתונה נדל"ן 24
מ קניית אופציות לאחר התפטרות - עמלות והעברה לחו"ל מיסים 1
ב קניית אופציית put נגד חששות שוק ההון 11
T קניית קרן שנסחרת במטבע אחר שוק ההון 6
R קניית אגח ישראל בIB שוק ההון 1
מ איך להשקיע כסף עבור קניית בית בקנדה שוק ההון 15
ל קניית מדדים או מחקי מדד בזירת מסחר ממונף שוק ההון 20
A קניית מניות ישראליות בברוקר זר? פוסטים מאיכות נמוכה 7
F קניית מניות של חברה שבה רוב מניות לא סחירות פוסטים מאיכות נמוכה 8
D קניית דירה בפולין נדל"ן 14
D קניית דירה בלי משכנתא נדל"ן 19
N למה אחרי קניית יחידות קרן בקרן כספית, ממשיך לרדת לי כסף מהעו"ש? שוק ההון 5
H קניית דולרים והפקדה לפיקדון השקעות אלטרנטיביות 8
B קניית מט"ח לחשבון מט"ח מבנק - איזה שער? צרכנות פיננסית 6

נושאים דומים

Back
למעלה