אני אוסיף את כל הפרטים בתקווה שזה יענה על כל השאלות.
רכב מהעבודה:
1. אני מקבל SUV בינוני (זה הכי גדול שמציעים) רמת אבזור בסיסית, כולל כל הביטוחים, טיפולים, טסט ואגרה, ק"מ ודלק בלי הגבלה
2. שווי מס 3900
3. הורדה מהברוטו 500 (בלי פגיעה בסוציאליות)
4. ביטול אחזקת רכב 2800 (זכאי מי שלא לוקח רכב ואין סוציאליות על זה)
5. כלומר, נטו זה כאילו עולה לי 3635 (ההפרש בין עם אוטו צמוד לבלי אוטו צמוד) וזה כולל הכל
6. למען הסר ספק, לקחתי סימולציות שכר עם ובלי וזה מה שיצא ההפרש
7. תשואה 5% שנתי על 120K (לא סולידי אבל גם לא פראי מדי)
3635*36
-
5%*120000*3
=
~113K
רכב יד 2:
1. ב-120-125K אני התכוונתי לקנות Mazda CX5
Executive 2021 (אמינות וטיפולים יחסית זולים זה הדבר הכי חשוב בעיני אם אני קונה רכב יד 2). במחיר הזה אפשר להביא גם Peugeot 3008
1.6 Premium אפילו שנתון 2022 או ספורטאז' Urban מנוע
2.0, צורה חדשה שנתון 2022 ועוד רכבים דומים בשנתונים דומים. כולם יד 1 קילומטראז' פחות מ-80K.
2. הם ברמות איבזור מעל הבסיסית, אבל רק קצת יותר מאובזרים ביחס לאופציה מהעבודה. זה לא מאוד מעניין אותי וההפרש בין רמות האיבזור האלה לרמה הבסיסית היא בערך 8-10K.
3. ביטוח + אגרה וטסט + טיפול שנתי - 9500
4. ירידת ערך 25% ב3 שנים
5. הפסד תשואה 5% שנתי
6. דלק 10K (לפי 13-14K ק"מ בשנה)
7. יישור קו ראשוני, יכול להגיע ל-5K, אם זה החלפת צמיגים או טיפול תקופתי שאולי התפספס או חלק כלשהו שממליצים במוסך להחליף ברכב בן 4
9500*3 + 30000 + 18000 + 10000*3 + 5000
=
~112K
חשוב להגיד שברכב צמוד אין בלת"מים, אין בזבוזי זמן על טיפול/טסט וברכב יד 2 החישוב כאן הוא די המינימום של המינימום בלי תיקונים חריגים או טיפול יקר בהפתעה או פתאום יותר דלק, כי גדל השימוש ברכב (היום אנחנו משתמשים בו די מעט, בעיקר בסופ"שים).
הייתה הצעה לחשב ל-6 שנים קדימה, אז אני לא יודע כמה יעלה הרכב הבא מהעבודה, ולכן הגבלתי ל-3 שנים שזו התקופה של הליסינג. גם ברכב יד 2 אין כמעט עלויות חד פעמיות, כל הדברים הם די קבועים כל שנה. אולי הקצב של ירידת הערך יורד קצת - קשה להגיד. מצד שני, יש יותר סיכוי לטיפולים יקרים.