• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קניית טבעת יהלום עם שמירת ערך מקסימלית

  • פותח הנושא פותח הנושא soulstaker7
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

soulstaker7

משתמש רשום
הצטרף ב
9/12/24
הודעות
15
דירוג
6
שלום לכולם,
לרגל חגיגת 5 שנות נישואין, אני מחפש לקנות לאשתי טבעת יהלום.
בניגוד לזהב, הבנתי שיש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על ערך המכירה החוזרת של היהלום – כמו מקום הרכישה (בורסה, סיטונאי, רכישה פרטית), משקל, צבע, ניקיון, חיתוך ועוד.
המטרה שלי היא לבחור יהלום שישמור על ערכו בצורה הטובה ביותר, ובתקציב של 6–8 אלף ש"ח.
אם בשביל להשיג יחס טוב יותר בין מחיר הקנייה לערך המכירה החוזרת אצטרך להגדיל את התקציב – אני פתוח לכך.
אני לא מבין גדול בתחום ואין לי מספיק זמן להעמיק ולחקור, אז אשמח לשמוע מהניסיון והידע שלכם איך לבחור נכון.
 
אין כזה דבר יהלום שומר ערך, כי אין מחסור ביהלומים. פחות או יותר מלפני 15 שנה (תחילת הייצור המסיבי של יהלומי מעבדה)יש ירידה כמעט קבועה בערכם של יהלומים, גם הטבעיים , וגם לפני זה עליית הערך הייתה מלכותית לחלוטין בגלל מונופול דה בירס.

תוכל לקבל את שלל התגובות שלי על טמטום בני האדם ויהלומים והרצון שלהם להמשיך לגרום סבל לאחרים בשביל זכותם להיות מטומטמים:
פרסם בנושא 'טבעת אירוסין - value for money' https://www.hasolidit.com/kehila/threads/טבעת-אירוסין-value-for-money.17645/post-401127
 
תוכל לבדוק מחירון רפפורט ולראות הבדלי מחיר בין השנים ושם לבחור את הנתונים של היהלום ששמר על הערך שלו הכי טוב לאורך זמן.
שים לב כי מדובר על תעודת gia בלבד.
שני דברים שהמחירון לא מציין אך כן מתמחר לפיהם ומשפיעים מאוד על המחיר כלפי מטה בצורה דרסטית, לכן לא להתפשר עליהם:
1. פלורוסנציה - לקנות יהלום ללא פלורוסנציה או לכל היותר faint (אבן פלורוסנטית תיראה לרוב חלבית/מעוננת )
2. חיתוך/פוליש/סמיטרה - לבחור triple-x כלומר excelent בכל המדדים או לכל הפחות vg.
 
לרגל חגיגת 5 שנות נישואין, אני מחפש לקנות לאשתי טבעת יהלום.
מזל טוב :)

המטרה שלי היא לבחור יהלום שישמור על ערכו בצורה הטובה ביותר, ובתקציב של 6–8 אלף ש"ח.
ממליץ שזה לא יהיה שיקול.

עדיף לבחור יהלום שישמור על האישה לצידך בצורה הטובה ביותר.
נראה לי משמעותי הרבה יותר לחיים שלך (כולל ההיבט הכלכלי) מאשר שמירת ערך של חפץ דומם בשווי כמה אלפים בודדים...
 
עם כמה אלפי שקלים תוכלו לצבור חוויות משותפות משמעותיות הרבה יותר מאשר טבעת יהלום. עד היום אני ורעייתי מעלים זכרונות מהטיול שלנו בלונדון לפני כ 30 שנה.

אבל זו דעתי בלבד.
 
אם הוא זקוק ליהלום כדי לשמור לידו את אשתו המצב לא ממש מזהיר...
יש אנשים ששפת האהבה שלהם היא מתנות,
בפרט כשזה מגיע לציון דרך משמעותי בחיים המשותפים שאז אי נתינת מתנות עלולה להיחשב בעיניהם כעלבון.
והנה גם שיר (פולני מאוד ;)) של חווה אלברשטיין על הנושא.

בכל אופן, התכוונתי יותר לזה שאם הוא כבר החליט על יהלום, עדיף שהשיקולים יהיו נכונים...
תאר לך שהאישה מתעניינת בתהליך הרכישה, והגבר פולט שהשיקול העיקרי היה האפשרות לשמור על ערך היהלום לטווח ארוך.
נראה לי שלא מעט נשים היו נעלבות...
 
נערך לאחרונה ב:
אוקי, אגיב בקצרה לכלל התגובות:

לא, אישתי אפילו לא יודעת מזה ולא מצפה למתנה מסויימת (@איניגו מונטויה ), היא עושה עבודת קודש כדי לאפשר לי להיות מי שאני, ואני רוצה (לא חייב @יובל ממודיעין) לפנק אותה.
היא כן מאוד אוהבת תכשיטים (פשוטים וזולים) ,ולכן חשבתי לפנק אותה בתכשיט מיוחד – כמו טבעת יהלום (@היום מתה אמא ובכן, כנראה יהלום יורד מהפרק).
ולא, אינני חושב או לפחות לא מתכנן מכירה חוזרת, פשוט במידה וזה אקטוואלי, מעדיף להשקיע בפריט שישמור על ערכו.

תודה רבה על התגובות, לילה טוב לכולם
 
אם אתה מוכן לקנות משהו דמוי יהלום אז יש טבעות באמאזון ובאלי אקספרס בזול. הערך של אבני חן הוא הרבה יותר נמוך מהמחיר שקונים אותם כתכשיט. לזהב יש פער יותר קטן.
 
בשביל לשמור על הערך תצטרך תקציב פי 2-3.
אך ורק יהלום טבעי שעבדים באפריקה הוציאו מהאדמה, לא פחות מקראט, לא מעובד, עם תעודת Gia מלאה בלבד (ותחפש שווי wholesale עם ChatGPT - פשוט תביא לו תמונה של התעודה והיהלום)
שים לב לבקש להסתכל על היהלום עם מיקרוסקופ או לופה בשביל לוודא שיש laser inscription של הסריאל שמופיע בתעודה בתוך היהלום

אם התקציב שלך נמוך מ20-40 אלף שח ליהלום בלבד לא כולל הטבעת, אתה יכול לחפש אבני חן נדירות / סמי-נדירות עם תעודות שנראות מעולה גם כן.
 
מה ההסבר לירידת מחיר צפויה במינרל קשה כמו יהלום? אין שום דרך בעולם לשנות בשימוש יומיומי אף אחת מתכונותיו.
 
מה ההסבר לירידת מחיר צפויה במינרל קשה כמו יהלום? אין שום דרך בעולם לשנות בשימוש יומיומי אף אחת מתכונותיו.
היכולת לייצר יהלום במעבדה, יוצרת היצע גדול.
ומכאן עובדים חוקי ההיצע והביקוש.
 
היכולת לייצר יהלום במעבדה, יוצרת היצע גדול.
ומכאן עובדים חוקי ההיצע והביקוש.
כלומר הטענה היא שעדיין לא הגיעו לאופטימיזציה בייצור ולכן חומר הגלם עדיין יקר או שפשוט בגלל שיש 0 בלאי ביהלום (לעומת מוצר אלקטרוניקה למשל) רק יתווספו בעתיד עוד יהלומים למחזור וזה יגרור ירידת מחיר?
 
כלומר הטענה היא שעדיין לא הגיעו לאופטימיזציה בייצור ולכן חומר הגלם עדיין יקר או שפשוט בגלל שיש 0 בלאי ביהלום (לעומת מוצר אלקטרוניקה למשל) רק יתווספו בעתיד עוד יהלומים למחזור וזה יגרור ירידת מחיר?
אני לא בטוח, אבל לפי מה שאני מבין
חומר הגלם הוא אחד החומרים הזולים ביותר, גרפיט, ופחמן.
עלות מכונות הייצור יורדת עם הזמן, וגם עלות תהליך הייצור
גודל היהלומים שניתן לייצר גם גודל עם הזמן והטכנולוגיה.
ובנוסף ככל שהטכנולוגיה משתכללת, האיכות של היהלומים הסינטטים משתפרת והיכולת להבחין בינם לבין יהלומים טבעיים קטנה.
 
מה ההסבר לירידת מחיר צפויה במינרל קשה כמו יהלום? אין שום דרך בעולם לשנות בשימוש יומיומי אף אחת מתכונותיו.
כי אין מחסור ממנו בלי שום קשר לייצור. כל הערך שלו הוא בדיחה גרוע של טמטום אנושי. מונופול דה בירס קנה את כל היהלומים, מכל מי שמצא ורצה להתחרות איתו במחירים נמוכים יותר, ושמר אותם בכספות כדי שיהיה מחסור ועשה פרסומות כדי שאנשים יסכימו לקנות ממנו ביוקר. זה דומה לאדם שיקנה את כל הצדפות בים מכל מי שמוצא ואח"כ שתרצה שהבן שלך ישחק בצדפות בים, כי דה בירס תעשה פרסומת כמה כיף לילדים לשחק בצדפות, הם יקימו דוכן שימכור לך צדפות במחירים יקרים.

הסיפור של יהלומים ודה בירס הוא פשוט הזוי בכל קנה מידה, שילוב של רוע וטמטום אנושי. קרוב ל 100 שנה נאסר עליהם לפעול בארה"ב בגלל פעולות מונופוליות, הם קנו יהלומים בזול בשוק מגורמים מתחרים, שיחדו ממשלות באפריקה לא להתחרות בהם, וזה לפני פרשיות יהלומי הדמים...יהלומי המעבדה הם רק הפלומבה על השטות הזאת.
 
נערך לאחרונה ב:
יש אבני חן לא פחות יפות מיהלום, ויהלום הוא לא כזה נדיר והיום גם יודעים לייצר אותו. השוק שלו הוא ממש לא רציונלי. אבל דווקא בתכשיטים ובאופנה יש אנטי רציונליות
 
כי אין מחסור ממנו בלי שום קשר לייצור. כל הערך שלו הוא בדיחה גרוע של טמטום אנושי. מונופול דה בירס קנה את כל היהלומים, מכל מי שמצא ורצה להתחרות איתו במחירים נמוכים יותר, ושמר אותם בכספות כדי שיהיה מחסור ועשה פרסומות כדי שאנשים יסכימו לקנות ממנו ביוקר. זה דומה לאדם שיקנה את כל הצדפות בים מכל מי שמוצא ואח"כ שתרצה שהבן שלך ישחק בצדפות בים, כי דה בירס תעשה פרסומת כמה כיף לילדים לשחק בצדפות, הם יקימו דוכן שימכור לך צדפות במחירים יקרים.

הסיפור של יהלומים ודה בירס הוא פשוט הזוי בכל קנה מידה, שילוב של רוע וטמטום אנושי. קרוב ל 100 שנה נאסר עליהם לפעול בארה"ב בגלל פעולות מונופוליות, הם קנו יהלומים בזול בשוק מגורמים מתחרים, שיחדו ממשלות באפריקה לא להתחרות בהם, וזה לפני פרשיות יהלומי הדמים...יהלומי המעבדה הם רק הפלומבה על השטות הזאת.
מעריך את הידע שלך והנחישות בנושא.
נכנסתי לאשכול בציפייה עמומה להנות מאשכול משעשע, בידיעה עמומה שמשום מה מחיר הזהב קבוע, ויהלומים זה בלאגן אחד שלם, והציפייה שלי נענתה מעל ומעבר למצופה.
אני קצת לא קונה את סיפור הזרקון, כי גם לזהב יש תחליפים שנראים אחלה, כמו כל דבר בחיים יש פרטו ועלות שולית פוחתת, אבל שאר העניינים על דה ברס, תמיד מרתקים.
 
אני קצת לא קונה את סיפור הזרקון, כי גם לזהב יש תחליפים שנראים אחלה, כמו כל דבר בחיים יש פרטו ועלות שולית פוחתת, אבל שאר העניינים על דה ברס, תמיד מרתקים.
אתה הראשון שהזכיר זרקון בדיון הזה...
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אתה הראשון שהזכיר זרקון בדיון הזה...
הוא דיבר על ייצור מלאכותי כאן ובאשכולות המקושרים גם ספציפית על זרקוניה. כשמישהו מקשר למשהו, אני עושה את המאמץ לקרוא.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה קניית טבעת אירוסין מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 17
ס צריך את עזרתכם – קניית דירה למגורים נדל"ן 25
ש קניית s&p או נסדק או כל נייר אמריקאי אחר בזמן שהדולר נמוך שוק ההון 10
B קניית דולרים לקראת טיסה צרכנות פיננסית 22
G קניית ני״ע אמריקאים דרך אקסלנס שוק ההון 1
stamEhad קניית אג״ח ממשלתית או פקדון בנקאי לשנתיים - עזרה לחבר שוק ההון 5
3 רכב צמוד מהעבודה vs קניית רכב יד 2 צרכנות פיננסית 24
T קניית מוצר חשמל לטווח ארוך כמו מקפיא - סיני ומותג מדבקה או חברה עם שם? פוסטים מאיכות נמוכה 5
A דירה שנקנתה אחרי קניית מגרש- מס רכישה על דירה שניה? נדל"ן 8
O קניית קריפטו דרך Neverless קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 4
P קניית אגח שוק ההון 1
E האם על קניית קרן מחקה ביטקוין כדוגמת IBIT קיימת מגבלת 10% בקה״ש בניהול עצמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
M לפני קניית דירה ראשונה נדל"ן 3
א קניית דברים מחו"ל צרכנות פיננסית 68
א הכנות לקראת קניית דירה לסבתא נדל"ן 37
ה קניית בושם לאישה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 17
O תהיות על קניית ביטוח בריאות צרכנות פיננסית 16
ה קניית עסק קטן מה אני מפספס יזמות והגדלת הכנסות 90
C קניית דירה ראשונה נדל"ן 3
ס קניית רכב בפעם הראשונה בחור צעיר אוף טופיק 41
ס קניית רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
ד קניית דירה למגורים נדל"ן 1
V סוג מטבע קניית ETF ב-IB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
NeonDrift קניית דירה ראשונה בגיל פנסיה -מה הפגיעה? נדל"ן 3
N שאלה לגבי קניית קרנות מדדים שוק ההון 2
algo.il קניית ירקות וירוקים למיניהם טריים ואיכותיים אוף טופיק 3
A קניית דירה עם משכנתא ואחוז מימון נדל"ן 7
א קניית נדל"ן ברצועת עזה. אפשרי? פוסטים מאיכות נמוכה 7
M קניית זכויות בניה מדירה שחתומה על עסקת פינוי בינוי לדירה שלא חתומה על העסקה נדל"ן 0
ה קניית מניות דרך ברוקר שוק ההון 0
E השוואת קניית דירה לשכירה נדל"ן 8
T התייעצות קניית דירה נדל"ן 22
E האם ההטבה שהציעו לי שווה? קניית דולרים שוק ההון 1
A איזה סוג של קופה עדיף למכור לפני קניית דירה? שוק ההון 6
I מימון עבור קניית רכב צרכנות פיננסית 19
ש קניית משקפיים באינטרנט מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 13
ב ב IBKR המלצה על קניית קרן כספית דולרית וביורו פוסטים מאיכות נמוכה 1
W קניית דירת מגורים ראשונה לא מקבלן נדל"ן 4
S קניית קרנות איריות בIB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
O תשלום מס בעת קניית רכב ללימוד נהיגה מיסים 0
R קניית דירה דרך עסק נדל"ן 13
M קניית רכב - מה הסכום של רכב שהכי כלכלי לקנות? צרכנות פיננסית 10
A איך מתחילים חיים חדשים - קניית נכס באוסטריה? נדל"ן 6
R קניית מחשב נייח - מעבדי אינטל אוף טופיק 6
Shamran88 ביזור קניית מדדים על פני זמן שוק ההון 2
M קניית $ השוואת IBKR מול בנק מקומי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 16
ת קניית נדלן למגורים בשותפים נדל"ן 6
S רגע לפני קניית דירה בשכונת ורדיה בחיפה נדל"ן 23
י קרן מחקה מדד סנופי שקלי או קניית etf סנופי דולרי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
N שוק ההון מול קניית דירה נדל"ן 10

נושאים דומים

Back
למעלה