• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קניית מניית CGRO (INVZ לעתיד) ב- 5% מהתיק

Delver

משתמש בכיר
הצטרף ב
3/10/17
הודעות
2,488
דירוג
3,800
שלום לכולם,

הפוסט הזה הולך להיות מעט ארוך, הרעיון הוא לתעד את טיפשותי בפומבי, אז לא אקצר.
אשמח לכל ביקורת, תובנות או סתם הערות מעניינות.
הפוסט הזה בשום פנים ואופן אינו מהווה המלצה או ייעוץ.

אקדים ואומר שקראתי מספיק מחקרים (למשל [1]) כדי שאשתכנע עמוקות בכך שעבור רוב המשקיעים הבחירה בהשקעה פאסיבית היא האופטימלית ביותר הן מבחינת סיכון והן מבחינת תשואה. אותם מחקרים מראים שרוב מוחלט של המשקיעים האקטיביים (אנשים וגופים שבוחרים מניות ספציפיות) מפסידים למדד ה"טיפש" לאורך זמן. כמובן שתמיד יש את המעטים שמנצחים את המדד, גם לאורך זמן, אבל אין לי כל דרך לדעת מי אלו יהיו, אלא בדיעבד.

לכן, כל חיי הקצרים כאדם בוגר ניתבתי את השקעותיי לאפיקים פאסיביים (עם יוצא דופן אחד שלא רלוונטי לטקסט כאן), קרי קרנות מחקות של מדדים רחבים. עד ללפני שבועיים, 100% מתיק ההשקעות הורכב מקרן שמחקה את ביצועיו של המדד העולמי VWRA, אני מרוצה וישן עם זה בשקט.

ובכל זאת - בשבוע שבעבר קניתי מניית CGRO הנסחרת בנאסדק בכ- 5% מתיק ההשקעות (מכספי הפקדה חדשה) בשער של 14.66 דולרים.

עכשיו בפירוט:
-----------------------------------
מניית CGRO היא מניה של חברת collective growth corp שהיא חברת SPAC.
מה זה SPAC? זו חברה שמונפקת בבורסה אך אין לה פעילות ממשית. בעלי השליטה בחברה מחפשים חברות אחרות שאינן מונפקות בבורסה, אך רוצות להנפיק את עצמן בבורסה, ומבצעים עסקת מיזוג. כך שמצד אחד – החברה שמעוניינת בהנפקה מקבלת תשתית מוכנה ומסלול מהיר לכניסה למסחר בבורסה ומהצד שני – בעלי מניות חברת ה- SPAC ממירים את אחזקותיהם במניות החברה החדשה.
אפשר לחשוב על זה מעט אחרת - חברת SPAC זו חברת השקעות שבראשה עומד משקיע ידוע ומוכר. כל מי שרוצה שכספו יושקע באמצעות החברה הזו קונה מניות בשווי של 10$ למניה. המזומן שמצטבר בחברה הוא ההון של החברה שאיתו בעל השליטה יוצא לעשות "שופינג" של סטארטאפים, למשל 200 מיליון דולר.
בעל השליטה מחפש סטארטאפ שרוצה להיות מונפק ומציע לו את העסקה הבאה – אני אתן לך את הכסף שאצלי בקופה ואת היכולת להיות מונפק מהר בבורסה ובתמורה בעלי המניות שלי יקבלו חלק מהבעלות על הסטארטאפ (במחיר שמשתלם לשני הצדדים). עבור הטארטאפ מדובר בעצם בסוג של סבב גיוס, שכולל גם הנפקה בבורסה.
אם הכל הולך טוב, ה- SPAC קונה חלק מהסטארטאפ והמניות של ה- SPAC מומרות למניות של הסטארטאפ וכולם שמחים ומרוצים:
  • הסטארטאפ קיבל 200 מיליון דולר והונפק בבורסה בהליך מהיר
  • בעלי המניות של ה- SPAC קיבלו בעלות על הסטארטאפ במחיר טוב
  • מי שעומד בראש ה- SPAC גוזר עמלה עבור שירותיו והצלחתו.
רק בנקודה הזו – הציבור הרחב יכול להתחיל לסחור במניות החברה המונפקת בבורסה, כמו בכל חברה אחרת.
לקריאה בהרחבה [2].
-----------------------------------
בחודש שעבר חברת INNOVIZ הישראלית הודיעה שהיא הסכימה עם חברת SPAC על עסקת מיזוג+הנפקה [3]. כבר באותו הרגע השווי של מניית חברת ה- SPAC (CGRO) קפץ בלמעלה מ- 30%, ירד מעט לאחר כמה ימים בשוך ההתלהבות הראשונית וקפץ שוב לאחר ההכרזה של אפל על כניסתה לתחום הרכבים האוטונומיים, מאז המניה נסחרת ברמה של 13-15 דולרים.
חברת INNOVIZ (אינוביז) היא יצרנית LIDAR שזה הרכבה של המילים Light ו- Radar, ז"א מדובר במכ"מ שפועל על בסיס קרני אור. לידאר נחשב לרכיב חובה ברכבים אוטונומיים בדרגות 3-5.
רכבים אוטונומיים מחולקים לכמה רמות של אוטונומיה, בין 2 ל-5. כל הרכבים שאפשר לקנות היום בשוק, היכולות האוטונומיות שלהם מבוססות על מצלמות וידאו והן נחשבות בדרגה 2. על מנת לקבל "תקן" של דרגה 3 ומעלה לכלל המערכות האוטונומיות ברכב צריך להיות גיבוי (יתירות).
ספציפית לגבי המצלמות - אם אתם רוצים להפקיד את חייכם בידי הרכב שלכם, אתם רוצים לדעת שאם לפתע המצלמות יסתנוורו (או יחוו תקלה אחרת), שתהיה מערכת נוספת, בלתי תלויה, שתדע לשמור על בטיחות הנוסעים ועל הפעילות התקינה של הרכב בלי שבכלל תרגישו. זאת אומרת שלידאר הוא תנאי סף לרכבים אוטונומיים בדרגה גבוהה.
יש היום הרבה חברות שעושות ניסויים ברדארים שונים (הרכב הכי מפורסם הוא של גוגל – הזה עם הרדאר המסתובב על גג הרכב), כולל לא פחות מ-4 חברות לידאר שהונפקו בשנת 2020, כולן באמצעות SPAC (Aeva, Ouster, Luminar, Velodyne), בקיצור מדובר בתחום מאוד "חם" בשוק. לכולם ברור שיש אינסוף כסף בתחום של רכבים אוטנומיים וחברה שתצליח למקם את הלידאר שלה ברכבים אוטונומיים – תזכה לראות פירות לעמלה.
-----------------------------------
מה מיוחד באינוביז? כמה דברים:
  • יש להם מוצר עובד (ואפילו דור שני שלו) שכולל גם רכיב פיסי שהוא הלידאר עצמו וגם תכנת הפענוח היא שלהם (יש שם את כל הבאזז-וודרז AI, Machine learning וכו..), יש להם לקוח גדול מאוד שכבר התקין את המוצר שלהם ברכב שלו (BMW) ומדובר בחברה בגודל בינוני (280 עובדים), לא משהו קיקיוני.
  • הלידאר שלהם הוא solid state, זאת אומרת שהוא מבוסס על MEMS, מה שאומר שניתן "לירות" את האור בכל הכיוונים באמצעות מראות בגודל מיקרוסקופי, ללא צורך בחלקים נעים או מסתובבים. באופן ישיר נובע מכך שללידאר כזה יש עמידות גבוהה יותר לתקלות ושהעלות שלו גם זולה יותר וזה חשוב כי מדובר ברכיב יקר. יש חברות נוספת עם לידאר solid state כך שזה לא ייחודי, אבל יש גם כאלו שמוכרות את המוצר המסתובב שמתקינים על הגג שלדעתי אין לו עתיד.
  • מדובר בחברה שהוקמה ע"י יוצאי יחידה 81 של חיל המודיעין וכרבע מעובדיה הם גם יוצאי היחידה. למי שלא מכיר מדובר ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, מדובר בחומר אנושי מעולה, אנשים ומהנדסים מבריקים, באמת הכי טובים שיש למדינת ישראל להציע. נחשפתי לזמן קצר, במסגרת קורס, לכמות גדולה של אנשים ששירתו ביחידה בזמן השירות הצבאי שלי ואני יכול להעיד שכל מה שכתוב בכתבה הזו נכון מאוד [4].
  • הכרתי לפני למעלה מעשור את אחד ממייסדיה (אין לי ספק שהוא לא זוכר מי אני בכלל) ואני עוקב אחרי פעילות החברה ברשתות החברתיות מיום היווסדה ומזה שנים אומר לעצמי "אילו רק יכולתי לשים כסף בחברה הזו". הרושם שלי הוא שמדובר בחברה רצינית, אנשים איכותיים וששווה "לשים" עליהם כסף, אבל רק בשלב מוקדם, לפני שהשווי שלהם יתומחר ע"י השוק.
-----------------------------------
למה החלטתי להשקיע אקטיבית חלק מהתיק?
  1. "חולשה"
  2. הזדמנות
  3. סכום השקעה נמוך יחסית
  1. "חולשה" - אני מודה ומתוודה כי קשה מאוד למשקיע פאסיבי שדוגל בצבירת הון איטית ומתמשכת לראות את חבריו האקטיביים מתעשרים מעבר לכל דמיון בזמן קצרצר. בהכרח עולות המחשבות – מה היה קורה אילו גם אני, הייתי מקצה אפילו חלק קטן מהתיק, נניח 10%, למניית "חלום" שבדיוק השלימה עלייה שנתית של כמעט 1000% - הייתי מקרב את העצמאות הכלכלית המיוחלת בכמה שנים טובות מאוד. אחרי שהחלום מתנדף, אני חוזר למציאות ונזכר שאין שום תרחיש שבו אני הייתי מקצה 10% מהתיק למניית חלום ספקולטיבית ומתומחרת וחוזר לשגרת יומי. אבל היצר לא שקט, הוא שם, אורב באפלה, צובר ריבית.
  2. הזדמנות – לא בכל יום, ואפילו לא בכל כמה שנים קורה מקרה שבו חברה שאני כבר כמה שנים אומר "אילו הייתי יכול לשים עליה כסף..." יוצאת להנפקה. לטעמי מדובר בהזדמנות ייחודית שבה יש לי יתרון על פני השוק. אני ישראלי דובר עברית ומכיר את פעילות החברה, בעוד שרוב המשקיעים בעולם (וגם בישראל) טרם שמעו עליה. כמו כן אני ישראלי שמכיר את יחידה 81 ואת איכות אנשיה בעוד שרוב המשקיעים בעולם (וגם בישראל) סביר שלא שמעו עליה. במקביל לעסקת ה- SPAC, משקיעים נוספים מכניסים כסף נוסף לחברת אינוביז במחיר של 10$ למניה, בהם חברת הפניקס וחברת הראל, לכן אני מרגיש יחסית בנוח לשלם 47% יותר מהמשקיעים המוסדיים, זה מעיד בעיני שהכסף ה"טיפש" טרם נכנס בכמות גבוהה.
  3. סכום השקעה נמוך יחסית – 5% מהתיק בשקלים זה סכום שאשתי ואני מוכנים לאבד בלי שזה ישפיע על המהלך התקין של חיינו. זה לא סכום קטן אבסולוטית, אבל הוא כן קטן יחסית לסך הנכסים שלנו היום וממש ממש קטן ביחס לסך הנכסים שאני מקווה שנצבור במהלך חיינו. לכאורה אחרי התיאור בסעיף הקודם היה מצופה שהסכום יהיה גבוה יותר, בכל זאת – הזדמנות של פעם החיים, אבל חשוב מאוד גם לישון בשקט ולחיות חיים ללא חרטות. אני מכיר את הפסיכולוגיה של עצמי ואני יודע שאילו הייתי מפסיד סכום גבוה יותר – הייתי מתקשה מאוד שלא לחוש חרטה בעתיד. עם 5% אני יכול לחיות בשלווה יחסית. ההתייחסות שלנו להשקעה הזו כאל כסף שנזרק לפח היא טריק פסיכולוגי שנועד מצד אחד לאפשר את ההרפתקה הזו (כי יש צורך פסיכולוגי גם בזה) ומצד שני, לחיות איתה בשלום.
-----------------------------------
עיקרי הסיכונים כפי שאני רואה אותם:
  1. טווח קצר – העסקה לא יוצאת לפועל מכל סיבה שהיא, במקרה כזה ערך המניה של CGRO יורד בחזרה לרמה של 10$ או פחות, ירידה של 32% או יותר. במקרה כזה אפשר לחכות לעסקה אחרת או לחלופין החברה תתפרק ותחזיר למשקיעים את שווי המניה פחות הוצאות (פחות מ- 10$), הפסד מקסימלי עד 50%. התרחיש בסבירות נמוכה.
  2. טווח בינוני – העסקה יוצאת לפועל וחברת אינוביז נכשלת, מתפרקת, קורסת, ווטאבר ונמחקת מהמסחר – בתרחיש זה הקריסה היא לא בבת אחת, אבל אם לא מוכרים בזמן, יש אבדן של 100% מההשקעה. התרחיש בסבירות נמוכה מאוד.
  3. טווח ארוך – העסקה יוצאת לפועל, החברה לא קורסת, אך גם לא מרוויחה או מרוויחה פחות מהמדד – במקרה כזה האבדן הוא בעיקר לאגו. סבירות – לא יודע, כדור הבדולח בתיקון.

בעיני סביר הרבה יותר שבטווח הבינוני של כמה שנים המניה תעלה בערכה יותר מהמדד. בנקודה מסוימת, אם הכל יהיה מוצלח מאוד, תכפיל את ערכה פי 4-5 ממחיר הקניה – אז ניתן יהיה למכור חלק מהאחזקה על מנת להחזיר את הכסף שהושקע בחזרה להשקעה ה"רגילה" וכל מה שיוותר הוא רק הרווחים שעליהם כבר "לא חבל", שוב, טריקים פסיכולוגיים זולים (אבל זה עובד!)
-----------------------------------
הפוסט הזה בשום פנים ואופן אינו מהווה המלצה או ייעוץ.
ג.נ. מחזיק CGRO, מחזיק VWRA

[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1540-6261.2010.01598.x

[2] https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/787478

[3] https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001352861

[4] https://newmedia.calcalist.co.il/magazine-07-01-21/m01.html
 
פוסט מעניין.
מהבנתי בתחום נראה לי שהפתרון שלהם יקר ולא מוצלח לדורות הבאים של מכוניות אוטונומיות.
כרגע הם מוכרים תוכנה + חומרה אבל אין סיכוי שהתוכנה שלהם שווה כמו של הענקיות בתחום (מובילאיי למשל)
אני מאחל לך שתרוויח הרבה אבל מוכן להמר שהמערכות שלהם לא ישולבו במכוניות רבות.
נ.ב
לדעתי אתה סובל מהטיית הביתיות.
נ.ב 2
אם כבר הימור אז הייתי הולך על ביטקוין.
נ.ב 3
להבנתי המוגבלת אין להם שום פטנט
נ.ב 4
הפתרון של אינטל ומובילאיי אלגנטי וזול בהרבה ואני מקווה בשביל המפתחים שלו שהוא ינצח את המתחרים
 
לדעתי אתה סובל מהטיית הביתיות.
נכון, אני דווקא מציין את זה כיתרון במקרה הספציפי הזה.
הפתרון של אינטל ומובילאיי אלגנטי וזול בהרבה
כן, אבל מוביליי זה מצלמות, למיטב הבנתי אין להם רדאר ולכן לא מדובר במוצר מתחרה (שוק של רכבים אוטונומיים דרגה 3 ומעלה).
 
אינטל מפתחת למובילאיי לידאר בטכנולוגית סיליקון פוטוניקס:
https://www.google.com/amp/s/www.wired.com/story/mobileye-lidar-on-a-chip-intel/amp

אם הם יצליחו זה יהיה זול בהרבה מכל המתחרים.

עריכה: אין כאן המלצה על אינטל בשום אופן. לחברה האם יש בעיות משל עצמה. בנישה הזו הם יכולים להיות חזקים לדעתי. יש להם צוות מעולה למיטב ידיעתי.
 
ניתוח מעניין!
חייב לומר שבתור מי שמתעניין בתחום, החזקתי את GMHI (שהתמזגה לLuminar) משער די נמוך ומחזיק כיום גם בCGRO ובCLA אני לא השתכנעתי שInnoviz עדיפים על Ouster, לכן מחזיק בשניהם משער יחסית נמוך (בערך 12.5). מה גם קיבלתי את הרושם שOuster מכוונים למגוון רחב יותר של תעשיות מאשר רק רכבים.
בהצלחה!
 
אני בעד הרעיון להשקיע אחוז קטן מהתיק בחברות שאתה מאמין בהן. נכון, אתה לא יותר חכם מהשוק, וכנראה זה פוגע בתשואה-מותאמת-סיכון, אבל:
1. פסיכולוגיה - אם לא תשקיע והיא תצליח, תאכל את הלב. ה-5% האלה, גם אם לא יזיזו הרבה את שווי התיק, יחסכו ממך כאב לב.
2. להאמין בעצמך זה טוב. יכול להיות שהניתוח שלך נכון, והחברה תצליח.
3. זה לא שאתה מהמר נגד כל העולם, וקונה מניה שכולם מנסים להפטר ממנה, כי רק אתה מבין מה שכולם לא. אתה קונה במחיר השוק, מחיר שחצי מהשוק חושב שכדאי לקנות בו (וחצי חושב שלא).
4. הכי גרוע תפסיד 5% מהתיק. אם אתה משקיע במניות כדאי שתהיה מוכן להפסיד הרבה יותר.
 
נכון, אני דווקא מציין את זה כיתרון במקרה הספציפי הזה.

הטיית הביתיות היא לא יתרון. מה שאתה מציג כיתרון הוא מידע הפנים שלכאורה נגיש לך יותר כישראלי דובר עברית. הטיית הביתיות לעומת זאת, טוענת שאתה מרגיש שיש לך יתרון מדומיין מפני שאתה מוטה לחברות מהסביבה הקרובה לך.
 
@Delver יש הסבר לירידה החדה של המניה ?
 
חזרו לאזור 10$ למניה שזה להבנתי השווי של החברה שאליה תתמזג אינוביז.
השאלה היא למה הם עלו ל-15$ לפני כמה חודשים.
אם כבר מהמרים אז למה שדווקא הם ישברו את השוק? יש להם פטנט? טכנולוגיה שוברת שוק? לי זה נשמע כמו פלופ רציני.
מקווה בשבילם שאני טועה.
 
ובכל זאת - בשבוע שבעבר קניתי מניית CGRO הנסחרת בנאסדק בכ- 5% מתיק ההשקעות
לא מתייחס לחברה עצמה רק לרעיון הכללי.
החלטת כבר מתי אתה מוכר?
החלטת האם אתה הולך לקנות עוד מניות בודדות בקניות הבאות וכמה?
אני מציע לך להגדיר מראש בדיוק בכמה אתה רוכש, מתי אתה מוכר וכו.
גם השקעות אקטיביות לדעתי עדיף לעשות מסודר מתוך מחשבה ובקור רוח
ספונטניות והשקעות בשוק ההון בדרך כלל נגמרים רע ובמיוחד למשקיע הקטן.
 
@Delver יש הסבר לירידה החדה של המניה ?
חזרו לאזור 10$ למניה שזה להבנתי השווי של החברה שאליה תתמזג אינוביז.
השאלה היא למה הם עלו ל-15$ לפני כמה חודשים.
אין לי מידע שאין לכם.
לפי מה שרשום באינטרנט הניפוח בהתחלה לרמות של 15$ היה בעקבות הכרזה של אפל שהיא נכנסת (שוב) לתחום של רכבים אוטונומיים, אז כל המניות הקשורות לתחום חוו עלייה. ההסבר שלי לירידה מאז היא שהחברה אינה מרבה לפרסם לתקשורת, היא עדיין מתחת לרדאר (חה חה) ובאופן כללי אין סביבה "הייפ" בשוק. בסוף החודש הולך להתרחש המיזוג המדובר (31/3/2021) ואז אולי המניה תקבל חשיפה גבוהה יותר.

הסבר חלופי הוא - כדי ללמד אותי לקח על FOMO: מיהרתי לקנות ברגע שקיבלתי החלטה לעשות זאת מצד אחד כדי להימנע מתזמון ומצד שני לפני שהמחיר יברח כלפי מעלה (אין סתירה בין הדברים).

החלטת כבר מתי אתה מוכר?
החלטת האם אתה הולך לקנות עוד מניות בודדות בקניות הבאות וכמה?
אני מציע לך להגדיר מראש בדיוק בכמה אתה רוכש, מתי אתה מוכר וכו.
גם השקעות אקטיביות לדעתי עדיף לעשות מסודר מתוך מחשבה ובקור רוח
ספונטניות והשקעות בשוק ההון בדרך כלל נגמרים רע ובמיוחד למשקיע הקטן.
מסכים וגם רשמתי את זה בהודעה הראשונה, אבל הנה יתר פירוט - אני מתכוון למכור 30% מהאחזקה במחיר של 60$ אם זה מגיע לשם בשנתיים הקרובות.
אם לא - אני אחזיק לטווח של 5 שנים לפחות, לדעתי זה הזמן הרלוונטי כדי להבין האם מדובר בהשקעה טובה או לא, כאשר התשואה האלטרנטיבית היא תשואת VWRA.

אם כבר מהמרים אז למה שדווקא הם ישברו את השוק? יש להם פטנט? טכנולוגיה שוברת שוק? לי זה נשמע כמו פלופ רציני.
מקווה בשבילם שאני טועה.
לדעתי - כי יש להם מוצר עובד שהולך להיכנס לרכב אמיתי בשנה הקרובה, להיות ראשונים בשוק זה יתרון רציני. גם אני מקווה שאתה טועה :)
 
נערך לאחרונה ב:
אין אף מוצר בשוק?
נשמע לי לא סביר...
במקרה שמעתי על חברת Valeo שהמוצר שלה מותקן במכוניות אאודי (וזו ספקית רכיבים ותיקה מאוד לכלי רכב שעובדת עם הרבה יצרנים גדולים עשרות שנים).
 
אגב, אני בעד הימורים בעצמי. גם אני קניתי עכשיו חברה שתתמזג עם חברה ציבורית בקרוב (בתחום אחר). העניין הוא שאני מתייחס לזה נטו כהימור לפי האינטואיציה שלי ואין לי הצדקה גדולה לקניה שלי... במקרה שלך אתה מנסה להוכיח כמה שהם מובילים ואני חושב שזו ממש טעות. הם מעולים ביחסי ציבור...
 
במקרה שמעתי על חברת Valeo שהמוצר שלה מותקן במכוניות אאודי
אתה צודק, יש אותם ויש עוד כמה מתחרים שיכניסו רכיבים שלהם לרכבים במהלך השנה הקרובה.
אין לי כלים להבין עד כמה כל מערכת כזו בשלה להפוך מפיילוט למוצר שנמצא בכל רכב, יהיה מעניין.

במקרה שלך אתה מנסה להוכיח כמה שהם מובילים ואני חושב שזו ממש טעות. הם מעולים ביחסי ציבור...
דווקא לדעתי הם ממש לא טובים בזה, יש חברת שנמצאות במצב פחות מתקדם מהם וזוכות להרבה יותר כותרות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • אהבתי
Reactions: HHH
CGRO כרגע נסחר ב-9.40
פעם ראשונה שאני רואה ספאק במחיר נמוך כזה.
איך זה יתכן?
 
אני אחזיק לטווח של 5 שנים לפחות, לדעתי זה הזמן הרלוונטי כדי להבין האם מדובר בהשקעה טובה או לא
ואם לא אז הפסדת חמש שנים.
 
המניה כבר היתה ב-8.76$ השנה לפי יאהו...
גם אני הבנתי כמוך שהמחיר 10$ למניה משקף את ההון שגוייס של החברה המונפקת אליה תתמזג החברה הפרטית. לכן בדרך כלל זה המחיר שבו spacים מתחילים להיסחר בו ובגלל זה נשמע מוזר שהמניה יורדת מתחת לערך זה.
כנראה שהבנו משהו לא נכון...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
S קניית ציוד לטרק ארוך אוף טופיק 20
H שאלה בנושא קניית iShares S&P500 שוק ההון 21
R קניית מניות דיבידנד שוק ההון 39
קפיטליסט_מרושע עמלת קניית קרן כספית צרכנות פיננסית 5
P עסקאות קניית קרקע נדל"ן 13
S קניית אג"ח ממשלתי אמריקאי שוק ההון 2
Y קניית נייר ערך העוקב אחרי מחיר SOLANA השקעות אלטרנטיביות 0
M קניית דירה ראשונה בפרויקט דירה בהנחה - השוואת תמהילים נדל"ן 52
J קניית דירה ראשונה - התלבטויות נדל"ן 2
T קניית בית במערב אירופה נדל"ן 32
L קניית קרן בלאקרוק ביורו בבורסה באירופה דרך IB שוק ההון 0
י התייעצות לגבי קניית שליש דירה נדל"ן 9
ט קניית מחשב גיימינג סולידי אוף טופיק 11
י יעוץ בנושא קניית מדדי אג"ח - מתחיל שוק ההון 1
K עצה לפתיחת המחשבה - קניית נכס נדל"ן 3
M קניית אגח ממשלתי - שאלות שוק ההון 8
J קניית דירה ראשונה נדל"ן 4
A קניית דירה ראשונה - איפה מתחילים? נדל"ן 3
V קניית מחשב נייד מחודש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
N קניית דירה ראשונה למגורים בזמן המלחמה אוף טופיק 10
ק קניית מדד ת"א שוק ההון 5
ד קניית סנופי בהוראת קבע שוק ההון 1
E קניית נדל״ן בגיל מבוגר - איך נזהרים? נדל"ן 72
M התייעצות - קניית דירה להשקעה בפסגת רמות ב"ש נדל"ן 8
T קניית דירה ברחוב שאמור לעבור בו מטרו נדל"ן 0
מ קניית נכס בחו"ל - איך ואיפה? נדל"ן 12
צ התייעצות לגבי קניית נדל"ן בחו"ל נדל"ן 2
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
ה שאלה בסיסית - קניית מניות בהפקדה חודשית שוק ההון 5
נ קניית קרקע והפיכתה לדירה במסגרת תמא 38 - 2 הריסה ובינוי נדל"ן 0
Mufasa קניית דירה ראשונה להייטקיסט בן 26 נדל"ן 87
ה מסתבך עם קניית SMEA ב IB שוק ההון 7
מ קניית מדדים ביורו שוק ההון 2
ק קניית סחורות פיזיות דרך הבורסה שוק ההון 9
D קניית מניה בפעם הראשונה, מניה ספציפית לא השקעה כללית שוק ההון 19
צ קניית דירה - זוג לפני חתונה נדל"ן 24
מ קניית אופציות לאחר התפטרות - עמלות והעברה לחו"ל מיסים 1
ב קניית אופציית put נגד חששות שוק ההון 11
T קניית קרן שנסחרת במטבע אחר שוק ההון 6
R קניית אגח ישראל בIB שוק ההון 1
מ איך להשקיע כסף עבור קניית בית בקנדה שוק ההון 15
ל קניית מדדים או מחקי מדד בזירת מסחר ממונף שוק ההון 20
A קניית מניות ישראליות בברוקר זר? פוסטים מאיכות נמוכה 7
F קניית מניות של חברה שבה רוב מניות לא סחירות פוסטים מאיכות נמוכה 8
D קניית דירה בפולין נדל"ן 14
D קניית דירה בלי משכנתא נדל"ן 19
N למה אחרי קניית יחידות קרן בקרן כספית, ממשיך לרדת לי כסף מהעו"ש? שוק ההון 5
H קניית דולרים והפקדה לפיקדון השקעות אלטרנטיביות 8
B קניית מט"ח לחשבון מט"ח מבנק - איזה שער? צרכנות פיננסית 6

נושאים דומים

Back
למעלה