השירשור התעורר השבוע ואני כבר כמעט שנה וחצי עם אופניים אז מעדכן ומשתף את התובנות שלי עד עכשיו.
1. קניתי אופני כביש חדשים ב3400 ש"ח+500 ש"ח במוצרים נלווים כמו משאבה וקסדה וכו, דגם יחסית בסיסי שנותן לי מענה מעולה. ההילוכים הם סופר משמעותיים לחווית הנסיעה שלי, שמח שלא בחרתי באופני סינגל ספיד ולא הייתי ממליץ למי שהמסלול שלו 10 ק"מ ומעלה על אופני סינגל ספיד. הקידון המעוגל הוא ממש נוח עבורי, גם לעלות על מדרכות וגם לתמרן בין מכוניות. לוקח מעט זמן להתרגל לצורת הישיבה ובחודש הראשון יצא לי שהרמתי את הגלגל האחורי מספר פעמים וכמעט התהפכתי, אבל מתרגלים לזה די מהר ואחרי חודש זה כבר לא קורה.
2. קצת הגזמתי עם מרחק הנסיעה, אני עובר 8.5 ק"מ בהלוך וכ12 ק"מ בחזור. ההבדל במרחק בין ההלוך לחזור הוא כי בהלוך אני נוסע חלק לא מבוטל מהדרך בירידה ואני פשוט עומד בקצב של התנועה על הכביש. בחזור אני מעדיף דרך ארוכה יותר שיש בה מסלול אופניים מסודר.
3. לפני שקניתי את האופניים הייתי רץ 5 ק"מ שלוש פעמים בשבוע. עדיין לוקח איזה חודש להתרגל לאופניים. הייתי מרגיש את השרירים תפוסים לא מעט בחודש הראשון עד שהתרגלתי וזה למרות שהייתי בכושר לא רע.
4. אני עובד בעבודת כפיים אז עניין ההזעה הוא פחות קריטי עבורי. בכל אופן בחורף אני לא מזיע בכלל בבוקר(יוצא גם מאוד מוקדם), בחזור אני מזיע ממש טיפה, לא משהו רציני מדי שמגבון לח לא פותר. כאמור הדרך חזרה היא גם ארוכה יותר והיא ברובה גם טיפוס כנגד עליה. לגבי הקיץ אני לא ממש זוכר משהו חריג בצורה יוצאת דופן. מן הסתם מזיעים טיפה יותר, אבל בשעות שאני יוצא והמרחק שאני עושה זה לא משמעותי.
5. כאמור בחרתי באופני כביש ששוקלים כ8.5 ק"ג ועם צמיגים דקים 25 מ"מ. אני ממש מהיר, במישור ובירידות אני יותר מהיר מרוב דגמי האופניים החשמליים, אבל יש לזה מחיר. אני מרגיש כל משב רוח הכי קטן, ויש לי אפס אחיזת כביש. אני מסוגל להחליק מטיפה חול על הכביש שלא לדבר על מים או שמן, ובננוסף אני ממש מפחד מבורות ניקוז כי הצמיג יכול להיכנס במרווח שבין הסורגים. כמה האחיזת כביש גרועה? כשהכביש רטוב גם להמשיך ישר בכיכר זה מאתגר, בכל אופן אני ממש משתדל לא לרכב על האופניים בימים גשומים.
6. היתה לי החלקה אחת עד עכשיו שכתוצאה ממנה התעקם לי השיפטר, זה קרה במהירות אפס ביום שהיה ערפל ממש כבד והכבישים היו לחים. כאמור אין כמעט אחיזה בצמיגים האלה.
7. היו לי שני פאנצרים עד עכשיו, שניהם בגלל הקדמי. הפאנצר הראשון לקח לי כ 20-25 דקות, בשני זה לקח לי רק כ10 דקות, שיפור לא רע.
8. מעבר לשתי פנימיות חדשות לתיקון הפאנצרים שעלו לי כ30 שקל יחד, השקעתי גם בטיפול כללי וניקיון לאופנים+יישור אותו שיפטר כתוצאה מההחלקה שעלה לי 200 ש"ח. זו עלות התחזוקה שלי עד עכשיו. אני משתדל להימנע ככל הניתן מנסיעה בגשם ואני מאחסן את האופניים בתוך הדירה מה שמצמצם את עלות התחזוקה. אני גם מנפח את הצמיגים פעם בשבוע, מה שמפחית את הסיכוי לפאנצרים.
9. אומנם יש לי רישיון לרכב ואני עדיין נוסע באוטו בעיקר בסופשים(להורים, לדייטים). אבל לוקח איזה חודש להתרגל לכבישים/לתנועה. נסיעה באופניים היא שונה לחלוטין מהרכב למרות שאנחנו חולקים את אותם כבישים, קשה להסביר זאת אולי רוכבי אופנוע יבינו על מה אני מדבר.
10. העסק מסוכן!!! קרה לי כבר שאנשים נוסעים בנתיב מולי ופונים שמאלה וחוצים אני הנתיב שלי מבלי לספור אותי. שמישהו יצא מחניה ומשתלב בנתיב שלי, שוב מבלי לספור אותי בכלל. אנשים יוצאים מהרכב מבלי להסתכל וכמעט פוגעים בי עם הדלת. בכלל יש צירים מסויימים שאין סיכוי שאני רוכב בהם על הכביש ואני עולה על המדרכה, אני מעדיף להיות עבריין ולא בבית חולים או גרוע מזה. אומנם המדרכה זה לא המקום שלי אבל אני חייב לציין שיש כל כך הרבה הולכי רגל שהם כל כך שקועים בפלאפון שלהם שגם אם תעבור רכבת ליד האוזן שלהם הם לא ישימו לב.