• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

התיק של AAA

Triple A

משתמש רגיל
הצטרף ב
9/10/18
הודעות
175
דירוג
272
שלום לכולם

הסתכלתי בגלריית התיקים וראיתי שהגיוון שם די דל (לא מפתיע, אחרי הכל הבלוג דוגל בשיטת השקעה מסויימת), אז רציתי להציג תיק עם נקודת מבט קצת שונה על השוק ואולי יתפתח גם דיון מעניין לגביו.
התיק שלי בנוי שונה מאוד מרוב התיקים שמפורסמים פה בדרך כלל, אבל הבסיס שלו נשען על אותם עקרונות כמו תיק המדדים הממוצע פה בפורום.

דיסקליימר:
לא ממליץ ולא מייעץ, יישום של כל מה שנכתב פה על אחריות הקורא בלבד.
התיק ברמת סיכון גבוהה ויש סיכוי ממשי להפסדים גדולים בתקופה קצרה, לא ממליץ ליישם שום דבר ממה שנכתב פה, במיוחד ללא מחקר עצמאי והבנה של כל חלקי הפוזיציה ומה תפקידם.

אני אתחיל קודם כל בהסבר על מה הרעיון שעומד מאחורי התיק ואחר כך איך הוא בנוי כדי לממש את הרעיון הזה, מי שרוצה רק לראות את התיק מוזמן לקפוץ לתחתית הפוסט.
בחרתי להתמקד בקרנות מחקות של sp500, אני מאמין שההבדל בין פיזור על פני 500 חברות מהגדולות בעולם לפיזור על כל החברות בעולם או באמריקה (VTI או VT) הוא זניח והקרנות של sp500 יותר נזילות ויש עליהן מידע יותר נגיש/ מחקרים שבדקו את ההתנהגות של המדד.

אנחנו יודעים שהתשואה השנתית הממוצעת של השוק לטווח הארוך היתה כ-10% נומינלי והשקעה במדדים בעצם נשענת על הצפי שמה שהיה הוא מה שיהיה והתשואה העתידית תמשיך להיות כמו בעבר כי הכלכלה ממשיכה לצמוח ואיתה מחירי המניות עולים.
אבל מה שיותר מעניין מהתשואה השנתית שאנחנו מכירים זה שהתשואה היומית החציונית היא חיובית ומאוד קרובה ל0%, התשואה החציונית השבועית היא קרוב ל1% והתשואה החציונית החודשית קרובה ל2%.
אפשר לראות שהתשואה החציונית השבועית/חודשית יותר גבוהה מהתשואה הממוצעת (זה קורה כי יש יותר שבועות/חודשים של עליות, אבל כשיש שבועות/חודשים של ירידות הן יותר גדולות).

אם נסתכל על התפלגות כל התשואות החודשיות, נראה שההתפלגות היא כמו פעמון שהקצה שלו באזור ה2%. (אני משקיע באינטרוולים של 3 שבועות מסיבות טכניות, אבל ההתפלגות דומה מאוד להתפלגות החודשית)
זאת אומרת שאם נבחר באקראי תאריך ונסתכל מה היתה תשואת המדד ב30 הימים אחריו, רוב הפעמים התשואה תהיה באזור ה1%-3%, וככל שאנחנו מתרחקים מתחת ל1% או מעל 3%, כך הסיכוי שזו התשואה שהיתה בחודש הזה יורדת.

תמונה להמחשה: (התפלגות התשואות של SP500 באינטרוולים של 3 שבועות, מודגשת העמודה של 1.75%-2%)
1628626708906.png
ציר הX הוא אחוזי התשואה בכל אינטרוול, ציר הY הוא מספיק המופעים של כל תשואה.
*מבוסס על התשואות של אינטרוולים חופפים של 3 שבועות (15 ימי מסחר) של SP500 ב90 השנים האחרונות.
** התמונה לא שונה בהרבה אם נסתכל גם רק על ה30 שנים האחרונות.

התיק מנסה לנצל את ההתנהגות הזו של המדד (שמתנהג "יפה" בעיקר בגלל שהוא מפוזר ומייצג תמיד את החברות הגדולות בארה"ב), במקום לקבל את תשואה לינארית ביחס לתשואת המדד (המדד עלה באחוז, אני מרוויח אחוז, המדד ירד ב3 אחוז אני מפסיד 3 אחוז וכו'), התיק מנסה להרוויח תשואה גבוהה מהמדד כשהמדד מסיים באזור עם התשואות שכיחות (למשל 1% עד 3%) ותשואה נמוכה מהמדד באזור עם תשואות נדירות, למשל אם המדד עולה ב2% נרוויח 4% ואם הוא עולה 5% נרוויח 1%.
באופן אידיאלי היינו רוצים שהתשואה שלנו תהיה בצורת פעמון בדיוק כמו התפלגות התשואות של המדד, וזה בדיוק מה שהתיק הזה מנסה לעשות.

מבנה התיק:

כדי לבנות פוזציה כזו השתמשתי באופציות על spy, בחרתי דווקא בspy בעיקר כי יש לו את שרשרת האופציות הכי נזילה, שזה חשוב מאוד בכל מה שקשור לאופציות כי גילגול האופציות יכול להפוך לעסק מאוד יקר אם ספרד הbid-ask גדול, במיוחד כשהשוק מתרסק והתנודתיות עולה או כשהאופציות נכנסות עמוק לתוך הכסף.

התיק עצמו מורכב מכמות מסויימת של lotים (אני מגדיר lot ככמות המינימלית של חוזים שאפשר לקנות כדי לשמור על היחס הרצוי), מספר הlotים נקבע לפי כמות הכסף שיש בחשבון ויחס המינוף הרצוי.

המבנה של lot אחד הוא:
1. שורט אופציית קול כ1% מעל מחיר השוק 30 ימים לפקיעה
2. שורט 2 אופציות פוט כ1% מעל מחיר השוק 30 ימים לפקיעה
3. לונג 2 אופציות פוט 10%-12% מתחת למחיר השוק 90+ ימים לפקיעה.

את האופציות הקצרות אני מחזיק בממוצע ל21 ימים ומגלגל אותם בדיוק 21 ימים קדימה (ספציפית אני מגלגל מיום שישי ליום שישי, בעיקר משיקולי נזילות, אופציות שבועיות הן הנזילות ביותר), ואת האופציות הארוכות אני מגלגל פעם בחודש.

מלבד הזמנים הקבועים לגלגל האופציות, לפעמים אם יש תנועה חדה בשוק, אני מגלגל מוקדם יותר, אבל תמיד מגלגל 21 ימים קדימה.
הסיבה לגילגול מוקדם היא שכשאופציה היא עומק בתוך הכסף יחס הסיכון\תשואה שלה כבר לא מתאים לאסטרטגיה של התיק, ועדיף לקבע הפסד קטן מלהסתכן בהפסד גדול.

האופציות הקצרות הן אלה שיוצרות את 'פעמון התשואה' כמו שרציתי, האופציות הארוכות מגדרות נפילה מהירה וחדה ומורידות סיכון, הסיבה העיקרית שאני מחזיק אותן (בתוחלת אני מפסיד עליהן כסף כמעט תמיד) היא כדי שאני אוכל למנף את הפוזיציה העיקרית (האופציות הקצרות) וכדי להוריד את הסיכון למארגין קול (מעשית אין סיכון למארגין קול כי ההפסד המקסימלי של התיק מוגדר וקשיח).

מבחינת סיכון להפסדים או מארגין קול, כדי להיות מה שנקרא cash secured, על שתי השורט פוט, צריך להקצות כ88 אלף דולר (המחיר של יחידת spy כפול 100 כפול 2), אבל בגלל שתי הלונג פוט כ10% מחוץ לכסף טכנית צריך רק 9 אלף דולר.
אבל אם הייתי קונה lot על כל 9 אלף דולר בחשבון היה יוצא שאני ממונף פי 10 וזה מתכון לאסון אז אני לא עושה את זה.
מעשית, כל lot הוא הרבה פחות מסוכן מלהחזיק 200 מניות של spy, אז אני מתמחר את הסיכון של כל lot כמו החזקה של 100 מניות של spy, זה בערך 44 אלף דולר. (הסיבה שהוא פחות מסוכן היא שהשורט קול ו2 הלונג פוט נותנים חשיפה הפוכה ל2 השורט פוט והם מקזזים אחד את השני)

זו הגרסה הרביעית של התיק, וכנראה שהיא לא האחרונה, ככל שהזמן עובר ואני מתעסק עם האופציות השונות יותר אני לומד דברים חדשים ומשפר את התיק.

יש כמה חסרונות בולטים בפוזיציה הזו:
1. גילגול אופציות יוצר אירוע מס, זאת אומרת אין דחיית מס וצריך לדווח למס הכנסה כל שנה.
2. צריך לעשות הרבה פעולות של קניה ומכירה, יש סיכון שמס הכנסה ייראה את זה כפעילות עסקית וימסה את התיק במס שולי.
3. עמלות + ביד-אסק ספרד בסכומים לא זניחים.
4. דורש התעסקות (אומנם לא רבה) שבועית, לא שגר ושכח כמו תיק מדדים רגיל.
5. האסטרטגיה הכללית אומנם פשוטה ומוגדרת היטב, אבל יש הרבה מקום לשיקול דעת במקרים שדרוש גילגול מוקדם של האופציות, זאת אומרת שיש פוטנציאל לגרימת הפסדים כתוצאה מהחלטות שגויות.
6. קל מאוד להתמנף (כמעט בחינם), מצד אחד זה יתרון, מצד שני גם קל מאוד להתמנף יותר מדי ולהגיע לרמת סיכון לא צפוייה.

יצא קצת ארוך, ויש עוד הרבה מה לכתוב, אבל אני אעצור כאן ואולי בעתיד אני אתעמק בכמה חלקים שכנראה דורשים הסבר/הרחבה ודילגתי עליהם.
 
נערך לאחרונה ב:
אם מסתכלים פנימה מעבר לכל ההסבר המלומד, זה נראה כמו תזמון שוק רגיל.

רק שיש פה בונוס, זה תזמון שוק + מינוף + הרבה מאוד פעולות + מיסוי משמעותי.

החסרונות ברורים, מה היתרון? התיק הזה מנצח את המדד שעליו הוא בנוי? נראה שהרבה יותר פשוט לקנות את spy ולשכוח ממנו.
 
נראה מעניין, אבל קצת קשה לנחש את התשואה של התיק הזה, ויותר חשוב מכך, את ההסתברות לקטסטרופה.

האם ניסית להריץ אותו בדיעבד על נתוני העשורים האחרונים, ולהשוות את התשואה שאתה מקבל לתשואת סנופי NTR נגיד?
 
רק שיש פה בונוס, זה תזמון שוק + מינוף + הרבה מאוד פעולות + מיסוי משמעותי.

אתה יכול לקרוא לזה תזמון שוק, אבל זה לא כמו התזמון שוק רגיל שרואים פה פעם בכמה זמן, כי ב99% מהמקרים שאתה מדבר על תזמון שוק זה מישהו שמנסה לחזות את העתיד כדי להרוויח תשואה עודפת במקרה שהוא צודק.

במקרה שלי האסטרטגיה אף פעם לא משתנה ואני תמיד 100% מוקשע באותה פוזיציה (אין דבר כזה לצאת עכשיו כי השוק נראה 'יקר' ולחזור אחר כך, אני תמיד בפנים, לטוב ולרע בדיוק כמו החזקה פסיבית).
כל מה שהגילגול של האופציות עושה זה 'למרכז' חזרה את השפיץ של הפעמון על המחיר הנוכחי של המדד, אין פה עניין של תזמון.

החסרונות ברורים, מה היתרון? התיק הזה מנצח את המדד שעליו הוא בנוי? נראה שהרבה יותר פשוט לקנות את spy ולשכוח ממנו.

היתרון המרכזי הוא שאם המדד יתנהג בעתיד כמו שהוא התנהג בעבר (מבחינת התפלגות התשואות), התיק צפוי לנצח את המדד על בסיס תשואה מותאמת סיכון.
בגלל שכל התיק הוא רק אופציות, אפשר למנף אותו כמה שרוצים בעלות אפסית לפי סיבולת הסיכון ולנצל את יחס התשואה/סיכון הטוב יותר.

בכללי יש מספר תרחישים קטן שבו התיק מפסיד למדד, וגם אז ההפסד כנראה יתקזז מול התשואה העודפת בתקופות ה'טובות'.
לצורך העניין, 2 מהסיטואציות שהתיק מפסיד בהן:
1. השוק עולה בחדות ולא מתקן לתקופה ממושכת (כמו מה שקרה אחרי הבחירות בארה"ב).
2. נפילה של 4%-8% בלי קפיצה של הvix ובלי תיקון למעלה. (אם נופל יותר, האופציות הארוכות מכסות את רוב הנזק).

בשתי המקרים אפשר למזער את הנזק על ידי גילגול מוקדם.

אם אני פשוט קונה spy התשואה שאני אקבל אומנם בתאוריה לא מוגבלת, אבל בפרקטיקה היא לא הולכת להיות רחוקה מהממוצע ההיסטורי.
התשואה של התיק הזה מוגבלת (התשואה המקסימלית ב21 ימים היא לכל היותר השפיץ של הפעמון), אבל בהסתברות גבוהה אני תמיד אקבל משהו קרוב אליה.

זה יוצר סוג של קו מגמה עולה, שכל עוד spy מתנהג "יפה" התיק גדל בעקביות לאט לאט.
במקרים הנדירים יחסית שspy זז בצורה קיצונית, יש הפסד שגם הוא ברוב המקרים זמני ונעלם כשspy מתקן (כמובן שיש מקרים שspy לא מתקן מהר, אבל אז גם spy בתשואה שלילית).
 
נראה מעניין, אבל קצת קשה לנחש את התשואה של התיק הזה, ויותר חשוב מכך, את ההסתברות לקטסטרופה.

האם ניסית להריץ אותו בדיעבד על נתוני העשורים האחרונים, ולהשוות את התשואה שאתה מקבל לתשואת סנופי NTR נגיד?

תלוי איך אתה מגדיר קטסטרופה.
כמו שכתבתי, ההפסד המקסימלי של התיק ידוע מראש ואתה יכול לשחק עם המינוף כדי להתאים אותו לסיבולת הסיכון שלך.

לצערי לא קל להשיג מידע היסטורי על מחירי אופציות, אז בקטסט על ביצועי עבר על התיק הספציפי הזה אי אפשר לעשות, אבל יש המון בקטסטים שעשו על אסטרטגיות דומות שמראות שבהסתברות גבוהה התיק יהיה ריווחי (שאלת מליון הדולר היא עד כמה).

אני רץ מאז סוף שנה שעברה עם גרסאות שונות של התיק ובנתיים כל הגרסאות היו ריווחיות (למרות שזה לא חוכמה בשוק שורי כמו עכשיו).
אני מתכוון לרוץ עם התיק כמו שהצגתי אותו פה לפחות עד סוף 2021, ואז לעשות חשיבה מחדש אם אני רוצה לעשות שינויים או להמשיך ללא שינוי. (סך הכל ירוץ לפחות 6 חודשים)
הגרסאות הקודמות היו דומות, הם רצו בחודשים:
V1: 9.2020 - 11.2020
V2: 11.2020-1.2021
V3: 1.2021-7.2021
V4: 7.2021-today
 
אני רץ מאז סוף שנה שעברה עם גרסאות שונות של התיק ובנתיים כל הגרסאות היו ריווחיות (למרות שזה לא חוכמה בשוק שורי כמו עכשיו).
רווחיות כלומר נצחו את המדד? ואם כן , בכמה?
 
בזבוז זמן מוחלט.
אתה לא תחזיק מעמד שנה עם האסטרטגיה המתישה הזאת.

מה גם שבתנאי קיצון של השוק, דרישות המארג׳ין יכולות להשתנות שרירותית ולזרוק אותך למארג׳ין קול.
 
נערך לאחרונה ב:
תלוי איך אתה מגדיר קטסטרופה.
כמו שכתבתי, ההפסד המקסימלי של התיק ידוע מראש ואתה יכול לשחק עם המינוף כדי להתאים אותו לסיבולת הסיכון שלך.

לצערי לא קל להשיג מידע היסטורי על מחירי אופציות, אז בקטסט על ביצועי עבר על התיק הספציפי הזה אי אפשר לעשות, אבל יש המון בקטסטים שעשו על אסטרטגיות דומות שמראות שבהסתברות גבוהה התיק יהיה ריווחי (שאלת מליון הדולר היא עד כמה).

אני רץ מאז סוף שנה שעברה עם גרסאות שונות של התיק ובנתיים כל הגרסאות היו ריווחיות (למרות שזה לא חוכמה בשוק שורי כמו עכשיו).

טיפה מוזר לי להפעיל משהו מסובך ללא הערכה כמותית לרווח שלו לעומת הרווח של עקיבה פשוטה. אפילו על נתונים סינתטיים, אפילו בהנחות מסויימות.

כמו כן, אני מתקשה להאמין שבאמת יש מה להרויח. באיזשהו מקום, רווח כאן אומר שיש חוסר יעילות שוק בתמחור האופציות על סנופי. עכשיו, אני בהחלט מאמין שיש חוסר יעילות בתמחור של נכסים מסויימים (כמשקיע ערך אני מחפש את זה), אבל לא בתמחור של אופציות על הסנופי שכל העולם ואחותו מסתכלים עליהן כל הזמן...
 
טיפה מוזר לי להפעיל משהו מסובך ללא הערכה כמותית לרווח שלו לעומת הרווח של עקיבה פשוטה. אפילו על נתונים סינתטיים, אפילו בהנחות מסויימות.

כמו כן, אני מתקשה להאמין שבאמת יש מה להרויח. באיזשהו מקום, רווח כאן אומר שיש חוסר יעילות שוק בתמחור האופציות על סנופי. עכשיו, אני בהחלט מאמין שיש חוסר יעילות בתמחור של נכסים מסויימים (כמשקיע ערך אני מחפש את זה), אבל לא בתמחור של אופציות על הסנופי שכל העולם ואחותו מסתכלים עליהן כל הזמן...

אולי לא הדגשתי את זה מספיק וזה נראה כאילו סתם ציירתי כמה קווים על גרף ואמרתי 'הנה שפיץ' ואז קניתי כמה אופציות רנדומליות כדי ליצור payout chart שנראה מתאים וסגרתי את הבסטה. בפועל היה פה מחקר מעמיק של חודשים, הסטרייקים, מספר החוזים, היחס ביניהם, הימים לפדיון וזמני הגילגול נבחרו בקפידה והם ממלאים תפקיד באסטרטגיה הכללית.
אני יודע בדיוק מה הסיכונים שאני לוקח פה ולמה משלמים לי כדי לקחת אותם, ודווקא בגלל שאופציות של סנופי הן הכי נזילות וכל העולם ואשתו מגדרים בעזרתן אז הן מתנהגות בצורה יותר צפוייה ויותר קל לבנות פוזיציה קונסיסטטנטית בעזרתן, מלבד זה יש הרבה מחקרים שמראים שאופציות על מדדים הן overpriced כרונית (יש שקוראים לזה volatile premium), אז להיות בשורט על אופציות סנופי זה יותר יתרון מחיסרון.

בהקשר של הערכות רווח, יש הערכות רווח והן כמובן תלויות בביצועים של הסנופי אבל בגלל שכל 'מחזור' הוא רק 21 ימים זה בלתי אפשרי לתת הערכה לטווח הארוך כמו שאפשר עם החזקה פסיבית.

מה שכן יש, זה הערכות תשואה (תאורטית לפי מודלים לתמחור אופציות או דאטא מהעבר שכן הצלחתי להשיג) של what-if לכל מני תרחישים שיכולים לקרות באינטרוול של 21 ימים.
התיק בנוי ככה שהתרחישים הכי סבירים יתנו תשואה גבוהה מהמדד והתרחישים הנדירים יתנו תשואה נמוכה מהמדד, בגלל שההסתברות שעליה אני מסתמך נגזרת מנתוני עבר, אז משום מה אם יכלתי להריץ בקטסט עליהם הייתי מקבל תשואה עודפת כי זה סוג של overfit על עבר.

כמו שאמרתי בסוף הפוסט המקורי יש המון דברים שראוי להרחיב עליהם אבל בגלל שהפוסט כבר היה די ארוך ולקח לי הרבה זמן לכתוב אותו, קיצרתי בהרבה מקומות מתוך כוונה להשלים את הפארים בהדרגה בהמשך.
 
בזבוז זמן מוחלט.
אתה לא תחזיק מעמד שנה עם האסטרטגיה המתישה הזאת.

מה גם שבתנאי קיצון של השוק, דרישות המארג׳ין יכולות להשתנות שרירותית ולזרוק אותך למארג׳ין קול.

דווקא ממישהו כמוך שהתנסה בעבר עם תיקים לא שגרתיים ציפיתי לבוא עם ראש פתוח יותר ולא ישר לקבוע שזה בזבוז זמן מוחלט.
לכל הפחות יכלת להשקיע את הכמה דקות ולקרוא את מה שכתבתי בהודעות הקודמות כי התייחסתי לשתי את הנקודות שהעלת.

1. אני רץ עם התיק מסוף 2020, כך שלהחזיק שנה עם האסטרטגיה המתישה זה עדיין של להחזיק עוד חודשיים, אז ללא ספק אנע אחזיק שנה ואף יותר.

2. הדרישות למארגין על diagonal spread הן לכל היותר ההפרש בין הסטרייקים, שבמקרה הזה מדובר על כ-10% מהמחיר של 100 מניות spy (בימינו כ4400 דולר), בפועל ib כרגע דורש ממני רק 2300 דולר ביטחונות על כל פוט.
גם אם הם יקפיצו את המארגין פי 2 מ2300 ל4400, אני עדיין לא בסכנת מארגין קול כי אני מנצל רק 25% מהמארגין שמוקצה לי.
 
דווקא ממישהו כמוך שהתנסה בעבר עם תיקים לא שגרתיים ציפיתי לבוא עם ראש פתוח יותר ולא ישר לקבוע שזה בזבוז זמן מוחלט.
לכל הפחות יכלת להשקיע את הכמה דקות ולקרוא את מה שכתבתי בהודעות הקודמות כי התייחסתי לשתי את הנקודות שהעלת.

1. אני רץ עם התיק מסוף 2020, כך שלהחזיק שנה עם האסטרטגיה המתישה זה עדיין של להחזיק עוד חודשיים, אז ללא ספק אנע אחזיק שנה ואף יותר.

2. הדרישות למארגין על diagonal spread הן לכל היותר ההפרש בין הסטרייקים, שבמקרה הזה מדובר על כ-10% מהמחיר של 100 מניות spy (בימינו כ4400 דולר), בפועל ib כרגע דורש ממני רק 2300 דולר ביטחונות על כל פוט.
גם אם הם יקפיצו את המארגין פי 2 מ2300 ל4400, אני עדיין לא בסכנת מארגין קול כי אני מנצל רק 25% מהמארגין שמוקצה לי.
קראתי את הכל. זה יפה שאתה כבר מתמיד בזה 10 חודשים, אני עדיין מוכן להתערב איתך שזה לא יחזיק מעמד עוד הרבה זמן. זה דווקא משהו שלמדתי מהתעסקות עם תיקים לא שגרתיים. כל דבר שמצריך עבודה מתמדת הוא בעייתי מאד. עם השנים, הזמן שלך נהיה משאב יקר יותר ויותר (באופן אקספוננציאלי) וכסף קטן נהיה משאב זול יותר ויותר (באופן אקספוננציאלי). בסופו של דבר, אתה תמצא משהו אחר להתעסק איתו ותבין שמיקרו אופטימיזציות לא שוות את הזמן והאנרגיות שלך.

לגבי המארג׳ין - הכל נחמד ויפה, עד שאתה מגלה שיום אחד שזה לא.
 
רווחיות כלומר נצחו את המדד? ואם כן , בכמה?

הגרסה הראשונה היתה נסיונית (פשוט atm short straddle) ולא תפקדה טוב כמו שאר הגרסאות, היא רצה מתחילת ספטמבר עד אחרי הבחירות בארה"ב, אני לא יודע בדיוק כמה היא עשתה כי היא התחילה ב30% מהתיק והגדלתי אותה לאט לאט. התיק כולו עשה 3.8% מ1.9.2020 עד 13.11.2020 אבל אני חושב שהאופציות דווקא סיימו עם תשואה שלילית.

הגרסה השניה היא כמו מה שהצגתי רק בלי שתי הלונג פוט והאופציות היו קצת יותר רחוקות (45 ימים לפקיעה) ונמכרו טיפה מחוץ לכסף.
רצה מ16.11.2020 עד 31.12.2020, נהנתה בעיקר מהתנודתיות הנמוכה בתקופה ועשתה 12.3% מול 4.85% של spy.

הגרסה השלישית היא הכי אגרסיבית, היא כמו הגרסה השניה אבל במקום 45 ימים לפקיעה האופציות נמכרו ב30 ימים, והסטרייק עבר מטיפה מחיץ לכסף לטיפה בכסף.
היא רצה בדיוק חצי שנה, מה4.1.2021 עד ל30.6.2021 וסיימה עם 31.21% מול 15.25% של spy.

הגרסה הנוכחית זה בדיוק מה שהצגתי למעלה, היא רצה מ1.7.2021 עד היום ובנתיים היא על 3.93% מול 3.64% של spy, חודש יולי היה חלש יחסית לשאר החודשים, אבל אוגוסט בנתיים חודש מצויין.
 
קראתי את הכל. זה יפה שאתה כבר מתמיד בזה 10 חודשים, אני עדיין מוכן להתערב איתך שזה לא יחזיק מעמד עוד הרבה זמן. זה דווקא משהו שלמדתי מהתעסקות עם תיקים לא שגרתיים. כל דבר שמצריך עבודה מתמדת הוא בעייתי מאד. עם השנים, הזמן שלך נהיה משאב יקר יותר ויותר (באופן אקספוננציאלי) וכסף קטן נהיה משאב זול יותר ויותר (באופן אקספוננציאלי). בסופו של דבר, אתה תמצא משהו אחר להתעסק איתו ותבין שמיקרו אופטימיזציות לא שוות את הזמן והאנרגיות שלך.

לגבי המארג׳ין - הכל נחמד ויפה, עד שאתה מגלה שיום אחד שזה לא.

מבטיח לעדכן בלייב בקריסה הבאה איך הולך, אני מקווה שתביא פופקורן כי הולך להיות מעניין ;)
 
לפי מה שאני רואה אתה כותב שוקתות לא מאוזנות שצד הקולים בהן חשוף (אלא אם כן אתה קונה גם את נכס הבסיס. לא ברור מהטקסט).
יש כאן שימוש יפה באופציות קצרות וארוכות אבל זה לא יפצה אותך בנפילות חדות ועלייה בסטייה ובטח שלא בעליות חדות וירידה בסטייה.
הבעייה בכתיבת שוקתות היא שברוב המקרים אתה מרוויח בכפיות ולעיתים נדירות חוטף מכות חזקות.
אתה נמצא בשוק מאוד משוכלל ובמשחק סכום אפס. מולך יושב מישהו ש"הימר" בדיוק הפוך ממך. אתה כמובן בטוח שאתה יותר חכם ממנו...
לגבי השוואה לתיק פסיבי הייתי אומר שאתה בכלל לא שם מבחינת העומס הנפשי והתחזוקה השבועית.
להערכתי האישית אתה תפגר חזק ביחס לשוק כשיתחילו התנועות החדות והן יגיעו.
שיהיה לך בהצלחה!
 
לפי מה שאני רואה אתה כותב שוקתות לא מאוזנות שצד הקולים בהן חשוף (אלא אם כן אתה קונה גם את נכס הבסיס. לא ברור מהטקסט).
נכון, הצד של הקולים חשוף, אבל הוא גם הצד הפחות מסוכן, מדדים בניגוד למניות כמעט אף פעם לא קופצים בצורה חדה (וכשהם כן קופצים בדרך כלל זה מתומחר כבר במחיר של האופציות, למשל במרץ 2020 קפיצה של 5% לא נחשבה חדה, אבל קפיצה של 5% היום מייצגת אירוע בהסתברות אפסית).
ובגלל היחס של 2 ל1 בין קולים לפוטים והעובדה שהסטרייק שבחרתי הוא מחוץ לכסף בשביל הצד של הקולים, העלייה צריכה להיות ממש חדה כדי לעשות נזק.

כאן שימוש יפה באופציות קצרות וארוכות אבל זה לא יפצה אותך בנפילות חדות ועלייה בסטייה ובטח שלא בעליות חדות וירידה בסטייה
השימוש באופציות ארוכות לא אמור להגן הרמטית נגד ירידות אלא להוריד סיכון, זה ברור שאם עכשיו השוק יפול חזק אין שום סיכוי שהתיק לא יהיה בירידה חזק איתו, אבל אם המדד יורד ב10% והתיק יורד רק ב7% אז האופציות הארוכות מילאו את תפקידן.
רוב הפעמים שמתחילה ירידה חדה כל האופציות הופכות ליקרות יותר (כפי שvix משקף), זה אומר שבדיעבד אני יודע שמכרתי את האופציות הקצרות בזול, כדי לפצות על זה אני מחזיק את האופציות הארוכות שאותם בדיעבד קניתי בזול, יש פה נסיון להתגונן נגד השינוי בזה בתמחור (הכל יקר פתאום), אבל אין פה נסיון להתגונן נגד ההפסדים שנגרמו בתנועה החדה (מגדר vega ולא delta במקרה הזה).

דווקא המצב הגרוע ביותר הוא נפילה גדולה של spy בלי קפיצה גדולה בvix, כי אני מפסיד על הקצרות ולא מרוויח הרבה על הארוכות, אבל אני לא מודאג ממצב כזה כי היסטורית זה כמעט ולא קורה.

הבעייה בכתיבת שוקתות היא שברוב המקרים אתה מרוויח בכפיות ולעיתים נדירות חוטף מכות חזקות.
כמו שכתבתי מקודם, זה חלק מהתוכנית לחטוף מכות חזקות כל עוד כל השוק חוטף יחד איתי.

אתה נמצא בשוק מאוד משוכלל ובמשחק סכום אפס. מולך יושב מישהו ש"הימר" בדיוק הפוך ממך. אתה כמובן בטוח שאתה יותר חכם ממנו...
יש לspy מאות אופציות (כל קומבינציה של תאריך פקיעה + סטרייק), וכל אופציה מייצגת חוזה על מניות בשווי 45 אלף דולר שזה אומר שהווליום בחוזה ספציפי בשעה ספציפית הוא אפסי.
99.99% מהזמן כשאתה קונה/מוכר אופציות הצד השני הוא עושה שוק שמרוויח לא משנה מה קורה, אז אין אף אחד שמהמר נגדי בצד השני, הצד השני אף פעם לא מפסיד אז לא אכפת לו ממני.
הרווח של עושה השוק נובע מהספרד של הביד-אסק, אז בשניה שהוא קנה ממני את החוזה היא גידר את עצמו (על ידי קניית מניות spy או קיזוז מול פוזיציה נגדית של מישהו אחר בסטרייק קרוב/פקיעה קרובה).
למשל אם נניח שקניתי קול עמוק בכסף עם דלתא קרובה ל1, שילמתי כמה דולרים לעושה השוק והוא מיד קנה 100 מניות spy כדי לגדר את עצמו, במצב הזה אם spy עולה, גם אני מרוויח וגם עושה השוק הרוויח.
מה שהוא עשה בעצם זה "לקחת" כסף משוק המניות ולהעביר אותו לשוק האופציות.
אז טכנית אופציות הן משחק סכום אפס, אבל מעשית אם אתה בונה פוזיציה עם דלתא חיובית תוחלת התשואה שלך היא כמו החזקה של מניות של נכנס הבסיס כי יש לך את העושה שוק שקונה את המניות בשבילך.
לגבי השוואה לתיק פסיבי הייתי אומר שאתה בכלל לא שם מבחינת העומס הנפשי והתחזוקה השבועית.
התחזוקה מאוד פשוטה, במקום לקנות פעם בחודש כמה יחידות של קרן כלשהי, אני צריך להשקיע 5 דקות פעם בשבוע כדי לגלגל את הפוזיציה.
רק אם יש ירידה חדה שמצריכה גלגול מוקדם יש צורך להשקיע קצת זמן כדי להבין מי נגד מי (במקרה של ירידה גדולה ib שולח לי מייל, אז אפילו לא צריך להיות במעקב).

עומס נפשי? לא יודע.. נגלה כשתהיה נפילה גדולה, בנתיים זה ההפך, אני בא מרקע מתמטי אז כשאני יודע שהסטטיסטיקה בצד שלי, אני פחות מודאג מכל הרעש מסביב.
לא אכפת לי מתחזיות צמיחה, מכפילי רווח או אינפלציה, כל אלה לא מורגשים באינטרוולים של 21 ימים, וכשמשהו רע כן מתממש? זה מיידית מתומחר באופציות (זה די דומה למה שקורה לאג"ח כשהריבית עולה).

להערכתי האישית אתה תפגר חזק ביחס לשוק כשיתחילו התנועות החדות והן יגיעו.

ברמת המינוף הנוכחית שלי זה יקרה כנראה בוודאות, אבל התשואה העודפת שאני מרוויח עד שזה יקרה מפצה על זה.
למעשה, עכשיו רק אוגוסט ואני כבר עכשיו יודע שלא משנה מה יקרה עד סוף השנה אני אסיים את השנה בתשואה גבוהה מspy כי התשואה העודפת ב7 החודשים הראשונים יותר גדולה מההפסד המקסימלי של התיק במצב של קריסה.

שיהיה לך בהצלחה!
תודה! :)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
V התיק של VINCENT שוק ההון 4
א התיק של אחד שמבין שוק ההון 19
fizban התיק של Fizban (מדדים - 93%, מניות - 7%) שוק ההון 18
וינסנט כדאיות השקעה בחלק הסולידי של התיק שוק ההון 19
ב הצד הסולידי של התיק פוסטים מאיכות נמוכה 5
Couch Potato קרנות אג"ח ושמירת ערך בחלק ה"סולידי" של התיק שוק ההון 3
Y החלק הסולידי של התיק בפקדון ל5 שנים שוק ההון 22
איש ירח התיק של איש ירח שוק ההון 7
מ איזון התיק שלי עקב הוספת ערך של - 50% שוק ההון 4
א מחשבות על החלק הסולידי של התיק- דעתכם ? שוק ההון 8
M התלבטות בנוגע לסידור מחדש של התיק שוק ההון 2
B האם נכון להסתכל על אג”ח מיועדות כחלק ה״סולידי״ של התיק שוק ההון 6
milx אם אני לא מעוניין להשקיע באג"ח - לאיפה אתם מקצים את החלק הסולידי של התיק שוק ההון 121
L התיק של Libertad - מוטה ביטקוין שוק ההון 56
D חוות דעת תיק השקעות - התיק של DOR22 שוק ההון 16
aeh התיק של aeh שוק ההון 59
S תחליף לאג"ח בחלק הסולידי של התיק שוק ההון 0
Beigale התיק של בייגלה שוק ההון 9
M התיק של MR-Y + שאלות שוק ההון 80
T התיק של טריגו שוק ההון 43
G לתחום הסולידי של התיק שוק ההון 4
Dinoman חשבון בפפר לטובת החלק הסולידי של התיק שלי, ושאלה בנושא חשבון בנק דולרי בארץ. שוק ההון 3
G החלק הסולידי של התיק רכישת קרן קסם KTF אגח ממשלתי כללי שוק ההון 4
S החלק הסולידי של התיק שוק ההון 1
H מה אתם עושים בחלק הסולידי של התיק שלכם? שוק ההון 16
פשוט התיק של גילגמש שוק ההון 18
ש חשיבות של מכירה ושינוי התיק שוק ההון 4
G עזרה בהרכבה התיק של בוגלהדס שוק ההון 1
Liron2035 דעה מעניינת לגבי אג"ח ממשלתי כללי לחלק הסולידי של התיק שוק ההון 1
Y קניית מניות ספציפיות בIRA - המגבלה של 10% מגודל התיק שוק ההון 24
T השפעה של עליית\ירידת ריבית על התיק התאורתי הבא שוק ההון 4
שמוליק קיפוד התיק של הקיפוד שוק ההון 2
דור דורים טיוטת התיק של דור דורים שוק ההון 48
A הקצאת נכסים בחלק האג"ח של התיק שוק ההון 8
M התיק של טיילור לארימור שוק ההון 2
M התיק החדש של MMM שוק ההון 36
OOmer איזון רוחבי באפיק המנייתי של התיק שוק ההון 17
milx קרנות לחלק הסולידי של התיק - מק"מ , אג"ח קונצרני וממשלתי שוק ההון 13
מ החלק הסולידי של התיק שוק ההון 3
שזוהר התיק של שזוהר שוק ההון 27
פ חלוקה מחדש של התיק שוק ההון 14
Waler אוטומציה של התיק במיטב דש? שוק ההון 7
ב התיק של בת העמק שוק ההון 32
מ התיק של מייקל שוק ההון 14
Sesquiterpene האם יש טעם בגיוון "בלתי פוסק" של התיק? שוק ההון 20
א התיק של אבא עשיר שוק ההון 18
S התיק שלנו שוק ההון 7
א קלאסיקה זולה - התיק שלי שוק ההון 5
guesto מה עשה התיק שלכם בשנת 2023? שוק ההון 25

נושאים דומים

Back
למעלה