• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מחשבות על החלק הסולידי של התיק- דעתכם ?

  • פותח הנושא פותח הנושא ארנסט
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ארנסט

משתמש רשום
הצטרף ב
28/10/21
הודעות
19
דירוג
0
שלום,
אני מבקש להשקיע בקרנות סל לטווח ארוך של 15 שנה.
גמיש באופן יחסי לסיכון ולכן רוצה ליצור תמהיל של 75% קרנות סל מחקות מדד (בשלב ראשון ACWI ובהמשך להוסיף מדדים מבוססים שווי שוק של מניות קטנות).
25%- חלק סולידי.

לגבי החלק הזה, אני מתלבט בין מספר חלופות-
1. השקעה בקרן סל מחקה אג"ח ממשלתי (משהו בסגנון של 5116181 MTF- מגדל). אני רואה כל מיני כתבות ומאמרים בפורם/באתר בנושא אג"חים. חלקם ישנים מלפני מספר שנים ואני לא יודע לגבי הרלוונטיות שלהם למצב הכלכלי כיום.

2. פק"מ בנקאי לטווח ארוך- צמוד למדד (להגנה מפני אינפלציה)- יש כל מיני פק"מים בבנק מזרחי לטווח ארוך (תות, תפוז וכו'... )

3. לשים סכום בקופת גמל להשקעה במסלול מנייתי נמוך יחסית. גם אם התשואה לא תהיה גבוה... זה עדיין יהיה כנראה גבוה מדמי הניהול שאשלם ולכן בראייה כללית- ישמור על ערך הכסף.


השאלה היא- לאור הנחות המוצא של טווח השקעה ארוך (15 שנה) ומוכנות לקבל סיכון בתיק לאורך זמן-
א. האם אני צריך בכלל חלק סולידי או שאני יכול לתת לקרנות לעבוד לאורך זמן ולסמוך על מחקרי העבר לגבי תשואות של תיקים לטווח ארוך ?

ב. להוסיף חלק סולידי ? אם כן- איזה מסלול עדיף ממה שציינתי ?

ג. אם יש מסלולים סולידיים עדכניים לשנת 2022 שאני לא מכיר- אשמח לשמוע (כמובן- לא המלצה, לא ייעוץ וכו').


תודה רבה !
 
א. האם אני צריך בכלל חלק סולידי או שאני יכול לתת לקרנות לעבוד לאורך זמן ולסמוך על מחקרי העבר לגבי תשואות של תיקים לטווח ארוך ?
תלוי כמה כואב לך לראות אדום בתיק. קשה להעריך את זה לפני שבאמת חווים מפולת.

ב. להוסיף חלק סולידי ? אם כן- איזה מסלול עדיף ממה שציינתי ?
היום כמעט שאין הבדל בין המסלולים (תשואה אפס בכל מקרה).

ג. אם יש מסלולים סולידיים עדכניים לשנת 2022 שאני לא מכיר- אשמח לשמוע (כמובן- לא המלצה, לא ייעוץ וכו').
אין כיום מסלול נטול סיכון עם תשואה נורמלית.
אם המטרה רק שמירת ערך - אז פקדון צמוד או אג"ח צמוד.
 
השאלה היא- לאור הנחות המוצא של טווח השקעה ארוך (15 שנה) ומוכנות לקבל סיכון בתיק לאורך זמן-
15 שנה אולי נשמע לך ארוך כיום, אבל להרבה אנשים בקהילת ה-FI יש אופק השקעה של 50 שנה ותוכנית השקעה בהתאם. לתשומת ליבך.

15 זה זמן בינוני במקרה הטוב, ומכאן גם נגזרות תשובות לשאולות שלך. אני מניח שאתה לא בן 60, אז נשאלת השאלה מה קורה בחייך בעוד 15 שנה - אתה מפסיק לעבוד? אתה נוסע לארץ אחרת? אתה רוכש דירה לעצמך או לילדים?
 
השאלה היא- לאור הנחות המוצא של טווח השקעה ארוך (15 שנה) ומוכנות לקבל סיכון בתיק לאורך זמן-
15 שנה אולי נשמע לך ארוך כיום, אבל להרבה אנשים בקהילת ה-FI יש אופק השקעה של 50 שנה ותוכנית השקעה בהתאם. לתשומת ליבך.

15 זה זמן בינוני במקרה הטוב, ומכאן גם נגזרות תשובות לשאולות שלך. אני מניח שאתה לא בן 60, אז נשאלת השאלה מה קורה בחייך בעוד 15 שנה - אתה מפסיק לעבוד? אתה נוסע לארץ אחרת? אתה רוכש דירה לעצמך או לילדים?

תודה על ההתייחסות.
שאלת שאלה טובה.
אני היום בן 40.

התכנון בעוד 15-20 הוא להוריד הילוך בעבודה. להתחיל להנות מהכספים שנצברו (לא אגיד פנסיה מוקדמת ולא עצמאות כלכלית... אלו סיסמאות בסופו של דבר).
אבל כן- שתהיה האפשרות להגיע מוקדם יותר לרווחה כלכלית ולא לסמוך רק על כספי הפנסיה (כולל- עזרה לילדים במימון לימודים, חתונות, דירות וכו' כתלות במצב הפיננסי).

לאור זאת- יש לך תובנות כלשהן לגבי אפיקים סולידיים בתיק ? @כימאי
 
לאור זאת- יש לך תובנות כלשהן לגבי אפיקים סולידיים בתיק ?
לטווחים כמו שציינת עדיף במדדי מניות, אין טעם באגח, במיוחד היום שלא נותן כלום.
שוב, אבל הכל תלוי גם כמה אתה יכול לעמוד בירידות.
לא ייעוץ, לא המלצה
 
לאור זאת- יש לך תובנות כלשהן לגבי אפיקים סולידיים בתיק ? @כימאי
לאור הנסיבות והאופק שציינת נראה לי שהתכנית שלך בסך הכל סבירה. הייתי שומר על הדברים פשוטים, אז או אופציה מס. 1 כפי שציינת או קרן עם מח"מ בינוני.
לא ממליץ.
כמו כן הייתי עושה תזכורת ביומן פעם בחמש שנים לעשות ריוויזיה לתוכנית בהתאם לנסיבות האישיות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
2. פק"מ בנקאי לטווח ארוך- צמוד למדד (להגנה מפני אינפלציה)- יש כל מיני פק"מים בבנק מזרחי לטווח ארוך (תות, תפוז וכו'... )
דעתי האישית שיש המסלולים האלה יתרון בפחות צורך בכאב ראש (לא צריך לבחור אג"ח וזה לא ני"ע) וסיכון יותר נמוך
בגדול אתה תקבל בסוף התקופה את המשש או ריבית של 0.5 אחוז בערך הגבוה מבין ה2 (שזה יהיה כנראה המדד)
יתרון נוסף שלדעתי אתה תיהיה פתור ממס רווחי הון כי זה לא רווח ראלי ובאג"ח עדין תשלם 15 אחוז

מעבר לזה שאתה את הפקדון עוד שנה תוכל לשבור לממש את כל הממד וללכת לאפיק אחר אולי שיפתח (נגיד תעלה הריבית פתאום)
באג"ח אתה כמובן יותר נזיל אבל לא מובטח לך שבעוד תקופה מסוימת הוא יהיה בערך שתרצה ותצטרך לחכות לסוף התקופה

לא ממליץ כמובן
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א מחשבות על פתיחת חשבון באינטראקטיב ברוקרס העולמית שוק ההון 9
J פרישה מוקדמת - מחשבות על אחוז האג"ח בתיק ועוד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 24
C מחשבות לגבי רכישת דירה ראשונה נדל"ן 7
S מחשבות על הנזלת פנסיה/קופת גמל לחוסכים עם סכום חסכון גדול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 30
V מחשבות על השקעה בדירת 2 חדרים נדל"ן 3
D מחשבות על הגדלת סכום המשיכה בפרישה מוקדמת ללא תוספת סיכון פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 88
ה מתקרב ליעד.. מחשבות יומני מסע אישיים 10
T בן 23 - מחשבות על צעדי ההמשך ! יומני מסע אישיים 1
ב פני המסעדות לאן? מחשבות על אוכל שלא אנחנו הכנו אוף טופיק 86
R לקראת הפרידה ממדינת ישראל - מחשבות שלא ייאמרו פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 590
R מחשבות על קריירה פחות שגרתית התפתחות אישית 4
littleSeal מחשבות על פרישה מוקדמת: התנסות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 39
A מחשבות על קניה חודשית IRA בעקבות המלחמה שוק ההון 31
T מחשבות על הפנסיה ואיזה סיכון כדי לקחת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
D לימודי רפואה סוף שנה שלישית- מחשבות על העתיד התפתחות אישית 16
de dud מחשבות על הגירה בעקבות המצב פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 1208
F מחשבות כפירה על קרנות צוברות שוק ההון 10
H מחשבות ותהיות - השקעה נוספת בנדל"ן נדל"ן 2
G מחשבות על חשבון בנק ייעודי לחיסכונות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
I מחשבות על ביטוח חיים|תאונות אישיות|נכות|שארים|מטריה ביטוחית|מחלות קשות צרכנות פיננסית 33
כ פרה-משכנתה: מחשבות נדל"ן 7
נגב מחשבות על תכנון ארוך טווח - ביטוח חיים צרכנות פיננסית 15
ע מחשבות על תמהיל משכנתא בזמנים של ריבית נמוכה נדל"ן 4
מ הייטק - מחשבות על מעבר עבודה התפתחות אישית 5
N מחשבות על גידור בסביבת אינפלציה גבוהה שוק ההון 47
תפוזינה מחשבות נדל"ן 29
E מחשבות והתלבטויות בנוגע לדירה להשקעה נדל"ן 7
I מחשבות על סיכונים שוק ההון 1
E מחשבות מעבר לגשר. פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 11
B מחשבות לגבי IRA שוק ההון 64
A מחשבות על כלל ה4 אחוז ורמת הסיכון שלו פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 45
N מחשבות על עתיד האנושות אוף טופיק 50
Y מחשבות על פנסיה צרכנות פיננסית 3
ImCarryGG מחשבות על בית קטן custom אוף טופיק 15
O מחשבות על ניוד ביטוח מנהלים שוק ההון 6
ד מחשבות על מעמד הביניים אוף טופיק 86
ב we work - מחשבות על חד קרן שוק ההון 176
Squirrel השקעה ראשונה בסכום משמעותי - מחשבות? שוק ההון 16
ד מחשבות על עבודה במגזר הפיננסי אוף טופיק 30
JBUZZ מחשבות על משקל הניירות בתעודות סל [מניות או אג"ח] שוק ההון 1
JBUZZ מחשבות על משקל הניירות בתעודות סל [מניות או אג"ח] שוק ההון 1
ה יזמות חדשה - מחשבות ראשוניות לאחר ניסוח יעדי פרישה יומני מסע אישיים 0
ט מחשבות לעתיד יומני מסע אישיים 126
V מחשבות קשות על התואר... התפתחות אישית 33
אנא-אל מחשבות על אוניברסיטה התפתחות אישית 204
L מחשבות על השוק - בהקשר הפיזור שוק ההון 1
breezblock נדל"ן כחלק מתיק השקעות - מחשבות לשעת ערב מיותרת. שוק ההון 17
amidar מחשבות על SDIV... שוק ההון 26
sharon החלק הסולידי של התיק לא מסתדר לי מול האינפלציה האישית שלי שוק ההון 9
G התלבטות על החלק הסולידי על פי מחקר טריניטי שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה