שבוע טוב חברים יקרים, עומד להיפתח לי פיקדון שקלי שהיה החלק הסולידי שלי בתיק ואני מנסה לבנות את החלק הסולידי שלי מחדש בהתאם למה שקראתי/למדתי מאז ששמתי כסף בפיקדון הזה (זאת הייתה טעות אבל לא נורא, מקווה שהחכמתי מאז)
אני מעוניין ב30% מהתיק בחלק הסולידי (= הגיל שלי)
התמהיל כולו בקרנות סל של אג״חים ברוח מה שקראתי בפוסט של אייק ומה שאני מכיר על אג״חים מקורס מימון שלמדתי בזמנו..
1) האם התמהיל הזה הגיוני בעיניכם?
2) האם הייתם משנים את המשקלים או את בחירת הקרנות?
3) האם הייתם מערבבים את קרן הביטחון שלכם לתוך האג״ח השקלי? או מחזיקים בנפרד בקרן כספית?
4) עיקר המחשבות הן סביב האג”ח ממשלתי כללי, הוא קצת קורלטיבי לשתי הקרנות האחרות אך בנוסף משקלל לתוכו אג״חים עם מח״מ ארוך יותר, נראה לי כמו תוספת טובה למען הגיוון אך מצד שני ככל שהמח״מ ארוך יותר ככה האג״ח פחות סולידי, יותר רגיש לשינויי ריבית, ובכלל.
זה אחד הנושאים הכי מורכבים בתיק ואני מניח שהיו הרבה שאלות על זה במרוצת השנים, באמת שניסיתי לקרוא כמה שיותר לפני שאני שואל פה שאלות חדשות על הנושא, תודה רבה!
אני מעוניין ב30% מהתיק בחלק הסולידי (= הגיל שלי)
התמהיל כולו בקרנות סל של אג״חים ברוח מה שקראתי בפוסט של אייק ומה שאני מכיר על אג״חים מקורס מימון שלמדתי בזמנו..
- 12% אג”ח שקלי 0-2 - קסם תל גוב־שקלי 0-2, מספר נייר 1146166
- 10% אג”ח צמוד מדד 2-5 - MTF סל תל גוב־צמודות 2-5, מספר נייר 1150010 (או לחלופין קסם צמודות 2-5 1146158)
- 8% אג”ח ממשלתי כללי - MTF סל תל גוב־כללי, מספר נייר 1193069
1) האם התמהיל הזה הגיוני בעיניכם?
2) האם הייתם משנים את המשקלים או את בחירת הקרנות?
3) האם הייתם מערבבים את קרן הביטחון שלכם לתוך האג״ח השקלי? או מחזיקים בנפרד בקרן כספית?
4) עיקר המחשבות הן סביב האג”ח ממשלתי כללי, הוא קצת קורלטיבי לשתי הקרנות האחרות אך בנוסף משקלל לתוכו אג״חים עם מח״מ ארוך יותר, נראה לי כמו תוספת טובה למען הגיוון אך מצד שני ככל שהמח״מ ארוך יותר ככה האג״ח פחות סולידי, יותר רגיש לשינויי ריבית, ובכלל.
זה אחד הנושאים הכי מורכבים בתיק ואני מניח שהיו הרבה שאלות על זה במרוצת השנים, באמת שניסיתי לקרוא כמה שיותר לפני שאני שואל פה שאלות חדשות על הנושא, תודה רבה!