• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

בנייה מחודשת של החלק הסולידי של התיק עקב פירעון של פיקדון בנקאי

  • פותח הנושא פותח הנושא FYI
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

FYI

משתמש רשום
הצטרף ב
17/7/25
הודעות
4
דירוג
0
שבוע טוב חברים יקרים, עומד להיפתח לי פיקדון שקלי שהיה החלק הסולידי שלי בתיק ואני מנסה לבנות את החלק הסולידי שלי מחדש בהתאם למה שקראתי/למדתי מאז ששמתי כסף בפיקדון הזה (זאת הייתה טעות אבל לא נורא, מקווה שהחכמתי מאז)

אני מעוניין ב30% מהתיק בחלק הסולידי (= הגיל שלי)

התמהיל כולו בקרנות סל של אג״חים ברוח מה שקראתי בפוסט של אייק ומה שאני מכיר על אג״חים מקורס מימון שלמדתי בזמנו..
  • 12% אג”ח שקלי 0-2 - קסם תל גוב־שקלי 0-2, מספר נייר 1146166
  • 10% אג”ח צמוד מדד 2-5 - MTF סל תל גוב־צמודות 2-5, מספר נייר 1150010 (או לחלופין קסם צמודות 2-5 1146158)
  • 8% אג”ח ממשלתי כללי - MTF סל תל גוב־כללי, מספר נייר 1193069
הרציונל: ה־0-2 משמש כעוגן ואמור להיות רגיש מעט לשינויי ריבית, ה־2-5 הצמוד מספק הגנה אינפלציונית ושמירה על ערך ריאלי, והמדד הכללי נותן פיזור רחב + פוטנציאל לרווחים בירידת ריבית אך במינון קטן כדי למנוע תנודתיות מיותרת כיאה לחלק הסולידי של התיק, אפשר לשחק עם האחוזים מעט אך זה נראה לי איזון סביר.

1) האם התמהיל הזה הגיוני בעיניכם?

2) האם הייתם משנים את המשקלים או את בחירת הקרנות?

3) האם הייתם מערבבים את קרן הביטחון שלכם לתוך האג״ח השקלי? או מחזיקים בנפרד בקרן כספית?

4) עיקר המחשבות הן סביב האג”ח ממשלתי כללי, הוא קצת קורלטיבי לשתי הקרנות האחרות אך בנוסף משקלל לתוכו אג״חים עם מח״מ ארוך יותר, נראה לי כמו תוספת טובה למען הגיוון אך מצד שני ככל שהמח״מ ארוך יותר ככה האג״ח פחות סולידי, יותר רגיש לשינויי ריבית, ובכלל.

זה אחד הנושאים הכי מורכבים בתיק ואני מניח שהיו הרבה שאלות על זה במרוצת השנים, באמת שניסיתי לקרוא כמה שיותר לפני שאני שואל פה שאלות חדשות על הנושא, תודה רבה!
 
1) האם התמהיל הזה הגיוני בעיניכם?
לא בדקתי אבל אני מניח שכל הקרנות שכתבת נותנות פחות או יותר את אותה תשואה.
הבדלים של 0.5% שאולי יהיו, הם זניחים לגמרי ביחס למה שיעשה החלק של 70% מניות שאתה מחזיק.

אם כבר אז הייתי שוקל להכניס אג"ח דולרי כגידור מפני פיחות בשקל.
 
3) האם הייתם מערבבים את קרן הביטחון שלכם לתוך האג״ח השקלי? או מחזיקים בנפרד בקרן כספית
כן. אין כמעט הבדל בין אג"ח קצר לקרן כספית.
אני גם לא מכיר יתרון גדול של אג"ח 0-2 על פני קרן כספית.
אולי אפשר גם מעט אג"ח קונצרני, ואגח ממשלתי אחד ארוך לזמן שבו צפוי שתצטרך את הכסף. אג"ח ארוך הוא מסוכן בעיקר עבור מישהו שרוצה לפדות אותו באמצע. אבל למי שצריך אותו רק בסוף הוא יותר בטוח מפיקדון בבנק (ויותר נזיל ולרוב קצת יותר רווחי וסחיר).

אם האג"ח הוא החלק הסולידי בתיק אז לא הייתי עושה בו ספקולציות מסוכנות. כמובן שאפשר להרוויח יותר אם כן עושים ספקולציות אבל ברוב מוחלט של הזמן יותר משתלם לקחת סיכונים במניות ולא באג"ח. למשל היה אפשר להרוויח יפה בשנה וחצי האחרונות באג"ח ישראלי אבל מניות ישראליות עלו משמעותית יותר.
 
אם כבר אז הייתי שוקל להכניס אג"ח דולרי כגידור מפני פיחות בשקל.
מה בנוגע ל 70% האחרים שכבר עושים את הגידור הזה?
כן. אין כמעט הבדל בין אג"ח קצר לקרן כספית.
אני גם לא מכיר יתרון גדול של אג"ח 0-2 על פני קרן כספית.
מסכים שדומה מאוד, וגם שאין צורך להפריד את קרן הביטחון, אבל יש יתרון לקרן הכספית, מכיוון שבאופציה הזו אין אירוע מס בעת גלגול האג"ח.
 
מניות יתנו את הגידור האינפלציוני (sort of) רק בשוק יציב או עולה, לכן הכיוון של @חתול לילה עדיף
ואז מה קורה עם הדולר נחלש/יש דפלציה שקלית? גם המניות שלך וגם האג"ח יורדים.

בפועל זה הבדל מינורי, ולא רואה סיבה להתעסק בזה יותר מידי כשהוא משקיע לטווח ארוך.
 
יורדים נומינלית אבל שומרים על הערך, בשביל זה יש אגח
הצמדה לדולר לא שומרת על ערך ריאלי אלא ערך דולרי. המיסוי על הצמדה למט"ח יותר גבוה מהצמדה למדד המחירים.
עדיין יש מצבים שהגיוני הצמדה לדולר. למשל אם צפויות הוצאות שרגישות לשער הדולר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הצמדה לדולר לא שומרת על ערך ריאלי אלא ערך דולרי. המיסוי על הצמדה למט"ח יותר גבוה מהצמדה למדד המחירים.
עדיין יש מצבים שהגיוני הצמדה לדולר. למשל אם צפויות הוצאות שרגישות לשער הדולר.
מדובר בחלק האגחי של תיק שהוא 70% מנייתי. בהנחה שיש בין המניות גם מניות לא ישראליות אז יש הגיון שבחלק האגחי יהיו גם אגחים דולריים בין היתר כדי לתת קורלטיביות נגדית למניות ללא קשר לתנודות שע"ח. בשביל לשמור על ערך שיקלי יש את הקרן הכספית.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
F התייעצות: רכישת דירה מקבלן לפני שהתקבל היתר בנייה נדל"ן 32
A משכנתא למגרש + בנייה עצמית נדל"ן 13
ETL עסקת קומבינציה או עלויות בנייה נדל"ן 2
M איך מקבלים מפרט בנייה מלא של בית חדש נדל"ן 0
H תשומות בנייה בהיבט של מחיר למשתכן נדל"ן 0
M תוכניות בנייה שלא מופיעות ב-xplan נדל"ן 0
י תשריט היתר בנייה בעירייה שלא תואם לטאבו (ולמצב בפועל) נדל"ן 2
M רכישת קרקע עם זכויות בנייה בתל אביב נדל"ן 22
M בידוד אקוסטי נגד בנייה סמוכה נדל"ן 11
ר מס שבח - בנייה עצמית פרטית על כמה מגרשים נדל"ן 0
ב בנייה עצמית - קבלן מפתח או לפצל לקבלנים שונים נדל"ן 19
א בנייה בקיבוץ - אופטימזציה של המשכנתא נדל"ן 7
A תשומות בנייה, איך זה עובד? הקבלנים הרגו אותנו, מרכז שאלות בכדי שנהיה בשליטה נדל"ן 48
A בנייה ישנה או חדשה? נדל"ן 7
C בנייה בחלקה והלוואה לתושבי חוץ נדל"ן 5
I בניין ללא היתר בנייה נדל"ן 7
ס הצמדה למדד בנייה 350k נדל"ן 24
G העברת זכויות במגרש בנה ביתך לפני בנייה נדל"ן 7
כ השקעה בנדל"ן 400K להגדלת הון עצמי - ייעוץ על כיוון (בנייה בדירה עם זכויות\שטח במכרז\לפני פינוי בינוי\מחולקת) נדל"ן 24
O משכנתא / מדד תשומות בנייה נדל"ן 0
aminadav מישהו מצליח להבין למה נדל"ן בנייה ומניב יורדים כל כך הרבה בחודשים האחרונים? פוסטים מאיכות נמוכה 3
R כמה דילמות לפני בנייה - אשמח לתובנות נדל"ן 7
S מדד תשומות בנייה מגמה לעתיד נדל"ן 19
S מדד תשומות בנייה נדל"ן 11
G עזרה לגבי חישוב תשומות בנייה נדל"ן 13
ק רכישת דירה ללא היתר בנייה (סגירת מרפסת) נדל"ן 14
B בנייה על קרקע כאשר הקבלן מקבל חלק מהזכויות שוק ההון 3
ל בנייה זולה אוף טופיק 19
Y מכירה של נייר הפסדי וקניה מחודשת שלו לצורך מגן מס שוק ההון 3
T מכירת s&p500-115925 שיקלי, וקנייה מחודשת בדולר, היא אירוע מס ? שוק ההון 10
י קנייה מחודשת שהתבצעה אוטומטית שוק ההון 0
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7

נושאים דומים

Back
למעלה