• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

היומן שלי בדרך לדירה

n_potato

משתמש רשום
הצטרף ב
7/6/21
הודעות
2
דירוג
5
היי זה היומן מסע שלי

לפני מספר חודשים כאשר גיליתי את הפורם והתחלתי להתעניין בכלכלה יותר והרצון שהיה לי להגיע להצמאות כלכלית והיידע שהמטרה הגדולה הסופית שלי היא דירה במדינת ישראל , אני צריך לקחת את עצמי ביידים ולחסוך וכל שקל שאני חסוך אני צריך להשקיע אותו אחרת יהיה לי קשה עד בלתי אפשרי להגיע למטרה שלי.

אז קצת על עצמי:
אני בסוף החודש הופך להיות בן 26, אני מתכנת עם 3 שנות ניסיון שעובד בחברת השמה וכרגע עובד כמפתח web. אני מעוד מרוצה מהמקום המקצועי שאני נמצא בו כרגע ולהן שהגעתי עד עכשיו אבל אני חושב שאני כן הרצה בשנה שנתיים הקרובות להתקדם האלה ולהתחיל לעבוד מול המעסיק ישירות ולא דרך חברת השמה.

קצת על מצבי הפיננסי נכון להיום:
יש לי תוכנית חיסכון בבנק שכרגע עומדת על 4500 ואני כל חודש מוסיף אליה עד שהיא תגיע לסביבות 40 אלף שקל (התוכנית הזאת תשמש אותי כקרן ביטחון שצריכה להספיק לי ל 6 חודשי מחיה)
קרן השתלמות - 9K מסלול s&p
פנסיה - 60K מסלול 50 ומטה (נראה לי שאני העביר אותה למסול מנייתי) (נמאת כרגע ב אלטשורה דמי ניהול של 0.1 ומההפקדה של 1.49)
קופת גמל להשקע 1K מסלול s&p (מפקיד כל חודש 250 שקל) היגיון פה הוא הפקדה קבוע שיורד לי מהחשבון כל חודש
תיק מניות - כרגע מחולק לשנים לתיק דיבידנתים (כ 2500 שקל ב pepper invest ) ו 5700 ב IB
מתכנן בחודשים הקרובים להעביר כסף רק ל IB ולקנות VT בלבד

כרגע המשכורת שלי היא 10K נטו אני משלם שכר דירה כ 3.5K (כולל מים ארנונה וועד בית) ויש לי עוד הוצאות קבועות שעומדת בערך על 3K.

המטרה של היומן הזה הוא לעזור לי עם להיות עיקבי עם ההוצאות שלי זה למה בנוסף ליומן הזה אני מתכנן למלא את ה אקסולידית (עשיתי לו כמה שינויים שיותר מתאימים לי) , ככל שאני העדכן פה אני חושב שזה איתן לי מוטיבציה להמשיך כי אני רואה שלעקוב באפליקציה של הבנק\ הכרטיס אשראי לא עוזרת לי להיות במעקב לכן אני ארשום הכל באקסל ויעקוב לפי מה שרשום שם,
 
נערך לאחרונה ב:
כרגע המשכורת שלי היא 10K נטו

אני מתכנת עם 3 שנות ניסיון שעובד בחברת השמה וכרגע עובד כמפתח web. אני מעוד מרוצה מהמקום המקצועי שאני נמצא בו כרגע ולהן שהגעתי עד עכשיו אבל אני חושב שאני כן הרצה בשנה שנתיים הקרובות להתקדם האלה ולהתחיל לעבוד מול המעסיק ישירות ולא דרך חברת השמה
עדיף מוקדם ממאוחר.

לא פירטת במה מושקע התיק הקטן. אני מניח שהוא בPEPPER INVEST?

בהצלחה!
 
ברוך הבא לפורום!
 
היי ברוך הבא לפורום,
התכנית שלך מיישמת את רוב מה שהציעו לי בפוסט שפרסמתי לפני כמה שבועות וכל הכבוד לך שחשוב לך הכסף שלך ולאן הוא הולך.
לדעתי הייתי מגוון קצת יותר את המדדים שאתה משקיע בהם בתיק המניות (נגיד כמה מדדים אמריקאים בזכות החוזקה, ת"א 125 בגלל ההתחזקות היחסית של ישראל וחוסר הודאות לגבי הדולר ועוד כמה אירופאים בשביל הגידור) ומשקיע טיפה יותר מההכנסה שלי למניות מאשר לחסכונות (אבל זו כבר בחירה שלך והעדפה לסיכון היא כמובן משתנה בין בן אדם אחד לאחר, נגיד 10% מה4500 נשמע לי ממש אחלה).
לגבי ההתקדמות שלך בעבודה כל עוד אתה לומד איך אתה יכול להביא ערך לבוס/ית שלך שאף אחד אחר לא יכול לתת אתה יכול כבר עכשיו לבקש העלאה/קידום מקצועי (השכר הממוצע בהייטק עלה החודש למרות שבשאר המשק הוא דווקא ירד). וגם אם לא, תזכור לשאוף להתקדם בעבודה גם מבחינת שכר וגם מבחינה מקצועית כדי שתמיד יהיה לך מעניין.
בהצלחה!!!
 
ברוך הבא וכל הכבוד על פתיחת היומן!

הדבר הכי משמעותי שאתה יכול לעשות כרגע לדעתי הוא להעלות את רמת ההשתכרות שלך, מפתחי ווב עם 3 שנות ניסיון יכולים להרוויח הרבה יותר מ10 נטו.
 
בדר"כ אין לי עצות של חכמים וכנראה שגם לא הפעם

אני בסוף החודש הופך להיות בן 26
אבל בתור מי שחגג עד לא מזמן את יום ההולדת ה26 שלו הייתי שמח לנסות לצנן קצת את:
אני צריך לקחת את עצמי ביידים ולחסוך וכל שקל
אני אולי מתפרץ לדלת פתוחה ולא מתכוון להטיף חלילה, אני בעצמי חוסך ומשקיע עד כמה שמתאפשר לי, אבל אתה מתכנת שמרוויח (וסביר להניח שגם ירוויח בהמשך) לא רע. כמה שקלים על פנאי בגיל הזה הם סוג-של השקעה לטווח הארוך, לא פחות. הניסוח "לקחת את עצמך בידיים" ו"לחסוך כל שקל" קצת קיצוני (לפחות לי) במיוחד כשהרושם שלי על פי מה שאתה מתאר כאן זה דווקא של בחור מאוד רציני ואחראי...
אז אם כבר לחסוך כל שקל,
אני משלם שכר דירה כ 3.5K
אני מניח שזה בת"א. לדעתי חיסכון משמעותי (1000+ ש"ח בחודש) יהיה למצוא מקום יותר זול לגור בו, גם אם זה כולל כל מיני פשרות מסויימות כמו לצאת מחוץ לעיר (אמרנו לחסוך כל שקל אל עבר המטרה...)

בהצלחה :)
 
טוב אחרי יותר משנה שפתחתי את היומן הזה ת אני די ירדתי מהדרך שלי בחצי השנה האחרונה, ולמרות הכותרת של היומן שהמטרה שסימנתי לעצמי הייתה לקנות דירה, אני לא באמת רואה מציאות בה אצליח לקנות דירה במרכז בכוחות עצמי.
אני חושב וזה תמיד הייתה המטרה האמיתית שלי הייתה עמצאות כלכלית מבלי הצורך לעבוד עד הפנסיה. אני רוצה להשיג את ההרגשה בחירות הזאת שאני לא תלוי באף מעסיק. אני לא מתכנן פרישה מוקדמת כי אני מעוד אוהב את מה שאני עושה, ואני לא רואה את עצמי רוצה להפסיק (ברמה שאני בקושי יוצא לחופש :).

ב חצי השנה האחרונה די סחררתי את עצמי למצב של ביזבוזים מבלי לשים כסף בבורסה, ואני חושב שמיציתי את העניין הזה ואני באמת צריך לקחת את עצמי בידיים.
בחודש הזה עשיתי צימצום של ביזבוזים ושל דברים שאני לא צריך, אני באמת חושב שאני יכול להוריד את רמת המחיה שלי ל 8 אלף בחודש ולחיות ברמה שתעשה אותי שמח (לגבי צימצום מיחר דירה אני לא רואה את זה קורה בזמן הקרוב, הדירה שאני נמצא בא כרגע בתחשב בהכל ממש זולה לכל אזור גוש דן בשביל לחיות לבד בלי שותפים)

אני עדיין נמצא באותו מקום עבודה ובספטמבר צריך להיות לי עליית משכורת נוספת דבר שבהחלט יזור לי לעלות את אחוזי החיסכון החודשיים שלי.
לגבי מציא של משרה בתשלום גבוה יותר אני בספק שבתקופה של צימצום משרות יהיה קל למצוא משרה (למרות שבתור מתכנת WEB כנראה יהיה לי יותר קל). בחברה שלי בחודשים האחרונים היו הרבה שינויים אירגוניים ששים אותי על אדמה קצת פחות יציבהת לכן התחלתי (לאחר תקופה מאוד ארוכה) לחזור ולהתמצע יותר ולשפר את הקישורים שלי.

מצבי הכלכלי סביר מינוס כרגע אני נמצא בחוב של 8 אלף שקל שלי החישוב שלי בעוד חודשים אצליח לסגור אותו ולהתחיל לחסוך שוב.

כרגע סדר העדיפות שלי:
1. לסגור את החוב (יש לי 4000 שקל בצד שהיא התחלה של קרן חירום שאני השתמש בא, כי כרגע המינוס הזה זה מצב חירום)
2. לבנות קרן חירום של חודש בתור התחלה (אני בסופו של דבר רוצה קרן חירום של 3 חודשי מחייה)
3. לחזור ולהזרים מחדש כסף ולקנות מניות.


אני כרגע במצב שאני צריך יותר להתחייב למצב שלי ואני חושב שאני צריך באופן קבוע לכתוב כן, אני חושב שזה יעזור לי למקד את עצמי.
 
אתה כנראה תצליח להכפיל את ההכנסה שלך נטו אם תשקיע קצת במציאת עבודה
אחרי הוצאות זה אומר שמחסכון של 2000 תגיע לחסכון של 12000, פי 6.

להמשיך לעבוד אצל מעסיק שמנצל אותך זה בזבוז זמן. תתחיל ללטקד אתמול
 
אני מניח שזה בת"א. לדעתי חיסכון משמעותי (1000+ ש"ח בחודש) יהיה למצוא מקום יותר זול לגור בו, גם אם זה כולל כל מיני פשרות מסויימות כמו לצאת מחוץ לעיר (אמרנו לחסוך כל שקל אל עבר המטרה...)
המשפט הזה קצת סותר את המשפט שכתבת לפני.
 
לגבי מציא של משרה בתשלום גבוה יותר אני בספק שבתקופה של צימצום משרות יהיה קל למצוא משרה (למרות שבתור מתכנת WEB כנראה יהיה לי יותר קל)
נכון, עכשיו קצת קשה יותר אבל עדיין מגייסים. תתאמן על ראיונות עבודה, תשקיע קצת בלעשות קורסים אינטרנטיים שישפרו את הכישורים שלך ויאללה. (leetcode לשאלות ראיון, קורסים בקורסרה או יודמי וכו').
אתה לא צריך להתפטר כדי להתחיל להתראיין. תתראיין, בינתיים יש לך עבודה גם אם זה יקח חצי שנה. הם משלמים לך שכר מאוד מאות נמוך ואין סיבה שלא תקבל יותר מכפול ממה שאתה מקבל כרגע. זה יותר חשוב מכל צעד אחר שהעלית בשרשור.
לגבי דירה? עם שכר של מתכנת ורווק ממש אין סיבה שלא תגיע לדירה, אבל שוב תתחיל מלהעלות את ההשתכרות.
 
המשפט הזה קצת סותר את המשפט שכתבת לפני.
איך בדיוק? אמרתי לו שישקיע בעצמו ולא צריך לחסוך כל אגורה. חיסכון של 1000+ ש"ח בשכר דירה זה לא לקושש אגורות, זה כבר סדר גודל אחר של חיסכון חודשי.
העלתי את הרעיון - שיתפשר על מקום מגורים פחות מרכזי ותל אביבי, כדי שיוכל לחסוך יותר ו/או לנצל את העודף בהשקעה עצמית, בפנאי ובדברים אחרים שעושים לו טוב
אני לא רואה פה סתירה - להפך, אני רואה פה חיזוק
 
התגובה שלי הייתה על בסיס מצבי - אנחנו מוציאים 3750 שקל לראש בממוצע בחודש. זה יוצא ששמונת אלפים זה שני אנשים וישארו 500 לחסכון.

נניח שהייתי גר במרכז תל אביב, ה500 האלו היו סוגרים את הפער.

אין לי עניין לחטוף את השרשור, רק להסביר את התגובה שלי.
 
התגובה שלי הייתה על בסיס מצבי - אנחנו מוציאים 3750 שקל לראש בממוצע בחודש. זה יוצא ששמונת אלפים זה שני אנשים וישארו 500 לחסכון.

נניח שהייתי גר במרכז תל אביב, ה500 האלו היו סוגרים את הפער.

אין לי עניין לחטוף את השרשור, רק להסביר את התגובה שלי.
אולי שכחת שזוג וילדים חולקים את אותו שכר דירה וחשבונות. אפשר להתווכח אם לגור לבד בגיל 27 זה הכרח, לטעמי לגיטימי לגמרי רק בישראל לגור עם שותפים בגיל 32 זה איכשהו נורמה, אבל ב4000 שח שכד וחשבונות בגוש דן? סבבה לגמרי, רק צריך להתחיל להרוויח את מה שהוא שווה.

חלאס עם התגובות אוטומט האלה ולחשוב שאם אתם חסכנים מעולים אז זה הנורמה.
אם הבן אדם ירוויח אפילו 13 נטו (שזה גם פחות ממה שאמור להרוויח מפתח עם 4 שנות ניסיון) ויוציא 8, זה חיסכון של 40% וזה אחלה! לא כולם יכולים להיות התותחים הכבדים פה בפורום עם 2 משכורות 30 נטו והוצאות של 12 למשפחה+3. שחררו.

רווק בגוש דן (טוב במרכז גוש דן לא בקרית אונו) שיתכלב בטירוף יחיה עם שותפים יקנה רק מצרכים זולים ולא יבלה יוציא 4.5-5. אחד שחי סבבה כמו שבן אדם אמור לחיות יוציא 6-8. אני כמובן לא מדבר על מי שמרוויח 6-8, מי שמרוויח ככה בהחלט שיגור עם שותפים או יצא מגוש דן. אפשר להפסיק להגיב לאנשים שמכוונים להוציא סכום נורמלי תגובות מנותקות. עלק 3 אנשים. עזוב שזוג בלי ילדים במרכז תל אביב משלם כרגע 7500 רק שכד על דירת 2 חדרים, על מה אתה מדבר בכלל?

@n_potato אני מעודד אותך להגיב פה גם פעם בשבועיים סיכום הוצאות לפי קטגוריה אם זה יעזור לך לעמוד במטרה. מקווה שתקבל תגובות בונות.
 
נערך לאחרונה ב:
חלאס עם התגובות אוטומט האלה ולחשוב שאם אתם חסכנים מעולים אז זה הנורמה.
אם הבן אדם ירוויח אפילו 13 נטו (שזה גם פחות ממה שאמור להרוויח מפתח עם 4 שנות ניסיון) ויוציא 8, זה חיסכון של 40% וזה אחלה! לא כולם יכולים להיות התותחים הכבדים פה בפורום עם 2 משכורות 30 נטו והוצאות של 12 למשפחה+3. שחררו
אין לך מושג מה המצב המשפחתי שלי. אין לך מושג מה ההכנסות שלי, ואין לך מושג מה ההוצאות שלי. כל מה שאתה יודע זה את המספר 3750. אל תקפוץ למסקנות.

זכותו לגור לבד, אני חושב שזה מועיל לשקף את דעתי שיש להחלטה הזו עלויות דרך הצגת המצב שלי. זכותך לחשוב שזו תגובה אוטומטית, ולא מועילה.
 
נראה לי שאפשר לחסוך רק אם תעבור לגור עם ההורים או תכניס שותפים לדירה.

שאלה איך הגעת לאיטרקטיב ברוקרס. ראיתי מודעה של אינטרקטיב ישראל אבל כפי שידוע לי זה לא סניף של אינטרקטיב ברוקרס.
 
אין לך מושג מה המצב המשפחתי שלי. אין לך מושג מה ההכנסות שלי, ואין לך מושג מה ההוצאות שלי. כל מה שאתה יודע זה את המספר 3750. אל תקפוץ למסקנות.

זכותו לגור לבד, אני חושב שזה מועיל לשקף את דעתי שיש להחלטה הזו עלויות דרך הצגת המצב שלי. זכותך לחשוב שזו תגובה אוטומטית, ולא מועילה.
אם היית גר לבד לא היית מחשב ממוצע לראש, אתה משחק עם המספרים כדי שיתאים לנרטיב שלך, זו לא דרך לדון
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
הסולידית היומן הנוסף של הסולידית יומני מסע אישיים 228
T היומן הפשוט יומני מסע אישיים 9
Y היומן שלנו יומני מסע אישיים 71
M היומן והתוכניות שלי יומני מסע אישיים 21
ב היומן של אליהו יומני מסע אישיים 29
זאב לעשות כסף מזבל – היומן של זאב יומני מסע אישיים 181
GentleGiant היומן שלי יומני מסע אישיים 14
P בדרך ליעד? השאלה מה היעד יומני מסע אישיים 46
O בדרך לעצמאות כלכלית.. הרהורים יומני מסע אישיים 34
ריש-לקיש יומן מסע - בדרך הנכונה יומני מסע אישיים 36
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 13
J האם אני בדרך לכלא? מיסים 17
NightStyle פריצת דרך בהיתוך גרעיני מבוקר, בדרך למקור אנרגיה אינסופי וירוק אוף טופיק 12
S עמלות בנקים בדרך בהעברת SWIFT - אחוזים או FIXED? שוק ההון 6
א רכב למשפחה בדרך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
ת רכישת קריפטו והעמלות בדרך - מכסף פיאט ועד לארנק הקר השקעות אלטרנטיביות 19
O אינפלציה בדרך - איך מתמודדים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
א חלומות קטנים. הרבה תפילות בדרך. יומני מסע אישיים 67
rootcause בחורה חרדתית בדרך לבהירות כלכלית (?) יומני מסע אישיים 34
D משקיע בדרך לפנסיה שוק ההון 4
T האם ישראל בדרך לאבדון? אוף טופיק 404
T בדרך למגורים - כמה דירות להשקעה מול שוק ההון נדל"ן 61
M מס רווחי הון - בדרך למטה ? שוק ההון 39
ש בקשה להדרכה פרקטית בדרך להשקעת כספי הפנסיה והקרנות שוק ההון 14
I הקרבות בדרך לעצמאות כלכלית אוף טופיק 4
ימבו סדר במוצרים פנסיונים | עצמאי בדרך לעצמאות כלכלית שוק ההון 13
ט אומנם לא פרישה מוקדמת - אבל ממש בדרך לשם! פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
חסכונית חסכונית בדרך לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 76
N זוג+1 בדרך לחיים טובים יותר יומני מסע אישיים 39
tpr חוזרים לארץ, בדרך לפנסיה מוקדמת יומני מסע אישיים 53
נ פרוד טרי, בדרך לגירושין מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 16
ayeletavr מכשולים בדרך לעצמאות כלכלית - הרהורים פילוסופיים לקראת שבת יומני מסע אישיים 178
א פריצת דרך קטנה בדרך לפישוט חפצים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
ש זוג+3 ילדים בדרך אל החופש?! יומני מסע אישיים 17
Roi האם אנחנו בדרך לפאשיזם חדש ? אוף טופיק 63
H אולי פשוט נבחר בדרך הפשוטה ... פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
מתכנת עדכון אישי: שלב שני בדרך המובילה לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 34
Jane Doe עידכון בג"ץ IRA - בדרך לניצחון, ותודה להראל פרימק שהביאנו עד הלום צרכנות פיננסית 26
C "בדרך הנכונה" אבל עדיין משהו חסר יומני מסע אישיים 40
yossik Windows 10 - השידרוג החינמי בדרך אבל יש גם חסרונות אוף טופיק 57
c881 רוכב על אופניים? רוצה לבלות במורזין? להרוויח קצת כסף בדרך? אוף טופיק 0
O עיכוב בדרך אל החופש יומני מסע אישיים 15
ש עסק ביתי שעובר לדירה שכורה אוף טופיק 20
J ביטוח לדירה שכורה כשוכר ואחריות צולבת צרכנות פיננסית 5
מ נזק מנזילה לדירה שלי מהשכן למעלה - מה עושים עכשיו נדל"ן 10
B כסף בקופ"ג שמיועד לדירה בעוד שנה. לאיזה מסלול להעביר? צרכנות פיננסית 1
א ביטוח דירה לדירה חדשה מקבלן נדל"ן 6
B כסף בקופ"ג שמיועד לדירה בעוד שנה. לאיזה מסלול לעבור בינתיים? צרכנות פיננסית 0
ש החזר מס על הפסדים בבורסה מול מס רכישה לדירה שניה שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה