• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שינוי מגדר בכיתה ב'

איזה מזל שיש אנשי מקצוע למגדר שיקבעו לנו במיקצועיות,אחרת היינו צרכים לחשוב בעצמנו.....
איזה מזל שיש אנשי מקצוע לבריאות הנפש - פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עו"ס ועוד שיש להם ידע וניסיון מקצועי והם יכולים לעזור לילדים ולהוריהם בהקלת מצוקה נפשית קשה, גם כאשר הרקע לה הוא משהו שמנוגד לחלוטין לאמונה של ההורים (לשני הכיוונים).
וכפי שכתבתי קודם, אני די בטוח שגם גדולי השמרנים כאן, אם חלילה היה מדובר בנער שהוא הילד הפרטי שלהם, היו מעדיפים מומחה שקרא ספרות מדעית על טיפול בבעיות נפשיות על פני הצדיקובים.
 
נערך לאחרונה ב:
אגב, אם מישהו עדיין מתעניין במקרה בהרצליה עליו דובר כאן , מתברר שבת של חבר לעבודה לומדת בשכבה של הילדה.
הוא מספר שאצל רוב הילדים וההורים הנושא עבר בלי עניין מיוחד גם אחרי השיחות עם ההורים והילדים. מיעוט (שקולו כמובן נשמע יותר) יצא בהצהרות תמיכה והכלה.
צדיקוב זוכה בעיקר לגידופים בקבוצת הווטסאפ, אבל ממילא זה לא הקהל שלו ואף אחד שם לא מצביע לו.
 
בעיני זה ממש מכוער שאתה נטפל לדמות ספציפית. אם יש לך טיעונים טובים, תביא אותם.
חוץ מאד הומינם וציונים, מה התשובה? עם מי אתה היית מתייעץ, עם פסיכיאטר או פוליטיקאי שעושה הון פוליטי על פגיעה בפרטיות של ילדים?
 
תודה שאתה מסביר לי איך עובדת האקדמיה
מנסיוני האנקדוטלי והכאוב במדעי הטבע, פרסום יכול להדחות שנים אם הוא לא תואם את רוח האג'נדה השולטת. רק כאשר הבכירים בתחום משתכנעים, ניתן לפרסם את הנתונים החדשניים בז'ורנל עם אימפקט פקטור סביר.
 
מנסיוני האנקדוטלי והכאוב במדעי הטבע, פרסום יכול להדחות שנים אם הוא לא תואם את רוח האג'נדה השולטת. רק כאשר הבכירים בתחום משתכנעים, ניתן לפרסם את הנתונים החדשניים בז'ורנל עם אימפקט פקטור סביר.
זה נכון, אבל מכך לא נגזרת המסקנה שכל תיאוריה שמנוגדת לפרדיגמה השלטת היא נכונה או אפילו ראויה למחקר.
אגב, דווקא במקרה הנוכחי, הביאו כאן מחקרים שהתוצאות שלהם אינן נוחות לשני הצדדים כך שהאג'נדה השולטת כנראה אינה חד צדדית.
 
איזה מזל שיש אנשי מקצוע לבריאות הנפש
נכון אבל חלק מהדיון הוא על אנשי מקצוע שעוסקים במגדר ואג'נדות

למשל(ויש עוד הרבה דוגמאות)
כאלה שמכינים תוכניות לימוד ליסודי שבהם מלמדים שמגדר זה דבר אישי שנתון לבחירה אישית ולא תלוי בגוף שנולדנו בו.


כאלה שמקדמים חוקים ותקנות שמאפשרת לנערים\ות לעבור טיפולים נפשיים רדיקלים בבית הספר בלי ידיעת ההורים וגם לקחת כימיקלים שמונעים התפתחות מינית ונפשית ומעולם לא נוצרו לטיפול בילדים ולא נעשו בהם מספיק מחקרים על ההשפעות לטווח ארוך ולמרות התנגדות ההורים.

טיפול נפשי שלא כולל מרכיבים שיתפרשו כשלילים לבחירה האישית של המטופל כחלק מרעיון טיפולי שגורס שלקיחת כימיקלים כאלה צריכה להיות בחירה אישית של הילד ולא של הרופאים או ההורים.

כאלה שהמציאו תאוריה מגדרית שכוללת חסרי מגדר,ג'נדרפלויאד ועוד בני אנוש "חדשים" ומבצעים בחלקם טיפולים שכוללים שימוש בכימיקלים הורמונים וניתוחים להתאמה אישית למגדר החדש הזה במין עיוות של נפש וגוף,ואז גם מצפים שהחברה תשנה את עצמה כדי להתאים לכול אותם מגדרים חדשים,רצונות הפניה השונות והמשונות ודברים כמו ההשתייכות והרישום החוקי שלהם כנשים וגברים ועוד חוקי מגדר שמערערים את יסודות החברה.


ויש עוד דוגמאות רבות שמראות שמדובר בפוליטקת מגדרים ולא בטיפול חיוני נטו שלא ניתן לביצוע בדרך אחרת,בנוסף מי שלא מיישר קוו מעלה ביקורת מציע או חוקר טיפולים פחות דרסטיים לא מצליח להתקדם בתחום.



ואתה בטוח שזה הכול מדע מבוסס מחקרים ואין פה אפילו טיפת אג'נדה ? ? ?

או שאתה מסכים שאולי גם דרכי הטיפול נגזרות,משולבות ומושפעות מהאג'נדה הכללית?

לטעמי לטעון שלא זה יותר מגוחך מלטעון שבית משפט עליון שמורכב כולו מאנשי מקצוע מתנחלים מצביעי בן גביר ופייגלין יחליט אותם החלטות בנושאים בעלי גוון פוליטי שיחליט אחד שמורכב כולו מאנשי מקצוע שמצביעים למרצ ורע"מ.
כי הם רק מפרשים חוקים לכאורה וטווח הפעולה שלהם מוגבל.

חלק מומחי המגדר ממציאים את התאוריות והטיפולים האלה תוך כדי תנועה כשהתחום מלא בתאוריות ומחקרים שונים ומשונים חלקם בוצעו תוך ניסויים מחרידים בילדים וסימון תוצאה רצויה לפי תאוריה ממוצאת וחלקם תאוריות חברתיות לכול דבר ובלי קשר ברור למחקר או מדע אובייקטיבי.





אגב, אם מישהו עדיין מתעניין במקרה בהרצליה עליו דובר כאן , מתברר שבת של חבר לעבודה לומדת בשכבה של הילדה.
הוא מספר שאצל רוב הילדים וההורים הנושא עבר בלי עניין מיוחד גם אחרי השיחות עם ההורים והילדים. מיעוט (שקולו כמובן נשמע יותר) יצא בהצהרות תמיכה והכלה.
אני מעריך שהכן יש את הקבוצה הקולנית של התמיכה והעידוד בדרך הטיפולית שנבחרה ע"י ההורים(וכן ניתן היה לבחור בדרך אחרת),קבוצה גדולה שלא מתעניינת ולא מבינה את המשמעויות היותר רחבות שחלקם דוברו פה בשרשור ו"זורמת" מתוך רצון לעזור ולקבל את כולם אבל גם קבוצה שמתנגדת לזה או לפחות חוששת אבל לא רוצה להשמיע את קולה ישירות ולכן אולי גם פונה למנהלת בית הספר ולאנשי ציבור לעזרה.
צדיקוב זוכה בעיקר לגידופים בקבוצת הווטסאפ, אבל ממילא זה לא הקהל שלו ואף אחד שם לא מצביע לו.
אז אתה בעצם אומר שצדיקוב והמנהלת כנראה שיקרו ואף הורה מבית הספר לא פנה אליהם בנושא?
זה הטענה? או שהטענה שהם היו צרכים להתעלם מהפניות האלה?

ודרך אגב רשמת שצדיקוב מנהל ממש רדיפה אחרי הילד.
יש לך איזה דוגמא לדברי הרדיפה?
כי אני שמעתי את דבריו במועצה וחוץ מזה שהוא היה נשמע נסער מהמתקפה הוא שמר על ענייניות הדגיש שמדובר בעניין ציבורי ולא אישי ודיבר בכבוד כלפי ההורים והילד.




שים לב גם ש"הרדיפה" נגמרה במהירות ב"ניצחון חשוב, מהיר וסוחף של בני האור על החושך".
ניצחון מוחץ ועל הדרך יצירת משוואה למקרים הבאים שקשורים בנושא שכול מי שיעז להעלות ביקורת על נושא כזה הוא מבני החושך או במקרה הטוב מזוהה באופן עם מצביעי ש"ס.
טקטיקה פרוגרסיבית לסתמית פיות המתנגדים וליכוד החברה הליברלית סביב האג'נדה הפוליטית(שרובם לא מבינים אותה לעומק) במיטבה.


אני מעדיף שאג'נדות כאלה יעלו לדיון פוליטי ולא יוכנסו בשקט כטיפול מקצועי נטו,כי הם פשוט לא כאלה וכן קשורות קשר עמוק לבריאות הנפשית והגופנית של ילדנו ויסודות תפקוד החברה שבה אנחנו חיים.

חינוך מגדרי וניסוים חברתים בבתי ספר שכבר מובילים במדינות מסוימות לעליה חדה בחסרי מגדר ומבעלי מגדר משתנה.

כימיקלים שמשנים את ההתפתחות המינית והנפשית לילדים לפעמים בלי אישור ההורים כשיטת טיפול נפוצה וליגיטימית.

טיפולים אישיים שכוללים חוקים ותקנות למחיקת הנשים והגברים מהחברה באופן ממוסד(מתחיל במתקני כליאה\מקלחות\מועדוני נשים\ספורט תחרותי וממשיך לכול תחומי החיים).


האמת שהתעייפתי מלחזור על עצמי בנושא הממש מדכא וטעון רגשית הזה ולכן אני יפסיק להגיב בינתיים.
רוצה להדגיש שלמרות השימוש בציניות בשרשור כדי להעביר נקודות ליבי עם הציבור ובעיקר הילדים והורים שנפגעים מהתחום והרצון שלי הוא לשמר חברה בריאה ומתפקדת תוך כדי גרימת כמה שפחות סבל בעיקר לילדים והורים.

ניסית להסביר למה ואיך דרכי הטיפול יכולים להיות קשורים לאג'נדה פוליטית חברתית כללית ולא מקצעיות נטו ואיך ילדים תמימים יכולים להיקלע לתוך המאבק הזה.

אני לא חושב שחלקים גדולים מהאג'נדה המגדרית הקיימת תוריד סבל ובלבול אנושי או תגרום לפחות קיטוב ובחברה,להפך אני חושב שהיא רק תגביר אותו ואף עלולה לפורר ולהרוס את החברה וגם שרוב הציבור לא מבין לעומק במה מדובר ואת הקשר בין שיטות הטיפול החוקים המגדריים כויכול רק לצורך טיפולי והאג'נדה הפוליטית חברתית ולכן חשוב לציין זאת.
 
נערך לאחרונה ב:
נכון אבל חלק מהדיון הוא על אנשי מקצוע שעוסקים במגדר ואג'נדות
אני מדבר על מקרים של מצוקה נפשית של נערים בישראל. הדיון על צבא ארה"ב ותוכניות הלימוד שם פחות מעניין. עדיין לא הבנתי למי אתה מציע לפנות במקרה של מצוקה נפשית של נער ישראלי בישראל שעתיד החברה הקנדית פחות מעניין אותו ואת הוריו

אז אתה בעצם אומר שצדיקוב והמנהלת כנראה שיקרו ואף הורה מבית הספר לא פנה אליהם בנושא?
זה הטענה? או שהטענה שהם היו צרכים להתעלם מהפניות האלה?
אני לא יודע מי משקר. אני יודע שהסיכוי שהורה חילוני בהרצליה יחשוב שנציג ש"ס יביע עמדות חינוכיות שתואמות לעמדותיו, אינו גדול.
וגם יודע שאם נציג חילוני שמרני היה חושב שעמדות טרנסופוביות יביאו קולות, הוא היה עושה את זה.
ולגבי "רדיפה", העמדה שהבעת לא תיאמן. יש אינספור עדויות על פגיעה בטרנסים בכל תחומי החיים ולהעלות את הטענה כאילו הם רודפים את מי שמתנגד להכרה בהם זה לא רציני.

קבוצה שמתנגדת לזה או לפחות חוששת אבל לא רוצה להשמיע את קולה ישירות ולכן אולי גם פונה למנהלת בית הספר ולאנשי ציבור לעזרה.
זה ניחוש על בסיס מה? (מלבד אג'נדה אישית)
אני מניח שבבית ספר של מאות תלמידים יהיה מגוון דעות. ההנחה שלך שלא מדובר במיעוט אפסי לא נתמכת בכלום. הזלזול שלך שמי שלא מתנגד "לא מבין" גם לא ברור. אולי דווקא צדיקוב לא מבין?
ניסית להסביר למה ואיך דרכי הטיפול יכולים להיות קשורים לאג'נדה פוליטית חברתית כללית ולא מקצעיות נטו ואיך ילדים תמימים יכולים להיקלע לתוך המאבק הזה
נכון, ניסית להסביר על בסיס דוגמאות קיצוניות ומרוחקות שלא רלוונטיות לישראל כדי להצדיק פגיעה במי שחלש וצריך תמיכה ולא השמצות של פוליטיקאים כלפי משפחתו שבחוצפתה ניסתה לעזור לו.
 
נערך לאחרונה ב:
אני חושב שאתה מציג נכון את המחלוקת העיקרית.
נדמה לי שברוב התחומים בהם קיימת היום אפלייה, אפשר לפתור או לצמצם אותה בלי לחייב אף אחד להתייחס לגבר ביולוגי כאל אישה, שזה הדבר שמפריע לשמרנים. וגם הדוגמאות האזוטריות שהובאו כאן של מעונות סטודנטים ושירותים ניתנות לפתרון, גם אם לא מושלם.
אולי הבעיה הקשה ביותר היא בתחום הרפואה - בעיני רופא שלא מוכן לפנות למטופל בדרך בה המטופל מבקש, לא יכול להיות רופא.
עריכה: מעניין אותי ברמה האישית - תבוא אליך בחורה שנראית כמו בחורה, נניח הממשק הוא בענייני עבודה, ואתה יודע שאם לא תפנה אליך כבחורה היא תפגע מאד, אתה תתעלם ותפנה אליה כגבר כדי לשמור על הערכים השמרניים? אני לא שואל על הזכות העקרונית שלך להתעלם מרצונה, אלא מה תעשה בפועל.
שאלה טובה. זה תלוי בהמון גורמים וגם בשיקולי מדרון חלקלק - למרות שבדרכ אני לא סובל טיעונים כאלו. בוא נגיד כך, אם היה לי ברור שהוא/היא מכבדים את זכותי לחשוב ולהתנהג אחרת ולא רואים בזה טרנסופוביה (אלא חוסר נימוס/התחשבות או גסות רוח) ומקום העבודה לא היה כופה עלי להתייחס למגדר החדש בכל צורה שהיא והמצב במדינה היה זהה מבחינה חוקית ותרבותית (כלומר היה ניתן להציג את הערך הנגדי בלי שתואשם בפרימיטיביות ושנאה על ידי כלי התקשורת) אני מניח שהייתי מכבד את הבקשה (למרות שלדעתי זה כנראה יגרום למבקש יותר נזק מתועלת בטווח הרחוק).

במצב כיום, בגלל שכנראה הייתי מפחד שאפוטר או יעשו לי שיימינג, או הייתי מתקרנף (וצובר רגשות טינה) או משתדל להתחמק מאותו אדם/אישה.
 
שים לב שראשית דבריך סותרים את סופם. מחד אתה אומר שיש להם חשיבות מצד עצמם (משמע במנותק מהמציאות (ככה אני מבין את הביטוי)) מאידך אתה כותב שערכים אלה הם יסוד האנושות. משמע שהם משרתים משהו אחר.
אז מה עומד בבסיס ההתנגדות שלך לקרוא לזכר אשה ולהיפך? איך זה קשור ליסוד האנושות? בסופו של דבר כנראה שיהיה אפשר לנתח את מה שתרצה להשיג באסטרטגיה הזו בצורה מדעית אמפירית או איכותנית לפחות. לטעון שזה יסוד האנושות (מה זה אומר בכלל) ובגלל זה לנקוט בעמדה שלך זה תמוה בעיניי
אולי הניסוח לא היה מדויק. יש חשיבות להגדיר את הערכים הללו ואי אפשר לצקת להם כל תוכן שתרצה, בניגוד לתפיסה הפרוגרסיבית שאישה היא כל מי שחושבת שהיא אישה.

יסוד האנושות, הכוונה שמהצפייה שלי, הערכים הללו הם מה שאיפשרו לאנושות להתפתח, ליצור חברות יציבות וסולידריות ולבנות את העולם. מאחר ואני שמרן, אני לא ממהר לשנות את ההגדרה הזו, בטח שלא על סמך תיאוריות ומחקרים ״איכותניים״ (בכלל מחקרים במדעי החברה הם בעייתיים, על אחת כמה וכמה שהם מהסוג הזה ובמיוחד באווירת הטרור הפרוגרסיבי).
 
במצב כיום, בגלל שכנראה הייתי מפחד שאפוטר או יעשו לי שיימינג, או הייתי מתקרנף (וצובר רגשות טינה) או משתדל להתחמק מאותו אדם/אישה.
אני בספק אם יש בישראל עובד שפוטר בגלל שפנה בכינוי גוף שגוי לעובד אחר. מקרים הפוכים של טרנסג'נדרים שפוטרו או נפגעו באופן אחר בשוק העבודה בגלל זהותם המגדרית, לא חסרים.
לגבי שיימינג, אכן מדובר בסיטואציה בעייתית במקום העבודה. סביר שבמקום עבודה שמוכן להעסיק טרנסג'נדר, אכן רוב האנשים לא מתייחסים אליו בגסות (כפי שאתה הגדרת את הפניה השגויה מגדרית, ובצדק), ומי שכן יתעקש לפנות בחוסר נימוס, ייפגע מכך חברתית באופן דומה לכל עובד אחר שידבר בגסות ובחוסר נימוס לעובד אחר.
לפעמים הקו בין דרישה פורמלית של מקום העבודה לפגיעה לא פורמלית במי שפונה בכוונה בגסות לעובד אחר, יכול להיות די דק.
 
אני בספק אם יש בישראל עובד שפוטר בגלל שפנה בכינוי גוף שגוי לעובד אחר. מקרים הפוכים של טרנסג'נדרים שפוטרו או נפגעו באופן אחר בשוק העבודה בגלל זהותם המגדרית, לא חסרים.
לגבי שיימינג, אכן מדובר בסיטואציה בעייתית במקום העבודה. סביר שבמקום עבודה שמוכן להעסיק טרנסג'נדר, אכן רוב האנשים לא מתייחסים אליו בגסות (כפי שאתה הגדרת את הפניה השגויה מגדרית, ובצדק), ומי שכן יתעקש לפנות בחוסר נימוס, ייפגע מכך חברתית באופן דומה לכל עובד אחר שידבר בגסות ובחוסר נימוס לעובד אחר.
לפעמים הקו בין דרישה פורמלית של מקום העבודה לפגיעה לא פורמלית במי שפונה בכוונה בגסות לעובד אחר, יכול להיות די דק.

אתה מתמם. ברגע שאשמיע דעות ״חשוכות״, אפילו עקרונית ולא כיישום, בין אם בראיון עבודה, בין אם בעבודה במקום גדול , הסיכוי שלי להתקבל או להתקדם אפסי ויש סיכוי גדול שאפוטר בטענות שונות. זו הרוח שנושבת כעת.
 
אתה מתמם. ברגע שאשמיע דעות ״חשוכות״, אפילו עקרונית ולא כיישום, בין אם בראיון עבודה, בין אם בעבודה במקום גדול , הסיכוי שלי להתקבל או להתקדם אפסי ויש סיכוי גדול שאפוטר בטענות שונות. זו הרוח שנושבת כעת.
אף אחד לא יפטר אותך אם תעלה דיון ענייני על אופן שימוש בשירותים. אם תעלה את החרדה שלך להשתמש בשירותים שאליהם עלולה להיכנס אישה ששינתה מגדר ותבקש פתרון. או תתבלבל בפנייה הוא/היא, או אפילו תשתמש בפנייה מוטעת בצורה מכוונת בניגוד לרצון האחר.

כן יפטרו אותך על דעות "גזעניות" כמו "לא להעסיק טרנסגנדרים" / "לא מעוניין שיהיו בקרבתי / לא מעוניין להתגמש ולמצוא דרך אמצע" / "הם לא יציבים נפשית" / שאר ירקות.

אני לא חושב שזו רוח "זמנית" גישת כיבוד האחר / השונה. היא כבר נהפכה לרוח ה"שמרנית" של ימינו.
 
היה ניתן להציג את הערך הנגדי בלי שתואשם בפרימיטיביות
אני חושב שיש הבדל מהותי בין דעה שהיא אנטי אחר (לא רוצה לתת לו גמישות / לא מאמין לגישתו), לבין דעה שהיא פרו אני (תנו לי אפשרות לפרטיות).
מעשית ייתכן שאתה מבקש את אותו דבר, אבל המסר הוא שונה מאוד.

זה דומה לחילונים ודתיים שעובדים יחד. הם עדיין יכולים לכבד אחד את השני, על אף חוסר אמונה מוחלט בגישת האחר לחיים.

יש מקומות עבודה שבהן יש תרבות של סינרגיה. האחד יכול לאכול חזיר, אבל עושה זאת רחוק מהדתי. והשני יכול לאכול כשר, ודואגים לשמור על סביבתו נקייה עבורו.

ניחא הדיון הקודם על ילדים. אבל דיון על מבוגרים... לא רואה למה לחפש כל דבר אחר מסינרגיה. לא צריך להיות שותף לאמונה.
 
סיפור חם מבית הספר שבו הבן שלי לומד (נחשב בית ספר מעולה ) .
ילד החליט שהוא בעצם ילדה , והילד בעצם בכיתה ב' (גיל 7).
קיבלנו מייל מהמורה , היא והצוות כל כך מתרגשים מהשינוי אותו עובר הילד ומתגייסים לקרוא לו בשם של ילדה ולפנות אליו בלשון נקבה.
יותר מחצי שנה אחרי - איך שאר הילדים בשכבה?
היו פה הרבה דיונים סביב איך השינוי ישפיע עליהם - מעניין מה שמעת ממי שאתה מכיר
 
אתה מתמם. ברגע שאשמיע דעות ״חשוכות״, אפילו עקרונית ולא כיישום, בין אם בראיון עבודה, בין אם בעבודה במקום גדול , הסיכוי שלי להתקבל או להתקדם אפסי ויש סיכוי גדול שאפוטר בטענות שונות. זו הרוח שנושבת כעת.
על איזה מקום עבודה מדובר?
אם כנותן שירות, ודאי אין לך זכות להעליב לקוחות ובצדק לא תתקבל לעבודה.
במקומות אחרים, המציאות שאני מכיר שונה מאד. ריאיינתי מאות אנשים ומעולם לא עלה נושא שאפילו קרוב ליחס לטרנסג'נדרים (עקרונית) או הזכות לקרוא לקולגה "שמנה" כפי שסיפרו כאן.
באופן כללי, כדאי להימנע מהבעת דעות פוליטיות במקום עבודה, ודאי קיצוניות. קשה לי להאמין שבחברות ההייטק המושפעות מהתרבות האמריקאית הנוהג שונה.
ואם אתה מדבר מכובע של מראיין או מנהל שיש לו השפעה על השיח בעבודה, אתה משחק באש ואם זה סוג הנושאים שעולים אצלך בריאיון או בשיחות במקום העבודה, וסביר מאד שמתישהו תחטוף תביעה מצד מי שהרגיש או כדאי לו להגיד שהרגיש שהפלית אותו.

ועם כל זה, יש אנשים שלא יאמינו למי שטוען שיש לו דעה עקרונית נגד קבוצת אנשים וזה לא מפריע לו לתת לכל אחד מהפרטים בקבוצה יחס שיוויוני. למשל, אנשים שחושבים שמטרת היהדות להשמיד את התרבות האירופאית וטוענים שהם לא מפלים יהודים בחיי היום יום.
 
אני חושב שיש הבדל מהותי בין דעה שהיא אנטי אחר (לא רוצה לתת לו גמישות / לא מאמין לגישתו), לבין דעה שהיא פרו אני (תנו לי אפשרות לפרטיות).
מעשית ייתכן שאתה מבקש את אותו דבר, אבל המסר הוא שונה מאוד.
אתה צודק, אבל הערך הוא בעיקר או רק "אנטי". אף אחד כאן לא טען שהתאמות לטרנסג'נדר הקשו עליו במקום כלשהו ודי ברור שמאחר שמדובר במיעוט קטן, הרוב המכריע של הבעיות פתירות די בקלות. הבעיה העיקרית היא איום שמציבה התופעה בעיני אנשים מסויימים למוסדות חברתיים. כלומר, הבעיה היא עצם קיומו של האדם ולא ההפרעה שהוא גורם אישית לאחר.
ואפשר כמובן למתוח את השפה ולהגיד שאני בעד משפחה וזוגיות כהגדרתם המסורתית.
 
אף אחד לא יפטר אותך אם תעלה דיון ענייני על אופן שימוש בשירותים. אם תעלה את החרדה שלך להשתמש בשירותים שאליהם עלולה להיכנס אישה ששינתה מגדר ותבקש פתרון. או תתבלבל בפנייה הוא/היא, או אפילו תשתמש בפנייה מוטעת בצורה מכוונת בניגוד לרצון האחר.

כן יפטרו אותך על דעות "גזעניות" כמו "לא להעסיק טרנסגנדרים" / "לא מעוניין שיהיו בקרבתי / לא מעוניין להתגמש ולמצוא דרך אמצע" / "הם לא יציבים נפשית" / שאר ירקות.

אני לא חושב שזו רוח "זמנית" גישת כיבוד האחר / השונה. היא כבר נהפכה לרוח ה"שמרנית" של ימינו.
אם אני אגיד שגבר לא יכול להפוך לאישה לעולם, שהוא גבר לא משנה מה יעשה, שאין לו זכות מוקנית לדרוש יחס כמו אישה ושזו לא אפלייה (״להתגמש״ בלשונך המכובסת) - אצטער כהומופוב, שהרי אמל הפרוגרסיבית כל התנגדות תמיד מקורה בשנאה.

אני לא מדבר על דיונים קצת יותר מורכבים, כמו הקושי בניהול מחקר מדעי אובייקטיבי בשל פיסי, שעניינים מסויימים הם ערכיים, איזה אחר ושונה מוכנים לקבל ואיזה לא.
 
על איזה מקום עבודה מדובר?
אם כנותן שירות, ודאי אין לך זכות להעליב לקוחות ובצדק לא תתקבל לעבודה.
במקומות אחרים, המציאות שאני מכיר שונה מאד. ריאיינתי מאות אנשים ומעולם לא עלה נושא שאפילו קרוב ליחס לטרנסג'נדרים (עקרונית) או הזכות לקרוא לקולגה "שמנה" כפי שסיפרו כאן.
באופן כללי, כדאי להימנע מהבעת דעות פוליטיות במקום עבודה, ודאי קיצוניות. קשה לי להאמין שבחברות ההייטק המושפעות מהתרבות האמריקאית הנוהג שונה.
ואם אתה מדבר מכובע של מראיין או מנהל שיש לו השפעה על השיח בעבודה, אתה משחק באש ואם זה סוג הנושאים שעולים אצלך בריאיון או בשיחות במקום העבודה, וסביר מאד שמתישהו תחטוף תביעה מצד מי שהרגיש או כדאי לו להגיד שהרגיש שהפלית אותו.

ועם כל זה, יש אנשים שלא יאמינו למי שטוען שיש לו דעה עקרונית נגד קבוצת אנשים וזה לא מפריע לו לתת לכל אחד מהפרטים בקבוצה יחס שיוויוני. למשל, אנשים שחושבים שמטרת היהדות להשמיד את התרבות האירופאית וטוענים שהם לא מפלים יהודים בחיי היום יום.
דונט אסק דונט טל הפוך? אני לא מראיין ולא מתראיין כרגע. אבל אם אני מפחד להביע את דעתי בצורה אנונימית פה או בטוויטר, אוכל בעבודה? עניין השוויון עולה כאן. אני נגד להפלות בשכר וכו׳ אבל בעד שמקום העבודה לא יתייחס לטרנס לפי המין הביולוגי שלו. האם היית תומך בזכות עובדים לקרוא לחברה שלהם שכן יתייחסו לפי המין שהוא מרגיש? אז למה שזה לא יהיה לגטימי שאני אןכל להביע דעה הפוכה? שיתלבש איך שהוא רוצה, יקרא לעצמו איך שהוא רוצה אבל הזכויות שלו בעבודה יהיו כמו לגבר. לא שירותי נשים, לא שי לאישה וכו׳. זה הערך שאני מאמין בו וזו זכותי לנסות לקדם את הערך הזה. אבל אם אביע דעה כזו לא אשרוד הרבה בעבודה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
flower שינוי בביטוחי הבריאות - מעבר אוט' מביטוח ניתוחים "השקל הראשון" ל"משלים שב"ן" צרכנות פיננסית 13
E יש שינוי מבחינה מיסויית כעת במעבר מAmeritrade לSchwab? מיסים 3
M שינוי מסלול השקעה בפנסיה - תוך כמה זמן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A ניודים מגוף אחד לאחר, שינוי מסלול השקעה - מה ידוע ומה לא ידוע? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
M הקצאת נכסים, שינוי כיוון שוק ההון 8
ע לימודים / שינוי קריירה התפתחות אישית 3
T אתם חושבים שיהיה שינוי אחרי המלחמה בממשלה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 335
נ שינוי תב"ע נדל"ן 12
מ שינוי בתלוש שכר - אחוז משרה מיסים 3
לאץ' שינוי סטטוס באתר מחיר למשתכן/דירה בהנחה נדל"ן 2
בובין חוט-השני האם שינוי אופי אוכלוסיה יכול לתרום לירידת מחירי נד"לן? נדל"ן 29
D איך לחולל שינוי במדינה? אוף טופיק 95
ס שינוי מסלול לימודים התפתחות אישית 13
L שינוי רישום מניה שוק ההון 2
N שינוי מיסוי בעקבות החקיקה אוף טופיק 46
N דירה יד שניה - שינוי פנימי ללא היתר נדל"ן 9
TheTieMan שינוי מסלול - הפקדות עבר + הפקדות עתיד או רק הפקדות עתיד? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
Michel שינוי מסלול ביטוח אובדן כושר עקב עלות גבוהה מאוד ככל שמתבגרים. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
M הודעה על שינוי דמי ניהול - יש מה לעשות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
T מחיר למשתכן - שינוי סטטוס מידועים לציבור לנשואים לאחר ״זכייה״ נדל"ן 0
B התפטרות עקב שינוי גיאוגרפי של מקום העבודה אוף טופיק 4
N האם עוד מישהו מרגיש מתוסכל מהאופן בו מתנגדי שינוי שיטת המשטר מציגים את הסכנה במהפכה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 64
W חבריי העצמאיים! האם יש שינוי בחובת הדיווח לרשויות? מיסים 24
V הסבר לצורת חישוב ״שינוי מעלות״ שוק ההון 14
נ הודעה מהבורסה הישראלית על שינוי במדיניות הקרן שוק ההון 4
A הקמת פורום של p2p / שינוי מדיניות? אוף טופיק 4
חתול לילה שינוי מסלול לא מבוקש בקרן השתלמות שוק ההון 24
י איך עושים את זה? שינוי תודעה, חשיפת ילדים בגילאי בית ספר לתכני הבלוג ולאוריינות פיננסית אוף טופיק 2
ר שינוי ושיפור משכנתא לאחר שנקלחה. נדל"ן 5
S שינוי מסלולי השקעה וחשיפה למניות לשם הקטנת הדימום - עצתכם שוק ההון 13
S שינוי תמהיל עקב הבנת סיבולת סיכון שוק ההון 14
ב שינוי כיוון בקריירה התפתחות אישית 8
א שינוי תיק 70-30 לפרישה שוק ההון 26
R קרן מחקה msci ללא שינוי בשער שוק ההון 11
T סגירת מסלול בקרן פנסיה או שינוי מדיניות השקעה תוך גרימה לקיבוע הפסדים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
deussex שינוי אחוז הניהול לטובת קרן פנסיה בפרישה לעומת ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A שינוי מודל הפנסיה? הכיוון החדש של האוצר מדאיג? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
I שינוי מסלול בקרן השתלמות לפני פדיון אפשרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ה שינוי תיק לקראת פרישה שוק ההון 19
flower חוק ההסדרים - שינוי מדיניות בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 70
A שינוי במשכנתא עקב עליות המדד נדל"ן 2
P תיאום מס במהלך השנה - מעסיק חדש + שינוי באחוז משרה קיימת מיסים 1
לאץ' לטבול רגליים לפני שינוי מקצוע התפתחות אישית 24
N מה דעתכם על שינוי מודל הערבות ההדדית הקיים בביטוח הבריאות הציבורי? אוף טופיק 60
J התלבטות בחיסכון לדירה שניה - עקב שינוי מדיניות למשכון דירה קיימת נדל"ן 8
ס שינוי מסיבי במבנה התיק והימנעות מאירועי מס שוק ההון 11
ה שינוי מקצועי לקראת גיל ה40. התפתחות אישית 10
A שינוי בפרטי הפקדה שקלית לאינטראקטיב פוסטים מאיכות נמוכה 1
מ אשמח להסבר - דוח על שינוי בשם קרן ובמדיניות ההשקעות ת"א בנקים 5 שוק ההון 2
Yos IRA הלמן - שינוי תנאים וחיפוש חלופה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 184

נושאים דומים

Back
למעלה