• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שינוי הקצעה בתיק -אשמח לחו"ד

  • פותח הנושא פותח הנושא דני1986
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

דני1986

משתמש סולידי
הצטרף ב
31/7/20
הודעות
38
דירוג
7
שלום לכולם,

אני בן 38, נשוי ללא ילדים. אני עובד כמורה ואשתי סייעת במשרד החינוך.

סיכום חלוקת האחוזים:
  • מניות בינלאומיות(MS ACWI): ~69.46% -כ-748,595 ₪ - זה לא היה הסכום הראשוני הוספתי כספים .
  • אג"ח שקלי בריבית קבועה(מור מחקה תל בונד-שקלי 2-5): ~8.51% כ-91,767 ₪
  • אג"ח צמוד מדד(מק(100) תל בונד-צמוד קסם): ~8.92% כ-96,108 ₪
  • קרן ביטקוין(PURPOSE(BTCC/B)): ~13.11% כ-141,365 ₪ - התחלתי לפני כשנה להקצות "כספים חדשים" לקרן הזו.

כספים נוספים :
5. חסכון בעו"ש - כ 100 אלף ש"ח .
6 . פנסיות : שלי - כ 200 אלף ש"ח -S&P 500 , אשתי -200 אלף ש"ח -S&P 500
7. קרן השתלמות : שלי- 60 אלף ש"ח אשתי- 60 אלף ש"ח.
פירוט הרכב הנכסים בקרנות השתלמות: אגרות חוב ממשלתיות – 14.85%, אג"ח קונצרני סחיר ותעודות סל אג"חיות – 15.98%, אג"ח קונצרניות לא סחירות – 0.09%, מניות, אופציות ותעודות סל מנייתיות – 47.34%, הלוואות – 1.95%, מזומנים ושווי מזומנים – 1.24%, קרנות נאמנות – 3.39%, נכסים אחרים – 15.15%.

אני מתלבט לגבי הצורך שלי ברכיב האג"ח בתיק (שמהווה כיום כ-187,875 ₪). אני מבין את התפקיד שלו באיזון התיק בסביבות כלכליות שונות, אבל נוכח הנתונים הבאים:
* פרק הזמן הארוך להשקעה (20+ שנים לפני שאזדקק לכספים)
* יכולת השתכרות נמוכה יחסית במקצועות החינוך
* סיבולת סיכון שאני מעריך כגבוהה (אני יודע ש5 שנים זה לא מספיק זמן להעריך אבל כשהייתה "נפילה" בתיק זה לא השפיע עליי בצורה קשה)

האם לדעתכם כדאי להעביר חלק מהאג"ח לטובת קרן הסל המנייתית כדי להגדיל את פוטנציאל התשואה לטווח הארוך?

קראתי את השרשורים הרלוונטיים בפורום על אג"ח, אך עדיין אשמח לשמוע את דעתכם ומניסיונכם לגבי באופן ספציפי.

תודה מראש!
 
נערך לאחרונה ב:
1. יהיה יותר נוח אם תציין את הרכב התיק באחוזים בנוסף לסכומים.
2. אני משקיע לטווח הארוך עם סיבולת סיכון גבוהה ומחזיק ב100% מניות. לא יעוץ או המלצה
3. אתה מהמר באחוז משמעותי מההון שלך על ביטקוין. מרגיש לי הרבה יותר מסוכן ממדד מניות רחב

אגב, במה הפנסיות וקרנות ההשתלמות מושקעות? זה חלק מתיק ההשקעות שלך
 
1. יהיה יותר נוח אם תציין את הרכב התיק באחוזים בנוסף לסכומים.
2. אני משקיע לטווח הארוך עם סיבולת סיכון גבוהה ומחזיק ב100% מניות. לא יעוץ או המלצה
3. אתה מהמר באחוז משמעותי מההון שלך על ביטקוין. מרגיש לי הרבה יותר מסוכן ממדד מניות רחב

אגב, במה הפנסיות וקרנות ההשתלמות מושקעות? זה חלק מתיק ההשקעות שלך
תודה רבה , עדכנתי את ההודעה. לגבי הביטקוין אני מודע שזה סיכון מאוד גדול ולכן לא חושב על להעביר עליו את החלק של האג"ח. אני משקיע בו סכומים יחסית קטנית שאני לוקח בחשבון שיכולים להימחק
 
האם לדעתכם כדאי להעביר חלק מהאג"ח לטובת קרן הסל המנייתית כדי להגדיל את פוטנציאל התשואה לטווח הארוך?
אני לא יודע מי אתה... אני יודע מי אני ולמה.
כדי להגדיל את פוטנציאל התשואה לטווח ארוך (שלב הצמיחה של התיק) אני 100% מנייתי ולא אג"ח אחד לרפואה.
בשביל אג"חים יש לי את קרן הפנסיה המקיפה, שבסביבות ה- 28%~ ממנה אג"חים (כיום מנגנון הבטחת תשואה). זה מספיק כסף באג"חים.
בשביל חירום יש לי קרן חירום נכבדה של 6 חודשי מחיה (הוצאות נטו), הכל בקרנות כספיות.
זהו... יש לי 200 ש"ח בעו"ש, וגם זה יותר מדי.
ככה גם אף אחד לא יכול לבקש ממני הלוואה, כי אין לי שקל על התחת.
כל השאר - קרן השתלמות (מסלול S&P500) + קופת גמל להשקעה (מסלול S&P500) + תיק השקעות עצמאי עם קרנות איריות פשוטות - 100% מניות.
כל שקל - מושקע.
למה?

סיבולת סיכון שאני מעריך כגבוהה (אני יודע ש5 שנים זה לא מספיק זמן להעריך אבל כשהייתה "נפילה" בתיק זה לא השפיע עליי בצורה קשה)
זה למה.
לא קורא. לא מתעניין. לא מבין. בורות היא ברכה. שגר ושכח. קנה והחזק.
כשהעולם קורס אני בכלל לא יודע את זה כי אני מנותק מרצון... קרה כבר, לא ידעתי. הצחיק אותי אחר כך.
הכל זה משחק מחשב. מספרים דיגיטליים על המסך. כלום לא חשוב.
וכו' וכו'.
 
עדיין אשמח לשמוע את דעתכם ומניסיונכם לגבי באופן ספציפי.
לדעתי תעביר את ה100 אלף בעוש למניות. גם את כל הקרן השתלמות תעביר למסלולים מנייתיים. אולי משהו עם חשיפה לישראל. אג"ח באחוזים כאלה מהתיק זה לא נורא. אולי אם השוק ירד בx% תעביר את זה למניות.
 
נשמע שאתה זהיר ומבין את המשוואה של הסיכוי סיכון ובגלל זה אני חושב שאת ה 100 אלף בהחלט ניתן לשים על מדד עולמי רחב ואת הקרן השתלמות על המסלולים של snp, לא ממליץ .
 
פירוט הרכב הנכסים בקרנות השתלמות: אגרות חוב ממשלתיות – 14.85%, אג"ח קונצרני סחיר ותעודות סל אג"חיות – 15.98%, אג"ח קונצרניות לא סחירות – 0.09%, מניות, אופציות ותעודות סל מנייתיות – 47.34%, הלוואות – 1.95%, מזומנים ושווי מזומנים – 1.24%, קרנות נאמנות – 3.39%, נכסים אחרים – 15.15%.
שים לב שבגלל הפטור ממס רווחי הון בקרן ההשתלמות עדיף לך להחזיק שם רק מניות ואם אתה מחליט להחזיק אג"ח לעשות את זה בתיק הממוסה.

יש לך רק תיק השקעות אחד
 
שים לב שבגלל הפטור ממס רווחי הון בקרן ההשתלמות עדיף לך להחזיק שם רק מניות ואם אתה מחליט להחזיק אג"ח לעשות את זה בתיק הממוסה.

יש לך רק תיק השקעות אחד
תודה . אתה צודק אבל בקרנות של משרד החינוך בגלל האופציה לצאת לשבתון אז אין לי אפשרות לשנות מסלול כי הם כביכול רוצים לוודא שיהיה לי כל 7 שנים כסף לצאת לשבתון
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
תודה . אתה צודק אבל בקרנות של משרד החינוך בגלל האופציה לצאת לשבתון אז אין לי אפשרות לשנות מסלול כי הם כביכול רוצים לוודא שיהיה לי כל 7 שנים כסף לצאת לשבתון
כמורה לשעבר אני חייב לציין שלרוב לא משתלם לצאת לשבתון (אתה גם מאבד הכנסה וגם מושך את קרן ההשתלמות). עדיף להחזיק קרן השתלמות רגילה ולנסות לשלב לימודים במקביל לעבודה / לרדת לחצי משרה / חל"ת מפעם לפעם. ערכתי פעם חישוב ובחירה בקרן השתלמות מנייתית על פני קרן השתלמות של משרד החינוך יכולה להוביל לפער של מאות אלפי שקלים. חשוב לציין שהחישוב מבוסס על ההנחה שבשני המקרים לא מושכים את הכסף מקרן ההשתלמות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Dim שינוי תושבות מס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
T שינוי כיוון- שוק ההון במקום נדל"ן? שוק ההון 154
D שינוי מסלול בקרן פנסיה, דווקא עכשיו? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
OOmer שינוי חלוקת נכסים בתיק שוק ההון 26
י שינוי דמי ניהול בקרנות כספיות לשנת 2026 שוק ההון 59
א שינוי תקרת הפקדה לקרו השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Z העברת מניות בין מדינות (שינוי תושבות) שוק ההון 17
ח שינוי כיוון מקצועי התפתחות אישית 24
ריש-לקיש שינוי כיוון? המשך? הגיגים קדימה התפתחות אישית 27
ה שינוי כיוון והרבה שאלות פתוחות התפתחות אישית 6
P שינוי מסלול בביטוח מנהלים ישן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
S שינוי מדיניות פרטיות של הבנק - התייחסות לבינה מלאכותית שוק ההון 7
מ דיווח שנתי למס הכנסה - מס עבור שינוי שער המט"ח מיסים 2
א שינוי במחיר ממוצע של מניה שוק ההון 18
M שינוי מועד חיוב בכרטיס אשראי צרכנות פיננסית 6
Liel חשבון Coinbase קיים - שינוי כתובת לישראל? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 0
ק שינוי לתזרים שלילי- האם נכון למשוך מתיק השקעות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
R תרחיש שינוי גיל פרישה בישראל אוף טופיק 32
V גובה התיק אינו תואם ביחד עם "שינוי מעלות" שוק ההון 7
Y שינוי מסלול התפתחות אישית 2
H שינוי מסלול בביטוח מנהלים מלפני 2001 מגדל יותר קרן י' פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A התלבטות עקב שינוי קריירה התפתחות אישית 4
A שינוי מסלול בפנסיה והשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
B רס"ן בקבע - שינוי כיוון התפתחות אישית 3
B קרנות כספיות - שינוי בדמי הניהול שוק ההון 2
O שינוי אפיקי השקעות בשוק ההון שוק ההון 16
S קצב שינוי מקדמי ההמרה בקרנות הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
B פריקה + שינוי קריירה התפתחות אישית 79
Sesquiterpene שינוי קריירה ל-data science התפתחות אישית 10
T שינוי כיוון קריירה אוף טופיק 0
L תהליך שינוי מסלול בקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
D שינוי מסלול השקעה בקרן פנסיה - החתמת מעסיק ויועץ פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N שינוי חשיפה מנייתית בקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ד עמודת שינוי מעלות בספארק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
deussex שאלה עבור הוריי - שינוי מסלול לאחר יציאה לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
מ קרן סל בזמן שינוי הדולר שוק ההון 4
פ היטל השבחה לאחר שינוי תב״ע לפני קבלת היתר - גלגול חבות ברכישה נדל"ן 2
R פפר אינבסט עובר שינוי משמעותי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
א שינוי בהרכב התיק שוק ההון 68
י השפעת שינוי מט"ח על רכישת המניות הראשונית שוק ההון 53
Echelon שינוי מדיניות השקעה בפנסיה - מסלול S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M קופת גמל - שינוי מסלול מרכיב פיצויים של מעסיק הקודם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
C שינוי מדיניות השקעה במסלול s&p500 במור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
R התייעצות נדל"נית לאור שינוי משפחתי - למכור ולקנות או מה לעשות? נדל"ן 9
flower שינוי בביטוחי הבריאות - מעבר אוט' מביטוח ניתוחים "השקל הראשון" ל"משלים שב"ן" צרכנות פיננסית 29
E יש שינוי מבחינה מיסויית כעת במעבר מAmeritrade לSchwab? מיסים 3
M שינוי מסלול השקעה בפנסיה - תוך כמה זמן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
algo.il ניודים מגוף אחד לאחר, שינוי מסלול השקעה - מה ידוע ומה לא ידוע? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
M הקצאת נכסים, שינוי כיוון שוק ההון 8
ע לימודים / שינוי קריירה התפתחות אישית 3

נושאים דומים

Back
למעלה