שלום לכולם,
אני בן 38, נשוי ללא ילדים. אני עובד כמורה ואשתי סייעת במשרד החינוך.
סיכום חלוקת האחוזים:
כספים נוספים :
5. חסכון בעו"ש - כ 100 אלף ש"ח .
6 . פנסיות : שלי - כ 200 אלף ש"ח -S&P 500 , אשתי -200 אלף ש"ח -S&P 500
7. קרן השתלמות : שלי- 60 אלף ש"ח אשתי- 60 אלף ש"ח.
פירוט הרכב הנכסים בקרנות השתלמות: אגרות חוב ממשלתיות – 14.85%, אג"ח קונצרני סחיר ותעודות סל אג"חיות – 15.98%, אג"ח קונצרניות לא סחירות – 0.09%, מניות, אופציות ותעודות סל מנייתיות – 47.34%, הלוואות – 1.95%, מזומנים ושווי מזומנים – 1.24%, קרנות נאמנות – 3.39%, נכסים אחרים – 15.15%.
אני מתלבט לגבי הצורך שלי ברכיב האג"ח בתיק (שמהווה כיום כ-187,875 ₪). אני מבין את התפקיד שלו באיזון התיק בסביבות כלכליות שונות, אבל נוכח הנתונים הבאים:
* פרק הזמן הארוך להשקעה (20+ שנים לפני שאזדקק לכספים)
* יכולת השתכרות נמוכה יחסית במקצועות החינוך
* סיבולת סיכון שאני מעריך כגבוהה (אני יודע ש5 שנים זה לא מספיק זמן להעריך אבל כשהייתה "נפילה" בתיק זה לא השפיע עליי בצורה קשה)
האם לדעתכם כדאי להעביר חלק מהאג"ח לטובת קרן הסל המנייתית כדי להגדיל את פוטנציאל התשואה לטווח הארוך?
קראתי את השרשורים הרלוונטיים בפורום על אג"ח, אך עדיין אשמח לשמוע את דעתכם ומניסיונכם לגבי באופן ספציפי.
תודה מראש!
אני בן 38, נשוי ללא ילדים. אני עובד כמורה ואשתי סייעת במשרד החינוך.
סיכום חלוקת האחוזים:
- מניות בינלאומיות(MS ACWI): ~69.46% -כ-748,595 ₪ - זה לא היה הסכום הראשוני הוספתי כספים .
- אג"ח שקלי בריבית קבועה(מור מחקה תל בונד-שקלי 2-5): ~8.51% כ-91,767 ₪
- אג"ח צמוד מדד(מק(100) תל בונד-צמוד קסם): ~8.92% כ-96,108 ₪
- קרן ביטקוין(PURPOSE(BTCC/B)): ~13.11% כ-141,365 ₪ - התחלתי לפני כשנה להקצות "כספים חדשים" לקרן הזו.
כספים נוספים :
5. חסכון בעו"ש - כ 100 אלף ש"ח .
6 . פנסיות : שלי - כ 200 אלף ש"ח -S&P 500 , אשתי -200 אלף ש"ח -S&P 500
7. קרן השתלמות : שלי- 60 אלף ש"ח אשתי- 60 אלף ש"ח.
פירוט הרכב הנכסים בקרנות השתלמות: אגרות חוב ממשלתיות – 14.85%, אג"ח קונצרני סחיר ותעודות סל אג"חיות – 15.98%, אג"ח קונצרניות לא סחירות – 0.09%, מניות, אופציות ותעודות סל מנייתיות – 47.34%, הלוואות – 1.95%, מזומנים ושווי מזומנים – 1.24%, קרנות נאמנות – 3.39%, נכסים אחרים – 15.15%.
אני מתלבט לגבי הצורך שלי ברכיב האג"ח בתיק (שמהווה כיום כ-187,875 ₪). אני מבין את התפקיד שלו באיזון התיק בסביבות כלכליות שונות, אבל נוכח הנתונים הבאים:
* פרק הזמן הארוך להשקעה (20+ שנים לפני שאזדקק לכספים)
* יכולת השתכרות נמוכה יחסית במקצועות החינוך
* סיבולת סיכון שאני מעריך כגבוהה (אני יודע ש5 שנים זה לא מספיק זמן להעריך אבל כשהייתה "נפילה" בתיק זה לא השפיע עליי בצורה קשה)
האם לדעתכם כדאי להעביר חלק מהאג"ח לטובת קרן הסל המנייתית כדי להגדיל את פוטנציאל התשואה לטווח הארוך?
קראתי את השרשורים הרלוונטיים בפורום על אג"ח, אך עדיין אשמח לשמוע את דעתכם ומניסיונכם לגבי באופן ספציפי.
תודה מראש!
נערך לאחרונה ב: