• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שינוי מסלול בפנסיה והשתלמות

  • פותח הנושא פותח הנושא ASAti
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ASAti

משתמש רשום
הצטרף ב
28/5/24
הודעות
3
דירוג
1
שאלה קצת מטומטמת האמת, כנראה יודע את התשובות אך בכל זאת.

בן 40, עם צבירה של כ 600K בפנסיה עוד כ 400K בקרנות משלימות.

לאחרונה גיליתי לדאבוני שהמסלול שלי בכל הקרנות הוא הדיפוליבי - כלומר זה של עד גיל 50. חבל על ה 15 שנה מאז התחלתי לחסוך , אבל בכל זאת עכשיו נשאלת השאלה -
האם לנייד למסלול בסיכון גבוה ואם כן באיזה אחוזים ? להעביר את כל הכסף או את חלקו. אני יודע שאסור לתזמן את השוק, אבל ה SPX היום על 6000 שזה בשיא של השיא.

תודה.
 
Fun fact:
בכל פעם שהסנופי היה ב"שיא השיאים" בחמש השנים האחרונות, בהן אגב המדד הכפיל את עצמו, נפתח שרשור דומה מאוד לשלך.

החששות טבעיים. מתאים לך סיכון? לך על זה.
לא מתאים? אל תלך על זה.
רגשות מעורבים? תבחר בX אחוז סנופי וY אחוז לא מנייתי.

בהצלחה!
 
עוד כ 400K בקרנות משלימות
מה זה קרנות משלימות?... התכוונת לקרנות השתלמות?

לאחרונה גיליתי לדאבוני שהמסלול שלי בכל הקרנות הוא הדיפוליבי - כלומר זה של עד גיל 50. חבל על ה 15 שנה מאז התחלתי לחסוך , אבל בכל זאת עכשיו נשאלת השאלה -
האם לנייד למסלול בסיכון גבוה ואם כן באיזה אחוזים ? להעביר את כל הכסף או את חלקו. אני יודע שאסור לתזמן את השוק, אבל ה SPX היום על 6000 שזה בשיא של השיא.
תענה בכנות, ואני שואל לא כדי להעליב או לתקוף - הגם אתה קורבן של הטרנד לכיוון מילות הבאזז S&P500 וה- NASDAQ?
זה נורא אופנתי היום... "שים הכל על S&P500 אחי, תקשיב לי, הכסף ירוץ לכיוונך עם נעלי אדידס אולטראבוסט ומגש כנאפה".
הודעה 2 שלך בפורום... ממי שמעת ומה שמעת?
ואיפה שמעת? בעבודה? מחברים ש"מבינים"?
מה הצלחת ללמוד על הנושא עד עכשיו בתור בן 40 שחושב שהחלטות ההשקעה "שלו" בקרן הפנסיה ובקרנות ההשתלמות כל כך "גרועות"?
אתה חושב שמתאים לך 100% מניות על S&P500 בחסכונות הכי גדולים והכי משמעותיים שלך?
מה סיבולת הסיכון שלך?
מה האסטרטגיה שלך להשקעות?
מה אתה מחפש לעשות בדיוק?
 
מה זה קרנות משלימות?... התכוונת לקרנות השתלמות?


תענה בכנות, ואני שואל לא כדי להעליב או לתקוף - הגם אתה קורבן של הטרנד לכיוון מילות הבאזז S&P500 וה- NASDAQ?
זה נורא אופנתי היום... "שים הכל על S&P500 אחי, תקשיב לי, הכסף ירוץ לכיוונך עם נעלי אדידס אולטראבוסט ומגש כנאפה".
הודעה 2 שלך בפורום... ממי שמעת ומה שמעת?
ואיפה שמעת? בעבודה? מחברים ש"מבינים"?
מה הצלחת ללמוד על הנושא עד עכשיו בתור בן 40 שחושב שהחלטות ההשקעה "שלו" בקרן הפנסיה ובקרנות ההשתלמות כל כך "גרועות"?
אתה חושב שמתאים לך 100% מניות על S&P500 בחסכונות הכי גדולים והכי משמעותיים שלך?
מה סיבולת הסיכון שלך?
מה האסטרטגיה שלך להשקעות?
מה אתה מחפש לעשות בדיוק?

הכל טוב. את האמת שמאז 2008 הבנתי שלא כדאי לשחק יותר מדי עם השוק, וקראתי המון על boggleheads וכו' ולכן האסטרטגיה שבדרך מוצגת בסולידית די מתאימה לי, ללכת על קרנות מחקות, דמי ניהול זולים, לא לגעת וכו.
לא נוטה להקשיב לחברים בלי לבדוק דברים בעצמי, ובטח שלא הולך אחרי טרנדים.
אם הייתי מקפיד, כמו שהייתי צריך לעשות, כנראה הייתי כבר ממזמן על מסלול שרובו מנייתי.

מה שכן תיאוריה בצד ומציאות בצד שני.

אני כן מאמין שלבנאדם בן 30 עם אופק של 35 בשוק העבודה נכון מסלול בסיכון גבוה, ואת האמת יש לי נטייה לחשוב שזה נכון גם לבנאדם בן 40. וכמובן שרמת הסיכון תלויי גם בגיל ובגם בסיבולת לסיכון.

ומכיוון שאני באמצע הדרך כנראה לא מתאים לי רמת סיכון של בן 30 אך גם לא רמת סיכון של בן 50, ואם השוק לא היה בשמיים כנראה הייתי מעביר חלק מהכסף כבר.

דרך אגב, דווקא בגלל שכולם מדברים על זה, גורם לי לחשוב שנית ולכם הפוסט....
 
לא נוטה להקשיב לחברים בלי לבדוק דברים בעצמי, ובטח שלא הולך אחרי טרנדים.
טוב מאוד. אני שמח לקרוא את זה.

ומכיוון שאני באמצע הדרך כנראה לא מתאים לי רמת סיכון של בן 30 אך גם לא רמת סיכון של בן 50
היה ממש לא מזמן פוסט שדיבר בדיוק על העניין הזה של גיל וחסכונות בקשר לבחור ששאל לגבי הפנסיה של אימא שלו והאם להעביר אותה למסלולים יותר אגרסיביים וכו'.
תעשה חיפוש בשרשורים קודמים.
אתה בן 40 ויש לך עוד 27 שנים בשוק ההון... זה מלאן תלפים זמן.
בוא תשאל בני כמה האנשים פה ומה % המניות שלהם ולא תופתע.
אז כנראה שכדאי לך להיות כנה עם עצמך אל מול לקיחת הסיכונים במסלולים מנייתים שלא מסתדרים עם האופי שונא הסיכון שלך?

ואם השוק לא היה בשמיים כנראה הייתי מעביר חלק מהכסף כבר
אבל פה אתה מתזמן את השוק.
אם קראת מספיק אז אתה כבר יודע אם לתזמן זה טוב לך או לא טוב לך.
 
חבל על ה 15 שנה מאז התחלתי לחסוך
מה הפער הממוצע על פני הזמן בתשואות בין מסלול עד 50 לבין מסלול מחקה מדד עולמי? למשל אם הייתה עוצר בשלהי 2022 ייתכן שהמסלול הדיפולטיבי היה יותר טוב.
נראה לי שלהגיד שהיה עדיף סנופי על פני מדד מנייתי אחר זה חכמה בדיעבד. מה שכן כנראה שהמסלול הדיפולטיבי לא מספיק מנייתי.
צריך גם לשים לב שהפנסיה המקיפה מכילה הרבה אג"ח מיועדות. ברור שהביצועים שלה בעשורים האחרונים נמוכים יותר מפנסיה משלימה במסלול מנייתי שהיא בלי אג"ח.
 
צריך גם לשים לב שהפנסיה המקיפה מכילה הרבה אג"ח מיועדות. ברור שהביצועים שלה בעשורים האחרונים נמוכים יותר מפנסיה משלימה במסלול מנייתי שהיא בלי אג"ח.
נקודה חשובה וראויה לציון.
עד לא מזמן הפנסיה המקיפה הייתה מחויבת לרכוש מהמדינה אג"ח מיועדות "ערד" בשיעור של 28-30% מהסה"כ ובתשואה מובטחת של 4.86%.
עכשיו הפנסיות המקיפות כבר לא מחויבות ולכן כבר לא קונות שום אג"ח מדינה והן מקבלות מנגנון הבטחת תשואה. נדב מפנסיוני דיבר על זה בבלוג המעולה שלו.
כלומר ש- 30% מסה"כ הכסף בפנסיה הוא בכלל סולידי של הסולידי.
נשארים רק 70% שיעבדו בשבילנו.
 
שאלה קשורה לנושא
ראשית אציין שקראתי מלא על נושא תיזמון השוק ואני קבלתי הצעת המומחים והניסיון שאין דבר כזה לתזמן שוק כלל
אך בכל זאת יש לי שאלה בנושא.. יש לי מסלולי השקעה מגוונים בישראל ובעולם ואני מורווח
אך חושב שיהו ירידות בעולם בגלל מינוף יקר + השפעות מלחמה.. כדאי לי לשנות מסלול במוצרי הפנסיה וההשקעה השונים לתקופה קצרה או שגם זה נכנס בקטוגרייה של תיזמון שוק שממש לא כדאי מבחינה כלכלית ומבחינה נפשית {להיות עסוק הרבה}
ואם לא נכון לשנות האם לגבי הפקדות ח"פ גדולות בתקופה הקרובה גם לנהוג כך או לא?
אשמח לקבל חוות דעת לשמוע ממבינים מה הם היו עושים תודה רבה !!!
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Echelon שינוי מדיניות השקעה בפנסיה - מסלול S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M שינוי מסלול השקעה בפנסיה - תוך כמה זמן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
מ שינוי מסלול השקעה בפנסיה - אישור מעסיק? oO שוק ההון 9
תפוזינה שינוי מסלול בפנסיה צרכנות פיננסית 30
D שינוי מסלול בקרן פנסיה, דווקא עכשיו? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
P שינוי מסלול בביטוח מנהלים ישן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
Y שינוי מסלול התפתחות אישית 2
H שינוי מסלול בביטוח מנהלים מלפני 2001 מגדל יותר קרן י' פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
L תהליך שינוי מסלול בקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
D שינוי מסלול השקעה בקרן פנסיה - החתמת מעסיק ויועץ פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
deussex שאלה עבור הוריי - שינוי מסלול לאחר יציאה לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
M קופת גמל - שינוי מסלול מרכיב פיצויים של מעסיק הקודם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
algo.il ניודים מגוף אחד לאחר, שינוי מסלול השקעה - מה ידוע ומה לא ידוע? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ס שינוי מסלול לימודים התפתחות אישית 13
TheTieMan שינוי מסלול - הפקדות עבר + הפקדות עתיד או רק הפקדות עתיד? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
Michel שינוי מסלול ביטוח אובדן כושר עקב עלות גבוהה מאוד ככל שמתבגרים. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
חתול לילה שינוי מסלול לא מבוקש בקרן השתלמות שוק ההון 24
T סגירת מסלול בקרן פנסיה או שינוי מדיניות השקעה תוך גרימה לקיבוע הפסדים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
I שינוי מסלול בקרן השתלמות לפני פדיון אפשרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
פ שינוי מסלול בגמל וקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
V שינוי מסלול השקעה בקופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ס מעסיק לא חותם על שינוי מסלול לכספי פיצויים שוק ההון 35
A הפניקס מחקה מדדי חו"ל שינוי מסלול לs&p 500 צרכנות פיננסית 1
Kya שינוי מסלול בקרן השתלמות שוק ההון 1
A שינוי מסלול בקרן השתלמות שוק ההון 3
flower שינוי מסלול השקעה - מניות דיבידנד בפרט שוק ההון 60
ח דעתכם לגבי שינוי מסלול עבור קרן השתלמות שוק ההון 4
C שוקל שינוי מסלול מהנדסה לתוכנה התפתחות אישית 27
M ביקשתי שינוי מסלול בקרן השלתמות ובינתיים השער יורד שוק ההון 3
מ קופת גמל - שינוי מסלול השקעה שוק ההון 10
A שינוי מסלול השקעה בפוליסת מנהלים עדיף משנת 97,האם אפשרי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
שודד הפינג פונג שינוי מסלול בפוליסת חסכון ללא אירוע מס - הכיצד? שוק ההון 13
Dim שינוי תושבות מס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
T שינוי כיוון- שוק ההון במקום נדל"ן? שוק ההון 154
OOmer שינוי חלוקת נכסים בתיק שוק ההון 26
י שינוי דמי ניהול בקרנות כספיות לשנת 2026 שוק ההון 59
א שינוי תקרת הפקדה לקרו השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Z העברת מניות בין מדינות (שינוי תושבות) שוק ההון 17
ח שינוי כיוון מקצועי התפתחות אישית 24
ריש-לקיש שינוי כיוון? המשך? הגיגים קדימה התפתחות אישית 27
ה שינוי כיוון והרבה שאלות פתוחות התפתחות אישית 6
S שינוי מדיניות פרטיות של הבנק - התייחסות לבינה מלאכותית שוק ההון 7
מ דיווח שנתי למס הכנסה - מס עבור שינוי שער המט"ח מיסים 2
א שינוי במחיר ממוצע של מניה שוק ההון 18
M שינוי מועד חיוב בכרטיס אשראי צרכנות פיננסית 6
Liel חשבון Coinbase קיים - שינוי כתובת לישראל? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 0
ק שינוי לתזרים שלילי- האם נכון למשוך מתיק השקעות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
R תרחיש שינוי גיל פרישה בישראל אוף טופיק 32
V גובה התיק אינו תואם ביחד עם "שינוי מעלות" שוק ההון 7
ד שינוי הקצעה בתיק -אשמח לחו"ד שוק ההון 8

נושאים דומים

Back
למעלה