• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שאלה קצת מביכה - למה למישהו אכפת מדיבידנדים ?

הרגשה של עשירות היא הרגשה שגורמת ליותר צריכה.
אם אני צריך כסף לשלם חשבון חשמל אני לא משקיע אותו (וכן קרן חרום).
המטרה היא למידה ואוריינות פיננסית, קודם לדעת עובדות, ואח"כ כל אחד שיעשה מה שנכון לו.
 
@גילגה כל מה שאמרת לגבי דיווידנדים אפשר לעשות להבנתי עם בייבק (כפי שוורן באפט עושה).אם אני טועה אז בבקשה תתקנו אותי בלי להכנס לפרטים כי השרשור מספיק עמוס גם כך.
מתמטית אני מסכימה, זה כמעט אותו דבר. פסיכולוגית לדעתי דיבידנדים עדיפים, מצד שני בייבק לא יוצר אירוע מס וזה גם חשוב. (את המס תשלם במכירה כי הנכס שלך שווה יותר - וסביר שימכר ביותר כסף).

יש גם נקודה עדינה שאני מנסה לנסח שגורמת לי להעדיף דיבידנד, אבל אני עוד לא משוכנעת אם היא אמיתית או רק אספקט של ההטייה הפסיכולוגית שלי. אשמח לדעתך.

השקעות ערך לא מניחות שהשוק משוכלל. עצם זה שאתה מוצא מניה שהיא זולה בהשוואה לשווי הכלכלי שלה זה הרי או כשל שוק או כשל שלך. יבואו משקיעים פאסיבים ויגידו שזה כשל שלך כי השוק משוכלל וכל המידע זמין לכולם. אבל המשקיע ערך מניח שזה כשל של השוק-- כלומר השוק מתמחר בחסר את המניה. אם השוק מתמחר לא נכון את המניה - אז למה להאמין שהבייבק ישתקף במחיר המניה בצורה הוגנת?

עכשיו אם אני מניחה שבסופו של דבר הכשל שוק יתוקן - אז לא אכפת לי באיזה שיטה אנחנו הולכים כי אני קיבלתי כסף לכיס ובסופו של דבר אם החברה תמשיך להרוויח אחזיר לעצמי את עלות ההשקעה. הבעיה עם הנחה כזאת הוא שכשלי שוק למינהם יכולים להמשיך שנים רבות ולכן אם לא הייתה את הסוגיה של המיסוי הייתי קטגורית מעדיפה דיבידנד. ההרגשה שלי היא שבייבק דורש מידה מעט גדולה יותר של אמון בשוק מאשר דיבידנד.

אגב לגבי ברקשייר של באפט זה נראה לי הגיוני כי קשה לי להאמין שיהיה כשל שוק במניה כה מפורסמת. לגבי מניות קיבוציות קטנות בתל אביב קצת קשה לי להשתכנע שהאיבלואציה שלהן לאורך זמן משוכללת. אז במחשבה מעמיקה יותר - אני אדישה לבייבק מול דיבידנד באופן כללי למעט במניות קטנות בתל אביב שם אני מאמינה שהשוק לא משוכלל. (או לפחות לא היה משוכלל בעשור האחרון).
 
נערך לאחרונה ב:
בעיניי התשובה פשוטה - ההחזר הכולל של עליית/ירידת ערך+דיבידנד בקורלציה יותר נמוכה עם השוק.
נגיד שהשוק מתרסק, וגם מניית הריט שיש לי יורדת באותו שיעור. אבל השוכרים של הקרן ממשיכים לשלם כרגיל, כלומר ספגתי פגיעה יותר מתונה
 
זה לא מדויק.
ההקצאה בעלת הסיכון הנמוך ביותר ביחס לתשואה תתמקד בפקטורים/פיזור בינ"ל עם קורלציה קטנה ככל האפשר.
החסרון הוא כמובן החיכוך שבאיזון. והעובדה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה אז לסמוך על ההיסטוריה בהקצאה זה בעייתי.
@גילגה כל מה שאמרת לגבי דיווידנדים אפשר לעשות להבנתי עם בייבק (כפי שוורן באפט עושה).אם אני טועה אז בבקשה תתקנו אותי בלי להכנס לפרטים כי השרשור מספיק עמוס גם כך.

לפי תיאוריית השוק היעיל זה לא אמור לקרות! אם באמת יש תמהיל מיוחד של פקטורים/פיזור-עם-קורלציה-קטנה המאפשרים תשואה מתואמת סיכון טובה יותר מחלוקה לפי משקל שוק אז בשוק יעיל המשקיעים ינהרו לתוך אותם מניות להם הם צריכים לתת משקל יתר, המחיר שלהם יעלה, שווי השוק שלהם יגדל, עד שהחלוקה האופטימלית תהיה שוב לפי משקל שווי שוק!

אבל רגע אולי תגיד/י - אולי השוק לא יעיל?! אז ככה - אם כבר השוק לא יעיל אז אני אומר חד וחלק, עקב הפופולריות היחסית של אסטרטגיות השקעה בפקטורים/דיווידנדים הם ככל הנראה מתומחרים גבוה מדי ולא נמוך מדי.

לסיכום:
1. או שהשוק יעיל וההקצאה הכי יעילה היא חלוקה לפי שווי שוק
2. אולי עדיין פקטורים מסויימים/מניות דיבידנד ייתנו תשואה גדולה יותר אבל זה בהגדרה במחיר של סיכון רב יותר.
3. אם השוק לא יעיל - אז בעיניי כבר הגיוני להמר כנגד הפקטורים למיניהם ולא בעדם.
4. בכל מקרה - אם רוצים השקעה בפקטורים אז כדאי להשקיע בפקטורים עצמם, ולא בצורה עקיפה דרך מניות דיווידנד.
5. למרות כל האמור - ובהסכמה מלאה עם הסולידית - אסטרטגיה שמתאימה לך פסיכולוגית ואתה יכול להתמיד בה לאורך עשרות שנים היא הדבר החשוב ביותר.

גילוי נאות - לא מאמין בפקטורים/ מניות דיבידנד גדלות.
 
אז למה להאמין שהבייבק ישתקף במחיר המניה בצורה הוגנת?
לא צריך להאמין.
בעיקרון יש עכשיו פחות מניות עבור חברה ששווה פחות. בטווח הקצר המחיר יושפע (כלפי מעלה) כי יש ביקוש והיצע אבל בטווח הארוך יש לך אחוז יותר גבוה מחברה עם פחות מזומן.
בכל מקרה זה גם מועיל לדיון התיאורטי של מה קורה כשמחזיקים מניה לאינסוף. אם החברה עושה בייבק בלבד ואת לעולם לא מוכרת אז בסוף תהיי הבעלים היחיד (או את וכמה קרנות מחקות).
אולי @אורי ג. ישפוך עוד אור פעם שעברה
שהנושא עלה חפרתי לו עד שנמאס לו מהנושא ואני עד היום לא בטוח שאני סגור על הניואנסים של זה.
 
אני אמחיש בצורה יותר ברורה את הכוונה שלי:
לצורך ההמחשה נניח שאין איפלציה, ושהתועלת היחידה שמניה יכולה להפיק היא לחלק כסף. (ז"א נניח בצד את האופציה של חלוקת מניות או את התועלת האפשרית שבהצבעה, או שנמיר אותן לכסף)
עכשיו ניקח מניה X ונחשוב על כל המשתתפים במשחק שלה. אני סוכם על פני כל המשתתפים, לכל משתתף במינוס כמה שילם ובפלוס כמה קיבל סה"כ מהמשחק.
כמה שילם = בכמה קנה, כמה קיבל = כמה המניה הפרישה לו + בכמה מכר. מה קורה כשאני סוכם על פני כל המשתתפים? כל עלויות הקניה ומכירה שהן לא בהנפקה או בפירוק החברה מתבטלות, ונשארנו עם (סך ההפרשות לאורך החיים) ועוד (סך מענקים בסיום החיים) פחות (סך מחירי ההנפקה).

מכאן, החשבון ברור. אם מניה מסוימת לא מפרישה דבר לאורך החיים, וגם לא מפרישה דבר בסיום החיים, הרי שהיא משחק סכום שלילי בסך מחירי ההנפקה.

הטעות שלי פה היא שלא לקחתי בחשבון את זה שחברה יכולה לקנות מניות של עצמה. ועדיין, הנקודה הכללית עומדת בעינה.

אוקיי, אז בחברה שלא מפרישה דיבידנד, סך מענקים בסיום החיים יכלול גם סכום הדומה להפרשות לאורך החיים שהיו יכולות להתבצע, שהרי המזומן נמצא בחשבון הבנק או בנכסי החברה בשיעור מסוים.
אם זה המצב אז אין בעיה, אבל זה לא חייב להיות המצב, זו הנחה מאוד אופטימית. כשחברה פושטת רגל ומוזלת אני חושב (לא בדקתי דוגמאות ספציפיות) שהיא מקבלת הרבה פחות על הנכסים שלה ממה שהם עלו לה. חוץ מזה, כשחברה פושטת רגל, יש כל מיני גורמים שמקבלים קדימות לפני בעלי המניות. לא בטוח מה יישאר אם בכלל אחרי שיסיימו להפריש להם כל מה שחייבים.
אתה יכול פשוט לממש קצת מהמניה כל פעם, בשיעור שתרצה למשוך.
למשל, אם החברה צברה עוד 10% מזומן בחשבון הבנק, ואתה רוצה אותו אצלך, תמכור 10% מהמניות שלך. זה לא בדיוק עובד ככה כי ההרכב לא משתנה, אבל ניחא. זה גם יעיל יותר מבחינת מס.

אתה יכול פשוט לממש את המניות שלך מדי פעם, אין באמת הבדל.
שוב, למכור את המניה לסוחר אחר זה לא באמת מימוש, זה רק להעביר את הכדור הלוהט לשחקן הבא. אתה מסתמך עליו שיספוג הפסד במקומך, אבל מישהו חייב לספוג בסוף השרשרת הפסד שיכסה את הרווחים של כולם, ככה זה משחק סכום אפס.
כל זה שוב תחת ההנחה שהמניה לא מפרישה דיבידנדים, לא קונה מניות של עצמה, ולא מפרישה כספים בסיום חיה. אם היא כן עושה את הדברים האלה, אז סכום המשחק נקבע לפי כמה סה"כ הפרישה פחות כמה סה"כ עלתה ההנפקה שלה.

במובן הרוחני?

במובן הכלכלי מספיק שאפשר לקנות ולמכור

אבל במניה יש לך דרך כזאת ע"י המסחר בה.
הרעיון הוא שאתה מאמין שהחברה תשרוד יותר זמן ממך,בסופו של דבר כול נכס כולל הדיבידנד שמשולם לך יהפוך לכלום.
אז אין פה משהו מיוחד.
הדרך היחידה להיות בטוח שקיבלת משהו כמו שאתה מתכוון זה לצרוך אותו עכשיו.
נגיד לקנות בדיבידנד שקיבלת גלידה ולאכול אותה.
או למכור מניה ולקנות את הגלידה ולאכול אותה.
הדיבידנד עצמו הוא לא גלידה אלה נייר חסר ערך(כסף) שלעולם לא יהיה שווה לך כלום(במובן שאתה מציג)חוץ מ"להעביר אותו לפראייר הבא" בדיוק כמו המניה עצמה.
זה שאפשר לקנות ולמכור לא נותן למניה שווי. דולרים זה באמת משחק סכום אפס ולא אמורים (לדעתי) להחזיק אותם לטווח הארוך. בסופו של דבר המניה היא חברה אמיתית שמספקת מוצרים/שירותים אמיתיים, הדולרים הם רק כלי מעבר, זה לא משנה בטווח הארוך איך אתה מקבל את התשלום כי אתה יכול להמיר אותו מיד.

אם מניה מפרישה דיבידנדים ואני משקיע בה את כולם בחזרה עד שהיא קורסת, הפסדתי. אבל, זה לא חייב להיות המצב. לעומת זאת, אם המניה לנצח לא מפרישה דבר, זה משחק סכום שלילי בעלויות ההנפקה ובהכרח כל הרווחים של משתתפים ממומנים ע"י משתתפים אחרים.
 
3. אם השוק לא יעיל - אז בעיניי כבר הגיוני להמר כנגד הפקטורים למיניהם ולא בעדם.
אבל רגע! אם כולם מתחכמים ומהמרים נגד הפקטורים אז עדיף להמר בעדם!
 
לא צריך להאמין.
בעיקרון יש עכשיו פחות מניות עבור חברה ששווה פחות. בטווח הקצר המחיר יושפע (כלפי מעלה) כי יש ביקוש והיצע אבל בטווח הארוך יש לך אחוז יותר גבוה מחברה עם פחות מזומן.
בכל מקרה זה גם מועיל לדיון התיאורטי של מה קורה כשמחזיקים מניה לאינסוף. אם החברה עושה בייבק בלבד ואת לעולם לא מוכרת אז בסוף תהיי הבעלים היחיד (או את וכמה קרנות מחקות).
אולי @אורי ג. ישפוך עוד אור פעם שעברה
שהנושא עלה חפרתי לו עד שנמאס לו מהנושא ואני עד היום לא בטוח שאני סגור על הניואנסים של זה.
אתה צודק, היה לי קצת שקט וסידרתי את המחשבות אני אדישה להבדל בין בייבק לדיבידנד למעט הטריידאוף הידוע של מיסוי מול הרגשה טובה. מודה שאף פעם לא חשבתי על מה אני מעדיפה כי כל המניות ששקלתי להשקיע בהן חילקו דיבידנדים ואף אחת לא שאלה מה אני מעדיפה.
 
אבל רגע! אם כולם מתחכמים ומהמרים נגד הפקטורים אז עדיף להמר בעדם!

דווקא לא! מכיוון שאז ייתכן גם מתחכמים על מתחכמים וכך הלאה! כל עוד נניח שרמת התחכום דועכת מרמה לרמה - הנחה סבירה לחלוטין! - הרי יש מעט מאוד אנשים שקונים פקטורים כי אנשים מסויימים לא קונים אותם כי אנשים מסויימים כן קונים אותם כי אנשים אחרים לא קונים כי זו אסטרטגיית השקעה פופולרית! (מודה, ייתכן שדווקא בפורום הזה נמצא איזה 8-9 אנשים כאלה, אולי אפילו בודדים שהגיעו לרמה 9 חגורה שחורה בפסיכולוגיה הפוכה) - נקבל שיותר אנשים משקיעים בפקטורים מבאנטי-פקטורים!

בשפה מתמטית אם נניח שמדובר בטור הנדסי דועך - נגיד X משקיעים בפקטורים, 1/3X מתחכמים ומשקיעים באנטי-פקטורים, 1/9X מתחכמים בריבוע ומשקיעים דווקא בפקטורים, 1/27X מתחכמים בשלישית ומשקיעים הפוך על הפוך על הפוך באנטי פקטורים - נקבל בסוף שבפי 3 אנשים משקיעים בפקטורים מבאנטי-פקטורים.
 
אבל רגע אולי תגיד/י - אולי השוק לא יעיל?! אז ככה - אם כבר השוק לא יעיל אז אני אומר חד וחלק, עקב הפופולריות היחסית של אסטרטגיות השקעה בפקטורים/דיווידנדים הם ככל הנראה מתומחרים גבוה מדי ולא נמוך מדי.

+1 אני איתך, בגלל זה הלכתי על מניות שלדעתי אנשים לא אוהבים להשקיע בהן. כלומר המכפילים בסדר, אבל אין להן שום מאפיין של מניות טרנדיות. בלי צמחיה, תחומים לא אופנתיים, לא חלק ממדדים. סחירות נמוכה - (כי אנשים משלמים יותר על נכסים סחירים). היו לי לא מעט כאלה.
 
נערך לאחרונה ב:
+1 אני איתך, בגלל זה הלכתי על מניות שלדעתי אנשים לא אוהבים להשקיע בהן. כלומר המכפילים בסדר, אבל אין להן שום מאפיין של מניות טרנדיות. בלי צמחיה, תחומים לא אופנתיים, לא חלק ממדדים. סחירות נמוכה - (כי אנשים משלמים יותר על נכסים סחירים). היו לי לא מעט כאלה.
לא ציטוט שלי :lol:
 
בסופו של דבר המניה היא חברה אמיתית שמספקת מוצרים/שירותים אמיתיים, הדולרים הם רק כלי מעבר, זה לא משנה בטווח הארוך איך אתה מקבל את התשלום כי אתה יכול להמיר אותו מיד.
בדיוק כלומר זה לא משנה איך קיבלת את התשלום מזומן לחשבון או עליית ערך למניה שנמצאת בחשבון כול עוד אתה יכול להמיר אותו.......זה בדיוק מה שטענתי ולכן לא מבין למה בהקשר שדברנו טענת את זה:
זה שאפשר לקנות ולמכור לא נותן למניה שווי
אמרתה בעצמך......כול עוד ניתן להמיר זה אותו דבר.
אם מניה מפרישה דיבידנדים ואני משקיע בה את כולם בחזרה עד שהיא קורסת, הפסדתי. אבל, זה לא חייב להיות המצב.
כמו שציינתי כול עוד אתה לא צורך(זוכר את הגלידה)אתה באותו מצב הנכס שלך במשחק סכום אפס בדיוק כמו המניה.
תחזיק את הדולרים\דיבידנדים שקיבלת? אתה חייב "פראייר" שיסכים להחליף אותם לגלידה.
תקנה חברה אחרת? חזרת לאותו מצב.
תקנה אג"ח,זהב(להשקעה),ביטקוין וכו, בסוף כדי להגיע לגלידה אצלך בבטן תצטרך "פראייר" שיחליף לך אותם לגלידה. וכול הנכסים האלה יהיו שווים כלום בסופו של דבר.
העיקרון של משחק סכום אפס בהקשר שתיארת הוא אותו דבר לכול נכס כולל דיבידנד.
בהקשר של הדיון דברים שווים מה שבני אדם מחליטים שהם שווים, אין שווי "אמיתי" מעבר לזה לשום נכס.
 
בדיוק כלומר זה לא משנה איך קיבלת את התשלום מזומן לחשבון או עליית ערך למניה שנמצאת בחשבון כול עוד אתה יכול להמיר אותו.......זה בדיוק מה שטענתי ולכן לא מבין למה בהקשר שדברנו טענת את זה:
אמרתה בעצמך......כול עוד ניתן להמיר זה אותו דבר.
אבל אתה לא יכול להמיר. למכור לסוחר אחר זו לא באמת המרה. רק למכור לחברה עצמה (או לקבל ממנה הפרשות) זו המרה.
כשאתה מוכר לסוחר אתה מעביר אליו את הצורך להמיר, אבל מישהו בסופו של דבר צריך לבצע את ההמרה, או שזה משחק סכום אפס.

כמו שציינתי כול עוד אתה לא צורך(זוכר את הגלידה)אתה באותו מצב הנכס שלך במשחק סכום אפס בדיוק כמו המניה.
תחזיק את הדולרים\דיבידנדים שקיבלת? אתה חייב "פראייר" שיסכים להחליף אותם לגלידה.
תקנה חברה אחרת? חזרת לאותו מצב.
תקנה אג"ח,זהב(להשקעה),ביטקוין וכו, בסוף כדי להגיע לגלידה אצלך בבטן תצטרך "פראייר" שיחליף לך אותם לגלידה. וכול הנכסים האלה יהיו שווים כלום בסופו של דבר.
העיקרון של משחק סכום אפס בהקשר שתיארת הוא אותו דבר לכול נכס כולל דיבידנד.
בהקשר של הדיון דברים שווים מה שבני אדם מחליטים שהם שווים, אין שווי "אמיתי" מעבר לזה לשום נכס.
זה נכון לגמרי שאם אני לעולם לא צורך דבר בעזרת הפרשות ממניות אז אני מופסד, בין אם הן מפרישות ובין אם לא.
הקטע זה שאם אין הפרשות כלל אז לא היה לי אפילו סיכוי להרוויח, אלא רק על חשבונם של אחרים, ואז זו לא באמת השקעה.
בסופו של יום מניה מייצרת ערך ריאלי ואפשר להחליף אותו בערך ריאלי אחר, המטבעות בדרך לא מעניינים.
 
זה נכון לגמרי שאם אני לעולם לא צורך דבר בעזרת הפרשות ממניות אז אני מופסד, בין אם הן מפרישות ובין אם לא.
הקטע זה שאם אין הפרשות כלל אז לא היה לי אפילו סיכוי להרוויח, אלא רק על חשבונם של אחרים, ואז זו לא באמת השקעה.
בסופו של יום מניה מייצרת ערך ריאלי ואפשר להחליף אותו בערך ריאלי אחר, המטבעות בדרך לא מעניינים.
שלום guesto, קראתי את כל השרשור. אני כבר שנים שואל בדיוק את השאלות שלך ומנסה לברר מה הערך האמיתי של מנייה ללא דיבידנד.
אני מסכים איתך לגמרי שגם מנייה של חברה רווחית ומתפתחת, בלי חלוקת רווחים, היא פשוט תרמית פירמידה...
לא משנה איפה קראתי לא מצאתי הסבר שמניח את הדעת.

אשמח לדעת אם מצאת תשובה לשאלות שלך מעבר ל-"זה פשוט ככה". גם אם אין לך תשובה חד משמעית אבל השגת תובנות מעניינות בנושא אשמח לשמוע.

תודה רבה ושבת שלום
 
שלום guesto, קראתי את כל השרשור. אני כבר שנים שואל בדיוק את השאלות שלך ומנסה לברר מה הערך האמיתי של מנייה ללא דיבידנד.
אני מסכים איתך לגמרי שגם מנייה של חברה רווחית ומתפתחת, בלי חלוקת רווחים, היא פשוט תרמית פירמידה...
לא משנה איפה קראתי לא מצאתי הסבר שמניח את הדעת.

אשמח לדעת אם מצאת תשובה לשאלות שלך מעבר ל-"זה פשוט ככה". גם אם אין לך תשובה חד משמעית אבל השגת תובנות מעניינות בנושא אשמח לשמוע.

תודה רבה ושבת שלום
נושא חלוקת הרווחים על ידי החברה הוא ״יחסית״ פשוט… לחברה יש מספר אפשרויות עם רווחים שנצברו בחברה :

1. חלוקת דיבדנדים - ברוב המקרים , למשקיע ארוך טווח שאינו זקוק להכנסה השוטפת, זוהי הצורה הכי פחות טובה משום שהחלוקה מכריחה אירוע מס.
נגיד ואתה מחזיק מניה בשווי של 100$, חולק דיבידנד של 1$, המניה יורדת בדולר ועכשיו שווה רק 99$ … אתה כבעל המניות מקבל 1$ פחות מס(במקרה של ישראל-ארהב נגיד מקבל 0.75$) ובסוף נשאר עם פחות ״שווי״.
הצורה הזו כן מגינה מפני הנהלה שמתנהלת בצורה לא טובה עם הרווחים , משקיעה לא טוב וכו … אבל אם אתה נמצא בחברה שזה מה שאתה מזהה אתה כנראה לא צריך להיות מושקע שם בכל מקרה.

2. Buyback - שיטה שבה ההנהלה מחליטה לקנות חזרה בשוק חלק ממניות החברה. זוהי שיטה שבתאוריה היא משמעותית יותר טובה עבור בעלי המניות משום שהיא מתייחסת שונה לבעלי מניות אשר מעוניינים לצאת ולאלו שמעוניינים להשאר .
אתה רוצה לצאת? אין בעיה החברה קונה את המניה ממך ומאפשרת לך לקבל תמורה … ומצד שני החברה לא מכריחה אירוע מס לבעלי מניות שרוצים להשאר ורק מגדילה את חלקם בעסק.
הבעיה העיקרית בשיטה הזו היא שלא מעט מנכלים אינם בעלי הכשרה פיננסית ואינם מעריכים טוב או מעריכים ביתר את השווי של החברה שלהם … ואז משלמים יותר מידי על המניות שהם קונים ובכך מפסידים כסף לבעלי המניות הקיימים …
בנוסף זוהי שיטה שמעלה את מחיר המניה וזה טוב להנהלה …ונוצר ניגוד אינטרסים בין בעלי המניות להנהלה.
בשורה התחתונה זוהי צורה עדיפה במידה וההנהלה אמינה ומוכשרת וקונה לא בכל מחיר אלא רק במידה והמחיר שבו אפשר לקנות את המניה נמוך משמעותית מהשווי האמיתי של החברה .

3. פשוט להשקיע את הרווחים חזרה בחברה… כאן לוקחים את הכסף לפני מס(המדינה משתפת בהשקעה…) ומשקיעים שוב בחברה על הצמחת החברה וחיזוקה . כאן בסופו של דבר השאלה שלך כמשקיע האם ההנהלה לוקחת דולר שהיא שומרת ולא משחררת לך ומייצרת יותר מדולר בשווי לחברה?
 
נערך לאחרונה ב:
אני מסכים איתך לגמרי שגם מנייה של חברה רווחית ומתפתחת, בלי חלוקת רווחים, היא פשוט תרמית פירמידה...
ברקשייר התאוויי ופייסבוק הן תרמיות פירמידה?
 
נושא חלוקת הרווחים על ידי החברה הוא ״יחסית״ פשוט…
שלום אהוד, תודה רבה על התשובה המפורטת.

העניין הוא שאת שיטות 1 ו-2 אני מבין ומסכים שזו באמת דרך לחלוקת רווח. אבל כמו ש-guesto כבר כתב, שיטה 3 יכולה באמת להגדיל את שווי החברה. אבל אם החברה לא משתמשת באחת משתי השיטות הראשונות, למניה אין ערך. לא משנה כמה החברה משגשגת.
מה שווה חברה עם המון כסף שבחיים לא תוכל לגעת בו?
אם התשובה היא שערך המנייה עולה אז אנחנו חוזרים לטיעון של של guesto שזה פשוט להעביר את הכדור הלאה.

שוב תודה ואשמח לשמוע מה דעתך.



ברקשייר התאוויי ופייסבוק הן תרמיות פירמידה?
שלום אורי, כמובן שלא. אני מודע לכך שיש חברות גדולות ורווחיות שלא מחלקות רווחים. הכוונה שלי בתרמית פירמידה היא למנייה עצמה. בסוף, הדרך היחידה של האחרון שקנה את המנייה להחזיר את כספו היא למכור את המנייה לאדם אחר. אין למניה ערך בפני עצמה.

אני לא רוצה להיות בעלים של חברה שבחיים לא אראה ממנה שקל. גם היא רווחית ביותר.

אם אתה יודע מה חברות כמו ברקשייר התאוויי או פייסבוק מציעות לבעלי מניות מעבר לבעלות דמיונית על חלק מהחברה אשמח לשמוע.
 
אני לא רוצה להיות בעלים של חברה שבחיים לא אראה ממנה שקל. גם היא רווחית ביותר.
יש שתי אפשרויות:
אם ערך המנייה ימשיך לעלות, אז תמיד תוכל למכור אותה ברווח.
אם ערך המנייה ירד מאוד, אפשר יהיה לקנות אותה, להשתלט על החברה ולהכריח אותה לחלק דיבידנדים (או לפרק אותה אותה ולהנות מהנכסים שלה)
שתי האפשרויות טובות לך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T שאלה קצת מביכה על הקרנות של בלאקרוק שוק ההון 5
N שאלה רגולציה קצת סבוכה לגבי הצעת רכש כפויה בבורסה בלונדון וטיפול לקוי בבנק ישראלי שוק ההון 3
L שאלה קצת מוזרה שוק ההון 2
N שאלה על ארנונה מיסים 1
מ שאלה תאורטית - ניירות ערך בבית ההשקעות שוק ההון 2
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 1
Nons Ense שאלה בנושא חובת דיווח והתנהלות עם חשבון מסחר שיושב בחו״ל שוק ההון 5
א שאלה בנושא - ריבית דריבית שוק ההון 2
E שאלה בנוגע לזכויות עובדים אוף טופיק 8
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
H שאלה לגבי פרפרייה לעומת מרכז. נדל"ן 1
H שאלה בנושא קניית iShares S&P500 שוק ההון 21
D שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת? שוק ההון 5
נ שאלה בנוגע להחזר מס רווח הון מיסים 3
נ שאלה בנוגע לבעלות בקרן סל ולמקרה בו מדינת ישראל מושמדת פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 119
נ שאלה בנוגע למחקר טריניטי וכלל ה4% פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 30
B שאלה לגבי קרן כספית שוק ההון 6
ר שאלה על סוג קרן שוק ההון 9
א שאלה נישתית לגבי מס רווחי הון מיסים 17
ר שאלה על רכישת קרן לעתיד שוק ההון 5
S שאלה על קיזוז מגן מס משנה קודמת עם רווחים משנה נוכחית מיסים 0
ר שאלה על דמי ניהול שוק ההון 4
א שאלה לגבי blackrock שוק ההון 24
G שאלה בנוגע לכדאיות בהשקעה בנדלן נדל"ן 5
Z שאלה לגבי שיעור מרבי למס רווח הון לפני ואחרי גיל 60 פוסטים מאיכות נמוכה 1
edangz שאלה לגבי ההעברה הבנקאית בIB שוק ההון 7
edangz שאלה לקראת פתיחת חשבון מסחר בIB שוק ההון 2
N שאלה בקשר לשדה 258\272 בטופס 1301 מיסים 16
B ירושות וגירושין, חשבון השקעות אמריקאי - שאלה אוף טופיק 0
G שאלה על קרן 1159235 שוק ההון 6
B שאלה על קרן הסל 1159250 שוק ההון 7
ש שאלה על אמזון ו- eBay - האם מוצר זה נמכר בפלטפורמות האלה? אוף טופיק 0
ג'וני לנד שאלה בנושא ריבית דריבית שוק ההון 48
U שאלה גסה - חברה מומלצת לניהול תיק השקעות שוק ההון 7
ש העברה בנקאית - שאלה של טירון בתחילת דרכו צרכנות פיננסית 14
deussex שאלה על טיפול בקרנות גמל (ולא רק) בעקבות רלוקיישן לארה"ב פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
D שאלה לגבי הכנסה מדיבידנדים שוק ההון 79
א שאלה המטילה בספק את כל צורת ההשקעות הנפוצה כאן בבלוג שוק ההון 20
E שאלה בעקבות קבלת הודעה ממס הכנסה לגבי שנת המס 2018 מיסים 9
א משקיע חדש-שאלה על הרכב התיק. שוק ההון 3
S שאלה בסיסית - פקודת לימיט בקניה שוק ההון 4
Y קופת גמל להשקעה - שאלה על משיכת כספים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א דמי ניהול בפנסיה - שאלה עקרונית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
S מעסיק משלם על ביטוח אובדן כושר עבודה - שאלה לגבי הפקדה לקרן פנסיה משלימה או קופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלה על המדד העולמי, שוק ההון 2
M שאלה תיאורטית לגבי סחר חליפין מיסים 3
K שאלה לגבי ניהול תיק עי בתי השקעות שוק ההון 3
K שאלה של מתחילים בקשר לאג"ח לעומת מזומן שוק ההון 3
T שאלה לגבי מיסוי על רבע מדירה מיסים 3
T שאלה על מס שבח נדל"ן 9

נושאים דומים

Back
למעלה