• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה בנושא חובת דיווח והתנהלות עם חשבון מסחר שיושב בחו״ל

  • פותח הנושא פותח הנושא Nons Ense
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Nons Ense

משתמש רשום
הצטרף ב
15/4/24
הודעות
9
דירוג
0
היי לכולם.

לפני כשנתיים פתחתי חשבון מסחר באינטרקטיב ברוקר ארה״ב. העברתי לשם סכום של 6.5k ולא ממש עשיתי פעולות למעט קנית של כמה תעודות סל.

כשנה לאחר מכן ביצעתי קצת שינויים בתיק, מכרתי חלק קטן מתעודות הסל וקניתי אחרות אך לא היה שם נפח מסחר גבוה, אולי 3.5k שמכרתי וקניתי בהם תעודות אחרות.

בזמנו כשביררתי נאמר לי שכל עוד נפח המסחר לא עולה על סכום מסויים אין חובת דיווח ולכן, לא דיווחתי.

כעת ברצוני להסדיר את הנושא ואפילו למשוך את הכסף חזרה לארץ. הסכום שקיים שם מעט נמוך יותר מהסכום המקורי, התיק בהפסד של משהו כמו 200$

אשמח להנחיות כיצד עלי לפעול, למי להגיש ואלו טפסים בדיוק?
כמו כן, האם יש לי מיסים על הכסף כל עוד אין רווח?
 
בזמנו כשביררתי נאמר לי שכל עוד נפח המסחר לא עולה על סכום מסויים אין חובת דיווח ולכן, לא דיווחתי.
לא יודע מי אמר לך את זה, אבל הוא הטעה אותך.
אשמח להנחיות כיצד עלי לפעול, למי להגיש ואלו טפסים בדיוק?
במקרה כזה הייתי פונה לאיש מקצוע, לראות איך אפשר לדווח רטרואקטיבית על השנים שהיית חייב לדווח בהם ולא דיוחת.
כמו כן, האם יש לי מיסים על הכסף כל עוד אין רווח?
בעיקרון אם במכירה מסויימת אין רווח אז אין מס לשלם.
אבל אם בעבר מכרת ברווח, ואח"כ קנית והפסדת ובסה"כ אין רווח עדיין אתה חייב מס על המכירה המקורית. כלומר כדי לדעת אם יש מס צריך להסתכל על כל הקניות/מכירות שעשית.
מעבר לזה שיש סיכוי טוב שתקבל קנסות על אי הגשת דוחות וכו'

עריכה:
בקריאה שניה אני רואה שהתיק רק בן שנתיים, ושהמכירה הייתה רק לפני שנה.
כלומר אם מכרת רק ב2023 אז אין באמת איחור בהגשת הדו"ח ולכן הבעיה פחות חמורה. פשוט תגיש דו"ח על כל השנים שצריך, תחשב כמה מס צריך וזהו.
 
לא יודע מי אמר לך את זה, אבל הוא הטעה אותך.

במקרה כזה הייתי פונה לאיש מקצוע, לראות איך אפשר לדווח רטרואקטיבית על השנים שהיית חייב לדווח בהם ולא דיוחת.

בעיקרון אם במכירה מסויימת אין רווח אז אין מס לשלם.
אבל אם בעבר מכרת ברווח, ואח"כ קנית והפסדת ובסה"כ אין רווח עדיין אתה חייב מס על המכירה המקורית. כלומר כדי לדעת אם יש מס צריך להסתכל על כל הקניות/מכירות שעשית.
מעבר לזה שיש סיכוי טוב שתקבל קנסות על אי הגשת דוחות וכו'

עריכה:
בקריאה שניה אני רואה שהתיק רק בן שנתיים, ושהמכירה הייתה רק לפני שנה.
כלומר אם מכרת רק ב2023 אז אין באמת איחור בהגשת הדו"ח ולכן הבעיה פחות חמורה. פשוט תגיש דו"ח על כל השנים שצריך, תחשב כמה מס צריך וזהו.
איפה ומה מדווחים? חייב איש מקצוע?
 
מגישים דוח שנתי, אם אני מבין נכון, אז המכירות היו ב־2023, אם כו אז יש לך עד סוף יוני להגיש את הדוח
 
איפה ומה מדווחים? חייב איש מקצוע?
אפשר לבד, אבל לדעתי זה קצת מסובך. במיוחד בפעם הראשונה.
אתה יכול לחפש בפורום או באינטרנט, יש כל מיני מדריכים.
שמעתי גם דברים טובים על אלפי, אבל אין לי נסיון אישי איתם.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M שאלה בנושא חובת דיווח של ברוקר על שינויים בקרן שוק ההון 0
ה שאלה בנושא מגן מס מיסים 0
ר שאלה מורכבת בנושא מס הכנסה ומס שבח מיסים 0
ע שאלה בנושא ניוד פוליסה ותיקה של מנורה - עדיף- עם מקדם קצבה 157.63 . קרן י'. לפוליסה מחקת מדדים או פוליסה אחרת ללא מקדם קצבה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
K שאלה בנושא חברת מעטים מיסים 0
E שאלה בנושא פקדונות אוף טופיק 6
E שאלה בנושא הפקדה בבנק אוף טופיק 3
D שאלה בנושא החזרי מס בשוק ההון מיסים 6
F שאלה רטורית למחשבה ודיון בנושא עמלת המרה של מט"ח בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 4
F שאלה למתקדמים בנושא מיסוי רווח בקרן כספית נקובת $ מיסים 12
א שאלה בנושא - ריבית דריבית שוק ההון 5
H שאלה בנושא קניית iShares S&P500 שוק ההון 21
ג'וני לנד שאלה בנושא ריבית דריבית שוק ההון 48
מ שאלה כללית בנושא משכנתא נדל"ן 7
O שאלה בנושא תשואות של מק"מ שוק ההון 0
D שאלה בנושא התקדמות בהליך קניית דירה , מהם השלבים הנדרשים? שלב העורכי דין, המו"מ , התשלום נדל"ן 6
A שאלה בנושא הצהרת הון מיסים 3
A שאלה בנושא המרת מטח שוק ההון 4
M שאלה כללית בנושא דו"ח שנתי מיסים 11
O שאלה בנושא מגן מס בשוק ההון מיסים 5
F שאלה בנושא מימון / ערבות מדינה אוף טופיק 1
S שאלה לדיון בנושא תיק דיבידנדים Vs תיק מחקה מדדים דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 12
מ שאלה בנושא תשלום ריבית בלבד על משכנתא נדל"ן 5
H שאלה בנושא מס שבח על דירה שניה נדל"ן 2
A שאלה עקרונית בנושא קיזוז רווח והפסד הון שוק ההון 3
R שאלה בנושא מיסוי מקרקעין נדל"ן 1
T שאלה בנושא rsu מיסים 28
A שאלה בנושא קניית זהב אל מול שמירת הכסף בעו"ש שוק ההון 12
מ שאלה בנושא הקצאה לאג"ח שוק ההון 25
S שאלה בנושא אג"ח שוק ההון 0
M שאלה בנושא מס רכישה נדל"ן 2
R סדר בנושא עמלות/דמי ניהול בתיק השקעות - שאלה של מתחילים צרכנות פיננסית 4
כ שאלה ליודעי דבר בנושא יינות מומלצים אוף טופיק 41
unrealx שאלה בנושא המרת מט"ח - 2 פיפס שוק ההון 11
ש שאלה בנושא התחרות של ETF לא אמרקאיות שוק ההון 2
נ שאלה בנושא קופת גמל להשקעה לאזרח אמריקאי שוק ההון 8
A שאלה בנושא "מקנה מתנה" ואפוטרופוס בהקשר של קופת גמל להשקעה צרכנות פיננסית 1
דניאלה שאלה בנושא אג"ח ממשלתי ארוך טווח על פי הארי בראון שוק ההון 25
O שאלה בנושא אגח ממשלתי בריבית קבועה 2-5 שוק ההון 12
N שאלה בנושא קופת גמל מהסוג הישן שוק ההון 2
H שאלה בנושא פנקסי עוסק פטור אוף טופיק 4
ה שאלה בנושא קופת גמל שוק ההון 10
M שאלה של חדש בתחום (בנושא חלוקת דיבידנד) שוק ההון 1
לא חשוב שמות שאלה של "צעיר" בהשקעות [בנושא swing trading] שוק ההון 38
ר שאלה בנושא עמלת ניהול תיק. שוק ההון 13
A שאלה בנושא אופציות שוק ההון 102
efrat שאלה בנושא פנסיה צוברת שוק ההון 22
א שאלה בנושא קרן השתלמות צרכנות פיננסית 3
A שאלה בנושא רפורמת תעודות הסל שוק ההון 0
whybe שאלה בנושא קרנות מנייתיות שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה