אני האחרון שיתלונן על תשלום הצק-אין המאוחר בהתחשב בעובדה שזה אכן מפורט בהסכם. שילמתי את זה בעצמי פעם אחת בגלל סיבה מטופשת.
אבל בכל זאת לא הייתי מתעלם מניצול המצב המיוחד שבו נמצא הלקוח שרק בגללו מתאפשר להן לגבות סכום גבוה שכזה.
בסיטואציה טיפוסית של נותן שירות-לקוח, הלקוח יכול להפסיק את השירות בכל שלב או להחליף אותו באחד אחר, אבל כשהלקוח נמצא בשדה התעופה רגע לפני הטיסה הוא באיזשהוא מקום בן ערובה של חברת התעופה, והסכום הגבוה הוא ניצול ציני של מצבו.
שלפחות לא יתלוננו כשלקוחות מתוכחמים עושים להם דברים כאלה:
הקונקשן שלא היה: הטריק להשגת טיסות זולות שמרתיח את חברות התעופה
דוגמה נוספת להתנהלות טיפוסית של חברת התעופה הנ"ל מטיסה שלי השבוע:
במהלך הצק-אין אפשר לבחור מושבים בתוספת תשלום.
אני לא בוחר מושבים כי לא אכפת לי איפה אני אשב בטיסות קצרות, אך בטיסה הזאת הייתי עם 3 ילדים קטנים (אחד בן 3). אמרתי נראה מה יקרה אם אני לא בוחר.
מגיעים לשדה, ילד אחד הושיבו בשורה 3, אחד בשורה 5, אחד בשורה 10, ואותי בשורה 20.
שאלתי אם זה נראה להם הגיוני. אמרו שאני מוזמן לבקש מאנשים להחליף איתם מקומות. אמרתי להם שאני לא הולך לעבור בין אנשים ולבקש להחליף מקומות ושאין שום בעיה, נשב איך שהם סידרו, אבל זאת הולכת להיות בעיה עבורם לא פחות משזאת תהיה בעיה עבורי.
מפה לשם זה כמובן הסתדר בסוף כשהילדים התחילו לבכות אבל למה אני מספר את זה.
יש פה סוג של תורת המשחקים בין הלקוח לחברת התעופה. עבור חברת התעופה, ילדים קטנים שיושבים ללא מבוגר זה יותר מטרד אפילו מלהורים עצמם, אבל הם רוצים שהלקוח ישלם על מקומות. אז לקוח שרוצה להיות בטוח לגבי המושבים ישלם את הכסף וחברת התעופה יודעת את זה, אבל לקוח "לא רציונלי" או כזה שמבין שלחברת התעופה הסיטואציה היא אפילו יותר בעייתית, צריך לעשות את המעשה ה"רציונלי" ולא לבחור מקומות.