• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה לגבי מסלול השקעות עוקב מדדים ← קרנות חוץ לעומת קרנות שקליות

  • פותח הנושא פותח הנושא Kapich
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Kapich

משתמש רשום
הצטרף ב
25/4/22
הודעות
16
דירוג
1
שלום לכל חברי הפורום היקרים,
שני שאלות לפניכם:

1. נניח ואני מעוניין להשקיע במדד ה- SP500.
אני רואה לפי אתר הבורסה שיש לי את האופציה לקנות את הקרן השקלית העוקבת של INVESCO או BLACKROCK.
אני לא ממש מבין מה הם היתרונות לעומת קניה של הקרן הדולרית הרגילה לעומת הקרן השקלית הזו? כנ"ל לגבי הקרן של MSCI.

מעבר לכך, גם אם יש יתרון כלשהו שאיני מבין אותו עדיין - מבחר המדדים בחו"ל כל כך רחב,
מדוע יש ייצוג כל כך קטן של אותם מדדים במטבע שקלי?

2. נניח ואני מעוניין להשקיע ב- SP500 שמייצגת את החברות הכי גדולות בארה"ב.
לפי התרשמותי הקלה כאן מהקהילה, לא מעט מחזיקים עמדה יותר רופסת לגבי השקעה בארצות שהן לא ארה"ב.
לדוגמא, נניח השוק של גרמניה, שנחשבת כלכלה מבוססת ב- OECD ואני מניח שגם לגרמניה יש מדד בעל אופי דומה ל- SP500 - מדוע לא להשקיע בו?

תודה,
שבוע של שגשוג כלכלי לכולם!
 
חפש: סנופי או קרן עולמית
תודה!

חיפשתי וקראתי.
האמת שקרן עולמית זה לא בדיוק מה שהתכוונתי אליו.

אני מתכוון בדעה שהצגתי לשוק ספציפי של מדינה מסויימת - לא כל אירופה/שאר העולם.
 
אני מתכוון בדעה שהצגתי לשוק ספציפי של מדינה מסויימת - לא כל אירופה/שאר העולם.
אם אנשים מסתייגים מהשקעה רק בארה"ב, על אחת כמה וכמה השקעה במדינה קטנה יותר.
 
על אחת כמה וכמה השקעה במדינה קטנה יותר.
הדעה שקיימת אצלי היא שאמנם מדינה קטנה יותר צומחת לאט יותר, היא עדיין צומחת (וגם סביר להניח שזה בעקיפין בזכות בעקבות ארה"ב).
כלומר, השקעה שם יוצרת פיזור משמעותית יותר רחב.

ואני גם מניח הסיכוי שתהיה בעיה נקודתית במדינה אחת מתקדמת באירופה, לא שונה מהסיכוי שתהיה בעיה דומה בארה"ב.

מדוע זה לא נכון?
 
בריטניה כרגע במשבר עמוק.
חד משמעית מסכים, רק רוצה לציין שזה לא בהכרח אומר שמצב המדד הבריטי רע.
לצורך העניין, FTSE100 (המקביל הבריטי של סנופי, ת"א 35) בפלוס 0.7% השנה, מול מינוס 20% בסנופי.

באופן כללי בהשקעה פסיבית, אני בעד פיזור עולמי קלאסי בעזרת אחת הקרנות המוכרות בפורום
 
אתה משווה במטבעות שונים, הפאונד ירד בערך 10% ביחס לדולר השנה.
האמת שזרקתי נתונים שמצאתי זריז של מדדים ולא של קרנות אפילו, ולא בדקתי את מטבע היחוס בכלל.
רק רציתי להוסיף מספרים כדי להמחיש את הנקודה.
הנקודה אותה נקודה גם בלי מספרים וגם אם ניקח קרנות מקבילות.

למרות שבריטניה כבר תקופה במשבר ומצב הכלכלה שלה הרבה יותר גרוע משל ארה"ב לפי כל אינדיקטור (עבר-הווה-עתיד), המדד הבריטי הוביל על המדד האמריקאי בשנה קטסטרופלית לבריטניה.

יש קשר רופף (אם בכלל קיים, צירפתי בעבר כתבה שמראה את זה יפה) בין הכלכלה הפיננסית לכלכלה הריאלית.
יש לזה סיבות שונות אבל זאת התוצאה חד משמעית.
מה שנקרא מיין סטריט מול וול סטריט. בתרבות פופולארית היה נהוג להגיד שוול סטריט חוזה את מיין סטריט (או לפעמים להפך) אבל זאת מיסקונספציה.

מהסיבה הזאת אני אמביוולנטי לגאוגרפיה (ומעוד סיבות שנידונו בפורום ובבלוג בהרחבה) אני משקיע וממליץ על קרנות עולמיות
 
רק רציתי להוסיף מספרים כדי להמחיש את הנקודה.
בדיוק להפך, אם מבחינת הבריטים המדד לא השתנה אבל כל המחירים התייקרו ב- 10-15% אז מצבם הורע.
אף פעם לא נכון להסתכל על הערך האבסולוטי של "המדד", אלא רק על הערך הריאלי / כח הקנייה שלו.

בכל מקרה זו סטייה מהנושא, אפשר למצוא עוד מדינות אירופאיות שמצבן הדרדר: אוקראינה, רוסיה, נדמה לי שגם בגרמניה יש סימני מיתון... לשים את כל הביצים בסל אחד זה מסוכן.
 
למרות שבריטניה כבר תקופה במשבר ומצב הכלכלה שלה הרבה יותר גרוע משל ארה"ב לפי כל אינדיקטור (עבר-הווה-עתיד), המדד הבריטי הוביל על המדד האמריקאי בשנה קטסטרופלית לבריטניה.
אבל אנחנו יודעים שמה שמשפיע על השינויים במחיר זה לא בהכרח איפה הולך יותר או פחות טוב אלא השינוי בציפיות. אולי פשוט היו אופטימיים מדי לגבי ארה"ב, ספציפית לגבי הצמיחה שלה, בזמן שמראש FTSE היה יותר מכוון ערך. גם לא ברור עד כמה העסקים של FTSE מרוכזים דווקא בבריטניה..
גם דאו ג'ונס למשל ירד השנה בערך 10% במקום 20%.
 
בכל מקרה זו סטייה מהנושא
זה בדיוק נושא השרשור.

אבל אנחנו יודעים שמה שמשפיע על השינויים במחיר זה לא בהכרח איפה הולך יותר או פחות טוב אלא השינוי בציפיות. אולי פשוט היו אופטימיים מדי לגבי ארה"ב, ספציפית לגבי הצמיחה שלה, בזמן שמראש FTSE היה יותר מכוון ערך. גם לא ברור עד כמה העסקים של FTSE מרוכזים דווקא בבריטניה..
גם דאו ג'ונס למשל ירד השנה בערך 10% במקום 20%.
שתי סיבות נוספות למה אני בוחר וממליץ על קרנות עולמיות
 
הדעה שקיימת אצלי היא שאמנם מדינה קטנה יותר צומחת לאט יותר, היא עדיין צומחת (וגם סביר להניח שזה בעקיפין בזכות בעקבות ארה"ב).
כלומר, השקעה שם יוצרת פיזור משמעותית יותר רחב.
בדיוק להיפך.
אתה מקטין פיזור ומגדיל סיכון.
ואני גם מניח הסיכוי שתהיה בעיה נקודתית במדינה אחת מתקדמת באירופה, לא שונה מהסיכוי שתהיה בעיה דומה בארה"ב.
הטענה לגבי סנופי היא שבפועל מדובר בחברות בינלאומיות ולא אמריקאיות, ולכן (לטענת המצדדים בסנופי) אין סיכון עודף לסנופי מול מדד עולמי (במילים אחרות - אם ארה"ב בלבד תיהיה בבעיה, זה פחות ישפיע על הסנופי כי רוב החברות שם בינלאומיות).
 
דיון פורה, תודה חברה.
שתי סיבות נוספות למה אני בוחר וממליץ על קרנות עולמיות
העיניין בטענה הזו הוא שאני חושב אין הרבה קרנות כאלה - מניח שאני לא היחיד.
לכן גם אני די מהרהר על כל העיניין של הפיזור בהקשר לטענה הזו.

המדד העיקרי שאני מכיר הוא MSCI.
השקעה רק בו, גם אומרת באופן די ברור "לשים את כל הביצים בשק אחד" - משהו קצת לא בריא כשמדברים על תיקים גדולים.

מכאן אשאל ואכווין מחדש את הנושא לדרך אחרת -
אם ישנם מדדים עולמיים סולידיים מבוזרים נוספים, איך אתם מאתרים אותם?
איך בכלל מאתרים קרנות בצורה איכותית? סקטורילי, שווקים מתפתחים וכו,...
באיזו פלטפורמה אתם משתמשים?
 
איך בכלל מאתרים קרנות בצורה איכותית? סקטורילי, שווקים מתפתחים וכו,...
באיזו פלטפורמה אתם משתמשים?
אני משתמש באתרים הבאים ומוצא אותם מספקים בהחלט ונוחים לשימוש:
* קרנות אמריקאיות - etf.com
* קרנות אירופאיות (וספציפית איריות) - justetf.com
* קרנות ישראליות - אני לא מתעניין במיוחד אבל אפשר בוודאי למצוא באתרים הפופולאריים כמו ביזפורטל, פאנדר וגלובס.
* קרנות חוץ הנסחרות בישראל - https://www.tase.co.il/he/market_data/f-etfs

האתרים האלה מאפשרים פילטור לפי קריטריונים שונים (לדוגמה סקטורים, גאוגרפיה שציינת) ועוד מידע בנושאי קרנות.

בנוגע לקרן אחת, מחזק את @חתול לילה.
זה אולי שק אחד אבל זה בעצם שק עצום שארזו עבורך בצורה נוחה ויעילה, המכיל את כל שאר השקים (פחות או יותר, וספציפית את S&P500) בתוכו.
בעזרת הכלים באתרים הנ"ל תוכל לראות זאת ולהבין בעצמך.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
העיניין בטענה הזו הוא שאני חושב אין הרבה קרנות כאלה
יש המון.
לא ברור לי למה אתה חושב שאין הרבה.

המדד העיקרי שאני מכיר הוא MSCI.
זה לא מדד, זאת חברת מדדים.
יש להם גם מדד עולמי (האמת שיש להם כמה, כתלות בפיזור שאתה מעוניין בו).
השקעה רק בו, גם אומרת באופן די ברור "לשים את כל הביצים בשק אחד" -
ממש לא נכון.
אלא אם כן אתה קורא לכדור הארץ "שק אחד". אבל עד שלא נגלה חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ, מדד עולמי זה הדבר הכי מפוזר שיכול להיות.

אם ישנם מדדים עולמיים סולידיים מבוזרים נוספים, איך אתם מאתרים אותם?
בגדול יש 2 חברות מדדים עיקריות שיש להם מדדים עולמיים - MSCI ו FTSE.
ההבדל בין המדדים העולמיים שלהם זניח לחלוטין ולא שווה לנסות להבין אותו או לבחור ביניהם.
מה שכן, חשוב להבין באיזה מדד של אותה חברה אתה משקיע. האם הוא כולל גם מדינות מתפתחות או רק מפותחות, האם הוא כולל גם חברות קטנות או רק בינוניות וגדולות.
לכל אחד מהאופציות האלה יש מדד שונה (גם של FTSE וגם של MSCI)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
S שאלה לגבי דמי ניהול במיטב דש - מסלול פאסיבי מדדי מניות שוק ההון 2
מ שאלה לגבי בחירת מסלול בפוליסות פיננסיות שוק ההון 8
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
ז שאלה לגבי החזרה של כסף לישראל מחשבון השקעות בין לאומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
W שאלה לגבי הצהרת סטטוס תעסוקתי שוק ההון 1
ה שאלה לגבי דיווח סך מחזור המכירות בשוק ההון מנייר זר בטופס 1301 (וגם בטופס 1322) שוק ההון 20
ג שאלה לגבי טופס 5329 מיסים 2
א האם מצאתי דרך לגלות את העתיד? (שאלה לגבי קרנות מחקות שמתעדכנות פעם ביום) שוק ההון 65
י שאלה לגבי מימוש מגן מס שוק ההון 2
D שאלה לגבי תמהיל מסלולים בקרנות פנסיה והשתלמות הפניקס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D שאלה לגבי פיזור - קרנות מחקות מדד שוק ההון 31
י שאלה לגבי דמי ניהול ועמלה של קרן נאמנות שוק ההון 8
N שאלה לגבי קניית קרנות מדדים שוק ההון 2
N שאלה טכנית לגבי העברת מניות מהבנק למערכת מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
דנילה שאלה לגבי השקעה בהון הבריאותי :) אוף טופיק 10
D שאלה לגבי קרן נקובת דולר שוק ההון 5
ד שיפוץ מטבח חסכוני - שאלה לגבי הדבקת אריחים על רצפה קיימת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
D שאלה לגבי פערי ביצועים בין מחקה מנוטרל מט"ח למדד שוק ההון 3
י שאלה לגבי רווחי-הון(RSUs) בסימולטור מס הכנסה מיסים 3
D שאלה לגבי תכנון מס מיסים 0
D שאלה לגבי רכישה באוטומציה שוק ההון 1
M שאלה לגבי הערכת שמאי נדל"ן 6
C שאלה לגבי עושה השוק בקרנות איריות שוק ההון 24
A 50 דרכים כשרות לשלם פחות מיסים - שאלה לגבי ניכוי ביטוח לאומי מיסים 9
klayhamn שאלה לגבי תעודת לידה ממשרד הפנים לצורך הוצאת דרכון זר אוף טופיק 17
E שאלה לגבי קנייה ומכירה -קרן כספית מיסים 31
N שאלה לגבי תצוגה במסך קנית נייר שוק ההון 4
B שאלה לגבי קרנות מחקות צוברות בinteractive שוק ההון 2
P שאלה לגבי התיק השקעות שוק ההון 1
S שאלה לגבי 1301 ו867 ג מיסים 5
flower שאלה לגבי דיווח על רווחי ריבית מפקדון בחשבון IBKR לתושב ישראלי מיסים 44
ד שאלה קטנה לגבי מערכת המסחר בIBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
S שאלה לגבי הטבות מס מיסים 4
H שאלה לגבי עליית הקרן ורווחים שוק ההון 4
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 3
H שאלה לגבי פרפרייה לעומת מרכז. נדל"ן 1
N שאלה רגולציה קצת סבוכה לגבי הצעת רכש כפויה בבורסה בלונדון וטיפול לקוי בבנק ישראלי שוק ההון 3
B שאלה לגבי קרן כספית שוק ההון 6
א שאלה נישתית לגבי מס רווחי הון מיסים 18
א שאלה לגבי blackrock שוק ההון 24
Z שאלה לגבי שיעור מרבי למס רווח הון לפני ואחרי גיל 60 פוסטים מאיכות נמוכה 1
edangz שאלה לגבי ההעברה הבנקאית בIB שוק ההון 7

נושאים דומים

Back
למעלה