הנועזת
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 24/1/15
- הודעות
- 1,421
- דירוג
- 2,892
הבלאגן חוגג היום לאורך כל צירי הרכבת הקלה ללא הפעלה של הקווים, והתשואות הנמוכות בבת ים אינן מאפיינות איזורים אחרים-האם העובדה שהרכבת הקלה עדיין לא נפתחה אינה מסבירה חלק מרכזי מהקיפאון בתשואה משכירות? הרי מחירי הדירות כבר ממזמן משקפים את פתיחת הקו. אבל עבור השוכרים היתרון של נגישות גבוהה לתל אביב עדיין לא באה לידי ביטוי כל עוד הקו אינו מופעל (ואולי אף להיפך - ירידה באיכות החיים בזמן ביצוע העבודות).
עם כל עליות המחיר המטורפות בדרום תל אביב לדוגמה, שהגיעו גם ל 25 אחוז ו 30 אחוז בשנה,מחירי השכירות עלו איתן וניתן להוציא גם היום, באיזור ה 3 אחוזיי תשואה,
בבת ים התשואות מדשדשות סביב ה 2 אחוז וקצת. וזה משמעותי.
התרשמות שלי שהסיבה לכך, שהדרום מאופיין בכניסה של אוכלוסיות חזקות יותר ואילו בבת ים תהליך התחלפות האוכלוסיה (ג'נטריפיקציה) איטי בהרבה.
כמובן שצריך להיות סלקטיבים אפילו מאוד, וזה לא מאפיין עסקאות ממוצעות.
מבחינתי כשמדובר בסלקציה בין איזורים להשקעה, לא מספיק להתחשב רק באינדיקטור של עליות ערך צריך להבין את מכלול הפרמטרים בראייה השוואתית לאיזורים אחרים- ובשורה התחתונה להעריך איזה איזור יהיה מהיר יותר בהצפת ערך מול מרכיביי הסיכון, בהתאם לתקציב נתון.
נערך לאחרונה ב: