• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מדד עולמי, לקנות בשקלים או דולרים.

$$$ טראמפ $$$

משתמש רגיל
הצטרף ב
29/12/25
הודעות
196
דירוג
122
היי לכולם!
אני מאוד מחכים ממכם, ובפרט תודה כמובן לבעלת הבית @הסולידית

בהנחה שיש לי כמה עשרות אלפי דולרים שאני רוצה להשקיע במדד עולמי (נא לא להיכנס לעניין ההשקעה, זה מוגמר מבחינתי).
לפי מה שקראתי הכי חכם יהיה לקנות קרן סל אירית.
השאלה היא האם לקנות בשקלים?
אינווסקו1185164
או בדולר קרן אחרת נקובה?
חסר לי בהירות מה יותר משתלם, ומה יותר נכון מבחינת סיכון...
כי אם אני קונה בשקל אני גם מוכר בשקל, ואז אני חשוף יותר לסיכון השקל.
אתן דוגמא קצרה:
אם השקל מתרסק לחלוטין, אין לי איך למכור את המניה שלא בשקלים...
ואם אקנה בדולר אוכל למכור גם בדולר, ומקסימום להמיר...

חיפשתי שאין כאן אשכולות דומים, ולא מצאתי...
 
חיפשתי שאין כאן אשכולות דומים, ולא מצאתי...
אז הנה. המטבע שבו אתה קונה לא משנה.

 
אז הנה

קראתי את זה מליון פעם, השאלה שלי היא אחרת!
לא לגבי גידור או סיכון שמטבע ייחלש, אלא מבחינת עלויות ואפטימיזציה...
 
השאלה שלי היא בקרן הזאת של אינווסקו,
הקרן הזו היא מוצר דולרי, שנקנה ונמכר בשקל.
זאת אומרת שגם אני חשוף לסיכון מטבע זר.
וחוץ מזה אם לצורך הענין מחר אין יותר שקל.
אז אני תקוע עם ההשקעה הזאת כי אין לי דרך למשוך אותה ולהפוך אותה לדולר.

בקיצור גם גורשתי וגם אכלתי.
 
הקרן הזו היא מוצר דולרי
לא ממש.
עזוב שמניה היא נכס ריאלי שאינו צמוד מטבע, מדובר בקרן עולמית ככה שבכל מקרה זה לא מוצר דולרי.
זאת אומרת שגם אני חשוף לסיכון מטבע זר
אתה לא. ויש על זה מספיק דיונים.
ובכל מקרה, המטבע שבו אתה קונה לא משפיע על החשיפה בשום צורה.
וחוץ מזה אם לצורך הענין מחר אין יותר שקל.
אז אני תקוע עם ההשקעה הזאת כי אין לי דרך למשוך אותה ולהפוך אותה לדולר.
גם לא נכון.
אם לא יהיה שקל חהיה מטבע אחר שיחליף אותו.
וגם אם לא תיהיה מדינת ישראל או שהנייר יפסיק להיסחר בישראל, תוכל להחליף את הנייר בגרסה אחרת שלו שנסחרת באירופה (בדולר, פאונד, אירו וכו)
האם הסיבה זה בגלל שאין מיסוי ריאלי אינפלציוני אלא יחסי מטבע
אכן - אם תקנה בשקלים מדד המחירים לצרכן (אינפלציה) ישמש כמדד לצורך חישוב רווח ריאלי למס. אם תקנה במט"ח, אותו מטבע שבו תקנה (דולר, פאונד, אירו, פרנק וכו) ישמש כמדד.
 
לא ממש.
עזוב שמניה היא נכס ריאלי שאינו צמוד מטבע, מדובר בקרן עולמית ככה שבכל מקרה זה לא מוצר דולרי.
סליחה על הבורות, אבל מה זה נכס ריאלי?
אז מה כן איזה מוצר זה, כלומר אני מבין שזה נכס, אבל האם הוא לא מתומחר בדולר?
אתה לא. ויש על זה מספיק דיונים.
ובכל מקרה, המטבע שבו אתה קונה לא משפיע על החשיפה בשום צורה.
איפה יש על זה דיונים? יש פוסט של בעלת הבית על זה?
גם לא נכון.
אם לא יהיה שקל חהיה מטבע אחר שיחליף אותו.
וגם אם לא תיהיה מדינת ישראל או שהנייר יפסיק להיסחר בישראל, תוכל להחליף את הנייר בגרסה אחרת שלו שנסחרת באירופה (בדולר, פאונד, אירו וכו)
יש כזה דבר?
אכן - אם תקנה בשקלים מדד המחירים לצרכן (אינפלציה) ישמש כמדד לצורך חישוב רווח ריאלי למס. אם תקנה במט"ח, אותו מטבע שבו תקנה (דולר, פאונד, אירו, פרנק וכו) ישמש כמדד.
לכן זה עדיף מבחינת אופטימיזיה! כי האינפלציה עולה בעקביות, מה שלא נכון לגבי ירידת ערך הדולר...
 
סליחה על הבורות, אבל מה זה נכס ריאלי?
בגדול, נכס שלא צמוד למטבע כזה או אחר.
תחשוב למשל על כיכר לחם, שק אורז, דברים כאלה.
אז מה כן איזה מוצר זה, כלומר אני מבין שזה נכס, אבל האם הוא לא מתומחר בדולר?
נכס יכול להיות מתומחר בכל מטבע (או נכס אחר) שתרצה.
העובדה שאתה יכול לתמחר נכס X במטבע Y לא אומר שנכס X צמוד למטבע Y.
היום שק אורז עולה 10 ש"ח בשוק, מחר השקל נופל אז אותו שק יעלה 20 ש"ח, עוד שבוע השקל יתחזק מאוד והשק יעלה 5 ש"ח.
"שווי" השק (או נייר הערך) לא זז יחד עם המטבע שבו אתה "מתמחר" אותו.
איפה יש על זה דיונים?
בפורום. מוזמן לחפש.
רק בשבוע האחרון נפתחו 3 כאלה.
יש כזה דבר?
כן
לכן זה עדיף מבחינת אופטימיזיה! כי האינפלציה עולה בעקביות, מה שלא נכון לגבי ירידת ערך הדולר...
כן, אבל זה זניח לטווח הארוך יחסית לדברים אחרים.
גם על זה יש לא מעט דיונים.
 
אני מבין שזה נכס, אבל האם הוא לא מתומחר בדולר?
אחת הדרכים לתמחר חברה היא על ידי מושג מופשט שנקרא מכפיל, הרווח של החברה כפול מכפיל הרווח נותן את שווי החברה. אם לקחת את הרווח בשקלים כפול המכפיל אז תקבל את השווי בשקלים, אם תיקח את הרווח בדולרים כפול אותו מכפיל בדיוק אז תקבל את השווי בדולרים. המכפיל אמור פחות או יותר לגלם את מקדם הערך הנוכחי של השווי העתידי בחברות תיפעוליות. בחברות שיש משקל גבוה לשווי המאזני אז צריך לפרק את שווי החברה לשני מכפילים, מכפיל השווי בספרים ומכפיל הרווח. אבל העיקרון הוא שההשוואה היחסית בין תימחורי חברות הוא לפי המכפיל, שהוא נתון חסר מימד של מטבע או כל מימד אחר.
 
לא הבנתי אתה מצדיק את דבריי או סותר אותם?
לא מצדיק ולא סותר.
כמו שאמרתי - זה נכון, אבל זה זניח לטווח הארוך יחסית לדברים אחרים.
מוזמן לקרוא דיונים אחרים בנושא.
תלוי למי אני מוכר אותו!
כלומר אם אתה מוכר לאנשים שונים תקבל שווי שונה?
הכל זה בעלות.
גם בעלות על מטיל זהב זה בעלות וגם בעלות על 50 ש''ח זה בעלות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S כמה תהיות על איך לקנות מדד עולמי שוק ההון 0
R מדד עולמי ללא ארה"ב? שוק ההון 10
ס איזו השקעה מתחרה עם מדד עולמי מפוזר? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 27
F תשואות של מדד עולמי לטווח הארוך שוק ההון 6
ד עוקב מדד עולמי לא כולל ארהב לעומת עוקב שווקים מתעוררים שוק ההון 6
T מחקה מדד עולמי בפנסיה יש חיה כזאת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
K מדד עולמי - זאת באמת ההשקעה האולטימטיבית? שוק ההון 2
S חוות דעת על קרן מחקה מדד עולמי ללא שווקים מתעוררים שוק ההון 4
L האם יש קרן סל מחקה מדד עולמי שנסחרת ביורו? שוק ההון 1
M מדד עולמי מול ACWI+שווקים מתפתחים בתיק חדש שוק ההון 14
G יש קופג להשקעה פאסיבי מחקה מדד עולמי ? שוק ההון 2
E s&p 500 , נסד"ק 100, מדד עולמי, יש לי את כולם. אבל במה עדיף להשקיע? שוק ההון 23
עידו ג מדד עולמי - ללא ארהב שוק ההון 7
N IRA סנופי לעומת מדד עולמי - שיקולים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ס מדד מנייתי עולמי מול מדד מנייתי אמריקאי שוק ההון 57
M מעבר מתיק מנוהל בבורסת ת"א לתיק פסיבי מבוסס מדד עולמי שוק ההון 16
ה קרנות המשקיעות באג"ח ממשלתי עולמי צמוד מדד שוק ההון 5
S קרן מחקה מדד עולמי ללא חשיפה למט"ח שוק ההון 3
P מחפש נייר עוקב מדד עולמי שמתאים להוראת קבע לילדים שוק ההון 2
B קופת גמל מחקה מדד עולמי או s&p פוסטים מאיכות נמוכה 8
ש מדד עולמי 100% כחיסכון לטווח ארוך שוק ההון 5
deussex אוטומאציה - בהעברה כסף, ברכישת קרן נאמנות אג"חית + מדד עולמי שוק ההון 11
פ קרן השתלמות: מסלול 100% מנייתי מחקה מדד עולמי. יש חיה כזאת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
tomer111 מסלול עוקב מדד מניות עולמי פאסיבי קרן פנסיה מקיפה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
B נתונים על מדד אג"ח עולמי לא מגודר פוסטים מאיכות נמוכה 0
M שאלות על סיכון של מניות בודדות אל מול מדד עולמי שוק ההון 12
D פנסיה בהפניקס מחקה מדד מניות עולמי או מחקה סנופי ממונף פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
נ הלוואה זולה להשקעה בקרנות מחקות מדד כלל עולמי לטווח ארוך, זה אפשרי? שוק ההון 1
Y הבדלים בדמי ניהול בין קרן מחקה מדד עולמי לאמריקאי שוק ההון 3
ברק א. קרן נאמנות/סל מחקה מדד סחורות עולמי שוק ההון 2
Yos קרן השתלמות מחקה מדד עולמי פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 12
אחיטוב תכנון פיננסי קופת גמל להשקעה מחקה מדד מניות עולמי צרכנות פיננסית 9
מ פנסיה - מיועדות + מדד עולמי צרכנות פיננסית 6
כ עקיבת מדד עולמי בחשבון ממוסה ללא מס ירושה? שוק ההון 22
A האם עדיף לקנות חברה (או מדד) שמחלק דבידנדים, צובר את הדבידנדים שחילק או לא מחלק כלל? שוק ההון 15
R מדד הייחוס במיסוי ריאלי על נייר בIB שוק ההון 11
ש מדד בסיס לניירות ערך שנרכשים ב-15 בחודש מיסים 9
עידו ג מדד נאסדק - עדכון מדיניות שוק ההון 1
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
M בכמה הדולר צריך להתחזק על מנת שתהיה הלימה בין מדד הבסיס (סנופי) לבין תשואת המדד במסלולים הלא מגודרים בישראל? שוק ההון 19
א מחפש שרות סינגל רק להתראות/התרעות רציניות לסכנה על מדד 35 שוק ההון 15
N מדד הבנקים שוק ההון 0
N שאלה על קרן מחקה מדד חו"ל כלשהו שוק ההון 4
M ניסוי בשטח - מכירת CSPX בברוקר ישראלי ובדיקה האם המיסוי צמוד מדד או לא מיסים 27
G מדד vix שוק ההון 7
ה שאלה על הרכב נכסים במסלול עוקב מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ת תהיות לגבי השקעה עיקרית ב-Nasdaq על פני מדד שוק רחב שוק ההון 1
A מעבר ל-IRA ומחקי מדד משלימים ל-S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ל קרן אג"ח מחקה מדד שוק ההון 37
Y מסלולי השקעה בקופגי"ם וכו' על מדד ת"א 35 / 125 - קיימים? שוק ההון 10

נושאים דומים

Back
למעלה