• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קיצור תקופה, המשך השקעה במדדים, או גם וגם

  • פותח הנושא פותח הנושא teddypicker
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

teddypicker

משתמש רגיל
הצטרף ב
26/7/20
הודעות
214
דירוג
133
שלום לכולם,
דירה להשקעה עם משכנתא של 1.7M.
900k - פריים מינוס 0.7% (4.8%) לעוד 28 שנים.
800k - קל״צ 4.49% לעוד 22 שנים.

אמלק - עומדים יפה בתשלום אבל רובו הולך לריבית, לא לגעת על מנת להמשיך להשקיע במדדים?

תזרימית השכירות מכסה אותה עד כדי כמה מאות שקלים בחודש הפרש שעומדים בהם בקלות.
יש לנו את היכולת להחזיר אותה לגמרי, פשוט כרגע החוב משרת אותנו ומאפשר לנו להשקיע כסף פנוי במדדים, בנוסף חוסכים כ-10k בחודש מהנטו.
קיימים RSU של גאמפא, תיק השקעות ממוסה וקרנות השתלמות בS&P 500 וב-MSCI ACWI הרחב יותר. אין בעיה עם סיבולת סיכון.

סה״כ מרוצים מתנאי המשכנתא ולריבית הפריים יש עוד לאן לרדת.
מתכננים להמשיך להחזיק בדירה להשקעה, אלא אם כן נרצה לקנות דירה למגורים עוד כ5 שנים ואז נמכור אותה (אין תכנון קונקרטי כרגע, שוכרים בחוזה ארוך).

בהינתן הנ״ל האם הייתם מצמצמים את החוב מתוך החיסכון החודשי? נגיד באיזור ה70-30 לטובת המדדים, ברגע שמצטבר סכום משמעותי של 50k-100k לסגור עוד קצת מהמשכנתא עד שתגיע לאיזור ה1.2-1.3 למשל. הכוונה לקיצור תקופה ולא הורדת ההחזר, כי תזרימית זה עובד לנו ואין טעם לקבל את הכסף שנכניס במכה לקירות בחזרה כל חודש משכירות.

המוטיבציה היא שמדובר בחוב גדול יחסית, ו-2/3 מהתשלום החודשי הולך לריבית היום. נרגיש יותר בנוח לכסות יותר ממנו כל חודש (פסיכולוגית), ואם נצטרך את הכסף זה כנראה יהיה בתרחיש בו גם ככה נמכור את הדירה אז עצם הנעילה בקירות לא מהווה משקל נגד להחלטה. בנוסף הפער בין תשואת מדדים ממוצעת לריבית המשכנתא הוא יחסית נמוך (אחוזים בודדים), בטח לאחר שנים של עליה. בהחזר יש לנו תשואה בטוחה.

אשמח לדעות, תודה!
 
ואם נצטרך את הכסף זה כנראה יהיה בתרחיש בו גם ככה נמכור את הדירה אז עצם הנעילה בקירות לא מהווה משקל נגד להחלטה.
יכול להיות שתעדיפו לקנות דירה לפני שתמכרו את הנוכחית כי תגיע הזדמנות או כי לא תרצו להישאר מחוץ לשוק ואז כן תצטרכו את הכסף
 
יכול להיות שתעדיפו לקנות דירה לפני שתמכרו את הנוכחית כי תגיע הזדמנות או כי לא תרצו להישאר מחוץ לשוק ואז כן תצטרכו את הכסף
צודק, אבל נראה לי חשוב לציין שאם הכסף בחוץ הוא במדדים = הוא בסיכון שהשוק בדיוק יהיה בתיקון...
 
WHEN IN DOUBT
50/50
כלומר חלק מדדים וחלק לסגור משכנתא
 
היי Teddypicker,
אני עונה כבעלים של חברה לייעוץ משכנתאות.

הייתי ממליץ לך לא לסגור את המשכנתא - מהסיבות הבאות:
1. ממוצע הריביות המשוקלל שלך הוא 4.65%. לא מן הנמנע שתוכל בעתיד להמשיך להוריד את הממוצע של המשכנתא (על ידי פעולות מחזור) ובכך להגדיל את הפער ביחס להשקעות שאתה מבצע כעת
2. אם אתה תרצה לרכוש נכס נוסף/אחר - אתה תזדקק לנזילות הזו כדי לבצע פעולות (לשים הון עצמי, לשלם למתווכים/עורכי דין וכו'). אתה לא רוצה לאבד את הדירה הבאה שלך בגלל שלא היה לך את הכסף הנכון.
3. נשמע שאתם מרווחים יפה מאוד - אם אתם עוברים את מדרגת מס היסף - פירעון של ההשקעות (לטובת צמצום המשכנתא) יעלה לכם סתם 3% מיותרים.

אני ממליץ לך להסתכל על זה באופן הבא: במקום להתבאס מכמות הריבית שאתה משלם - תשמח שאתה יכול לשמור את ההון שלך מחוץ לקותלי הנכס.
כפי שהיטבת לתאר, גם אחוזים בודדים של פער מגדילים לך את ההון- למה לוותר עליהם?

בהצלחה,
אייל מפינוויז

שלום לכולם,
דירה להשקעה עם משכנתא של 1.7M.
900k - פריים מינוס 0.7% (4.8%) לעוד 28 שנים.
800k - קל״צ 4.49% לעוד 22 שנים.

אמלק - עומדים יפה בתשלום אבל רובו הולך לריבית, לא לגעת על מנת להמשיך להשקיע במדדים?

תזרימית השכירות מכסה אותה עד כדי כמה מאות שקלים בחודש הפרש שעומדים בהם בקלות.
יש לנו את היכולת להחזיר אותה לגמרי, פשוט כרגע החוב משרת אותנו ומאפשר לנו להשקיע כסף פנוי במדדים, בנוסף חוסכים כ-10k בחודש מהנטו.
קיימים RSU של גאמפא, תיק השקעות ממוסה וקרנות השתלמות בS&P 500 וב-MSCI ACWI הרחב יותר. אין בעיה עם סיבולת סיכון.

סה״כ מרוצים מתנאי המשכנתא ולריבית הפריים יש עוד לאן לרדת.
מתכננים להמשיך להחזיק בדירה להשקעה, אלא אם כן נרצה לקנות דירה למגורים עוד כ5 שנים ואז נמכור אותה (אין תכנון קונקרטי כרגע, שוכרים בחוזה ארוך).

בהינתן הנ״ל האם הייתם מצמצמים את החוב מתוך החיסכון החודשי? נגיד באיזור ה70-30 לטובת המדדים, ברגע שמצטבר סכום משמעותי של 50k-100k לסגור עוד קצת מהמשכנתא עד שתגיע לאיזור ה1.2-1.3 למשל. הכוונה לקיצור תקופה ולא הורדת ההחזר, כי תזרימית זה עובד לנו ואין טעם לקבל את הכסף שנכניס במכה לקירות בחזרה כל חודש משכירות.

המוטיבציה היא שמדובר בחוב גדול יחסית, ו-2/3 מהתשלום החודשי הולך לריבית היום. נרגיש יותר בנוח לכסות יותר ממנו כל חודש (פסיכולוגית), ואם נצטרך את הכסף זה כנראה יהיה בתרחיש בו גם ככה נמכור את הדירה אז עצם הנעילה בקירות לא מהווה משקל נגד להחלטה. בנוסף הפער בין תשואת מדדים ממוצעת לריבית המשכנתא הוא יחסית נמוך (אחוזים בודדים), בטח לאחר שנים של עליה. בהחזר יש לנו תשואה בטוחה.

אשמח לדעות, תודה!
 
היי Teddypicker,
אני עונה כבעלים של חברה לייעוץ משכנתאות.
חיכיתי לתשובה שלך :)
3. נשמע שאתם מרווחים יפה מאוד - אם אתם עוברים את מדרגת מס היסף - פירעון של ההשקעות (לטובת צמצום המשכנתא) יעלה לכם סתם 3% מיותרים.
הכוונה הכללית לפרוע מחיסכון שוטף חודש בחודשו, וכרגע לא להנזיל השקעות.
*אם כי הRSU עשוי להיות מונזל בעתיד כדי לצמצם ריכוזיות במניה בודדת, כתוצאה מכך יושקע בתמהיל שיוחלט בין מדדים/פירעון משכנתא.
אני ממליץ לך להסתכל על זה באופן הבא: במקום להתבאס מכמות הריבית שאתה משלם - תשמח שאתה יכול לשמור את ההון שלך מחוץ לקותלי הנכס.
כפי שהיטבת לתאר, גם אחוזים בודדים של פער מגדילים לך את ההון- למה לוותר עליהם?
מבין את הרעיון הכללי של ניהול חוב לטובת הגדלת ההון, ומתמטית מה שאתה אומר נכון בתוחלת.
נתתי את האחוזים הבודדים כדוגמא שלילית בה אנחנו משלמים פרמיית סיכון בשביל תשואה חלשה יחסית, בייחוד כשיש סיכוי שכשנצטרך את הכסף שהשארנו מחוץ לקירות השוק יהיה בתיקון, ואז כבר לא ברור אם היה עדיף לחכות למכירה של הדירה (אם היה נכנס לשם), אל מול מכירה בהפסד (אם היה נשאר במדדים).
 
המוטיבציה היא שמדובר בחוב גדול יחסית, ו-2/3 מהתשלום החודשי הולך לריבית היום. נרגיש יותר בנוח לכסות יותר ממנו כל חודש (פסיכולוגית)
לפסיכולוגיה של הכלכלה המשפחתית תפקיד קריטי. ולכן, אם זה מרגיש לכם נכון לכסות את החוב מהר יותר באמצעות צמצום המשכנתא וקיצור הזמנים - אז, לדעתי, זו הדרך הנכונה עבורכם.

אם כי הRSU עשוי להיות מונזל בעתיד כדי לצמצם ריכוזיות במניה בודדת, כתוצאה מכך יושקע בתמהיל שיוחלט בין מדדים/פירעון משכנתא.
זו דרך אידיאלית לצמצם את המשכנתא, במיוחד אם ממילא אתם מעוניינים לצמצם את הריכוזיות של מניה בודדת.

אגב, מה הסכומים העומדים לרשותכם בנכסים השונים? (RSU, תיק ממוסה, קרנות השתלמות)
 
היי טדי,
אני לא יכול לתת לינקים - באתר שלי יש מחשבון שמחשב את הכסף שיהיה לך כפונקציה של: משך שנות ההשקעה, ושאר הפרמטרים הרגילים החשובים
חיכיתי לתשובה שלך :)

הכוונה הכללית לפרוע מחיסכון שוטף חודש בחודשו, וכרגע לא להנזיל השקעות.
*אם כי הRSU עשוי להיות מונזל בעתיד כדי לצמצם ריכוזיות במניה בודדת, כתוצאה מכך יושקע בתמהיל שיוחלט בין מדדים/פירעון משכנתא.

מבין את הרעיון הכללי של ניהול חוב לטובת הגדלת ההון, ומתמטית מה שאתה אומר נכון בתוחלת.
נתתי את האחוזים הבודדים כדוגמא שלילית בה אנחנו משלמים פרמיית סיכון בשביל תשואה חלשה יחסית, בייחוד כשיש סיכוי שכשנצטרך את הכסף שהשארנו מחוץ לקירות השוק יהיה בתיקון, ואז כבר לא ברור אם היה עדיף לחכות למכירה של הדירה (אם היה נכנס לשם), אל מול מכירה בהפסד (אם היה נשאר במדדים).
 
סתם עניין אותי השיקולים של הבנק בקיצור תקופת משכנתא. האם לבנק יש תחזית מראש שחלק יחזירו מוקדם. האם ומתי זה עוזר לבנק או מפריע שמחזירים מוקדם.
 
הי שלומו,
משך של משכנתא ממוצעת הוא בקירוב 9 שנים.
בדרך כלל ממחזרים אותה ו/או מסלקים אותה

מידע מעניין: חברות הביטוח מציעות מסלולים המעניקים הנחה לאחר 12 שנה בתשלומי הביטוח כי הן מתבססות על כך שרוב האנשים יסלקו את המשכנתא לפני הזמן.

מעניין אותי באיזה קונטסקט אתה שואל את זה
סתם עניין אותי השיקולים של הבנק בקיצור תקופת משכנתא. האם לבנק יש תחזית מראש שחלק יחזירו מוקדם. האם ומתי זה עוזר לבנק או מפריע שמחזירים מוקדם.
 
הי שלומו,
משך של משכנתא ממוצעת הוא בקירוב 9 שנים.
בדרך כלל ממחזרים אותה ו/או מסלקים אותה

מידע מעניין: חברות הביטוח מציעות מסלולים המעניקים הנחה לאחר 12 שנה בתשלומי הביטוח כי הן מתבססות על כך שרוב האנשים יסלקו את המשכנתא לפני הזמן.

מעניין אותי באיזה קונטסקט אתה שואל את זה
מעניין אותי אם הבנקים נהנים מהקיצור. האם הוא עוזר ליציבות שלהם.
 
מידע מעניין: חברות הביטוח מציעות מסלולים המעניקים הנחה לאחר 12 שנה בתשלומי הביטוח כי הן מתבססות על כך שרוב האנשים יסלקו את המשכנתא לפני הזמן.
תוכל לפרט מי ואיזה תנאים
כי לי יש כמה משכנתאות למחזר
 
סתם עניין אותי השיקולים של הבנק בקיצור תקופת משכנתא. האם לבנק יש תחזית מראש שחלק יחזירו מוקדם. האם ומתי זה עוזר לבנק או מפריע שמחזירים מוקדם.

מעניין אותי אם הבנקים נהנים מהקיצור. האם הוא עוזר ליציבות שלהם.
הבנתי, שאלה מעניינת מאוד. יש כאן שני ניואנסים שאני לא בטוח למי מהם אתה מתכוון, אז אני אענה על שניהם

א. האם הם "נהנים" או "סובלים" מקיצור משכנתא על ידי פירעון שלה? זה תלוי במה הריבית על המשכנתאות שהם מעניקים ביום פירעון המשכנתא אל מול הריבית על המשכנתאות ביום נטילת המשכנתא. אם הריבית על המשכנתאות ביום פירעון המשכנתא נמוכה יותר מהריבית ביום שבו לקחת - אזי הם מפסידים אפיק השקעה ריווחי, שהם לא יכולים לקבל אותו יותר כעת. במצב הזה הם דורשים (ומקבלים) פיצוי בדמות "עמלת פרעון מוקדם" המוגדרת בחוק לפי צו הבנקאות 2002.
אם הריבית ביום פירעון המשכנתא גבוה מהריבית ביום נטילת המשכנתא, אז הם מרוצים ושמחים - מכיוון שהם יכולים כעת להעניק את הכסף שקיבלו בחזרה ללקוח אחר.

ב. האם הם "נהנים" או סובלים" מקיצור משכנתא על ידי בחירת תמהיל עם משך שנים קצר יותר? אין כאן עניין של הנאה - אלא גידור סיכונים. הסבירות לחדלות פירעון על הלוואה ארוכה יותר היא גדולה יותר- ולכן הם דורשים פרמיה (תוספת ריבית) גבוה יותר.

אייל
 
תוכל לפרט מי ואיזה תנאים
כי לי יש כמה משכנתאות למחזר
היי אריקו

המידע הזה נכון לכעת - ויכול להשתנות בכל רגע
חברת מנורה מעניקה הנחה של 100% אחרי שנה 13
חברת איילון מעניקה הנחה של 100% אחרי שנה 13 - בכפוף לכך שהמשכנתא קצרה מ20 שנה
חברת כלל מעניקה 99% הנחה אחרי שנה 15

שים לב לא ללכת שולל אחרי עגל הזהב! זה שהן נותנות 100% הנחה אחרי שנה 13 לא אומר שזה הדבר הנכון עבורך.
יש קריטריוני אופטימיזציה שונים בביטוח חיים (למשל: מה התשלום הכי נמוך לאורך חיי המשכנתא, מה ההחזר ההתחלתי הכי נמוך, מה ההחזר המקסימלי הכי נמוך, מה ההחזר הממוצע הכי נמוך, מה הסכום הכי נמוך לאורך X שנים [כאשר X הוא למשל 3,5,7,10,12,15 שנה])

כל ההנחות וגישות האופטימיזציה הללו מוזנות במחשבון ביטוחי המשכנתא באתר שלנו.
בהצלחה.
אייל מפינוויז
 
היי אריקו

המידע הזה נכון לכעת - ויכול להשתנות בכל רגע
חברת מנורה מעניקה הנחה של 100% אחרי שנה 13
חברת איילון מעניקה הנחה של 100% אחרי שנה 13 - בכפוף לכך שהמשכנתא קצרה מ20 שנה
חברת כלל מעניקה 99% הנחה אחרי שנה 15

שים לב לא ללכת שולל אחרי עגל הזהב! זה שהן נותנות 100% הנחה אחרי שנה 13 לא אומר שזה הדבר הנכון עבורך.
יש קריטריוני אופטימיזציה שונים בביטוח חיים (למשל: מה התשלום הכי נמוך לאורך חיי המשכנתא, מה ההחזר ההתחלתי הכי נמוך, מה ההחזר המקסימלי הכי נמוך, מה ההחזר הממוצע הכי נמוך, מה הסכום הכי נמוך לאורך X שנים [כאשר X הוא למשל 3,5,7,10,12,15 שנה])

כל ההנחות וגישות האופטימיזציה הללו מוזנות במחשבון ביטוחי המשכנתא באתר שלנו.
בהצלחה.
אייל מפינוויז
עשיתי לאחרונה דרך אחת החברות שציינת,
קיבלתי הנחה על השנים ראשונות, ודווקא בשנים האחרונות מחיר מלא(על סכום שהוא כבר שואב לאפס ולכן גם הפרמיה היא אפסית) כבר עדיף מאשר לקבל 100 אחוז הנחה בסוף לא? או מדובר על בנוסף
 
עשיתי לאחרונה דרך אחת החברות שציינת,
קיבלתי הנחה על השנים ראשונות, ודווקא בשנים האחרונות מחיר מלא(על סכום שהוא כבר שואב לאפס ולכן גם הפרמיה היא אפסית) כבר עדיף מאשר לקבל 100 אחוז הנחה בסוף לא? או מדובר על בנוסף
זו בעיה מתמטית מעניינת,
יש מסלולים שונים, ואתה רוצה ש הנחות יפעלו בתקופות "הנכונות" לאורך התקדמות הקרן.

אני לא יודע לומר מה נכון או לא, זה תלוי תמהיל משכנתא.

בגלל זה יש לזה מחשבון שמתאים את ההנחה המתאימה להלוואה.
 
נהנה מהטראפיק אבל מחזיר את הנושא לנושא המקורי (הנחות בביטוח משכנתא אפשר לפתוח בנושא חדש אם תרצו - זה לא קשור לנושא הזה).

לפסיכולוגיה של הכלכלה המשפחתית תפקיד קריטי. ולכן, אם זה מרגיש לכם נכון לכסות את החוב מהר יותר באמצעות צמצום המשכנתא וקיצור הזמנים - אז, לדעתי, זו הדרך הנכונה עבורכם.
אז חשבתי על זה ולא הכי מייצג אותנו. אנחנו נוכל לחיות עם מלוא המשכנתא בכיף. באתי לכאן להתייעץ כי זה יותר בגדר ה nice to have, וחשבתי גם על לפרוע עד שהקרן מול הריבית ב50-50 מהתשלום החודשי אל מול ה70-30 הנוכחי. מדובר בסביבות 455k שיכנסו לאורך כמה שנים בודדות בפעימות, וזה שם את התקופות באיזור ה10-15 שנה.
 
אז חשבתי על זה ולא הכי מייצג אותנו. אנחנו נוכל לחיות עם מלוא המשכנתא בכיף. באתי לכאן להתייעץ כי זה יותר בגדר ה nice to have, וחשבתי גם על לפרוע עד שהקרן מול הריבית ב50-50 מהתשלום החודשי אל מול ה70-30 הנוכחי. מדובר בסביבות 455k שיכנסו לאורך כמה שנים בודדות בפעימות, וזה שם את התקופות באיזור ה10-15 שנה.
הכל אחלה הרעיונות שלך, אבל אתה ממשיך סתם להציע רעיונות עם מספרים עגולים כדי שיהיה לך נחמד פסיכולוגית עם החוב.
זה לא משנה שההחזר החודשי הוא 1/3 מהריבית.

יש לך חוב היום בריבית כלשהי.
אם הוא לא היה, היית לוקח הלוואה חדשה באותה הריבית?
- אני קורא את שאר ההודעות שלך ומבין שהתשובה היא לא. אם זה ככה, יהיה בהחלט רעיון מצוין להתחיל לסגור את החוב כמה שיותר מהר, אם זה מכסף קיים או מהחיסכון החודשי.

- אתה צודק שזה תשואה מובטחת להיות ללא החוב מול המדד שנותן בממוצע כמה אחוזים יותר. אם האחוזים האלה לא חשובים לך, חד משמעית להחזיר את החוב.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הכל אחלה הרעיונות שלך, אבל אתה ממשיך סתם להציע רעיונות עם מספרים עגולים כדי שיהיה לך נחמד פסיכולוגית עם החוב.
זה לא משנה שההחזר החודשי הוא 1/3 מהריבית.
יש אלמנט פסיכולוגי (גדול) אני מסכים, אבל אינטואיטיבית בלוח שפיצר ההחזר הופך להיות יותר יעיל אחרי נקודת שיווי המשקל (כל שקל הולך יותר לקרן מאשר לריבית מנקודה זו, שאמור ליצור ״כדור שלג״ בגלל ריבית דריבית, שמתבטא בקיצור משמעותי של התקופה כשהמשכנתא כבר בנקודה הזו). לא הצלחתי למצוא סימוכין, אולי אני מחרטט.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I קיצור שבוע העבודה ל-4 ימים אוף טופיק 28
E קיצור מסלול משכנתא לא משנה ריביות? נדל"ן 28
C חישוב קיצור חודשים במשכנתא עבור פרעון חלקי נדל"ן 0
XpH משכנתא של קבוצת רכישה - קיצור תקופת ההלוואה נדל"ן 8
א קיצור תולדות האנושות שלי יומני מסע אישיים 59
M לפי איזו תקופה נקבעות הריביות הממוצעות בחישוב עמלת היוון נדל"ן 7
B לא הפקדתי לקרן פנסיה תקופה - האם אני זכאי לפטור ממס עד התקרה? מיסים 2
E דמי אבטלה - לאחר תקופה ממושכת בחו"ל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
חובב_פנסיה2022 אני מחפש מחשבון שיכול לחשב ריבית פריים על תקופה אמיתית היסטורית אוף טופיק 3
ס הגשה פיזית של טופס 135 (תקופה לפני 2019)- האם אפשר להגיש אצל כל משרד שומה? מיסים 5
T קה"ש מנייתי או כללי - תקופה של 15 שנה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D דירת ישנה שלא גרו בה תקופה נדל"ן 11
M שאלה תיאורטית: להשקיע הכל או לפזר לאורך תקופה? שוק ההון 4
א כיצד מס הכנסה יודעים מה הרווח הריאלי על תקופה? צרכנות פיננסית 8
A לקבל אבטלה על תקופה מאוד קצרה צרכנות פיננסית 1
1 התלבטות לגבי המשך התואר התפתחות אישית 6
V התלבטות על המשך הדרך סטודנט מדמח התפתחות אישית 8
Echelon שאלות לגבי זכיה בהגרלת המשך של "דירה בהנחה" בעקבות ביטול של זוכה אחר נדל"ן 11
ריש-לקיש שינוי כיוון? המשך? הגיגים קדימה התפתחות אישית 27
ל אזרח ישראלי-אמריקאי מתלבט: דירה ראשונה בארץ, בארה״ב – או המשך השקעה בשוק ההון? נדל"ן 14
U המשך עבודה בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
H המשך הפקדות לקרן פנסיה אחרי ניתוק תושבות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ח התייעצות: כדאיות המשך החזקת דירה נדל"ן 2
A פירעון קה"ש נזילה - להחזר חובות - או המשך חסכון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ש המשך הפקדה לקרן פנסיה וביטוח מנהלים מעבר לתקופת הריסק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ס חשבון בנק שעובר בירושה – המשך שימוש בחשבון או חובת מימוש מיידי? מיסים 2
N המשך התנהלות בקרן פנסיה לאחר מעבר לחו"ל + ניוד מיסים 1
D התלבטות בין רכישת דירה 3 להשקעה לבין המשך השקעה בקרן כספית + קה"ל נדל"ן 9
א המשך השקעת כספי פנסיה לאחר פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
T התייעצות - סגירת הלוואה או המשך חיסכון צרכנות פיננסית 4
mk1 דילמה בנוגע למחזור משכנתא או המשך השקעה שוק ההון 10
A תמהיל משכנתא מחודש מאי 2022, סילוקין ותוכנית המשך. דעות והמלצות? נדל"ן 11
D המשך השקעה בS&P500 שוק ההון 34
הפרופסור לימודי המשך בטכניון.. או? התפתחות אישית 12
Homer המשך הפרשה לפנסיה גם לאחר עצמאות כלכלית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 16
D המשך הדרך- סטודנט לרפואה לקראת סיום התפתחות אישית 44
D המשך הדרך- סטודנט לרפואה לקראת סיום התפתחות אישית 0
H הגרלת המשך מחיר למשתכן נדל"ן 0
N צומת דרכים - המשך שכירות אל מול רכישת דירה למגורים ללא משכנתא יומני מסע אישיים 8
H התלבטות - המשך קריירה בעולם הדאטא התפתחות אישית 1
O בדיקת כדאיות - מתלבט ברכישת דירה להשקעה לעומת המשך השקעה בשוק ההון - אשמח לפידבק על החישוב נדל"ן 6
H התייעצות- המשך לימודים התפתחות אישית 1
G המשך עבודה כשכיר ומשיכת קצבה מביטוח מנהלים במקביל מיסים 0
J התייעצות לגבי המשך הדרך שוק ההון 8
Y מתלבטת לגבי המשך לימודים התפתחות אישית 2
ג קנייה מול המשך שכירות נדל"ן 3
נ המשך השכרה - גידור עלויות שכירות מול יציבות נדל"ן 14
P המשך חוזה שכירות אוף טופיק 6
P המשך חוזה שכירות אוף טופיק 3
Y איך ממשיכים להתקדם? רכישת דירה, המשך חסכון ועוד ? יומני מסע אישיים 4

נושאים דומים

Back
למעלה