teddypicker
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 26/7/20
- הודעות
- 214
- דירוג
- 133
שלום לכולם,
דירה להשקעה עם משכנתא של 1.7M.
900k - פריים מינוס 0.7% (4.8%) לעוד 28 שנים.
800k - קל״צ 4.49% לעוד 22 שנים.
אמלק - עומדים יפה בתשלום אבל רובו הולך לריבית, לא לגעת על מנת להמשיך להשקיע במדדים?
תזרימית השכירות מכסה אותה עד כדי כמה מאות שקלים בחודש הפרש שעומדים בהם בקלות.
יש לנו את היכולת להחזיר אותה לגמרי, פשוט כרגע החוב משרת אותנו ומאפשר לנו להשקיע כסף פנוי במדדים, בנוסף חוסכים כ-10k בחודש מהנטו.
קיימים RSU של גאמפא, תיק השקעות ממוסה וקרנות השתלמות בS&P 500 וב-MSCI ACWI הרחב יותר. אין בעיה עם סיבולת סיכון.
סה״כ מרוצים מתנאי המשכנתא ולריבית הפריים יש עוד לאן לרדת.
מתכננים להמשיך להחזיק בדירה להשקעה, אלא אם כן נרצה לקנות דירה למגורים עוד כ5 שנים ואז נמכור אותה (אין תכנון קונקרטי כרגע, שוכרים בחוזה ארוך).
בהינתן הנ״ל האם הייתם מצמצמים את החוב מתוך החיסכון החודשי? נגיד באיזור ה70-30 לטובת המדדים, ברגע שמצטבר סכום משמעותי של 50k-100k לסגור עוד קצת מהמשכנתא עד שתגיע לאיזור ה1.2-1.3 למשל. הכוונה לקיצור תקופה ולא הורדת ההחזר, כי תזרימית זה עובד לנו ואין טעם לקבל את הכסף שנכניס במכה לקירות בחזרה כל חודש משכירות.
המוטיבציה היא שמדובר בחוב גדול יחסית, ו-2/3 מהתשלום החודשי הולך לריבית היום. נרגיש יותר בנוח לכסות יותר ממנו כל חודש (פסיכולוגית), ואם נצטרך את הכסף זה כנראה יהיה בתרחיש בו גם ככה נמכור את הדירה אז עצם הנעילה בקירות לא מהווה משקל נגד להחלטה. בנוסף הפער בין תשואת מדדים ממוצעת לריבית המשכנתא הוא יחסית נמוך (אחוזים בודדים), בטח לאחר שנים של עליה. בהחזר יש לנו תשואה בטוחה.
אשמח לדעות, תודה!
דירה להשקעה עם משכנתא של 1.7M.
900k - פריים מינוס 0.7% (4.8%) לעוד 28 שנים.
800k - קל״צ 4.49% לעוד 22 שנים.
אמלק - עומדים יפה בתשלום אבל רובו הולך לריבית, לא לגעת על מנת להמשיך להשקיע במדדים?
תזרימית השכירות מכסה אותה עד כדי כמה מאות שקלים בחודש הפרש שעומדים בהם בקלות.
יש לנו את היכולת להחזיר אותה לגמרי, פשוט כרגע החוב משרת אותנו ומאפשר לנו להשקיע כסף פנוי במדדים, בנוסף חוסכים כ-10k בחודש מהנטו.
קיימים RSU של גאמפא, תיק השקעות ממוסה וקרנות השתלמות בS&P 500 וב-MSCI ACWI הרחב יותר. אין בעיה עם סיבולת סיכון.
סה״כ מרוצים מתנאי המשכנתא ולריבית הפריים יש עוד לאן לרדת.
מתכננים להמשיך להחזיק בדירה להשקעה, אלא אם כן נרצה לקנות דירה למגורים עוד כ5 שנים ואז נמכור אותה (אין תכנון קונקרטי כרגע, שוכרים בחוזה ארוך).
בהינתן הנ״ל האם הייתם מצמצמים את החוב מתוך החיסכון החודשי? נגיד באיזור ה70-30 לטובת המדדים, ברגע שמצטבר סכום משמעותי של 50k-100k לסגור עוד קצת מהמשכנתא עד שתגיע לאיזור ה1.2-1.3 למשל. הכוונה לקיצור תקופה ולא הורדת ההחזר, כי תזרימית זה עובד לנו ואין טעם לקבל את הכסף שנכניס במכה לקירות בחזרה כל חודש משכירות.
המוטיבציה היא שמדובר בחוב גדול יחסית, ו-2/3 מהתשלום החודשי הולך לריבית היום. נרגיש יותר בנוח לכסות יותר ממנו כל חודש (פסיכולוגית), ואם נצטרך את הכסף זה כנראה יהיה בתרחיש בו גם ככה נמכור את הדירה אז עצם הנעילה בקירות לא מהווה משקל נגד להחלטה. בנוסף הפער בין תשואת מדדים ממוצעת לריבית המשכנתא הוא יחסית נמוך (אחוזים בודדים), בטח לאחר שנים של עליה. בהחזר יש לנו תשואה בטוחה.
אשמח לדעות, תודה!