• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ניהול השקעות לקרובים

albert yaron

משתמש רגיל
הצטרף ב
30/12/15
הודעות
307
דירוג
342
שלום,
מעניין אותי מה דעתכם לגבי ניהול ההשקעות של אנשים קרובים אליכם - הורים, אחים.
אני לא מדבר כפוטנציאל למקור רווח, אל מהיבטים אחרים.
מצד אחד, מהתרשמותי לרבים כאן יש מושג גדול מהאדם הממוצע בניהול כספים.
מצד שני, זה לא פשוט לקחת את האחריות על עצמך. זה שונה לנהל כסף של עצמך בו אתה נושא ומבין את הסיכון, אל מול ניהול כסף של אנשים קרובים אליך, שגם אם הם סומכים עליך לחלוטין, לא תמיד הם יכולים לעמוד מבחינה פסיכולוגית בהפסדים / תנודות בשוק.
 
המצב שאתה מתאר הוא לא מאוד מאוד נפוץ, אבל מבחינה עקרונית הוא לא שונה מהותית ממקרה שבו יועץ השקעות בבנק שמנהל את תיק ההשקעות של אדם כלשהו, או ממקרה שבו אדם מנהל את תיק ההשקעות המשותף עם בן/בת זוג. זה יישמע קלישאתי, אבל לדעתי הדבר הנכון לעשות הוא לנהל את התיק איתם ולא בשבילם.

אפשר לומר הרבה דברים רעים על יועצי השקעות של הבנקים, אבל הם בהחלט כן מנסים תמיד להסביר את ההחלטות שלהם, את מצב השוק כפי שהם רואים אותו, להעריך איתך ביחד את רמת הסיכון שאתה מוכן לקבל, וכד'. לא בהכרח האינטרסים שלהם תמיד לצידך, אבל מבחינת ההתנהלות, הם כן מנהלים את התיק איתך ולא בשבילך (אגב, אני די בטוח שכל זה נובע מלשון החוק ולא מטוב ליבם...).

לכן אם הייתי צריך להתחיל לנהל או לייעץ בתיק ההשקעות של הוריי, הייתי מתנהל כמו יועץ בבנק (רק על פי עקרונות ההשקעה הסולידיים כמובן): יושב איתם ומנסה להבין את אופק ההשקעה שלהם, הצרכים שלהם בטווח הקצר והארוך, רמת הסיבולת לסיכון. אחר כך הייתי מסביר את אפיקי ההשקעה השונים שעומדים לרשותם והמאפיינים השונים שלהם, הצעה לחלוקת נכסים בהתאם לפרופיל ההשקעה שהגענו אליו, בחירת מכשירי ההשקעה הספציפיים תוך הסבר על יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם, וכו'.

אם הם יבינו למה התיק שלהם מחולק כפי שהוא מחולק, ואם הם יבינו את הסיכונים שהם קיבלו על עצמם, ואם הם יבינו מדוע בחרנו במכשירי ההשקעה המסויימים שבחרנו בהם, אז יהיה להם הרבה יותר אמון וביטחון בתיק.
 
אני לא מייעץ ולא מקבל ייעוץ מחברים ובני משפחה.
לא מערבבים מקורבים ובני משפחה בייעוץ פיננסי, זה מתכון בטוח להריסת יחסים בעתיד.
עדיף שתפנה את הקרובים שלך לפורם, ללמוד, להבין, להגיב ואחר כך אפשר לדסקס נושאים שונים.
זה בדיוק כמו למה לא למכור מכונית לבן משפחה...
 
מסכימה עם הזהירים. אם הבן אדם רוצה עזרה להבין, ואז לעשות פעולות ספציפיות בעצמו, זה דבר אחד. אבל תחשוב שכל דבר רע שיקרה - אתה תהיה אשם, גם בעיניהם, גם בעיניי האחים (אם מדובר בהורים), ואוי ואבוי אם יהיו לזה השלכות על החיים שלהם או של הקרובים האחרים... זה באמת קן צרעות. לא הייתי מתנדבת לקחת על עצמי את האחריות (גם אם היה לי יותר ידע ממה שיש לי היום). להסביר על האפשרויות והסיכונים, זה אפשר. למרות שגם זה עדיף שהם יעשו אצל יועץ השקעות.
 
יש הבדל תהומי בין להסביר נושאים בעולם ההשקעות או פנסיה (שאת זה אני עושה הרבה, גם למשפחה ומכרים) לבין לקחת אחריות על כסף של אחרים. אני עוזר הרבה, אבל קבלת ההחלטה היא האחריות הבלעדית של בעל הכספים - אחרת יכולים לצאת מזה רק דברים רעים.
 
מעניין אותי מה דעתכם לגבי ניהול ההשקעות של אנשים קרובים אליכם - הורים, אחים.
פשוט לא!!!
לא מערבבים משפחה וייעוץ פיננסי פרטני, זה פשוט מתכון לאסון. בכל משפחה יש אמוציות, ואם תכניס כסף למשוואה זה פשוט יגמר באסון.
 
תודה לכולם, עוזר לגבש מחשבה. נוטה להסכים.
אם יש מישהו שחושב אחרת אשמח לשמוע.
 
לדעתי הדבר הנכון לעשות הוא לנהל את התיק איתם ולא בשבילם.
1+
אני ניהלתי עם אבי את החשבון של הוריי מאז 2005 בערך (ועד מותם), כולל החלטות לגבי השקעות בני"ע.בהתחלה הוא החליט לבד אבל התייעץ איתי.
אבא שלי היה פוחז ולא באמת היה אכפת לו להפסיד. מקסימום לילדים לא תהיה ירושה. קיבוצניק קומוניסט אופייני :> אבל אמא שלי דאגה אז אני הייתי הסולידית שכל הזמן בודקת וקוראת בעיתונים ומזהירה אותו. לקראת המשבר של 2008, אמרתי לו שיש עננים שחורים ואני מוכרת את תיק המניות ומעבירה למק"מ ויהיה זמן לראות מה קורה. ביוני 2008 מכרתי את התיק ואאל"ט בספטמבר נפל הבנק ליהמן ברדרס. ניצלנו... אחר-כך השארתי את הכסף במזומן כי בגילם כבר לא היה טעם להשקיע והמק"מ התקרב לריבית זניחה.
 
אתם לא חושבים שזה חבל....יש לקורים והמגיבים פה המון ידע וניסיון, למה לא לעזור לאנשים הקרובים והחשובים ביותר לכם אם אפשר? האם כל עזרה או התערבות סופה כישלון? אולי יש דרך לעשות את זה עם דיסקלימר או חוזה עליו בן המשפחה חותם אחרי שכוברים ומסבירים לו על הכל?
 
אתם לא חושבים שזה חבל....יש לקורים והמגיבים פה המון ידע וניסיון, למה לא לעזור לאנשים הקרובים והחשובים ביותר לכם אם אפשר?
+1. מעניין שאנשים מוכנים להיוועץ ולייעץ לזרים גמורים בפורום כמו כאן, אבל מפחדים מעיסוק בנושא עם קרובי משפחה כמו מהמגיפה השחורה.
 
למה לא לעזור לאנשים הקרובים והחשובים ביותר לכם אם אפשר?
אפשר בהחלט לעזור - ללמד, להסביר, להראות את השיקולים בעד ונגד. אבל עולם הפיננסים והשקעות עוסק באיזון בין סיכונים, תשואות והעדפות אישיות בעולם של חוסר וודאות - ובסוף כל אחד חייב לקבל את ההחלטות שלו בעצמו.

אולי יש דרך לעשות את זה עם דיסקלימר או חוזה עליו בן המשפחה חותם אחרי שכוברים ומסבירים לו על הכל?
חוזה זה מסמך משפטי משמש כמוצא אחרון ויקר אם מגיעים לחוסר הסכמה עם גוף מסחרי כלשהו. חוזה עם קרוב משפחה? לא תודה, זו דרך מאוד מהירה לקלקל את היחסים הללו.
 
אני רוצה מאד לעזור למשפחתי, אבל יודעת שבפיננסים צריכה להיות אחריות אישית, פרט למי שבאמת לא יכול לדאוג לעצמו, כמו ילדים, או קשישים שאין להם יכולת עצמאית. אם אני אייעץ, למשל, לבן משפחה, להשקיע בקרנות מחקות, והוא לא יבין שזה עובד רק בטווח הארוך ורק אם לא בורחים ברגעי משבר, אני אעשה לו יותר נזק מאשר אם ישאיר את הכסף במזומן. כיוון שהקושי העיקרי בהשקעה במדדים הוא פסיכולוגי, אין דרך שאפשר יהיה לקחת את הקושי הזה ממישהו אחר. כל אחד חייב להתמודד איתו בעצמו, אם הוא מחליט ללכת בכיוון הזה. אני יכולה לספק מידע, להפנות לבלוג של הסולידית, לספר מה אני עושה. את ההחלטה אני לא יכולה לקחת בשביל מישהו אחר. והרי זה עיקר הקושי בשיטה הזאת. חוץ מזה היא מאד קלה - קנה, החזק, אזן. אם בן משפחתי מבין את זה הוא לא צריך ממני יותר כלום.
 
פרט למי שבאמת לא יכול לדאוג לעצמו, כמו ילדים, או קשישים שאין להם יכולת עצמאית.
מסכימה. לאחים והחברים שלי אני ממליצה לקרוא את הבלוג הזה. להורים שלי, שמעולם לא ניהלו חשבון בנק אמיתי- כן היה חשוב להיות שותף.
יש לי חבר נפש שהאח שלו הוא על החלק הגבוה של סקאלת הפיגור השכלי. הוא עובד ומתפרנס ומטפל בעצמו. החבר שלי מטפל בכל הצד הפיננסי שלו, כולל השקעות, כדי שגם אם הוא ישאר אחרון מהאחים יהיה לו מספיק הון להמשך החיים. (רוב הירושה מההורים עברה לאח הזה כי האחרים מסודרים היטב).
 
אבא שלי ניהל את תיק ההשקעות שלי שנים בנסיון ללמד אותי את התורה.
סה"כ היה מדובר בסכום של כ- 30K בשיא אם אני זוכרת נכון.
כשהתחלתי לקרוא את הסולידית והבנתי שיש מקום למיקוח בדמי הניהול, לקחתי את כל המשפחה המורחבת למסע התמקחויות שהניב תוצאות יפות.

היום אני מנהלת את התיק שלי ושל בן הזוג, ולמרות שבהתחלה ניסיתי לשתף אותו, הוא טען שאני יודעת להפסיד כסף מצויין גם בלעדיו, ולכן ההתנהלות הפיננסית היא באחריותי.
חמותי ניהלה את תיק ההשקעות של אמא שלה עד שהיא הלכה לעולמה, ומידי פעם מתייעצת איתי, ואני עוזרת לה להפסיד לנו את הירושה.

אני חושבת שזה מאוד תלוי ביחסים ובאמון בין בני המשפחה.. אבל בגדול עדיף להישאר בתור יועץ מסוייג, לעזור להתמקח על דמי ניהול ולא יותר מזה.
 
נערך לאחרונה ב:
אני מנהל כיום את תיק ההשקעות של הורי.
מתוך ההבנה שאין לי דרך לחמוק מאחריות, והתרסקות כלכלית שלהם עקב ניהול קלוקל תגרור את החובה שלי לסייע להם כלכלית בלאו הכי.
לכן בחרתי לטפל להם בכספים ולנסות להקטין את הסיכוי שעול שכזה יפול על כתפיי.
יש לציין שאין לי אחים לחלוק איתם את האחריות הזו.
 
מעניין אותי מה דעתכם לגבי ניהול ההשקעות של אנשים קרובים אליכם - הורים, אחים.
בדיוק דיברתי על זה היום עם בעלי. הוריו המבוגרים רוצים ייעוץ לגבי מה לעשות עם כספי הפנסיה - להשקיע ואם כן, במה.
אמרתי לו שאני לא נוגעת בנושא הזה אפילו עם מקל, למעט לשטוח בפניהם בקווים כלליים ביותר מושגים כגון ריבית במשק, אג"ח ממשלי וקונצרני ושוק ההון.
יש כאן כ"כ הרבה גורמים שיכולים בעתיד הרחוק, בהגיעם לגיל 120, לבוא אלי בטענות שהיעוץ שלי פגע בירושה.
לא ממליצה, לא מחזיקה ולא נוגעת.
BLOOD AND BUSINESS DON'T MIX
 
שני הורי פנסיונרים.
מבחינתי ניהול נכון של הכסף שלהם זה ליהנות ממנו ולהשאיר רק חובות בירושה.
בשביל לעשות את זה הם לא צריכים עזרה של אף אחד אחר...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ש דמי ניהול ועמלות בבנק - תיק השקעות שוק ההון 5
I שאלות לגבי ניהול השקעות בקרנות למשקיעים עם אזרחות אמריקאית שוק ההון 5
א תשואות מפורסמות של קופג וקהש - לפני או אחרי הוצאות ניהול השקעות ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
IAmSam ניהול כולל של קה״ש IRA + תיק השקעות ב-IB ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
עידו ג ניהול השקעות כברוקר עבור זרים התפתחות אישית 4
D דמי ניהול חודשיים וניוד מסחר עצמאי - מיטב דש לעומת בתי השקעות אחרים צרכנות פיננסית 1
K שאלה לגבי ניהול תיק עי בתי השקעות שוק ההון 3
קאמי השוואה ב״הוצאות ניהול השקעות״ בין קרנות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
AbuNafha פנסיה בחברת ביטוח / בית השקעות VS ניהול פנסיה בצורה עצמאית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 31
א ניהול תיק השקעות בגיל 30 שוק ההון 15
ש מעבר בין בתי השקעות בשל דמי ניהול שוק ההון 5
T ניהול השקעות לאדם פרטי צרכנות פיננסית 14
T גמל להשקעה - הוצאות ניהול השקעות תלויות בכמות המסלולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
W מדוע הוצאות ניהול השקעות כל כך גבוהות במסלול פסיבי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
F מבחינת ניהול השקעות - האם כדאי לקנות דירה להשקעה כמה שיותר יקרה? נדל"ן 47
M פיזור בין בתי השקעות VS דמי ניהול שוק ההון 2
ת ניהול תיק השקעות פאסיבי לפנסיונרים (70+) שוק ההון 19
Y התלבטויות בנוגע להמשך ניהול תיק השקעות שוק ההון 3
י תיק השקעות משולב חיסכון\השקעה עבור הילדים - ניהול שוק ההון 14
P ניהול תיקי השקעות\ייעוץ השקעות התפתחות אישית 0
G ניהול מסחר - בנק מול בית השקעות שוק ההון 9
McMurphy ניהול תיק פסיבי ת ב"בית השקעות" שוק ההון 29
2028_שנת_פרישה דמי ניהול 0 בבתי השקעות ישראלים שוק ההון 23
Adam Smith ניהול השקעות של בת הזוג צרכנות פיננסית 21
leibo עמלות ודמי ניהול לתיק השקעות בבנק מזרחי שוק ההון 4
K השפעה של שווי חברת ניהול השקעות שוק ההון 4
ש ניהול עצמאי של תיק השקעות שוק ההון 1
M ״ניהול תיק השקעות״ לעומת ״פוליסת חיסכון״? שוק ההון 22
H ניהול חשבון השקעות נפרד בשל ירושה אוף טופיק 1
R סדר בנושא עמלות/דמי ניהול בתיק השקעות - שאלה של מתחילים צרכנות פיננסית 4
ש הוצאות ניהול השקעות ואיך מאתרים כמה זה בפועל צרכנות פיננסית 10
פשפש דמי ניהול תיק השקעות צרכנות פיננסית 5
ע דמי ניהול בקרנות ופיזור השקעות צרכנות פיננסית 5
Shiva דמי ניהול בתיק המנוהל על ידי בית השקעות שוק ההון 14
א ניהול תיק השקעות עצמאי- שאלות של מתחיל שוק ההון 3
ד ניהול השקעות לבעלי אזרחות כפולה אמריקאית שוק ההון 18
R ניהול קרן השתלמות IRA וחשבון ההשקעות באותו בית השקעות, כדאי? שוק ההון 0
ס אווטסורסינג לבניית תיק השקעות פשוט (ללא ניהול) צרכנות פיננסית 3
א ניהול תיק השקעות שוק ההון 4
T קופת גמל להשקעה - הוצאות ניהול השקעות שוק ההון 9
L ניהול תיק השקעות מאוזן דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 9
מ ניהול תיק השקעות, תושב חו"ל שוק ההון 2
amikal תיק השקעות מנוהל ע"י בית השקעות ללא דמי ניהול? שוק ההון 18
B ניהול השקעות לחברה בע"מ שוק ההון 5
קורא הדוק הוצאות ניהול השקעות - כמה הבהרות ברשותכם צרכנות פיננסית 11
Z ניהול תיקי השקעות ללקוחות כשירים. האם בUSA קיים היתר דומה לניהול ללא רישיון? שוק ההון 1
Y השקעה באמצעות בית השקעות - ניהול שלהם או שלי שוק ההון 39
1337justme ניהול תיק השקעות עם הטבות משמעותיות בעמלות שוק ההון 9
Lio הוצאות ניהול השקעות ב - IBI שוק ההון 44
S ניהול תיק השקעות והקטנת מיסוי במצב של תושבות כפולה מיסים 4

נושאים דומים

Back
למעלה