• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

יומנו של חסר מנוחה

חסר מנוחה

משתמש סולידי
הצטרף ב
4/4/16
הודעות
39
דירוג
84
שלום לחברי הפורום, נחשפתי לבלוג לפני כשבע שנים ומאז קורא בשקיקה כל פוסט. יישמתי חלק מהעקרונות עוד לפני שהתחלתי לקרוא את הסולידית אבל זה התגבר וקיבל חשיבה מסודרת לאחר מכן. כבר שנים אני מעונין לפתוח כאן יומן מסע, הרבה שנים אני קורא שקט ועכשיו החלטתי לשתף.

אני פותח את היומן קודם כל לשקף לעצמי את מצבי הפיננסי וההחלטות שעומדות בפני. מעבר לכך אשמח לקבל תובנות מחברי הפורום שאני מאוד מעריך. שינתי מעט פרטים כדי שלא יוכלו לזהות אבל ליבת הדברים משקפת את המציאות.

מצב אישי: נשוי בתחילת שנות הארבעים+6 גר באזור המרכז.

השכלה: גדלתי בחינוך החרדי ללא לימודי ליבה. הייתי בגיל 26 עם 2 ילדים כשהבנתי שאני צריך לקחת אחריות וללמוד מקצוע. בתוך כ-5 שנים עם תמיכת אשתי שפרנסה תוך כדי ועזרת סבי ז"ל שמימן לי לימודים וחלק מהוצאות המחיה השלמתי בגרויות ותואר ולאחר מכן קיבלתי רשיון רו"ח.

עבודה: לאחר התמחות התקבלתי לעבודה כחשב בחברה ממשלתית ועבדתי שם פחות מעשור. קיבלתי שכר סביר ורכב אך למעשה לא היה הרבה עבודה והיא והשאירה לי הרבה זמן לחשוב ולתכנן את העתיד. אשתי עבדה באותו זמן בעבודה ניהולית במערכת החינוך החרדית והרוויחה סכום לא גבוה והייתה תחת לחץ מאוד גבוה.
בזמן המיותר שהיה לי בעבודה התחלתי לבנות את עתידי המקצועי והכלכלי. הגעתי למסקנה שאני לא מעוניין להיות שכיר אלא להיות יזם ולאו דווקא בתחום שאותו למדתי. הבנתי שיש ערך מוסף למה שלמדתי אבל לאו דווקא בליבת התחום אלא במקומות אחרים. הגעתי למסקנה שאני צריך להוציא את אשתי מהלחץ הלא בריא שהיא נמצאת בו ושהיא תסייע לי בבניית עתידנו הכלכלי. היא שמחה על כך.

למעשה במשך השנים האחרונות לעבודתי כשכיר עבדתי לפתח שתי מישורים במקביל:
1. הבנתי את האפשרויות של שותפות עם אנשים אחרים והיכולת להשתמש בזה כמכפיל כח עם כל המורכבות של זה. בפועל בשנים אלו הייתי שותף בהקמה של שלוש יזמויות, 2 בתחום הטכנולוגי ואחד בתחום הפיננסי.
2. התחלתי לקרוא הרבה על עצמאות כלכלית וכתוצאה מכך התחלתי להשקיע ולמנף את הכסף שבידי וחלמתי על הכנסה פסיבית שוטפת. בפועל מינפתי את הדירה שיש לי וקניתי נכסים כפי שאפרט בהמשך.

המסע כיזם:
יזמות X בתחום הטכנולוגי התפתחה מהר וגייסה סכום של כמה מליונים. לאחר הגיוס עזבתי את עבודתי בחברה הממשלתית ועבדתי תמורת שכר וכמובן מניות שקיבלתי בחברה למשך כשנתיים. בסוף אותה תקופה התגלעו חילוקי דעות ביניינו המייסדים ובחרתי לעזוב את החברה אבל במקביל לתת להם שירות תמיכה פיננסית במיזם באמצעות חברה Y דבר הנמשך עד היום.
חברה Y הינה בתחום הפיננסי ומנוהלת בעיקר על ידי אשתי עם גיבוי שלי ושל שותף מהתחום הפיננסי. החברה מספקת הכנסה שוטפת. לחברה יש פוטנציאל התרחבות לא ממומש וזאת בעיקר בגלל החלטה שלי לא להתרחב מהר מדי על מנת לאפשר לי פעילות בשאר הדברים שאני פעיל בהם.
חברה Z הוקמה בשותפות עם חבר טוב ופיתחה מוצר. לקח לנו הרבה זמן לגייס עבורה כסף ולאחר עזיבתי את יזמות X נכנסתי אליה באופן מלא והשלמנו את הפיתוח והתחלנו בשיווק. עולם השיווק התגלה בפני כעולם קשה לפיצוח ומאתגר. אני בעיקר פועל בתחום השיווק והניהול של החברה. כרגע החברה מוכרת מעט והמטרה היא להגיע למכירות משמעותיות בשנה הבאה. כרגע אני מושך משכורת קטנה בחברה ומקווה שבהמשך תהיה יכולת יותר גבוהה לשכר.

מטרות לשנים הקרובות בתחום היזמות: להמשיך במאמצים להביא את חברה Z למכירות משמעותיות בשנים הקרובות. אנו פועלים לקבל השקעה בטווח הבינוני כך שאני מקווה שזה יקל עלינו. במידה וזה לא יצליח אני יוכל להחליט לשים מאמצים בקידום חברת Y או לחילופין להגדיל נפח פעילות בהשקעות נדלן כפי שאפרט בהמשך.

עצמאות כלכלית: התמזל מזלי וקניתי דירה ישנה וקטנה באזור המרכז מיד לאחר נישואינו בתחילת שנות האלפיים. הדירה הייתה ישנה ומוזנחת אבל עם פונטציאל לא ממומש להרחבה משמעותית. הייתי צריך הרבה סבלנות מול שכנים וחבירה לאנשי מקצוע והצלחתי לקבל אישור להרחבת הדירה ליותר מפי שנים ובפועל מכרתי אותה לפני כעשור לפני שיפוץ אך לאחר אישור להרחבה בכמעט פי שלוש ממחיר הקניה המקורי. עם הסכום שקיבלתי קניתי דירה גדולה למגורים באזור המרכז אך לקחתי משכנתא של כ-800 אש"ח שאותם לא הייתי צריך ואותם התחלתי למנף. בנוסף לכך לקחתי מספר הלוואות לטווח בינוני/ קצר המבוססות על ריבית הפרים בריביות משתלמות בטווח של מינוס חצי אחוז ועד פלוס אחוז מהפרים. בתחילה חילקתי את הסכום לכמה השקעות קבוצתיות בקרנות המשקיעות בחו"ל ובחלק נוסף השתמשתי לצורך מקדמה לקבוצת רכישה של דירה בפריפריה.
לאחר כמה שנים רוב ההשקעות הקבוצתיות הבשילו (כמובן לא כולם עם התשואה החלומית שהבטיחו היזמים) הבנתי שרמת השליטה שלי בנכסים אלו שואפת לאפס והסיכון המובנה גבוה והחלטתי להפסיק עם השקעות אלו ולהשקיע עם שותף בנכסים מניבים בארצות הברית המניבים תשואה קבועה בשליטה יחסית שלי. עברו כמה שנים ואני מרוצה מההשקעות אלו. בנוסף לאחר סאגה לא פשוטה, קבוצת הרכישה הצליחה לבנות את הבנין וקיבלתי את הדירה והיא כרגע מושכרת.

מטרות לשנים הקרובות בתחום העצמאות הכלכלית: בתקופה הקרובה אני אמור לקבל סכום גדול מאחת ההשקעות שלי ואני עדיין מתלבט האם להמשיך הלאה עם השקעות ומינופים או להחזיר חלק מההלוואות ולהגיע לחיים פחות ממונפים ורגועים יותר.

זהו בינתיים, מקווה ששרדתם עד כאן.
בהמשך אני מתכנן לרשום את מבנה ההכנסות וההוצאות וכמובן החזרי ההלוואות ולשתף כמה דילמות להמשך. בהתנהלות היום יומית שלי אני די סולידי ומחושב אבל אני מניח שהמינופים שלי אינם אופייניים לחברי הפורום. באופיי אני די מופנם ולא צריך להרשים אף אחד ולכן מרגיש בנוח בקהילת הסוליידים.
 
ברוך הבא. תודה על השיתוף. מסע מרשים ללא ספק
 
לאחר הפסקה ארוכה החלטתי להמשיך את כתיבת היומן.
תקציר על ההתפתחויות בשנה האחרונה:
בתחום היזמות:
חברה Z שבה אני שותף פיתחה מוצר חדש, קיבלה השקעה בתחילת 2022 של כמה מליוני שקלים והחלה למכור בהיקף יותר גדולים ממקודם אך לא מספיק כדי לממן את המשכורות אותם אנו לוקחים. ההשקעה איפשרה לנו לקיחת משכורות השנה אך ללא השקעה נוספת או מכירות משמעותיות לא נוכל להמשיך לקחת משכורות.
חברה Y העוסקת בתחום הפיננסי ממשיכה לתת לנו הכנסה שוטפת העולה מעט מדי שנה ומנוהלת בעיקר על ידי אשתי בלווי מעט שלי ומספקת הכנסה של כ-12 אלף ש"ח בחודש.

השקעות:
1. במהלך השנה האחרונה הצלחתי למכור את אחת ההשקעות שלי בארה"ב תוך כדי השארת רווח נקי של כ-300K דולר. את הסכום הנ"ל השקעתי בשוק ההון בסביבות חודש יוני. ההשקעה בוצעה לאחר הירידות הגדולות בשוק כך שאיני מורווח או מופסד יותר מדי בתיק עד זה כה. התלבטתי רבות האם להחזיר הלוואות עם הסכום שקיבלתי או להשקיע, בסוף החלטתי שאשקיע את הכסף ואמשיך לשלם את ההלוואות השוטופות. (אני מתכנן בהמשך לכתוב על הרכב הנכסים וההתחיובויות שלי).אשתי מנסה לשכנע אותי להשקיע בנדלן בארץ בנכס נוסף אך עד כה לא עשיתי משהו בנידון.
2. בתחילת השנה הצלחתי לקבל משכנתא בארה"ב עבור הנכסים שיש לי שם ועם ההלוואה קניתי עוד 2 בתים. הבתים נמצאים בסוף השיפוץ ומתוכננים להניב הכנסות בתחילת 2023. בנתיים ההלוואה משולמת מדי חודש ומקשה על התזרים.
3. ערך הנכס בפירפריה עלה משמעותית בשנה האחרונה וקיבלתי כמה טלפונים ממתווכים שמציעים לי כ1.5K ש"ח עבורו (ככפול מההשקעה שלי). בשלב זה ההחלטה שלי היא לא למכור את הנכס ולהשתמש בו כעתודה לעזרה לילדים. כרגע הנכס מושכר ב-2300 ש"ח אך כבר היום השכירות באזור עומדת על כ-3000 ש"ח ואני מתכנן להעלות את השכירות בשנה הקרובה.

ההתפתחות האישית:
כפי שציינתי בהתחלה, גדלתי בבית חרדי ולא קיבלתי השכלה כללית. בגיל 26 עם 2 ילדים התחלתי ללמוד לבגרויות ובסוף סימתי לימודי חשבונאות והסמכה של רו"ח. מאז שהייתי ילד הייתי סקרן כלפי העולם שסביבי ורציתי לדעת על הכל והעניינתי במדע. בפועל במשך שנותי בישיבה ולאחר מכן בשנים של השלמת הבגרויות, תואר בחשבונאות סטאז' וכו'. בפועל הדחקתי את ההתענינות במדעים.
לאחר דחיות מרובות נרשמתי לאוניברסיטה הפתוחה והתחלתי לקחת קורסים בתחום מדעי החיים. השנה הצלחתי ללמוד ולהבחן על ביולוגיה כללית א' וב'. כרגע לומד קורס מבוא לפיסיקה ומתכוון לקחת השנה קורס של יסודות הפיסיקה. הלמידה מעסיקה אותי מאוד וממלאת לי את הסקרנות. היא גם מאוד מאתגרת אותי גם בתחום האמוני והמחשבתי. אין לי תוכניות ספציפיות מה אני רוצה לעשות עם הלימודים הנ"ל אבל הלימודים מאוד מעשירים אותי.

התלבטויות:
אני מתכנן בהמשך לכתוב את מאזן הנכסים וההתחיבויות שלנו ובנוסף לשתף לגבי הלבטים לגבי הילדים שלי. הם כולם במסגרות חרדיות ואני גאה בהם. יחד עם זה אני עסוק במחשבה איך לעזור להם לשלב הבא של החיים. הם רובם בגיל העשרה ואני יודע שבעשר שנים הקרובות יצאו לחיים ויצטרכו לדאוג לעצמם. אני מודע לכך שכיום הנושא של שילוב החרדים והפוליטיקה סביב זה הוא בשיח הציבורי והרבה מהשיח הוא שיח רעיל שאינו מאפשר דיון אמיתי. אני ארצה לשתף בהתלבטויות שלי אבל אני קצת חושש מהתגובות. בסוף אני אדם פרטי שמיצג את עצמו ולא את המגזר וסולד מפוליטיקה ובעיקר סולד מפוליטיקה חרדית ויחד עם זה אוהב ומעריך הרבה מאנשים שסביבי במגזר.

זהו בנתיים, שבת שלום!
 
לאחר דחיות מרובות נרשמתי לאוניברסיטה הפתוחה והתחלתי לקחת קורסים בתחום מדעי החיים. השנה הצלחתי ללמוד ולהבחן על ביולוגיה כללית א' וב'. כרגע לומד קורס מבוא לפיסיקה ומתכוון לקחת השנה קורס של יסודות הפיסיקה. הלמידה מעסיקה אותי מאוד וממלאת לי את הסקרנות. היא גם מאוד מאתגרת אותי גם בתחום האמוני והמחשבתי. אין לי תוכניות ספציפיות מה אני רוצה לעשות עם הלימודים הנ"ל אבל הלימודים מאוד מעשירים אותי.
מרשים מאד
 
לאחר הפסקה ארוכה החלטתי להמשיך את כתיבת היומן.
תודה על העדכון.
יומן המסע יכול לתת השראה לחברים מקהילה החרדית/דתית שניתן ללמוד, לעבוד, להרחיב אופקים ועדיין לשמור ציווין החיים המסורתיים.
שבת שלום!
 
אני ארצה לשתף בהתלבטויות שלי אבל אני קצת חושש מהתגובות. בסוף אני אדם פרטי שמיצג את עצמו ולא את המגזר וסולד מפוליטיקה ובעיקר סולד מפוליטיקה חרדית ויחד עם זה אוהב ומעריך הרבה מאנשים שסביבי במגזר.
תשתף, כל הכבוד לך!
 
מעניין מאוד! כל הכבוד על הדרך ונשמח אם תמשיך לשתף. חילוקי דעות תמיד יש, לעומת זאת יש את אלה שדווקא צמאים להכיר את השונה.
 
תודה על הפידבק.

חשבתי לשתף לגבי הדילמות שיש לי לגבי השכלה/ עבודה של הילדים שלי.
כפי שציינתי קודם הילדים הם ברובם בני עשרה כך שבעשור הקרוב הם ינועו לקראת השלב הבא של החיים: זוגיות, פרנסה ילדים וכו'

כפי שצינתי קודם, בגיל 26 התחלתי לימודי בגרות עם אפס ידע כללי. אני זוכר את התחושה שבה אני מתחבט בתוך עצמי מה לעשות עם עצמי ואשתי במרץ יוצאת לעבודה ומביאה פרנסה. אני זוכר שהרגשתי חוסר אונים וחוסר בטחון ויכולת לעשות משהו עם עצמי. אני זוכר גם שאסרתי על אשתי לספר להורים שלה על הלימודים שלי, הם ממשפחה חרדית בני ברקית ותיקה ופחדתי מהתגובה שלהם (היום אני צוחק על עצמי בנידון). מצד שני דווקא תחושת הריק הזו גרמה לי לאימביציה גבוהה מאוד ולהוכיח לעצמי שאני יכול. במבחן המציאות הצלחתי לעבור את האתגרים ולסיים בהצלחה את הלימודים, לצאת לעבודה ולהצליח ואפילו להגיע למצב בו אוכל לתמוך כלכלית בילדים כשיצאו לדרך.
אגב, הייתי לפני כחצי שנה בניו יורק ופגשתי חסיד אחד שמנהל מפעל גדול בניו יורק. הוא סיפר לי על המוטיבציה הגדולה של אנשים כמוהו שלא למדו בתיכונים להצליח והוא תיאר לי איך רוב העובדים שלו הם בעלי תארים מתקדמים ולעומתם הוא, המנהל שלהם ללא שום תואר. הוא אמר לי שהוא מרגיש שההבדל בין חרדים בארה"ב לארץ זה בעיקר במוטיבציה. ומנקודת מבטו בארה"ב החרדים מצליחים מאוד הרבה בזכות מוטיבציה ותעוזה שיש להם.

מבחינה חברתית אנחנו בליבת החברה כך שאנחנו די מוכתבים במוסדות החינוך להם אנחנו שולחים את הילדים שלנו. במוסדות שלנו לא מלמדים ליבה ואני בטוח שכשהילדים יצאו לשוק העבודה הם יחטפו את השוק שלהם ויצטרכו את העזרה שלנו. הילדים שלי נמצאים במוסדות החרדים ואני רואה שטוב להם במקום הזה. הם ילדים מוצלחים שנמצאים בליבת החברה, לומדים בישיבה/ סמינר וטוב להם. המוסדות שמלמדים ליבה נחשבים למודרנים ומבחינה חברתית מעשית אני לא רואה היתכנות שנשלח אליהם.
אני זוכר את תקופת הלימודים בישבה כתקופה מיוחדת בו הייתי שקוע בעולמה של תורה ללא דאגות פרנסה ורק מחשבות של התקדמות רוחנית, אני רואה שגם הילדים שלי נמצאים במקום הזה ואני גאה בהם ושמח שיש לי אפשרות להעניק להם את זה. יתכן והקורא שלא מגיע מרקע דתי לא יבין על מה אני מדבר אבל אני משקף את הדברים באופן סוביקטיבי כפי שהם אצלי.

בסופו של יום יש לי 2 נקודות מבט, האחת דתית/ תורנית שגורמת לי לשלוח את הילדים למקומות הטובים בהם הייתי ומאפשר להם חינוך תורני עשיר והשניה מעשית ופרקטית בו אני חושב באופן מעשי על החינוך והתעסוקה של הילדים.

הייתי רוצה לראות איך הילדים יקחו אחריות כלכלית על עצמם. אני חושב שהאחריות שלי היא לעזור להם לעמוד על הרגלים לאחר צאתם מהישיבה ולתמוך בהם כדי שילמדו מקצוע/ יפתחו עסק. אני חושב שבגלל העזרה שיקבלתי מהמשפחה שלי בתחילת הדרך זה איפשר לי לעמוד על הרגלים והתכנון שלי הוא להעניק לילדים את התמיכה הכלכלית והנפשית שאותה קיבלתי כדי שיוכלו לעמוד באתגרים אלו.

חלק מפתיחת היומן הזה היה כדי לשקף לעצמי את היכולות הכלכליות לעמוד במשימה זו ולשתף בדרך.
 
לימודי הליבה הם בסיס לרכישת השכלה וביסוס הכנסה הוגנת בהמשך הדרך. אם תוכל להעניק להם לימודי ליבה, אז עזרת רבות להמשך.
אישית, אני חושבת שלימודי הליבה הם לא בסתירה לאמונה, וחושבת שניתן למצוא את הדרך להשכיל גם וגם. שיעלו ויצליחו!
 
המוסדות שמלמדים ליבה נחשבים למודרנים ומבחינה חברתית מעשית אני לא רואה היתכנות שנשלח אליהם.
מוסדות אקסקלוסיביים שעושים בגרויות (כגון מערבא, ויש הרבה) באווירה מצויינת תמורת תשלום הגון, לא מאפשרים אחר כך המשך לישיבות נחשבות? (תציץ פה, מקווה שמותר לקשר)

חברתית, וודאי תשלם מחיר על שליחת הילדים למוסדות כאלה.
אבל אם אפשר להמשיך ממוסדות אלה לישיבות גדולות טובות, נראה שהילדים עצמם לא ישלמו מחיר תורני גדול.
חברתית, הם גם ישלמו מחיר פחות, כי בהיותם דור ההמשך, קל יותר פשוט להשתלב בחברה החרדית המודרנית יותר.

אני לא חושב שזה מומלץ לבוגרים שכבר לומדים, דרך אגב. לא כדאי לקרוע ממסגרת למסגרת. אבל כן לגבי הקטנים יותר.
בנוגע לבוגרים - תוכל לעזור להם להשלים כמוך - אבל בצורה עוטפת אף יותר, עם מימון שיעורים פרטיים ותוכנית מובנית.
בכל מקרה, להשלים אחר הלימודים יותר קשה לרוב, אבל כשההורה דוחף לכך ("אצלנו במשפחה משלימים בגרויות בגיל 19"), זה עדיין קצת קל יותר.

החברה בארה"ב צריכה להיות נר לרגליך. חלקם לא לומדים, אבל רבים נמצאים בחברה מקבילה לגמרי לשלך - אך כזו בה לומדים (יוצאים עם תואר מהישיבה) ועובדים, כך שאפשר.
קח בחשבון שהשינוי גם ככה יקרה משהו, אתה וילדיך מבינים שצריך ליבה. החברה החרדית המודרנית כבר קיימת, אמנם צעירה. זאת רק שאלה של הגירה. וכבר הגרת בעבר מאברך.
אתה פשוט דוחה את המחיר\ההקרבה החברתי מהדור שלך אל הדור שלהם (כמובן, המחיר יקטן עם השנים, ועדיין). יתכן שהמחיר לאדם במעמדך וגילך קשה מנשוא, לא יודע.

ולמרות כל זאת, אם היית לומד ליבה, אולי לא היה בך דרייב לעסקים ומצליח כל כך. ועל כל אחד כמוך שהצליח יש כמה וכמה שנפלו, ויש לזה גם מחירים כמו לחץ, חשוב לדעת.
 
נערך לאחרונה ב:
מרתק, כמובן בתור חילוני גמור קל לי יהיה לומר: "לימודי ליבה" וכדומה. אבל אני חושב שמה שחשוב זאת יכולת הבחירה שתוכל להעניק לילדיך, לא משנה אם בדרך כזאת או אחרת. מי שיכול לבחור לעבוד ולפרנס בסופו של דבר לא מהווה נטל על החברה, פחות תלוי בגמ"חים ותשלומים מתוך הקהילה וכך בעל יכולת חשיבה עצמית שלדעתי גם תעצים אתו גם בלימודי קודש. מה שכן זה כנראה מגיע עם תג מחיר מסויים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ח יומנו של חסר המזל יומני מסע אישיים 16
ptom יומנו של Late Bloomer יומני מסע אישיים 13
משקיע בתבונה יומנו של המשקיע בתבונה יומני מסע אישיים 8
G לדברים יש נטיה להסתדר - יומנו של בן 26 יומני מסע אישיים 14
F יומנו של פעור יומני מסע אישיים 12
R יומנו של רודף אחרי הכסף יומני מסע אישיים 84
שם משתמש בעייתי יומנו של מדען פחדן יומני מסע אישיים 61
מ יומנו של שפשף יומני מסע אישיים 10
J יומנו של 'סתם עוד אחד' יומני מסע אישיים 7
ה יומנו של שאפתן יומני מסע אישיים 15
ה יומנו של דביל :-) יומני מסע אישיים 43
א יומנו של פליט רוח יומני מסע אישיים 5
ע יומנו של תוהה וטועה יומני מסע אישיים 18
ה יומנו של בן המדתא יומני מסע אישיים 44
ה יומנו של בן המדתא יומני מסע אישיים 1
N יומנו של מתלבט יומני מסע אישיים 27
T יומנו של מתחיל מאוחר יומני מסע אישיים 23
E יומנו של יזם יומני מסע אישיים 11
ה יומנו של סטודנט ומחשבות על העתיד יומני מסע אישיים 20
Shlom Mizrahi יומנו של צעיר שאפתן יומני מסע אישיים 31
CRT יומנו של CRT יומני מסע אישיים 25
Wonko יומנו של וונקו השפוי יומני מסע אישיים 292
OiNK יומנו של אוינק - ת״א יא חביבי יומני מסע אישיים 36
S יומנו של עוד זוג יומני מסע אישיים 57
benjamin יומנו של סגפן יומני מסע אישיים 16
KickR עוד הייטקיסט - יומנו של פתית שלג יומני מסע אישיים 603
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 1
מ ביטול טיסות של חברות לואוקוסט - האם חכם? אוף טופיק 15
ב אג"ח של בנקים בארץ שוק ההון 6
S האם מדד חלקי סקטוריאלי של סנופי נחשב מדד מבחינת גמל IRA? שוק ההון 1
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 18
B כרטיס אשראי של IBK צרכנות פיננסית 1
R איך מוצאים פוליסת חיסכון בעלת יחס גבוהה של נכסים לא סחירים? שוק ההון 9
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 3
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
וינסנט זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
L כרטיס אשראי קורפורייט של ישראכרט - עמלת מט"ח 0 צרכנות פיננסית 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
R עזרה בניהול החשבונות של ההורים שוק ההון 12
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
מ מיסוי אמריקאי של תשלומי מילואים מיסים 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ש חסרונות של פנקס קבלות ממוחשב לעומת ידני? מיסים 6
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
K חברה משותפת בבעלות של כמה חברות יזמות והגדלת הכנסות 14

נושאים דומים

Back
למעלה