• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עוד הייטקיסט - יומנו של פתית שלג

KickR

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/6/19
הודעות
3,260
דירוג
4,480
קצת עליי:
בן 29, השתחררתי השנה מהצבא (מיחידה טכנולוגית) לאחר 6 שנים (עתודאי).
אמנם הספקתי לצבור קצת כסף אבל התנהלות לא מיטבית, הן מבחינת אחוז חיסכון והן מבחינת מה שעשיתי עם הכסף שחסכתי, השאירה אותי עם פחות מ-100 אלף בשחרור (ולאחר טיול יקר בחו"ל, עם כ-60 אלף ש"ח).

מאז הצטרפתי במרץ לחברה גדולה ועם ההכנסה שגדלה משמעותית החלטתי לבחון מה כדאי לי לעשות עם הכסף שלי.
חברים הפנו אותי לכאן (לבלוג, אבל משם הגעתי גם לכאן).

קצת על התכנית שלי:
לחיות באורח חיים שנוח לי תוך כדי שאני תמיד משאיר לעצמי את האפשרות לפרוש (על פי חוק ה-300, אולי ה-400).
כרגע לא מתכנן לפרוש מוקדם אבל אני מניח שיכול להיות שהתכנון שלי ישתנה בעתיד.

איך התקדמתי מאז שהתחלתי לחשוב על זה ועד היום?
נכסים "נזילים":
קופת גמל להשקעה דרך הלמן אלדובי (מחקה מדד סנופי 500): 71,000 ש"ח
קרן השתלמות מהצבא במסלול מנייתי (הייתה במסלול כללי): 14,000 ש"ח
קרן השתלמות דרך הלמן אלדובי (מחקה מדד סנופי 500): 12,000 ש"ח
בנק (לעת צרה / לקראת טיול בחודש הבא): 40,000 ש"ח
תיק השקעות בפסגות (כרגע מחזיק בו קרנות מחקות ישראליות): 50,000 ש"ח
סך הכל אני מנסה לאזן את התיק בדומה לתיק "הלכתי לדוג" (כמו שמופיע כאן) אבל כרגע (וכל עוד אני לא מושך את הכסף מקופת הגמל להשקעה) זה די קשה.
מניות מהחברה: 52,000 ש"ח
פיקדון מהצבא: 20,000 ש"ח
שווי נקי (להבנתי, ולפני מסים): 259,000 ש"ח
נכסים "לפנסיה":
קרן פנסיה מהצבא במסלול מנייתי (הייתה במסלול כללי): 80,000 ש"ח
קופת גמל תגמולים דרך הלמן אלדובי (מחקה מדד סנופי 500): 19,000 ש"ח
קופת גמל פיצויים דרך הלמן אלדובי (תלוי גיל): 10,000 ש"ח
שווי נקי כולל נכסים פנסיוניים (להבנתי, ולפני מסים): 368,000 ש"ח
הוצאות חודשיות
: עד 5,000 ש"ח (בינתיים עומד בזה בהצלחה)
הכנסות חודשיות:
לבנק (ומשם לתיק ההשקעות במידת האפשר) - 20,000 ש"ח
לקרן ההשתלמות - 3,000 ש"ח
שווי מניות - בין 16,000 ל-20,000 ש"ח
סה"כ הכנסות "נזילות" (לפני מס הכנסה על מכירת מניות ואולי מס רווח הון אם המנייה ברווח) - 39,000 עד 43,000 ש"ח (די תלוי בתפקוד של המנייה)
לקופת הגמל לתגמולים - 4,100 ש"ח
לקופת הגמל לפיצויים - 2,600 ש"ח
סה"כ הכנסות (...) - 45,700 עד 49,700 ש"ח

כמובן שחדי העין שמו לב שאני כרגע לא עומד ביעד שלי (אני לא מסוגל לפרוש כרגע עם הוצאות חודשיות של 5,000 ש"ח).
מצד אחד אני צופה כי בעוד 3 עד 4 שנים השווי הנקי שלי יאפשר את זה אם ההוצאות שלי לא יעלו וההכנסות יישארו אותו דבר (הן יכולות גם לעלות, בכל זאת מדובר בהייטק).
מצד שני אני צופה כי בעוד שנה או שנתיים ההוצאות שלי יעלו, אולי אפילו עד לרמה של 10,000 ש"ח בחודש (ובתקווה, לא כל כך גבוה) ובמקרה כזה אזדקק ל-7 שנים (פחות או יותר) על מנת "להתייצב".

אני עדיין מתלבט לגבי כל מיני דברים (קרן השתלמות IRA? קופת גמל IRA? לרכוש קרנות מחקות מדד שאינן ישראליות בחשבון ממוסה?) אבל מקווה שאני במסלול הנכון, בכל מקרה.

אשמח לשמוע מה דעתכם, אני תמיד מחפש ללמוד ולהשתפר!
 
נראה שאתה כבר בכיוון. יש לך את מילות החיפוש.
קח שבוע-שבועיים לקרוא בפורום, כל השאלות שלך כבר יענו בפירוט.

רק שים לב שהראל מקפיצים את דמי הניהול בהשתלמות ופנסיה אחרי השיחרור.
 
נראה שאתה כבר בכיוון. יש לך את מילות החיפוש.
קח שבוע-שבועיים לקרוא בפורום, כל השאלות שלך כבר יענו בפירוט.

רק שים לב שהראל מקפיצים את דמי הניהול בהשתלמות ופנסיה אחרי השיחרור.
תודה, האמת היא שכבר ניסיתי לקרוא הרבה על הדברים האלה בפורום. לצערי לא נראה שיש קונצנזוס או אפילו הסבר על סט השיקולים בעד ונגד.

לגבי הראל, זה ברור לי. הכוונה היא לחכות להודעה מהם שהם מעלים את דמי הניהול ואז לנייד את הפנסיה ואת קרן ההשתלמות.
 
קצת עליי:
בן 29, השתחררתי השנה מהצבא (מיחידה טכנולוגית) לאחר 6 שנים (עתודאי).
אמנם הספקתי לצבור קצת כסף אבל התנהלות לא מיטבית, הן מבחינת אחוז חיסכון והן מבחינת מה שעשיתי עם הכסף שחסכתי, השאירה אותי עם פחות מ-100 אלף בשחרור (ולאחר טיול יקר בחו"ל, עם כ-60 אלף ש"ח).

מאז הצטרפתי במרץ לחברה גדולה ועם ההכנסה שגדלה משמעותית החלטתי לבחון מה כדאי לי לעשות עם הכסף שלי.
חברים הפנו אותי לכאן (לבלוג, אבל משם הגעתי גם לכאן).

קצת על התכנית שלי:
לחיות באורח חיים שנוח לי תוך כדי שאני תמיד משאיר לעצמי את האפשרות לפרוש (על פי חוק ה-300, אולי ה-400).
כרגע לא מתכנן לפרוש מוקדם אבל אני מניח שיכול להיות שהתכנון שלי ישתנה בעתיד.

איך התקדמתי מאז שהתחלתי לחשוב על זה ועד היום?
נכסים "נזילים":
קופת גמל להשקעה דרך הלמן אלדובי (מחקה מדד סנופי 500): 71,000 ש"ח
קרן השתלמות מהצבא במסלול מנייתי (הייתה במסלול כללי): 14,000 ש"ח
קרן השתלמות דרך הלמן אלדובי (מחקה מדד סנופי 500): 12,000 ש"ח
בנק (לעת צרה / לקראת טיול בחודש הבא): 40,000 ש"ח
תיק השקעות בפסגות (כרגע מחזיק בו קרנות מחקות ישראליות): 50,000 ש"ח
סך הכל אני מנסה לאזן את התיק בדומה לתיק "הלכתי לדוג" (כמו שמופיע כאן) אבל כרגע (וכל עוד אני לא מושך את הכסף מקופת הגמל להשקעה) זה די קשה.
מניות מהחברה: 52,000 ש"ח
פיקדון מהצבא: 20,000 ש"ח
שווי נקי (להבנתי, ולפני מסים): 259,000 ש"ח
נכסים "לפנסיה":
קרן פנסיה מהצבא במסלול מנייתי (הייתה במסלול כללי): 80,000 ש"ח
קופת גמל תגמולים דרך הלמן אלדובי (מחקה מדד סנופי 500): 19,000 ש"ח
קופת גמל פיצויים דרך הלמן אלדובי (תלוי גיל): 10,000 ש"ח
שווי נקי כולל נכסים פנסיוניים (להבנתי, ולפני מסים): 368,000 ש"ח
הוצאות חודשיות
: עד 5,000 ש"ח (בינתיים עומד בזה בהצלחה)
הכנסות חודשיות:
לבנק (ומשם לתיק ההשקעות במידת האפשר) - 20,000 ש"ח
לקרן ההשתלמות - 3,000 ש"ח
שווי מניות - בין 16,000 ל-20,000 ש"ח
סה"כ הכנסות "נזילות" (לפני מס הכנסה על מכירת מניות ואולי מס רווח הון אם המנייה ברווח) - 39,000 עד 43,000 ש"ח (די תלוי בתפקוד של המנייה)
לקופת הגמל לתגמולים - 4,100 ש"ח
לקופת הגמל לפיצויים - 2,600 ש"ח
סה"כ הכנסות (...) - 45,700 עד 49,700 ש"ח

כמובן שחדי העין שמו לב שאני כרגע לא עומד ביעד שלי (אני לא מסוגל לפרוש כרגע עם הוצאות חודשיות של 5,000 ש"ח).
מצד אחד אני צופה כי בעוד 3 עד 4 שנים השווי הנקי שלי יאפשר את זה אם ההוצאות שלי לא יעלו וההכנסות יישארו אותו דבר (הן יכולות גם לעלות, בכל זאת מדובר בהייטק).
מצד שני אני צופה כי בעוד שנה או שנתיים ההוצאות שלי יעלו, אולי אפילו עד לרמה של 10,000 ש"ח בחודש (ובתקווה, לא כל כך גבוה) ובמקרה כזה אזדקק ל-7 שנים (פחות או יותר) על מנת "להתייצב".

אני עדיין מתלבט לגבי כל מיני דברים (קרן השתלמות IRA? קופת גמל IRA? לרכוש קרנות מחקות מדד שאינן ישראליות בחשבון ממוסה?) אבל מקווה שאני במסלול הנכון, בכל מקרה.

אשמח לשמוע מה דעתכם, אני תמיד מחפש ללמוד ולהשתפר!


ראשית, כל הכבוד על ההכנסות המרשימות בגילך הצעיר. אין ספק ששילוב של הכנסות כאלו והוצאות נמוכות מרשים במיוחד!

שים לב לחיבורים שאתה עושה בין נטו שנכנס לך לבנק לבין החלק של המניות שהוא ברוטו (ומכיוון שעל ההקצאה שקיבלת חל מס שולי, ומן הסתם המס השולי שלך גבוה, זה הבדל עצום). אז כמו שאתה לא לוקח את הברוטו שלך כ״הכנסה״ כך צריך להתייחס גם למניות.

אגב, אין לכם תוכנית ESPP? זה תוספת רווח נחמדה מאוד ואני מאמינה שיש לכם אחת כזו...
 
ראשית, כל הכבוד על ההכנסות המרשימות בגילך הצעיר. אין ספק ששילוב של הכנסות כאלו והוצאות נמוכות מרשים במיוחד!

שים לב לחיבורים שאתה עושה בין נטו שנכנס לך לבנק לבין החלק של המניות שהוא ברוטו (ומכיוון שעל ההקצאה שקיבלת חל מס שולי, ומן הסתם המס השולי שלך גבוה, זה הבדל עצום). אז כמו שאתה לא לוקח את הברוטו שלך כ״הכנסה״ כך צריך להתייחס גם למניות.

אגב, אין לכם תוכנית ESPP? זה תוספת רווח נחמדה מאוד ואני מאמינה שיש לכם אחת כזו...
ראשית, תודה!
לגבי השכר כתבתי נטו כי אני יודע כבר מה הוא (כי אני כבר מקבל אותו) ולגבי מניות אני לא יודע מה יהיה המס (כי זה תלוי במועד בו אמשוך את הכסף). בשווי שכתבתי התייחסתי לכך שחלק מהכסף הוא לפני מסים.
יכולתי לכתוב הכל ברוטו אבל האמת היא שגם זה לא מדויק (כי במשכורת יש עוד רכיבים מעל הברוטו, כי חלק מהכסף מהברוטו מופרש לרכיבים אחרים שפירטתי וכו׳).
אני יכול לנסות לחשב מסים על הרכיבים שלא חישבתי עבורם מסים, אולי אעשה את זה בהמשך :)

לגבי תכנית ESPP התחלתי לברר כבר. מצד אחד זה יכול להיות רווחי למדי, מצד שני אני קצת סולד מהסיכון המעורב בהגדלת הנתח של החברה בהשקעות שלי (שהוא גדול למדי כבר בלי שארכוש עוד מניות).
 
לגבי השווי הנקי, בהנחה פסימית של 50% מס על המניות ועל הפיקדון: 223,000 ש״ח.

ולגבי קופת הגמל להשקעה, החלטתי למשוך את הכסף. מחכה לראות מה יצא מזה.
 
לגבי תכנית ESPP התחלתי לברר כבר. מצד אחד זה יכול להיות רווחי למדי, מצד שני אני קצת סולד מהסיכון המעורב בהגדלת הנתח של החברה בהשקעות שלי (שהוא גדול למדי כבר בלי שארכוש עוד מניות).
17.6% רווח מובטח ברוטו.
לדעתי זה שווה את זה...
 
תפסה לי את העין הערה אחת שכתבת לגבי זה שהמשכורת יכולה גם לעלות כי אתה בהייטק. אתה עדיין צעיר אז אתה לא ממש זוכר את שנת 2001 אבל תתפלא והמשכורת גם יכולה לרדת ומאוד חזק. ולדעתי כמו שהשוק נראה היום ומאוד מזכיר את שנת 2000 לא רחוק היום שזה גם יקרה. אז הייתי מציע לך להיות מוכן נפשית וכלכלית גם לאפשרות הזאת. שהבועה פקעה הרבה הרבה מאוד אנשים פוטרו, והחברות שפיטרו פחות קיצצו משכורות בעשרות אחוזים כדי לא לפטר או לפטר פחות, אבל כמעט ולא היה מישהו בתחום שלא נפגע. אני יודע שהמצב כיום נראה מאוד הגיוני לרבים כאילו זה מה שאמור להיות בהייטק אבל כך גם היה בשנת 2000 יש בועה מטורפת בדיוק כמו אז חברות נטולות הכנסה או חברות עם הכנסה אבל הפסד אדיר מתומחרות בשוויים מטורפים, הסיבה היחידה שהן ממשיכות לתפקד וקיימות היא פשוט עוד ועוד גיוס הון בדיוק כמו שהיה אז
 
תפסה לי את העין הערה אחת שכתבת לגבי זה שהמשכורת יכולה גם לעלות כי אתה בהייטק. אתה עדיין צעיר אז אתה לא ממש זוכר את שנת 2001 אבל תתפלא והמשכורת גם יכולה לרדת ומאוד חזק. ולדעתי כמו שהשוק נראה היום ומאוד מזכיר את שנת 2000 לא רחוק היום שזה גם יקרה. אז הייתי מציע לך להיות מוכן נפשית וכלכלית גם לאפשרות הזאת. שהבועה פקעה הרבה הרבה מאוד אנשים פוטרו, והחברות שפיטרו פחות קיצצו משכורות בעשרות אחוזים כדי לא לפטר או לפטר פחות, אבל כמעט ולא היה מישהו בתחום שלא נפגע. אני יודע שהמצב כיום נראה מאוד הגיוני לרבים כאילו זה מה שאמור להיות בהייטק אבל כך גם היה בשנת 2000 יש בועה מטורפת בדיוק כמו אז חברות נטולות הכנסה או חברות עם הכנסה אבל הפסד אדיר מתומחרות בשוויים מטורפים, הסיבה היחידה שהן ממשיכות לתפקד וקיימות היא פשוט עוד ועוד גיוס הון בדיוק כמו שהיה אז
מקבל את ההערה.

איך זה הגיוני אחרי 3 שנים בקבע?
הייתי בקבע מינואר 2016 עד ינואר 2019.
הפקדות לקרן ההשתלמות הן החל מהשנה השנייה ובשנה הזו ההפקדות הן נמוכות למדי (את 2017 סיימתי עם 100 ש״ח בקרן)
בסוף 2018 הייתי על 11,000 ש״ח בקרן ההשתלמות.
וכך הגענו ל-14,000~ ש״ח כיום.
יכול להיות שהייתי יכול לעשות משהו אחרת בזמן הקבע, אבל כפי שכתבתי בפוסט המקורי, התחלתי להתעניין בכספים שלי יחסית לאחרונה (לאחר השחרור ולאחר הטיול)
 
(את 2017 סיימתי עם 100 ש״ח בקרן)
עם הגיע מועד הזכאות לכך ,מצורפים משרתי הקבע לקרן השתלמות כעמיתים בהתאם להוראות הדין. ככלל ההצטרפות לקרן ההשתלמות הינה החל מהשנה השנייה בקבע בסכום סמלי לצורך צבירת וותק, כשהחל מהשנה השלישית ההפקדה גדלה משמעותית )לצורך חישוב ותק בקבע נספרות גם תקופות קבע קודמות ותקופות עבודה במוסד מוכר שצורפו לוותק עפ"י האמור בפ.מ. 0103.36 .) במקביל להפקדות משרת הקבע לקרן, מפקיד צה"ל סכומים הגבוהים פי שלושה מהפקדות המשרת – החל מהשנה השנה השלישית בשירות קבע הפקדות המשרת הינן בשיעור של %5.2 מהשכר ברוטו )ללא החזרי הוצאות(, ובמקביל מפקיד צה"ל בחשבון המשרת בקרן הפקדות בשיעור של %5.7 משכרו ברוטו )ללא החזרי הוצאות(.

הייתי בטוח שמקבלים כמו עובד ייצור במפעל, לפחות.
 
הייתי בטוח שמקבלים כמו עובד ייצור במפעל, לפחות.
אני מתנחם בזה שעבדתי במשהו שנהניתי לעשות וקיבלתי ניסיון תעסוקתי..
 
ראשית, תודה!
לגבי השכר כתבתי נטו כי אני יודע כבר מה הוא (כי אני כבר מקבל אותו) ולגבי מניות אני לא יודע מה יהיה המס (כי זה תלוי במועד בו אמשוך את הכסף). בשווי שכתבתי התייחסתי לכך שחלק מהכסף הוא לפני מסים.
יכולתי לכתוב הכל ברוטו אבל האמת היא שגם זה לא מדויק (כי במשכורת יש עוד רכיבים מעל הברוטו, כי חלק מהכסף מהברוטו מופרש לרכיבים אחרים שפירטתי וכו׳).
אני יכול לנסות לחשב מסים על הרכיבים שלא חישבתי עבורם מסים, אולי אעשה את זה בהמשך :)

לגבי תכנית ESPP התחלתי לברר כבר. מצד אחד זה יכול להיות רווחי למדי, מצד שני אני קצת סולד מהסיכון המעורב בהגדלת הנתח של החברה בהשקעות שלי (שהוא גדול למדי כבר בלי שארכוש עוד מניות).

אין ספק שאם תמשוך את ה-RSU אחרי שתצא לפנסיה (מוקדמת) המס השולי יהיה שונה מהותית מהמס השולי כשאתה מרוויח כמו שאתה מרוויח כיום. ועדיין, לדעתי, אם אתה עושה את החישוב ״נכון להיום״ אתה צריך לקחת בחשבון את המס היום. במיוחד אם מבחינתך הם כספים ״נזילים״...

לגבי ה-ESPP... זו תוכנית שאם אתה עושה same day sale, היא לא ממש חושפת אותך לתנודתיות של המנייה. נכון שיש מצב (נדיר יחסית) שבו אפשר גם להפסיד. אבל בגדול זה די רווח בטוח. לא מכירה כזו תשואה בכזו רמת ביטחון...
 
אין ספק שאם תמשוך את ה-RSU אחרי שתצא לפנסיה (מוקדמת) המס השולי יהיה שונה מהותית מהמס השולי כשאתה מרוויח כמו שאתה מרוויח כיום. ועדיין, לדעתי, אם אתה עושה את החישוב ״נכון להיום״ אתה צריך לקחת בחשבון את המס היום. במיוחד אם מבחינתך הם כספים ״נזילים״...
פרסמתי בשרשור חישוב "נכון להיום"
לגבי השווי הנקי, בהנחה פסימית של 50% מס על המניות ועל הפיקדון: 223,000 ש״ח.

לגבי ה-ESPP... זו תוכנית שאם אתה עושה same day sale, היא לא ממש חושפת אותך לתנודתיות של המנייה. נכון שיש מצב (נדיר יחסית) שבו אפשר גם להפסיד. אבל בגדול זה די רווח בטוח. לא מכירה כזו תשואה בכזו רמת ביטחון...
אני עדיין בתהליך בירור מול החברה להבין אם קיימת תכנית כזאת. במידה ויש אברר את הפרטים ואם זה ישמע טוב כמו שתיארתם, כנראה שאלך על זה.
 
אם אתה עושה את החישוב ״נכון להיום״ אתה צריך לקחת בחשבון את המס היום
אמנם עושים את החישוב נכון להיום, אבל המטרה של החישוב היא לראות לכמה שנים קדימה זה יספיק.

אגב, לפי ההגיון הזה, צריך לקזז 25% מהרווחים בתיק ההשקעות כל הזמן, לנחש מה יהיה המס על הפנסיה, ואם כבר מתייחסים לאירועים עתידיים אפשר לחשב גם משכורות עתידיות וקצבאות בט"ל.
 
אמנם עושים את החישוב נכון להיום, אבל המטרה של החישוב היא לראות לכמה שנים קדימה זה יספיק.

אגב, לפי ההגיון הזה, צריך לקזז 25% מהרווחים בתיק ההשקעות כל הזמן, לנחש מה יהיה המס על הפנסיה, ואם כבר מתייחסים לאירועים עתידיים אפשר לחשב גם משכורות עתידיות וקצבאות בט"ל.

אז לפי ההגיון הזה אתה צריך לקחת את הברוטו במשכורת...
 
אמנם עושים את החישוב נכון להיום, אבל המטרה של החישוב היא לראות לכמה שנים קדימה זה יספיק.

אגב, לפי ההגיון הזה, צריך לקזז 25% מהרווחים בתיק ההשקעות כל הזמן, לנחש מה יהיה המס על הפנסיה, ואם כבר מתייחסים לאירועים עתידיים אפשר לחשב גם משכורות עתידיות וקצבאות בט"ל.
אז לפי ההגיון הזה אתה צריך לקחת את הברוטו במשכורת...
לפני שניכנס לספירלה, נראה לי שלחשוב על זה בשני המובנים שכבר ציינתי זה מספיק טוב.
בפוסטים בהם אעדכן בעתיד את המצב אשתדל לחשב (בערך) גם כמה צבירה יש ללא מסים וגם כמה צבירה יש אם אממש הכל למזומן כיום.
 
וגם כמה צבירה יש אם אממש הכל למזומן כיום.
מלבד קניית דירה, זה נראה מצב כל כך לא סביר, שאני אפילו לא מבין את ההגיון בזה.

אז לפי ההגיון הזה אתה צריך לקחת את הברוטו במשכורת...
לא אמרתי שלא צריך להתחשב במיסים. רק שלא צריך להתחשב במיסים בהנזלה מיידית היום.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I עוד הייטקיסט בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 65
S איך מגרדים עוד 10K בשנה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
M עוד לא בת 60 חוזרת והפעם הרפתקת פתיחת IRA הפניקס אקסלנס (תיקון 190), פקודות וסוגי מערכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
H באסה עקב הירידות בתיק לאחרונה. עוד מישהו? שוק ההון 56
N עוד בנושא קרנות ללא TICKER עבור מעקב בפורטפוליו שוק ההון 1
N עוד לגבי קרנות שאין להם TICKER, אבל רוצים לשתף במעקב הפורטפוליו (GoogleSheets) שוק ההון 0
אגוז_קוקוס דעה על תמהיל משכנתא (עוד אחד) נדל"ן 12
S איך לבדוק אילו תביעות וביטוחים של אבא ז"ל עוד לא מוצהו או כספים שלא נמשכו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
M עוד דרכים לפזר את תיק ההשקעות? שוק ההון 42
P עוד מישהו לא מצליח להתחבר לאיביאי? (IBI) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
N עוד מישהו חושב שמערכת המסחר של אקסלנס לא טובה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
E הלוואה כנגד נכס בכדי לקנות עוד נכס נדל"ן 3
מ חלק סולידי בתיק לפרישה עוד 10 שנים שוק ההון 7
M האם אפשר לשפר עוד את הריביות? נדל"ן 7
A עוד אחד שהגיע למשבר גיל ה 40. התפתחות אישית 13
S עוד צעיר בהתלבטות לגבי לימודים. להיות זנב לאריות או ראש לשועלים? התפתחות אישית 16
ח עוד שרשור פוליטי פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 223
I נטפליקס "קנו עוד היום: קנוניית הקניות" מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
S עוד מבולבל התפתחות אישית 6
C אסרטגיית השקעה לאחר רכישת דירה על הנייר שתימסר עוד 4 שנים נדל"ן 7
הירהורים דירה ראשונה להשקעה - מה עוד לבדוק לפני שמתחילים ענייני חוזים עם עו"ד ? נדל"ן 12
N איפה אתם חושבים שהביטקוין יהיה עוד 5-7 שנים מהיום קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 39
פ עוד על זיכוי מס ששולם בחו"ל מיסים 13
A מיסוי דירה שניה - שהדירה הראשונה עוד בבנייה. נדל"ן 2
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
ו קווים מנחים לשכירות בפעם הראשונה - עוד אדם פיקח נפל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 139
R תיק מנייתי - כל כמה זמן לקנות עוד ניירות? שוק ההון 1
Z עוד סיבה לא להיות רשום כנשוי בישראל. אוף טופיק 41
N האם עוד מישהו מרגיש מתוסכל מהאופן בו מתנגדי שינוי שיטת המשטר מציגים את הסכנה במהפכה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 64
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
I שער הדולר\שקל + לקנות VT (כן... עוד שרשור על זה) שוק ההון 16
P עוד בנק אונלייני חדש בארץ: esh / אש ישראל צרכנות פיננסית 4
G עוד שאלות על מניות ערך שוק ההון 0
S תיק השקעות ראשון- עוד הייטקיסטית יומני מסע אישיים 15
I רכישת דירה להשקעה וקניית דירה למגורים עוד כעשור נדל"ן 2
tomer111 האם עוד מישהו כאן חושש ממצב שחשבון ההשקעות נעלם? שוק ההון 12
א יש עוד טעם להשקיע את החלק הכי סולידי בתיק בקרנות של אג"ח ממשלתי? שוק ההון 45
M אופטימיזציה של הפרשות לפנסיה - עוד פוסט עם טוויסט? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
Body Solid בנק ישראל בטיוטת הוראות לבנקים: לא יוכלו עוד לסרב באופן גורף לפעול בתחום הקריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 56
F חוץ מהייטק איזה תחומים רווחים עוד היום בסקטור השכיר ? התפתחות אישית 70
E לא יכול לקנות עוד מנייר ערך מסוים שוק ההון 3
שם משתמש בעייתי כמעט מוכן לפתוח תיק השקעות. מה עוד צריך לדעת? שוק ההון 10
M עוד פוסט של איך להתחיל, דומה אבל אולי קצת שונה שוק ההון 12
K להשכיר או למכור? עוד התלבטות נדל"ן 37
J יומנו של 'סתם עוד אחד' יומני מסע אישיים 7
P עוד זליגת תמונות ת"ז של אזרחים? אוף טופיק 24
deussex מה עוד חסר לי לאושר ? פוסט שיתוף התפתחות אישית 20
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
Y האם אפשר היום לקחת הלוואה בריבית קבועה ולהתחיל לשלם אותה רק עוד כמה שנים? צרכנות פיננסית 5
unrealx עוד אשכול על אופציות: חישוב שווי אוף טופיק 1

נושאים דומים

Back
למעלה