• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

5 דברים שאני כבר לא בטוחה לגביהם

לא חשוב שמות

משתמש רגיל
הצטרף ב
20/3/16
הודעות
834
דירוג
381
אז הרמתי את הכפפה,

לדעתי השינוי הקונספטואלי הכי חשוב בפוסט הזה הוא בהקשר לאנשים, לתמיכה חברתית בעת זיקנה וכדומה. גם במחיר בזבוז כסף ושבירת אידאלים.

דעתכם על השינויים התפיסתיים והמחשבתיים הגלומים בפוסט?


קישור לפוסט המדובר.
 
נערך לאחרונה ב:
משב רוח מרענן מכתיבה שהייתה ברובה דוגמטית.
שלא יהיה ספק - קראתי בבינג׳ את כל הבלוג בזמנו (לפני 6 שנים?), ולמדתי ממנו הרבה אבל על הדרך ועם השנים גם חלקתי על לא מעט דברים.
הדבר העיקרי והכי חשוב הוא שאין אמת אחת נכונה, יש תשובות נכונות שונות לאנשים שונים. ברגע שמקבלים את זה, רוב הוויכוחים והמחלוקות נהיים מיותרים.
 
פוסט נהדר.
אישית אני חותם על כל אחד מהחמישה ומעריך את הסולידית על הפתיחות והיכולת להודות בשינויים שעברה.
אני מקווה אבל לא בטוח שלא יהיו כאלו שירדדו את הטקסט ל"התבגרתי, שעון ביולוגי, ילדים ולחיות כמו כולם".
 
משב רוח מרענן מכתיבה שהייתה ברובה דוגמטית.
שלא יהיה ספק - קראתי בבינג׳ את כל הבלוג בזמנו (לפני 6 שנים?), ולמדתי ממנו הרבה אבל על הדרך ועם השנים גם חלקתי על לא מעט דברים.
הדבר העיקרי והכי חשוב הוא שאין אמת אחת נכונה, יש תשובות נכונות שונות לאנשים שונים. ברגע שמקבלים את זה, רוב הוויכוחים והמחלוקות נהיים מיותרים.
פוסט נהדר.
מצטרף ומעלה.
עריכה:
לפעמים לא צריך להגיד כלום :)

2021-05-20_11h37_51.jpg
נ.ב
*דעת99 חי ובועט גם ב21.

נ.ב.2
לא הבנתי. יש מיני-סולידי בדרך? מה הלו"ז?
 
נערך לאחרונה ב:
ראשית, פוסט מעולה ואמיץ!
עם הזמן גיליתי בו מספר דברים שלא הסתדרו לי ממש. רשמתי אותם ברחבי הפורום בתגובות לכל מיני פוסטים של אנשים אחרים, רציתי מתישהו לרכז אותם לפוסט אחד אבל התעצלתי (כמובן...
:>
)

אז כניראה שעכשיו זה זמן טוב לעשות את זה:

1) אני כבר לא בטוחה שעצמאות כלכלית דרך חיסכון אגרסיבי היא ערובה לאושר בר קיימא
אני עדיין בטוח בזה.
מה שאני לא בטוח זה מתי מגיע הרגע שבו צריך להוציא את העוגה והזיקוקים כדי לחגוג את תחילת העצמאות הכלכלית.
אני לא בטוח בכלל עד כמה כלל ה300/400 הוא בכלל מדד בר-סמכא לחופש כלכלי (כאילו, העובדה שהוא מלכתחילה זז מ-300 ל-400 זה כבר אומר דרשני, לא?)

מה שהתפספס בבלוג לאורך השנים היא שהדרך היא מה שחשוב, ולא המטרה.
כלומר, החופש הכלכלי מתחיל ברגע שהתחלנו לחסוך וחיסלנו את כל החובות, עצם הניסיון לחסוך* הוא שמביא לנו אושר בר קיימא ולא העושר שמגיע בעקבותיו.
ואני לא צריך להמתין עד שיצטברו לי כמה מיליוני ש"ח בתיק ההשקעות כדי להגדיר את עצמי "עצמאי כלכלית"

* לחסוך=להשיג את המקסימום איכות חיים במינימום כסף. לא להתבלבל עם קצמנות פתולוגית, כלומר פגיעה שיטתית באיכות חיי לשם חיסכון כספי.

אגב,
גיליתי שזיכרונות מטיולים, בדיוק כמו ריבית דריבית, נוטים להשתבח ככל שחולף הזמן.
זה עובדתית לא נכון, יש איזה מיליון מחקרים בפסיכולוגיה על הנושא. להיפך, הזכרונות מתעוותים לנו בראש ואנחנו מסוגלים לזכור אופן צלול לגמרי דברים שבכלל לא קרו. (אמירה קצת חסרת אחראיות בעיני)

2) אני כבר לא בטוחה שקיימת פילוסופיית השקעה “נכונה”
לא יודע אם יש פילוסופיה נכונה, אבל בהחלט יש כאלו שאינן נכונות.

כל פילוסופיה שמתבססת על הנחות שנכונותן מוטלת בספק היא אינה נכונה.
תזמון שוק, אם ככה, הוא שגוי מיסודו.
מינוף, עבור מי שמשקיע כדי להגיע לעצמאות כלכלית, הוא שגוי מיסודו
כל קנייה של כל ני"ע כלשהו, עבור מי שלא הגדיר לעצמו מטרה ברורה, היה שגויה מיסודה.

השקעות זה לא משחק. הבורסה זה לא וגאס. בהחלט יש מקום להעיר לכאלה שמתייחסים אליה כמגרש משחקים.

3) אני כבר לא בטוחה שמטבעות קריפטוגרפיים הם בדיחה שכולנו נצחק עליה יום אחד
אין לי דעה על קריפטו. לא לכאן ולא לכאן.
אין לי רצון להיכנס לסערה הרגשית הכרוכה בהשקעה בו, ולכן אינני מחזיק.

4) אני כבר לא בטוחה שליברטריאניזם מספק בהכרח מענה אופטימלי לכל סוגיה
רגע, @הסולידית, לפני שאת הולכת לקנות פטיש ומגל ביד2, זה נכון ש-
העולם מורכב. רף הציפיות מאדם בוגר במאה ה-21 מצריך יכולות שפשוט לא קיימות אצל רבים
אבל הפתרונות הסוציאליסטים שתמיד התנגדת להם רק הופכות את העולם למסובך אפילו יותר...

אחד העקרונות הבסיסיים בבלוג הוא חיים פשוטים, כלומר ההבנה שהמורכבות של החברה המודרנית היא לא חוק טבע. אפשר (וצריך) לבנות חברה פשוטה יותר שלא מצריכה ידע רב כל כך כדי להתנהל בה. אל תבגדי ברעיונות הליבה שעליהן מושתת בלוג שלך.

אני לא ליברטריאן, ואני מסכים שיש בעיות בתפיסה הזו. אם כבר יצאת ממנה, אפשר שפוסטים עתידיים בבלוג יהרהרו קצת בשאלה איך המדינה יכולה להפוך את פעולת החיסכון לקלה ואטרקטיבית יותר ועדיין בלי לכפות אותה על האזרחים.

5) אני כבר לא אלהורית
אז איזו מתנה תרצי שנביא לך לברית? :)

כל העולם עבר בשנה האחרונה סדנא מעשית בקרבה אנושית וחשיבותה, גם אני.

זה לא מפתיע ש @הסולידית מקבלת על עצמה החלטות שיפתחו בפניה כמה שיותר אופציות בעתיד, ובטח לא תסגור לעצמה דלתות שלא לצורך. אני לא ממש מבין מה התובנה פה.
מבחינתי, הסולידית, זה או שיש לך ילדים או שלא. לא יודע מה זה אומר "אלהורית".
 
נערך לאחרונה ב:
פוסט מרגש. אני אמנם יחסית טרי פה ועדיין משלים פוסטים ישנים אבל יש שוני ניכר בין הפוסטים העדכניים לאלו שלפני 4-8 שנים, בעיקר באיך שהתוכן מועבר.

אין ספק שקיבלנו כאן עוד הצצה (אחרי סיכום שנת 2020 וניהול החרטות) אל עולמה האישי.
עוד משהו שמודגש כאן הוא שהבטחון/עצמאות הכלכלית היא ולו רק כלי בארגז הכלים ולא המטרה.

נו, אז מתי כבר ילד? ;)
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
מצטרף לברכות, פוסט מעולה הדורש אומץ, אני מוצא את עצמי מזדהה עם רוב מה שכתוב.
אתייחס בקצרה לחמשת הסעיפים:

1. עצמאות כלכלית כדרך אל האושר:
מסכים שזה לא מספיק לבד, אבל לי אישית אין ספק שלעצמאות כלכלית (גם אם חלקית) יש נתח עצום באושר.
אושר הוא מצב פסיכולוגי - איתנות פיננסית מספקת חיים רגועים ושלווים יותר מהרגע שהדאגות הכלכליות פוחתות, כך שאפשר להשקיע את האנרגיות בדברים אחרים (התפתחות אישית/העמקת קשרים וכו) בעיני עצמאות כלכלית מהווה צעד ענק בכיוון האושר.

2. פילוסופיית השקעה "נכונה":
מסכים שיש הרבה דרכים להרוויח כסף ואין דרך אחת "נכונה" לכל אחד.
מסכים שהאלמנט האישיותי של המשקיע הוא החשוב ביותר לצורך קביעת דרך ההשקעה.
לדעתי השקעה פאסיבית במדדים רחבים הייתה ונותרה המתכון הפשוט ביותר והטוב ביותר (מבחינת יחס תשואה/סיכון) לרוב המוחלט של האנשים.
גם רכישה של נדל"ן במינוף לצורך מגורים היא שיטה טובה לרוב מוחלט של האנשים (אבל מסיבות אחרות).

3. קריפטו: מסכים להכל, לא מבין בזה ולכן לא משקיע בזה.

4. ליברטריאניזם: מסכים מאוד, ביטאת את הדעה שלי במדויק והפנסיה היא אכן דוגמה מעולה לרגולציה טובה.
אפשר גם להביא דוגמאות למעולם ה antitrust כדוגמאות חיוביות.

5. אלהורות: חדשות נהדרות, אני מאוד שמח בשבילך ואני אמנע מלחטט.

לסיכום:
כיף לראות את תהליך ההתבגרות ושינויי הדעות.
הסולידיות הקיצונית עשתה את שלה והביאה את הסולידית עד הלום וכעת היא מפנה מקום לסולידיות רגועה יותר ובוגרת יותר.
אני אעז לומר שאני חושב שיש קשר בין היציאה לעצמאות הכלכלית למיתון הדעות, מה שמתקשר ישירות למה שרשמתי בסעיף 1 על כך שעצמאות כלכלית תומרת תרומה ענקית לאושר.
 
כיף לקרוא. נראה שהסולידית עברה תהליך מאז הימים המוקדמים של הבלוג, ואצלי לפחות מצטיירת עכשיו תמונה של אדם שכבר לא בברוגז עם כל העולם. אז אני שמח בשבילה.

כקורא, אני חושב שהדוגמטיות של הפוסטים המוקדמים בבלוג דווקא הקשתה עליי לקבל את המסרים. אני נעשה סקפטי מול עודף ביטחון עצמי. לעומת זאת, כתיבה מסוייגת יותר, בסגנון של "זה עניין מורכב, יש כמה גישות סבירות, בוא ואספר לך מה שידוע לי" הרבה יותר מדברת אליי, וכיף לראות שזה הכיוון שהבלוג תופס.

גיליתי שזיכרונות מטיולים, בדיוק כמו ריבית דריבית, נוטים להשתבח ככל שחולף הזמן.
זה עובדתית לא נכון, יש איזה מיליון מחקרים בפסיכולוגיה על הנושא. להיפך, הזכרונות מתעוותים לנו בראש ואנחנו מסוגלים לזכור אופן צלול לגמרי דברים שבכלל לא קרו. (אמירה קצת חסרת אחראיות בעיני)
נראה לי שהיא התכוונה שאנחנו נוטים לזכור אירועים באור חיובי יותר, לא שאיכות הזיכרון משתפרת. לא חולק על מה שכתבת לגבי זיכרון.
 
פוסט מעולה, אמיץ וכנה, כל הכבוד ל @הסולידית

נראה שהיא התבגרה ועם הבגרות מגיעה ההבנה שאין שחור ולבן, שהגמישות היא חובה להתפתחות.

בהצלחה.!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
זה עובדתית לא נכון, יש איזה מיליון מחקרים בפסיכולוגיה על הנושא. להיפך, הזכרונות מתעוותים לנו בראש ואנחנו מסוגלים לזכור אופן צלול לגמרי דברים שבכלל לא קרו. (אמירה
תעשה הפרדה בין אם הזיכרון נכון או לא, נכון הזיכרון הוא דינמי, אבל היא לא מדברת על זיכרון, אלא על חוויה.
אתן דוגמא אישית, טיול אחרי צבא, ממש לא דוגמא ל סולידיות, למרות שלא התפרעתי, זו חוויה שחרוטה אצלי בזיכרון לטובה, זו חוויה שעיצבה אותי בין השאר, אז כן, יש משמעות שהיא מעבר לכסף לחוויות ועל זה היא מדברת.
 
1) מסכים בנוגע לזה שמקור האושר לא תלוי בעצמאות פיננסית. ותמיד הייתי נגד "חיסכון אגרסיבי", כי עצם המילה אגרסיבי (תוקפני) מרמזת על תקיפה עצמית. ותקיפה עצמית היא הדרך הבטוחה לאומללות, לא לאושר. חיסכון והשקעה היא דרך חכמה יותר לנסח את השיטה.

2) פילוסופיית השקעה - לא ברור מה היא ניסתה להגיד כאן. כמו שכתבו לפני, יש אסטרטגיות השקעה שגויות ומזיקות, שאנשים נכנסים אליהן בלי לחשוב פעמיים. חשוב שנזהיר אותם ולא נצדיק אותם.

3) "קריפטו" - בתור מומחה לביטקוין בעצמי, משתמע מהכתיבה שהסולידית השקיעה בשיטקוין והיא גם לא אומרת איזה. היא ממשיכה עם אותם טיעונים נגד ביטקוין שבעצמי הפרכתי כאן בעבר, והיא מעולם לא התייחסה אליהם ברצינות. אני מנסה לעזור לה בנושא עוד מאז 2013 והיא מתעלמת ממה שכתבתי. אני חושב שהחלק הטכני במטבע פשוט גדול עליה, והיא לא רוצה להשקיע את הזמן בללמוד את החלק הזה לעומק. וזה בסדר. אבל היה עדיף אם היתה מודה שהיא פשוט לא מבינה בנושא, ולא תביע דעה סתמית.

4) ליברטריאניות - מאחר והסולידית מעולם לא היתה עם ראש פתוח לדעות שונות משלה, כמו במקרה של ביטקוין, אני חושש להיות זה שמודיע לה שהיא מעולם לא היתה ליברטריאנית. לכן אין טעם בלהצהיר שהיא "כבר לא". מפני שליברטריאנית היא מישהי שמגיעה למסקנות על האמת מתוך העובדות, ולמעשה היא תמיד תלך לפי העובדות ולעולם לא לפי האמונות הישנות. ולכן גם החלק הסוציאליסטי בפוסט לא מפתיע, ועושה רושם שהסולידית הולכת יותר בכיוון של כניסה לפוליטיקה הישראלית, במיוחד ככל שהיא צוברת יותר מעריצים. וכדי להיכנס לפוליטיקה, חייבים לוותר על עקרונות האמת.

וחושב לדעת ש"פטרנליזם" לא קשור בשוטם צורה להורות (אדם שפועל לטובתך). לשלטונות ולטייקונים מאחוריהם אין שום אינטרס לעשות בשבילך כסף, ולכן לתת לממשלה כוח לחייב אותך "לחסוך לפנסיה" זו אשליה נוראית. כמעט כל אותו "חיסכון פנסיוני" נגנב ע"י אלה שמנהלים אותו. יש לעזור לאנשים, כן, אבל הממשלה היא ממש לא הדרך לעשות את זה.

5) אלהורות - עצם הרעיון של להיות נגד להביא ילדים תמיד היה בעייתי, וכמובן מצביע על בעיה שיותר קשורה לנפש. אני בעצמי גם חסר ילדים אבל אני עושה את זה מתוך נוחות, ולא מתוך התנגדות לכך שאנשים יביאו ילדים. אני עדיין משחק עם אחיינים ונהנה לא לגדל אותם לחלוטין, אלא רק לשחק איתם מדי פעם. יש פה מקום לבחירה חופשית ואישית, וזה לא דבר שנכון בכלל לפתח אידיאולגיה לגביו. אני גם נגד הלחץ להביא ילדים שקיים בחברה הישראלית/יהודית. הבחירה צריכה להיות מאוד אישית וחופשית, ורגשית.

עם כל הנאמר, אני שמח על הפוסט שהיא מתחילה להודות שהיא עשתה טעויות מאז פתיחת הבלוג. כי מפה באמת אפשר לסלול דרך למסקנות מוצלחות ומבטיחות בעתיד.
 
תעשה הפרדה בין אם הזיכרון נכון או לא, נכון הזיכרון הוא דינמי, אבל היא לא מדברת על זיכרון, אלא על חוויה.
אתן דוגמא אישית, טיול אחרי צבא, ממש לא דוגמא ל סולידיות, למרות שלא התפרעתי, זו חוויה שחרוטה אצלי בזיכרון לטובה, זו חוויה שעיצבה אותי בין השאר, אז כן, יש משמעות שהיא מעבר לכסף לחוויות ועל זה היא מדברת.
לעודד צעירים אחרי צבא לצאת ל"טיול הגדול" זאת תהיה פניית פרסה עצבנית מכל תפיסת העולם שהיא קידמה עד כה.
אני משוכנע שזאת לא הייתה הכוונה שלה, בכל אופן דוגמה לא מוצלחת הבאת פה.
 
לעודד צעירים אחרי צבא לצאת ל"טיול הגדול" זאת תהיה פניית פרסה עצבנית מכל תפיסת העולם שהיא קידמה עד כה.
אני משוכנע שזאת לא הייתה הכוונה שלה, בכל אופן דוגמה לא מוצלחת הבאת פה.
ואני משוכנע שכן, כמו שלעשות צניחה חופשית זה לא סולידי, אבל חוויה שלא תשכח.
 
האמת מתוך העובדות
אתה קצת מפספס פה, רוצה עובדות, קבל:
אין לך שום שליטה על איפה אתה נולד, למי אתה נולד, עם איזה מטען גנטי אתה נולד ואין לך שליטה על החוויות שיקרו לך בחיים.
אילו הן העובדות, בו תסתור אותן.
מתוך ההבנה של העובדות האלו, היא גם הבינה שיש מקום לפטרנליזם מסווים, לערבות הדדית.
ולא, שוק חופשי לא יפתור אותם בשום מקרה.

גילוי נאות, אני לא סוציאליסט, אני ליברל בדעותי ודוגל בשוק חופשי עם איזונים ובלמים.
 
אתה קצת מפספס פה, רוצה עובדות, קבל:
אין לך שום שליטה על איפה אתה נולד, למי אתה נולד, עם איזה מטען גנטי אתה נולד ואין לך שליטה על החוויות שיקרו לך בחיים.
אילו הן העובדות, בו תסתור אותן.
מתוך ההבנה של העובדות האלו, היא גם הבינה שיש מקום לפטרנליזם מסווים, לערבות הדדית.
ולא, שוק חופשי לא יפתור אותם בשום מקרה.

גילוי נאות, אני לא סוציאליסט, אני ליברל בדעותי ודוגל בשוק חופשי עם איזונים ובלמים.
איך הגעת למסקנה של פטרנליזם ממשלתי מתוך העובדות האלה?

עם ערבות הדדית אני מסכים. אבל אתה עושה את אותה טעות של הסולידית וחושב שזה כמו פטרנליזם ממשלתי. זה בדיוק ההפך.

בערבות הדדית אתה זה שבוחר לעזור לאחר, ולמעשה פועל מתוך רצון חופשי בשוק חופשי.

לעומת זאת בפטרנליזם ממשלתי כופים עליך מה לתת, כמה לתת, ולמי לתת, בלי קשר ליכולות או לרצונות שלך.
 
איך הגעת למסקנה של פטרנליזם ממשלתי מתוך העובדות האלה?

עם ערבות הדדית אני מסכים. אבל אתה עושה את אותה טעות של הסולידית וחושב שזה כמו פטרנליזם ממשלתי. זה בדיוק ההפך.

בערבות הדדית אתה זה שבוחר לעזור לאחר, ולמעשה פועל מתוך רצון חופשי בשוק חופשי.

לעומת זאת בפטרנליזם ממשלתי כופים עליך מה לתת, כמה לתת, ולמי לתת, בלי קשר ליכולות או לרצונות שלך.
אני מניח שאם יעשו הצבעה על ביטול מנגנוני הרווחה במדינה, למעלה מ-110 חברי כנסת יצביעו נגד (שלא לדבר על מנגנונים אחרים לצמצום פערים שהמדינה לקחה על עצמה, לגביהם ההתנגדות גורפת עוד יותר).
העמדה שלך לגיטימית לגמרי, אבל התמיכה בעולם המודרני בגרסה שכתבת כל כך זעומה, שכנראה היא לא מתאימה לחברה אנושית אמיתית, להבדיל מרעיון פילוסופי מופשט. (בדיוק כמו קומוניזם).
 
נערך לאחרונה ב:
בערבות הדדית אתה זה שבוחר לעזור לאחר, ולמעשה פועל מתוך רצון חופשי בשוק חופשי.
זה פשוט לא יעבוד, אתה מדבר מתמימות, השוק החופשי ידרוס הכל בדרך לרווח.

התעלמת מכל מה שכתבתי לך ונתפסת לטפל לדעתי.
 
אני מניח שאם יעשו הצבעה על ביטול מנגנוני הרווחה במדינה, למעלה מ-110 חברי כנסת יצביעו נגד (שלא לדבר על מנגנונים אחרים לצמצום פערים שהמדינה לקחה על עצמה, לגביהם ההתנגדות גורפות עוד יותר).
העמדה שלך לגיטימית לגמרי, אבל התמיכה בעולם המודרני בגרסה שכתבת כל כך זעומה, שכנראה היא לא מתאימה לחברה אנושית אמיתית, להבדיל מרעיון פילוסופי מופשט. (בדיוק כמו קומוניזם).

בחברה אנושית אמיתית האנשים הם באמת אנשים. לא ברור מאיפה העמדה שלך שהגישה האנושית לא מתאימה לחברה אנושית.
ואיך אתה יכול לכתוב שהעמדה שלי לגיטימית ובאותה נשימה שהיא לא אנושית.

ומה שאני מציע זה מנגנוני רווחה לא מונופוליסטים. אם היינו יכולים לבחור בגוף מתחרה לביטוח לאומי, מבטיח לך שכולם היו עוברים אליו. הבעיה היא שאסור להתחרות בביטוח לאומי, ואסור להתחרות בגופי הפנסיה.
הבעיה היא שיש מונופול ולכן התמיכה הפיננסית הולכת לטייקונים ולא לאנשים שבאמת צריכים עזרה.
 
איך הגעת למסקנה של פטרנליזם ממשלתי מתוך העובדות האלה?
באופן מאוד פשוט ולוגי, היות ולא כל בני האדם נולדו שווים, צריך מנגנון שיהוו רשת ביטחון לאילו שלא שפר עליהם מזלם, אני לא מדבר על זה שצריך להכניס איזה ערך של שיווין ארטילאי, ממש לא, אלא רשת הצלה ואין כרגע גורם שמסוגל פרקטית לעשות את זה למעט המדינה, עם כל הסירבול שבה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
liranviper דברים שאני לא מבין על קרן נאמנות / ETF שוק ההון 5
כ דברים שמשביחים דירה חדשה משמעותית? נדל"ן 14
F התלבטות מבחינת 2 דברים בפתיחת תיק אצל הברוקר שוק ההון 5
ה גמל להשקעה לכמה דברים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
S דברים קטנים ופשוטים שאפשר לעשות כדי לשפר את איכות החיים ולהאריך אותם אוף טופיק 81
נ דברים קטנים (וגדולים) שאפשר לעשות למען איכות הסביבה אוף טופיק 71
G דברים שכדאי לעשות לפני תחילת משא ומתן על רכישת דירה נדל"ן 3
L מעוניין לקנות דירה ראשונה וצריך להבין הרבה דברים נדל"ן 33
סול למה לקנות דברים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 55
ה חייל משוחרר שרוצה להבין כמה דברים כדי להתחיל את החיים נכון (ווידוא הבנה IRA) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ה טירון. מנסה להבין דברים בסיסיים בקשר לקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P הגשת דוח שנתי אונליין - האם דברים מחושבים נכון? מיסים 4
V זיכרון דברים - למה? ואיך? אוף טופיק 27
Et1 דברים שמצאתי ליד הפח אוף טופיק 10
I זכרון דברים נדל"ן 1
P מנסה להבין כמה דברים לגבי קופת הגמל להשקעה שוק ההון 3
ק רכישת דירה ראשונה להשקעה, דברים שחייבים לדעת? נדל"ן 1
G מנסה להבין כמה דברים בסיסיים שוק ההון 5
B דברים שלמדתי השבוע על מיסוי נדל"ן וחשוב לדעת(וחבל שלא ידעתי קודם) נדל"ן 18
S דברים שלא העזתי לשאול - מורה נבוכים אוף טופיק 17
unrealx דברים שצריך לחתום עליהם כדי לעבור ל- IRA שוק ההון 0
S אילו דברים יקרים קניתם ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
מ מותר לארגון להכריח חברים בו לשלם על דברים שהוא כופה עליהם לצרוך? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
amidar קצת שחרור קיטור, דברים הזויים, ופקס חינם :) אוף טופיק 30
yossik ממשלה חדשה - שני דברים שמדאיגים אותי. אוף טופיק 28
י תשקיף של קרן מחקה - מספר דברים מוזרים... שוק ההון 5
C איך לציין לבנק שאני רוצה להעביר רק *חלק* מהניירות לבית ההשקעות? שוק ההון 11
E האם דמי ניהול שאני משלם הם סבירים ומה לעשות עם כל המסלולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
S החזרי מס, רוצה לדעת שאני מבין נכון.. מיסים 13
R אשמח לחוות דעת על התיק שאני בונה שוק ההון 23
ט האם יש דרך לראות בצורה מרוכזת את כל השרשורים שאני עוקב אחריהם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
c881 הלוואה ב - 1% דמי ניהול מצד אחד. מצד שאני - העברת קופת גמל/ קרן פנסיה לניהול של גוף לא ידוע. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
א לא מצליח למצוא עבודה, האם זה בגלל שאני כבד שמיעה? התפתחות אישית 10
P פיזור תיק שאני מנהל לבדי שוק ההון 9
sharon ניהול התיק במקרה לא צפוי שאני לא אוכל לנהל אותו בעצמי שוק ההון 20
S שאלה בנוגע ל 2 etf שאני מתעניין שוק ההון 1
ס משרת סטודנט בתוכנה - תחום ממש לא מעניין שאני לא רוצה להמשיך בו. מה עושים? התפתחות אישית 7
A נניח שאני קונה קרן מחקה מנוטרלת מט"ח: שוק ההון 10
V מספר הצעות שקיבלתי לקרן פנסיה מקיפה ומשלימה - אשמח לדעתכם לפני שאני בוחר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
M קרן השתלמות לעוסק פטור - מה קורה שאני סוגר את העסק? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M לא בטוחה שאני מבינה איך לחשב צריכת חשמל למכשיר חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
N בעל הבית מכר קרקע הצמודה לבית שאני שוכר ממנו - איך אפשר לדעת מתי תתחיל הבניה? אוף טופיק 4
ה מה ההפקדה המקסימלית שאני יכול לעשות כעצמאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A טעות בטופס 867 או שאני לא יודע חשבון? מיסים 5
YoniLevy הצעד הראשון: בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 21
YoniLevy בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 32
T כמה גישות שאני, חייל ממוצע, מתלבט ביניהן שוק ההון 40
ה מקווה שאני שואל את זה בפורום הנכון - דרופשיפינג השקעות אלטרנטיביות 1
Y שאלות לפני שאני שם את הכסף בבית השקעות שוק ההון 4
O כישורים רבים - בעיה שאני לא יודע למנף אותם התפתחות אישית 18

נושאים דומים

Back
למעלה