• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

סגירת חשבון ב-IBI - משהו שאני צריך לדעת?

  • פותח הנושא פותח הנושא nettek
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
  • תגיות תגיות
    ibi

nettek

משתמש סולידי
הצטרף ב
14/5/22
הודעות
125
דירוג
7
השאלה תישמע מאוד טריוויאלית אבל עבור השקט הנפשי שלי, חשבתי שכדאי שאשאל בכל זאת.
אני רוצה לסגור את החשבון ב-IBI ולהעביר את כל הכסף לבנק (מדובר בקרנות איריות ואין לי אפשרות להעביר אותן ל-Interactive). אני תוהה מה הדרך הכי טובה לעשות את זה. יש פה שתי אפשרויות כמו שאני רואה:

1. לבצע מכירה עצמאית של כל הקרנות, להעביר את הכסף לבנק, לבקש שיסגרו.
2. לבקש שיסגרו ויבצעו מכירה בשמי.

באפשרות הראשונה מפחיד אותי שפתאום יחליטו שאני חייב להם כסף (מס, עמלה על זה שאני אזרח אמריקאי {כן, אני יודע, PFIC, זה למה אני סוגר}, או כל דבר אחר).
באפשרות השנייה מפחיד אותי שייקחו לי יותר כסף ממה שאני באמת חייב להם (אם אני חייב משהו).

קיימת עוד אפשרות של לבצע מכירה עצמאית ולבקש שיסגרו, אבל גם פה יכולים אולי לקחת לי יותר כסף ממה שהם באמת צריכים, או אולי אפילו לא להעביר חזרה לחשבון בנק? לא יודע.

בקיצור, אשמח לשמוע תובנות.
 
באפשרות הראשונה מפחיד אותי שפתאום יחליטו שאני חייב להם כסף
תמכור את הכל פרט לחוב הפוטנציאלי, שלח מייל לשרות לקוחות האם יש לך חובות (שמור את התשובה), אם אין אז תמשוך גם את מה שנשאר.
 
תמכור את הכל פרט לחוב הפוטנציאלי, שלח מייל לשרות לקוחות האם יש לך חובות (שמור את התשובה), אם אין אז תמשוך גם את מה שנשאר.
אתה מתכוון, למכור את הכל, ולהעביר לבנק הכל למעט חוב פוטנציאלי?
 
תמכור את הכל פרט לחוב הפוטנציאלי, שלח מייל לשרות לקוחות האם יש לך חובות (שמור את התשובה), אם אין אז תמשוך גם את מה שנשאר.
למה לא להעביר בלי ארוע מס דרך מסלקת הבורסה?
 
למה לא להעביר בלי ארוע מס דרך מסלקת הבורסה?
אז כן, כמו שעידו רשם, אם הכוונה היא להעביר לברוקר אחר, זה לא אפשרי לצערי. (או שאפשרי עם עמלות מאוד, מאוד גבוהות ואני לא רוצה להתעסק עם זה)
 
אז כן, כמו שעידו רשם, אם הכוונה היא להעביר לברוקר אחר, זה לא אפשרי לצערי. (או שאפשרי עם עמלות מאוד, מאוד גבוהות ואני לא רוצה להתעסק עם זה)
להעביר זה אפשרי ואפילו לא נורא מסובך (בין אם לברוקר אחר או לבנק). אבל מאחר ואתה אזרח אמריקאי אתה בכל מקרה לא רוצה להחזיק את הקרנות הללו כי PFIC.

אגב, לא ברור לי למה אתה סוגר את החשבון. זה שאתה אזרח אמריקאי לא מפריע לך להחזיק חשבון בבית השקעות (או כל ברוקר ישראלי), זה רק מגביל אותך בניירות שאתה יכול להחזיק באותו חשבון
 
. זה שאתה אזרח אמריקאי לא מפריע לך להחזיק חשבון בבית השקעות (או כל ברוקר ישראלי),
מפריע.
זה גם עושה בעיות בגלל כפל מס, מסבך ומייקר את הדיווח האמריקאי וגם הברוקר הישראלי לא יודע לספק את המסמכים שצריך בשביל האמריקאים.
 
מפריע.
זה גם עושה בעיות בגלל כפל מס, מסבך ומייקר את הדיווח האמריקאי וגם הברוקר הישראלי לא יודע לספק את המסמכים שצריך בשביל האמריקאים.
בסדר, זה קצת פחות נוח. אבל זה לא סוף העולם והרבה עושים את זה. וזה לא באמת שונה מבנק ישראלי (שלשם הוא רוצה להעביר את הכל).

פשוט מההודעה המקורית שלו הבנתי שהוא סוגר את החשבון בגלל PFIC, ורציתי להבהיר ש PFIC קשור לנייר שאתה מחזיק ולא לברוקר שדרכו אתה עובד
 
וזה לא באמת שונה מבנק ישראלי
לא שונה, גם זה לא מומלץ.
אבל זה לא סוף העולם והרבה עושים את זה.
לרוב אין באמת מושג מה הם עושים וגם לא מדווחים כמו שצריך (אם בכלל, גם זה נפוץ), דוגמא מעולה היא השואל פה שמחזיק PFIC.
לדעתי אם כבר עושים סדר פסח באחזקות עדיף לעשות את זה כמו שצריך.
 
אגב, לא ברור לי למה אתה סוגר את החשבון. זה שאתה אזרח אמריקאי לא מפריע לך להחזיק חשבון בבית השקעות (או כל ברוקר ישראלי), זה רק מגביל אותך בניירות שאתה יכול להחזיק באותו חשבון
ב-IBI יש עמלה שנתית של 200 שקלים למי שאזרח אמריקאי + עמלה חודשית של 15 שקלים (לכולם).
הם כביכול מעבירים ל-IRS מסמכים אבל אין לי מושג מה הם באמת עושים, זה קופסה שחורה מבחינתי, ומאוד ייתכן שאורי צודק פה עם הטענה שהם לא יודעים לספק את המסמכים כמו שצריך.

אבל שוב, אשמח שלא נהפוך את זה לדיון אלא שתתנו לי את דעתכם על דרך סגירת החשבון המתאימה, בנוסף למה שחתול לילה רשם.
 
אבל שוב, אשמח שלא נהפוך את זה לדיון אלא שתתנו לי את דעתכם על דרך סגירת החשבון המתאימה, בנוסף למה שחתול לילה רשם.
קודם כל הייתי פותח חשבון בIB.
אני הייתי מוכר מייד כל PFIC, אם אין יותר מדי רווח בשאר מוכר הכל, אם יש הרבה רווח מנייד לבנק ומשם לIB, סוגר חשבון בכל ברוקר בארץ ולא קונה בכלל ני"ע בבנק בארץ.
אציין שגם אני אמריקאי.
 
אבל שוב, אשמח שלא נהפוך את זה לדיון אלא שתתנו לי את דעתכם על דרך סגירת החשבון המתאימה, בנוסף למה שחתול לילה רשם
אישית אני מאוד לא אוהב את הגישה הזאת.
אם לדעתי אדם עושה טעות בכך שהוא מבצע פעולה מסויימת אני חושב שעדיף לקיים דיון על למה הוא עושה את הפעולה הזאת ולמה זאת טעות לדעתי. להתמקד רק בפן הטכני של איך עושים את הפעולה הזאת לא באמת יתרום לאותו אדם.

ולכן אני שואל - למה לעבור דוקא לבנק?
אם כבר אתה עושה מעבר ברוקרים, לא עדיף לעבור לברוקר אמריקאי?

בנוסף, שים לב שהבעיה של ה PFIC היא לא זהות הברוקר אלא הניירות שאתה מחזיק.
אם תעבור לבנק (או אפילו לברוקר אמריקאי) ותקנה שם שוב קרנות איריות רק סיבכת את עצמך שוב.
 
קודם כל הייתי פותח חשבון בIB.
אני הייתי מוכר מייד כל PFIC, אם אין יותר מדי רווח בשאר מוכר הכל, אם יש הרבה רווח מנייד לבנק ומשם לIB, סוגר חשבון בכל ברוקר בארץ ולא קונה בכלל ני"ע בבנק בארץ.
אציין שגם אני אמריקאי.
אישית אני מאוד לא אוהב את הגישה הזאת.
אם לדעתי אדם עושה טעות בכך שהוא מבצע פעולה מסויימת אני חושב שעדיף לקיים דיון על למה הוא עושה את הפעולה הזאת ולמה זאת טעות לדעתי. להתמקד רק בפן הטכני של איך עושים את הפעולה הזאת לא באמת יתרום לאותו אדם.

ולכן אני שואל - למה לעבור דוקא לבנק?
אם כבר אתה עושה מעבר ברוקרים, לא עדיף לעבור לברוקר אמריקאי?

בנוסף, שים לב שהבעיה של ה PFIC היא לא זהות הברוקר אלא הניירות שאתה מחזיק.
אם תעבור לבנק (או אפילו לברוקר אמריקאי) ותקנה שם שוב קרנות איריות רק סיבכת את עצמך שוב.
טוב, אני מבין עכשיו שהייתי צריך לתת יותר פרטים.

יש לי חשבון ב-IB כבר זמן מה, כמובן שאעביר לשם את הכסף או חלקו, לפי הצרכים שלי. לא מתכוון בחיים לקנות מניות או קרנות סל בבנק.
הקרנות איריות ברווח יחסית רציני כי קניתי אותן ב-2023, לא רואה את הרווח הזה יורד כדי שאוכל למכור בהפסד.
למה לא מכרתי אותן כבר ב-2023? כי רציתי להתייעץ עם החברה שמדווחת עבורי מיסים בארה"ב, אבל מסיבות שונות זה לא קרה ואני לא רואה את זה קורה, אז החלטתי לבצע מכירה וזהו, במקום להמשיך לשרוף כסף ולהסתבך מול ארה"ב. גם הרווחים ב-IB היו גבוהים יחסית מה שהביא למס גבוה, ולא רציתי להוסיף על זה מכירה של קרנות איריות

ועכשיו, שוב, אשמח לקבל מכם עצות על השאלה המקורית שלי.
 
ועכשיו, שוב, אני מבקש עצות על השאלה המקורית שלי.
עניתי:
הייתי מוכר את כל הPFIC, מעביר את הכסף לIB וסוגר את החשבון בIBI.
 
עניתי:
הייתי מוכר את כל הPFIC, מעביר את הכסף לIB וסוגר את החשבון בIBI.
תודה על התשובה :)

אפשר לבצע העברה של כסף מ-IBI ל-IB? או שעדיף דרך הבנק?
וגם אחזור על אלמנט אחר בשאלה המקורית שלי, איך אני דואג שלא יקחו לי בטעות/בזדון יותר מדי ב-IBI?
 
אפשר לבצע העברה של כסף מ-IBI ל-IB? או שעדיף דרך הבנק?
טכנית זה אפשרי, אם יסכימו לא בטוח, במיוחד אם אתה ב"מערכת סגורה".
וגם אחזור על אלמנט אחר בשאלה המקורית שלי, איך אני דואג שלא יקחו לי בטעות/בזדון יותר מדי ב-IBI?
אין כזה דבר, בIBI יקחו לך מס לפי חוקי המס בישראל.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אפשר לבצע העברה של כסף מ-IBI ל-IB? או שעדיף דרך הבנק?
יכול להיות שזה אפשרי, אבל בהנחה שאתה מעביר שקלים זה נראה לי סרבול מיותר. תעביר ישר לבנק וזהו.
וגם אחזור על אלמנט אחר בשאלה המקורית שלי, איך אני דואג שלא יקחו לי בטעות/בזדון יותר מדי ב-IBI?
מה איכפת לך? בתור אמריקאי שעובד עם ברוקר ישראלי, סביר שגם ככה אתה צריך להגיש דו"ח מס בארץ כדי לתקן את כל הטעויות שלהם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B מייל מ-IBI על סגירת חשבון עקב תושבות בארה''ב שוק ההון 12
D סגירת חשבון באקסלנס טרייד ופתיחת תיק בשני בתי מסחר שוק ההון 3
עידו ג שיתוף - סגירת והפעלת חשבון מחדש באינטרקטיב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
X סגירת חשבון על ידי הברוקר הזר בחבילת global extrade בגלל חוסר פעילות בניירות ערך זרים. ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
G אילו מסמכים כדי להוריד לפני סגירת חשבון? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
jenglender סגירת חשבון בחו"ל והעברת הכסף לישראל מיסים 5
M תהליך סגירת חשבון בIB ומעבר לבית השקעות ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
M הוצאת טופס 867 לאחר סגירת חשבון מיסים 5
cypriano de rore סיכון סגירת חשבון של אינטרקטיב בסיטיבנק שוק ההון 17
ש אקסלנס סגירת חשבון ברוקרים ופלטפורמות מסחר 26
א סגירת חשבון ב-Interactive Brokers צרכנות פיננסית 11
S סגירת חשבון באינטרקטיב ישראל צרכנות פיננסית 15
S סגירת חשבון בנק בגרמניה צרכנות פיננסית 12
I סגירת חשבון בנק שיש בו הלוואה שטרם נפרעה במלואה צרכנות פיננסית 14
Gazorpazorp צריך לדעת משהו לפני סגירת חשבון בנק? צרכנות פיננסית 14
yoyo פתיחת קרן השתלמות או לקיחת הלוואה מהקרן לצורך סגירת משכנתא שוק ההון 46
מ סגירת תיק מס הכנסה ib מיסים 3
J התלבטות לגבי סגירת משכנתא כנגד השקעה בנכסים "סולידיים" נדל"ן 4
D סגירת משתמש בibkr ותיק93 מיסים 1
C העברה/סגירת תיק לרילוקיישן (ארה״ב) שוק ההון 9
G סגירת קרן סל שוק ההון 6
מ סגירת תיק עוסק פטור יזמות והגדלת הכנסות 1
R סגירת הלוואה צרכנות פיננסית 10
N סגירת חובות באמצעות קרן חירום מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
ש.ב. סגירת כסף לילדים - חלוקה שווה אוף טופיק 43
H האם יש חשיבות לתזמון סגירת עוסק פטור והאם כדאי להשאיר עסק ללא הכנסות? מיסים 0
A מה לדעתכם הכי כדאי לעשות עם כסף זמין היום? עסקה או סגירת חובות? נדל"ן 4
Princess_Peach סגירת הלוואה בריבית גבוה כשאין הכנסות/חסכונות צרכנות פיננסית 21
T התייעצות - סגירת הלוואה או המשך חיסכון צרכנות פיננסית 4
א סגירת משכנתא מהחלק ההוני/הקצבתי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
J סגירת מסלול משכנתא אל מול השקעה בפקדון נדל"ן 9
K השקעה בשוק ההון מסחר עצמי/סגירת מסלולי משכנתא שוק ההון 20
E התייעצות לגבי הון פנוי, סגירת הלוואת פריים או השקעה באפיקים אחרים נדל"ן 9
M סגירת פוזיציה לסכום נקוב ביורו לשנה בכ 6% באפיק סולידי. שוק ההון 11
ה סגירת משכנתא או השקעה בשוק ההון נדל"ן 7
I משיכת קרן השתלמות לטובת סגירת הלוואה וכיסוי מינוס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
פיטר גריפין קרנות השתלמות לעצמאים אחרי סגירת עוסק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
M סגירת מסלול משכנתא? נדל"ן 4
R סגירת הלוואה לכל מטרה בעזרת הלוואה כנגד קרן השתלמות . פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 19
tomchoook סגירת פק״ם לשנה בבנק צרכנות פיננסית 24
מ דלימה סגירת חוב צרכנות פיננסית 8
D סגירת חשבונות של אקסלנס שוק ההון 1
R רכישת קרקע או סגירת המשכנתא נדל"ן 20
R סגירת חלק מהמשכנתא נדל"ן 32
T סגירת מסלול בקרן פנסיה או שינוי מדיניות השקעה תוך גרימה לקיבוע הפסדים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ה מעבר בנק בזמן הליך סגירת הלוואה צרכנות פיננסית 1
א קרן השתלמות במעמד עצמאי לאחר סגירת תיק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S כדאיות סגירת הלוואה כנגד נכס מניב לעומת אחזקה של אג"ח\מזומן נדל"ן 17
C סגירת משכנתא או תיק השקעות נדל"ן 15
sogi סגירת realsense באינטל אוף טופיק 7

נושאים דומים

Back
למעלה