הסקרן הגדול
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 9/10/20
- הודעות
- 295
- דירוג
- 75
אז אני טס לטיול גדול בדרום אמריקה ל7-8 חודשים וחסכתי כסף שאמור להספיק לי בדיוק לכל התקופה, כרגע הכל מושקע בsp ברווח של 33 אחוז, אני מתלבט בין כמה אופציות:
1. להשאיר אותו שם ופשוט כל חודש למשוך את הכמות שהוצאתי באותו חודש, מצד אחד ארוויח ככה אולי כמה שקלים אקסטרה, מצד שני אם קורס אני יכול למצוא את עצמי תקוע בלי כסף להמשיך את הטיול (קריטי) לכן כרגע זאת האופציה הפחות מועדפת עלי
2.למכור את הכל ולשלם מס רווחי הון, אממה בגלל שחסכתי בול זה קצת ידפוק אותי ואולי אצטרך לקצץ מהטיול, בגלל זה אני לא מתלהב מהאופציה (יש דרך להמנע מלשלם אותו? לא עבדתי ולא מתכנן לעבוד השנה אולי במקרה אפשר לקזז את זה כי לא הגעתי לתיקרת מס מעבודה?)
עכשיו במידה ואני בוחר באופציה 2 עומדות בפני כמה אופציות
א.פיקדון בוואן זירו עם ריבית של 4 אחוז בערך
ב.קרן שקלית כלשהי (אני מאוד רוצה קרן שתגן עלי במידה שגם אם פתאום תהיה מלחמה והשקל יקרוס ממש אני עדיין לא אדפק וזה יהיה כאילו לא הפסדתי כלום כי זה פשוט יעלה באותה כמות, אשמח לאופציות לקרנות כאלה)
1. להשאיר אותו שם ופשוט כל חודש למשוך את הכמות שהוצאתי באותו חודש, מצד אחד ארוויח ככה אולי כמה שקלים אקסטרה, מצד שני אם קורס אני יכול למצוא את עצמי תקוע בלי כסף להמשיך את הטיול (קריטי) לכן כרגע זאת האופציה הפחות מועדפת עלי
2.למכור את הכל ולשלם מס רווחי הון, אממה בגלל שחסכתי בול זה קצת ידפוק אותי ואולי אצטרך לקצץ מהטיול, בגלל זה אני לא מתלהב מהאופציה (יש דרך להמנע מלשלם אותו? לא עבדתי ולא מתכנן לעבוד השנה אולי במקרה אפשר לקזז את זה כי לא הגעתי לתיקרת מס מעבודה?)
עכשיו במידה ואני בוחר באופציה 2 עומדות בפני כמה אופציות
א.פיקדון בוואן זירו עם ריבית של 4 אחוז בערך
ב.קרן שקלית כלשהי (אני מאוד רוצה קרן שתגן עלי במידה שגם אם פתאום תהיה מלחמה והשקל יקרוס ממש אני עדיין לא אדפק וזה יהיה כאילו לא הפסדתי כלום כי זה פשוט יעלה באותה כמות, אשמח לאופציות לקרנות כאלה)