• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

המלצות להשקעה לכסף שאני חי ממנו

הסקרן הגדול

משתמש רגיל
הצטרף ב
9/10/20
הודעות
295
דירוג
75
אז אני טס לטיול גדול בדרום אמריקה ל7-8 חודשים וחסכתי כסף שאמור להספיק לי בדיוק לכל התקופה, כרגע הכל מושקע בsp ברווח של 33 אחוז, אני מתלבט בין כמה אופציות:
1. להשאיר אותו שם ופשוט כל חודש למשוך את הכמות שהוצאתי באותו חודש, מצד אחד ארוויח ככה אולי כמה שקלים אקסטרה, מצד שני אם קורס אני יכול למצוא את עצמי תקוע בלי כסף להמשיך את הטיול (קריטי) לכן כרגע זאת האופציה הפחות מועדפת עלי
2.למכור את הכל ולשלם מס רווחי הון, אממה בגלל שחסכתי בול זה קצת ידפוק אותי ואולי אצטרך לקצץ מהטיול, בגלל זה אני לא מתלהב מהאופציה (יש דרך להמנע מלשלם אותו? לא עבדתי ולא מתכנן לעבוד השנה אולי במקרה אפשר לקזז את זה כי לא הגעתי לתיקרת מס מעבודה?)
עכשיו במידה ואני בוחר באופציה 2 עומדות בפני כמה אופציות
א.פיקדון בוואן זירו עם ריבית של 4 אחוז בערך
ב.קרן שקלית כלשהי (אני מאוד רוצה קרן שתגן עלי במידה שגם אם פתאום תהיה מלחמה והשקל יקרוס ממש אני עדיין לא אדפק וזה יהיה כאילו לא הפסדתי כלום כי זה פשוט יעלה באותה כמות, אשמח לאופציות לקרנות כאלה)
 
למכור את הכל ולשלם מס רווחי הון,
תיכנס למוד מחשבה שהכסף הזה לא שלך. זה כסף של מס הכנסה שכרגע מופיע באופן זמני בחשבון שלך.

אני מאוד רוצה קרן שתגן עלי במידה שגם אם פתאום תהיה מלחמה והשקל יקרוס
אז למה לא קרן כספית דולרית?
 
2.למכור את הכל ולשלם מס רווחי הון, אממה בגלל שחסכתי בול זה קצת ידפוק אותי ואולי אצטרך לקצץ מהטיול, בגלל זה אני לא מתלהב מהאופציה (יש דרך להמנע מלשלם אותו? לא עבדתי ולא מתכנן לעבוד השנה אולי במקרה אפשר לקזז את זה כי לא הגעתי לתיקרת מס מעבודה?)
תוכל לבקש החזר מס, עד גובה מסויים. (בהנחה שאין בין זוג שכן עובד)
אם זה ברוקר ישראלי ינכו לך במקור, ותצטרך לבקש החזר מס.
אם זה ברוקר זר, לכא' לא תצטרך לשלם, אלא בדיווח לחשבן כמה היית צריך לשלם, וכמה מגיע לך מצד הנקודות זיכוי.
 
לטעמי להשאיר כסף שאתה צריך לטווח הקצר באפיק מנייתי זה רעיון רע, שיכול להרוס לך את הטיול.
אם השוק ירד, אתה תצטרך לקצר את הטיול שלך, אפילו למצב שאתה צריך לחזור לארץ מהר מאד.
אני במקומך הייתי שם את הכסף בקרנות כספיות, אם אתה פוחד מקריסת השקל אתה יכול לשלב קרנות שקליות עם דולריות.
אני מניח שאתה חייל משוחרר, אם כן הטיול הזה זו חוויה של פעם בחיים, זה לא יחזור, אל תסכן אותו בשביל עוד קצת תשואה. אתה גם רוצה להיות חופשי ומשוחרר כשאתה שם, בלי דאגות בכלל, לא לחשוב על כסף ולא לבדוק כל הזמן מה מצב השוק. יהיו לך אחרי זה את כל החיים לעבוד ולהשקיע ולצבור הון. נכון שמומלץ מאד לחסוך מגיל צעיר, אבל לא על חשבון הטיול בדרום אמריקה!
(דעתי האישית בלבד כמובן)
 
אם אתה לא עובד (או שבחודשים שעבדת לא הרווחת מספיק) ואין לך הכנסות חייבות אחרות תוכל להשתמש בנקודות זכות כדי לקזז מהמס ותקבל חלק מהמס (במילוי דוח שנתי) בשנה העוקבת צמוד למדד+4 אחוז.

* לא המלצה או ייעוץ
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לטעמי להשאיר כסף שאתה צריך לטווח הקצר באפיק מנייתי זה רעיון רע, שיכול להרוס לך את הטיול.
אם השוק ירד, אתה תצטרך לקצר את הטיול שלך, אפילו למצב שאתה צריך לחזור לארץ מהר מאד.
אני במקומך הייתי שם את הכסף בקרנות כספיות, אם אתה פוחד מקריסת השקל אתה יכול לשלב קרנות שקליות עם דולריות.
אני מניח שאתה חייל משוחרר, אם כן הטיול הזה זו חוויה של פעם בחיים, זה לא יחזור, אל תסכן אותו בשביל עוד קצת תשואה. אתה גם רוצה להיות חופשי ומשוחרר כשאתה שם, בלי דאגות בכלל, לא לחשוב על כסף ולא לבדוק כל הזמן מה מצב השוק. יהיו לך אחרי זה את כל החיים לעבוד ולהשקיע ולצבור הון. נכון שמומלץ מאד לחסוך מגיל צעיר, אבל לא על חשבון הטיול בדרום אמריקה!
(דעתי האישית בלבד כמובן)
זהו זה מה שאעשה.
ראיתי פה שהמליצו על קרנות דולריות ואני באמת פוחד השקל נחלש ממש אם תפתח מלחמה ורוצה שלא משנה מה יקרה יהיה לי אז באמת להשקיע בדולר כרגע יותר כדאי (תכלס הכי כדאי כנראה המדינות שבהן אהיה חחחחח)
יש קרן דולרית סולידית מומלצת? איפה אני מוצא כאלה?
ןאגב למה אמרו חלק מהכסף אחזיר דרך דוח למס הכנסה? הרווח הוא פחות מ20 אלף הנקודות זכות הבסיסיות מכסות את זה כבר תכלס במלואו לא?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה המלצות לדירה להשקעה למשקיע המתחיל נדל"ן 57
A המלצות לקופת גמל להשקעה: דגש על מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
אנא-אל המלצות לקורס עם דגש להשקעה פסיבית שוק ההון 70
א המלצות ליועץ תכנון פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
B המלצות/דיסהמלצות על ערים/שכונות להשתקע בהן אוף טופיק 29
ק המלצות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
G המלצות ליועץ השקעות + שאלה שוק ההון 2
ה המלצות על קורס בכלל ועל "להשקיע נכון" בפרט שוק ההון 25
N רכישת מטבעות זהב בישראל - המלצות צרכנות פיננסית 4
JBUZZ לימודי מדעי מחשב/הנדסה באנגלית --> מכירים/המלצות? התפתחות אישית 5
I בקשה | המלצות לספרים בנושאי התפתחות אישית, כלכלה והשקעות צרכנות פיננסית 5
י המלצות על דו"ח מס סופר פשוט לתושב חוץ מיסים 5
flower מחפש מכנס עבודה מאוורר לקיץ – המלצות? אוף טופיק 2
ת המלצות על רואי חשבון/חברות בתחום מיסוי אמריקאי. מיסים 15
י גורם מתפעל - המלצות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ה המלצות הוועדה: השוואת תנאי מיסוי למסחר עצמאי שוק ההון 40
M למה יש המלצות להימנע ממסלולים צמודי מדד נדל"ן 19
A המלצות להתנדבות בשעות הבוקר וסדר יום פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 40
A המלצות מערכת מסחר רק מניסיון שוק ההון 0
A תמהיל משכנתא כדאי, דעות חוות דעת המלצות 1.56M נדל"ן 10
M המלצות לספרים/קורסים אינטרנטיים/הרצאות על ניהול משא ומתן? התפתחות אישית 3
השועל השקעה בקריות - המלצות/דיס המלצות נדל"ן 8
K פרויקט פריסייל-המלצות נדל"ן 4
Lag המלצות על ספרים/מקורות מידע בנושא כלכלה בארגונים אוף טופיק 1
B המלצות לקרן דיבידנדים שוק ההון 33
N המלצות לתהליך פרישה יומני מסע אישיים 29
ה נמאס לי מהבנק ה"גדול". המלצות? צרכנות פיננסית 6
Y המלצות ליווי משקיעים נדל"ן 4
N תביעה קטנה נגד מס הכנסה - המלצות לעורך דין מיסים 5
de dud המלצות לקייטרינג חלבי לבר מצווה אוף טופיק 0
H המלצות והמשך דרך התפתחות אישית 75
I אבא חטוב - המלצות? פוסטים מאיכות נמוכה 21
YoniLevy אילו המלצות יש לכם לבן 19? פוסטים מאיכות נמוכה 9
OiNK חודש הספר - המלצות קריאה התפתחות אישית 32
מ המלצות על עבודה מול מתווכים (או בלעדיהם) למוכרים וגם לקונים נדל"ן 19
S Bluetooth בלוטות' לרכב - המלצות פוסטים מאיכות נמוכה 6
ח מבקש המלצות ליועץ השקעות עצמאי וישר צרכנות פיננסית 5
ה מערכת בינה מלאכותית שסורקת את המסלקה הפנסיונית שלי ונותנת המלצות אובייקטיביות כתחליף לייעוץ פנסיוני? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ת המלצות לספרי השקעה בשוק ההון כחול-לבן אוף טופיק 13
U המלצות על ניהול אישי במגדל או ב- slice פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N המלצות לבנק בחו"ל עבור חשבון קריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 3
מ המלצות על מחשב נייד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
de dud המלצות לכיסא עבודה לבית צרכנות פיננסית 2
P המלצות לעו"דים לרשלנות מקצועית של עו"ד? פוסטים מאיכות נמוכה 2
ס המלצות לספרים בנושא שוק ההון פוסטים מאיכות נמוכה 3
מ המלצות על סים ראוטר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
mudale222 מחפש המלצות ומידע על שכירות בפתח תקווה והסביבה נדל"ן 1
ה המלצות לחיסכון בטיול גדול מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
Y המלצות לבנק (וכרטיס אשראי?) בארה"ב צרכנות פיננסית 1
L המלצות לעניין החלק הפאסיבי בתיק + זהב שוק ההון 10

נושאים דומים

Back
למעלה