• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

נימה של התנשאות, צביעות ותסביך עליונות אצל דוברים מהשמאל.

  • פותח הנושא Deleted member 8742
  • פורסם בתאריך
D

Deleted member 8742

כשאני מקשיב לאנשים כמו חיים לוינסון, בן כספית ורביב דרוקר, הם מאוד ורבלים, מאוד אינטליגנטיים, ומאוד "נעימים" (כשהם בשליטה על עצמם), אבל תמיד יש הרגשה מתחת לפני השטח של… חוסר אותנטיות? התנשאות? צביעות? כאילו הבן אדם נחמד אליך, אבל איכשהו אתה מרגיש שהוא מקלל אותך מבפנים. או מאמין שהוא יותר בקיא ממך בתחום, מאמין שהוא מחזיק בעליונות מורלית מוחלטת, וכו'

לעומת זאת, קחו אנשים כמו ינון מגל, עמית סגל, אריה אלדד ואראל סג"ל. כימין-מרכז, אני לא מסכים איתם בהרבה נושאים, בין היתר, דת ומדינה וזכויות להט"ב. אבל בו נגיד ככה, אם הייתי צריך לבחור עם איזו חבורה אני חייב להתקע על אי בודד, לא הייתה תחרות בכלל. דמיינו את עצמכם מנסים לשרוד אי בודד עם לוינסון ובן כספית טוחנים לכם את הראש, עדיף לצלול עמוק לתוך הים ולא לצוף חזרה.

וככל שאני חושב על זה, זו תופעה שנתקלתי בה גם בחיים האישיים ולא רק בפוליטיקה או ברדיו. הבן אדם הכי נוראי שאי פעם יצא לי לעבוד איתו באונ' היה התגלמות קלישאת השמאל (פתחתי עליו שרשור בעבר כאן). עודף משקל, שער בלודיני ארוך של איש מערות, נגד "הכיבוש" ומצביע מרצ. אני מניח שכולנו מכירים את הטייפ. זה היה בן אדם שדיבר אלי בהתנשאות כאילו הוא איזה פרופסור גאון ואני התלמיד הנאיבי שלו, כאילו הוא הרבה מעלי אינטלקטואלית ואני צריך להודות לכל דקה שהוא משקיע בי מהזמן שלו. וכן, גם הוא היה אינטליגנט, דיבר "יפה" כביכול והשתמש בשפה גבוהה. אבל איכשהו אתה מרגיש את החוסר אותנטיות .כשהוא התפרץ עלי סטייל בן כספית זורק האוזניות וחיים לוינסון שופך כוסות הקפה, הבנתי בדיוק עם מי יש לי עסק.

אני מעדיף, פי מיליון, לעבוד עם ערס/ביביסט/קוף(ושאר שמות הגנאי שמכנים מצביעי הליכוד), אחד חובש כיפה שמחזיק בדעות ימניות, אבל קליל, עם יחסי אנוש, שיגיד לי בדיוק בפרצוף מה הוא חושב עלי, מאשר שמאלן אינטליגנט שמדבר בשפת הפוליטקלי קורקט ועוצר את הנשימה סביב כל נושא שעלול לפגוע במישהו. אני שמח מאוד שאני לא גר בארה"ב ולומד באחד הקולג'ים שם, כי תרבות הפליטקלי קורקט, ה"פייק נייס", פשוט בילתי נסבלת.

אז מה דעתכם? איך קרה שהקבוצה שכל היום דואגת לזכויות של כל מיני מיעוטים מסכנים, לא מסוגלת להעניק את הכבוד המינימלי לאנשים שלא מתיישרים עם הדעה ה"נאורה"?
 
אני חושב שכל הטרמינולוגיה שלך של שמאל וימין היא שגויה.
תסתכל על האופוזיציה לדוגמא, או לפחות על החלק היהודי שבה: 9% שמאל (מפלגת העבודה), 52% מרכז (יש עתיד) ו 39% מרכז ימין (מחנה ממלכתי וישראל ביתנו).
נשאלת השאלה למה אתה חושב שבקונסטלציה הזו מי שמייצג את האופוזיציה ורלוונטי לשיח זה החבר שלך מהאוניברסיטה שמצביע למפלגה שבכלל לא נכנסה לכנסת?
 
הטענה שגסות הרוח של אראל סג"ל ודומיו היא סממן של 'אוטנטיות', ואינה רק הצגה לטובת הצופים\קוראים, היא פרשנות בלבד.
לא שונה בהרבה מהקלישאה שישראלים הם 'חמים', ואירופאים הם קרירים ולא נחמדים.
 
עבדתי בחברת בת ישראלית של חברה אמריקאית. באמריקאית לא אומרים ״יש לך טעות״ וגם לא ״ההנחות שלך שגויות״, אלה ״התאוריה שהצגת מעניינת מאד והיתי מציע …״ או משהו בסיגנון, וככה דיברו, גם בעיברית, וממש כעסו אם לא דברת ״בצורה מכובדת״.
זה לגמרי חנק אותי.

לימים פגשתי עמית אמריקאי פנים אל פנים - והוא סיפר שבהתחלה הוא ממש נעלב ממני. הוא נפגע באופן אישי כל פעם שהערתי משהו על דבריו, מה שגרם לו פשוט להתעלם ממני ומכל מה שאמרתי, עד שהוא הבין שמדובר בהבדלי תרבות ולא במשהו אישי.

אחכ עברתי לחברה ישראלית קטנה. כאן מתקתקים ביקורת על ימין ועל שמאל, מחפשים אותה, בדוגרי. בלי לבזבז אויר על קישוטים והעלבויות.
המנכ״ל מצביע מרץ.
 
נערך לאחרונה ב:
כשאני מקשיב לאנשים כמו חיים לוינסון, בן כספית ורביב דרוקר, הם מאוד ורבלים, מאוד אינטליגנטיים, ומאוד "נעימים" (כשהם בשליטה על עצמם), אבל תמיד יש הרגשה מתחת לפני השטח של… חוסר אותנטיות? התנשאות? צביעות? כאילו הבן אדם נחמד אליך, אבל איכשהו אתה מרגיש שהוא מקלל אותך מבפנים. או מאמין שהוא יותר בקיא ממך בתחום, מאמין שהוא מחזיק בעליונות מורלית מוחלטת, וכו'
אני מעדיף, פי מיליון, לעבוד עם [...] אחד חובש כיפה
לא יודע לגבי האנשים שהזכרת (לא שומע אותם הרבה ואין לי תחושה לגביהם),
אבל אם כבר שיתפת בתחושות אישיות -

תרשה לי לומר לך שאני מרגיש בדיוק את מה שכתבת על גולדקנופף.
לתחושתי, כל ההתנהגות שלו צועקת "אני הגביר בעיירה, וכולכם איכרים נחותים".
אני לא מדבר רק על חילונים (עגלה ריקה, המתמטיקה והאנגלית לא מקדמים את המדינה),
אלא איך שהוא רואה את כ-ו-ל-ם חוץ ממנו.

לפחות לתחושות האישיות שלי (בניגוד לשלך) יש בסיס מסוים -
לפי הפרסומים ברשת, מדובר על אדם שקיבל בירושה (!) רשת מוסדות שמקבלת את הרוב המוחלט של התקציב שלה מכספי ציבור (מדינה ועירייה),
מודה בגלוי ובלי להתבייש שהוא מעסיק בה 15 בני משפחה,
הוריש את הרשת לבן שלו,
ודרש (וגם קיבל) תוספות של מיליארדים לרשת המשפחתית (להבנתי המשכורות לא עוברות חס ושלום ישירות לעובדי ההוראה כמו ברשת הממלכתית, אלא מגיעות לעמותה, שתחלק את הכסף כפי רצונה).

אז כנראה כשאתה מגיע ממשפחת אצולה כל כך חזקה שמאפשרת לך להיות מושחת (לכאורה) בגלוי, טבעי להתנשא על כולם...

אז מה דעתכם? איך קרה שהקבוצה שכל היום דואגת לזכויות של כל מיני מיעוטים מסכנים, לא מסוגלת להעניק את הכבוד המינימלי לאנשים שלא מתיישרים עם הדעה ה"נאורה"?
לפני שאתה מביא את התחושות (הלא מבוססות שלך) לגבי כמה עיתונאים זניחים -

איך קרה ש"חסידות" שאמורה לשמור על ערכי המוסר דואגת למנות לראשות מפלגה גולד-דיגר (לכאורה), שלפי תחקירים חרדיים (!) בנה את כוחו תוך כדי רמיסת האנשים החלשים בחברה?
איך קורה שבדת שבה הבן של משה רבנו לא ירש אותו, שלשה דורות באותה משפחה זוכים באופן מסתורי לנהל עמותה שמתוקצבת בעיקר מכספי ציבור?
איך קורה שבדת בה כל ישראל אמורים להיות ערבים זה לזה, מתמנה אדם שלכאורה דואג רק לחסידות שלו (אפילו לא לכלל הציבור החרדי)?
 
נערך לאחרונה ב:
כשאני מקשיב לאנשים כמו חיים לוינסון, בן כספית ורביב דרוקר
הבן אדם הכי נוראי שאי פעם יצא לי לעבוד איתו באונ' היה התגלמות קלישאת השמאל
אני מעדיף, פי מיליון, לעבוד עם ערס/ביביסט/קוף(ושאר שמות הגנאי שמכנים מצביעי הליכוד), אחד חובש כיפה שמחזיק בדעות ימניות, אבל קליל, עם יחסי אנוש, שיגיד לי בדיוק בפרצוף מה הוא חושב עלי, מאשר שמאלן אינטליגנט שמדבר בשפת הפוליטקלי קורקט
אז מה דעתכם? איך קרה שהקבוצה שכל היום דואגת לזכויות של כל מיני מיעוטים מסכנים, לא מסוגלת להעניק את הכבוד המינימלי לאנשים שלא מתיישרים עם הדעה ה"נאורה"?

שים לב לכמה עיוותי מחשבה וכשלים לוגיים בפוסט שלך:

1. הכללה:
אתה מכיר 4 אנשים מהשמאל שנותנים לך אישית תחושה של התנשאות,
ומכאן מסיק על "הקבוצה".

2. מסקנות מוטעות / חשיבה רגשית:
אתה מתחיל בתיאור התחושות/המחשבות שלך (עלבון, מחשבה שאחרים מתנשאים עליך),
ומסיים בשאלה שמוכיחה שאתה רואה את הפרשנות שלך בתור עובדה
(שואל "איך קרה שהקבוצה..." במקום "האם הפרשנות שלי נכונה"?)

3. כשל ברירה כוזבת:
האם באמת רק שתי הקבוצות שהזכרת קיימות?
קבוצה א' {ביביסט + חובש כיפה + מחזיק בדעות ימניות + קליל + עם יחסי אנוש + אומר את כל האמת בפרצוף},
וקבוצה ב' {שמאלן + אינטליגנט + מדבר בשפת הפוליטקלי קורקט}

אולי למשל קיים גם חילוני קליל עם יחסי אנוש?
או שמאלן שלא מדבר בשפת הפוליטקלי קורקט?
 
נערך לאחרונה ב:
אז מה דעתכם?
מוזמן לבצע ניסוי (מחשבתי?) - גש לויקיפדיה ותקרא את הפסקאות של "ראשית חייו" או "ביוגרפיה" של אנשים כמו רביד דרוקר או בן כספית, וכנגד של אנשים כגון משה פייגלין (האידאליסט מידי?) או ינון מגל (שאומר בעדינות שהוא אינו כוס התה שלי). תבדוק מי מהם היו כל חייהם שכירים נאמנים ויקירי/חביבי המערכות, ומי מהם ניסו לגוון, להקים חברות, לשנות כיוונים, וכן הלאה.

לא שיש לי משהו נגד שכירים, גם אני שכיר כל חיי, אך ההבדל בין האנשים שציינת מזכיר מאוד את ההבדל בין אנשים מעונבים, משכילים ומתורבתים על סף התנשאות לעתים נדירות, שחלקם עדיין לא סוגרים את החודש כי הם צריכים לחיות לפי אמות מידה שמכתיבה המערכת לה הם שייכים, לבין אנשים שיכולים לעתים להפגין "חוכמת(/שפת) רחוב", אבל הם כאלו שיוצרים דברים, תורמים לאנושות ומספקים מקומות עבודה לאנשים. לא שבסוג השני אין מגרעות, יש ויש כמובן.

אין שום דבר רע מיוחד או טוב מיוחד באף אחד משני אבות הטיפוס של האנשים הללו, פשוט יש צורך להיות ערים להבדלים בין הדגמים. לדעתי להביט על הנושא מתוך פריזמה מהסוג של שכיר VS קפיטליסט, עשוי להעניק נקודת מבט מרעננת (באופן יחסי לישראל) לכל הוויכוח הישן הזה.
 
נערך לאחרונה ב:
מוזר כי אני מרגיש בדיוק את מה שכתבת דוקא על הקבוצה השניה: אראל סגל שמשדר צדקנות מהולה בטמטום וכל זה בחבילה אגרסיבית ואלימה, עמית סגל שמשדר זחיחות והתנשאות כאילו השמש זורחת לו מה****, וינון מגל שעליו באמת שיש כל כך הרבה מה להגיד אבל אסתפק בזה שהטון המזלזל והוולגרי שלו מעורר בי כל פעם מחדש את רפלקס ההקאה.

ובהמשך למה שרשמת, אז אם מדברים על התנשאות של קבוצות, נכון שמה שאתה קורא לו השמאל (שבכלל כבר כמעט ולא קיים במדינה) חוטא בזה ולא מעט אבל יש לזה איזשהו בסיס שכן לרוב האנשים המשכילים, המוכשרים, והפרודוקטיביים ביותר בחברה משתייכים לקבוצה הזאת, לא נעים לשמוע אבל זאת האמת.

לעומת זאת הדתיים הלאומיים שמנסים למצב את עצמם כאליטה החדשה שתחליף את השמאלנים מצפון ת"א הם מתנשאים פי כמה, לפחות לפי תחושתי. ולמה?
כי אצלם מעבר לזה שיש אנשים מוכשרים ולא מעט, מעורבת גם פנאטיות דתית שמלבה ומקבעת את תחושת הצדק והשליחות המשיחית שלהם. הם העגלה המלאה, העם הנבחר, גואלי הארץ וכו'..
ממליץ לראות את הסרט החדש בכאן "המדרשייה" כדי לרדת לסוף דעתי בעניין.
 
איזה ינון מגל? שלנו? שהעלה תמונה של שדה התעופה בבריסל אחרי פיגוע וטען שזה נתב"ג אחרי ההפגנה?
כן. כן. אותו אחד שאמר לנערה בת 19 שלפני 30 שנה היה מעמיס מישהי כמוה עם קלשון על משאית. כזה קליל, עם יחסי אנוש שאומר הכל בפרצוף.
 
כן. הוא גם מאד לא אינטליגנטי ומצפן מוסרי שלא קיים.אבל אולי זה חלק מה"קלילות".
מוסר ואינטליגנציה זה למתנשאים. היום כדי להיות פופולרי אתה צריך להיות חלאת אדם ולא חכם מדי.

לשם ההבהרה, אני עדיין פועל לפי כללי ה-PC הפרוגרסיביים המאוסים. אם באמת אכתוב מה אני חושב על אנשים כאלה זה יהיה הרבה יותר גרוע.

בלי קשר, ראיתם את הקטע שבו הרב אמנון יצחק מכריז בערוץ 14 שמדינת ישראל הוקמה על ידי האילומינטי? איזו פתיחות, איזו ישירות - תענוג לאוזניים.
 
כל מי שצועק הוא ימני ומי שלמד באוניברסיטה הוא שמאלני. אלה חיינו
 
כל מי שצועק הוא ימני ומי שלמד באוניברסיטה הוא שמאלני. אלה חיינו
זה לא באמת נכון, לינון מגל תואר ראשון ולשקמה ברסלר מיתרי קול של מטאליסטית.
 
זה לא באמת נכון, לינון מגל תואר ראשון ולשקמה ברסלר מיתרי קול של מטאליסטית.
ברור שזה לא נכון למאה אחוז מהמקרים, אבל בוא נגיד שאפשר להניח שבקרב חברי הסגל האקדמי אין לממשלה הנוכחית רוב, ומנגד, אם תשאל את חברי הממשלה שאלה פתוחה על עשרת האתגרים והיעדים של ישראל, אני מניח שרובם לא ידברו על חיזוק המחקר האקדמי ויצירת תשתית לגידול הדור הבא של המדענים. (ובפועל, אכן דואגים שתשתית כזו לא תהיה קיימת).
 
זה לא באמת נכון, לינון מגל תואר ראשון ולשקמה ברסלר מיתרי קול של מטאליסטית.
מגיש טלביזיה עם תואר ראשון בלימודי אסלאם ומחשבת ישראל, מול פרופ׳ לפיזיקה במכון מחקר שמדורג בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם, וזאת אמורה להיות דוגמה נגדית ???
גם במתרי הקול הוא מקשקש בפתוס הרבה יותר ממנה.

לפעמים קורלציה כן משקפת סיבתיות.
 
כל מי שצועק הוא ימני ומי שלמד באוניברסיטה הוא שמאלני. אלה חיינו
למשפט הזה הגבתי, לא באתי להגיד שינון מגל אינטליגנטי כמו חוקרת פיזיקת חלקיקים...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ נימה של זלזול? אוף טופיק 32
Michel ביצוע מהלך משמעותי של הפקדה עצמאית בקרן פנסיה מקיפה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ש תכנית הDRIP של אינטראקטיב ישראל שוק ההון 1
yanosh34 עודף לא ברור של זיכוי לפי סעיף 45א מיסים 15
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 1
מ ביטול טיסות של חברות לואוקוסט - האם חכם? אוף טופיק 15
ב אג"ח של בנקים בארץ שוק ההון 6
S האם מדד חלקי סקטוריאלי של סנופי נחשב מדד מבחינת גמל IRA? שוק ההון 1
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 18
B כרטיס אשראי של IBK צרכנות פיננסית 1
R איך מוצאים פוליסת חיסכון בעלת יחס גבוהה של נכסים לא סחירים? שוק ההון 9
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 3
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
וינסנט זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
L כרטיס אשראי קורפורייט של ישראכרט - עמלת מט"ח 0 צרכנות פיננסית 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
R עזרה בניהול החשבונות של ההורים שוק ההון 12
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
מ מיסוי אמריקאי של תשלומי מילואים מיסים 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ש חסרונות של פנקס קבלות ממוחשב לעומת ידני? מיסים 6
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
K חברה משותפת בבעלות של כמה חברות יזמות והגדלת הכנסות 14
A חובת הגשה של טופס 134 בדוח השנתי מיסים 0
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
G נייר ערך של 50 החברות הגדולות ב-s&p שוק ההון 6
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
קפיטליסט_מרושע המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
R לא מוצא את ZPRX במערכת ספארק של מיטב שוק ההון 4
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
T מהי "שָנָה" בהגדרת תושב חוזר ותיק, טופס 113 של מס הכנסה מיסים 3
Z אם מתחרטים יום אחרי על מכירה של מנייה שהוחזקה שנים שוק ההון 4
P להיות הגירסה הכי טובה של עצמך. התפתחות אישית 14
ה הפסיכולוגיה של הכסף - הספר צרכנות פיננסית 2
S חבות מס של ידועים בציבור כשלאשה אין הכנסה חייבת במס מיסים 2
I משיכת פנסיה - עניין של מיסוי אוף טופיק 4
עלילה מסלול חוות דעת על תמהיל של יועץ נדל"ן 32
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
K התחשבות במיסוי בשיקול מכירת נייר ורכישה של אחר? שוק ההון 2
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33

נושאים דומים

Back
למעלה