• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משקיע מתחיל ושאלותיו המרובות לאחר קריאה מעמיקה

Sulla

משתמש רשום
הצטרף ב
18/3/18
הודעות
8
דירוג
7
לא מחפש ייעוץ, רק מידע. אני אחראי למעשיי.

רשימת הקריאה שלי:

-כל הבלוג של הסולידית.
-פורום הסולידית (לא הכול, יש גבול. אמנם עניתי לעצמי על מספיק שאלות והתועלת השולית של המשך קריאה נמוכה מדי בשבילי).
-The Little Book of Common Sense Investing: The Only Way to Guarantee Your Fair Share of Stock Market Returns, John C. Bogle.
-The Intelligent Investor by Benjamin Graham.
-הבורסה ושוק ההון איתך מהצעד הראשון - פרופ' יאיר זימון.
-אין ספור גוגלים.

קצת על עצמי:

סטודנט בן 25 במקצוע בתחום הפרא-רפואי. עבודה במסגרת מוסד ממשלתי גדול פחות או יותר מובטחת עם סיום הלימודים, תכניות לעבור בעתיד לשוק פרטי אחרי צבירת 1-3 ניסיון (משכורות גבוהות יותר). רווק, 60k+emergency fund. מצב מאוד נח מבחינת דיור, חי לבד (פחות או יותר 0 הוצאות דיור, עלול להשתנות בעתיד, סיכוי נמוך ל3 שנים קרובות). לימודים שולמו, נשאר עוד שנה וחצי. כרגע עובד ב2 עבודות (אחת במקצוע) מתי שיש לי זמן פנוי מהלימודים (לא להיט 3.5k בחודש בערך בלי צפי לשינוי עד סוף הלימודים עקב עומס). לא בזבזן ומנסה להתייעל כמה שיותר בהוצאות (אוכל וכדומה), שומר על אורח חיים בריא ופשוט. ירושה בעוד כעשור, אולי פחות, של דירה.

אני רוצה להתחיל לחסוך ולהשקיע לטווח ארוך כדי להגיע לעצמאות כלכלית בסביבות גיל 50. חסכון אגרסיבי מאוד לאחר הלימודים ותחילת הקריירה. אני מניח שעד סיום הלימודים אצליח לחסוך בסביבת 50k ולפתוח תיק השקעות ראשון. זורם בעורקי נוזל בטמפרטורת 0 מוחלט. עברתי את כל הטרגדיות שרק יש בחיים וחוץ ממחלה סופנית בנוסח ברבור שחור אין מה שיערער אותי או יגרום לי למכור את התיק בשום אקלים כלכלי לפני הזמן.

תכנית כללית על פי מיטב הבנתי נכון לכתיבת הודעה זו:

השקעה אגרסיבית במניות 100% עם שינוי במאזן בעוד כ10-15 שנה ואט אט ירידה באחוז המניות, התחלה והגברה עם הזמן של השקעה באג"ח ככל שמתקרבים למועד שאצטרך להתחיל למכור אחוזים מהתיקים על מנת להתקיים.

-הכסף הראשון וההשקעה הרבעונית משם והלאה דרך INTERACTIVE ISRAEL בשילוב של VXUS+VTI.
-כשאפריש מספיק ואהפוך קרן השתלמות בעתיד לIRA השקעה בקרנות איריות בשילוב IWDA+EIMI.

בצורה זו אני "דוחף" את הכסף כמה שיותר מוקדם לאפיק השקעה בר סיכון/תשואה גבוהה ונותן לו הזדמנות לצבור ריבית דריבית כמה שיותר מהר במקום להשקיע למשל 50/50 אג"ח/מניות ולהפסיד תשואה עתידית היום למען יציבות/בטחון פסיכולוגי.

מבחינת עקרון אני מעדיף להשקיע בקרנות שמחזיקות פיסית בלבד בפלח מנייתי (התחלתית הפלח היחידי). מבחינת פיזור אני מעוניין בשתי האופציות לעיל + השקעה באג"ח בארץ (עתידי) ובאשר לעוד חשבונות (ממוסה רגיל/IRA גמל) אני עוד לא יודע מספיק, לכן השאלות הבאות.

החלק השאלתי: (אני יודע שיש כאן הרבה למה להתייחס, הקטנתי את החלק הזה משמעותית בזמן הלמידה שלי ועניתי לעצמי על הרבה מאוד שאלות, אני מתנצל מראש ומודה לכל נפש טובה שתהייה לה סבלנות לענות לי על השאלות שאציג)

1)
(ציטוטים)
(נדמה לי 99%) הסולידית:
"אם מסיבה כלשהי המעסיק לא פתח עבורכם קרן השתלמות, או לא מפקיד את התקרה המקסימלית, אני מציעה לגשת לרשויות ולפתוח עסק עצמאי – גם אם מדובר בעסק שצפוי להרוויח גרושים. תעודת עוסק (פטור או מורשה) ממע"מ מאפשרת לכם לפתוח קרן השתלמות לעצמאיים, ולהפקיד בה עד 18,480 ש"ח בשנה בפטור מלא ממס רווח הון."
hadar200:
"האם גובה הפטור לקרן ההשתלמות הוא גם כגובה ההכנסות? כלומר לא נראה לי הגיוני שעסק שמכניס סכום של נניח 10,000 ש"ח בשנה יקבל פטור ממס מסכום של 18,000 ש"ח."
הסולידית:
"ובכן, אלה הוראות הדין. עצמאי יכול להפקיד מידי שנה את תקרת ההפקדה המוטבת ללא קשר לגובה שכרו ולהנות מפטור ממס רווחי הון."
אורן:
"אפשר לקבל הפנייה לסימוכין לטענה שעצמאי יכול להפקיד את מלוא התקרה ללא תלות בהכנסתו? למיטב הבנתי אפשר להפקיד רק עד 7%."
הסולידית:
"אנצל את הבמה כדי לחדד שכל עצמאי יכול להפקיד עד 7% מתקרת ההפקדה המשוקללת (264,000 ש"ח עדכנית ל-2015) ולהנות מפטור מס רווח הון בגין הרווחים מהפקדתו. זאת אומרת שכל אדם עם תעודת עוסק יכול להפקיד עד מקסימום 18,480 ש"ח. נקודה. זה לא נוגד את החוק (למיטב ידיעתי הלא משפטית), ומצוין שחור על גבי לבן, למשל כאן ("ניתן לנצל את מלוא ההפקדה המוטבת ללא קשר להכנסה וגם אם היא נמוכה מהתקרה"), או כאן ("חשוב לזכור ! למרות שהכנסה שלך היא 200,000 שקלים, ניתן להפקיד לקרן ההשתלמות עד 18,480 שקלים וליהנות מפטור ממס רווחי הון במועד המשיכה.") ואפילו כאן ("עצמאי יכול להפקיד מידי שנה את תקרת ההפקדה ללא קשר לגובה שכרו ולהנות מפטור ממס רווחי הון"). איפה יש קשר ישיר בין ההפקדה לבין גובה ההכנסה? בכל הנוגע לשיעור מההפקדה שיוכר כהוצאה בדו"ח למס הכנסה (ושניתן יהיה באמצעותו להקטין את ההכנסה החייבת). מס הכנסה מכיר בסכום שהופקד פחות 2.5% מההכנסה מהעסק, ועד תקרה 4.5% מההכנסות או 11,880 ש"ח. התוצאה היא שאפשר להפקיד עד 18,480 ש"ח בשנה בכל מצב, אך השיעור מההפקדה שיוכר למס יהיה שונה בין כל אדם ואדם, בהתאם לגובה הכנסתו. ראו לדוגמה כאן."
שי:
"הפסקה השלישית לפני האחרונה שלך מתייחסת להכנסות *מהעסק*. כמות ההכנסות מהעסק היא זו שקובעת כמה ניתן להפקיד ולקבל את הפטור האמור.
לכן אם אני מרוויח כשכיר ומרוויח 3,000 שקלים בחודש ו-1,000 כעצמאי, לצורך העניין אותם 3,000 לא נחשבים. אם אפקיד יותר מזה, זה יהיה מעבר לתקרה ולא יהיה פטור ממס.
https://he.wikipedia.org/wiki/מס_דיבידנדים"
(סוף ציטוטים)

השאלה- בסופו של דבר המצב אינו ברור לי, מאילו כספים ניתן להפקיד לתוך קרן ההשתלמות שפתחת לעצמך כעוסק עצמאי? %מהכנסות של העסק/מה שבא ברוך הבא?

2)
(ציטוט)
יוזר (אבד שמו):
"במגדל משלמים עמלת קניה/מכירה על קרנות מחקות – גם שלהם. יתרה מזאת, נאמר לי שהם מנועים מלתת הנחות / לעודד קניה של מוצרים שלהם כי זה נוגד את חוק נירות ערך.
הם מספקים את פלטפורמת המסחר ומבחינתם תקנה מה שאתה רוצה."

כזכור לי קראתי איפשהו שקרנות של הברוקר שדרכו אתה משקיע אינן חייבות בדמי קנייה ומכירה (מצב שנראה לי אבסורדי), הזה תגובה שנוגדת את עמדה זו. השאלה הפשוטה היא, האם היוזר צודק?

3)
(ציטוטים)
הסולידית:
"הקרנות הישראליות על מדד חו"ל הן קרנות סינתטיות. זה אומר ש-95% מהנכסים שלהן (הכסף שלך) יוחזק באפיקים סופר-סולידיים (מק"מים או T-BILLS אמריקאים). הכסף הזה ישמש כבטחונות עבור עסקאות בחוזים עתידיים על המדדים, שמתבצעים במינוף. מכיוון שרוב הכסף מוחזק בנכסים סולידיים, ה"סיכון" כאן לא באמת מהותי."
יוזר:
"אם הקרנות המחקות הישראליות לא מחזיקות ישירות את מניות המדד, אלא סוחרות בחוזים עתידיים או כל דרך מתחכמת אחרת על מנת להשיג את תשואות המדד, מה קורה אם הדיבידנדים?אם הקרן לא מחזיקה מניות, הרי שהיא לא מקבלת כלל דיבדינדנים.כלומר, אם אני משקיע בקרן ישראלית, אוכל להינות רק מעלייה של ערך המדד, ולא אראה דיבידנדים כי אין כאלו.לעומת זאת, אם אקנה ETF אמריקאי, אהנה גם מעליית ערך המדד (בהנחה שיעלה) אך גם מהדיבידנדים, למרות שאאלץ לשלם עבורם 25% מס דיבידנדים.האם אני צודק?או שכאשר הקרנות סוחרות בחוזים עתידיים, ערך המדד כלל בתוכו את תשואת הדיבידנדים שהוא הניב באותה התקופה?"
(סוף ציטוטים)

ולכן השאלה, מה קורה בעצם עם הדיבידנדים ברגע שמשקיעים בקרנות מחקות ישראליות שמחקות מדדי חו"ל. האם הדיבידנדים משוכללים בצורה כלשהי בעליית הערך או שמא הרווח הזה אובד?

4)
(ציטוט)
הסולידית:
"בקיצון השני (תיקי 100% מניות) לטעמי אינם ראויים למאכל אדם, בשום סביבת שוק (אלא אם משלבים פלח אג"חי לצדם)."

לפי הבנתי הרציונל מאחורי אמרה זו היא עזרה פסיכולוגית נגד מכירה ברגעי משבר בשוק (פחות רלבנטי לי אישית) ובעיות אם אתה תלוי בתיק למחייה ברגעי משבר כלכלי וירידה בערך הני"ע. האם אני צודק או פספסתי משהו?

5)
(ציטוט)
הסולידית:
"מתחרה ישיר של SPY היא הקרן IVV מבית iShares, שמתאפיינת בכך שהיא משקיעה מחדש את הדיבידנדים (מה שחוסך אירוע מס)."

האמנם? לפי מה שאני רואה היא מחלקת דיבידנדים. (האם זה מידע לא עדכני?)

6)
(ציטוטים)
daat:
"הסיבה שלימיט מתבצעת לפני מרקט היא כי בלימיט חבר הבורסה לא מתחייב לבצע את הפקודה אבל אם היא תתבצע אז מחיר הלימיט יכובד. בפקודות מרקט לעומת זאת חבר הבורסה מתחייב לבצע את העסקה כל עוד יש צד שני לעסקה בכל מחיר שהוא."
אורי ג.:
"בוודאי שמרקט מקבל עדיפות, יש בורסות/ברוקרים שבכלל נותנים לך REBATE על פקודות MARKET.
IB לדוגמא."

האם אפשר לקבל הבהרה על rebate? האם rebate קיים ב INTERACTIVE ISRAEL?

7)
מתוך: הבורסה ושוק ההון איתך מהצעד הראשון - פרופ' יאיר זימון.
"עלייה בריבית הבנקים תקטין את הביקוש לאג"ח, כתוצאה מכך, משקיע אשר ירכוש את איגרת בחוב במחיר החדש (הנמוך יותר) ויחזיק בה עד מועט הפדיון צפוי לקבל רווח גדול יותר."

אם כך שווה לקנות אג"ח אחרי עליית ריבית על מנת לנצל את התשואה המובטחת של 100 אג' פר אג"ח ועניין זה פועל ע"פ אותו עקרון של קניית מניות אחרי נפילה (בציפייה להתאוששות) רק שהחזר ההשקעה הראשונית מובטחת, במידה ומחזיקים באג"ח עד למועד הפדיון. לכן "בועת אג"ח" תפגע רק במי שמתכנן למכור את אגרות החוב שלו לפני מועד הפריון בעוד שיש עלייה בריבית הבנקים.
הבנתי נכון?

8)
קופות גמל:
אני ממש לא מצליח להבין דברים פשוטים בנוגע לקופות גמל IRA שנזילות מגיל 60.
ויקיפדיה:
"מפקיד בקופת הגמל מכונה "עמית", והוא יכול להיות חוסך עצמאי, המצטרף אל קופת הגמל בלי קשר לעבודתו, או עמית שכיר שתשלומיו לקופת הגמל מבוצעים בידי מעסיקו."

איך משקיעים בקופות גמל:

מתי ניתן להתחיל להשקיע בקופת גמל? המעסיק פותח לך קופת גמל ומפרישים יחדיו? האם אדם יכול לפתוח קופת גמל לבד ולהפקיד כמה שירצה/תקרת הפקדה שמזכה הטבות? אני מתנצל על הבורות אבל אם מישהו יוכל להסביר לי בצורה פשוטה את עיקר העניין אשמח מאוד.

9)

לפי מה שהבנתי משתלם יותר לאסוף פחיות ברחוב מאשר להחזיק מק"מ:
http://www.hasolidit.com/kehila/threads/מק-מ-איך-בדיוק-קונים.3208/page-2#post-69043
השאלה: אורגינל? LOL

10) אג"ח:

א)האם יש למישהו ניסיון בקניית אג"ח בהנפקה? איך זה עובד ומה זה דורש?

ב)מבחינה תיאורטית מה עדיף, קרן מחקה אג"ח למשל: "פסגות מחקה ממשלתי מח"מ סינתטי 5-2 שנים" מול קניית אג"ח ישירות (קצר ובינוני) וגלגולם (לחכות לפדיון של אג"ח קצר ואז לקנות בינוני כשהבינוני כבר עקרונית הפך לקצר). בעצם לפי מה שאני מבין השקעה בקרן מחקה אג"ח פותחת אותנו לירידת ערך הקרן בתנאי שינוי ריבית בעוד קנייה של אג"ח ישירות מגנה עלינו כי אנחנו מקבלים את ה100 אג' + ריבית אם מחכים עד פדיון ויהי מה, ולכן עדיף להשקיע באג"ח ישירות ולגלגל אותו. האם פספסתי משהו?

תודה רבה לכל מי שלוקח מזמנו לענות, תודה גם כן לכל האנשים הטובים שפרסמו את המידע בפורומים וכן הלאה ונותנים לאנשים ידע(=כח) לקחת את העתיד הפיננסי שלהם בידיים.

וסליחה על החפירה :lol: (חג פסח שמח לכולם!!)
 
הקפצה, לקח זמן עד שהנושא אושר ומאז הוא ברח לעמודים שבהם ספק ויקבל צפייה.
עריכה- אשתמש אם כבר בהודעה זו במניעת כפל תשובות.
שאלות 1 , 4 , 8 , נענו במהלך השרשור.
 
נערך לאחרונה ב:
@Sulla - תהיה בריא, לא צריך לצטט כל דבר בבלוג.. :)
ברשותך, לא אתייחס לציטוטים ואענה לעניין קרן ההשתלמות:
כפי שתוכל ללמוד באתר של @נדב , שאני ממליץ עליו בחום, יש שני אלמנטים להפקדה לקרן השתלמות.
אלמנט ראשון הוא כמה תוכל להפקיד ועדיין ליהנות מהטבת המס בדמות ניכוי/זיכוי שמעניק הכלי הזה. כאן, התשובה היא 4.5% מהכנסה השנתית של עצמאי ולא מעבר להכנסה של 261,000 שקלים (קרי מקסימום של 11,745 שקלים בשנת 2018).
אלמנט שני הוא כמה תוכל להפקיד ועדיין ליהנות מפטור ממס רווחי הון על הסכום שהוכנס לקרן. כאן הרף הוא שונה, והתקרה (לעצמאים) בשנת 2018 היא 18,240 שקלים. הסכום משתנה משנה לשנה ותוכל לקרוא עוד באתר.

לגבי שאלה 4 - אתה מסתכן בנזיפה שלא קראת את כל הבלוג.. ;) בעלת הבית התבטאה בנושא מספר פעמים. מציע לקרוא את הפוסט הזה (למה לא 100% מניות?) ולהשלים עם הפוסט הזה בבלוג "התמונה הגדולה".

אנסה לחזור ולראות אם יש לי מה לתרום עוד אח"כ.. בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:
@Glazgo - תודה רבה על התגובה!
אם כך הוסדר עניין ההפקדה בקרן ההשתלמות.
שאלה 4- אני מבין את ההסתייגויות מתיק 100% מניות שהוצג בפוסט של הסולידית ששיתפת, הבעיה שכניראה ניתקתי את השאלה מהסיטואציה שלי (עם כל החפירה), בקריאה שנייה אני מבין שלא פיספסתי בעצם את הרציונל, במצב שלי אני מעוניין להשקיע ב100% מניות בהתחלה ולדחות בעצם את איזון התיק למועד מאוחר יותר, תוספת סיכון שאני מוכן לקחת, אך תוספת תשואה שאני מנסה לצבור בהתחלה.
אם אני מתחיל ב100% מניות ונניח השוק בעלייה אז אזכה בריבית דריבית, אם השוק בירידה, אז קיבלתי הנחה לעתיד (בתקווה שלא תהיה אפוקליפסה כלכלית שכבר שם לא יהיה אכפת לי בלאווכי אישית).
האם הלוגיקה שלי בסדר או שפה אני בעצם מפספס משהו?
 
מתי ניתן להתחיל להשקיע בקופת גמל? המעסיק פותח לך קופת גמל ומפרישים יחדיו? האם אדם יכול לפתוח קופת גמל לבד ולהפקיד כמה שירצה/תקרת הפקדה שמזכה הטבות? אני מתנצל על הבורות אבל אם מישהו יוכל להסביר לי בצורה פשוטה את עיקר העניין אשמח מאוד.
בקצרה יתרה:
קופת גמל היא אפיק חיסכון פנסיוני (כלומר לטווח ארוך). אתה יכול להפקיד לשם בעצמך אם אתה עובד עצמאי, וכשכיר אתה יכול לבקש מהמעסיק שלך להפקיד לשם (כשהבחירה בהפקדות פנסיוניות היא בין הפקדה לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל).
לעוד מידע תעיף מבט באתר כל זכות ותחזור אם יהיו לך שאלות.
 
זה בדיוק המינוח שבלבל אותי כאן:
  • המשקיע בקופת הגמל (לתגמולים) מכונה "עמית", והוא יכול להיות חוסך עצמאי, המצטרף אל קופת הגמל בלי קשר לעבודתו, או עמית שכיר שתשלומיו לקופת הגמל מבוצעים על-ידי מעסיקו.
בעצם עצמאי מתייחס לעובד עצמאי ולא ל- אני באופן עצמאי יכול לגשת ולפתוח קופת גמל.
תודה @Glazgo!
 
כל עוד ב"הנחה" אתה מתכוון למגן מס שתוכל לגרור קדימה, אתה צודק.
לא רק זה, אתה הרי קונה את המניות/ETF במחיר שהוא נמוך מה"ערך האמיתי" שלהן וכשהשוק בתקווה יתייצב ונניח אתה לא מוכר, בעצם זוכים בתשואה גבוהה (קונים בנמוך ובמקרה זה- מחזיקים עד שצריכים למכור בעתיד בתקווה שיהיה ערך גבוה יותר).
 
לא רק זה, אתה הרי קונה את המניות/ETF במחיר שהוא נמוך מה"ערך האמיתי" שלהן
אתה צודק - בתנאי שאתה בשלב צבירת ההון. כלומר, אתה תהנה מהסיטואציה הזאת רק אם תמשיך להזרים כספים באופן עקבי לשוק במהלך הירידות.
אם לעומת זאת אתה מעביר חיסכון גדול קיים להקצאה של 100% מניות ואז מתרחשת הירידה, לא תרוויח כלום חוץ מכאב לב.. (ומגן מס ;))
 
5)
(ציטוט)
הסולידית:
"מתחרה ישיר של SPY היא הקרן IVV מבית iShares, שמתאפיינת בכך שהיא משקיעה מחדש את הדיבידנדים (מה שחוסך אירוע מס)."

האמנם? לפי מה שאני רואה היא מחלקת דיבידנדים. (האם זה מידע לא עדכני?)

למיטב ידיעתי והבנתי,
IVV אכן מחלקת דיוידנדים אחת לרבעון,
אך בזמן שעד למועד החלוקה, היא צוברת את הדיוידנד ומשקיעה אותו חזרה במדד שאחריו היא עוקבת (S&P500) ומחלקת אותו רק בתום הרבעון.
זאת בניגוד לSPY לדוגמא, ששומרת את הדיוידנד במזומן עד למועד החלוקה שלו ולא משקיעה אותו במהלך שלושת החודשים שעד תום הרבעון במדד עצמו.

יחד עם זאת,
הצבירה הזמנית הזו (בדמות השקעה חוזרת במדד עד למועד החלוקה Ex-Dividend), אינה מונעת את התקימותו של אירוע מס (שאכן מתקיים בתום הרבעון).
אני יודע להגיד זאת בוודאות, כי אני מחזיק בנייר ומשלם עליו מס במקור (לצערי...) אחת לרבעון.

מקווה שעזרתי.
 
התשובה היא 4.5% מהכנסה השנתית של עצמאי ולא מעבר להכנסה של 261,000 שקלים (קרי מקסימום של 11,745 שקלים בשנת 2018).
אם עשיתי 100 ש"ח הכנסות, אני יכול להכניס 11,475 ולקבל ניכוי מס' על 4.5% מה-100 ש"ח ? אבל על כל הסכום יהיה פטור מס רווח הון ?
 
אם עשיתי 100 ש"ח הכנסות, אני יכול להכניס 11,475 ולקבל ניכוי מס' על 4.5% מה-100 ש"ח ? אבל על כל הסכום יהיה פטור מס רווח הון ?
כן, רק ה100 צריך להיות רווח (הכנסות פחות הוצאות מוכרות)
 
מה המספר נייר של ivv?
איפה אפשר למצוא מידע על אופן חלוקת הדיב׳?
 
מה המספר נייר של ivv?
איפה אפשר למצוא מידע על אופן חלוקת הדיב׳?
כמו ש @FIYaacov כתב, אין לניייר הזה מספר ישראלי כי הוא לא נסחר בבורסה הישראלית אלא בוול סטריט ואכן ניתן למצוא מידע על הקרן באתר שלה (iShares) ויש גם את Etfdb.com שאני אוהב מכיון שיש בו הרבה נתונים ואפשר בקלות לעשות השוואות בין קרנות שונות ומאפיינים שונים - לדוגמא, אם אתה רוצה לדעת מה ההבדלים בין IVV ו-SPY...
 
ולכן השאלה, מה קורה בעצם עם הדיבידנדים ברגע שמשקיעים בקרנות מחקות ישראליות שמחקות מדדי חו"ל. האם הדיבידנדים משוכללים בצורה כלשהי בעליית הערך או שמא הרווח הזה אובד?
מדברים פה על כך שבאזור ה70-75% מתשואת הדיבידנד מגולמת במחיר בד"כ מקרנות ישראליות. לפעמים יותר.

"מתחרה ישיר של SPY היא הקרן IVV מבית iShares, שמתאפיינת בכך שהיא משקיעה מחדש את הדיבידנדים (מה שחוסך אירוע מס)."
כבר שאלו הרבה לפניך, ובאותו דף שממנו הציטוט.
למיטב ידיעתי, כל הקרנות האמריקאיות חייבות לחלק דיבידנדים על פי חוק, ואסור להן לצבור אותן.
אם אתה רוצה קרנות שצוברות את הדיבדנדים, תיאלץ לחפש קרנות שמאוגדות מחוץ לגבולות ארצות הברית.

האם אפשר לקבל הבהרה על rebate? האם rebate קיים ב INTERACTIVE ISRAEL?
אני לא חושב שאני יודע מה זה REBATE.
בכל אופן, אין כזה דבר חשבון באינטרקטיב ישראל. החשבון הוא בכל מקרה בIB העולמית, אתה פשוט משויך לאינטרקטיב ישראל לצורך דיל העמלות שלך.
לא נראה לי שיהיה הבדל בפועל בפעולות שניתן לעשות.

אם כך שווה לקנות אג"ח אחרי עליית ריבית על מנת לנצל את התשואה המובטחת של 100 אג' פר אג"ח ועניין זה פועל ע"פ אותו עקרון של קניית מניות אחרי נפילה (בציפייה להתאוששות) רק שהחזר ההשקעה הראשונית מובטחת, במידה ומחזיקים באג"ח עד למועד הפדיון. לכן "בועת אג"ח" תפגע רק במי שמתכנן למכור את אגרות החוב שלו לפני מועד הפריון בעוד שיש עלייה בריבית הבנקים.
הבנתי נכון?
בעיקרון כן.
רק אל תשכח שאחרי עליית ריבית עשויה לבוא עליית ריבית נוספת (בדיוק כמו שאחרי צניחה במחיר המניות תיתכן צניחה נוספת), שתביא בפועל לירידת הערך שניתן לקבל על האג"ח שאתה מחזיק בשוק.
בכל מקרה, למעט חדלות פירעון והסדרי חוב למיניהם, כשאתה קונה אג"ח ישירות (שלא דרך קרן) במחיר מסוים ומחזיק אותו עד לפדיון, אתה יכול לדעת בוודאות ובאופן ברור מאוד מה תהיה התשואה שלך (נומינלית ברגיל, ריאלית בצמוד) עד השקל האחרון.

לפי מה שהבנתי משתלם יותר לאסוף פחיות ברחוב מאשר להחזיק מק"מ:
http://www.hasolidit.com/kehila/threads/מק-מ-איך-בדיוק-קונים.3208/page-2#post-69043
השאלה: אורגינל? LOL
תלוי באיזו סביבת ריבית.
אם הריבית מספיק גבוהה, זה הופך להיות משתלם (יחסית להחזקת מזומן/איסוף פחיות).
אגב, לא רואה סיבה שלא להחזיק ישירות אג"ח בריבית משתנה במקום.
בכל אופן, זה לגמרי תחליף למזומן....

מה עדיף, קרן מחקה אג"ח למשל: "פסגות מחקה ממשלתי מח"מ סינתטי 5-2 שנים" מול קניית אג"ח ישירות (קצר ובינוני) וגלגולם (לחכות
קרא אודות מגוון שיקולים כאן.

לא ממליץ. לא מייעץ. לא יודע כלום. סתם נלחצה לי המקלדת. ברר עובדות בעצמך וסמוך על גורמים רשמיים, ולא על איזה אנונימי מהאינטרנט. ךכימגכחםהנםשקגנמ שקןרועי'קוןפי שקרםפי'קרוןםי
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
W משקיע מתחיל - תיק השקעות שוק ההון 2
ר משקיע מתחיל- נושא האג"ח שוק ההון 11
ר משקיע מתחיל יומני מסע אישיים 30
B משקיע מתחיל, מה קורה למניות שלי שהונפקו על ידי iShares במידה ופושטת רגל?? שוק ההון 2
P מיומנו של משקיע מתחיל יומני מסע אישיים 24
O פוסט משקיע מתחיל גנרי P: שוק ההון 2
צ משקיע מתחיל ב1159235 שוק ההון 8
Y משקיע פאסיבי מתחיל - עצות לגבי פתיחת קופה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
י משקיע מתחיל שוק ההון 10
מ התייעצות של משקיע מתחיל וסולידי שוק ההון 0
Y משקיע מתחיל לקראת גיוס שוק ההון 22
ד משקיע מתחיל שוק ההון 11
Emmanuel משקיע מתחיל, מתלבט בין ברוקרים שוק ההון 4
I חוויה של משקיע מתחיל בזמן הקורונה - 16% על ת"א 125 וקצת מדד הבנקים שוק ההון 95
D משקיע מתחיל - אשמח לשמוע דעות שוק ההון 12
O משקיע מתחיל - עשיתי את שיעורי הבית שלי אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 16
D yet another משקיע מתחיל שוק ההון 5
T משקיע מתחיל - המלצות לתיק השקעות שוק ההון 20
ו שאלות של משקיע מתחיל שוק ההון 11
T משקיע מתחיל, זקוק ל2 הבהרות שוק ההון 10
F תיק השקעות של משקיע מתחיל+מספר שאלות שוק ההון 10
M משקיע מתחיל עם תיק חדש שוק ההון 2
I רק משתף בתחושות לאור מה שקורה בשווקים לאחרונה - משקיע מתחיל שוק ההון 62
G משקיע מתחיל - צריך עזרה לבניית תיק שוק ההון 10
N משקיע מתחיל - קופ"ג להשקעה מול תיק בניהול עצמי שוק ההון 34
F מספר שאלות של משקיע מתחיל שוק ההון 23
ג משקיע מתחיל בסכומים נמוכים שוק ההון 10
Chase משקיע מתחיל - שאלה אוף טופיק 12
Y חיסכון מקסימלי- משקיע לטווח ארוך שוק ההון 4
א משקיע חדש-שאלה על הרכב התיק. שוק ההון 3
T צורך בהגשת דו״ח שנתי על דיבידנדים משקיע דרך IB מיסים 8
Y מה חשוב ברו"ח עבור משקיע בחו"ל מיסים 2
M משקיע לטווח הארוך, מעוניין להוסיף גם טווח קצר שוק ההון 23
O רכישת מניות דיבידנד לתיק משקיע פסיבי שוק ההון 59
K השקעה במדד שמחלק או משקיע חזרה דיווידנד, איך מבצעים? שוק ההון 4
T פשיטת רגל של בנק שבו אני משקיע פוסטים מאיכות נמוכה 30
E אמאזון - למה אני משקיע שוק ההון 366
H משקיע חדש - לטווח הארוך שוק ההון 4
אוגורן משקיע בשקלים, אבל קיבלתי סכום בדולרים - להמיר או לא להמיר? שוק ההון 8
adamshalev פלח הקריפטו של משקיע פסיבי [aka, למה כל חברי הפורום הם משקיעי אקטיביים] השקעות אלטרנטיביות 21
S עצה עבור משקיע בתולי לקראת כניסה ראשונה לשוק ההון שוק ההון 6
כ 2 שאלות של משקיע חדש פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S כדאיות של קופת גמל ומייק משקיע לראשונה צרכנות פיננסית 7
T היתרון במינוף עבור משקיע פסיבי לטווח ארוך שוק ההון 6
א יש לי כ-3 מיליון ש"ח. איך אני משקיע אותם לקבלת רנטה חודשית, במקום בית ושכ"ד תמורתו. פוסטים מאיכות נמוכה 21
S סיווג משקיע/סוחר בורסה לצרכי מס שוק ההון 0
Y תיק ההשקעות של משקיע בתחילת דרכו - אשמח לכל ביקורת שהיא! שוק ההון 12
Liron2035 נראה לי שהוא כיסה כל סוג משקיע :) שוק ההון 3
Y האם משקיע פרטי יכול להכנס כמשקיע בקרן גידור? שוק ההון 6
D משקיע בדרך לפנסיה שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה