• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חוויה של משקיע מתחיל בזמן הקורונה - 16% על ת"א 125 וקצת מדד הבנקים

  • פותח הנושא פותח הנושא investin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

investin

משתמש סולידי
הצטרף ב
11/3/20
הודעות
29
דירוג
10
קודם כל אציין שמדובר ב- 16% על סכום 5 ספרתי קטן מאוד, ככה שלא 'שברתי את הבנק'.
דבר שני והכי חשוב: אני לגמרי מכיר בזה שזה בעיקר אחוז תשואה יפה להשוויץ בו, אבל תוחלת הרווח בהשקעה הייתה כנראה נמוכה יותר, כי המצב כשנכנסתי היה לא יציב.
למרות כל אלה, הנה 2 הסנטים שלי לגבי למה לדעתי זו כן הייתה השקעה עם תוחלת רווח חיובית, למה יצאתי מהשוק עכשיו, ואולי קצת ביקורת על חלק מהרעיונות המובעים בבלוג לעתים קרובות.

למה נכנסתי? הרגיש לי שהמדד פשוט ירד מדי. קניתי אותו במצב שלא באמת האמנתי שהוא ירד יותר מזה, אבל וואלה ירד כמה אחוזים טובים אפילו יותר מזה.

למה ת"א? כי זה שוק שאני מכיר. כן, היו ירידות גם בארה"ב, אבל אני לא מכיר את השוק שם ברמה מספקת בכלל. תואר בכלכלה לא מכשיר אותי להבין מספיק את המשמעויות של הדפסת הכסף המסיבית ע"י הפד, או כל דבר כזה.

למה יצאתי? כי הרגיש לי שהשוק התייצב חזרה מהר מדי. כמו שבדהמרקר מציעים, נראה ששוק המניות התנתק קצת מהכלכלה הריאלית. אם כי תכלס- לא עברתי על דוח של אף חברה ספציפית. הסיבה המרכזית שיצאתי היא זו:

כבנאדם רציונאלי שרוצה לבצע השקעות עם תוחלת רווח חיובית, אני מבין שאין לי באמת את הכלים 'להכות את השוק'. אני לא נכנס לניתוחים סטטיסטיים מורכבים וגם לא מעוניין להשקיע בזה יותר מדי מהזמן והמרץ שלי (בהינתן כמות הכסף שיש לי להשקיע). אני חושב שזה אפשרי 'להכות את השוק' בהינתן מספיק זמן ידע והשקעה, בניגוד לכותבת הבלוג, אבל לרוב המשקיעים זה פשוט לא ישים. מה שכן, בזמן משבר כזה אני יכול להשתמש בתובנות כלליות לגבי הפסיכולוגיה של בני אדם ו'להכות' את הציפיות\הנטיות הפסיכולוגיות של משקיעים שהם בסוף בני אדם. בשיא המשבר זה נראה לי שהירידות מוגזמות, עכשיו זה נראה לי שחזרנו לאופוריה מהר מדי. זו התנהגות שאני מכיר גם מחיי היומיום ולגבי עצמי, ולכן אני חושב שאני יכול לעשות כאן איזה היסק.
האם אני צודק? אני לא יודע. עדיין, אני חושב שאלו שיקולים סבירים סה'כ ושלפעולות שלי יש תוחלת חיובית בלי קשר למה שתהיה התוצאה.

לסיום, לא סתם הדגשתי את כל הביטויים בבולד, שלא נשענים על ניתוחים מספריים קרים.
מרגיש לי שחסרה הכרה בבלוג ביכולת של אינטואיציה, חשיבה שכלית סבירה, והרגשה שבסיטואציה מסויימת אפשר לנצל הזדמנות כלכלית, להביא גם כן תשואה.

אני דווקא הכי אשמח לשמוע ממי שחושב שכל מה שכתבתי הוא קשקוש, למקרה שכל מה שאני חווה כרגע הוא הימצאות על הקצה השמאלי של העקומה הכ"כ מדוייקת הזאת.
תודה!
 
יש פער גדול בין הצלחה חד פעמית להצלחה עקבית. אני שמח בשבילך שעבד לך הפעם אבל האם תוכל להשיג את אותם התוצאות שוב ושוב?
 
לא הכת את השוק
ולא הבנתי מה מטרת הפוסט? להגיד שמכרת ברווח של 16%?
אתה יכול להסביר מהלכים בדיעבד עד מחר.. זה חסר משמעות.. אתה תדע אם יצאת בזמן או לא רק בעתיד

יש לי מכר, סטודנט בן 24 שאני משחק איתו כדורגל
יש לו 0 ידע בהשקעות והוא החליט להתחיל 'לסחור' קצת לפני הקורונה ..
למזלו הוא נכנס בסכום כסף קטן, ואז בעיצומו של המשבר לקח הלוואה גדולה וקנה TQQQ וSOXL
עשה יותר מ100% בחודשיים
 
לא הכת את השוק
ולא הבנתי מה מטרת הפוסט? להגיד שמכרת ברווח של 16%?
אתה יכול להסביר מהלכים בדיעבד עד מחר.. זה חסר משמעות.. אתה תדע אם יצאת בזמן או לא רק בעתיד

ג'ניה, אני בשוק לשמוע תובנות כאלה דווקא ממך o_o
 
ג'ניה, אני בשוק לשמוע תובנות כאלה דווקא ממך o_o
כנראה אף פעם לא קראת את מה שאני כותב או לא ירדת לסוף דעתי אף פעם
אבל אני עדין בוחר בעצמי את המניות שאני רוצה להשקיע בהן (מתוך אמונה והזדהות עם החברה יותר מאשר מיקסום תוחלת הרווח שלי ע"ס נתוני עבר)
 
האם אני צודק? אני לא יודע. עדיין, אני חושב שאלו שיקולים סבירים סה'כ ושלפעולות שלי יש תוחלת חיובית בלי קשר למה שתהיה התוצאה.
אז תנסה.
כמה דברים לשקול
אפילו עם אתה צודק(לא ראיתי אף מחקר שמראה את זה) זה לא אומר שתרוויח הרבה יותר ממשקיע פסיבי,צריך לתזמן בדיוק כדי לעשות רווחים גדולים.
ברור לך שאתה גם תטעה לפעמים,המשחק בכול מקרה זה להצליח יותר מלטעות ולא תמיד להצליח.
וכן אנחנו מגיעים לחלק הפרקטי כדי לתזמן באופן קבוע אתה צריך לחיות את השוק להתעניין ולבצע החלטות קשות בזמן אמת,ממש לא מתאים לכול אחד.
כמובן שיש גם את המתח הנפשי כשתעשה טעות(והיא תגיע גם במידה שאתה רווחי לטווח הארוך).
 
לפעולות שלי יש תוחלת חיובית
לא תיארת שום דבר שניתן לחזור להשתמש בו, אלא סתם אירוע חד פעמי שהרגיש לך משהו. אין משמעות לתוחלת עבור זוג פעולות שהוא יחידני במהותו.
בהתאם, לא רואה הרבה טעם בדיון כל עוד לא תנסה להציג תובנות שנכונות (לדעתך) באופן כללי, ושניתנות לשימוש באופן מתמשך.

מה שכן, את העקומה שהבאת אתה עצמך תיארת כ
 
קודם כל אציין שמדובר ב- 16% על סכום 5 ספרתי קטן מאוד, ככה שלא 'שברתי את הבנק'.
דבר שני והכי חשוב: אני לגמרי מכיר בזה שזה בעיקר אחוז תשואה יפה להשוויץ בו, אבל תוחלת הרווח בהשקעה הייתה כנראה נמוכה יותר, כי המצב כשנכנסתי היה לא יציב.
למרות כל אלה, הנה 2 הסנטים שלי לגבי למה לדעתי זו כן הייתה השקעה עם תוחלת רווח חיובית, למה יצאתי מהשוק עכשיו, ואולי קצת ביקורת על חלק מהרעיונות המובעים בבלוג לעתים קרובות.

למה נכנסתי? הרגיש לי שהמדד פשוט ירד מדי. קניתי אותו במצב שלא באמת האמנתי שהוא ירד יותר מזה, אבל וואלה ירד כמה אחוזים טובים אפילו יותר מזה.

למה ת"א? כי זה שוק שאני מכיר. כן, היו ירידות גם בארה"ב, אבל אני לא מכיר את השוק שם ברמה מספקת בכלל. תואר בכלכלה לא מכשיר אותי להבין מספיק את המשמעויות של הדפסת הכסף המסיבית ע"י הפד, או כל דבר כזה.

למה יצאתי? כי הרגיש לי שהשוק התייצב חזרה מהר מדי. כמו שבדהמרקר מציעים, נראה ששוק המניות התנתק קצת מהכלכלה הריאלית. אם כי תכלס- לא עברתי על דוח של אף חברה ספציפית. הסיבה המרכזית שיצאתי היא זו:

כבנאדם רציונאלי שרוצה לבצע השקעות עם תוחלת רווח חיובית, אני מבין שאין לי באמת את הכלים 'להכות את השוק'. אני לא נכנס לניתוחים סטטיסטיים מורכבים וגם לא מעוניין להשקיע בזה יותר מדי מהזמן והמרץ שלי (בהינתן כמות הכסף שיש לי להשקיע). אני חושב שזה אפשרי 'להכות את השוק' בהינתן מספיק זמן ידע והשקעה, בניגוד לכותבת הבלוג, אבל לרוב המשקיעים זה פשוט לא ישים. מה שכן, בזמן משבר כזה אני יכול להשתמש בתובנות כלליות לגבי הפסיכולוגיה של בני אדם ו'להכות' את הציפיות\הנטיות הפסיכולוגיות של משקיעים שהם בסוף בני אדם. בשיא המשבר זה נראה לי שהירידות מוגזמות, עכשיו זה נראה לי שחזרנו לאופוריה מהר מדי. זו התנהגות שאני מכיר גם מחיי היומיום ולגבי עצמי, ולכן אני חושב שאני יכול לעשות כאן איזה היסק.
האם אני צודק? אני לא יודע. עדיין, אני חושב שאלו שיקולים סבירים סה'כ ושלפעולות שלי יש תוחלת חיובית בלי קשר למה שתהיה התוצאה.

לסיום, לא סתם הדגשתי את כל הביטויים בבולד, שלא נשענים על ניתוחים מספריים קרים.
מרגיש לי שחסרה הכרה בבלוג ביכולת של אינטואיציה, חשיבה שכלית סבירה, והרגשה שבסיטואציה מסויימת אפשר לנצל הזדמנות כלכלית, להביא גם כן תשואה.

אני דווקא הכי אשמח לשמוע ממי שחושב שכל מה שכתבתי הוא קשקוש, למקרה שכל מה שאני חווה כרגע הוא הימצאות על הקצה השמאלי של העקומה הכ"כ מדוייקת הזאת.
תודה!
יש שמץ של הגיון במה שאתה כותב
כי שוק ההון זה פסיכולוגיה
אבל לך בתוך חלק מ"קבוצת הביקורת" אין שום מידע עודף על השוק, אם יש לך אתה תעשה מלא כסף
אבל אם אין לך ואתה חושב שיש לך, זה תורת המשחקים קלאסית

לגביי "הכאת השוק", השוק היה שם לפני שנים רבות ויהיה שם אחרייך
אם אתה בכלל שוקל להשוואת את עצמך לשוק אז תבוא עוד 10 שנים לפחות, רק כדי שנוכל להתחיל לדבר על ההצלחות שלך

זה לא מה שיש לך היום, זה עם מה אתה מסיים את מחר.
 
מרגיש לי שחסרה הכרה בבלוג ביכולת של אינטואיציה

נשמע מהפוסט ובכללי שאתה שם משקל רב מדי על מה שאתה מרגיש.
לשוק ההון ולחיים בכלל לא ממש אכפת מהאינטואיציה שלך או הרגשות שלך.
 
מרגיש לי שחסרה הכרה בבלוג ביכולת של אינטואיציה, חשיבה שכלית סבירה, והרגשה שבסיטואציה מסויימת אפשר לנצל הזדמנות כלכלית, להביא גם כן תשואה.
כי המחקרים מראים שאין יכולת כזו (בשוק ההון).
ברכות על הרווחים שלך מקוה שתמשיך כך!
 
הרגיש לי

שוק שאני מכיר

הרגיש לי

לסיום, לא סתם הדגשתי את כל הביטויים בבולד, שלא נשענים על ניתוחים מספריים קרים.
מרגיש לי שחסרה הכרה בבלוג ביכולת של אינטואיציה, חשיבה שכלית סבירה, והרגשה שבסיטואציה מסויימת אפשר לנצל הזדמנות כלכלית, להביא גם כן תשואה.
ההגדרות שלך לאינטואיציה וחשיבה שכלית "סבירה" קצת אמורפיות.
כבר הוצע בעבר שהתנהגויות של פרטים בשוק ההון לא בהכרח רציונליות. אם כך - חשיבה שאינה רציונלית היא "סבירה" בעינייך?
יצאתי קצת מבולבל מהפוסט הזה
 
אני שמח על כל התגובות, אבל אחדד כמה דברים-
(1) ה-16% בכותרת זה באמת סוג של קליקבייט (מצטער :)) - אני לא חושב שפיצחתי איזו 'שיטה', רק שעשיתי השקעה עם תוחלת רווח חיובית (כמו שכולנו כאן מנסים לעשות).
אני מקווה אבל גם מאמין שאני לא מסיק שהתוחלת חיובית רק בדיעבד (זה הרי מפיל את מה שאני אומר) אלא שהתוחלת הייתה חיובית בנקודת הזמן ההיא כשנכנסתי לשוק.
(2) לגבי מי שמעיר שהחכמה היא לעשות הרבה פעולות נכונות, לא אחת - אתם צודקים לגמרי, אבל לא טענתי שאני מסוגל או יודע לבצע יותר מזה.
רק אמרתי שבמקרה הנקודתי הזה הנחה אותי היגיון כלשהו ששווי המניות לא צריך לרדת עד כדי כך בגלל תקופת השבתה של חודשים אחדים (זה לא נראה לי סביר) ושאנשים נוטים להגיב תגובת יתר לסיכונים ול'הלך רוח' כללי. זה נראה לי היגיון פשוט וטוב שנח לי לסכן את הכסף שלי על סמך אותו היגיון.
ובאופן כללי אני טוען שיש מקום לטיעונים כאלה ושזו דרך לגיטימית ואפילו רווחית (בתוחלת) לנצל את הכסף שלך - לנצל הזדמנות כשאתה רואה אותה.
(3) לכל מי שבירך אותי על הסכום הקטן שעשיתי, תודה :)
 
ובאופן כללי אני טוען שיש מקום לטיעונים כאלה ושזו דרך לגיטימית ואפילו רווחית (בתוחלת) לנצל את הכסף שלך - לנצל הזדמנות כשאתה רואה אותה.
האם הטענה שלך מגובה במחקר כמותי כלשהו?
 
לא תיארת שום דבר שניתן לחזור להשתמש בו, אלא סתם אירוע חד פעמי שהרגיש לך משהו.
לא טענתי שאני מביא תובנה עמוקה יותר, אלא רק למקרה שהשוק ירד בכזאת דרסטיות בתגובה לאירוע שלא נראה שצריך להשפיע עד כדי כך.
אין משמעות לתוחלת עבור זוג פעולות שהוא יחידני במהותו.
לא מסכים איתך. כל יד שתשחק בטקסס הולדם לא תשחק שוב בימי חייך, ובכל זאת לכל פעולה שתבצע יש תוחלת מסויימת.
במקרה הנ"ל, אנחנו פשוט לעולם לא נדע אותה, אפשר רק להשתמש בהיגיון ובהיסק.
בהתאם, לא רואה הרבה טעם בדיון כל עוד לא תנסה להציג תובנות שנכונות (לדעתך) באופן כללי, ושניתנות לשימוש באופן מתמשך.
שוב, אין לי כאלה :)
 
האם הטענה שלך מגובה במחקר כמותי כלשהו?

הטענה שלי היא בדיוק אנטי-תזה לשאלה שלך.
במדעי החברה יש את המושג של Folk Psychology (בין השאר נשאלת השאלה האם מדעי החברה מצליחים ביכולת הפרדיקציה שלהם מעבר לזה... אבל זה לא רלוונטי כרגע).
הנקודה היא שאנחנו משתמשים ב- Folk Psychology כל הזמן ביומיום שלנו. אז פתאום כשזה מגיע אל שוק המניות לא נשתמש? זה לא נראה לי סביר.
 
אני דווקא הכי אשמח לשמוע ממי שחושב שכל מה שכתבתי הוא קשקוש, למקרה שכל מה שאני חווה כרגע הוא הימצאות על הקצה השמאלי של העקומה הכ"כ מדוייקת הזאת.
תודה!
זה אכן המקרה.
הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למהמר בהימור הראשון שלו זה הצלחה.
 
האם הטענה שלך מגובה במחקר כמותי כלשהו?
הטענה שלי היא בדיוק אנטי-תזה לשאלה שלך.
במדעי החברה יש את המושג של Folk Psychology (בין השאר נשאלת השאלה האם מדעי החברה מצליחים ביכולת הפרדיקציה שלהם מעבר לזה... אבל זה לא רלוונטי כרגע).
הנקודה היא שאנחנו משתמשים ב- Folk Psychology כל הזמן ביומיום שלנו. אז פתאום כשזה מגיע אל שוק המניות לא נשתמש? זה לא נראה לי סביר.

* אני לא יכול לשתף לינק, אפשר לחפש את המושג בויקי *
 
לא מסכים איתך. כל יד שתשחק בטקסס הולדם לא תשחק שוב בימי חייך, ובכל זאת לכל פעולה שתבצע יש תוחלת מסויימת.
במקרה הנ"ל, אנחנו פשוט לעולם לא נדע אותה, אפשר רק להשתמש בהיגיון ובהיסק.
השאלה המהותית היא האם הפעלת היגיון בריא וכישורי היסק עדיפים או שאולי רק היה לך מזל?
אם ניקח את אנלוגיית הפוקר שלך עד הסוף - פוקר הוא תחום שיחסית מאוד קשה בו להבחין בין כישרון במזל (והdunning kruger effect משחק תפקיד גדול בפופולריות שלו). אפילו שחקנים מאוד רווחים שמתנהלים בצורה אחראית יכולים בקלות לסיים שנה שלמה בה שיחקו מאות אלפי ידיים בהפסדים, וזה סתם כי היה להם מזל רע. אתה בא אלינו עם יד אחת שניצחת ושואל אותנו האם עצם העובדה שהלך לך טוב מעידה שמערכת השיקולים שלך הייתה טובה. התשובה היא לא. ערימות של מחקרים אומרים שלא. גם בהשקעות, כמו בפוקר, כדאי שתחשוב מי המתחרים שלך ומי כנראה מכרו לך/יקנו ממך מניות כשאתה מנסה לבצע תזמון שוק כזה - כמו שאומרים בפוקר:
" If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker."
 
יש שמץ של הגיון במה שאתה כותב
כי שוק ההון זה פסיכולוגיה
אבל לך בתוך חלק מ"קבוצת הביקורת" אין שום מידע עודף על השוק, אם יש לך אתה תעשה מלא כסף
אבל אם אין לך ואתה חושב שיש לך, זה תורת המשחקים קלאסית

ואם יש לי יתרון על קבוצת והביקורת ואני יודע את זה?
אם נדמיין כוכב לכת כלשהו בו חצי מהאוכלוסיה מסוגלת לחשוב 6 צעדים קדימה וחצי מהאוכלוסיה מסוגלת לחשוב 7 צעדים קדימה, האם לא סביר לראות את חצי האוכלוסיה שחושב 7 צעדים קדימה מצליח יותר?
חלילה שלא יתפרש כאילו אני חושב שאני חכם יותר מאחרים, הטיעון כאן הוא עקרוני.

מאחורי הטענה שאין מקום לחשיבה כזאת נמצאת הנחה שכולנו יצורים רציונליים עם ידע מלא (אגב תורת המשחקים). מי שחושב בצורה הזאת - טבעי שלא יסכים עם שום דבר ממה שכתבתי.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M דילמת חיי - חוויה סטודנטיאלית או התקדמות מקצועית וחיסכון של כסף? התפתחות אישית 44
מתכנת חוויה שלילית עם בית השקעות ישראלי צרכנות פיננסית 12
oz1987 "חוויה" בבנק מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 89
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 3
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
ב אתר מסחר של הפניקס (לדוגמה) מתורגם מאנגלית ? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
כלבלבון מה המשמעויות של התחלת דיווח מיסים לארה"ב בתור עצמאי? שוק ההון 42
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4
ש בתרחיש של נפילת המשטר האיראני השקל יגיע ל2 ש"ח? שוק ההון 19

נושאים דומים

Back
למעלה