adamshalev
מודרטור
- הצטרף ב
- 24/1/15
- הודעות
- 12,209
- דירוג
- 23,045
ספציפית בדוגמא של הנגזרת זה קל - נגזרת זה שיפוע של גרף שמצוייר על לוח. זה הקו המשיק לגרף על הלוח. זה קצב השינוי של הערך. כל ילד יכול להבין מונח כמו ״מהירות״ או לצייר קו.עם הגישה הזאת אני דוקא לא מסכים. בעיני אין שום סיכוי להבין *באמת* את מושג הנגזרת לפני שהבנת *באמת* את מושג הגבול, זה לא שבעיה אחת קשה יותר מהשניה אלא יש תלות בלתי ניתנת להפרדה בין האחרון לראשון (זו כמובן רק דוגמא אחת מתוך אינסוף). ידע ראוי שיבנה קומה אחת על הקומה שלפניה, מה שמדגיש ביתר שאת את החשיבות של יסודות חזקים
גבולות מתמטיים לעומת זאת, זאת אחת החיות הללו שאתה פוגש ביער הקסום של הלימודים, היא בוהה בך. אתה בוהה בה. אתה (אני) מסיט מבט ראשון.
הבסיס לא נחוץ להבנה אינטואיטיבית של המטרה.
בכל אופן אני אקבל גם את הטענה שאנשים שונים מגיבים שונה לשתי השיטות הללו. אני יודע להעיד על עצמי בוודאות שאני מגיב יותר טוב לגישת ה-top down.
לגבי הסמינר - לא שנה ראשונה כנראה. אבל עדיף מוקדם מהמאוחר. רק אחרי שאתה עושה משהו ״לא אפשרי״ אתה מפנים ש״לא אפשרי״ לא קיים.