• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מחשבות על קניה חודשית IRA בעקבות המלחמה

  • פותח הנושא פותח הנושא A42
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

A42

משתמש בכיר
הצטרף ב
31/12/19
הודעות
2,645
דירוג
3,112
קצת מחשבות בעקבות המצב
בגדול אני קונה כל חודש בקרן השתלמות IRA עוד קצת סנופי (בלארוק שקלי)

בעקבות המלחמה שגרמה לעליה חדה בשער הדולר המניות ניהיו יקרות מאוד

ובעצם אם אני אקנה אותם היום אני קונה אותם כביכול ב6 אחוז יותר יקר המחיר האמיתית (בהנחה שבטווח הארוך מחיר הדולר יחזור לממוצע הרגיל)

מהצד השני מדד תא 125 ירד באיזה 14 אחוז בשבועים האחרונים
(אני מעריך ברמה האישית שהמלחמה הזאת קשה ככל שהיא עוד תיהיה היא רק מכה בכנף בטווח הארוך והמשק הישראלי תוכ מספר שנים יחזור לעצמו)

המחשבה היא שרק עבור כסף חדש כרגע לנתב אותו למדד 125 עד יחלוף זעם ואז למכור ולקנות סנופי
על הנייר אני מתחיל מרווח של 20 אחוז

סיכון סביר שקיים שהsp500 יפתח עכשיו בתקופה הקרובה של המלחמה ותא 125 לא ידביק אותו (נניח שנכנסים ל3 שנים של מיתון מתמשך בגלל המלחמה)

הסיבה לעשות את זה בira כרגע בלבד כי שם פתור ממיסוי במכירה והחלפת ניירות לסנופי
בתיק ממוסה אני אצטרך לשלם 25 אחוז על כל הפערי שערים האלה + 25 אחוז על העליות בשנים שחכה להחלפה

מה דעתכם על כל זה? אני טועה בהנחות שלי? מפספס משהו?

* אישית חושב שאנחנו לפני תקופה ארוכה ומתמשכת של מלחמה ואחריה גם מיתון
וששער הדולר ימשיך לעלות או לפחות לא ירד בתקופה הקרובה

וחושבים שזה נכנס תחת הקטגוריה לתזמן את השוק?
 
בעצם אם אני אקנה אותם היום אני קונה אותם כביכול ב6 אחוז יותר יקר המחיר האמיתית (בהנחה שבטווח הארוך מחיר הדולר יחזור לממוצע הרגיל)
או שאתה קונה אותן "במחיר יותר זול מהמחיר האמיתי" בהנחה שבטווח הארוך הדולר יתחזק.
אל תתזמן את השוק.
באמת, ש-90% מלהיות משקיע סולידי טוב זה למצוא תחביב אחר ופשוט לעקוב על חודש אחרי התוכנית.
 
באמת?
אני הרי לא באמת בוחר את התזמון ואת הכסף שיושקע זה די נתון
אני פשןט קונה מדד רחב אחר פשוט

הרי לא לזה תמיד התכוונו שאמרו שיש משבר זו הזדמנות טובה לקנות מניות בסייל?


או שאתה קונה אותן "במחיר יותר זול מהמחיר האמיתי" בהנחה שבטווח הארוך הדולר יתחזק.
לא רואה בקלות מצב שלאורך עשרות שנים הדולר יעמוד על 5 שקלים ויותר...
בכל מקרה אם זה יצממש
כרגע 100 אחוז מתיק הרי מוצמד לסנופי ועולמי
אז בכל מקרה ארוויח מהדבר

בכל מקרה אני מתכוון רק כספים חדשים של ההתלמןת לנתב ולא כמובן מניות קיימות
וזה רק בגלל שאני כם ככה מקבל את הכסף בשקלים
(כי לא הייתי הןלך היום בהקבלה לקנות את מדד 100 של אוקריניה)
 
לא רואה בקלות מצב שלאורך עשרות שנים הדולר יעמוד על 5 שקלים ויותר...
אני מניח שתושב אירופאי היה אומר לך ביוני 2008 אותו דבר על שער האירו-דולר, והנה האירו נחלש ב-30% לאט לאט לאורך כל התקופה.
 
אני פשןט קונה מדד רחב אחר פשוט

הרי לא לזה תמיד התכוונו שאמרו שיש משבר זו הזדמנות טובה לקנות מניות בסייל?

אתה מגדיל מאוד את הסיכון כאשר אתה קונה "מדד רחב אחר" של מדינה אחת על סף הכחדה.
 
חושבים שזה נכנס תחת הקטגוריה לתזמן את השוק?
בטח! תחשוב על זה גם כך: כמה כסף חדש נכנס לך עכשיו ביחס לצבירה? אם אתה ב- IRA, זה חייב להיות לא משמעותי.
 
אני מניח שתושב אירופאי היה אומר לך ביוני 2008 אותו דבר על שער האירו-דולר, והנה האירו נחלש ב-30% לאט לאט לאורך כל התקופה.
הפוך, ב2008 האירו היה בשיא של כל הזמנים, וב15 שנה אחרי הוא סה"כ די חזר לממוצע שלו מלפני 2008
פה זה ההפוך זה להגיד שער הדולר - שקל בשיא כל הזמנים (והוא עוד לא שם) ומשם הוא ימשיך עוד לטפס
תחשוב על זה גם כך: כמה כסף חדש נכנס לך עכשיו ביחס לצבירה? אם אתה ב- IRA, זה חייב להיות לא משמעותי.
כן זה בהחלט לא משמעותי פחות מפרומיל אחוז...
כנראה שגם אם אבצע את הדבר הזה במשך שנה שלמה
והמדד ימחק לחלוטין
אז התיק הכולל שלי ירד רק ב0.2 אחוז...

אתה מגדיל מאוד את הסיכון כאשר אתה קונה "מדד רחב אחר" של מדינה אחת על סף הכחדה.
אני ממש לא שותף למחשבה שהמדינה על סף הכחדה, זאת ממש ממש לא מלחמת קיום
ובלי קשר גם אם כן לא ממש רואה איך הסיכון גדול?

נ.ב.
אני חיי בארץ אם המדינה תכחד כנראה של נפילת מדד לא ממש תשנה לי...
 
אני חושב ששגרה והתמדה הן כלים אדירים למשקיע הפאסיבי בטווח הארוך. כמו כן, אין שום משמעות אם תרכוש החודש את מדד תל אביב.

אבל הנה שאלה: נניח שתרכוש את המדד ברמתו הנוכחית. נניח שבחודש הבא המדד יהיה נמוך בכמה אחוזים, והדולר ב 4.2. מה אז תעשה? הלוגיקה שמביאה אותך לרכוש כרגע תביא אותך לרכוש גם בחודש הבא. אני לא בטוח מה יקרה בחודשים שלאחר מכן.

אם אתה מבין שזה כסף קטן, אל תתעסק בו. תתמיד.
 
אני ממש לא שותף למחשבה שהמדינה על סף הכחדה, זאת ממש ממש לא מלחמת קיום
+100
אני ניצלתי את ה"הזדמנות" כדי לבצע החלפה למניות דיבידנד שרציתי. יש לי אמונה בתאוששות הכלכלית והצמיחה בישראל.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
אני ניצלתי את ה"הזדמנות" כדי לבצע החלפה למניות דיבידנד שרציתי. יש לי אמונה בתאוששות הכלכלית והצמיחה בישראל.
או במילים אחרות, השוק טועה.

כמה פעמים בעבר ניסית להמר על טעויות של השוק והצלחת? אצלי לפחות הסטטיסטיקה הזו לא ממש טובה.
 
אבל הנה שאלה: נניח שתרכוש את המדד ברמתו הנוכחית. נניח שבחודש הבא המדד יהיה נמוך בכמה אחוזים, והדולר ב 4.2. מה אז תעשה? הלוגיקה שמביאה אותך לרכוש כרגע תביא אותך לרכוש גם בחודש הבא. אני לא בטוח מה יקרה בחודשים שלאחר מכן.
הרעיון הוא להמשיך בתוכנית הזאת עד שהדולר יחזור לשעריו לפני המלחמה ו/ או ממש ת"א 125 יחזור לערכים לפני המלחמה
בגדול אני מעריך את זה בסדר גודל של שנה (אבל אין לי בעיה שיקח גם כמה שנים)
אם אתה מבין שזה כסף קטן, אל תתעסק בו.
זה נכון, אבל זה סוג של תרפיה קצת מלשמוע חדשות כל הזמן
גם אם בתרחיש הכי אופטימי המדדים יכפילו את עצמם בשנה
אז 18K יהפוך להיות 36K
+ קניה של סנופי ב20 אחוז יותר > יגולם לרווח של עוד 2K

אז הרווחתי סה"כ 20K
לא ישנה הרבה אבל זה בהחלט נחמד להתעסקות היומית

במה שזה שונה מלקנות מניות דיבדנד בתקופה הזו (או בזמן משברים עולמים אחרים)?

כמה פעמים בעבר ניסית להמר על טעויות של השוק והצלחת? אצלי לפחות הסטטיסטיקה הזו לא ממש טובה.
זה עוד לא קרה לי אף פעם, אני די משקיע סולידי במדד רחב מהיום הראשון שלי (-:
כבר 18 שנה בערך (-:
 
הרעיון הוא להמשיך בתוכנית הזאת עד שהדולר יחזור לשעריו לפני המלחמה ו/ או ממש ת"א 125 יחזור לערכים לפני המלחמה
בגדול אני מעריך את זה בסדר גודל של שנה (אבל אין לי בעיה שיקח גם כמה שנים)
מקבל את כל מה שאתה אומר. ועדיין, יש סיכוי, שאני באופן אישי לא יודע להעריך אותו, ששער הדולר ישאר גבוה למשך שנים.

קראתי פה בפורום פוסטים של אנשים שקנו מנייה והיא לאחר מכן נחתכה ב 90%, ועדיין מחכים שהיא תחזור לערך שלה. המציאות מורכבת ולא נתנת לתחזית.

משאלת הלב שלי היא שנחזור לשישי באוקטובר כמה שיותר מהר, אבל לדעתי לא נכון לתת למשאלות לב לנהל את ההשקעות המשפחתיות. אנחנו all in על המדינה בלאו הכי, אנחנו גרים כאן ומגדלים פה ילדים.

זה לא אומר שאני נוטה להאמין שהמצב הכלכלי כאן יהיה טוב יותר או טוב פחות, אלא שאני פשוט רוצה להיות אגנוסטי לכך.
 
או במילים אחרות, השוק טועה.
השוק לא טועה. אבל "השוק" לא עובד לפי טווחי הזמן שלי והמטרות שלו לא זהות לשלי.
כמה פעמים בעבר ניסית להמר על טעויות של השוק
זה לא הימור על טעות של השוק ולא עשיתי זאת אף פעם בעבר אז ממילא, לא הצלחתי.
כן קניתי ריט באחוז גבוה גבוה מהתיק שלי מתוך שיקולים מוטעים לחלוטין ובדיעבד, ההשקעה הזו "היכתה" את השוק.
ברמת הסיכון של להמר על מדינה אחת מול להמר על כל העולם.
כאחוזים מתוך התיק הכולל, זה לא הרבה אבל אסטרטגית, לטווח ארוך ובהתחשב ביתרונות המיסוי, זה עוזר לי מאד.
לא אשים את כל או רוב כספי כאן כי קשה לי מאד עם הגודל של החברות והמשטר התאגידי והפיקוח המאד רופפים כאן, אבל במניות שמתאימות לאסטרטגיה שלי, זה כדאי (לי)
כמובן, שמה שמתאים לי לא בהכרח יתאים למשהו אחר. האמירה: "אין באמור המלצה המתחשבת בצרכי המשקיע" היא אמירה נכונה ולא סיסמא בעלמא.
 
ברמת הסיכון של להמר על מדינה אחת מול להמר על כל העולם.
אני די בטוח שאתה קונה מניית דיבדנד אתה מהמר על חברה אחת בודדת (גדולה וחזקה ככל שתיהיה היא בסיכון יותר גבוה כמעט מכל מדינה שהיא בטח שישראל במצב הנוכחי)
תסתכל רק על מי היום החברות בסנופי לפני 30-50 שנה ומה קרה להם היום
קראתי פה בפורום פוסטים של אנשים שקנו מנייה והיא לאחר מכן נחתכה ב 90%, ועדיין מחכים שהיא תחזור לערך שלה. המציאות מורכבת ולא נתנת לתחזית.
נכון אבל אנחנו מדברים על מדד רחב, ולא מניה בודדת....

אם תכלס גם רוצים להצדיק את זה, מניח שגם אם עכשיו במשך שנה אקנה רק את מדד ת"א 125 עדין בתיק הכולל שלי הוא יהיה פחות מאחוז המניות של חברות ישראליות בשאר העולם, אז סה"כ נתתי לתיק שלי יותר איזון וגיוון רחב....
כאחוזים מתוך התיק הכולל, זה לא הרבה אבל אסטרטגית, לטווח ארוך ובהתחשב ביתרונות המיסוי, זה עוזר לי מאד.
+1
 
אני די בטוח שאתה קונה מניית דיבדנד אתה מהמר על חברה אחת בודדת (גדולה וחזקה ככל שתיהיה היא בסיכון יותר גבוה כמעט מכל מדינה שהיא בטח שישראל במצב הנוכחי)
תסתכל רק על מי היום החברות בסנופי לפני 30-50 שנה ומה קרה להם היום

נכון אבל אנחנו מדברים על מדד רחב, ולא מניה בודדת....
נשמע שאתה להוט לקדם את זה.

ואם זה המצב, אז הנה עצה ברוח הקהילה: תגדיר בדיוק את תוכנית הרכישות שלך של מדד תל אביב לפני תחילת הביצוע. באיזה תאריכים תרכוש, איזה ני"ע, באיזה כמות וכו'. בפרט, תגדיר מתי אתה מפסיק את "התוכנית המיוחדת" הזאת וחוזר לתוכנית הרגילה. תתחייב עכשיו, לפני שהתחלת בה, ותתמיד בה ב 100%.

אני מניח שככל שיש פחות אמוציות ותחזיות מבוססות הרגשה, הסיכוי להפסיד כסף נמוך יותר.

ודרך אגב,
אם תכלס גם רוצים להצדיק את זה, מניח שגם אם עכשיו במשך שנה אקנה רק את מדד ת"א 125 עדין בתיק הכולל שלי הוא יהיה פחות מאחוז המניות של חברות ישראליות בשאר העולם, אז סה"כ נתתי לתיק שלי יותר איזון וגיוון רחב....
אני לא חושב שזה נכון, כיוון שאם זכרוני אינו מטעני אתה מחזיק נדל"ן בישראל בשווי של כמה מליונים. האופן שבו המלחמה תתפתח יכתיב את המצב הכלכלי הארץ, את התאוששות הבורסה, את יחס השקל-דולר וכן את מחירי הנדל"ן.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בעיקר נהנה לחשוב על משהו אחר מחדשות ורשימות שמירה...
ואם זה המצב, אז הנה עצה ברוח הקהילה: תגדיר בדיוק את תוכנית הרכישות שלך של מדד תל אביב לפני תחילת הביצוע. באיזה תאריכים תרכוש, איזה ני"ע, באיזה כמות וכו'. בפרט, תגדיר מתי אתה מפסיק את "התוכנית המיוחדת" הזאת וחוזר לתוכנית הרגילה. תתחייב עכשיו, לפני שהתחלת בה, ותתמיד בה ב 100%.

אני מניח שככל שיש פחות אמוציות ותחזיות מבוססות הרגשה, הסיכוי להפסיד כסף נמוך יותר.
מסכים ואאמץ
אני לא חושב שזה נכון, כיוון שאם זכרוני אינו מטעני אתה מחזיק נדל"ן בישראל בשווי של כמה מליונים. האופן שבו המלחמה תתפתח יכתיב את המצב הכלכלי הארץ, את התאוששות הבורסה, את יחס השקל-דולר וכן את מחירי הנדל"ן.
נכון, אבל רוב הנדלן שלי משמש אותנו למגורים פשוט
אז כל עוד המצב בארץ ישאר כזה שלא נעזוב את המדינה זה לא ישפיע עלי בהיבט של ההוצאות החודשיות או הפרישה המוקדמת
(בכללי אני משתדל לרכוש מראש כל הוצאה שאני יכול בזמן הפרישה ואז תנודיות התיק הכולל והנכסים שבו הרבה פחות דרמתיות אצלי)
אתה בטוח שזה ההגדרה של רחב?
יחסית רחב...
כמו שבמדד עולמי אתה מחזיק הרבה מדינות קטנות מחוץ לארהב...
זה עוד מדינה מערבית קטנה
כמובן שמחזיק אותו ביחס מאוד קטן מהתיק
אבל זה עדין מעל 100 חברות שונות
מכלל התחומים במשק

אתה חושב אחרת?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א מחשבות על פתיחת חשבון באינטראקטיב ברוקרס העולמית שוק ההון 9
J פרישה מוקדמת - מחשבות על אחוז האג"ח בתיק ועוד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 24
C מחשבות לגבי רכישת דירה ראשונה נדל"ן 7
S מחשבות על הנזלת פנסיה/קופת גמל לחוסכים עם סכום חסכון גדול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 30
V מחשבות על השקעה בדירת 2 חדרים נדל"ן 3
D מחשבות על הגדלת סכום המשיכה בפרישה מוקדמת ללא תוספת סיכון פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 88
ה מתקרב ליעד.. מחשבות יומני מסע אישיים 10
T בן 23 - מחשבות על צעדי ההמשך ! יומני מסע אישיים 1
ב פני המסעדות לאן? מחשבות על אוכל שלא אנחנו הכנו אוף טופיק 86
R לקראת הפרידה ממדינת ישראל - מחשבות שלא ייאמרו פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 590
R מחשבות על קריירה פחות שגרתית התפתחות אישית 4
littleSeal מחשבות על פרישה מוקדמת: התנסות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 39
T מחשבות על הפנסיה ואיזה סיכון כדי לקחת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
D לימודי רפואה סוף שנה שלישית- מחשבות על העתיד התפתחות אישית 16
de dud מחשבות על הגירה בעקבות המצב פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 1208
F מחשבות כפירה על קרנות צוברות שוק ההון 10
H מחשבות ותהיות - השקעה נוספת בנדל"ן נדל"ן 2
G מחשבות על חשבון בנק ייעודי לחיסכונות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
I מחשבות על ביטוח חיים|תאונות אישיות|נכות|שארים|מטריה ביטוחית|מחלות קשות צרכנות פיננסית 33
כ פרה-משכנתה: מחשבות נדל"ן 7
נגב מחשבות על תכנון ארוך טווח - ביטוח חיים צרכנות פיננסית 15
א מחשבות על החלק הסולידי של התיק- דעתכם ? שוק ההון 8
ע מחשבות על תמהיל משכנתא בזמנים של ריבית נמוכה נדל"ן 4
מ הייטק - מחשבות על מעבר עבודה התפתחות אישית 5
N מחשבות על גידור בסביבת אינפלציה גבוהה שוק ההון 47
תפוזינה מחשבות נדל"ן 29
E מחשבות והתלבטויות בנוגע לדירה להשקעה נדל"ן 7
I מחשבות על סיכונים שוק ההון 1
E מחשבות מעבר לגשר. פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 11
B מחשבות לגבי IRA שוק ההון 64
A מחשבות על כלל ה4 אחוז ורמת הסיכון שלו פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 45
N מחשבות על עתיד האנושות אוף טופיק 50
Y מחשבות על פנסיה צרכנות פיננסית 3
ImCarryGG מחשבות על בית קטן custom אוף טופיק 15
O מחשבות על ניוד ביטוח מנהלים שוק ההון 6
ד מחשבות על מעמד הביניים אוף טופיק 86
ב we work - מחשבות על חד קרן שוק ההון 176
Squirrel השקעה ראשונה בסכום משמעותי - מחשבות? שוק ההון 16
ד מחשבות על עבודה במגזר הפיננסי אוף טופיק 30
JBUZZ מחשבות על משקל הניירות בתעודות סל [מניות או אג"ח] שוק ההון 1
JBUZZ מחשבות על משקל הניירות בתעודות סל [מניות או אג"ח] שוק ההון 1
ה יזמות חדשה - מחשבות ראשוניות לאחר ניסוח יעדי פרישה יומני מסע אישיים 0
ט מחשבות לעתיד יומני מסע אישיים 126
V מחשבות קשות על התואר... התפתחות אישית 33
אנא-אל מחשבות על אוניברסיטה התפתחות אישית 204
L מחשבות על השוק - בהקשר הפיזור שוק ההון 1
breezblock נדל"ן כחלק מתיק השקעות - מחשבות לשעת ערב מיותרת. שוק ההון 17
amidar מחשבות על SDIV... שוק ההון 26
י ניירות דולריים - קניה ומכירה חוזרת לשם חסכון במס? מיסים 5
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7

נושאים דומים

Back
למעלה