קצת מחשבות בעקבות המצב
בגדול אני קונה כל חודש בקרן השתלמות IRA עוד קצת סנופי (בלארוק שקלי)
בעקבות המלחמה שגרמה לעליה חדה בשער הדולר המניות ניהיו יקרות מאוד
ובעצם אם אני אקנה אותם היום אני קונה אותם כביכול ב6 אחוז יותר יקר המחיר האמיתית (בהנחה שבטווח הארוך מחיר הדולר יחזור לממוצע הרגיל)
מהצד השני מדד תא 125 ירד באיזה 14 אחוז בשבועים האחרונים
(אני מעריך ברמה האישית שהמלחמה הזאת קשה ככל שהיא עוד תיהיה היא רק מכה בכנף בטווח הארוך והמשק הישראלי תוכ מספר שנים יחזור לעצמו)
המחשבה היא שרק עבור כסף חדש כרגע לנתב אותו למדד 125 עד יחלוף זעם ואז למכור ולקנות סנופי
על הנייר אני מתחיל מרווח של 20 אחוז
סיכון סביר שקיים שהsp500 יפתח עכשיו בתקופה הקרובה של המלחמה ותא 125 לא ידביק אותו (נניח שנכנסים ל3 שנים של מיתון מתמשך בגלל המלחמה)
הסיבה לעשות את זה בira כרגע בלבד כי שם פתור ממיסוי במכירה והחלפת ניירות לסנופי
בתיק ממוסה אני אצטרך לשלם 25 אחוז על כל הפערי שערים האלה + 25 אחוז על העליות בשנים שחכה להחלפה
מה דעתכם על כל זה? אני טועה בהנחות שלי? מפספס משהו?
* אישית חושב שאנחנו לפני תקופה ארוכה ומתמשכת של מלחמה ואחריה גם מיתון
וששער הדולר ימשיך לעלות או לפחות לא ירד בתקופה הקרובה
וחושבים שזה נכנס תחת הקטגוריה לתזמן את השוק?
בגדול אני קונה כל חודש בקרן השתלמות IRA עוד קצת סנופי (בלארוק שקלי)
בעקבות המלחמה שגרמה לעליה חדה בשער הדולר המניות ניהיו יקרות מאוד
ובעצם אם אני אקנה אותם היום אני קונה אותם כביכול ב6 אחוז יותר יקר המחיר האמיתית (בהנחה שבטווח הארוך מחיר הדולר יחזור לממוצע הרגיל)
מהצד השני מדד תא 125 ירד באיזה 14 אחוז בשבועים האחרונים
(אני מעריך ברמה האישית שהמלחמה הזאת קשה ככל שהיא עוד תיהיה היא רק מכה בכנף בטווח הארוך והמשק הישראלי תוכ מספר שנים יחזור לעצמו)
המחשבה היא שרק עבור כסף חדש כרגע לנתב אותו למדד 125 עד יחלוף זעם ואז למכור ולקנות סנופי
על הנייר אני מתחיל מרווח של 20 אחוז
סיכון סביר שקיים שהsp500 יפתח עכשיו בתקופה הקרובה של המלחמה ותא 125 לא ידביק אותו (נניח שנכנסים ל3 שנים של מיתון מתמשך בגלל המלחמה)
הסיבה לעשות את זה בira כרגע בלבד כי שם פתור ממיסוי במכירה והחלפת ניירות לסנופי
בתיק ממוסה אני אצטרך לשלם 25 אחוז על כל הפערי שערים האלה + 25 אחוז על העליות בשנים שחכה להחלפה
מה דעתכם על כל זה? אני טועה בהנחות שלי? מפספס משהו?
* אישית חושב שאנחנו לפני תקופה ארוכה ומתמשכת של מלחמה ואחריה גם מיתון
וששער הדולר ימשיך לעלות או לפחות לא ירד בתקופה הקרובה
וחושבים שזה נכנס תחת הקטגוריה לתזמן את השוק?