• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

השקעה ראשונה בסכום משמעותי - מחשבות?

  • פותח הנושא פותח הנושא Squirrel
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Squirrel

משתמש רשום
הצטרף ב
29/8/19
הודעות
17
דירוג
13
לחברי הפורום הנכבד שלום,

כמו רבים כאן, התגלגלתי בין אתרים עד שהגעתי לסולידית ונשארתי.. במשך תקופה ארוכה קראתי כאן המון, אשמח לשתף ואולי לשמוע הרהורים של אנשים מבינים ממני לגבי מצבי:

אני היום בשנות ה30 לחיי, ירשתי דירה ו200K ש"ח.

בדירה אני גר, את הכסף אני מעוניין להשקיע לטווח ארוך, 20 שנה ויותר.

כרגע אני נוטה להשקעה של 90% מניות ו-10% אג"ח (מאמין שאאזן לכיוון ה 50-50 עם השנים)

לגבי רכישת מניות:
ממה שקראתי החלטתי שאני מעדיף את IB על שאר בתי ההשקעות בארץ, ואת ההחלטה המקובלת כאן לקנות VTI ו-VXUS.

פתחתי חשבון ואף הצלחתי להעביר לשם שקלים בודדים לשם ניסוי אך עוד לא רכשתי דבר.


קצת רועדות לי הידים אבל - ממה שאני מבין - פשוט להעביר לאינטרקטיב 200K שקל, להמיר לדולרים ולקנות.

אשמח לשמוע הרהורים ומחשבות לגבי הסיטואציה :)


תודה רבה לכל העונים והעונות, תבורכו..
 
קצת רועדות לי הידים אבל - ממה שאני מבין - פשוט להעביר לאינטרקטיב 200K שקל, להמיר לדולרים ולקנות
אצלי זה היה בערך חצי מהסכום, אבל כן זה עד כדי כך פשוט. אני כמובן מתייחס לצד הלוגיסטי ולא הפסיכולוגי.

לגבי הפסיכולוגי, ברגע שיש לך שיטה רשומה (ממליף על גוגל דוקס) שמבוססת על קריאה מעמיקה כאן בבלוג ובפורום, ובמקומות אחרים, וכן התייעצות כאן בפורום והבנה מה התפקיד של כל חלק בתיק, זה נהיה קל גם פסיכולוגית.
כיום אין לי אפילו מחשבה, ברגע שיש סכום פנוי, הוא עובר לIB, הסכום נכנס למחשבון גוגל שבניתי, והפלט הוא איזה ניירות לקנות וכמה.
כמובן שבמקרה שלך זה יותר פשוט היות ואתה מתכוון לרכוש רק 2 ניירות, אז בגדול כדי לחסוך בעמלות תקנה את הנייר שנמצא בחסר ביחס למשקל שקבעת. אם אתה סוטה ממשקל שוק, רצוי גם להצדיק את המהלך.
 
וואו המתורגמן בכבודו ובעצמו :-)))
תודה רבה
חששתי שאני איכשהו מפספס משהו מהותי

אשמח לשמוע דעות נוספות..
 
מבחינת מקסום תוחלת התשואה שלך יש קונצנזוס שאתה רוצה להיות כמה שיותר זמן בשוק, מה שאומר להיכנס עם כל הסכום בבת אחת.

מבחינה פסיכולוגית, אף אחד לא יכול להגיד לך איך תרגיש אם יום אחרי שתיכנס יתחיל משבר וצניחה בבורסה.

אם אתה מבין את הסיכונים ומאמין שאתה תדבוק בתוכנית שלך ולא תיבהל ותמכור במשבר, אז כנס עם כל הסכום. אם יש חשש שהפאניקה תשתלט עליך ו/או שלא תישן טוב בלילה, אז כנס במנות קטנות ומפוזרות לאורך כמה זמן שאתה מרגיש בנוח.
כל עוד אתה מבין שזה משיקול פסיכולוגי בלבד ואין פה איזה רווח עודף מלהיכנס במנות קטנות הכל טוב.
 
אני התחלתי במנות קטנות, אחרי שהרגשתי בנוח (לקח לי כחצי שנה), יכלתי לעשות מהלכים בסכומים גבוהים בהרבה בלי למצמץ.

אני אישית מעדיף לא לקחת סיכון פסיכולוגי (וכשאני נכנסתי התחילה הקריסה של דצמבר, וגם אז זה היה קשה עם סכום קטן יחסית) מאשר לעשות שטויות, אתה לא יכול לדעת איך השוק ישפיע עליך כשתראה אלפי שקלים נמחקים לך מהחיסכון תוך יום.
 
כל עוד אתה מבין שזה משיקול פסיכולוגי בלבד ואין פה איזה רווח עודף מלהיכנס במנות קטנות הכל טוב.
מה שאתה אומר נכון בתוחלת.
באופן פרטני בהחלט ייתכן שכניסה עם הכל תוביל מהר לנזק ממשי.

זה כמו להגיד שלא כדאי לבטח כלום כי בתוחלת ביטוח זה לא משתלם. זה נכון בתוחלת, אבל באופן פרטני ביטוח יכול למנוע ממך נזק גדול.
 
אני גם חושב שפסיכולוגית עדיף להתחיל במנות.
המדד העיקרי אם אתה שם יותר מדי או קצת מדי זה אם אתה ישן טוב בלילה. כמובן שאתה לא תדע עד שלא יהיו ירידות חדות אחרי שהכנסת כסף.
לגבי התהליך מול הברוקר - בלי קשר לכמה מהר ליישם את התוכנית שלך, פשוט תשתפשף על הברוקר.
הפקדת שקלים? מצויין!
עכשיו תמשוך שקלים. זה דורש הגדרה ראשונית חד פעמית. פעם הבאה יהיה לחיצת כפתור. תראה שאתה מקבל את הכסף בבנק ומרגיש נח לשלוח ולקבל.
תמיר שקלים לדולרים. תמיר דולרים לשקלים.
תקנה מניה אחת של מה שרצית לקנות, נגיד VTI.
אחרי שתעשה את הפעולות הללו פעם פעמיים, הן ירגישו לך מוכרות ולא תחשוב על זה יותר.
הרעיון זה להפריד בין החשש הראשוני של לבצע פעולה שאתה לא מכיר, לבין החשש הראשוני של להכנס בסכום גדול להשקעה חדשה. את הראשון אפשר לפתור בקלות על סכום מזערי.
אחרי זה השני הוא רק עניין של החלטה.
 
כרגע אני נוטה להשקעה של 90% מניות ו-10% אג"ח
ועוד משהו פחות קשור - חלוקות כאלה תמיד נראות לי די מצחיקות.
אתה חושב שהתיק שלך סולידי כי שמת בו גם אג"ח? כשתגיע מפולת ו- 90% מהתיק שלך יחתכו אז ה- 10% שנשארו לא מאוד יעזרו לך.
אני מבין חלוקה של 100% למי שיש לו ביצים מברזל ומשקיע לטווח של 30 שנה בלי להסתכל.
אני מבין חלוקה של 50-50 למי שרוצה להישאר עם כסף גם אחרי המפולת (אני מחזיק תיק כזה).
חלוקות עם שברי אחוזים אני לא מצליח להבין.
 
ועוד משהו פחות קשור - חלוקות כאלה תמיד נראות לי די מצחיקות.
אתה חושב שהתיק שלך סולידי כי שמת בו גם אג"ח? כשתגיע מפולת ו- 90% מהתיק שלך יחתכו אז ה- 10% שנשארו לא מאוד יעזרו לך.
אני מבין חלוקה של 100% למי שיש לו ביצים מברזל ומשקיע לטווח של 30 שנה בלי להסתכל.
אני מבין חלוקה של 50-50 למי שרוצה להישאר עם כסף גם אחרי המפולת (אני מחזיק תיק כזה).
חלוקות עם שברי אחוזים אני לא מצליח להבין.
למה לא? זה כמו קרן חירום. חלק מהכסף בצד למקרה שתזדקק לו. אני מכיר את הטיעונים נגד, ואולי עדיף לחשוב על קרן בגודל אבסולוטי ולא יחסי, אבל הרעיון של ״חלק מהכסף לא בסיכון״ הוא רציונאלי מאד.
 
למה לא? זה כמו קרן חירום. חלק מהכסף בצד למקרה שתזדקק לו. אני מכיר את הטיעונים נגד, ואולי עדיף לחשוב על קרן בגודל אבסולוטי ולא יחסי, אבל הרעיון של ״חלק מהכסף לא בסיכון״ הוא רציונאלי מאד.
מקבל, בתור קרן חרום זה בסדר.
 
תודה רבה לעונים, החכמתי. בהחלט איישם את הטיפ עם הברוקר, תודה אדם.
לגבי חלוקת אגח ומניות חשבתי שיש איזשהו ערך ל10% אג"ח ואיזון עם השנים ל50-50.
אולי אחקור עוד קצת את הנושא ואחליט אם אלך על 100% מניות או אשנה לכיוון מתון יותר..
תודה רבה!
 
מה שאתה אומר נכון בתוחלת.
באופן פרטני בהחלט ייתכן שכניסה עם הכל תוביל מהר לנזק ממשי.

זה כמו להגיד שלא כדאי לבטח כלום כי בתוחלת ביטוח זה לא משתלם. זה נכון בתוחלת, אבל באופן פרטני ביטוח יכול למנוע ממך נזק גדול.

לא כדאי לעשות ביטוח על נזק שאפשר לעמוד בו (נגיד 'ביטוח תאונות אישיות" שנותן לך כמה עשרות אלפי שקלים כשיש לך חסכונות גדולים פי עשר).
כן כדאי לעשות ביטוח על נזק שאתה לא יכול לעמוד בו (למשל לממן תרופה מצילת חיים שעולה פי 10 מהחסכונות שלך).

אם הוא מתכוון להשקיע סכום שהוא לא יכול לעמוד בהפסד של חצי ממנו, אז אלוקציית הנכסים שלו לא טובה (הרי השוק יכול לקרוס מייד אחרי שסיים את התשלום האחרון של הרכישות ההדרגתיות). במצב כזה הוא צריך להשקיע במניות חלק קטן יותר מהכסף ואת השאר להשאיר באפיקים בסיכון נמוך. זה הביטוח.

אם אלוקציית הנכסים שלו נכונה אז הוא יכול להיכנס בבת אחת, לא צריך ביטוח נוסף על הביטוח.
 
אני התחלתי להשקיע דרך IRA בקרן השתלמות וקופת גמל בסכום גבוה. מאחר ואני מייעד את הכספים לפרישה ובקופת הגמל הכספים גם בלאו הכי לא זמינים למשיכה היה לי קל פסיכולוגית להתחיל ב100% מניות. העובדה שקראתי הרבה טרם ההשקעה מסייעת לי המון בהתמודדות עם תקופה מאוד תנודתית בשוק. לא רשמת מה טווח ההשקעה שלך. בעיניי זה אולי הפרמטר הכי חשוב שישפיע על הקצאת הנכסים שלך ועל היכולת שלך להתמודד עם קריסות גדולות בשוק.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא רשמת מה טווח ההשקעה שלך
רשמתי כאן:
בדירה אני גר, את הכסף אני מעוניין להשקיע לטווח ארוך, 20 שנה ויותר.

בהנחה ואני מייעד את הכספים לפרישה בטווח של עוד 20-25 שנה ואיני תלוי בהם כלל, אני מניח שזה לא מופרך אלוקציית נכסים של 100% מניות (או 90-10) , לפחות לעשור הקרוב עד שאתחיל אולי להקצות בצורה מתונה יותר..
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D השקעה ראשונה בסכום נמוך שוק ההון 3
ל אזרח ישראלי-אמריקאי מתלבט: דירה ראשונה בארץ, בארה״ב – או המשך השקעה בשוק ההון? נדל"ן 14
N השקעה ראשונה שוק ההון 6
P דירה ראשונה | מגורים או השקעה | פוקוס בחיפוש נדל"ן 14
R השקעה ראשונה בחול נדל"ן 14
N שאלה לגבי קרנות סל - השקעה ראשונה שוק ההון 2
ב השקעה ראשונה של נדל''ן בחו''ל נדל"ן 20
divorce+5 השקעה ראשונה בקופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
Omer Daniel השקעה ראשונה - בן 23 שוק ההון 4
A השקעה ראשונה בשוק ההון באופן עצמאי שוק ההון 32
B עזרה בהבנת השקעה ראשונה בקרן נאמנות שוק ההון 7
T השקעה עצמית ראשונה בשוק ההון (סטודנט) שוק ההון 0
S השקעה ראשונה לטווח של 5 שנים שוק ההון 27
O התייעצות השקעה- פעם ראשונה שוק ההון 87
E השקעה ראשונה, קניית ETF שוק ההון 2
F כדאיות השקעה בדירה ראשונה נדל"ן 22
Y השקעה ראשונה - דרך בית השקעות או בנק? שוק ההון 5
נ השקעה ראשונה שוק ההון 7
ד השקעה ראשונה שוק ההון 1
S מיצוע (השקעה ראשונה) שוק ההון 20
ב דירה ראשונה - השקעה או למגורים? נדל"ן 20
ברזילרו לפני השקעה ראשונה - בלאקרוק בארץ או ואנגארד באירלנד? שוק ההון 37
ש השקעה ראשונה, מספר שאלות שוק ההון 1
T מישהו שיחזיק לי את היד...? (השקעה ראשונה) שוק ההון 35
unrealx השקעה בדירה, דירה ראשונה נדל"ן 5
A השקעה בדירה ראשונה שעלותה 450אלף נדל"ן 25
ת השקעה ראשונה - קושי בלחצות את הגשר הראשון שוק ההון 13
ל מתחיל בתחום ההשקעות, השקעה ראשונה שוק ההון 2
I השקעה ראשונה- קרן נאמנות 30/70 שוק ההון 2
A השקעה ראשונה שוק ההון 6
י השקעה ראשונה שוק ההון 6
J השקעה בשוק הישראלי. שוק ההון 5
M השקעה סולידית בדולרים שוק ההון 11
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A השקעה בקרנות עוקבות מדדים מנוטרלות מט"ח לאזרחים אמריקאיים שוק ההון 6
ה מסלולי השקעה בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Y השקעה לאזרח אמריקאי נדל"ן 1
S השקעה בתל אביב: בין יד אליהו לדרום העיר – ליווי מקצועי או למידה עצמאית? נדל"ן 8
עידו ג מדריך: תשלום מקדמה עקב השקעה באינטרקטיב שוק ההון 22
D משכנתא או השקעה שוק ההון 1
T קיצור תקופה, המשך השקעה במדדים, או גם וגם נדל"ן 23
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
F השקעה דרך IRA שוק ההון 13
O בירוקרטיה בדיווח על השקעה בinteractive brokers מיסים 2
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
H השקעה סולידית למימון עסקת נדל״ן שוק ההון 2
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
M כדאיות השקעה בקרן כספית למול פק"מ בבנק שוק ההון 8
ש השקעה סולידית ובטוחה! (רמז; לא לכל הדתות..) קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 20
N השקעה בקופת גמל להשקעה לבת 75 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5

נושאים דומים

Back
למעלה