• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

יומן מסע אל הלא נודע

אם העסק היה רץ עצמאי בלעדיו לגמרי עם מנהל בשכר זה משהו אחר, אבל לפי מה שכתוב אני מסיק שלא כך הדבר.
זה לא העסק הראשון שנמכר.. דווקא נשמע מפות"ש שהוא מצליח להעביר סמכויות ולפקח מלמעלה על העסק מה שמקל על ההחלפה שלו.
ברור שצריך מישהו שיתאים למלא את המשבצת ולהכנס לנעליים, אבל מי שיקנה כנראה לקח את זה בחשבון ומצא מישהו שמתאים (לפחות לדעתו) ואולי אפילו עדיף.
 
לקוח יחיד
שהוא במקרה החברה הכי חדשנית ואחת הגדולות בעולם
זה שהיא חדשנית וגדולה זה לא אומר שהיית רוצה להיות תלוי בה, כי יש לה יכולת להוריד את המחיר שהיא משלמת לך. לדוגמא יש הרבה ערוצי יוטיוב שאין להם מקורות הכנסה מחוץ ליוטיוב, ובמידה יוטיוב תוריד את החלק של היוצרים בחלוקה של הרווחים מהפרסום אז יהיה להם מאוד קשה לעבור למתחרים, כי אין הרבה מתחרים טובים, כלומר פלטפורמות תוכן וידאו שמתאימות לאותו סוג תוכן.
 
1. לזכרוני, חברת ארנק היא בהגדרה כשיש לך מעסיק אחד שקובע לך את המטלות והלו"ז. לדוגמא - שר בכיר בממשלה כיום פתח בזמנו חברת ארנק לצורך קבלת שכר עבור טור קבוע בעתון נפוץ. מנכ"ל של חברת תקשורת ידועה, פתח חברת ארנק כדי לקבל את שכרו ממנה. בשביל כל המצבים שבהם למעשה האדם עובד בשביל עסק מסוים ואמור לקבל ממנו תלוש משכורת - החוק תוקן כדי לא לאפשר את הפירצה הזאת.
לפי מה שאתה מתאר, גוגל היא לא המעסיק שלך ולא קובעת לך כלום. גוגל משלמת לאתרים וערוצי יוטיוב עפ"י הפרמטרים שלה. כדאי להתייעץ עם רו"ח/עו"ד שמבין בתחום הזה של הכנסות דיגיטליות. אולי @גרהם יכול לעזור כאן.
נראה לי שאת מתבלבלת. לפי מה שהבנתי גם מרואה חשבון וגם בקריאה ברשת ההגדרה היא שונה.
תראי מה שdrom כתב.
 
אני מניח שאתה יודע את זה, אבל רק אומר את זה ליתר ביטחון - הסיכון המרכזי כמו שאני מבין אותו הוא שהעסק תלוי בלקוח יחיד שמהווה 90% מההכנסות. זה סיכון מהותי ומשמעותי, וכנראה גם חסם לגידול.
זאת מחשבה שקיימת כל הזמן, אני מנסה לפתח עוד הכנסות צדדיות, בנתיים זה לא הולך מי יודע מה.
בתחום הזה אתה חייב להיות מאוד יצירתי.
חשבת על השקעה בעוד אתרים? כלומר לרכוש אתרים של אחרים. יש לך את הידע בתחום אז אני מאמין שתוכל להניב שם תשואה טובה, למרות שזה ללא ספק עסק ולא פסיבי כמו השקעה בבורסה למשל. כמו כן, תוכל לרשום את ההוצאה הזאת כהוצאה מוכרת ואז תוריד את כמות המס שאתה משלם, התחום הזה מאוד לא מוסדר ואנשים בתחום שלך נהנים מזה.

למה החלטת שאתה רוצה להשקיע בנדלן? זאת השאלה הראשונה שתצטרך לענ7ת עליה כדי להתקדם, או להחליט לא להתקדם בתחום.
אכן חושב על להשקיע בעוד אתרים, לפני חודש הייתי במגעים לרכישת אתר ישראלי בתחום דומה לשלי. בסוף זה לא צלח. אני מחפש פה ושם הזדמנויות. אם יצוץ לי משהו, אלך על זה.

למה נדלן? רוצה לגוון את התיק שלי. כרגע הכל (חוץ מהמוזמן) נמצא במניות. כמו כן, רוצה ליצור הכנסה פסיבית למקרה שהעסק כבר לא יהיה כזה רווחי. זאת גם הסיבה שאני משקיע בSCHD. רוצה עם השנים להגיע להשקעה גדולה בקרן הזאת כך שזה יצור לי תזרים מזומנים נחמד.
אם הוא העסק אז העסק לא שווה כלום או מכפיל נמוך מאוד, משקיעים מחפשים השקעה לא לקנות לעצמם עבודה.
אם העסק היה רץ עצמאי בלעדיו לגמרי עם מנהל בשכר זה משהו אחר, אבל לפי מה שכתוב אני מסיק שלא כך הדבר.
זה לא העסק הראשון שנמכר.. דווקא נשמע מפות"ש שהוא מצליח להעביר סמכויות ולפקח מלמעלה על העסק מה שמקל על ההחלפה שלו.
ברור שצריך מישהו שיתאים למלא את המשבצת ולהכנס לנעליים, אבל מי שיקנה כנראה לקח את זה בחשבון ומצא מישהו שמתאים (לפחות לדעתו) ואולי אפילו עדיף.
אני מאמין שהיום אני יכול למכור את העסק במיליון או שניים. אבל זה בכלל לא מדבר אליי. זה עסק שעוד עשור יכול להיות שווה הרבה יותר. ואין לי בעיה להמשיך לעשות את מה שאני עושה.
 
למה נדלן? רוצה לגוון את התיק שלי. כרגע הכל (חוץ מהמוזמן) נמצא במניות. כמו כן, רוצה ליצור הכנסה פסיבית למקרה שהעסק כבר לא יהיה כזה רווחי. זאת גם הסיבה שאני משקיע בSCHD. רוצה עם השנים להגיע להשקעה גדולה בקרן הזאת כך שזה יצור לי תזרים מזומנים נחמד.
מעולה,
באופן כללי בהכללה גסה יש בנדלן טריד אוף בין תשואת שכירות לפוטנציאל עליית ערך, כלומר ככל שתשואת השכירות יותר גבוהה הפוטנציאל לעליית ערך נמוך יותר.
בשביל הכנסה פסיבית מנדלן בארץ כדאי להשקיע מחוץ לגוש דן, כי שם תשואת השכירות גבוהה יחסית, והסיכון לא בהכרח משמעותית גבוהה יותר לדעתי (הרבה פה לא יסכימו), אבל פוטנציאל עליית הערך כן נמוך יותר לדעתי.
השאלה הבאה היא אם מעניין אותך להשקיע זמן בשביל ללמוד את התחום לעומק?
אם כן, אז בהצלחה. אם לא, אז יש היום הרבה מאוד מלווי משקיעים, והרבה מהם גם עושים עבודה טובה, אז תוכל לחפש המלצות על כמה ולבדוק לאיזה מהם אתה הכי מתחבר.
 
נראה לי שאת מתבלבלת.
הציטוט הבא הוא החלק הקריטי בעיניי
לעניין זה יראו פעולות היחיד כפעולות הנעשות בידי עובד בעבור מעסיקו
אני לא חושבת שגוגל הוא המעסיק שלך. כדאי לבדוק עם עו"ד שמבין בעניינים האלה.
 
לקוח יחיד
שהוא במקרה החברה הכי חדשנית ואחת הגדולות בעולם
ומצד שני, חברה שגם נמצאת תחת עיניהם הבוחנות של גופי רגולציה רבים, רגולציה עצמית, חוקי פרטיות, ושגם יכולה להחליט ביום בהיר לחסום שותף כזה או אחר ללא הודעה מוקדמת ומבלי לספק סיבה.
 
שלום לכולם,

כבר תקופה שאני רוצה לפתוח יומן מסע כמו של אחרים פה בפורום (שקראתי בשקיקה) אבל לא אזרתי אומץ. חששתי שאין לי מה לתרום ואולי זה לא יעניין אף אחד, אבל אחרי הכל, אני אנונימי לגמרי, אז מה כבר יש לי להפסיד :)

קצת עליי: בתחילת שנות השלושים לחיי, עצמאי בתחום הפרסום באינטרנט, רשתות חברתיות, מדיה וכו'. עוסק בתחום כ5 שנים.

שכר נטו: 35-40K
הוצאה חודשית ממוצעת: 6.5-7K ללא הוצאות חד פעמיות כמו טיסות, טיפול לרכב וכו'.

השקעות:
אני יודע שהתיק מאוד מבולגן, מכיר את הדעה הרווחות פה בפורום ואפילו מסכים עם זה. בהמשך תבינו איך הגעתי לתיק כזה מבולגן.
סנופי: 155K (חלק קטן בVOO והשאר בקרן של בלאקרוק השקלית)
MSCIEURO: 56K
SCHD: 30K
תא125: 13K
תכ.תאנדלן: 12K
7 מניות ישראליות: 183K
17 מניות בוול סטריט: 267K
סה"כ תיק מניות: 717K
קרן פנסיה: 100K
קרן השתלמות: 40K לא נזילה

מוזמן: 300K בעו"ש למטרת רכישת דירה

הפעם הראשונה שנכנסתי לשוק ההון היתה בגיל 20, השקעתי כ20 אש"ח מבלי להבין שום דבר בשום ההון ומניות כי חשבתי שזה מגניב ושמעתי שאנשים עושים מזה כסף. כמובן שמהר מאוד הפסדתי כמה עשרות אחוזים מההשקעה שלי וכיאה לאדם שלא מבין כלום החלטתי למכור הכל ולהתרחק ממניות כמו מאש.
וכך היה, לא נכסתי לשוק ההון במשך יותר מעשור, עד שהקורונה הגיעה וריסקה את השווקים. בכל מקום דיברו על ההתרסקות ועל חברות שנחתכות ב20/30/40 אחוזים. זה מאוד עניין אותי ולא נראה לי הגיוני שדבר כזה קורה. אחרי שראיתי שאין גופות ברחובות כמו שהפחידו אותנו בתקשרות החלטתי לנצל את ההזדמנות ולקנות מניות. כי אפילו למישהו חסר השכלה פיננסית כמוני זאת היתה נראית הזמנות פז.

תחילה השקעתי במניות ישראליות גדולות, מוכרות ויציבות כמו חברות בנקים ונדלן מהגדולות בארץ. קניתי אותם במחירים מאוד נמוכים ובמשך חודשים הם היו במחירי רצפה. למזלי לא נתתי לפחד לשלוט בי ולא מכרתי את המניות. מה שהתברר כצעד נכון וכמעט כל המניות עלו ב50%-100% מאז ועד היום. זה גם מה שמסביר את הנתח הישראלי הגדול בתיק.

אחרי זמן מה החלטתי להשקיע גם בוול סטריט, התחלתי ללקט מניות שנראו לי אטרקיביות (מבלי באמת לנתח לעומק). לאט לאט צברתי עוד מניות, השקעתי עוד כספים. כך התיק גדל ותפח לו. אחרי כשנה בשוק ההון הייתי מורווח העשרות אחוזים שהיו שווים כבר אז כ100K ש"ח.

לאחר כשנה בשוק גילתי את הסולידית ולאט לאט התחלתי להבין שאני לא מבין כלום ואסטרטגיית ההשקעות שלי (שלא באמת היתה קיימת) גרועה ביותר. גילתי את עולם המדדים והETF. למדתי שלא חייבים להיות אקטיביים ולא צריך לחפש את הטסלה הבאה. מאוד התחברתי לקונספט ההשקעה הפסיבית והבנתי שזאת הדרך שלי.
לקח לי כמה חודשים ללמוד ולהבין שמעכשיו זאת האסטרטגיה שלי. לפני חצי שנה החלטתי שמעכשיו אני משקיע בעיקר בסנופי ומדד אירופאי. מאז כ80% מההפקדות החודשיות שלי הולכות למדדים ו20% למיצוע מניות שאני מחזיק בהן ומאמין בהן (קונה בעיקר רק כשיש ירידות משמעותיות).

כרגע החלטתי לא למכור ישר את כל המניות שאני מחזיק. אני מאמין שלפחות מחצי מהמניות האינדיבידואליות שאני מחזיק, אני אפטר בשנה הקרובה.

התלבטויות ומחשבות:
*אני מחזיק סכום די גדול בעו"ש למטרת קניית דירה, הסכום שוכב שם כבר כשנה ועדיין לא עשיתי שום צעד משמעותי חוץ מלחפש דירות באינטרנט ולקרוא קצת בתחום. המהלך קצת מפחיד אותי, בעיקר כי אני לא יודע איפה לקנות דירה, איזו דירה (חדשה או לא), למגורים או להשקעה.
*ב5 שנים העסק שלי קיים, הוא תמיד התפתח בקצב די מהיר, כל שנה עליה של כמה עשרות אחוזים. וב2020 התחלתי כבר להרוויח סכומים די מכובדים. בשנה האחרונה העסק די תקוע וההכנסות לא גדלות, זה מאוד משפיע על המוטיבציה, לא משנה מה אני עושה, זה פשוט לא עובד. נכון שאני עדיין מרוויח טוב והעסק מתפקד ואני מודה על מה שיש, אבל כשאתה עובד קשה ונמצא באותו מקום זה הורג את המוטיבציה.
*כרגע אני עוסק מורשה, חושב כבר זמן מה לפתוח חברה בע"מ אבל נתקל בקשיים. נאמר לי שאם אין לי 4-5 עובדים בעסק ו/או רוב ההכנסות מגיעות ממקור אחד אז החברה נחשבת כחברת ארנק ולכן אצטרך לשלם מס כמו עצמאי. אשמח לשמוע דעות מאנשים שמבינים בתחום.
*לאחרונה הצלחתי להוריד מעצמי את עומס העבודה ע"י חלוקת העבודה לפרילנסרים, מה שגרם לירידה משמעותית בזמן העבודה שלי ונשאר לי הרבה זמן פנוי. כיום אני עובד בערך 6 שעות, לפעמים קצת יותר או קצת פחות (תלוי במצב רוח). בעקבות זה שיש לי זמן פנוי, אני מוצא את עצמי חסר מעש, לכן חשבתי להתחיל להתנדב פעם בשבוע אבל לא באמת יודע איפה. כמו כן חשבתי לעשות קורסים/חוגים כלשהם על מנת למלא את הזמן. אשמח לשמוע הצעות למקומות התנדבות וקורסים מעשירים.


המטרות שלי:
1. להמשיך להשקיע כל חודש ולאזן את התיק כך שסנופי יהיה כ60-70% מהתיק, מדד אירופאי כ15-20%, חשיפה לישראל 5-10% והשאר מניות אינדיבידואליות (לא יותר מ5).
אני מודע שישראל היא ל5-10% מהשוק העולמי, אבל אני מאמין בכלכלת ישראל ומוכן שזה יהיה הנתח שלי בתיק.
מודע לזה שאין לי מידע עודף על השוק ועדיף לא להשקיע במניות פרטניות, אך עם זאת, מעדיף להשקיע חלק קטן מהתיק בזה.
2. להמשיך להשקיע בעסק, להמשיך לחשוב מחוץ לקופסה, לפתח ולא לתת לשום סטגנציה להשפיע עליי.
3. להחליט לגבי הדירה - אם אני מחליט שלא לקנות דירה אז להשקיע חלק מהסכום בשוק ההון.
4. למצוא מקום להתנדב בו.
5. למצוא קורס/חוג/תחביב חדש שיעסיק אותי ויעשיר אותי.

אשמח לשמוע את דעתכם על התיק שלי, על נושא הדירה, על העסק, ועל כל שאר הנושאים שדנתי בהם פה, וגם על אלה שלא דנתי בהם :)
על התיק יש לי פחות משהו חכם להגיד...אבל אני עוסק בתחום שלך(פרסום דיגיטלי זה די רחב אבל...) כבר מעל 20 שנה...אז מכיר.

1. בנושא של חברת ארנק...הייתי בודק שוב...אני אישית לא חושב שכדאי שתריץ עסק כזה דרך עוסק מורשה...אלא חברה בע"מ, תמשוך ממנה איזה משכורת שאתה רוצה ותשתמש בשאר הרווחים להשקעות או תשאיר אותם בחברה.(וכמובן תשים על החברה הוצאות פיתוח וכו)
2. בנושא של 90% הכנסות מגוגל, אתה בקלות(כנראה...מניח שיש לך אתר/אפליקציה שאדסנס הוא הדמנד העיקרי) יכול להוסיף ולגוון את ה demand שלך להכיל לקוחות נוספים...פלוס החברה שלך היא לא באמת "קלאסית" חברת ארנק...גוגל היא אגרגטור לכמות ענקית של מפרסמים.
3. אם אתה בנוח לחשוף יותר פרטים אשמח לעזור/להכיר...מחזיק מספר חברות בתחום
 
לאחר שציינת שאתה מקבל את רב ההכנסות שלך מגוגל, אני מצרף לך הערה מחוזר מס הכנסה:
..............................................................................................................
חוזר מס הכנסה מס'10/2017-רשות המסים
בנושא:סעיף62אלפקודת מס הכנסה-מיסוי בעל מניות מהותי בחברת מעטים

תשים לב לכתוב בסעיף 2.3.2.


השירות כאמור ניתןבמשך30חודשים לפחות, מתוך תקופהשל ארבע שנים.
על פי האמור לעיל, החזקה מתייחסת להכנסותממתן שירותים בלבדהניתניםעל
ידי היחיד (בעל המניות המהותי) ו/או על ידי קרובו(לפי סעיף76)ו/או על ידי עובדים
של החברה,גם אם אינם קרובים לבעל המניות המהותיו/או ע"י חברת מעטים
קשורה, כאשר70%או יותר מהכנסות החברה מקורן מאדם(או קרובו)לוניתן
השירות.מקום, ש-70%או יותר מהכנסות החברה שולמו על ידיגורם שאינו מקבל
השירותבפועל,אלא הוא רק הגורם דרכו מועברת ההכנסה לנותן השירות,ישלראות
בהכנסה,לצורךמבחן ההכנסות כאמור,כאילו התקבלה מהאדם מקבלהשירות
בפועל.
לדוגמה, סוכן ביטוחבעל סוכנות ביטוח עצמאית, שבבעלותו תיקי לקוחות,אשר
מתקשר באופן ישיר עם לקוחות שונים בהסכם למתןשירותי ביטוח אולם,בפועל
מקבל את הכנסתו בגין כל לקוח ולקוח מחברות הביטוחבהן מבוטחיםלקוחותיו,לא
יחולו הוראות סעיף62אלפקודה, ככל שהחזקה האמורה בסעיף62א(א)(3) לפקודה
אינה מתקיימת באף אחד מלקוחותיו, וזאת מכוון והמבוטחים מקבלי השירות הם
לקוחותיו של סוכן הביטוח ולא חברת הביטוח.בדומה, זמרהמופיע באירועים
ושמחות,אשר מקבל את כל הכנסותיו מאמרגן המנהל את כל ענייניו לרבות גבית
הכספים עבורו.
יצוין, כי הקביעה מי הוא הלקוח מקבל השירות מבחינה מהותית תלויה במכלול
הנסיבות של כל מקרה ומקרה
...............................................................................

לסיכום:

יש צורך לבחון מי הלקוח שלך, במקרה שלך יש לבחון את הנושא לעומק.
האם ניתן לראות בלקוחות הסופיים כלקוחות הישירים שלך, או שאתה מטפל בלקוחות של גוגל עבור גוגל.
לא היתי מסתמך על הערות בפורום בנושא זה,
תפנה לאיש מקצוע שיש לו נסיון בטיפול בתיקים מסוג זה.
לא שהוא חושב שזה הדבר הנכון לעשות, אלה היה לו דיון במס הכנסה על הנושא הספיציפי.
כמה כן, ניתן לפנות למס הכנסה בשאלה זו ולקבל Pre Ruling
במידה ולא קיים או התייחסות מקצועית.


האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי ובשום מקרה אין לראותו בגדר המלצה/עצה/חוות דעת מקצועית.
 
סיכום חצי שנתי:

בחודשים האחרונים התיק שלי, כמו של רבים אחרים, ספג מכה קשה. בגלל חשיפה יחסית גדולה למניות טכנולוגיה חוויתי ירידות משמעותיות.
מניות שמו פייפאל, פייבר וCOIN נחתכו ב50-60%. כרגע לא מכרתי אף אחת מהאחזקות האלה ולמעשה קניתי מניות של פייפאל במחיר נמוך וכנראה שאמשיך למצע עוד בהדרגה ככל שהמחיר ירד.

מכרתי מספר מניות ספציפיות כפי שהגדרתי בתחילת הפוסט שלי וכך אמשיך למכור לאט לאט את מרבית המניות הספציפיות עד שרוב התיק יהיה מורכב ממדדים.
כרגע שווי התיק הממוסה עומד על כ765 אש"ח.
כ35% מושקע מסנופי, 8% במדד האירופאי, השאר במניות ספציפיות וETFs.
למרות הירידות עדיין ממשיך להשקיע 30-40 אש"ח כל חודש (רוב הכסף הולך למדדים).

פנסיה: 100 אש"ח
קרן השתלמות: 42 אש"ח
מזומן: 340 אש"ח


בפן העסקי:
בחודשים האחרונים אני חווה קושי מסויים בעסק. יש ירירדה של כ25% בכניסות לאתר ובצפיות רשתות החברתיות השונות. בעקבות זה, ההכנסה ירדה בכ10-15%. אם אתם תוהים למה רק ב10-15 ולא ב25, זה כי למזלי הRPM ממשיך לעלות (השארה שלי שזה תלוי באינפלציה). הRPM זה הכנסה לאלף חשיפות.
זאת הרגשה לא פשוטה ומבחינת כניסות/צפיות החודש האחרון היה הכי חלש מזה 3 שנים. מרגיש קצת מתוסכל, כי לא משנה מה אני עושה, זה לא ממש מצליח. אבל אני יודע שזה זמני.

לפני כמה חודשים קיבלתי הצעה מאיזשהו סטארט אפ להשכרת זכויות על התוכן שלי לתקופה של כמה שנים. זה בגדול לא קניה כוללת של העסק אלא סוג של "השכרת העסק". ההכנסות של העסק שלי הולכות אליהם לתקופה של זמן שאנחנו מסמכים מראש. אחרי התקופה, אני ממשיך להרוויח כרגיל.
לא הגענו לשלבים סופיים של מסע ומתן אבל לפי הערכות שלי שמבוססות על נוסחאות והסברים שהם נתנו לי איך הם עובדים, הבנתי שאני יכול לקבל מהם 800-1.4M$.
אולי קצת יותר ואולי קצת פחות. אבל זה הטווח שיצא בחישוב.
בקיצור סרבתי.

מנסה את מזלי עכשיו בטיקטוק ופינטרסט. בנתיים אחרי שלושה חודשים לא כל כך הולך אבל אני ממשיך לנסות.

בנוסף שוקל לקנות/להשקיע באתרים/ערוצי יוטיוב ולהשתמש בידע שלי על מנת לקדם אותם. ואחר כך למכור או סתם להשאיר להשקעה פסיבית.

כמו כן, מס הכנסה הכירו במס שאני משלם לIRS וקיזזו לי את הסכום ששילמתי במהלך 2021.

בפן האישי:
התחלתי לחשב הוצאות חודשיות בצורה מסודרת באקסל וגיליתי שאני מוציא הרבה יותר ממה שחשבתי. בשלושת החודשים שאני עוקב אחר ההוצאות, ההוצאה החודשית הממוצעת עומדת על כ13-14 אש"ח. אם כי יש לקחת בחשבון שהייתי בחופשה בחו"ל, חופשה בארץ, אירועים משפחתיים ועוד הוצאות חד פעמיות. בחודשים הקרובים צפיות להיות עוד הוצאות גבוהות ומשמעותיות אבל אחרי ספטמבר אני מתכנן לצמצם את ההוצאות ולא להתפזר יותר. המטרה היא לשמור על הוצאה חודשית ממוצעת עד 8K.

מטרות ויעדים:
* להמשיך להזרים כסף לשוק ההון, להשקיע כמה שיותר במדדים. למכור מניות ספציפיות ככל הניתן.
* להמשיך לקדם את העסק ולחזור למגמת עליה.
* עד סוף השנה מקווה למצוא עסק שאוכל להשקיע בו ולפתח אותו.
 
סיכום רבעון 3:

למרות (ובגלל) הירידות בתקופה האחרונה, ברבעון האחרון הזרמתי 120K לשוק ההון.

שווי התיק הממוסה נכון להיום עומד על 870K.
40.7% מושקע בסנופי
9.4% מושקע בSCHD
6.8% מושקע במדד אירופאי
10% מושקע ב3 מניות ספציפות ישראליות
1.5% מושקע במדד תא 125
השאר במניות ספציפיות וETFs בחו"ל


פנסיה: 105K
קרן השתלמות: 45K
מזומן: 60K
פר"י: 225K
סה"כ נכסים: 1.3M


גם הפנסיה וקרן ההשתלמות נפגעו בצורה די רצינית.

עדיין ממשיך לצמצם את כמות החברות שאני מחזיק ומכרתי מספר מניות ברבעון האחרון לטובת קניית מדדים. נכון להיום מחזיק 3 חברות בבורסה הישראלית, 3 מדדים, ו17 מניות וקרנות בבורסה האמריקאית.

בחודשים הקרובים אמשיך למכור מניות לטובת קניית מדדים.
בשבועות האחרונים יש איזשהו חשש להמשיך להזרים כספים גדולים כל חודש לשוק בגלל הירידות, אבל אני כנראה אתגבר על המחסום הפסיכולוגי הזה ואמשיך להזרים כמה שיותר כסף פנוי לטובת המשך השקעה בשוק ההון.

בפן העסקי:
החודשים האחרונים לא היו טובים במיוחד, היתה ירידה משמעותית בהכנסות וחודש ספטמבר היה החודש הכי חלש שהיה לי בשנתיים-שלוש האחרונות.
ניסיתי את מזלי בפלטפורמות חדשות כמו טיקטוק ופינטרסט בחודשים האחרונים ולא כ"כ הלך. וויתרי על פינטרסט כי זה לא הניב תוצאות כלל ובטיקטוק אמשיך לנסות כי אני מאמין שזה עוד יכול להצליח.
מנגד, אחרי כחודשיים של התנסות בפייסבוק, הצלחתי לייצר הכנסות. כרגע זה מסתכם ב1000-1500$ דולר בחודש אבל אני מאמין שזה יכול לגדול עוד.

הרבעון האחרון לשנה הוא בדרך כלל הכי רווחי בתחום שלי ואני מקווה שכך יהיה גם השנה וכך אוכל לפצות על הרווחים הנמוכים של החודשים האחרונים.

כמו שפרסמתי בעדכון הקודם, רציתי להשקיע ביוצרי תוכן צעירים, ולקנות עסקים אינטרנטיים אבל מסתבר שזאת לא משימה כזאת פשוטה. פניתי למספר אתרים/יוצרים ואף אחד לא ממהר למכור את העסק שלו, גם לא עסקים קטנים ממש. כרגע אני יורד מהרעיון כדי שאוכל להתרכז ביצירת תוכן חדש לקראת סוף השנה כי זה קצת יותר חשוב, אבל אולי עוד אחזור לזה בהמשך.

בפן האישי:
וויתרתי על קניית דירה בשלב וזה ואני רוצה להפקיד 250-300K בפיקדון לשנה עד שנתיים.
מחכה שהבנקים יעדכנו את הריבית על הפקדונות בעקבות העלאת הריבית אתמול ואז אסגור את הנושא. מקווה לקבל באיזור ה4% שנתי. מה אומרים, זה אפשרי?

ההוצאה החודשית הממוצעת ברבעון האחרון עמדה על כ13K. ברבעון הקרוב מקווה לצמצם את זה משמעותית.


שיהיה לכם צום קל וגמר חתימה טובה!
 
סיכום רבעון 4 + סיכום שנת 2022

מטעמים שונים ברבעון האחרון הזרמתי לתיק המניות 20K בלבד.
אם להיות כן עם עצמי, כנראה קצת ניסיתי לתזמן את השוק וחיכיתי לנפילות נוספות על מנת להזרים עוד כסף. מה שלא קרה. בנוסף גם העדפתי לפתוח פקדון.

שווי התיק הממוסה נכון להיום עומד על 924K
45% מושקע בSP500
11.5% מושקע בSCHD
8% מדד אירופאי
9% 3 מניות ישראליות
1.75% מדד ת"א 125
השאר ב13 מניות ספציפיות וETFs בחו"ל

פנסיה: 114K
קרן השתלמות: 50K
פקדון חדש לשנה (צמוד לפריים): 125K
מזומן: 50K
פר"י: 120K
סה"כ נכסים: 1.38M


בחודשים האחרונים ניסיתי למצוא פקדון משתלם להחנות בו את הכסף לטווח של כשנה. לבסוף החלטתי ללכת על מסלול צמוד לריבית פריים למשך שנה עם תחנת יציאה כל רבעון. אם הריבית תעלה שוב בחודשיים הקרובים, כנראה שאפתח פקדון נוסף, הפעם אולי בריבית קבועה ולטווח ארוך יותר.

ההוצאות בחודשים האחרונים היו די יציבות. כ8-9K בחודש.

בפן העסקי:
החודשים האחרונים היו מטלטלים ולא פשוטים. הייתה ירידה משמעותית בהכנסות במקור ההכנסה העיקרי שלי. מרגיש שלא משנה מה אני עושה, זה פשוט לא מצליח.
מנגד, מקורות ההכנסה הצדדיים שלי גדלו מעט ומרגיש שאני יכול להגדיל אותן הרבה יותר בחודשים הקרובים.

מטרות ויעדים לרבעון לשנת 2023:
- להמשיך להשקיע כמה שיותר בכל חודש.
- להמשיך לצמצם אחזקה במניות ספציפיות ולהמשיך להגדיל פוזיציות במדדים.
- אם הריבית תמשיך לעלות לסגור סכום כסף נוסף בפקדון.
- בפן העסקי: להמשיך לגדול ברשתות החברתיות, לנצל את המומנטום שיש לי בימים האחרונים.
- להגשים חלומות.

שתהיה לכולם שנה מוצלחת ומשגשגת.
 
היי,
נהנתי לקרוא את היומן מסע שלך.
אני צעיר בן 26 שמחפש את עצמו מבחינת קריירה, אפשר לשמוע יותר על מה שאתה עוסק בו ? זה נשמע מעניין
 
למה אתה מחזיק 275k פקדונות/מזומן?
 
היי,
נהנתי לקרוא את היומן מסע שלך.
אני צעיר בן 26 שמחפש את עצמו מבחינת קריירה, אפשר לשמוע יותר על מה שאתה עוסק בו ? זה נשמע מעניין
היי,
סורי על התגובה המאוחרת, רק עכשיו ראיתי את ההודעה שלך.
אני עוסק בתחום הפרסום ברשתות חברתיות/יצירת תוכן.

בין היתר אני מלמד אנשים משהו שאני טוב, נותן להם תוכן בחינם לגמרי ומרוויח מפרסומות (בלוג/פייסבוק/יוטיוב/טיקטוק).

לפי דעתי אם יש לך תשוקה למשהו ואתה טוב במשהו אין סיבה שלא תוכל להרוויח מזה ע"י קורסים/יצירת תוכן וכו. ואם אתה ממש טוב בזה את גם תרוויח ממש טוב :)
 
למה אתה מחזיק 275k פקדונות/מזומן?
כרגע לא רוצה חשיפה 100% למניות.
יש ריביות יחסית גבוהות ורוצה לנצל את זה + יש מצב שאצטרך סכום של 200-300K בשנתיים הקרובות. לכן מחזיק כרגע כ245K בפקדונות.
תמיד מחזיק מזומן באיזור ה50K בעו"ש לבלתמ"ים שקשורים לעסק או לחיים האישיים.
 
סיכום רבעון 1 לשנת 2023 + סיכום שנה מאז שפתחתי את יומן המסע:

אחרי כמה חודשים לא טובים סוף סוף רואים קצת צבע ירוק במסכים :)
שלושת החודשים הראשונים לשנת 2023 היו כולם ירוקים וסה"כ עליה של כ7%.
סה"כ הפקדות מתחילת השנה: 80K

שווי התיק הממוסה נכון להיום עומד על 1.062M
48% מושקע בSP500
12% מושקע בSCHD
10% מדד אירופאי
7.5% - 3 מניות ישראליות
1.5% מדד ת"א 125
השאר ב11 מניות ספציפיות וETFs בחו"ל

גם ברבעון הזה צמצמתי אחזקות במניות ספציפיות ומקווה להמשיך לצמצם עד שאגיע למצב שבו אני מחזיק רק כמה מניות ספציפיות שאני ממש מאמין בהן.

פנסיה: 123K
קרן השתלמות: 53K
פקדון (צמוד לפריים): 125K
מזומן: 56K
פר"י: 140K
מט"ח: 40K (התחלתי לקבל שכר טרחה בדולרים אז כבר ההפקדות שמובצעות בדולרים מועברות לחשבון מט"ח בבנק)
סה"כ נכסים: 1.54M


כרגע אני מחזיק את הדולרים בעו"ש ולא כל כך יודע מה לעשות איתם. אני לא מתכוון להמיר אותם לשקלים. מחפש פקדון דולרי משתלם, אם מישהו מכיר משהו או רעיון אחר, אשמח לשמוע. ההפקדות בדולרים צפויות להמשיך ואולי אפילו לעלות בוולים.

במהלך החודש כנראה אפקיד עוד 50-100K לפקדון בתקווה לקבל 5.2% לפחות.

בפן העסקי:
אין הרבה חדש, חוץ מזה שמקור ההכנסה העיקרי שלי ירד משמעותית, לפעמים זה מאוד משפיע על מצב הרוח שלי. יש הרבה שינויים בתעשיה שאני עוסק בה. לפעמים אני מרגיש שאני לא עומד בקצב של השינויים ואף בז לשינויים, הרמה פשוט יורדת וזה מעט מעציב אותי. זה פשוט לא מה שהיה בעבר וחבל. אך אם זאת, אני מבין שבשביל להמשיך להתקיים, אני חייב לשחות עם הזרם.
מנגד ההכנסות הצדדיות שלי עלו משמעותית וכעט עומדות על כ5K$ בחודש.

הפונטציאל במקור ההכנסה העיקרי שלי הוא עצום, עם קצת מזל וקצת התמדה, אני מאמין שאני יכול להגיע להכנסה של 20-30K$ בקלות ועם הרבה "מזל" זה יכול להגיע גם ליותר. זאת הסיבה שהירידות האלה משפיעות עליי לפעמים.
בסה"כ אני אופטימי, אני יודע שיש גם כל מיני תקופות וצריך לזרום על זה.

אני מוצא את עצמי חושב יותר מדי על כסף לאחרונה. ואחת המטרות שלי לשנה הקרובה תהיה לשחרר את המחשבות האלה. אני מרגיש שאני קצת אובססיבי לעסק, כל הזמן חושב "איך לשפר", "איך להרוויח עוד". אני מאוד אוהב את העבודה שלי אבל חייב לעבוד על זה.

בנוסף אני חושב הרבה על פתיחת עסק נוסף, משהו פיזי הפעם, מחפש רעיונות, מקווה לגבש משהו בחודשים הקרובים.

בפן האישי:
לפני מספר שבועות התחתנתי עם בחירת ליבי!
היה ממש כיף ולמרות שאני לא טיפוס של אירועים ולא מת על זה שתשומת הלב מופנת אליי, חייב להגיד שהיה ממש זורם.

בקרוב טסים לירח דבש במזרח למשך 3-4 שבועות (עוד לא החלטנו לכמה זמן).

כמו כן, זכינו בדירה ב"מחיר מטרה" בפריפריה הדרומית. עדיין חושבים מה לעשות עם זה. אם הפרויקט היה מתקדם מהר, היינו הולכים על זה בסבירות גבוהה. אבל מכיוון שעדיין אין התרי בניה וכל התהליך יכול לקחת כמה שנים טובות, יש סיכוי שנוותר על זה. אעדכן בהמשך.
 
מזל טוב לכם! תעשו חיים בירח דבש.

כשתחזור, אשמח לשמוע קצת על יותר על התחום שאתה מייצר בו תוכן. לכמה טראפיק אתה צריך להגיע כדי לייצר אלף שקל למשל, האם אתה צריך שילחצו על הפרסומות שלך או מספיק שייראו אותם? מהמעט שקראתי על זה אני זוכר שזה משתנה בין הפלטפורמות. האם זה דורש ייצור תוכן על בסיס יומיומי או שאתה מקבל "תמלוגים" משמעותיים גם מתוכן ישן? האם אתה מתחזק מספר עולמות תוכן שונים או שעל אותו סוג תוכן אתה מנסה לפרסם במס' פלטפורמות שונות?
האם גם היום גוגל מהווה 90% מההכנסות שלך, ומה העיסוק הצדדי שלך? למה אתה מרגיש שהטראפיק ירד אצלך משמעותית, האם יש לך כלים לתחקר את זה, גוגל אנליטיקס או משהו? אני באמת בקושי מכיר את התחום שלך אבל מעניין אותי מאוד לשמוע איך אתה מתרגם יצירת תוכן ליצירת כסף. מאחל לך הרבה הצלחה במסע.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B יומן מסע - מעבודה אינטנסיבית להכנסה פסיבית יומני מסע אישיים 15
P יומן מסע - צעדים ראשונים יומני מסע אישיים 40
A יומן מסע - הסטודנטית הנצחית יומני מסע אישיים 2
צ יומן מסע משפחתי מעודכן - 2024 יומני מסע אישיים 1
K הפניקס - יומן מסע יומני מסע אישיים 9
TechInvest50 עדיף מאוחר מלעולם - יומן מסע של Late bloomer יומני מסע אישיים 4
האיש שבאמצע יומן מסע - האיש שבאמצע יומני מסע אישיים 11
ריש-לקיש יומן מסע - בדרך הנכונה יומני מסע אישיים 41
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 15
A יומן מסע משפחתי יומני מסע אישיים 16
M אולי אני גם אכתוב יומן מסע? יומני מסע אישיים 50
T יומן מסע - צעיר סולידי יומני מסע אישיים 15
R יומן מסע לזוג צעיר יומני מסע אישיים 8
H יומן מסע - סטודנט לקראת הסוף (וההתחלה...) יומני מסע אישיים 7
ב יומן מסע בעשר אצבעות יומני מסע אישיים 41
י יומן מסע - חולם שמתעורר חלקית יומני מסע אישיים 8
W יומן מסע - זוג בני 28 יומני מסע אישיים 18
D יומן מסע - לחתונה אוף טופיק 18
I יומן מסע לחייל המשוחרר יומני מסע אישיים 22
מ יומן מסע אישי - גיל 33 יומני מסע אישיים 10
R צעדיי הראשונים בחיים הבוגרים - יומן מסע רנדומלי יומני מסע אישיים 4
א יומן מסע של שני בנים ואבא שלהם יומני מסע אישיים 2
H יומן מסע | דור ה-Y יומני מסע אישיים 17
Wizard יומן מסע החל מ-30 יומני מסע אישיים 10
M יומן מסע מגיל צעיר יומני מסע אישיים 24
R יומן מסע של מורשע לשעבר יומני מסע אישיים 16
Y יומן מסע של בחור מתלבט יומני מסע אישיים 24
D יומן מסע - מהגנה להתקפה יומני מסע אישיים 56
F יומן מסע - זוג צעיר. מטרה: חופש כלכלי יומני מסע אישיים 13
ל יומן מסע שלי - לשם ובחזרה יומני מסע אישיים 37
deussex יומן מסע לחופש כלכלי, מימוש ומשמעות לחיים יומני מסע אישיים 305
O יומן מסע, מטרות ותהיות לעתיד. יומני מסע אישיים 21
Shay36 יומן מסע - הדרך לחיות ולהתעשר מעולם ממניות. יומני מסע אישיים 17
ז יומן מסע משעמם יומני מסע אישיים 19
D יומן מסע של חוסך סביר מינוס יומני מסע אישיים 44
ב יומן מסע שלי יומני מסע אישיים 5
F יומן מסע של הייטקיסט בתחילת דרכו באחת מחברות ה-FANG (גאמפא) יומני מסע אישיים 21
ז תחילתו של יומן מסע פרקטי יומני מסע אישיים 19
ח יומן מסע - טווח ארוך או קצר יומני מסע אישיים 9
אומרית יומן מסע- ההתחלה יומני מסע אישיים 48
L יומן מסע 2020 יומני מסע אישיים 39
Mr. Bigglesworth יומן מסע של חתול קירח יומני מסע אישיים 60
Cassandra Gemini יומן מסע של זוג הייטקיסטים יומני מסע אישיים 30
chen15 פתיחה של יומן מסע בסיומה של שנה יומני מסע אישיים 145
C יומן מסע לעצמאות כלכלית לאדם הצעיר יומני מסע אישיים 7
ו יומן מסע אישי - שלב א' יומני מסע אישיים 4
H בן 26, יומן שיתוף יומני מסע אישיים 8
ט יומן של התחלה מהוססת יומני מסע אישיים 17
ח יומן חיים יומני מסע אישיים 94
סול יומן המסע של סול יומני מסע אישיים 35

נושאים דומים

Back
למעלה