• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תחילתו של יומן מסע פרקטי

זהיר

משתמש רשום
הצטרף ב
26/10/20
הודעות
11
דירוג
3
היי,


קצת על עצמי:

עולם ההשקעות תמיד הפחיד אותי אך מצד שני מאוד סקרן אותי. הרבה פעמים מצאתי את עצמי קורא על איך להשקיע בכל מיני צורות (שוק ההון, נדל"ן וכו') ואפילו כמעט רכשתי דירה (העסקה התפוצצה ממש לקראת הסוף בגלל חששות אישיות שלי ושל בת זוגתי).

לסולידית נחשפתי לא מזמן ונשאבתי ומצאתי את עצמי קורא בשעות לא שעות את הבלוג ואפילו הרבה מהשרשורים בפורום. אני יודע שזה כלום זמן ויש כאן אנשים שנמצאים מעל 5 שנים אבל החלטתי שהגיע הזמן להפסיק לפחד ולעשות מעשה - אז הנה אני כותב את הפוסט הזה (כבר משהו).

אני כן אוהב את העבודה שלי אך לא הייתי מתנגד להוריד את אחוז המשרה ולבנות לי עוד רשת בטחון במקרה שאצטרך לשים את המפתחות על השולחן.


נתונים יבשים:

בן 28 נשוי עובד בהייטק, גר בשכירות עם בת הזוג.


הכנסות ונכסים:

· הכנסה שלי ~K14.5 נטו.

· בת זוגתי כרגע התחילה לעבוד אחרי תואר ומרוויחה בסביבות K5 נטו.

· 500K בעובר ושב.

· 18K קרן השתלמות - אלטשולר מסלול מניות, דמי ניהול 0.75% על צבירה

· 75K פניסה - אלטשולר מסלול לבני 50 ומטה, דמי ניהול 0.1% על צבירה, 1.49% על הפקדה.


הוצאות:

· 2500 שכירות

· 2500 שונות (רכב, אוכל, הוצאות שוטפות וכו').

· אין הלוואות.


תיק השקעות נחשק:

· 70% - ishares core s&p 500 ucits etf (1159250)

· 20% - ishares core msci europe ucits etf eur (acc) (1159094)

· 10% - ishares core msci em imi ucits etf (1159169)


דרך מיטב דש:

· פעולות כלליות בחשבון: דמי טיפול 15 ש"ח בחודש (כל השאר פטור)

· פעולות בארץ: קניה/מכירה מניות 0.085%

קניה/מכירה אג"ח 0.08%

קניה/מכירה מק"מ 0.06%

כמלת מינימום 4.5 ש"ח

· פעולות בארה"ב: קניה/מכירה מניות סנט למניה או מנימום 8$




תוכנית לעתיד:

רכישה של התיק ההשקעות הנ"ל דרך מיטב דש ולאחר מכן הפקדה של ~K10 בחודש. לאחר שנראה יציבות בעבודה של בת זוגתי כנראה נחליט להגדיל את ההפקדות. עם הכסף של ההפקדות לרכוש אג"חים בלבד (להוריד תנודתיות), מכיוון שלאחר 3-4 אני רוצה למשוך כ 50% מהתיק לרכישת דירה למגורים (תהיה דירה ראשונה). אני יודע שמבחינה כלכלתי זה לא משתלם אך לגור בגירה משלי יקנה לנו ביטחון ואנחנו מוכנים לשלם עבור זה.

עצמאות כלכלית לא על הפרק גם בגלל עניין הדירה וגם שאיננו לחוצים לצאת ממעגל העבודה, לכן תיק ההשקעות יהיה במתכונת צבירה לפחות 25 שנים (לא כולל המשיכה לסכום התחלתי לדירה).


*אג"חים שירכשו במתכונת ההפקדות יהיו:

· 50% - iShares Core Gl Aggregate Bd UCITS ETF USD Dis.

· 50% - אג"ח ממשלתי כללי

שאלות:

1. בראשותי RSU (סכום זניח כרגע) שאקבל כל שנה, מבחינת הגיון נראה לי כי עדיף למכור מתי שאפשר את המניות ולהשקיע בתיק ההשקעות כדי לפזר סיכונים, האם השיקול נכון?

2. במהלך הרכישה הראשונה, האם עדיף לרכוש בפעימות או שאין לאיזה משמעות ואפשר ב"מכה" אחת?

3. האם ניתן/ צריך להתמקח על אחד מנתוני דמי הניהול שיש לי (אשמח למחיר נקוב שמישהו מקבל)?

4. האם זה הגיוני לקנות בכל ההון העצמי 100% מניות ובהפקדות 100% אג"חים עד אשר התיק יתאזן ל 70/30?

5. האם במדדים של בלאקרוק אני קונה בשקלים וכך חוסך לי המרה לדולרים?

6. הערות/הארות או כל תגובה אחרת תתקבל בברכה, אני כאן כדי ללמוד ולקבל ביקורת ואציין שוב שאני חדש בעולם ההשקעות.
 
ברוך הבא, נשמע שאתה בדרך הנכונה בהצלחה(:
 
ברוך הבא

1. בראשותי RSU (סכום זניח כרגע) שאקבל כל שנה, מבחינת הגיון נראה לי כי עדיף למכור מתי שאפשר את המניות ולהשקיע בתיק ההשקעות כדי לפזר סיכונים, האם השיקול נכון?
צריך להכניס לעניין גם שיקולי מס, בעיקר אם הערך של המניות עלה משמעותית ממתי שקיבלת את ההקצאה. אם זה המצב, יכול להיות שישתלם לך לחכות שנתיים או אפילו יותר על מנת להנות מהטבת מס די משמעותית.

2. במהלך הרכישה הראשונה, האם עדיף לרכוש בפעימות או שאין לאיזה משמעות ואפשר ב"מכה" אחת?
החלטה שלך. בתוחלת עדיף להשקיע את הכל בפעימה אחת אבל אתה לא חי בתוחלת, אתה חי בהתממשות יחידה של התהליך האקראי הזה שנקרא שוק ההון. תחשוב איך תתנהג אם תשקיע הכל בפעימה אחת והשוק יתרסק ביום שאחרי. אם תוכל לעמוד בזה כאמור בתוחלת תרוויח.

3. האם ניתן/ צריך להתמקח על אחד מנתוני דמי הניהול שיש לי (אשמח למחיר נקוב שמישהו מקבל)?
תמיד.

4. האם זה הגיוני לקנות בכל ההון העצמי 100% מניות ובהפקדות 100% אג"חים עד אשר התיק יתאזן ל 70/30?
הכל הגיוני כל עוד יש לך תוכנית שאתה שלם איתה ויכול לבצע בכל תרחיש. אולי במקום למצע אבל להכנס רק למניות בהתחלה עדיף פשוט להכניס את כל הסכום אבל מראש לאלוקצייה שנבחרה (70-30 במקרה שלך), כך שבתקווח תוכל לעמוד פסיכולוגית בכל תרחיש.

5. האם במדדים של בלאקרוק אני קונה בשקלים וכך חוסך לי המרה לדולרים?
כן.

6. הערות/הארות או כל תגובה אחרת תתקבל בברכה, אני כאן כדי ללמוד ולקבל ביקורת ואציין שוב שאני חדש בעולם ההשקעות.
בת זוגי ולא בת זוגתי.
 
תודה רבה לאיחולים ולמי שנתן דעה :).
  • בקשר לשאלה 3 אשמח אם מישהו יכול לפרט באילו דמי ניהול חשוב יותר להתמקח ואפילו לתת מספרים לאן אפשר לרדת.
  • נקודה שלא נגעתי בו בתוכנית זו האסטרטגיה של הקניה בתקופת הצבירה, אשמח אם מישהו ישלח לי לינק (או יסביר) בנושא שאחקור את הנושא.
 
בקשר לשאלה 3 אשמח אם מישהו יכול לפרט באילו דמי ניהול חשוב יותר להתמקח ואפילו לתת מספרים לאן אפשר לרדת.
מיותר, דמי הניהול שקיבלת הם נמוכים וסטנדרטיים, האפשרות היחידה לחסוך בעלויות באופן לא זניח היא לעבור לברוקר זר.
 
אחרי התעמקות יותר רחבה בנושא הבנתי שיותר מתאים לי להירשם לבורקר זר ואכן נרשמתי ל IB (ישירות).

השאלה שלי אם יש איזו הבדל כשאני קונה את הקרנות של blackrock דרך IB, לעמות קניה שלהם בארץ דרך ברוקר ישראלי?
 
אחרי התעמקות יותר רחבה בנושא הבנתי שיותר מתאים לי להירשם לבורקר זר ואכן נרשמתי ל IB (ישירות).

השאלה שלי אם יש איזו הבדל כשאני קונה את הקרנות של blackrock דרך IB, לעמות קניה שלהם בארץ דרך ברוקר ישראלי?
דרך IB אתה לא אמור להיות מסוגל לרכוש את הגרסה הישראלית (אלא אם כן אתה לא ישראלי או משהו כזה).
אבל אם גם דרך ברוקר ישראלי התכוונת לקרנות גרסה דולרית / לא שקלית אחרת אז לא אמור להיות הבדל משמעותי.
 
אני ישראלי ואני מתכוון לקנות רק קרנות של בלאקרוק כרגע, אז יותר משתלם לי לעבור ל IB ישראל ולקנות פשוט את הקרנות השקליות?
או להישאר ב IB (ישירות), להמיר את השקלים לדולרים ולקנות את הקרנות של בלאקרוק הדולריים?
 
או להישאר ב IB (ישירות), להמיר את השקלים לדולרים ולקנות את הקרנות של בלאקרוק הדולריים?
אם כבר פתחת חשבון ישירות ב- IB, תקרא את הפוסט על מייק המשקיע המתחיל, יש חלופות טובות יותר מאשר 3 הקרנות של בלקרוק שזמינות גם בארץ.
 
אני ישראלי ואני מתכוון לקנות רק קרנות של בלאקרוק כרגע, אז יותר משתלם לי לעבור ל IB ישראל ולקנות פשוט את הקרנות השקליות?
א. קרנות של בלקרוק הן לא בהכרח נסחרות בבורסת תל אביב (רובן נסחרות בבורסאות אחרות)
ב. דרך IB ישראל אתה בפועל עובד עם IB הבינלאומית ולכן אתה לא יכול לקנות בבורסת תל אביב אם אתה ישראלי (עניין רגולטיבי)
ג. כמו שכתבו לך יש חלופות "זרות" שאתה יכול לקנות ועמלות ההמרה דרך IB די נמוכות (0.002% עם מינימום 2 דולר)
 
שאלה של בורים - מדוע להחזיק כל כך הרבה כסף בעו"ש? לא כדאי לשים אותו במקום כשלהוא שבו הוא לא יספוג את ירידת הערך?
 
שאלה של בורים - מדוע להחזיק כל כך הרבה כסף בעו"ש? לא כדאי לשים אותו במקום כשלהוא שבו הוא לא יספוג את ירידת הערך?
כמו שטענתי בהודעה הראשונה: מתוך חוסר ידע פחדתי להשקיע באפיק כזה או אחר, שמה אני אפסיד כסף והעדפתי להחזיקו בעו"ש.
 
לאחר מחקר נוסף, הבנתי שיותר משתלם (בחשבון ברוקר זר) לעבור לתיק פשוט יותר ובעל דמי ניהול נמוכים יותר:

50% VTI
20% VXUS
30% BND

עם דמי ניהול של 0.042%

שאלות:
1. קצת מתקשה למצוא את הקרנות הנ"ל ב IB ולא רוצה לעשות טעות. אז האם הקרנות הבאות הן אכן האמריקאיות המדוברות?
VTI VANGUARD TOTAL STOCK MKT ETF ARCA
VXUS VANGUARD TOTAL INTL STOCK NASDAQ.NMS
BND VANGUARD TOTAL BOND MARKET NASDAQ.NMS

2. בטוח שכבר דיברו על זה בפורום אבל לא מצאתי אז אשמח ללינק. האם יש מדריך איך להתעסק עם הדיווח מס? איך כותבים לאן שולחים? ומתי?

3. בהינתן שאני לא חושש ממס ירושה, רוצה 30% אג"חים ואני רוצה להשקיע בחו"ל בהטיה קלה לשוק האמריקאי, האם התיק אופטימלי לשיקולים שלי?
 
נערך לאחרונה ב:
3. בהינתן שאני לא חושש ממס ירושה, רוצה 30% אג"חים ואני רוצה להשקיע בחו"ל בהטיה קלה לשוק האמריקאי, האם התיק אופטימלי לשיקולים שלי?
BND מחזיקה את כל שוק האג״ח האמריקאי. היא לא מחזיקה אג״ח מחוץ לארה״ב.
BNDX מחזיקה אג״ח לא אמריקאי.

גילוי נאות -
50% VTI
20% VXUS
30% BND
זה בדיוק התיק שלי אבל באחוזים שונים.
 
עם הכסף של ההפקדות לרכוש אג"חים בלבד (להוריד תנודתיות), מכיוון שלאחר 3-4 אני רוצה למשוך כ 50% מהתיק לרכישת דירה למגורים (תהיה דירה ראשונה).
האם התיק אופטימלי לשיקולים שלי?
אישית אני לא הייתי משקיע בBND ל3-4(ופחות עם כסף מהפקדות חודשיות) שנים כשהמטרה היא לקנות דירה בארץ.

לא ממליץ\מייעץ
 
אולי לא הייתי ברור, אז אני אחדד. זה התיק שאני רוצה מההתחלה:

50% VTI
20% VXUS
30% BND

ועם ההפקדות אני אבצע איזונים.

שאלה, אם BNDX בעל פיזור גדול יותר, למה BND יותר פופולרי בקרב האנשים בפורום?
 
נערך לאחרונה ב:
אישית אני לא הייתי משקיע בBND ל3-4(ופחות עם כסף מהפקדות חודשיות) שנים כשהמטרה היא לקנות דירה בארץ.

3 - 4 זהו טווח קצר מדי גם בשביל BND?

וכעבור 3 - 4 שנים אמשוך רק כ 50% מהתיק ולא את כולו.
 
3 - 4 זהו טווח קצר מדי גם בשביל BND?
תלוי מה המטרה,לקניית דירה בארץ(בשקלים) בעוד שנים בודדות אני אישית לא הייתי משקיע באג"ח דולרי.
כמובן לא ממליץ\מייעץ
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א תחילתו של מסע של יליד 99' יומני מסע אישיים 12
boredwhitecollar תחילתו של תיק השקעות ונהול שוק ההון 22
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
מ התיק של האמיץ שוק ההון 42
K דוחות של סיכום פעולות באקסלנס טרייד שוק ההון 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
R טעות של הברוקר בחישוב מגן מס בנייר של איישרס מיסים 11
ת האם הקמפוס החדש של אוניברסיטת חיפה באמת כמו שמתארים אותו? "חדשני והייטקי" התפתחות אישית 14
D מה דעתכם על טוקניזציה של מניות/אג"ח/מתכות/מט"ח? שוק ההון 27
Count Olaf איך להתמודד עם התנהלות לא תקינה של אחראי ועד הבית? נדל"ן 14
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
ב אתר מסחר של הפניקס (לדוגמה) מתורגם מאנגלית ? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
כלבלבון מה המשמעויות של התחלת דיווח מיסים לארה"ב בתור עצמאי? שוק ההון 42
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה