• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חוזה השקעות שעשיתי | דעות?

theinvestor123

משתמש רשום
הצטרף ב
21/11/20
הודעות
6
דירוג
5
עוסק במכירות פרונטליות (סלולר), בן 22, רווק ללא ילדים. הכנסה חודשית: 8,000 ₪ נטו. הכנסה חודשית פנויה לחסכון: 5,000 ₪. חסכונות שנצברו עד כה: 35,000 ₪, בנוסף, ישנו מזומן על-סך 15,000 ₪ אשר מיועד בתור חיסכון חירום במידה ואזדקק להוצאה לא צפויה.


לומד לימודי תואר בוגר בהיסטוריה באוניברסיטה הפתוחה – שכ"ל של 9,000 לשנה בערך (כלול בהוצאות).


יעד


בגדול, המטרה היא לחסוך כסף ולהגדיל את שווי התיק שלי ככל האפשר תוך לקיחת סיכון נמוך ככל הניתן על-ידי פיזור מנייתי. אני משער שבאזור גיל 35 ארצה להשתמש בחלק ניכר מהתיק בכדי לקנות בית (כמובן עם משכנתא - שלא תעלה על החזר חודשי של 5,000 ₪).


להשתמש בשאר הכסף כדי להוציא את הבית ממשכנתא, לחסוך עבור ילדיי ולהמשיך לצבור לעבר חופש כלכלי בגיל מאוחר יותר.
בחוזה זה אתמקד בחלק הראשון של התוכנית שלי, משמע עד הגיעני לגיל 35.


רציונל מאחורי היעד


1) לאור ילדות שכללה הרבה מעברי דירה (אני גר כרגע בדירה השביעית מאז שנולדתי) אני מעוניין להשתקע במקום אחד, מבלי להיות תחת מרותו ותלוי בטוב לבו של בעל בית מסוים. אני רואה בזה הזדמנות לעצמאות שמעולם לא זכיתי לה.


2) בהמשך לקודם, אחדד כי אני לא רוצה להיות תלוי באף גורם מלבדי.


3) לא סומך, ולא רוצה לסמוך, על קרן הפנסיה ו/או הממשלה שתממן אותי בעת זקנה.


4) אני רוצה לטפח את התחביבים שלי. יש כל-כך הרבה עיסוקים שאני נהנה מהם כמו שחייה, משחקי מחשב, שחמט, למידת שפות, ספרים, סדרות, מוזיקה, טיולים ועוד.

5) על אחת כמה וכמה לאור העובדה שמה שמעניין אותי ללמוד הוא היסטוריה – אני מקבל על עצמי את העובדה כי ישנה סבירות גבוהה אשר בעתיד הכנסתי תהיה נמוכה משארצה בכדי לסגל לעצמי חופש כלכלי. על-כן, עליי להתחיל לחסוך ולדאוג לעתיד הכלכלי שלי מוקדם ככל הניתן.


כלים למימוש היעד


תיק השקעות פאסיבי ממדדים רחבים.


הקצאת נכסים בתיק ההשקעות


עד גיל 30:


אפיק מנייתי – 100%


בהדרגה מגיל 30 עד גיל 35:


אפיק מנייתי – 80%


אג"ח – 20%


שיקולים בקביעת הרכב התיק (יכולת לספוג סיכון)


לקראת תכנון "יציאה" חלקית מתיק ההשקעות מעבר הדרגתי לתיק בעל סיכון נמוך יותר הכולל אג"ח, כרגע לאור גילי הצעיר מאוד איני רואה סיבה שלא להשקיע את חסכונותיי במניות בלבד, אין לי שום כוונה להשתמש בכסף בעשור הקרוב לכל הפחות.


מעולם לא הייתי מושקע בשוק ההון ולכן אין ביכולתי לדעת כיצד אתמודד עם קריסה ברגע האמת כשאחת תקרה (ואחת כמובן תקרה במוקדם או במאוחר), אך אני מודע לכך שבהשקעה לטווח ארוך הסיכון יורד משמעותית ואני מוכן לדחות את תאריך היציאה שלי במידה ובסמוך אליו יקרא משבר כשם שאני לא מתכנן להישען על כספי תיק ההשקעות לשימושים שוטפים.


אני לא מצפה שבעתיד הכנסתי תהיה "גבוהה", כך שבמידה מסוימת אחווה קושי בלראות את ההשקעה יורדת לטמיון. עם-זאת, אני צעיר מאוד ובעל אורח חיים "חסכוני" ופשוט, מבלי צורך להרשים אחרים ומבלי להיות מושפע במידה רבה מתרבות הצריכה הכה רווחת. איני מתכנן להשתמש במניות להוצאות קבועות ב-20 השנה הקרובות ולכן אני לא אראה צורך למשוך את כספי בניסיון להצילו מתוך ידיעה כי ערכו יעלה בעתיד.


נתון מעניין הוא שבהתחשב בחסכונות הנמוכים שצברתי עד כה, במידה ובשנים הקרובות יהיה משבר כדוגמת הסאב-פריים, הפקדות רציפות יכולות אף להביא את התיק לרווח בסיום המשבר מכיוון שאני קונה חלק ניכר מהתיק שלי (כשם שאין לי חסכונות רבים מראש) במחיר נמוך מאוד בגלל המשבר.


שינויים צפויים בהרכב התיק


אני לא חושב שאביא יותר מילד אחד עד גיל 35, כמובן שאני לא יודע ומבלי קשר, גם ילד אחד הוא הוצאה גבוהה שיש להיות מוכן אליה. קשה להכין את התיק לכל תרחיש, ולמען האמת אני גם לא רואה צורך לעשות זאת, איני מתכוון "להתמודד עם הבעיה כשהיא תצוץ" אך איני מתכוון להביא ילד לעולם מבלי מחשבה כלכלית מעמיקה ומקדמת הכוללת הבנה האם אני מסוגל לעשות זאת מבחינה כלכלית ואיך הדבר משפיע על היעדים שלי (משמע, האם לדוגמא אצטרך לדחות את מטרתי לקנות בית בכמה שנים).


מוצרי השקעה:


מכיוון שכרגע בידי רק 35,000 ₪ להשקיע איני מתכנן לפרוס את התיק למספר רב של מניות, אני רואה בזה בזבוז מוחלט של זמן. בעוד כשנה כשאהיה בן 23 ולאחר הפקדה של 60,000 ₪ וצבירת ערך בתיק הקיים בשיעור משוער של 10% (כולל דיבידנדים) אגיע ל- 100,000 ₪ מושקעים במניה אחת. לאחר-מכן אשקיע במניות נוספות, להלן התוכנית:


במשך שנה אחת, עד גיל 23:


35,000 ₪ כרגע ב iShares S&P 500
הפקדה רבעונית נוספת על סך 15,000 ₪ לקניית מניות אלו.


החל מלאחר שנה (משמע, מרגע שהגעתי לחסכון בתיק של 100 אש"ח) ועד גיל 30:


קניות מניות בתיק כך ש:


60% מסך התיק הינו – iShares S&P 500


25% מסך התיק הינו – iShares MSCI Europe


15% מסך התיק הינו – iShares Emerging Markets


לאחר גיל 30:


הפקדות רבעוניות לטובת אג"חים כך שלקראת גיל 35 בערך כ-20% מהתיק יהיה אג"חים. חייב להודות שאיני מבין מספיק באג"חים כרגע כדי להגיד באיזה אג"חים אני מעוניין.



שיקולים בבחירת מוצרי ההשקעה
:



בחרתי במניות של iShares בשל שער המיסוי על הדיבידנדים (15%), דמי ניהול נמוכים וקבועים (במחשבה עתידית של עוד 10-15 שנה אני משער שקרנות סל כמו הסנופי של קסם יעלו את דמי ניהול, ובשביל השקט הנפשי שלי אני מעדיף לא לקחת את הסיכון ופשוט להשקיע בקרן סל הרבה יותר גדולה וגלובלית שהסיכויים שתעלה את דמי הניהול שלה נמוכים משמעותית).


אני לא רוצה קרן מגודרת מט"ח, אני.. צריך להתעסק במט"ח בעצמי ולהפסיד כסף רב, מדובר בהתעסקות מינימלית בתיק פאסיבי בעל תשואה נאה וסיכון שאני מוכן לקחת אותו. הפריסה בין שלוש המניות נובע מכוחן של ארה"ב אירופה וכו' בשוק הכלכלי הגלובלי (עם זאת, יכול להיות שטעיתי מעט בהערכות שלי לטובת קרן אחת או אחרת).


אסטרטגיית תפעול התיק


אחת ל3 חודשים, כלומר אחת לרבעון, אבצע איזון של תיק ההשקעות.


השאיפה היא לאזן ע”י הפקדות בלבד כל עוד הדבר אפשרי באמצעות ההכנסה הפנויה, על מנת לחסוך בעמלות.


מדי חודש לפחות 5 אש”ח מההכנסות יוקצו אל תיק ההשקעות. כלומר בכל מועד איזון אפקיד כ- 15 אש”ח.


בכל מקרה, בכל מועד איזון אשאיר בעו"ש 15 אש”ח על מנת שלא אאלץ למשוך כספים מתיק ההשקעות עבור הוצאות בלתי מתוכננות.


בשום אופן אין למשוך כספים מהתיק או לשנות את הקצאתו המקורית עקב טלטלות כלכליות, התרסקות מניות, או רעש פיננסי חדשותי.


האם היעד ריאלי?


בהנחה שהתשואה השנתית מהחלק המנייתי בתיק (כולל דיבידנדים) תהיה 11%, אזי בגיל 35 החלק המנייתי בתיק יעמוד על 1.4 מיליון ש"ח.


בהנחה והחלק האג"חי בתיק יצבור 4% תשואה שנתית ושאתחיל להפקיד לטובת אג"חים בגיל 30 אזי בגיל 35 החלק האג"חי בתיק יעמוד על 350 אלף ש"ח.


אבל מה אם לא?


אם לא, אז אאלץ לדחות את היעד, למשוך יותר כסף מהתיק בכדי לממן את הבית או לפרוס את המשכנתא על תקופה ארוכה יותר (המטרה היא שבכל מקרה היא לא תעלה על 5,000 ₪ החזר חודשי ותהיה לכל היותר בשווי סכום כולל של 60% מהבית).


התרעות


התראות יסומנו כאירועים בלוח השנה (Google Calendar).


הפקדות (ואיזון ע”י מכירות בעתיד) – העשירי לחודשים; פברואר, מאי, אוגוסט, נובמבר. חודשים אלו נבחרו שכן אני מתחיל להשקיע בחודש נובמבר שהוא גם חודש היום הולדת שלי וזה מפשט בפניי את החיסכון. בקיצור, נוחות.


בחודש נובמבר, אם יש נייר בהפסד + רווחי הון באותה שנה ממכירות, אז בדיקת אפשרות להחלפתו בנ”ע דומה על מנת ליצור מגן מס עד גובה מס רווחי ההון של אותה שנה.


בדיקת תשקיפים ודמי ניהול נ”ע- נובמבר


הגשת דו”ח למס הכנסה אם יש מגן מס להעביר לשנה הבאה + תיאום מס על עבודתי כשכיר אם יש צורך – מאי.


גיל 30 – הערכת מצב והתאמת התיק לתיק עם אופק של 5 שנים.


גיל 35 – הערכת מצב ובדיקה האם הגעתי ליעד, ואם לא, חישוב מסלול מחדש.


הוצאות בלתי מתוכננות


הוצאות בלתי מתוכננות לעולם לא ימשכו מהתיק.


בעו”ש תמיד תהיה רזרבה בסך 15 אש”ח אשר יכולה לשמש להוצאות בלתי מתוכננות.


אני לא מעוניין להשקיע יותר מ-5000 בחודש בתיק בהתחשב בהכנסתי כרגע. את הכסף העודף אשאיר בחשבון כמזומן (או כפיקדון פר"י בבנק).


מחשבות


- האם כדאי אולי להשקיע אך ורק בקרן סנופי?


- האם כדאי להשקיע באג"חים בגיל מוקדם יותר מאשר 30?

- האם היעד שלי הגיוני?

- האם אני אמור להתמקד בהעלאת ההכנסה שלי במקביל?


הצהרת התחייבות


אני מתחייב להפקיד מדי רבעון את הסכום שהוחלט עליו בחוזה זה, ולא למשוך כספים מהתיק אלא במקרי חירום בריאותיים ובפרט לא בעת טלטלות בשוק ההון.
 
ברוך הבא לפורום.
 
בהנחה שהתשואה השנתית מהחלק המנייתי בתיק (כולל דיבידנדים) תהיה 11%
מאד לא ריאלי, צפי של 6% ברוטו יהיה ריאלי עם מרווח ביטחון, אז 4.5% נטו לאחר מיסים.
בהנחה והחלק האג"חי בתיק יצבור 4%
תנסה יותר בכיוון של 1% ברוטו (במקרה הטוב) ו0.85% נטו.
 
ברוך הבא.

רואים שלמדת והשקעת מחשבה בכתיבת החוזה, הכל מנוסח ברור ובפשטות - שאפו!

לי אישית יש 4 מחשבות בנושא:
1.
בהנחה שהתשואה השנתית מהחלק המנייתי בתיק (כולל דיבידנדים) תהיה 11%,
בהנחה והחלק האג"חי בתיק יצבור 4% תשואה שנתית
ההנחות לא סבירות בעיני, 11% שנתי (ריאלי, כולל דיבידנדים, לפני מס) זה מספר מאוד גבוה - גבוה יותר מהממוצע ההיסטורי בהרבה, העשור האחרון שהיה מניב במיוחד בשוק האמריקאי אינו דוגמא לשום דבר, להיפך - אחרי רצף כזה של תשואות גבוהות בעשור אחרון הסבירות שבעשור הבא התשואות יהיו נמוכות יותר עולה.
בכל מקרה, בתור מי שמתכוון להשתמש בכסף בעוד פחות מ- 15 שנים התשואה משחקת תפקיד משני לעומת גובה החסכון [להרחבה ראה כאן]. אני במקומך הייתי מניח משהו בטווח שבין 5%-7% (ריאלי, כולל דיבידנדים, אחרי מס) עבור מניות. לגבי אג"ח זה לא ממש רלוונטי לעשור הקרוב שלך, אבל כרגע סביבת הריבית היא אפסית והאג"ח נותן תשואה אפסית בהתאם.

2.
3) לא סומך, ולא רוצה לסמוך, על קרן הפנסיה ו/או הממשלה שתממן אותי בעת זקנה.
גישה טובה, אם כי תזכור שרוב מוחלט של הסיכויים הוא שכל מה שתפקיד לקרן הפנסיה שלך - יחזור אליך ללא פגע בגיל פרישה. אז תפקיד לקרן הפנסיה ואל תמשוך משם כספים (אלא אם זה בפטור ממס וגם אז צריך לחשוב), תחשוב על זה כעל "תעודת ביטוח" לגיל זקנה.

3.
האם אני אמור להתמקד בהעלאת ההכנסה שלי במקביל?
זה הדבר הכי חשוב שאתה צריך לעשות בגילך. רוצה לחסוך הרבה כסף ומהר? תרוויח יותר, זה הכל.
איך שלא תסובב את זה, הרבה יותר קל לחסוך 50% מהכנסה של 15,000 ש"ח לעומת 50% מ- 8,000 ש"ח (וגם יהיה לך יותר כסף בשורה התחתונה).
הדרך לשכר גבוה יכולה להגיע בהרבה דרכים, להיות נציג שירות זוטר או בוגר תואר בהיסטוריה (לא מזלזל, זה תואר מרתק) לא כלולות בהן.

4. סביר להניח שעד שתגיע לגיל 35 התכנית שלך תשתנה לפחות כמה פעמים, יציאה מבית ההורים תעלה לך את הוצאות המחיה וסביר שלא תרצה להתקיים מ- 3000 ש"ח לאורך זמן. הופעה של בת-זוג יכולה להיות בעלת השפעה דרמטית למדיי על התכניות, כנ"ל ילדים. אבל זה לא משהו שאמור להפריע לך לשלב הזה.
שינוי תכניות זה לא באג, זה פיצ'ר, זה טוב שיש לך דרך שאתה הולך בה.

בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:
מאד לא ריאלי, צפי של 6% ברוטו יהיה ריאלי עם מרווח ביטחון, אז 4.5% נטו לאחר מיסים.
בחישוב שלי התייחסתי לרווח נומינלי (דבר שהוא לא בהכרח חכם, למרות שהמיסוי על המניות שבחרתי הוא פחות או יותר נומינלי למיטב הבנתי).
בכל מקרה זה נראה שהייתי ממש off בחישובים, הם מאוד "יומרניים" בהתחשב בעשור האחרון וזה לא ריאלי, אתה צודק.

תנסה יותר בכיוון של 1% ברוטו (במקרה הטוב) ו0.85% נטו.
חח אוקיי זה נשמע הגיוני אם מדברים במונחים ריאלים, נמוך בלי קשר אבל כמובן שהסיכון בהתאם. נניח ואתה שם את עצמך בנעליים שלי, האם היית משקיע באג"חים מוקדם יותר? משמע, האם תוכנית ההשקעה בפני עצמה נראית טוב. (כמובן שבהתאם לנתונים שאתה ואחרים פה מציגים אני צריך לשנות את היעד שלי בשנים/מספרים).

ההנחות לא סבירות בעיני, 11% שנתי (ריאלי, כולל דיבידנדים, לפני מס) זה מספר מאוד גבוה
ניסיתי להתייחס לזה במונחים נומינליים, בדיעבד זה לא נראה כדבר חכם במיוחד כי זה לא באמת מייצג את כוח הקנייה הריאלי שיהיה לי. בלי קשר נראה שהפלגתי מאוד בהערכות שלי.

זה הדבר הכי חשוב שאתה צריך לעשות בגילך. רוצה לחסוך הרבה כסף ומהר? תרוויח יותר, זה הכל.
איך שלא תסובב את זה, הרבה יותר קל לחסוך 50% מהכנסה של 15,000 ש"ח לעומת 50% מ- 8,000 ש"ח (וגם יהיה לך יותר כסף בשורה התחתונה).
הדרך לשכר גבוה יכולה להגיע בהרבה דרכים, להיות נציג שירות זוטר או בוגר תואר בהיסטוריה (לא מזלזל, זה תואר מרתק) לא כלולות בהן.
כמה שאתה צודק, חבל שהנושאים שמעניינים אותי לא שווים פרוטה חח. התחלתי לימודים במקור של כלכלה (בעברית) והפסקתי מחוסר עניין אחרי שנה. ה rabbit hole הזה של עיסוק עתידי הוא אולי קצת גדול מדי מלהיכנס אליו אבל אני מקווה בעתיד להרוויח טוב, ומשלים עם העובדה שסביר להניח שזה לא יקרה חח. שקלתי להתחיל sidegig בסגנון shopify בזמני הפנוי.
 
גם אני מתרשמת מהרצינות והבגרות בגיל כל-כך צעיר, כל הכבוד!
הערה 1 - לפי גובה ההוצאות כיום אני מבינה שאתה גר אצל ההורים. כתבת על שאיפה לגור במקום משלך ולסמוך רק על עצמך אבל ביעדים לא ציינת מתי אתה מתכנן לעשות זאת. קח בחשבון שזה ישפיע על גובה החסכון החודשי שלך ולכן גם על התפתחות תיק ההשקעות.
 
חח אוקיי זה נשמע הגיוני אם מדברים במונחים ריאלים, נמוך בלי קשר אבל כמובן שהסיכון בהתאם. נניח ואתה שם את עצמך בנעליים שלי, האם היית משקיע באג"חים מוקדם יותר? משמע, האם תוכנית ההשקעה בפני עצמה נראית טוב. (כמובן שבהתאם לנתונים שאתה ואחרים פה מציגים אני צריך לשנות את היעד שלי בשנים/מספרים).
שמע אסור לייעץ פה אבל הטווח שלך די רחוק ואם אפשר לעמוד בתנודתיות הגבוהה סביר להניע (אבל ממש לא בטוח) שתיק עם מרכיב מנייתי גבוה יותן לך תשואה גבוהה יחסית.
את הצפי של כמה יהיה הייתי מתקן להערכות יותר ריאליות ושמרניות.
לא יעוץ, דעתי בלבד.
 
עוסק במכירות פרונטליות (סלולר), בן 22, רווק ללא ילדים. הכנסה חודשית: 8,000 ₪ נטו. הכנסה חודשית פנויה לחסכון: 5,000 ₪. חסכונות שנצברו עד כה: 35,000 ₪, בנוסף, ישנו מזומן על-סך 15,000 ₪ אשר מיועד בתור חיסכון חירום במידה ואזדקק להוצאה לא צפויה.
ברוך הבא! יישר כח ובהצלחה !
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ד שיתוף חוזה השקעות של חייל משוחרר - אשמח לעזרה! שוק ההון 3
ח חוזה מול בית השקעות - האם רשאים לשנות התנאים צרכנות פיננסית 1
ב חוזה שכירות לטווח ארוך נדל"ן 76
S חוזה עם מעסיק על שכר ברוטו נמוך שלא כולל הפרשות ??? אוף טופיק 6
ש קרן ישראלית על מדדי חול : חוזה עתידי או Swap שוק ההון 0
ד פיצוי על הפסקת חוזה שכירות - מלחמת חרבות ברזל מיסים 0
R האם קבלן יכול להפר חוזה אחריות בגלל המלחמה? נדל"ן 3
ז חוזה עבודה גלובאלי אוף טופיק 17
S התנהלות הצדדים בשכירות כאשר אין חוזה תקף נדל"ן 23
A ביטול חוזה בהפרת חוק המכר? נדל"ן 11
deussex האם אתם עושים חוזה השכרה דרך עורך דין ? מרגיש מבולבל, אשמח לתובנות נדל"ן 28
מ ערבות עבור חוזה שכירות נדל"ן 6
ptom חוזה העסקה ללא קה"ש וללא אופציה לעבודות מהצד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
deussex תהליך חיפוש דיירים וחתימה על חוזה - לבד או דרך סוכן נדל"ן + עו"ד נדל"ן 27
D חוזה שכירות תמוה לדירה שאנחנו רוצים לעבור אליה אוף טופיק 25
K האם חוזה שכירות חוקי ? נדל"ן 15
Shnizelia תביעת אבטלה כאשר יש חוזה עבודה חתום אוף טופיק 5
ה חוזה שכירות - דגשים נדל"ן 32
ת עורך החוזה מעוניין לערוך חוזה על נייר בטחוני אוף טופיק 1
M הארכת חוזה בבניין המיועד לפינוי בינוי? נדל"ן 6
A בדק בית לפני חוזה בקניית דירה יד שנייה נדל"ן 9
ת רכישת דירה הרשומה בטאבו כחברת גוש חלקה - אישור משפטי למשכנתא לפני חתימה על חוזה נדל"ן 1
A רכישה מקבלן - הצעות לנספח שינויים להסכם (חוזה)- מבקש עצתכם בנושא נדל"ן 5
ה לקיחת משכנתא אחרי חתימה על חוזה נדל"ן 31
יהודה שוורץ חתימת חוזה עבודה - נורמות אוף טופיק 13
M מה קורה אם קונה דירה לא מצליח לשלם אחרי חתימת חוזה ורישום הערת אזהרה? נדל"ן 7
S חוזה עבודה בהייטק ישראלי לעובד לא ישראלי אוף טופיק 1
J פטור ממס שבח - שנה וחצי מרגע חוזה, או מרגע קבלת הדירה? (דירה יד 2) נדל"ן 1
V מה ואיך אתם מבררים על חברה לפני חתימה על חוזה עבודה? התפתחות אישית 3
ל חוזה שכירות אוף טופיק 10
ד חתימה אלקטרונית על חוזה שכירות אוף טופיק 1
א חוזה עתידי דולר שקל שוק ההון 4
Y חתימה על חוזה שכירות נדל"ן 33
T ביטול חוזה מחיר למשתכן נדל"ן 2
T "זכינו במחיר למשתכן" - האם כדאי להפר חוזה? נדל"ן 68
A איך עוברים דירה באמצע חוזה אוף טופיק 9
א התייעצות בנושא פינוי, ותשלום בעת חתימת חוזה נדל"ן 8
Fitch חוזה עבודה בעיריה אוף טופיק 9
ה עזרה באיתור חוזה על MSCI World שוק ההון 6
1337justme חוות דעת על תיק לפני קניה - חוזה אישי ראשוני שוק ההון 32
T לקיחת משכנתא על בסיס חוזה מכירת דירה נדל"ן 2
L רכישת חוזה עתידי על המדד מול אופציה דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 4
P המשך חוזה שכירות אוף טופיק 6
P המשך חוזה שכירות אוף טופיק 3
ח מבקש המלצה לעו"ד מקצועי לעינייני חוזה שכ"ד אוף טופיק 0
ל חוזה עבודה אוף טופיק 9
K חוזה עבודה - פנסיה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 5
P הצעת עבודה מול חוזה עבודה אוף טופיק 4
Oziris חוזה אישי + מבנה התיק שוק ההון 14
G חוזה ההשקעות שלי + מבנה התיק שוק ההון 16

נושאים דומים

Back
למעלה