• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

חוזה עם מעסיק על שכר ברוטו נמוך שלא כולל הפרשות ???

  • פותח הנושא פותח הנושא sobesobe
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

sobesobe

משתמש רשום
הצטרף ב
15/8/23
הודעות
28
דירוג
0
אהלן חברים וחברות,

זוגתי היקרה התחילה לעבוד בבית ספר דרך עמותה שאחראית על שיעורים נוספים בבית הספר (כגון אומנויות וכו').

היא סיכמה עם המנהלת (מתועד) על סכום של 29,500 ברוטו כשכירה סה''כ עבור הפרוייקט שנמשך כמה חודשים.

בחוזה שלה רשום:
" מוסכם כי התמורה הכוללת עבור הפרוייקט תעמוד על סך של 25,500 ברוטו (להלן: "התמורה"), שתשולם ב-6 תשלומים שווים(6 משכורות חודשיות) בחודשים 3/24-8/24.

משכר זה ינוכו כלל הניכויים המחוייבים על פי דין, ובהתאם לו יחושבו התנאים הסוציאליים. "

בנוסף, בגלל שיחות בנושא, הם שלחו "סימולציית שכר" להבהרה בטבלא שכזאת:

"סה""כ שכר בחוזה" 25,500.00

ביטוח לאומי 905.25

פיצויים 2,125.00

גמל 1,657.50

מס שכר 1,912.50

עלות ימי חופשה 1,214.29

"סה""כ שכר וסוציאליות" 29,489.54

"סה""כ עלות מעסיק" 33,314.54


חישוב עלות ימי חופשה

שכר בחוזה 25,500

שכר חודשי 4,250

עלות יום עבודה 202

עלות פדיון 6 ימי חופשה 1,214

שכר כולל ימי חופשה 26,714

לא עושה רושם שיש אישה כוונת זדון או ניצול אלא חוסר מקצועיות(אלא אם כן אני לא מבין משהו לגבי הנושא שזה בהחלט אפשרי), כן יש כוונה לשלם במלואו אבל זה מוגדר באופן משונה בחוזה.

כך או כך, נדמה שהחוזה לא מעגן את זכותה למלוא ה-29,500 וגם לא מעגן את חישוב ההפרשות לפי הסכום המלא.

פספסתי משהו? זה תקין? אף פעם לא נתקלתי בכזה דבר, לא כשכיר ולא כעצמאי.
 
פספסתי משהו? זה תקין? אף פעם לא נתקלתי בכזה דבר, לא כשכיר ולא כעצמאי.
בחישוב הזה השכר הוא 25,500₪
4 אלף הנוספים הם הפרשות סוציאליות.
תבדוק יותר מדוייק מה כתוב בחוזה, אם כתוב שהשכר הוא 29,500₪ או שכוסם כך בעל פה, אז נראה לי שהחישוב שגוי.
אבל אם הציטוט שהבאה הוא 25,5500 אז זה נכון

אבל מכיוון שאיני איש מקצוע, אז אולי תנסה לברר דרך ארגוני עובדים למינהם?

השימוש בתוכן הרשומה על אחריות הקורא בלבד
 
תבדוק יותר מדוייק מה כתוב בחוזה, אם כתוב שהשכר הוא 29,500₪ או שכוסם כך בעל פה, אז נראה לי שהחישוב שגוי.
אבל אם הציטוט שהבאה הוא 25,5500 אז זה נכון

היי, תודה על התגובה.
כמו שציטטתי בחוזה:

מוסכם כי התמורה הכוללת עבור הפרוייקט תעמוד על סך של 25,500 ברוטו (להלן: "התמורה"), שתשולם ב-6 תשלומים שווים(6 משכורות חודשיות) בחודשים 3/24-8/24.

משכר זה ינוכו כלל הניכויים המחוייבים על פי דין, ובהתאם לו יחושבו התנאים הסוציאליים. "

הם הסבירו בע"פ ובטבלא כי השכר מגיע סה"כ ל~29,500 אבל זה עדיין נראה לי מוזר שזה לא כתוב במפורש בחוזה.

הסיכום הוא בבירור (עדיין) על 29,500 אבל זה לא מצויין בחוזה. האם ברוטו לא אמור לכלול בתוכו את כל הניכויים, ימי החופש וכו'?
 
אוףטופיק
@sobesobe
האם יכול לפרט מה זו העמותה הזו, מה שמה וכיצד יוצרים קשר?
 
הסיכום הוא בבירור (עדיין) על 29,500 אבל זה לא מצויין בחוזה. האם ברוטו לא אמור לכלול בתוכו את כל הניכויים, ימי החופש וכו'?
בדרך כלל כשמסכמים שכר, מדובר על הסכום שהולך לעובד וממנו יורדים המסים.
ולא על הפרשות סוציאליות, למרות שבפועל גם הן הולכות לעובד.
 
האם ברוטו לא אמור לכלול בתוכו את כל הניכויים, ימי החופש וכו'?
מהחוויה האישית שלי כשמבקשים שכר ברוטו בראיון עבודה זה לא כולל ימי חופש, נסיעות, קצבת הבראה, הפרשות למינהם, תן ביס ואחרים
כלומר כשאני מבקש X בראיון אני מצפה שבחוזה יהיה רשום X (יכול להיות שזה יהיה מפורק לשכר להפרשות ושכר ללא הפרשות) ושהברוטו בתלוש משכורת הראשון שהוא חודש מלא יהיה X (בדרך כלל זה גבוה יותר כי מוסיפים נסיעות . . .)
מהברוטו הזה מורידים מיסים, הפרשות פנסיוניות ואחרים . . .
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
כשמסכמים דברים בעל פה
מחכים למשהו כתוב
ואז מבינים...

זה לא כזה מקובל, אבל גם לא כזה מוזר
ביקשה 29,500
הם מראים לה שזה מה שהיא תקבל
חלק היום, חלק מחר

אין פה טענה של ממש כלפי המעסיק כי הוא דווקא פירט
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
flower חתמתי על חוזה הייטק ראשון – מה פספסתי? יזמות והגדלת הכנסות 12
I כמה שאלות בנוגע לתמורה בפינוי בינוי על פי חוזה ונספח נדל"ן 12
Count Olaf מה לכלול בהצעת חוזה שכ"ד לבעל הבית? נדל"ן 6
י תשלום שכר עורך דין במקרה שלא נחתם חוזה נדל"ן 64
T חוזה אחיד בפינוי-בינוי נדל"ן 13
M כמה פעמים סביר/לגיטימי להגיע לראות את הדירה לפני חתימה על חוזה נדל"ן 14
א משא ומתן (החלפת טיוטות) - חוזה מכר דירה - בקשה להמלצות נדל"ן 15
קפיטליסט מרושע חוזה שכירות מסחרי - מה נהוג לגבי חידוש \ הארכה נדל"ן 10
Captain Sparo תשלום פיצוי במקום צביעת דירה בסוף חוזה - האם לגיטימי ומוסרי? נדל"ן 11
A חתימת חוזה חדש עקב מכירת חברה (הייטק) פוסטים מאיכות נמוכה 6
Count Olaf חוזה שכירות אישי בדירת שותפים? נדל"ן 10
לאץ' חידוש חוזה- חידוש ערבות בנקאית? נדל"ן 12
ב חוזה שכירות לטווח ארוך נדל"ן 77
ש קרן ישראלית על מדדי חול : חוזה עתידי או Swap שוק ההון 0
ד פיצוי על הפסקת חוזה שכירות - מלחמת חרבות ברזל מיסים 0
R האם קבלן יכול להפר חוזה אחריות בגלל המלחמה? נדל"ן 3
ז חוזה עבודה גלובאלי אוף טופיק 17
S התנהלות הצדדים בשכירות כאשר אין חוזה תקף נדל"ן 23
A ביטול חוזה בהפרת חוק המכר? נדל"ן 11
deussex האם אתם עושים חוזה השכרה דרך עורך דין ? מרגיש מבולבל, אשמח לתובנות נדל"ן 28
מ ערבות עבור חוזה שכירות נדל"ן 6
ptom חוזה העסקה ללא קה"ש וללא אופציה לעבודות מהצד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
deussex תהליך חיפוש דיירים וחתימה על חוזה - לבד או דרך סוכן נדל"ן + עו"ד נדל"ן 27
D חוזה שכירות תמוה לדירה שאנחנו רוצים לעבור אליה אוף טופיק 25
K האם חוזה שכירות חוקי ? נדל"ן 15
Shnizelia תביעת אבטלה כאשר יש חוזה עבודה חתום אוף טופיק 5
ה חוזה שכירות - דגשים נדל"ן 32
ת עורך החוזה מעוניין לערוך חוזה על נייר בטחוני אוף טופיק 1
M הארכת חוזה בבניין המיועד לפינוי בינוי? נדל"ן 6
A בדק בית לפני חוזה בקניית דירה יד שנייה נדל"ן 9
ת רכישת דירה הרשומה בטאבו כחברת גוש חלקה - אישור משפטי למשכנתא לפני חתימה על חוזה נדל"ן 1
A רכישה מקבלן - הצעות לנספח שינויים להסכם (חוזה)- מבקש עצתכם בנושא נדל"ן 5
ה לקיחת משכנתא אחרי חתימה על חוזה נדל"ן 31
יהודה ש. חתימת חוזה עבודה - נורמות אוף טופיק 13
M מה קורה אם קונה דירה לא מצליח לשלם אחרי חתימת חוזה ורישום הערת אזהרה? נדל"ן 7
S חוזה עבודה בהייטק ישראלי לעובד לא ישראלי אוף טופיק 1
J פטור ממס שבח - שנה וחצי מרגע חוזה, או מרגע קבלת הדירה? (דירה יד 2) נדל"ן 1
V מה ואיך אתם מבררים על חברה לפני חתימה על חוזה עבודה? התפתחות אישית 3
ל חוזה שכירות אוף טופיק 10
ד שיתוף חוזה השקעות של חייל משוחרר - אשמח לעזרה! שוק ההון 3
ד חתימה אלקטרונית על חוזה שכירות אוף טופיק 1
T חוזה השקעות שעשיתי | דעות? שוק ההון 7
א חוזה עתידי דולר שקל שוק ההון 4
Y חתימה על חוזה שכירות נדל"ן 33
T ביטול חוזה מחיר למשתכן נדל"ן 2
T "זכינו במחיר למשתכן" - האם כדאי להפר חוזה? נדל"ן 69
A איך עוברים דירה באמצע חוזה אוף טופיק 9
א התייעצות בנושא פינוי, ותשלום בעת חתימת חוזה נדל"ן 8
Fitch חוזה עבודה בעיריה אוף טופיק 9
ה עזרה באיתור חוזה על MSCI World שוק ההון 6

נושאים דומים

Back
למעלה