• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

התייעצות לגבי תיק השקעות ראשון

ומי שהיה משקיע בקרן מגודרת היה נהנה מכל התשואה ?
כן. אם המנייה עלתה מ-100 דולר ל-120 דולר, אז הקרן המחקה הישראלית המגודרת מט"ח תעלה מ-100 שקלים ל-120 שקלים, גם אם הדולר נחלש ב-10%. קרן חשופה הייתה נפגעת מההיחלשות הנ"ל, כלומר הייתה עולה רק מ-100 שקלים לבערך 110 שקלים.

מצטער אני עדיין לא מבין באמת למה לכולם היה מוזר ההשקעה בקרן מגודרת מט"ח
מהשיקולים שאני ואחרים ניסינו להסביר לך.

במצב הקיים של היחלשות הדולר והתחזקות השקל קרן זו תרוויח יותר מקרן חשופה.
קודם כל, זה שהשקל התחזק בזמן האחרון לא אומר שהוא ימשיך להתחזק גם בעתיד. אולי דווקא הוא הגיע לשיא ומעכשיו הוא צפוי בעיקר להיחלש?
אבל הנקודה החשובה היא שאתה עדיין חושב על זה בצורה לא נכונה. זה לא נכון להגיד שהשקעה בקרן חשופה שקולה להימור שהדולר יתחזק, והשקעה בקרן מגודרת שקולה להימור שהדולר ייחלש. כלומר, זה לא שאתה חייב להמר על אחד המטבעות ולפי זה צריך לבחור את סוג הקרן. אלא: השקעה בקרן חשופה שקולה ל"הימור" על נכס הבסיס בלבד (אתה מאמין שה-S&P יעלה ולכן אתה משקיע בו), בעוד שהשקעה בקרן מגודרת שקולה להימור גם על היחס שקל/דולר. ושוב אני מפנה להודעה השנייה כאן כי היא מסבירה את זה היטב: http://www.hasolidit.com/kehila/threads/קופת-גמל-פסיבית-מול-ira-פסיבי.5088/page-2

אתה אישית במצב השוק הנתון ובמצב הדולר בפרט היית בוחר בקרן חשופה או מגודרת לתווך השקעה של 5-8 שנים?
אני באופן אישי מושקע במניות חו"ל באופן לא מגודר וממשיך לקנות מדי חודש יחידות בקרנות כאלו. לא ממליץ ולא מייעץ.

והאם היית לוקח כשיקול את היחלשות הדולר כיום או שלטווח השקעה רחוק לא היית לוקח את היחלשות הדולר כאינדיקטור ?
שוב, אתה נכנס כאן להימורים על מט"ח. זה לא תחום העיסוק שלי אחרת הייתי קבצן ברחוב.
 
: השקעה בקרן חשופה שקולה ל"הימור" על נכס הבסיס בלבד (אתה מאמין שה-S&P יעלה ולכן אתה משקיע בו), בעוד שהשקעה בקרן מגודרת שקולה להימור גם על היחס שקל/דולר. .
תודה על הסבלנות, עשית לי סדר בכל הבלאגן ועכשיו הנושא ברור לי.
אני האמנתי שהמדד יעלה ולא רציתי להיות מושפע מיחס השקל/ דולר ולכן בחרתי במגודרת, מה שבעצם בדיעבד גרם לי להיות מושפע ביחס בין הדולר/שקל.
 
אופטימי לגבי השוק ומוכן להסתכן ולספוג הפסדים על מנת להשיג תשואה גבוהה.
זה כמא כולם מוכנים השאלה היא כמה הפסדים?
מניות יורכבו מ-:
10% - תכלית TTF ת"א 35
45% - קסם KTFי S&P 500 Index מנוטרלת מט"ח
30% - MTFי 600 Stoxx Europe - מגודרת מט"ח סד-2
15%- DAX 30 MTF מגודרת מט"ח
לדעתי יש מקום להפחית בכמות התעודות ולשקול ויתור על גידור המט"ח שבתוחלת מורידה את התשואה שלך.
לא יעוץ כמובן.
מצטער אני עדיין לא מבין באמת למה לכולם היה מוזר ההשקעה בקרן מגודרת מט"ח למרות שבמצב הקיים של היחלשות הדולר והתחזקות השקל קרן זו תרוויח יותר מקרן חשופה.
1. לא בהכרח כיוון שלגידור הזה ישנן עלויות לא מבוטלות + העובדה שלתעודות האלה יש בדרך כלל דמי ניהול גבוהים יותר.
2. ומה יקרה לקרן אם הדולר יתחזק והשקל יחלש?
 
זה כמא כולם מוכנים השאלה היא כמה הפסדים?

לדעתי יש מקום להפחית בכמות התעודות ולשקול ויתור על גידור המט"ח שבתוחלת מורידה את התשואה שלך.
לא יעוץ כמובן.
התיק הזה כבר לא רלוונטי , אבל אילו היה רלוונטי הייתי משקיע בקרן אחת שמורכבת מכמה שווקים שונים ובכך מוריד את עלויות דמי הניהול והייתי בוחר בקרן חשופה למט"ח.

1. לא בהכרח כיוון שלגידור הזה ישנן עלויות לא מבוטלות + העובדה שלתעודות האלה יש בדרך כלל דמי ניהול גבוהים יותר.
2. ומה יקרה לקרן אם הדולר יתחזק והשקל יחלש?
לא הבנתי נכון את נושא החשיפה/גידור. לא רציתי להיות מושפע מהיחס בין שקל לדולר ומה שעשיתי בעצם זה כן להיות מושפע מהם.
 
שלום לכולם,
לאחר שבפוסט הקודם שהעליתי קיבלתי תגובות בונות לגבי תווך ההשקעה הקצר (2-3 שנים) ופיזור הנכסים (80% מניות ו20% אג"ח) עשיתי חושבים עם עצמי ובו שיניתי את תכנון התיק מא' עד ת'.

כאמור אני בן 22 חייל עם חיסכון של 120K.
כל חודש אני חוסך עוד לפחות 4K נכון לתקופה זו.
בכוונתי להמשיך לחסוך כסף על מנת לפתוח עסק/דירה בעוד כ-2/3.
לכן בתיק שאנהל השקיע רק 20K בהפקדה ראשונית ובהמשך כל רבעון אפקיד לתיק עוד כ3K, למשך זמן של 5-8 שנים.
את שאר הכסף 100K ועוד 3K כל חודש מהמשכורת אפקיד לאיזו תכנית חיסכון כלשהי נזילה שבה אוכל להשתמש עוד כ-2/3 לפתיחת עסק/דירה.
בתיק החדש מטרת התיק תהיה לנהל תיק השקעות לתווך בינוני עם אופציה לארוך. כלומר התיק ינוהל למשך זמן של 5-8 שנים שהשאיפה היא שבתקופת זמן זו שאמורה להיות תקופת העשייה שתעצב את חיי הבוגרים אבסס את עצמי עד כדי כך שאוכל להרשות לעצמי להמשיך לנהל את תיק ההשקעות לתווך ארוך יותר מהתכנון (יותר מ-8 שנים) ולא לגעת בכסף שנצבר בו.
השאיפה הנוספת היא שבמשך ה5-8 שנים הראשונות לתיק ככל שאתקדם בתפקידים/משכורות אוכל להפקיד יותר מ3K כל רבעון לתיק, אך לא פחות מזה.

אז כאמור התיק ינוהל לתווך של 5-8 שנים.
אני מוכן לקחת סיכונים בתיק בגלל שהוא יורכב מפחות מרבע מההון האישי שלי , ולכן אני חושב שאוכל להתמודד עם קריסה תקופתית של התיק. לכן אנהל אותו מ-65% מניות ו-35% אג"ח

(הפוסט נערך - התכוונתי לVXUS ולא לVT)
הרכב המניות - 65% :
30% VXUS
30% VTI
5% - נדלן שיורכב מ - 50% VNQ
50% VNQI

אג"ח - 35% :
10% תכלית מחקה ממשלתי ר.קבועה 2-5
25% פסגות PTF מדדיות ממשלתיות 2-5

דמי ניהול כוללים 0.071

התיק ינוהל דרך פסגות טרייד.
דמי טיפול חודשיים 10 ש"ח
עמלות קניה ומכירה 0.08
עמלות מסחר בחו"ל 1 סנט למניה מינ' 8$

כמה התלבטויות לגבי התיק: (אני יודע שאתם לא יועצים ולא להתייחס לשום דבר ממה שאתם מגיבים כהמלצה)
האם דמי הניהול הכוללים גבוהים לתיק זה?
האם הייתם מצמצים את פיזור המניות לVT במקום VTI&VXUS ? מדוע?
האם הייתם משקיעים במקומי דרך ברוקר אמריקאי מכיוון שכל המניות הם של מסחר בחו"ל. עד כמה התהליך מורכב? מהם העמלות הצפויות לי עקב בחירה במניות אמריקאיות ?
האם הייתם מצמצמים את פיזור המניות בנדלן למניה אחת על מנת לחסוך דמי ניהול ? ( VNQ-0.12 , VNQI-0.27 )
האם בכלל הייתם מוותרים על מניות נדל"ן בתקופה זו ומשקיעים במקום באחד ממדדי ת"א או בכלל במדד אחר?
אג"ח, פיזור הכרחי ?
מה אתם חושבים בכללי על אופיו של התיק?

תודה רבה לכולם !
 
אתה מתכנן להשקיע בסכומים קטנים יחסית, גם בקנייה הראשונית וגם ברמה החודשית (מבלי לזלזל בכסף שחסכת כמובן, שזה מאוד יפה לחייל בגילך!). עמלות המינימום לניירות בחו"ל יהרגו אותך. זו בפני עצמה סיבה מספיק טובה לשקול להקטין מאוד את מספר הקרנות בתיק. אישית אני גם לא רואה תרומה משמעותית באחזקות מזעריות של 2-3% מתיק כולל, בטח כשהוא יחסית קטן באופן כללי. ההשפעה הפוטנציאלית של אחזקות כאלו על תשואת התיק סביר שמתגמדת לעומת התקורה שהן גורמות לך בעמלות מסחר.
 
עמלות המינימום לניירות בחו"ל יהרגו אותך. זו בפני עצמה סיבה מספיק טובה לשקול להקטין מאוד את מספר הקרנות בתיק. אישית אני גם לא רואה תרומה משמעותית באחזקות מזעריות של 2-3% מתיק כולל, בטח כשהוא יחסית קטן באופן כללי.
בעצם בתיק כזה קטן יחסית עדיף לוותר על השקעה בנדלן (5% מהתיק) גם אם אני יצמצם אותו לקרן אחת?
וכנ"ל גם למניות העולם עדיף להשקיע בקרן אחת Vt במקום שתי מניות בגלל עלויות המינימום לניירות בחו"ל?
לא לוקח את תגובתך כהמלצה או ייעוץ חלילה רק לידע כללי
 
בעצם בתיק כזה קטן יחסית עדיף לוותר על השקעה בנדלן (5% מהתיק) גם אם אני יצמצם אותו לקרן אחת?
אתה לא מוותר על נדלן כיוון שVI, VTI או VXUS מכילים גם נדל"ן.
 
בעצם בתיק כזה קטן יחסית עדיף לוותר על השקעה בנדלן (5% מהתיק) גם אם אני יצמצם אותו לקרן אחת?
וכנ"ל גם למניות העולם עדיף להשקיע בקרן אחת Vt במקום שתי מניות בגלל עלויות המינימום לניירות בחו"ל?
לא לוקח את תגובתך כהמלצה או ייעוץ חלילה רק לידע כללי
מה רע בVT+קרן אג"ח אחת, לסה"ך של שני ניירות?

ג"נ: מחזיק יותר ניירות.
 
מה רע בVT+קרן אג"ח אחת, לסה"ך של שני ניירות?
קטונתי מלהגיד לך מה רע ומה לא, התחושה הכללית שלי היא שתיק שמורכב מסה"כ שני ניירות הוא דל פיזור אבל זו ללא ספק גם אופציה שתלקח בחשבון.
 
קטונתי מלהגיד לך מה רע ומה לא, התחושה הכללית שלי היא שתיק שמורכב מסה"כ שני ניירות הוא דל פיזור אבל זו ללא ספק גם אופציה שתלקח בחשבון.
התעודות הנפוצות של VTI VXUS וכו' מכילים בתוכם אלפי ני"ע אז אתה מקבל את הפיזור "בילד-אין" ללא קשר לכמה ני"ע אתה מחזיק ישירות.
 
התחושה הכללית שלי היא שתיק שמורכב מסה"כ שני ניירות הוא דל פיזור
זו תחושה כללית לא נכונה.
אתה מתבלבל אולי בין פיזור נכסים (אג"ח, מניות, זהב, מזומן, ביטקוין, עורות ופוגים/פצצים) לבין פיזור בין אלו שמחזיקים לך את הכסף או שאתה מושקע דרכם (בית השקעות, ברוקר, חברת השקעות = אקסלנס, IBI, מיטב דש, בנק וכו')?
הרי כל הרעיון של מדדים (אינדקסים) הוא שכשאתה קונה נייר ערך (קרן נאמנות, תעודת סל, קרן סל וכו') שנצמד ועוקב אחרי מדד כלשהוא - אתה מקבל את הפיזור בתוך ההיצמדות למדד הספציפי הזה, בתחום הספציפי בו הוא עוקב (מדד תל בונדXX = פיזור של אג"ח קונצרניות, מדד S&P500 = פיזור של 500 החברות האמריקניות בעלות שווי השוק הגדול ביותר... וכו'). כלומר כל מדד מייצג את הפיזור עצמו בתחומו ובהתאם למה שהוא עוקב אחריו.
זה בדיוק מה שאורי כתב:
התעודות הנפוצות של VTI VXUS וכו' מכילים בתוכם אלפי ני"ע אז אתה מקבל את הפיזור "בילד-אין" ללא קשר לכמה ני"ע אתה מחזיק ישירות.

מה רע בVT+קרן אג"ח אחת, לסה"ך של שני ניירות?
(עונה לרויינוס) בגלל ש- VT (לפי שמו Vanguard Total World Stock), שהוא ETF מבית Vanguard ועוקב אחר העולם כולו בגלל שהוא שואף לחקות את FTSE Global All Cap Index, אתה מקבל את הפיזור עצמו. כתוב באתר של וואנגרד כמה פרטים מהותיים על נייר הערך הזה עוד בשורות שבהתחלה (למשל שהוא מסוכן יותר מ- X ומותאם להשקעה לטווח ארוך).
VT אחד ב- % מהתיק, וקרן אחת שמחקה מדד אג"ח ב- % מהתיק (או כמו שאמרה הסולידית בעצמה 50%-50%) זה תיק קלאסי בלי לשבור את הראש. תיק שניצח ומנצח (נו, ברו שביחס למי ולמה) ולא בא להכות את הקוף או לבזבז את המיונז.
הסולידית כתבה את זה קודם :lol:

אישית אני גם לא רואה תרומה משמעותית באחזקות מזעריות של 2-3% מתיק כולל, בטח כשהוא יחסית קטן באופן כללי. ההשפעה הפוטנציאלית של אחזקות כאלו על תשואת התיק סביר שמתגמדת לעומת התקורה שהן גורמות לך בעמלות מסחר.
מאוד מסכים.
יש פה הרבה "מפוזרים" (מהלשון מתפזרים יותר מדי ולא מתמקדים) שבתיק של 50-100K חושבים ומתנהגים ודנים על כל אחוז כאילו הוא תורה מסיני, וכאילו היה זה תיק של מליון ש"ח... כשהם מרווחים נניח 10K בחודש, זה אומר שגם נפילה של חצי מהתיק, תזרוק אותם אחורה במקסימום חסכון של עד 12 חודשים והם יכולים לסגור את הפער אפילו במשמעותית הרבה פחות חודשי חיסכון.
עם כל הכבוד ל- 20K התחלתיים, ולעוד 3K כל רבעון, כלומר סה"כ 1K בחודש, אין לך מה לרדוף אחרי הזנב של עצמך ולהתחיל לחשב חישובים ולחשבן חישבונים כאילו אתה במצב של מישהו שנניח מרוויח 10K בחודש ומושקע בתיק של מליון (ואז כל אחוז בתיק מהותי לו) ונתעלם כמה הוא מפקיד כל חודש, בעוד אתה נניח מרוויח 10K ומושקע ב- 100 ש"ח.
ברור שמבחינה אחוזית כל מה שכתבתי למעלה הרגע הוא שבבה וגבבה. אבל אני חושב שתבין למה אני מתכוון אינטואטיבית.
תתמקד. תקרא שוב כמה פוסטים ממוקדים של הסולידית על השקעות למתחילים, פשוטות, בסוגת השגר ושכח.
זו דעתי ואין פה שום המלצה לשום דבר. רק בילבולי שכל כמיטב המסורת שלי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
א התייעצות לגבי איזון תיק מבחינת הרכב מטבעות שוק ההון 2
A התייעצות לגבי בחירת ברוקר ותמהיל תיק שוק ההון 15
O התייעצות לגבי פתיחת תיק שוק ההון 1
H התייעצות לגבי פתיחת תיק שוק ההון 18
R התייעצות לגבי תמהיל תיק שוק ההון 0
א התייעצות לגבי אינטרס של מנהלי תיק ההשקעות בבנק שוק ההון 47
R התייעצות לגבי תיק השקעות שוק ההון 2
M התייעצות לגבי תיק השקעות שוק ההון 3
R התייעצות לגבי תיק השקעות ראשון - לאחר שינוי שוק ההון 2
דוג התייעצות לגבי תיק השקעות שוק ההון 6
pyrocks התייעצות לגבי מכירת תיק קיים במעבר לתיק פאסיבי שוק ההון 29
S התייעצות לגבי העברת קופת גמל לIRA שוק ההון 29
J התייעצות לגבי הקצאת נכסים שוק ההון 16
י התייעצות לגבי קניית שליש דירה נדל"ן 9
צ התייעצות לגבי קניית נדל"ן בחו"ל נדל"ן 2
ר התייעצות לגבי מיקסום השקעות עם הכנסה חודשית נמוכה - יש רעיונות? שוק ההון 1
T התייעצות לגבי השקעה בשוק ההון בישראל לתושב חוץ שוק ההון 3
E התייעצות לגבי הון פנוי, סגירת הלוואת פריים או השקעה באפיקים אחרים נדל"ן 9
T התייעצות לגבי מעבר מארה"ב לאירופה (לא אזרח אמריקאי, לא תושב ישראל, כן אזרח של מדינת באיחוד האירופי) אוף טופיק 1
M התייעצות לגבי קרן סל נאסדק של אינבסקו שוק ההון 5
B התייעצות לגבי העברת הפנסיה וקרן ההשתלמות למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
T התייעצות לגבי קרן מנוהלת שוק ההון 7
A התייעצות לגבי פנסיה ללא הפקדות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
צ התייעצות לגבי משכנתא ראשונה נדל"ן 39
וינסנט התייעצות לגבי 2 קרנות נאמנות אג"חיות שוק ההון 9
A התייעצות לגבי חלופות להשקעה ב ETF לאג"ח ארה"ב שוק ההון 6
ש התייעצות לגבי כסף נזיל שוק ההון 7
M התייעצות לגבי לימודי Devops התפתחות אישית 9
O התייעצות לגבי משרת סטודנט ראשונה - מדמ"ח התפתחות אישית 3
hommie התייעצות לגבי שמאות לפני תביעת יזם נדל"ן 2
י התייעצות לגבי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה פוסטים מאיכות נמוכה 1
W התייעצות לגבי הלוואה מעמותת "עוגן" צרכנות פיננסית 24
ש התייעצות לגבי דירה ראשונה מינוף או הון עצמי נדל"ן 2
A התייעצות לגבי מסלול תשלום לקבלן - חלק מההון קיים בנכס אחר שהוא ללא משכון \ הלוואות נדל"ן 8
L התייעצות לגבי דירה 2 חדרים חדשה באשדוד נדל"ן 55
freakazoid התייעצות לגבי קרן סל בנקים ישראל\ארה"ב לקראת עליית המדד שוק ההון 1
A התייעצות לגבי הערכת סיכונים במינוף שוק ההון 12
י התייעצות לגבי הערכת סיכונים/סיכויים שוק ההון 3
ד התייעצות לגבי משכנתא ראשונה נדל"ן 12
ט התייעצות לגבי מינוף - מקרה ייחודי נדל"ן 30
R התייעצות לגבי חובות דיווח של משקיעים ב- Interactive brokers (ללא מתווך) מיסים 36
A התייעצות לגבי לימודי מקצועות הייטק - גיל 27 התפתחות אישית 34
C התייעצות לגבי לימודי חשמל/אלקטרוניקה התפתחות אישית 5
M התייעצות לגבי חשבון בנק, מינוף וחשבון השקעות צרכנות פיננסית 5
ח התייעצות לגבי אפשרויות תעסוקה עם טווח לימודים קצר התפתחות אישית 3
א התייעצות לגבי התנהלות מול לקוח אוף טופיק 16
ק התייעצות לגבי מכירת דירה ראשונה ויחידה ולהשקיע ולעבור לשכירות. נדל"ן 9
B התייעצות לגבי דמי ניהול שוק ההון 8
A התייעצות לגבי חיסכון/השקעה שוק ההון 6

נושאים דומים

Back
למעלה