מתלבט מאד לגבי פרישה מוקדמת, כיום בן 33 בזוגיות ללא ילדים, אבל מתכנן.
צברתי עד היום בערך 4.7 מיליון שקלים שמושקעים כרגע בעיקר בקרנות מחקות (מתוכם 1.2 מיליון רווח הון). ובנוסף יש עוד 3.8 מיליון דולר במניות של החברה בה אני עובד (סימולציית מכירה אחרי מס משאירה בערך 2.6 מיליון דולר). קרן השתלמות 200k ופנסיה עוד מיליון. כיום ללא דירה.
סה"כ ההון ללא הפנסיה וקרן השתלמות שאני לא רוצה למשוך ממנה, מצטבר לסכום של כ 12.4 מיליון שקל (אם אני מניח מכירה של מניות החברה, אירוע מס, ופיזור לצורך מזעור סיכון ההשקעה).
לפי החישובים שלי זה אמור להספיק לשיעור משיכה חודשי של כ 23,250 אחרי הנחה מחמירה של מס רווחי הון מקסימלי על כל סכום המשיכה ולפי כלל ה3% שנתי, שהוא שמרני בגלל טווח ההשקעה הארוך.
סיבות לא לפרוש:
- חששות שזה לא מספיק. כיום מסתפק בתקציב של כ10k בחודש (20k הוצאות משותפות כולל בן זוגי), אבל הוצאות על ילדים מלחיצות אותי. אני יכול לראות איך זה מטפס לכוון ה15K עבור כל אחד מאיתנו בקלות עם גנים והוצאות נלוות.
- פרישה עכשיו משמעותה ויתור על כ600K דולר מניות שלא הובשלו ומשכורת חודשית של כ27k שקלים נטו.
- הבנתי שקשה יותר לשכור דירה או לקבל משכנתא למי שאינו שכיר.
- אני כן נהנה מהעבודה בדרך כלל
למה כן לפרוש:
- בן זוג עובד ומכניס כרגע עוד 20K בערך נטו, לא מתכוון לפרוש בקרוב וזה אומר הכנסה חודשית משותפת של כ45k, שאמורה להספיק.
- פרישה בכל שלב תהיה כרוכה בוויתור על הכנסה כלשהי, צריך להחליט היכן עובר הגבול.
- האיזון בין העבודה לחיים לא טוב. באופן עקרוני היכולת לצאת לחופש בזמן שאני רוצה ללא צורך באישור וללא הצורך "לרצות את המנהל" שהוא דיי תובעני זה משהו שממש ממש מושך אותי (מן הסתם) וזה משהו שייאפיין כל עבודה ככל הנראה.
- תיקים בעלי גודל דומה לפני 30 שנה שהושקעו בנאסדק עם שיעור משיכה דומה צמחו בצורה קיצונית (ואם התנהלו בצורה חכמה עם באפר מזומן לשנות משבר כמו הדוט קום אז הגיעו לסכומים דמיוניים של מאות מליוני שקלים). כלומר בתרחיש הסביר, משיכה עקבית של 3% תאפשר בעתיד תקציב חודשי גבוה הרבה יותר ממה שנראה היום.
אשמח לשמוע את דעתם של אנשים שהיו במצב הזה, אולי גם כאלה שפרשו ויש להם תובנות.
צברתי עד היום בערך 4.7 מיליון שקלים שמושקעים כרגע בעיקר בקרנות מחקות (מתוכם 1.2 מיליון רווח הון). ובנוסף יש עוד 3.8 מיליון דולר במניות של החברה בה אני עובד (סימולציית מכירה אחרי מס משאירה בערך 2.6 מיליון דולר). קרן השתלמות 200k ופנסיה עוד מיליון. כיום ללא דירה.
סה"כ ההון ללא הפנסיה וקרן השתלמות שאני לא רוצה למשוך ממנה, מצטבר לסכום של כ 12.4 מיליון שקל (אם אני מניח מכירה של מניות החברה, אירוע מס, ופיזור לצורך מזעור סיכון ההשקעה).
לפי החישובים שלי זה אמור להספיק לשיעור משיכה חודשי של כ 23,250 אחרי הנחה מחמירה של מס רווחי הון מקסימלי על כל סכום המשיכה ולפי כלל ה3% שנתי, שהוא שמרני בגלל טווח ההשקעה הארוך.
סיבות לא לפרוש:
- חששות שזה לא מספיק. כיום מסתפק בתקציב של כ10k בחודש (20k הוצאות משותפות כולל בן זוגי), אבל הוצאות על ילדים מלחיצות אותי. אני יכול לראות איך זה מטפס לכוון ה15K עבור כל אחד מאיתנו בקלות עם גנים והוצאות נלוות.
- פרישה עכשיו משמעותה ויתור על כ600K דולר מניות שלא הובשלו ומשכורת חודשית של כ27k שקלים נטו.
- הבנתי שקשה יותר לשכור דירה או לקבל משכנתא למי שאינו שכיר.
- אני כן נהנה מהעבודה בדרך כלל
למה כן לפרוש:
- בן זוג עובד ומכניס כרגע עוד 20K בערך נטו, לא מתכוון לפרוש בקרוב וזה אומר הכנסה חודשית משותפת של כ45k, שאמורה להספיק.
- פרישה בכל שלב תהיה כרוכה בוויתור על הכנסה כלשהי, צריך להחליט היכן עובר הגבול.
- האיזון בין העבודה לחיים לא טוב. באופן עקרוני היכולת לצאת לחופש בזמן שאני רוצה ללא צורך באישור וללא הצורך "לרצות את המנהל" שהוא דיי תובעני זה משהו שממש ממש מושך אותי (מן הסתם) וזה משהו שייאפיין כל עבודה ככל הנראה.
- תיקים בעלי גודל דומה לפני 30 שנה שהושקעו בנאסדק עם שיעור משיכה דומה צמחו בצורה קיצונית (ואם התנהלו בצורה חכמה עם באפר מזומן לשנות משבר כמו הדוט קום אז הגיעו לסכומים דמיוניים של מאות מליוני שקלים). כלומר בתרחיש הסביר, משיכה עקבית של 3% תאפשר בעתיד תקציב חודשי גבוה הרבה יותר ממה שנראה היום.
אשמח לשמוע את דעתם של אנשים שהיו במצב הזה, אולי גם כאלה שפרשו ויש להם תובנות.
נערך לאחרונה ב: