• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

התייעצות לגבי תיק השקעות ראשון

Ruinous

משתמש רשום
הצטרף ב
19/10/17
הודעות
10
דירוג
1
שלום לכולם,
קודם כל אני רוצה לומר תודה רבה למנהלת הבלוג וכל משתמשי הפורום .
למדתי, ועדיין לומד ממכם המון.

לאחר מספר שבועות של קריאה ולמידה בעיקר מבלוג הסולידית והתמונה הגדולה הייתי רוצה לקבל חוות דעת על תיק ההשקעות לפני שאני קופץ למים.

אני בן 22 חייל שמתשחרר עוד 10 חודשים,
תווך השקעה : 2-3
רמת סיכון: גבוהה
אופטימי לגבי השוק ומוכן להסתכן ולספוג הפסדים על מנת להשיג תשואה גבוהה.
יש לי חיסכון של 120K.
מתוכו 80K נפתחים לי מתוכנית חיסכון בעוד כעשרה חודשים , ועוד 40K עו"ש.
מתכוון להשקיע 27K בהפקדה ראשונה ולשמור 13K מזומן לחיסכון קטן שינוהל בלי קשר לתיק ההשקעות.
מתכוון להוסיף לפחות בכל רבעון 10K לתיק ההשקעות ו3K לחיסכון במזומן.
בהמשך כשתיפתח לי התוכנית חיסכון של 80K אני מתכוון להוסיף את הסכום במלואו לתיק ההשקעות.

התיק יורכב מ-80% מניות ו-20% אג"ח.

מניות יורכבו מ-:
10% - תכלית TTF ת"א 35
45% - קסם KTFי S&P 500 Index מנוטרלת מט"ח
30% - MTFי 600 Stoxx Europe - מגודרת מט"ח סד-2
15%- DAX 30 MTF מגודרת מט"ח

אג"ח יורכב:
50%- קסם KTF ממשלתי צמוד
50% - קסם KTF ממשל שק ר.קבוע

דמי הניהול 0.57. (רק אציין שבתכנון הראשוני שלי פיזור המניות היה כמו בתיק שוקולד מריר והיו כלולים בו שווקים מתעוררים,יפן , קנדה ומניות נדלן אך נאלצתי לשנותו על מנת לקצץ בדמי הניהול שהגיעו מעל ל-2%).
התיק יושקע דרך בית השקעות פסגות טרייד שבו העמלות הרלוונטיות יהיו דמי טיפול חודשיים 10 שקלים חודשיים ודמי קנייה ומכירה 0.08%.

מה דעתכם ?
תודה רבה לכולם :)
 
קודם כל, השם שלך לא מביא מזל. ובלי מזל אנא נבוא.
דבר שני, כל הכבוד על הסכום, היוזמה והרצון ללמוד.

דעתי:
-אם אני מבין נכון וטווח ההשקעה שלך 2-3 שנים: מקובל לומר שלטווחים ככ קצרים מסוכן מאוד אחוז ככ גבוה של מניות. תוחלת (אולי) חיובית אבל שונות גבוהה מאוד.
- מוכן לספוג הפסדים בשביל להשיג תשואה גבוהה: בדכ דווקא הרווחים הם אלו שעוזרים לתשואה... וברצינות, חשוב שתבין ותפנים שהמניות לא חייבות לך תשואה, ושיכול להיות שיום אחרי שתשקיע את ה 80 אלף השוק ייפול ב 50 אחוז ולא יתאושש 10 שנים. אנחנו אחרי תקופת עליות ארוכה במניות, אז נראה ברור מאליו שמניות השקעה טובה לטווח ארוך, אבל השוק לא חייב לך כלום, לא בטווח קצר ולא בטווח ארוך. קח בחשבון וחשוב עד כמה תזדקק לכסף ובאיזה טווח. חבל שתצטרך למכור בהפסד עוד 3 שנים כדי לממן חתונה, חיתולים וכו.אופק השקעה בגל 22 כמעט טף פעם לא יכול ארוך מאוד. אחרי שתדע באיזה ארץ אתה גר, במה עובד/צפי שכר ארוך טווח, כן/לא דירה, כן/לא חתונה, כן/לא ילדים: אז תדע מה האופק האמיתי שלך.
- אין לי מה לומר על האגח.
- מניות: למה הכל מגודר מטבע? אתה סגור על זה שהשקל ימשיך להתחזק? כי אתה משלם על זה.0.57 זה הרבה.
- משקל יתר לישראל, משקל יתר לגרמניה. הנקודה כאן היא לא למה כך בחרת- מניח שהיו לך השיקולים שלך, ומי יודע מה יהיה. אבל ככל שהבחירה פחות קונוונציונלית, יהיה לך קשה יותר להתמיד בה לאורך זמן אם תתברר כפחות מוצלחת. כמו כן (בינתיים) סכום לא מאוד גבוה, כדאי כמה שפחות ניירות. יש אפשרות להשקיע בסל עולמי בנייר אחד, ישראלי או זר. שקלת ניירות איריים/אמריקאיים? הרבה מידע בפורום, נראה שהרוב כאן מעדיפים.

זה מה שעולה לי בראש עכשיו, אנשים חכמים ממני ישלימו עוד.

לא יועץ, בעיקר ממליץ להבין את משמעויות הבחירות שלך והיכולת להתמיד בהן.

ג״נ: מחזיק איריות צוברות ואגח ממשלתי.
 
על פי הפוסט שוקולד מריר ,דמי ניהול ממוצעים הם 0.41%. יכול להיות שזה השתנה כל כך הרבה?
 
כ"כ לא, פשוט לא.
באופן כללי, 2-3 שנים הם טווח השקעה קצר מדי בשביל מניות ועכשיו אף יותר.
אופטימי לגבי השוק ומוכן להסתכן ולספוג הפסדים על מנת להשיג תשואה גבוהה.
ב8 השנים האחרונות השוק היה בעליה (אחרי המשבר של 2008), כרגע השוק מתומחר גבוע מדי וצופים ירידות חדות בדיוק בתקופה שאתה מתכנן להשקיע.
מציע לך להביט על הגרף הבא:
http://www.multpl.com/shiller-pe/
בעיקרון, ממה שהבנתי, הגרף כרגע עומד על 31, העניין הוא שכאשר הוא נמצא מעל 25, זהו אינדקטור לבועה ולכן צפויים ירידות בשנים הקרובות.

* מקווה שאם שאם אני טועה אז יתקנו אותי.
 
קודם כל ברור שאם טווח ההשקעה שלך הוא שנתיים-שלוש אין לך מה לחפש בתיק 80% מנייתי. יש שיגידו שצריך 0%, ויש שיגידו שמותר קצת יותר.
מעבר לכך, בפלח המנייתי, האם תוכל לנמק למה בחרת בקרנות מגודרות ולא חשופות מט"ח? ממליץ לך לקרוא את שני הפוסטים של @adamshalev בעמוד 2 בשרשור הזה.
 
תווך השקעה : 2-3
לפי כל מה שקראת בבלוג, לפי כל מה שתקרא במקומות אחרים, לפי כל מה שהאחרים ענו לך ואחרים נוספים יענו לך - טווח ההשקעה שלך הוא לא טווח השקעה רצוי למניות.
אתה רוצה להרוויח, וכמה שיותר, ומהר ובעוד 2-3 שנים להוציא את הכסף, לממש את מה שאתה קורא פה ולהיכנס לשוק וכו'... ואם הוא לא יהיה שם?
זה טווח כל כך קצר מדי כדי לעשות סיבוב שהוא בטוח יחסית. כל כך הרבה טוענים שהשוק גבוה מאוד (לא מתנבא, כן מתנבא, מי אני בכלל), ככה שירידות עצומות יכולות להגיע וההתאוששות תבושש לבוא במשך עשור או יותר או פחות.
תהיה מוכן.
לפי מה שאני מרגיש מהפוסט שלך קיבלתי את ההרגשה שעוד שנתיים-שלוש אתה תצטרך את הכסף... באמת שלפחות לפי הגישה שלי, הרעיון המרכזי הוא - שים בשוק ההון רק את הכסף שאתה מוכן להפסיד בלי שום בעיה. להיפטר ממנו. לא קיים יותר (כמובן שלא הגיוני ש- 100% ממנו יעוף לכל הרוחות, אבל אם ממש תתייחס אליו ככזה, תבין את המשמעות).
אם אתה צריך אותו בעוד 2-3 שנים, חלכמים אחרים היו שמים אותו בפק"מ, משאירים אותו כמזומן בבנק, לוקחים אולי איזה פיקדון כמו ליצ'י/סברס באיזה בנק או מקסימום בקופת גמל להשקעה במסלול חביב ונוח.
 
אם אתה צריך אותו בעוד 2-3 שנים, חלכמים אחרים היו שמים אותו בפק"מ, משאירים אותו כמזומן בבנק, לוקחים אולי איזה פיקדון כמו ליצ'י/סברס באיזה בנק או מקסימום בקופת גמל להשקעה במסלול חביב ונוח.
מסכים לגמרי. פיקדון ו/או אג"ח ממשלתי. תכוון ל-1% בשנה. לא רואה הרבה טעם בקופת גמל להשקעה במסלול "חביב ונוח", שכן דמי הניהול במקרים אלה הופכים להיות עול אמיתי. יותר טוב, אם כבר, קרן נאמנות אחת מאוזנת.
 
רק אציין שבתכנון הראשוני שלי פיזור המניות היה כמו בתיק שוקולד מריר והיו כלולים בו שווקים מתעוררים,יפן , קנדה ומניות נדלן אך נאלצתי לשנותו על מנת לקצץ בדמי הניהול שהגיעו מעל ל-2%
יש דרכים אחרות לקצץ בדמי הניהול מבלי לאבד את הפיזור. קרא את הפוסט על שוקולד מריר בשבעה טעמים.

בניגוד למה שנאמר כאן, אני חושב שאם אתה מבין את הסיכון, השוק הוא מקום מצוין להימורים מסוג זה. אם תקח כעשרה הימורים מאותו סוג בהמשך, הסיכון הכולל יעלם.
 
* מקווה שאם שאם אני טועה אז יתקנו אותי.
אני לא חושב שאפשר לדעת האם אתה טועה או צודק. השנים הקרובות והשוק עצמו יתקנו את הדברים שלך, או שלא.
 
אתה טועה שיש לזה משמעות כלשהיא לעתיד או שזה מהווה אינדיקציה לבועה.
הבנתי שזה אינדיקטור מספיק מעניין.
אתה חושב שהבועה יכולה להתנפח, נניח עשור?
 
לא מוכיח דבר לגבי העתיד. במבחן הסטטיסטי, לא ניתן לשלול שמדובר בפלוק.
אתה טוען שהסטטיסטיקה שביצעו נעשתה באופן שגוי?
מה יגרום לך לחשוב שתוצאות אמפיריות כן אומרות משהו לגבי העתיד? (אני שואל ברצינות). כלומר לו יסתבר שבמאה השנים הבאות התוצאות שהוצגו כאן יחזרו על עצמן זה ישכנע אותך? או שכיוון שמדובר בתחום שאינו מדע מדוייק ולא קרוב לזה אפילו לעולם לא תקבל תוצאות של מאמר בסגנון הזה? (כולל כל מה שנאמר על פרמיום הגודל והערך, תשואת מניות שגוברת על נדלן/אגחים ועוד ועוד?).

ולגבי התגובות של פאמה - אחפש ואקרא, תודה.
 
שווקים מתפתחים? אסיה?
 
תודה רבה לכולם על התגובות הבונות זה בדיוק מה שציפיתי לו ואכן הצלחתם לשנות את דעתי.
לפני שנכנסתי לתחום היה לי תכנון לחסוך כסף על מנת לפתוח עסק/דירה.
כמובן ש120K לא מספיק לשניהם אז אני צפוי לחסוך לפחות עוד שנתיים 3 עד שאוכל באמת ליישם את אחד מהם.
כל הזמן הזה החיסכון שלי לא צבר אפילו 20 שקלים מהפק"ם ולכן החלטתי להשקיע אותו בשוק ההון.
מכאן הגיע המחשבה להשקיע לתווך של שנתיים שלוש שבהם אני ישקיע בכמה שיותר מניות על מנת להשיג תשואה גבוהה, לקחת את הסיכון על מנת לנסות לעשות מקסימום רווח במינימום זמן ולמשוך את הכסף ולהמשיך בתכנון המקורי.

לאחר התגובות שלכם אני אשנה כייון ולא אנסה להכות את השוק לתווך של שנתיים -שלוש דבר אשר כנראה לא כל כך ריאלי ובעצם זה הימור גדול מי בהתחשב בזה שאחרי תקופה כזאת טובה של עליות בשוק כנראה תבוא תקופה חלשה יותר, ולא אסתכן שזה יבוא בתקופת ההשקעה הקיצונית שלי.
לעומת זאת אני מתכוון להשקיע לתווך ארוך יותר סכום יותר קטן ממה שחשבתי ובכך אשאיר לי סכום בצד גדול יותר שאותו אני ימשיך לחסוך על מנת לפתוח עסק/דירה.

אני בונה כרגע תיק חדש שיהיה קטן בהרבה יותר עם הפקדות חודשיות קטנות יותר לתווך של לפחות 5-8 שנים ואולי יותר מזה.
לאחר שאסיים לבנות אותו אפרסם אותו בפוסט חדש.

- מניות: למה הכל מגודר מטבע? אתה סגור על זה שהשקל ימשיך להתחזק? כי אתה משלם על זה.0.57 זה הרבה..

קודם כל תודה על התגובה המקיפה היא ללא ספק שינתה את דעתי., ואתה יכול לראות זאת לפי שינוי התוכניות.
לגבי הגידור מטבע , בקצרה , לפי הבנתי מקריאה בפורומים השונים הבנתי שבהשקעה במנייה שנסחרת בדולרים אני בעצם לוקח סיכון שבמידה והדולר נחלש והמניה מתחזקת אני יכול בעצם להפסיד חלק מהתשואה ואפילו את כולה, ובמקרה קיצוני יותר של ירידה במניה וירידה של הדולר אני עלול לספוג אפילו הפסד כפול. נכון לומר שזה פועל כך גם לצידו השני של המטבע אך בעקבות התחלשות הדולר העדפתי לבחור בגידור מטבע.
יכול להיות שלא הבנתי נכון את הנושא אחזור עליו שוב. ואשמח לקבל התייחסות בנושא.


- משקל יתר לישראל, משקל יתר לגרמניה. הנקודה כאן היא לא למה כך בחרת- מניח שהיו לך השיקולים שלך, ומי יודע מה יהיה. אבל ככל שהבחירה פחות קונוונציונלית, יהיה לך קשה יותר להתמיד בה לאורך זמן אם תתברר כפחות מוצלחת.
..

זה נעשה כסוג של ברירת מחדל על מנת למלא את התיק לאחר שהבנתי שפיזור כמו בתיק שוקולד מריר שעליו רציתי להתבסס הגיע לדמי ניהול של 2% ולכן פיזרתי פחות , השארתי קרנות עם דמי ניהול נמוכים וכנראה לא הבנתי נכון את משקל המניות של שווקים אלו בתיק.


שקלת ניירות איריים/אמריקאיים? .QUOTE]
שקלתי אך העדפתי בתור מתחיל לא להסתבך יותר מדי עם מניות אלו , אך כנראה שאשקול זאת שוב.

באופן כללי, 2-3 שנים הם טווח השקעה קצר מדי בשביל מניות ועכשיו אף יותר.
.
צודק לכן אשנה את תוכניתי

מעבר לכך, בפלח המנייתי, האם תוכל לנמק למה בחרת בקרנות מגודרות ולא חשופות מט"ח? ממליץ לך לקרוא את שני הפוסטים של @adamshalev בעמוד 2 בשרשור הזה.

נימקתי בתחילת התגובה. אעבור על הפוסט שוב כנראה שלא הבנתי נכון.

לפי כל מה שקראת בבלוג, לפי כל מה שתקרא במקומות אחרים, לפי כל מה שהאחרים ענו לך ואחרים נוספים יענו לך - טווח ההשקעה שלך הוא לא טווח השקעה רצוי למניות.
אתה רוצה להרוויח, וכמה שיותר, ומהר ובעוד 2-3 שנים להוציא את הכסף, לממש את מה שאתה קורא פה ולהיכנס לשוק וכו'... ואם הוא לא יהיה שם?
זה טווח כל כך קצר מדי כדי לעשות סיבוב שהוא בטוח יחסית. כל כך הרבה טוענים שהשוק גבוה מאוד (לא מתנבא, כן מתנבא, מי אני בכלל), ככה שירידות עצומות יכולות להגיע וההתאוששות תבושש לבוא במשך עשור או יותר או פחות.
תהיה מוכן.
לפי מה שאני מרגיש מהפוסט שלך קיבלתי את ההרגשה שעוד שנתיים-שלוש אתה תצטרך את הכסף... באמת שלפחות לפי הגישה שלי, הרעיון המרכזי הוא - שים בשוק ההון רק את הכסף שאתה מוכן להפסיד בלי שום בעיה. להיפטר ממנו. לא קיים יותר (כמובן שלא הגיוני ש- 100% ממנו יעוף לכל הרוחות, אבל אם ממש תתייחס אליו ככזה, תבין את המשמעות).
אם אתה צריך אותו בעוד 2-3 שנים, חלכמים אחרים היו שמים אותו בפק"מ, משאירים אותו כמזומן בבנק, לוקחים אולי איזה פיקדון כמו ליצ'י/סברס באיזה בנק או מקסימום בקופת גמל להשקעה במסלול חביב ונוח.

תגובה מעולה קראת אותי כמו ספר..
זה בדיוק מה שאעשה אשקיע סכום קטן יותר שאותו אני מוכן "להפסיד" . אשנה גם את התוכנית לתווך ארוך יותר עם סכום הפקדה ראשונית קטן יותר והפקדות קטנות יותר ואתייחס אל זה כהשקעה "קטנה" לכמה שנים טובות שאם לא אזדקק לה בעשור הקרוב מבחינתי שתישאר גם עד לפנסיה.
בקשר לשאר הכסף אשאיר אותו באיזה תוכנית חיסכון בבנק או קופת גמל כמו שהמלצת על מנת לוודא שלא אבזבז ממנו ( דבר שכבר נעשה בעבר ) ואולי אפילו לצבור עליו קצת ריבית.

יש דרכים אחרות לקצץ בדמי הניהול מבלי לאבד את הפיזור. קרא את הפוסט על שוקולד מריר בשבעה טעמים..

קראתי אותו לפני פתיחת התיק וגם לקחתי ממנו השראה,
אתה בעצם מתכוון נגיד לקרן מחקה מורכבת כמו בתיק שוקולד מריר שמשקיעה נגיד בS&P 500 אמריקני , בSTOXX 600 אירופי ובמדד העוקב אחר מניות הנסחרות בשווקים מתעוררים ?

בניגוד למה שנאמר כאן, אני חושב שאם אתה מבין את הסיכון, השוק הוא מקום מצוין להימורים מסוג זה. אם תקח כעשרה הימורים מאותו סוג בהמשך, הסיכון הכולל יעלם.

אני מבין את הסיכון ולא אשקר שאני גם אוהב אותו אך לאחר שקראתי את כל התגובות שיניתי את כבר את דעתי.

תודה לכולם וסליחה על החפירה !






.
 
לגבי הגידור מטבע , בקצרה , לפי הבנתי מקריאה בפורומים השונים הבנתי שבהשקעה במנייה שנסחרת בדולרים אני בעצם לוקח סיכון שבמידה והדולר נחלש והמניה מתחזקת אני יכול בעצם להפסיד חלק מהתשואה ואפילו את כולה, ובמקרה קיצוני יותר של ירידה במניה וירידה של הדולר אני עלול לספוג אפילו הפסד כפול. נכון לומר שזה פועל כך גם לצידו השני של המטבע אך בעקבות התחלשות הדולר העדפתי לבחור בגידור מטבע.
מפנה אותך שוב להודעות בתחילת עמוד 2 כאן: http://www.hasolidit.com/kehila/threads/קופת-גמל-פסיבית-מול-ira-פסיבי.5088/page-2

כמו שנכתב שם, ערכן של חברות לא נובע מערכו של המטבע בו המניות שלהן נקובות, אלא מהמוצרים שהן מייצרות והשירותים שהן נותנות. אם פתאום הדולר ייחלש בפקטור 2, אז ברמה הפשטנית ביותר(*), המנייה של אפל למשל צפויה לעלות בפקטור 2, כי בסופו של דבר הערך האמיתי של אפל לא השתנה - אם אתמול היא הייתה שווה מיליארד דולר והיום הדולר שווה רק חצי, אז שוויה בדולרים יהיה 2 מיליארד דולר. למה? כי היא עכשיו תגבה פי שתיים דולרים על הטלפונים שהיא מוכרת, ותשלם פי שתיים דולרים על חומרי הגלם שהיא צורכת, ותעביר פי שתיים משכורות בדולרים לעובדים שלה, וכו' וכו'. מעבר לשינוי בערך הנומינלי של כל הסכומים האלה, שום דבר פנדמנטלי לא השתנה.
(*) בהתעלם מהשאלה "למה הדולר נחלש" ואיך זה ישפיע על רווחי החברות. למשל במקרה של הברקזיט, ברור שהליש"ט נחלש וזו חלק מהסיבה שערך המניות בלונדון עלה, אבל אולי הליש"ט ירד בגלל אירוע שיגרום גם לרווחי החברות לרדת ואז באמת צפויה ירידת ערך אמיתית שלהן?

אז בוא נדמיין שלושה תרחישים אפשריים:
אפל מגדילה רווחים, הדולר לא משתנה --> המנייה בדולרים עולה --> קרן חשופה עולה, קרן מגודרת עולה
אפל נשארה אותו דבר, אבל הדולר מתחזק --> המנייה בדולרים יורדת --> קרן חשופה לא משתנה, קרן מגודרת יורדת
אפל מגדילה רווחים, וגם הדולר מתחזק --> המנייה בדולרים לא זזה(**) --> קרן חשופה עולה, קרן מגודרת לא משתנה
(**) נניח לצורך הדוגמה שבמקרה הזה התחזקות הדולר מביאה לירידה בערך המנייה שבדיוק מקזז את העלייה כתוצאה מגידול ברווחים

כמו שאתה רואה, הקרן החשופה למט"ח מתנהגת בדיוק כמו המנייה שאחריה אתה עוקב - עולה ויורדת איתה בהתאם לביצועים של החברה, ללא תלות בביצועי המטבע שבו היא פועלת. דווקא הקרן המגודרת מט"ח, מתנהגת בצורה מורכבת יותר ותלויה לא רק בהתנהגות החברה אלא גם בשער החליפין של המטבע. כלומר באופן אירוני, דווקא הקרן המגודרת - היא בעצם החשופה. זה נחמד כשהשקל מתחזק, אבל מבאס כשהוא ייחלש, ובאופן כללי אם אתה לא מעוניין להמר על כיוון השקל ביחס לדולר - למה בכלל להיחשף אליו?

דיסקליימר: כן, זה ניתוח פשטני ברמות מזעזעות של המציאות. וכן, זה כנראה לא יעודד עד הסוף את מי שהשקיע בתחילת השנה בקרן מחקה S&P חשופת מט"ח והפסיד חצי מהתשואה שלו להתחזקות השקל. ובכל זאת, אם תסתכל על הדולר מול סל המטבעות מתחילת 2017 תראה שהוא נחלש כמעט באותו שיעור בדיוק שהוא נחלש מול השקל. זה כנראה אומר שחלק משמעותי מהתשואה של המדדים האמריקאיים השנה, נובעת מהיחלשות הדולר, ואומנם מי שהשקיע ב"קרן חשופת מט"ח" לא נהנה מכל התשואה הזו כי הדולר נחלש מול המטבע המקומי שלו, אבל היי - כנראה שאם הדולר לא היה נחלש, גם התשואה של המדדים האמריקאיים הייתה נמוכה יותר, אז האם באמת יש כאן הפסד עבור מי שלא מעוניין כלל להמר על שערי חליפין של מטבעות?
 
ואומנם מי שהשקיע ב"קרן חשופת מט"ח" לא נהנה מכל התשואה הזו כי הדולר נחלש מול המטבע המקומי שלו,
ומי שהיה משקיע בקרן מגודרת היה נהנה מכל התשואה ?
מצטער אני עדיין לא מבין באמת למה לכולם היה מוזר ההשקעה בקרן מגודרת מט"ח למרות שבמצב הקיים של היחלשות הדולר והתחזקות השקל קרן זו תרוויח יותר מקרן חשופה.
אתה אישית במצב השוק הנתון ובמצב הדולר בפרט היית בוחר בקרן חשופה או מגודרת לתווך השקעה של 5-8 שנים? והאם היית לוקח כשיקול את היחלשות הדולר כיום או שלטווח השקעה רחוק לא היית לוקח את היחלשות הדולר כאינדיקטור ?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 0
א התייעצות לגבי איזון תיק מבחינת הרכב מטבעות שוק ההון 2
A התייעצות לגבי בחירת ברוקר ותמהיל תיק שוק ההון 15
O התייעצות לגבי פתיחת תיק שוק ההון 1
H התייעצות לגבי פתיחת תיק שוק ההון 18
R התייעצות לגבי תמהיל תיק שוק ההון 0
א התייעצות לגבי אינטרס של מנהלי תיק ההשקעות בבנק שוק ההון 47
R התייעצות לגבי תיק השקעות שוק ההון 2
M התייעצות לגבי תיק השקעות שוק ההון 3
R התייעצות לגבי תיק השקעות ראשון - לאחר שינוי שוק ההון 2
דוג התייעצות לגבי תיק השקעות שוק ההון 6
pyrocks התייעצות לגבי מכירת תיק קיים במעבר לתיק פאסיבי שוק ההון 29
S התייעצות לגבי העברת קופת גמל לIRA שוק ההון 29
J התייעצות לגבי הקצאת נכסים שוק ההון 16
י התייעצות לגבי קניית שליש דירה נדל"ן 9
צ התייעצות לגבי קניית נדל"ן בחו"ל נדל"ן 2
ר התייעצות לגבי מיקסום השקעות עם הכנסה חודשית נמוכה - יש רעיונות? שוק ההון 1
T התייעצות לגבי השקעה בשוק ההון בישראל לתושב חוץ שוק ההון 3
E התייעצות לגבי הון פנוי, סגירת הלוואת פריים או השקעה באפיקים אחרים נדל"ן 9
T התייעצות לגבי מעבר מארה"ב לאירופה (לא אזרח אמריקאי, לא תושב ישראל, כן אזרח של מדינת באיחוד האירופי) אוף טופיק 1
M התייעצות לגבי קרן סל נאסדק של אינבסקו שוק ההון 5
B התייעצות לגבי העברת הפנסיה וקרן ההשתלמות למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
T התייעצות לגבי קרן מנוהלת שוק ההון 7
A התייעצות לגבי פנסיה ללא הפקדות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
צ התייעצות לגבי משכנתא ראשונה נדל"ן 39
וינסנט התייעצות לגבי 2 קרנות נאמנות אג"חיות שוק ההון 9
A התייעצות לגבי חלופות להשקעה ב ETF לאג"ח ארה"ב שוק ההון 6
ש התייעצות לגבי כסף נזיל שוק ההון 7
M התייעצות לגבי לימודי Devops התפתחות אישית 8
O התייעצות לגבי משרת סטודנט ראשונה - מדמ"ח התפתחות אישית 3
hommie התייעצות לגבי שמאות לפני תביעת יזם נדל"ן 2
י התייעצות לגבי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה פוסטים מאיכות נמוכה 1
W התייעצות לגבי הלוואה מעמותת "עוגן" צרכנות פיננסית 24
ש התייעצות לגבי דירה ראשונה מינוף או הון עצמי נדל"ן 2
A התייעצות לגבי מסלול תשלום לקבלן - חלק מההון קיים בנכס אחר שהוא ללא משכון \ הלוואות נדל"ן 8
L התייעצות לגבי דירה 2 חדרים חדשה באשדוד נדל"ן 55
freakazoid התייעצות לגבי קרן סל בנקים ישראל\ארה"ב לקראת עליית המדד שוק ההון 1
A התייעצות לגבי הערכת סיכונים במינוף שוק ההון 12
י התייעצות לגבי הערכת סיכונים/סיכויים שוק ההון 3
ד התייעצות לגבי משכנתא ראשונה נדל"ן 12
ט התייעצות לגבי מינוף - מקרה ייחודי נדל"ן 30
R התייעצות לגבי חובות דיווח של משקיעים ב- Interactive brokers (ללא מתווך) מיסים 36
A התייעצות לגבי לימודי מקצועות הייטק - גיל 27 התפתחות אישית 34
C התייעצות לגבי לימודי חשמל/אלקטרוניקה התפתחות אישית 5
M התייעצות לגבי חשבון בנק, מינוף וחשבון השקעות צרכנות פיננסית 5
ח התייעצות לגבי אפשרויות תעסוקה עם טווח לימודים קצר התפתחות אישית 3
א התייעצות לגבי התנהלות מול לקוח אוף טופיק 16
ק התייעצות לגבי מכירת דירה ראשונה ויחידה ולהשקיע ולעבור לשכירות. נדל"ן 9
B התייעצות לגבי דמי ניהול שוק ההון 8
A התייעצות לגבי חיסכון/השקעה שוק ההון 6

נושאים דומים

Back
למעלה