אתה מניח הנחות. אני לא אכנס לדיון על סמך ההנחות האלה. תראה לי מספרים. אגיד לך רק שגם אם לרוב הנשים לא אכפת שישתמשו להן בשירותים, גם מיעוט ניכר זה הרבה מאד א.נשים שאתה מוכן לאפשר פגיעה בהן.
שוב, אם יוצאים מההנחה הסבירה שהילדה שעברה שינוי מגדרי בבית הספר לא שורצת בשירותים כל היום, אני מרשה לעצמי להגיד שהפגיעה היא מאוד מתונה to say the least, וגם לזה מצאו כבר פתרונות בבתי ספר שבהם זה עלה.
הזכרת לי, אגב אנקדוטות, שכאשר הייתי במסע לפולין נסענו כמה שעות באוטובוס והייתה הפסקת שירותים. התור לשירותים של הבנות היה עצום ואצלנו בבנים היה תור הרבה יותר קצר. מה שקרה זה שאחרי 5 דקות התורים השתוו כי הבנות החליטו שהן נכנסות לשירותים שלנו במקום לחכות ולהתאפק עוד 10 דקות.
אני לא מבין למה זה טיעון קביל, גם נקבות חלשות יותר מזכרים בממוצע ויש עוד שלל הבדלים שגוזרים התנהגויות שונות של החברה לזכרים ולנקבות.
כשאישה תהיה חלשה מדי פיזית כדי לעמוד באוטובוס אני אתן לה גם לשבת (קורה לפעמים, בעיקר לנשים בהריון). אם לא אז לא...
אני בעד שהיחס שלנו לפרטים יהיה ענייני. לכן, למשל, בתחרויות ספורט - אני באמת מאמין שיש מצבים שבהם נשים טרנסג'נדריות לא יכולות להתחרות עם נשים סיסג'נדריות.
אבל המשותף פה הוא באמת שבמצבים האלה הנתונים הפיזיים הם מה שמבדיל, ובחברה שלנו מסתבר שלרוב זה לא העניין.
אני חושב שצריך להשתדל לכבד כל אדם, ואם אדם מסוים רוצה לעשות שינוי בזהות שלו, שיעשה מה שבא לו. (אני רק מאוד מקווה שזה לא יהיה אני או אשתי או הילדים שלי).
הורה לדעתי צריך לבדוק עם הילד אם חייבים לעשות שינוי או שאפשר דברים יותר עדינים.
לגבי מורה לדעתי אסור לעשות מזה עניין, בדיוק כמו שיגיע ילד ורוצה שיקראו לו בשם אחר, אז זכותו לבקש אבל זה לא צריך להיות תהליך שכולם עוברים אותו, אלא זה שינוי אישי שלו, וצריך לקוות שאנשים שסביבו יכבדו אותו, אבל בחיים הרבה פעמים אנשים לא מכבדים אנשים אחרים, וממילא הגיוני שאולי גם אותו לא יכבדו, אבל זה החיים.
אם מציקים לילד צריך לנסות לומר לילדים שצריך לכבד כל אדם.
ומה ששאלת על מה אני כהורה והילד שואל אותי מה הקטע, אני מאמין שצריך לומר לילד שכל אחד יש לו את השריטות שלו, וצריך לנסות לכבד כל אחד.
תודה על התשובה העניינית (בלי ציניות).
אבל אם זה המצב, כל המחאה שלך בשרשור לא מובנת לי. רק הילדה שרוצה לעבור שינוי מגדרי עוברת "תהליך". מה ששאר הילדים עוברים זה כולה לשמוע סיפור ילדים, ושהמורה מסבירה להם במשך שיעור שהילדה מעדיפה שיתייחסו אליה כמו כל ילדה רגילה. ואז הם עוברים הלאה.
אני פשוט לא רואה את ההבדל הגדול בין מה שאתה מציע לבין מה שקורה בפועל בכיתה (אולי חוץ מלהגיד שהילדה "שרוטה").
כי אני עוסק בעניין החברתי הכללי וההשפעות שלו ולא התייחסות לאדם אחד שרוצה משהו,על זה היה חלק מהדיון בכול העמודים של השרשור שלא מדובר רק בהתחשבות או קבלת האחר אלה טרנד חדש......
זה לא חיובי לטעמי שהמוני אנשים יעסקו במגדר שלהם כול היום בצורה כזאת ואני מתנגד לאידאולוגיה שגורסת שאין קשר בין המגדר לגוף שנולדנו בו ובטח לזה שילדים בכיתה ב צרכים לעסוק בזה.
וזה גם מוביל בהמשך לתופעות חברתיות שלטעמי הם שליליות כמו שימוש המוני בכימיקלים וניתוחים לצורך שינוי הגוף הפיזי או למשל אנשים שמגדלים ילדים ללא מגדר באופן מכוון ועושים אליהם ניסויים חברתיים רדיקליים שזה המשך ישיר לקונספט שדובר פה כבר ש"אישה" (או גבר לצורך העניין) זה לא מצב ביולוגי ומי שמחליט שהוא אישה הוא הכן אישה!
ושהחברה מחויבת להתייחס אליו כך מבחינה חוקית שיש לה השלכות רבות(גם כלפי "נשים רגילות") חוץ מאופן הפניה לאותו אדם.
אני לא חושב שטוענים שאין קשר. הרוב המוחלט מרגישים שהמגדר שלהם תואם את המין וזה כנראה ישאר ככה. כל "האידאולוגיה" היא שקיימת אוכלוסיה מובחנת, שעבורה באמת אין קשר ביל המין למגדר, ושלכבד אותם זה ערך ממש כמו לכבד כל אדם. אם על זה אנחנו מסכימים זאת כבר חצי הדרך.
ושהחברה מחויבת להתייחס אליו כך מבחינה חוקית שיש לה השלכות רבות(גם כלפי "נשים רגילות") חוץ מאופן הפניה לאותו אדם.
זה כבר קורה. כבר היום המדינה מחויבת להתייחס למי שמשנה את המגדר במשרד הפנים בתור המגדר שהשתנה. ואני מהמר שהחיים שלך (או של נשים בסביבתך) לא ישתנו מאוד בין אם זה ימשיך להיות ככה או לא. זה רלוונטי בעיקר למי שצריכים את זה.
וזה גם מוביל בהמשך לתופעות חברתיות שלטעמי הם שליליות כמו שימוש המוני בכימיקלים וניתוחים לצורך שינוי הגוף הפיזי או למשל אנשים שמגדלים ילדים ללא מגדר באופן מכוון ועושים אליהם ניסויים חברתיים רדיקליים
כנראה שפה אי ההסכמה שלנו נובעת מכמה היחס למגדר באמת משפיע על היקף השימוש בכימיקלים וניתוחים... בסוף ניתוח התאנה מגדרית הוא פרוצדורה לא פשוטה ומעטים יעברו אותה. גם זה בדרך כלל אחרי זמן רב שבו הם התנסו כטרנסים והדיעו לזה בשלים יותר.
זה לא חיובי לטעמי שהמוני אנשים יעסקו במגדר שלהם כול היום בצורה כזאת ואני מתנגד לאידאולוגיה שגורסת שאין קשר בין המגדר לגוף שנולדנו בו ובטח לזה שילדים בכיתה ב צרכים לעסוק בזה.
אנחנו חשופים להמון דברים ואנחנו לא עוסקים בהם כל היום. יש הבדל בין לשמוע על זה כחלק משיעורי חינוך, או כי זה רלוונטי לסביבה, לבין להתעסק בזה כל היום. בוא. הילדים בכיתה ב' כנראה יצאו להפסקה והמשיכו לשחק מחבואים או להיות בטלפון כמו קודם... רק מי שעברה את השינוי באמת התעסקה עם זה, וזה כי כנראה היא חוותה דיספוריה מגדרית.