• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

הודעה על שינוי דמי ניהול - יש מה לעשות?

  • פותח הנושא פותח הנושא Mars1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Mars1

משתמש רגיל
הצטרף ב
15/2/18
הודעות
415
דירוג
220
השבוע קיבלתי מכתב מהפניקס, שהחל מתאריך 01/06/23 דמי הניהול של קרן ההשתלמות שלי (מסלול עוקב S&P 500, הלמן אלדובי לשעבר) ישתנו מ- 0.5% ל- 0.68%. היתה הודעה מראש על כך שהטבת דמי הניהול תסתיים בחודש יוני, אבל לא חשבתי שיעלו ל- 0.68%. יש טעם לנסות להתמקח, אולי אפילו "לאיים" במעבר לבית השקעות אחר? תודה.
 
חוצפה. מה הם בדיוק מנהלים שם?
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
השבוע קיבלתי מכתב מהפניקס, שהחל מתאריך 01/06/23 דמי הניהול של קרן ההשתלמות שלי (מסלול עוקב S&P 500, הלמן אלדובי לשעבר) ישתנו מ- 0.5% ל- 0.68%. היתה הודעה מראש על כך שהטבת דמי הניהול תסתיים בחודש יוני, אבל לא חשבתי שיעלו ל- 0.68%. יש טעם לנסות להתמקח, אולי אפילו "לאיים" במעבר לבית השקעות אחר? תודה.
איום בד"כ לא עוזר.
צריך לבקש לנייד את הקרן ואז ככל הנראה מחלקת שימור הלקוחות תחזיר את דמי הניהול לקדמותם לאחר שיתקשרו אליך ותבקש זאת.
 
יש טעם לנסות להתמקח, אולי אפילו "לאיים" במעבר לבית השקעות אחר?
תלוי בסכום הצבירה שלך.
בכל אופן אין מה להפסיד, תתייחס לזה כמו בזאר טורקי, תבקש הצעה מכמה קרנות אחרות ותנסה להוריד.
 
בהינתן מספיק צבירה, ניתן לרדת גם מ 0.5
( אני עם 0.3 )
 
איום בד"כ לא עוזר.
צריך לבקש לנייד את הקרן ואז ככל הנראה מחלקת שימור הלקוחות תחזיר את דמי הניהול לקדמותם לאחר שיתקשרו אליך ותבקש זאת.
התקשרתי למיטב דש (מחזיק שם את קרן הפנסיה שלי, גם כן עוקבת S&P) ולהראל, אמרו שיבדקו ויחזרו עם הצעה, תודה.
 
נערך לאחרונה ב:
אפשר אולי בפחות, אצלי זה:
400,000
 
כמה זה "מספיק"?
בזמנו על 350k הצלחתי לקבל במיטב דש 0.35% בלי הרבה מאמץ (ללא סוכן). נדמה לי שהם הקשיחו את התנאים מאז למצטרפים חדשים.
 
חוצפה. מה הם בדיוק מנהלים שם?
לא ברור למה מסלולים פסיביים גובים כמו מסלולים אקטיביים. הרגולטור צריך להיכנס לזה.

אפילו "לאיים" במעבר לבית השקעות אחר?
ברוח הפורום תשקול לפדות אם הקרן נזילה ולהעביר לנייר בסגנון בלאקרוק שגובה 0.07% לשנה.
 
מציע אולי לחשוב אם יש לכם קשר לארגון עובדים כלשהו (עירייה? אוניברסיטה? חברה גדולה?), לפעמים גם קשר עקיף עשוי לסייע: הורה?, אח? ילד שעובד?.
אם תגלוש לאתרים שמיועדים לעובדים של ארגונים אלו, או שתסתייע בקרוב שעובד שם, סביר שתמצא הצעות הרבה יותר אטרקטיביות לדמי ניהול בגמל.
לעיתים הסוכן הפנסיוני או איש הקשר מטעם החברה שאחראי להצעה מאוד גמיש ולא ממש "מברר" שאתה באמת זכאי לה.

חוויה אישית: בחברה שבה אני מועסק יש הצעה של 0.25 דמי ניהול מהצבירה (בגמל מעל 100K), כתבתי לסוכן ששיווק את ההצעה ש"אמא שלי מעוניינת לנייד", "ומה יהיו דמי הניהול שלה", והוא הסכים לתת לה את אותם דמי ניהול שהוצעו לעובדי החברה. בקיצור שווה לנסות :)
 
בזמנו על 350k הצלחתי לקבל במיטב דש 0.35% בלי הרבה מאמץ (ללא סוכן). נדמה לי שהם הקשיחו את התנאים מאז למצטרפים חדשים.
הסכום שלי נמוך משמעותית, כ - 120 אלף שח, מיטב הציעו לי 0.75% (כשבנוסף אני מחזיק אצלם כ - 240 אלף שח בקרן הפנסיה...). הפניקס היו מוכנים לרדת ל - 0.63% והראל הציעו לי 0.6% וכבר שלחו לי טופס לתת למעסיק. אם לא אשיג דמי ניהול נמוכים יותר (אבדוק בכלל ובמנורה), אעבור להראל.
 
ברוח הפורום תשקול לפדות אם הקרן נזילה ולהעביר לנייר בסגנון בלאקרוק שגובה 0.07% לשנה
שתי סיבות מדוע לדעתי ההצעה אינה מתאימה עבורי -
ראשית, אני בן 46 ולמיטב הבנתי, היתרון של דמי ניהול נמוכים על פני הטבת המס בא לידי ביטוי לאחר טווח זמן של בערך 20 שנה, מעט מאוחר בשבילי...
שנית, וזו לדעתי הסיבה העקרית, היא שאני (בשונה מרבים מבין חברי הפורום) מרוויח משכורת שהיא פחות או יותר השכר החציוני במשק, ומכיוון שכך, החשיפה שלי לשוק ההון נעשית אך ורק ע"י קרנות הפנסיה וההשתלמות, שתיהן במסלול עוקב s&p 500. במידה ואפדה את קרן ההשתלמות על מנת לרכוש את הנייר הזול של בלאקרוק בחשבון ממוסה, יהיה לי מאוד קשה להשאיר בסוף כל חודש באופן קבוע מספיק כסף כדי להכניס לחשבון, כך שמצד אחד הצבירה בקרן ההשתלמות תתחיל מאפס, ומצד שני החשבון הממוסה לא יהנה מכסף חדש.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
מציע אולי לחשוב אם יש לכם קשר לארגון עובדים כלשהו (עירייה? אוניברסיטה? חברה גדולה?), לפעמים גם קשר עקיף עשוי לסייע: הורה?, אח? ילד שעובד?.
אם תגלוש לאתרים שמיועדים לעובדים של ארגונים אלו, או שתסתייע בקרוב שעובד שם, סביר שתמצא הצעות הרבה יותר אטרקטיביות לדמי ניהול בגמל.
לעיתים הסוכן הפנסיוני או איש הקשר מטעם החברה שאחראי להצעה מאוד גמיש ולא ממש "מברר" שאתה באמת זכאי לה.

חוויה אישית: בחברה שבה אני מועסק יש הצעה של 0.25 דמי ניהול מהצבירה (בגמל מעל 100K), כתבתי לסוכן ששיווק את ההצעה ש"אמא שלי מעוניינת לנייד", "ומה יהיו דמי הניהול שלה", והוא הסכים לתת לה את אותם דמי ניהול שהוצעו לעובדי החברה. בקיצור שווה לנסות :)
תודה רבה! דיברתי עם נציג של מנורה, אחות שלי היא פרופסור חבר באחת מהאוניברסיטאות. קיבלתי הצעה של 0.27% למסלול עוקב s&p 500. תודה רבה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
נ הודעה מהבורסה הישראלית על שינוי במדיניות הקרן שוק ההון 4
S הודעה שיווקית מחברת השקעות אוף טופיק 10
T הודעה על פתיחת תיק ליחיד במס הכנסה - סוג תיק 92 מיסים 5
ToshavHozerVatik גלויית הודעה לבחירות לכנסת: האם ניתן לקבל עותק? אוף טופיק 4
F הודעה עצובה על לכתו בטרם עת של yossik מעמודי התווך הכי משמעותיים של קהילת "פורום הסולידית" שער הקהילה 113
גימפל "הודעה בגין סיום תקופת ההטבה באקסלנס טרייד", יש מה לעשות? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
B הודעה פרטית יש דבר כזה פה? אוף טופיק 2
A אני שכיר- וקיבלתי הודעה מרשות המיסים על פתיחת תיק במס הכנסה על שמי מיסים 8
1337justme תיקון טופס 161 - חלף הודעה מוקדמת מיסים 0
E שאלה בעקבות קבלת הודעה ממס הכנסה לגבי שנת המס 2018 מיסים 11
M שליחת הודעה פרטית בפורום פוסטים מאיכות נמוכה 2
M שליחת הודעה פרטית בפורום פוסטים מאיכות נמוכה 7
W הודעה מראש על העלאת דמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
Z השלמת מסמכים בדו"ח שנתי. יועץ מס המייצג שלי הגיש את הדו"ח אך לא הגיש נכון חלק המסמכים (1322), קיבלנו הודעה על כך ממס הכנסה. מיסים 5
Z האם מישהו קיבל אי פעם הודעה כזאת באיזור אישי במס הכנסה מיסים 7
C הודעה מראש על סיום העסקה ועזיבה התפתחות אישית 14
T המרת שקל דולר בIB - הודעה שוק ההון 0
A האם יש דרך לכתוב למשתמש ספציפי הודעה פרטית? אוף טופיק 2
Y איך שולחים הודעה פרטית? פוסטים מאיכות נמוכה 6
1337justme הודעה על תום תוקף פטור ממס בקה"ש וגמל IRA בלאומי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
P הודעה על העברת פרטים מחברת אשראי לגוף הבינלאומי? צרכנות פיננסית 1
ה הודעה על התפטרות פוסטים מאיכות נמוכה 3
ברק א. "הודעה על שומת מס הכנסה" : הפסד הון מ מיסים 1
4 איך שולחים הודעה פרטית בפורום? אוף טופיק 2
flower הודעה חריגה מהבנק - מיסוי דיבידנד של ניירות ערך NTR מיסים 20
unrealx הודעה מוזרה מהבנק בגלל מנייה שאני מחזיק שוק ההון 8
א הודעה בעת מכירת אג"ח צרכנות פיננסית 2
M בנק ישראל - הודעה על רכישת אג"ח שוק ההון 26
S אשמח להסבר עבור הודעה מ-IB שוק ההון 1
totoguy הודעה מוזרה על ביטול פטור מס בחשבון IRA צרכנות פיננסית 11
JBUZZ איך יוצרים הודעה פרטית חדשה? אוף טופיק 4
J הודעה ב-IB על split spread orders. מה המשמעות? שוק ההון 7
Mamaof הרחבת תקנות על ניכוי מס במקור - הודעה מהבנק שוק ההון 17
A הודעה ברכישת קרן מחקה - תקופת ה EX שוק ההון 0
ט קיבלתי הודעה על החזר מס - 16 שח וזה לא הגיוני צרכנות פיננסית 6
M הודעה בדבר מיזוג חברות צרכנות פיננסית 1
א רכישה ראשונה של ETF - VXUS ב IB וקבלת הודעה שוק ההון 14
adamshalev הודעה מאת ארגון "צדק פיננסי" צרכנות פיננסית 67
M מיסוי של פיצוים בגין הודעה מוקדמת לאחר פיטורים מיסים 4
Y הוראות דין זר- היבטי מיסוי - הודעה שהתקבלה מהבנק מיסים 10
מ הודעה מקרן הפנסיה של מגדל לגבי ניכוי צרכנות פיננסית 8
K הודעה על הטלת קנס על אי הגשת דו''ח על הון ונכסים במועד ... אוף טופיק 9
D.Aristocrats הודעה משמחת על הגדלת תקרה של סכום חד פעמי עבור העברות לחשבון אקראי שוק ההון 9
מ הודעה על העלאת דמי ניהול שוק ההון 3
הסולידית הודעה חשובה: הודעות מהפורום מסווגות כספאם אוף טופיק 3
yossidiv הודעה לפני התפטרות אוף טופיק 9
H הודעה מראש על עזיבת מקום עבודה צרכנות פיננסית 46
Jane Doe העלאת עמלות ללא הודעה מראש צרכנות פיננסית 39
Dim שינוי תושבות מס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
T שינוי כיוון- שוק ההון במקום נדל"ן? שוק ההון 154

נושאים דומים

Back
למעלה