• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה בנושא קרנות מנייתיות

  • פותח הנושא פותח הנושא whybe
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

whybe

משתמש רגיל
הצטרף ב
25/5/15
הודעות
212
דירוג
207
כשכתוב באתרים כגון מאי״ה על קרן מסויימת שהיא מורכבת ממניות ״עד 120%,״ מה למעשה המשמעות של זה ואיך אני נמנע ממינוף (זה מה שאני מניח שזה)? לא מצאתי על זה הסבר מניח את הדעת.

תודה
 
איך אתה נמנע? אל תקנה קרנות ממונפות.
 
כשכתוב באתרים כגון מאי״ה על קרן מסויימת שהיא מורכבת ממניות ״עד 120%,״ מה למעשה המשמעות של זה ואיך אני נמנע ממינוף (זה מה שאני מניח שזה)? לא מצאתי על זה הסבר מניח את הדעת.

תודה
המשמעות היא לא מינוף אלא כיסוי מקרים שבהם מנהל הקרן לא מצליח לבצע את הפעולות שהוא צריך במהלך סוף יום המסחר ולכן נשאר עם "יותר מידי מניות".
ניקח לדוגמא קרן שמחזיקה 100% מניות ויש לה שווי של 100 אלף שח.
ביום אחד 10% ממחזיקי הקרן מוכרים את אחזקתם דבר שמוריד את שווי נכסי הקרן ל-90 אלף שח.
בשביל לשמור על 100% מניות מנהל הקרן צריך למכור מניות בשווי 10 אלף שח בחצי השעה האחרונה של המסחר.
אם הוא לא הצליח למכור כמות מספקת של מניות ומכר רק 8 אלף שח אז הוא נשאר עם 92 אלף שח במניות אבל שווי כספי של 90 אלף שח (הגוף המנהל מכסה על זה ע"י ביטחונות).
כלומר מנהל הקרן נמצא כרגע במצב שיש לו חשיפה של 102.2% למניות.

זו הסיבה שהקרנות הלא ממונפות מתחייבות ל"עד 120% במניות".
הם לא באמת ממנפים את עצמם, הם פשוט מגנים על עצמם מתביעה של הפרת חוזה (התשקיף הוא חוזה כתוב בין מנהל הקרן לבעלי היחידות של הקרן) במקרה דומה למה שציינתי.
 
מעולה תודה דעת :)
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
עוד דבר שיעזור לך זה לבדוק אם יש וי מסומן על "הקרן הינה קרן ממונפת".
המשקיע הפאסיבי בודק אם יש וי על "לפי מדיניות השקעותיה הקרן הינה קרן מחקה".
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה שאלה בנושא מגן מס מיסים 0
ר שאלה מורכבת בנושא מס הכנסה ומס שבח מיסים 0
ע שאלה בנושא ניוד פוליסה ותיקה של מנורה - עדיף- עם מקדם קצבה 157.63 . קרן י'. לפוליסה מחקת מדדים או פוליסה אחרת ללא מקדם קצבה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
K שאלה בנושא חברת מעטים מיסים 0
E שאלה בנושא פקדונות אוף טופיק 6
E שאלה בנושא הפקדה בבנק אוף טופיק 3
D שאלה בנושא החזרי מס בשוק ההון מיסים 6
F שאלה רטורית למחשבה ודיון בנושא עמלת המרה של מט"ח בישראל פוסטים מאיכות נמוכה 4
F שאלה למתקדמים בנושא מיסוי רווח בקרן כספית נקובת $ מיסים 12
Nons Ense שאלה בנושא חובת דיווח והתנהלות עם חשבון מסחר שיושב בחו״ל שוק ההון 5
א שאלה בנושא - ריבית דריבית שוק ההון 5
H שאלה בנושא קניית iShares S&P500 שוק ההון 21
ג'וני לנד שאלה בנושא ריבית דריבית שוק ההון 48
מ שאלה כללית בנושא משכנתא נדל"ן 7
O שאלה בנושא תשואות של מק"מ שוק ההון 0
D שאלה בנושא התקדמות בהליך קניית דירה , מהם השלבים הנדרשים? שלב העורכי דין, המו"מ , התשלום נדל"ן 6
A שאלה בנושא הצהרת הון מיסים 3
A שאלה בנושא המרת מטח שוק ההון 4
M שאלה כללית בנושא דו"ח שנתי מיסים 11
O שאלה בנושא מגן מס בשוק ההון מיסים 5
F שאלה בנושא מימון / ערבות מדינה אוף טופיק 1
S שאלה לדיון בנושא תיק דיבידנדים Vs תיק מחקה מדדים דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 12
מ שאלה בנושא תשלום ריבית בלבד על משכנתא נדל"ן 5
H שאלה בנושא מס שבח על דירה שניה נדל"ן 2
A שאלה עקרונית בנושא קיזוז רווח והפסד הון שוק ההון 3
R שאלה בנושא מיסוי מקרקעין נדל"ן 1
T שאלה בנושא rsu מיסים 28
A שאלה בנושא קניית זהב אל מול שמירת הכסף בעו"ש שוק ההון 12
מ שאלה בנושא הקצאה לאג"ח שוק ההון 25
S שאלה בנושא אג"ח שוק ההון 0
M שאלה בנושא מס רכישה נדל"ן 2
R סדר בנושא עמלות/דמי ניהול בתיק השקעות - שאלה של מתחילים צרכנות פיננסית 4
כ שאלה ליודעי דבר בנושא יינות מומלצים אוף טופיק 41
M שאלה בנושא חובת דיווח של ברוקר על שינויים בקרן שוק ההון 0
unrealx שאלה בנושא המרת מט"ח - 2 פיפס שוק ההון 11
ש שאלה בנושא התחרות של ETF לא אמרקאיות שוק ההון 2
נ שאלה בנושא קופת גמל להשקעה לאזרח אמריקאי שוק ההון 8
A שאלה בנושא "מקנה מתנה" ואפוטרופוס בהקשר של קופת גמל להשקעה צרכנות פיננסית 1
דניאלה שאלה בנושא אג"ח ממשלתי ארוך טווח על פי הארי בראון שוק ההון 25
O שאלה בנושא אגח ממשלתי בריבית קבועה 2-5 שוק ההון 12
N שאלה בנושא קופת גמל מהסוג הישן שוק ההון 2
H שאלה בנושא פנקסי עוסק פטור אוף טופיק 4
ה שאלה בנושא קופת גמל שוק ההון 10
M שאלה של חדש בתחום (בנושא חלוקת דיבידנד) שוק ההון 1
לא חשוב שמות שאלה של "צעיר" בהשקעות [בנושא swing trading] שוק ההון 38
ר שאלה בנושא עמלת ניהול תיק. שוק ההון 13
A שאלה בנושא אופציות שוק ההון 102
efrat שאלה בנושא פנסיה צוברת שוק ההון 22
א שאלה בנושא קרן השתלמות צרכנות פיננסית 3
A שאלה בנושא רפורמת תעודות הסל שוק ההון 0

נושאים דומים

Back
למעלה