• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מסודר כלכלית ואלהורי - מתקשה למצוא משמעות בחיים

MoneyDoc

משתמש רגיל
הצטרף ב
9/10/19
הודעות
131
דירוג
131
היי, אני בן 30 וחיי התגלגלו כך שכבר היום יש לי הון גדול מאוד שמאפשר לי לא להסתמך על עבודה על מנת חיות. בנוסף לזה כבר מגיל ממש צעיר אני זוכר שלא התחברתי לילדים וגיבשתי זהות אלהורית עוד לפני שידעתי בכלל מה זה. חוץ מזה אני נמצא בזוגיות מאושרת.
אז המצב כיום הוא שאני נמצא בנקודה בה אין לי דאגות כלכליות כלל, והתא המשפחתי שלנו לא מעוניין להביא ילדים לעולם.

לאחרונה אני מרגיש שהגעתי לנקודה בה אני לא מצליח למצוא משמעות בחיים, אני מרגיש שעבור מרבית האנשים עצם האילוץ שהם חייבים לצאת לעבוד כדי להכניס כסף כבר ממלא להם חלק ניכר מהיום בפעילות בין אם הם רוצים זאת ובין או לאו, ובנוסף המשימה הענקית הזו של גידול ילדים מהווה מקור משמעות למרבית האנשים הרגילים.
לעומת זאת אני נמצא במצב שאני לא חייב לעבוד ולכן מתקשה למצוא משמעות בעבודות שאני נמצא בהן כי הן לא מרגישות לי משמעותיות, וכמה שאני לא מנסה לחשוב על עבודה משמעותית עבורי אני לא מצליח למצוא כזו. ובנוסף חוסר הרצון שלי לגדל ילדים (זה טבוע בזהות שלי ולדעתי לא ישתנה) גורם לכך שאת "המשימה האולטימטיבית" שמרבית האנשים לוקחים וכביכול מכניסה לחייהם המון משמעות אני לא לוקח.

המציאות הזו הובילה אותי להרגשת ריקנות דיי רצינית, כמה שלא ניסיתי לחשוב ולחקור לא הצלחתי למצוא את הדבר שעבורי מרגיש לי משמעותי וארצה לעשות אותו. אני לא נהנה לעבוד כשכיר כי אני מרגיש שאני מוכר את הזמן שלי כדי להעשיר מישהו אחר (כשאני בעצם לא חייב לעבוד). לא נהנה לעבוד כעצמאי כי לא מצאתי עיסוק שמרגיש לי משמעותי ולכן מרגיש שאני רק מנסה להרוויח כסף (שכבר יש לי). ובאופן כללי לא מצליח למצוא משהו שיצית בי חשק, התרגשות, ורצון לקפוץ בבוקר מהמיטה.
בנוסף לזה אני רואה את שאר האנשים בגילי כביכול "מתקדמים", מפתחים קריירות ומקימים משפחות ואני מרגיש באיזה שהוא מקום שאני נשאר מאחור ולא מתפתח.
אשמח לשמוע את דעתכם, והאם יש לכם עצות כיצד למצוא משמעות בחיים.
 
ובנוסף חוסר הרצון שלי לגדל ילדים (זה טבוע בזהות שלי ולדעתי לא ישתנה)
בעלת הסלון היא הדוגמא המובהקת שדברים משתנים.

לא נהנה לעבוד כעצמאי כי לא מצאתי עיסוק שמרגיש לי משמעותי ולכן מרגיש שאני רק מנסה להרוויח כסף (שכבר יש לי). ובאופן כללי לא מצליח למצוא משהו שיצית בי חשק, התרגשות, ורצון לקפוץ בבוקר מהמיטה.
באיזה תחום אתה עוסק?
למשל, בהייטק - להקים סטארט אפ יכול להצית את כל הנ"ל.

האם יש לכם עצות כיצד למצוא משמעות בחיים
רוחניות?
התנדבות?
תרומה לחברה?
עזרה לחולים / מבוגרים בבתי אבות / עריריים / פגועי נפש / עניים / בית לילדים חוסים / נרקומנים?
תחביבים?
טיולים?

חוצמזה, תמיד תוכל לקחת את כל הכסף שלך, לזרוק אותו ממטוס / לחלק לעוברים ושבים ברחוב / להעביר אליי (מומלץ), ואז משימת ההישרדות הכלכלית תעסיק אותך מחדש.
 
אשמח לשמוע את דעתכם, והאם יש לכם עצות כיצד למצוא משמעות בחיים.
להתנדב עם אנשים קבועים, שאפשר לראות את ההתקדמות שלהם, או לפחות את השמחה שלהם כשהם רואים שבאת. בהתחלה זה יכול להיות קשה, אבל אם מצליחים להתמיד, בסוף זה הופך להיות ממש כיף. חוץ מהתחושה הטובה בסוף היום (אפשר להשוות את זה אולי לאימון ספורט מוצלח, או להופעה על במה), זה משפר מאוד את ההרגשה הכללית. עזרה לאנשים זאת אחלה תכלית ומטרה.
בייחוד עכשיו, עם כל ענייני הריחוק החברתי, כדאי למצוא הזדמנויות לאיטראקציות מגוונות עם אנשים.
 
אשמח לשמוע את דעתכם, והאם יש לכם עצות כיצד למצוא משמעות בחיים.
לימודים, לי לפחות התואר הראשון (הנדסת מכונות) היה מאוד מעניין ופתח לי הרבה תחומי עניין חדשים וישנים ומניח שאם לא היה לי את הצורך בלדאוג לפרנסה ולמשפחה כנראה שהייתי יכול להמשיך / להשלים כמה כיוונים מאוד מעניינים שהיו על השולחן (סמסטר בחול, משלחת לאפריקה לבנית מכונות לכפרים נזקקים, תחריות למינהם, משלחת לפולין, תואר שני, תואר נוסף בכלכלה, עבודת מחקר...)

לטייל בעולם, בכל זמן פנוי שהיה ויש לי ולאישתי אנחנו מנסים לטייל בחול - איפה שהו משהו בניתוק הזה שלך שניכם מול השקט והרעשים של הבית ושל החיים עצמם נותן שלווה מאוד טובה לנו לפחות וכמובן שמאוד אוהבים גם לטייל בטבע
במיוחד היום כל העולם פתוח, תתחילו אולי לקבוע יעד (עדיף לא מוקדם מידי) תחקרו אותו לעומק תתכננו את הטיול שזה בעצמו הנאה וצאו אליו
אחרי זה תוכלו לעשות את זה בתדירות הולכת וגבוהה ככל שתרצו
כמה יעדים מעניניים שלדעתי אתם יכולים להתחיל מהם: דרום אמריקה, מרכז אמריקה כולל קובה, אלסקה, אנטרנטיקה, ניו זילנד ואוסטרליה, נאפל והודו ועוד ועוד ועוד...
 
ובנוסף המשימה הענקית הזו של גידול ילדים מהווה מקור משמעות למרבית האנשים הרגילים.
ואתה לא איש רגיל, אתה חייזר מכוכב הלכת ביטלג'וז, אני מתאר לעצמי?
את "המשימה האולטימטיבית" שמרבית האנשים לוקחים וכביכול מכניסה לחייהם המון משמעות אני לא לוקח.
אז אולי תיקח גם אתה?
 
נערך לאחרונה ב:
יש לך תחביבים?
אפשר לנסות לפתח אותם ולקחת אותם שלב אחד קדימה ע"י קורסים/סדנאות/שיעורים פרטיים וכדו'
 
גם עבודה עם בעלי החיים המתקדמים ביותר מספקת מאוד
צודק, דולפינים הם פשוט נהדרים. שחיתי איתם פעם אחת לפני 20 שנה באוסטרליה וזו אחת החוויות היפות ביותר שהיו לי
 
רק שבארץ אין דולפינים. כמה חבל
יש באילת.

ולשאלת הפות״ש -
בעייני גיל 30 הוא קצת מוקדם כדי לקבוע שלעולם ועד נגעתי באדום לא תרצה ילדים, אבל בכל זאת, דברים שאפשר לעשות בלי ילדים שנותנים משמעות לחיים:
1. ללמוד מקצוע אומנותי - ציור, קולנוע, עיצוב, צילום, כתיבה
2. לטפח תחביב טיים קונסיומינג - נגרות, שיפוצים, בישול מולקולרי, ייחור
3. לקחת על עצמך אתגר ספורטיבי - ריצת מרתון, נינג׳ה ישראל
4. להתנדב למטרה נעלה מבחינתך - התנדבות עם פליטים, שיפוץ בתי קשישים, אומנה לכלב, אומנה לחתול, להילחם באוקראינה
5. לטפח תחביב מאוד יקר שיאלץ אותך להתפרנס למענו - נהיגה ברכבי מרוצים בחו״ל, צניחה חופשית, איסוף NFT
6. להקדיש את עצמך להתנסויות אקסטרים שיוציאו אותך מאזור הנוחות - ״שנת הכן״, אורגיות, טיולים מסביב לעולם, רילוקיישן
7. לבלות יותר זמן עם המשפחה המורחבת

קיצר כמו שהבנת - כולי קנאה.
 
נערך לאחרונה ב:
1) מי אמר שצריך משמעות ?

2) המנגנון הוא כשלחוצים ועובדים קשה רוצים שחרור וחופש כשחופשים משתעממים ורוצים מתח וחוזר חלילה בחרת לעצור באמצע המסלול.

3) ניצלת את טוב העולם ואתה לא מתכוון להחזיר לעולם (התנדבות הולדה וכו) סיימת את תפקידך מי הבא בתור.
 
פותש - השרשור הזה הוא על משמעות או על עיסוק?
ואם משמעות, אז איך אתה מגדיר משמעות לפי מה שאתה רואה אצל הסובבים אותך? (אם בא לך על דיון קצת פילוסופי)

אגב, אני לא חושב שיש קשר בין הסיפור לילדים. לראייה גם כמעט לכל הכן-הוריים יש משבר "גיל ה 40" (וזה לא אקוטי אם לפני / אחרי / כמה פעמים בחיים) - שבו מתמודדים עם כך שחיינו לא מובילים לסיפור מהאגדה.
נראה לי שלפחות אצל חלק מהאנשים משבר קורה כשעוברים את שלב "הורדת הראש" שקשור לתחילת קריירה / תחילת בניית הון (דירה לדוג) / ילדים צעירים. שלב שמתאים לתיאור שלך.

-----

ובמישור היותר פרקטי, דיברת על זה שאתה לא היית מרוצה כי פה העשרת מישהו אחר ושם הרווחת כסף. ואילו אתה מקנא באחרים שמתפתחים. למה אתה מודד קריירות של אחרים בהתפתחות (למידה? בניית יכולות?) ואת שלך רק במישור כלכלי?
 
באיזה תחום אתה עוסק?
למשל, בהייטק - להקים סטארט אפ יכול להצית את כל הנ"ל.
זה רעיון מעולה שעבר בראשי, תודה.

המנגנון הוא כשלחוצים ועובדים קשה רוצים שחרור וחופש כשחופשים משתעממים ורוצים מתח וחוזר חלילה בחרת לעצור באמצע המסלול.
האמת שזה ממש נכון, אני זוכר איך בצבא טחנתי עד מוות ורק חיכיתי לטיול הגדול ולקצת חופש, ואז בטיול הגדול אחרי חצי שנה כל מה שרציתי זה לחזור לעשייה ולהכנס לשגרה פרודקטיבית. מעניין האם זה כך אצל רוב האנשים ואיך אפשר להתמודד עם זה..

פותש - השרשור הזה הוא על משמעות או על עיסוק?
ואם משמעות, אז איך אתה מגדיר משמעות לפי מה שאתה רואה אצל הסובבים אותך? (אם בא לך על דיון קצת פילוסופי)

אגב, אני לא חושב שיש קשר בין הסיפור לילדים. לראייה גם כמעט לכל הכן-הוריים יש משבר "גיל ה 40" (וזה לא אקוטי אם לפני / אחרי / כמה פעמים בחיים) - שבו מתמודדים עם כך שחיינו לא מובילים לסיפור מהאגדה.
נראה לי שלפחות אצל חלק מהאנשים משבר קורה כשעוברים את שלב "הורדת הראש" שקשור לתחילת קריירה / תחילת בניית הון (דירה לדוג) / ילדים צעירים. שלב שמתאים לתיאור שלך.

-----

ובמישור היותר פרקטי, דיברת על זה שאתה לא היית מרוצה כי פה העשרת מישהו אחר ושם הרווחת כסף. ואילו אתה מקנא באחרים שמתפתחים. למה אתה מודד קריירות של אחרים בהתפתחות (למידה? בניית יכולות?) ואת שלך רק במישור כלכלי?
מעריץ של משחקי הכס?
לגבי המשמעות אני לא מגדיר אותה לפי מה שאני רואה אצל הסובבים שלי אלא עבורי משמעות היא התחושה הפנימית שאתה מחכה לקום בבוקר כי יש לך דברים שאתה מאוד רוצה לעשות, במידה ואתה מרגיש ככה אז כנראה הדברים האלו משמעותיים עבורך ולכן זה נותן לך משמעות.
חשתי רגשות כאלו בחיים בעיקר בשלב צבירת ההון שלי שבו הייתי מעורב בפרוייקטים עיסקיים משמעותיים שהצריכו הרבה עבודה והיו מאוד מכניסים.
כיום אין לי את הרגשות האלו כשאני עושה פרוייקטים כאלו מכיוון שפעם הרגשתי תחושת משמעות שאני בונה את החופש הכלכלי שלי ויוצר יש מאין, וכיום זה פשוט עוד קצת בחשבון בנק, לא משהו שמזיז לי את המחט.

מאוד מסכים איתך לגבי שלב "הורדת הראש" זה מאוד הגיוני מה שכתבת ואני אכן מרגיש שעברתי את השלב הזה קצת מוקדם מדיי. אולי יוכלו לחלוק איתנו מהחוויות שלהם אנשים מבוגרים יותר כאן בפורום שעברו את השלב הזה בעצמם.

לגבי מדידת הקריירות וכו' אני מרגיש שאני בעיקר בFOMO גדול, תמיד הייתי בן אדם תחרותי ומצליחן ולכן לראות קולגות ובני מחזור שלי שעושים חייל בקריירות משמעותיות (לא בהכרח עשייה משמעותית אלא תפקידי מפתח בחברות נחשבות) מדליק לי את יצר התחרותיות. העניין הוא שבפועל הרבה פעמים מדובר בשגרה שוחקת מול מחשב במשרד קודר, וכשאני הייתי בסביבות האלו די מהר ברחתי כי הרגשתי שאני שורף את הזמן שלי ואני לא באמת צריך לעשות את זה.
זה קצת כמו שהישראלית כתבה לגבי מנגנון החופש-מתח, זה מנגנון הFOMO-חופש, אני בחופש וחי "טוב" > מקבל FOMO על חברים שמתפתחים מבחינת קריירה > מנסה לפתח קריירה > מרגיש שנכנסתי לכלוב של זהב, רוצה את החופש שלי בחזרה, ובורח.
 
משהו שיצית בי חשק, התרגשות
אם היית יכול לעשות כל דבר, ללא מגבלות כלשהן, מה היית עושה? (שים לרגע את הכסף בצד)

אני רואה את שאר האנשים בגילי כביכול "מתקדמים", מפתחים קריירות ומקימים משפחות ואני מרגיש באיזה שהוא מקום שאני נשאר מאחור ולא מתפתח
אתה משווה את עצמך לאחרים וזה שגוי. תסתכל רק על עצמך.
למעשה אתה במקום יותר טוב מהם. אתה משוחרר מהדאגה של עבודה וקריירה, יכול לעשות כל מה שבא לך. הם צריכים לקנא בך. אני מקנאת בך.

אז אולי תיקח גם אתה?
בשביל מה?? במיוחד אם יודעים ש**לא** רוצים. למה שהוא יאמלל את עצמו, את בת זוגו ואת הילד\ה??
ילדים לא מביאים כי משעמם בחיים! ילדים הם לא פתרון לשעמום!!
הוא אל הורי, תעזוב אותו בשקט ותכבד את ההחלטה שלו.

כמה שאני לא מנסה לחשוב על עבודה משמעותית עבורי אני לא מצליח למצוא כזו.
אם הייתי במקומך, הייתי עושה את אותו דבר שאני עושה כיום, ללא עבודה- כותבת תסריט. הייתי שמחה לשבת כל היום בבית ולכתוב בלי לדאוג לענייני עבודה.

מה לגבי הקמת עסק? זה יתן לך הרבה יותר משמעות מאשר עבודה בשביל מעסיק אחר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ח החלטת בית הדין בהאג והתארגנות כלכלית לקראתה פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 12
Y איך להגיע לעצמאות כלכלית? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 32
A מעבר לקטנוע חשמלי - כדאיות כלכלית לעומת חסרון טווח הנסיעה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
O בדרך לעצמאות כלכלית.. הרהורים יומני מסע אישיים 34
N קנית דירה ראשונה למגורים - התאבדות כלכלית או החלטה חכמה? נדל"ן 8
T זוג סולידי עם שאיפות לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 13
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 13
W זוג בני כמעט 30 שרוצים להתפתח כלכלית- חוסכים כל חודש 14 אלף ורוצים להשקיע שוק ההון 12
whybe יעוץ השקעות בראי עצמאות כלכלית פוסטים מאיכות נמוכה 5
P מדד איכות חיים 2020 (למ"ס) - שביעות רצון כלכלית אוף טופיק 0
A התנהלות כלכלית הורה מזדקן אוף טופיק 13
אחת שרוצה לדעת מחיילת לעצמאית (כלכלית) יומני מסע אישיים 27
P חשבתם פעם להצביע לפי מדיניות כלכלית ? פוסטים מאיכות נמוכה 32
S המסע לעצמאות כלכלית (בן 21) יומני מסע אישיים 33
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
השקעה לא מזל איזה משפט/מוטו מלווה אתכם לעצמאות כלכלית ? פוסטים מאיכות נמוכה 3
L באמת יש התאוששות כלכלית? לפעמים נדמה שלא פוסטים מאיכות נמוכה 8
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
S עצמאות כלכלית ממשכורת של מורה? האמנם? יומני מסע אישיים 144
Homer המשך הפרשה לפנסיה גם לאחר עצמאות כלכלית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 16
אגוז_קוקוס לקיחת אחריות כלכלית לקראת ילד ראשון יומני מסע אישיים 45
rootcause בחורה חרדתית בדרך לבהירות כלכלית (?) יומני מסע אישיים 34
ס התנהלות כלכלית בזוגיות צרכנות פיננסית 9
ת ביטוח רכב - כיצד מחשבים עליית הפרמיה בהפעלת הפוליסה? והאם כדאי (כלכלית) להתעקש תמיד על ה.עצמית גבוה? צרכנות פיננסית 0
R זוג צעיר בצומת דרכים נדל"נית כלכלית נדל"ן 8
N מלכוד 22 - ילדים או עצמאות כלכלית? אוף טופיק 73
T התנהלות כלכלית נכונה - אתגר תכנוני צרכנות פיננסית 5
S לא סולידי, אבל עם יומרות להשתקם כלכלית יומני מסע אישיים 31
Z כדאיות כלכלית בהוצאת היתר בניה נדל"ן 4
M החלום שלי לצאת לעצמאות כלכלית מתי זה יקרה?? יומני מסע אישיים 17
W עזרה להורים מבוגרים בהתארגנות כלכלית והשקעה של סכום שניתן לסכנו שוק ההון 1
Mose עצמאות כלכלית עד גיל 30? יומני מסע אישיים 13
שמנת חמוצה גישה כלכלית - קפיטליזם, סוציאליזם וכל המאקרו.. דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 11
ב אלימות כלכלית - הצעת חוק חדשה על שולחן הכנסת אוף טופיק 254
י התלבטות ביישום תיק ההשקעות שלי לעצמאות כלכלית שוק ההון 21
צ הכוונה כלכלית התפתחות אישית 4
G האם/מתי לוותר על קשר כשאתם יודעים שאתם לא באותו ראש (כלכלית)? אוף טופיק 43
ל עיתונות כלכלית אוף טופיק 6
ר טעות כלכלית ותיקונה נדל"ן 44
ITS מחיר למשתכן במודיעין - דירת 3 או 5 חדרים - מה עדיף כלכלית? נדל"ן 12
L מה אתם עוד ממנפים בחיים (לא כלכלית)? או, למה עשיתם מיקור חוץ? אוף טופיק 3
צ לא שולט בעצמי מבחינה כלכלית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
סול עצמאות כלכלית- איך מחשבים? שוק ההון 18
H התנהלות כלכלית לזוג מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 294
Will Smith האם על ההורים מצופה לתמוך כלכלית בילדיהם? צרכנות פיננסית 65
F ספרות מומלצת לבניית תוכנית לעצמאות כלכלית התפתחות אישית 3
י התייעצות לגבי כדאיות כלכלית נדל"ן 19
KickR התנהלות כלכלית בטיולים בחו״ל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
S עצמאות כלכלית ללא חיסכון שוטף אוף טופיק 71
ITS עצמאים - התייעלות שנתית - כיצד אתם משתפרים כלכלית ואישית משנה לשנה? התפתחות אישית 8

נושאים דומים

Back
למעלה